Şimdi Ara

Ekspertiz Fren ve Süspansiyon Testini yorumlayacak teknik bilgiye sahip üstat var mı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (2 Mobil) - 2 Masaüstü2 Mobil
5 sn
13
Cevap
0
Favori
18.857
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  •  Ekspertiz Fren ve Süspansiyon Testini yorumlayacak teknik bilgiye sahip üstat var mı?

    Fotoğrafta kırmızı ile işaretlediklerimin meali nedir? Özellikle sol arka süspansiyon sertlik oranının ilginç biçimde yüksek çıkmasının anlamı nedir? En alttaki süspansiyon yüzdeleri ne ifade eder? Eusama nedir? Testte ne, neyi ifade eder, bilen birisi anlayacağımız dilden açıklarsa sevinirim.







  • Öncelikle doğru yorumlama için testin nasıl yapıldığını bilmek lazım ayakları yere basmayan test sonucu veri değil karmaşa oluşturur :D
    Lastiklerin hava basıncı birebir olmalı olması gereken değer önemli değil ama virgül yüzdesine kadar aynı olmalı fren testi de sıcak diskler ile yapılır giriş sıcaklığının üzerinde ki lastiklerde önemli. Peki önce sen söyle bunlara dikkat ettiler mi? onlar bu rapora ne dediler? yoksa çok zaman olduğu gibi yapan kişiler olarak anlamsız anlamsız baktılar mı :D
    Diğer önemli olanlar rot balansın tam olması lastiklerin büyük yıpranma seviyeleri de bu tip testleri etkiler. Bu döküme göre bende böyle bir fikir oluştu.
    Özet geçmek zorundayız biraz.
    Soğuk ve kirli disklerde ki verimlilik düşük çıkar.
    0 dan %5-7 e kadar olan dengesizlik değerleri yaşa yada kalibrasyona göre normal görülür. Senin oranlar biraz diğerlerine göre garip çıkmış o modelin arkalar kampana olmalı onlara baktır.
    Lastiklerinden eminsen arka tarafın kampanalarına ve pabuçlara baktır mutlaka açılarını kontrol ettir taşlama gerektirir belki.
    Fren hidroliğini mutlaka değiştir sadece bundan bile olabilir.
    Rot balans dan önce ön süspansiyon geometrisine de bir göz attırmak lazım gelebilir.
    Düzlükte sola doğru hafif frenleme de sağa doğru küçük miktar çekme var mı sen biliyorsun biz bilemeyiz :)
    Velhasıl amortisörlerinde bir sorun yok ama fren şüpheli.
    eusama shock absorve testidir ama hangi standart catalog sınıflarına göre yapıldığı önemli :) Sonuçlar normal.
    Aşınma farklıyla lastiklerinin yuvarlanma dirençleri değiştiyse bu bölümde ki değerlerde farklar çıkar normaldir.
    Herşeyi sağla bu testin ürettikleri senin için önemliyse bu testin öncesi yada sonrasında yanal kayma testi yaptırın o zaman daha iyi sonuç verir. Yada sürücülüğünüz iyiyse bir referans şerit alıp ivmelenme ve yüksek sürat direksiyon sabitesinde ki duruma bakın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: guyverland

    Öncelikle doğru yorumlama için testin nasıl yapıldığını bilmek lazım ayakları yere basmayan test sonucu veri değil karmaşa oluşturur :D
    Lastiklerin hava basıncı birebir olmalı olması gereken değer önemli değil ama virgül yüzdesine kadar aynı olmalı fren testi de sıcak diskler ile yapılır giriş sıcaklığının üzerinde ki lastiklerde önemli. Peki önce sen söyle bunlara dikkat ettiler mi? onlar bu rapora ne dediler? yoksa çok zaman olduğu gibi yapan kişiler olarak anlamsız anlamsız baktılar mı :D
    Diğer önemli olanlar rot balansın tam olması lastiklerin büyük yıpranma seviyeleri de bu tip testleri etkiler. Bu döküme göre bende böyle bir fikir oluştu.
    Özet geçmek zorundayız biraz.
    Soğuk ve kirli disklerde ki verimlilik düşük çıkar.
    0 dan %5-7 e kadar olan dengesizlik değerleri yaşa yada kalibrasyona göre normal görülür. Senin oranlar biraz diğerlerine göre garip çıkmış o modelin arkalar kampana olmalı onlara baktır.
    Lastiklerinden eminsen arka tarafın kampanalarına ve pabuçlara baktır mutlaka açılarını kontrol ettir taşlama gerektirir belki.
    Fren hidroliğini mutlaka değiştir sadece bundan bile olabilir.
    Rot balans dan önce ön süspansiyon geometrisine de bir göz attırmak lazım gelebilir.
    Düzlükte sola doğru hafif frenleme de sağa doğru küçük miktar çekme var mı sen biliyorsun biz bilemeyiz :)
    Velhasıl amortisörlerinde bir sorun yok ama fren şüpheli.
    eusama shock absorve testidir ama hangi standart catalog sınıflarına göre yapıldığı önemli :) Sonuçlar normal.
    Aşınma farklıyla lastiklerinin yuvarlanma dirençleri değiştiyse bu bölümde ki değerlerde farklar çıkar normaldir.
    Herşeyi sağla bu testin ürettikleri senin için önemliyse bu testin öncesi yada sonrasında yanal kayma testi yaptırın o zaman daha iyi sonuç verir. Yada sürücülüğünüz iyiyse bir referans şerit alıp ivmelenme ve yüksek sürat direksiyon sabitesinde ki duruma bakın.



    Test, araç soğukken, frenler filan hiç ısıtılmadan amatörce yapıldı. Lastikler 6 yıllık fabrika çıkışı lastiklerdi, her birinde 3-4 delik vardı, dişler filan erimişti. Basınç oranının 1-2 yıldır düzenlendiğini hiç sanmıyorum. Rapor sonrası alt takım iyi, frenlerde hafif sıkıntı var ama idare edebilir dediler.

    Bu testten sonra 2 ön amortisör, 2 ön z rotu, 2 ön amortisör takozu, 4 sıfır kış lastiği, 4 sıfır yaz lastiği aldım, 4 jant yamukmuş düzelttirdim. Ön fren disklerini ve balatalrını yeniledim.


    Arkalar kampana doğrudur, baktır derken sıkıntı olduğu düşüncesi ağır mı basıyor?

    Direksiyon düz durunca sola çekiyor, zaten direksiyonu kendi haline bırakınca düz değil de sağa yatık duruyor. Ani frenlerde bazen sola çekiyor araç hafiften.

    Arkadaşın Mercedes C 'sini nin 90 ile savrulmaya meylettiği viraja 80-85 ile girdim , savrulma yaşamadım.

    Bütün bunları yeniledikten sonra teste sokmadım tabi, şu rapordaki ne kadar sıkıntrı varsa bertaraf etmek istiyorum. Sizce arka kampanalara baktırmak dışında başka ne yapılabilir? şimdiden teşekkürler.




  • bu nasıl arabaymış 6 yıl aynı lastik yıllarca hava basıncına bile bakılmamış ben hiç kullanmasam yine 3 yılda bir değiştiririm, her ay bakınca basınçlar bile 2 psi düşmüş oluyor şöyle gamsız olamadımat arabası bile bakım ister.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Eşşek niyetine bindi tabiri bizim aracın eski sahibi için birebir uyuyor. 6 yıllık lastikleri ben görünce bunları değiştiricem fiyatı biraz kıralım dedim. LAstikler bomba demişti. Hatta yollar karlı ben risk alamam deyip değitim, varınca telefon açtı yollar karlı değilmiş keşke lastikleri değişmeseydin 2-3 sene giderdi dedi. Hırs yapmıştı eleman. MAlesef pinti çıktı, hiç araca bakım yapmamış, 2 aydır zor topladım aracı.
  • O zaman salla gitsin o testi kağıttan başka birşey ifade etmez :) akılda yer ettirmenin bile manası yok. (işte piyasadaki dükkanına test cihazı alanların çoğu da böyle malesef.. ehliyeti kapan nasıl trafiğe akıyorsa makineyi alan da ustayım diye geçiniyor..)
    Yazdığın şeylere göre o rapor iyi bile çıkmış derim öyle devasa sorun yok orda ki söylediklerinle de tutmuyor bence. :) bu işte sadece bitik lastikler bile %40 oynatır skoru... Göz, tecrübe kontrolü yapmayıp kağıtta ne gördülerse onu söylemişler sana :) tamam daha vurmayalım tanımadığımız heriflere.

    Ettir hızlıca diyebileceklerimizi değiştirmişsin zaten onlara bakarken rot başlarına körüklere tablalara da bakmışlardır herhal.
    Adam gibi bakıldıysa daha lifte çıkarıp durmaya gerek kalmaz. Kağıt dışında o kadar giriştin madem kampanalara da mutlaka baktır hafif bize dandik gelen bir araç o iyi yürüsün bari :) arka jantlar da yamukluk vardı ise açı yapmış olabilir giriştiklerine göre devasa para açmaz tahmin ediyorum.
    Direksiyon çekmesi halen varsa önden emin olduysanız arka ilgisindedir ama stop halinde de varsa onun düzen ile ilgili yoktur direksiyon kutusuna alt mil dişlilerine felan da baktır kabin tarafında ki lastiklerde yıpranıp açı yapmış olabilir.
    Sen yapılabilecekleri yap o testi boşver sonra aracın yürüyüşüne bak olmadı tecrübeli birilerine yürüttür.
    Ben sende de eskiden aveo vardı diye hatırladım gece bi an. :)




  • guyverland kullanıcısına yanıt
    Merhaba, cevaplariniza gore expertiz raporundan anlıyorsunuz. Fotoğraflarını yüklediğim araç için değerler nasıl?



     Ekspertiz Fren ve Süspansiyon Testini yorumlayacak teknik bilgiye sahip üstat var mı?



     Ekspertiz Fren ve Süspansiyon Testini yorumlayacak teknik bilgiye sahip üstat var mı?Arac 2013 model 1.6 TDCİ Ford focus. 30bin km'de.



    Yanal kayma testinde ön sol 1.52 arka sol 5.10m/km. Arka sol için kritik yazıyor. Derecelendirme ölçütleri 2-3 iyi, 4-5 kritik, 6-11 arasi kötü. Bu ciddi bir sorunmudur? Test ölçüm sonucunda ikisi içinde geçti yaziyor. Ön sağ ve arka sağ yazmıyor. Rapor eksik olabilirmi



    Amortisör test sonuçları ön arka sol ve sağ hepsi için çok iyi.



    Güç kaybı, fabrika verisine göre %17



    Fotoğrafları yüklüyorum. Bu arada araç sahibi hiç boya yok dedi sol arka çamurlukta lokal boya çıktı. Arka sol da yanal kayma testinde 5.10 ile kritik rapor tutuldu. Lokal boya ciddi bir sorundan yani şaside vs oynamadan olabilirmi? Yani şasi işlem gördüğünden yanal kayma 5.10 cikmis olabiirmi? Expertiz şasi ile ilgili hiç rapor yazmadı. Bu normalmi?

    El freni park için geçti yaziyor, sol ve sağ için geçti yazmıyor. Bu ciddi bir sıkıntımidır veya yaptırması masraflimidir?



    Servis turbo hortumu yağlanması disk balata aşınma ve sağ aks kecesinde terleme için ortalama 1000t masraf olur dedi. Özel servis maksimum 650tl dedi. Ön arka balata 400tl aks kecesi 100t 150tl turbo hortumu. Lastiklerinde değişmesi gerekiyor. 1200tl de lastikler tutuyor.

    Sizce masrafli haliyle bu arabanın piyasa değeri nedir? Sitede 64bin civarı. 2000tl masraf çıkınca 62bin TL. Bu fiyat uygun mu?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oasis99

    Merhaba, cevaplariniza gore expertiz raporundan anlıyorsunuz. Fotoğraflarını yüklediğim araç için değerler nasıl?



     Ekspertiz Fren ve Süspansiyon Testini yorumlayacak teknik bilgiye sahip üstat var mı?



     Ekspertiz Fren ve Süspansiyon Testini yorumlayacak teknik bilgiye sahip üstat var mı?Arac 2013 model 1.6 TDCİ Ford focus. 30bin km'de.



    Yanal kayma testinde ön sol 1.52 arka sol 5.10m/km. Arka sol için kritik yazıyor. Derecelendirme ölçütleri 2-3 iyi, 4-5 kritik, 6-11 arasi kötü. Bu ciddi bir sorunmudur? Test ölçüm sonucunda ikisi içinde geçti yaziyor. Ön sağ ve arka sağ yazmıyor. Rapor eksik olabilirmi



    Amortisör test sonuçları ön arka sol ve sağ hepsi için çok iyi.



    Güç kaybı, fabrika verisine göre %17



    Fotoğrafları yüklüyorum. Bu arada araç sahibi hiç boya yok dedi sol arka çamurlukta lokal boya çıktı. Arka sol da yanal kayma testinde 5.10 ile kritik rapor tutuldu. Lokal boya ciddi bir sorundan yani şaside vs oynamadan olabilirmi? Yani şasi işlem gördüğünden yanal kayma 5.10 cikmis olabiirmi? Expertiz şasi ile ilgili hiç rapor yazmadı. Bu normalmi?

    El freni park için geçti yaziyor, sol ve sağ için geçti yazmıyor. Bu ciddi bir sıkıntımidır veya yaptırması masraflimidir?



    Servis turbo hortumu yağlanması disk balata aşınma ve sağ aks kecesinde terleme için ortalama 1000t masraf olur dedi. Özel servis maksimum 650tl dedi. Ön arka balata 400tl aks kecesi 100t 150tl turbo hortumu. Lastiklerinde değişmesi gerekiyor. 1200tl de lastikler tutuyor.

    Sizce masrafli haliyle bu arabanın piyasa değeri nedir? Sitede 64bin civarı. 2000tl masraf çıkınca 62bin TL. Bu fiyat uygun mu?



    sırf masraf üzerinden fikir yürütüyorum.sen o masrafı 2 ile çarp. aracı alacaksan bence alma. 2bin lira indirim yaptırırsın belki ama alemin hurdasının bakıcılığını mı yapacaksın sanayide git gel uğraş olmadı başka yeride arıza versin falan.çok biliyorsa sen aracı 64 e al o gitsin arabasını tamir ettirsin. ciddi söylüyorum model yükselteceğim sırf bu tipler yüzünden araç alamıyorum. aracım çok modelli değil ama alınca bunlarla uğraşıp canım sıkılacak gül gibi arabayı sattım diye kendime kızacağım. sıfır araç baktım 80-100 bin çok saçma geldi o paraya gider arsa alırım çoluk çocuğuma kalır.




  • Aracı almamaya karar verdim. 2.elde dediğiniz gibi temiz bulmak çok zor. Arac sahibi boyasız dedi lokal boya çıktı sadece bir çizik dedi her tarafı çizik arabanın. Dingil el.freni motor vs hep sorunlu. Lastikler aldığından beri değişmemiş balatalar bitmiş. İlanda hatasız ve temiz yaziyordu Bosyere 200tl.expertiz parası verdim. Satan kişi sırf ford filo satış elemanı diye guvendim. Biz aldık servisimizde baktirdik hiçbir şey çıkmadı dedi. Lokal boyanın çıkmaması mümkün mü? Arac. Boyayi bildikeri halde söylemediler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oasis99 -- 27 Eylül 2017; 20:58:44 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • oasis99 O kullanıcısına yanıt
    Biraz geç gördüm. Önceki yazdıklarımdaki önemli noktaları zaten okumuşsunuzdur. Rapora göre önemli bir sıkıntı görünmüyor özellikle ön tarafta... Ancak arkada fren tertibatında sorun var. Lastik basınç, taban sorunu üzerinde birşey var gibi görünüyor. Disk pabuçları yada kampanalar, hidrolik ventilleri kontrol edilmeli. El freni skoruyla ilgili durumda benzer ve bunla ilgili. Önemliyse şayet bunlar çözüldükten sonra tekrar girmeli. Önde ki kayma durumu bununla bağımlı çıkmış gibi alglıyorum.

    Bu ciddi bir sorunmudur?
    Yani halledilmeyecek yüksek maliyetli bir sorun görünmüyor.

    Rapor eksik olabilirmi?
    Daha önce dediğim gibi raporun içeriği kadar ne şekilde yapıldığı da önemli. Yanlış yöntemlerle sağlam bir araç çürük, çürük bir araç az sorunlu gibi algılanabilir, skor üretebilir...

    Evet amortisör sorunu olduğunu hissetmiyorum.

    Güç kaybı km'sine göre yüksek çıkmış. Turbo'suna ve enjeksiyon memelerine baktırılmalı. Pek iyi sürülmemişde olabilir. 0 yağ değişimi yapıp bir süre doğru ellerde kullanarak tekrar teste çıkarsa değerler değişebilir...

    Lokal boya önemli bir sorun değildir ben hatta buna takan insanları anlamıyorum. Söylenmemesine takılabilir elbet. Lokal boya ile şasi sorunlarının bir ilintisi yok şasisel kaymalar lokal ile çözümlenemez, kapatılamaz...

    Bildiğim kadarıyla expertiz'ler şasi ile ilgili rapor düzenlemez. Zaten masraf miktarı kaynaklı değil ağır kaza harici şasi'lerde de bu tip yıllık araçlar için şasi de bir sorun oluşmaz.
    Kritik olarak belirtilen kısmın şu durum için bir önemi yok dediğim noktalara bakılarak tekrar çıkıldığında skor değişir. Bir araç bu haliyle bana göre alınır. Devasa bir masraf olacağını düşünmem.

    El freni çözümlenmesi masraflı değildir gayet ucuzdur zaten bu problem biliniyorsa yukarıda dediğim gibi skorların kaynağını teşkil eder.

    Servis turbo hortumu yağlanması disk balata aşınma ve sağ aks kecesinde terleme için ortalama 1000t masraf olur dedi.
    Bu zaten güç kaybının izahı olur yukarıda boşuna yazmış olduk.
    1000 TL bence yüksek diğerleri mantıklı.

    Lastikleri bitik bir araçla zaten yürüyen raporuna gerek yoktur boşuna çıkılmış olur...

    Değeri üzerine yorum yapamayacağım model piyasasını aktif takip etmiyorum.


    Boşa mı oldu nedir gerçi referans olsun diye yazmış olalım.:)
    Aracı almaktan zaten vazgeçmişsiniz.
    Yukarıda ki yorumlara katılmam... bu tip bir araç alınmayacak araç değildir araç temiz yürüyorsa yaptırılır güzelce binilir Bentley, Ferrari almıyorsunuz trafikten otomobil alıyorsunuz...

    Fakat son yazdıklarınıza göre de yıl-km oranına göre bu araç hor kullanılmış bir araç ekonomi yakalanmadığı müddetçe uzak durulabilir. Rent'den çıkmış bir araç olabilir...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi guyverland -- 4 Ekim 2017; 12:3:46 >




  • guyverland kullanıcısına yanıt
    Cevap için teşekkürler. Mesajınızı zamanında alsaydım aracı alırdım. Araç icime sunmuştu. Yanal kayma ve el freni canımı sıktı. Yoksa lokal boyayi hiç onemsemedim. Ben yanal sapmanın olduğu sol arkada boya çıktığı için şaside bir işlem yapılmış olabileceğini düşündüm.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • oasis99 O kullanıcısına yanıt
    Eyvallah. Foruma tesadüfen girdiğim için görebildim girmiyordum epeydir. Yanal kayma skorlarına çok fazla takılmayın bunlar şasiye kalmayan o araçta ki gibi yürüyen dinamikleriyle dahi yüksek skor üretebilir. Zaten şasi temelli sorun önde de büyük açı farkları doğuracağı gibi aynı yürüyen sihhatiyle değerler çok daha yüksek çıkardı muhtemelen. El freni noktasında da çok takılmamak gerekli bu oldukça basit bir uygulamadır o araç için turbo yağlaması hatta aks keçelerinin yıpranması çok daha üstüne düşülmesi gereken şey olurdu.

    Bu işin temel sıkıntısı aslında şu. Gündelik hayatta da hep buna dair şeyler duyuyorum. Peşine düşülen yöntem doğru, bu tip bir hafif sertifikasyon süreci de doğru ancak türkiyede herhangi bir standart, verimlilik kontrolü olmadığından bu tip testler nadir işletmelerde doğru sonuç üretebiliyor sadece. Yani bu haliyle rapor alınıyor ama o rapor doğru içerikte olmayabiliyor. Mesela ben bu işi yapıyor olsam direkt şunu derdim bu lastikler ile bu testin anlamı yok isterseniz değiştirin gelin yine de görmek isterseniz buyrun sokalım...
    Basitçe fren, suspansiyon, amortisör testi için 1. öncelik lastiklerin idare ederin üzerinde durumudur. Rot, balans gibi problemleri ortaya döker. Tek tek şurada hasar var diye birşey zaten gösteremez fikir verir o bölgeye usta gözüyle odak gerekir.




  •  Ekspertiz Fren ve Süspansiyon Testini yorumlayacak teknik bilgiye sahip üstat var mı?



    Bu test iki yıl önce yapıldı ve şuan süspansiyon sisteminden çok şikayetim var . Ön ve arka düzeni gösterdim . Z rot ve viraj Demir lastiğinin değişmesi lazım , amortisörlerde birşey yok diyorlar ama var . Araba fazla hissediyor hız tümseğini çukuru bozuk yolu vs . Siz ne düşünüyorsunuz ? Yorum alabilir miyim ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.