Şimdi Ara

EKSPERE DANIŞIN; KAZA SONRASI YANLIŞ UYGULAMALARDAN KORUNUN. (121. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
2.443
Cevap
135
Favori
229.548
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 2 ay
  • Cevaplayan Üyeler 656
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 322
  • Ortalama Mesaj Aralığı 1 gün 7 saat 41 dakika
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 1
  • Haberdar Edildiklerim (Alıntılar) 278
  • Favoriye Eklediklerim 136
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • damneed (389 mesaj) Sigorta Eksperi (322 mesaj) spacewolf (258 mesaj) durukafa (63 mesaj) C.CEMİL (23 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (994 mesaj) Mobil (602 mesaj) Tablet (29 mesaj) Mini (28 mesaj) Uygulama (16 mesaj) (3 mesaj)
  • @
16 oy
Öne Çıkar
Giriş
Mesaj
  • Öncelikle insanlara yardımcı olduğunuzdan dolayı sizlere çok teşekkür ederim.
    12.09.2020 kaza yaptım. ( kusurun tamamı karşı tarafa verildi.)
    03.10.2020 sms ile vekalet vb. evraklarınız eksik tamamlayınca dosya işleme başlanacak denildi. Exper e ulaşınca aracıma
    Rayiç bedel 90.000
    sovtaj bedeli 52.500 kalan tutarı sigorta şirketinin ödeyeceğini söyledi.
    05.10.2020 Rayiç bedele itiraz ettim. Emsal araç ilanlarını yolladım. Aradaki fark yaklaşık 15000.
    Size bir kaç sorum olacak.
    1- Sigorta şirketinin sorumluluğu 41.000 lira zaten kalan tutar karşı araç sürücüsünden tazmin edilecek neden rayiç bedeli çok düşük tutuyorlar?
    2-Eğer rayiç bedelde uzlaşamazsak sıralı başvurmam gereken yasal yolları söylermisiniz?
    3-Madem uzlaşamıyoruz 2011 model aracımı yaptırın deme hakkım var mı?
    4- Bu süreç ne kadar uzayabilir. Mevzuattaki süre sınırlamaları hakkında bilgi verebilirmisiniz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >





  • Merhaba geçmiş olsun ,

    Acentenize bilgi verin yeter o sizin yasal temsilcinizdir. Aradaki farkı yükseltir sorunsuzca.

    Yasal yollara acente aracı olduğu sürece hiç gerek kalmayacaktır.

    Elbette yaptırın diyebilirsiniz.

    Yasal süre 45 iş günüdür.

    |
    |
    bomberman46 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • selam merhaba arkadaşlar 2 hafta önce bir kaza geçirdim karşı taraf %100 kusurlu bulundu eksper dosyaları ayın 20 sinde sbm yükledi 1 günde sonuclandı arabam 2 haftadır tamirhanede fakat ne oluor bitiyor anlayamadım eksper hala raporu bitirmemiş sizce normal mi 6 gün olmuş karşı tarafın sigortası sitesinden dosya sorguladığımda sadece ihbarla ilgili bilgiler var bu arada araç özel servisti pek bir hasar yok gibi sadece ihbar mevla 12 bin tl yazıyor muallak 5 bin tl azıyor pek bişe anlayamadım sürec nasıl işliyor arkadaşlar bilgi verirmisiniz

  • merhaba arkadaşlar.


    kaza sonrası kaskonun çıkardığı bedel bana yüksek gibi geldi.


    ne gibi bir yol izlemeliyim


  • Merhaba,

    kaza sonrası kasko bedel çıkartmaz , çıkartılan bedeli öder. Bedeli servis çıkartır. Servis ile neden bu şekilde yüksek olduğunu görüşebilirsiniz.

    |
    |
    Adana Demirspor kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Park halindeki aracıma çarpıp kaçmışlar. Kameradan plakayı tespit ettim. Polis tutanak tuttu ve aracın plakasını ve çarpıp kaçtığını belirtti.

    Kaskom, rücu için şikayet etmeniz gerekir diyor. Buna gerek var mı?

    Eğer rücu edilemez ve kaskom delinirse, değer kaybı başvurusunda bulunabilir miyim?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sorum kısaca; yaralanmalı bir kazada, bilirkişi raporuna göre %100 kusurlu olan karşı tarafın poliçe bilgisi savcılıkta ve karakolda bulunmuyor. Aracımı yaptırmam için poliçeye ulaşmam şart mıdır?

    Biraz daha detay vermek gerekirse, aracımı motorcuya verdim, karşı tarafın poliçe numarasını istiyor. Karşı ise taraf ilginç bir şekilde poliçe numarası vermeyi reddediyor! En azından hangi sigorta şirketi olduğunu, "yaralanmışsınız, tazminatınızı alalım" diye arayıp soran hasar danışmanlık şirketlerinden birisi söylemişti. Söyledikleri sigorta şirketine durumu anlattığımda kişisel verilerin korunması kanunu gereğince vekaletname istedi! Yani sigorta tazminatını avukatsız alabilirken, aracımı yaptırmak için avukat mı tutmam gerekiyor anlamadım! Diğer evrakları doğrudan o firmanın eksperine versek yeterli olur mu?

  • Merhabalar, kusurlu olarak bir araca tamponundan çarptım. Benim araçta hasar var ve kasko karşılayacak. Karşı Araçta hasar yok. Yani sigortanın ödeyeceği tutar yok. Yine de sigorta yönünden hasarsızlık indirimim bozulur mu?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

  • @erAn_

    Eğer kasasından para çıkmaz ise hasarsızlık kademesi etkilenmez.


  • @efkrr9

    Çalıştığınız sigorta acentenize başvurun, karşı tarafın motor veya şase numarası var ise elinz de,

    sigortacınız bilgileri bulur.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: damneed

    @efkrr9

    Çalıştığınız sigorta acentenize başvurun, karşı tarafın motor veya şase numarası var ise elinz de,

    sigortacınız bilgileri bulur.

    Yazmayı unutmuşum, kendi sigortama danıştım ama biz onu görüntüleyemiyoruz dediler :/


  • Bilgilendirme için teşekkürler.

    |
    |
    damneed kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • slmlar gecenlerde trafik kazasına kariştim karşi taraf %100 suclu cıktı sigorta basvurduk motorsikletimi pertte cıkarmış olup ihale cıkarmıştir raic deger 25 bin göstermişler suan teklif ise ihalede 20 bin civarı verilmiştir ben istedigim rakamı ise 38 bin expere bildirim oda sigorta sirketine bildirdi halen dönüş yapan yok bu durumda nasil işler bu durumlar istedigim degeri alabiliriyim sigorta sirketinden karşı taraf anadolu sigortadaır

  • Öncelikle iyi günler. Aracım 30 Kasım'da kazaya karışmıştır. Yüzde sıfır kusurum var. Yani kusur bende değil. 26.496 TL araç tamiri oldu (yetkili serviste.).


    Ben karşı tarafın trafik poliçesine başvuruda bulundum. (Allianz).


    Araç değer kaybı tazminatı için e devlet üzerinden Exper atadım.


    14.503 tl tazminat hakkım çıktı. Ancak Allianz, e devlet bağımsız exper raporunu beklemeden 1 iş günü içinde 2bin tl yatırdı.


    İtiraz beyanında bulundum. Dedim ki:


    1 nisan 2020 tarihinde yürürlüğe giren hesaplamaya uyulmayarak 2 bin tl yatırılmıştır. Kalan tazminatın tarafıma yatirilmasını rica ederim dedim.


    Ancak bana canlı destek üzerinden suçlu olanın poliçe tarihi 1 nisan 2020 den öncedir diyerekten itirazım reddedildi. Bende, kaza 30 Kasım'da oldu. Benim policem bile Aralık 11 de. Suçlu tarafın poliçe tarihi neden beni mağdur etmektedir dedim. Cevap gelmedi.


    Araştırmaya devam ettim. Aym (anayasa mahkemesi aracın gerçek değer kaybını emsallerine göre hesaplamak zorundadir denmiş.


    Allianz' bana eski genel şartlara uygun hesaplandı demişti. Ancak anayasa mahkemesi genel şartları geçersiz kılmış. Hatta prof.dr.karasu policede değer kaybi tazminatı hesaplanırken, aracın anayasa mahkemesinin 9 ekim 2020 tarihinde ki kararına göre hesaplanmasını belirtin demis.


    Mantık bu iken, ben 1 nisan 2020 tarihindeki değişiklikten yararlanamiyorsam, aym den yararlanmam gerekmez mi? Sonuçta genel sartlar geçersiz kılınmıştır...




    Allianz ne amaçla kabul etmez? Etmezse bana hukuki hak doğmaktadır? Tahkim ve mahkeme aym kararını uyguluyor.


    Sigorta şirketleri de aym ye uymak zorunda deniyor. Bu yüzden allianz'a ikinci İtiraz de aym kararını da ekleyin. Emsalleriyle kıyaslayıp gerçek değer kaybini tazmin edin diyebilme hakkına sahip değil miyim?




    şimdiden teşekkür ederim :).


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >





  • @NZAVUS


    Hocam siz zaten kendiniz sorup kendiniz araştırıp sonuca varmışsınız :)

    Tahkim komisyonuna gidip başvurun kazanırsınız.

    Eğer Tahkim de aynı bu şekil de cevap verir ise Allianz ile aynı durum da.

    Bu sefer avukat kanalı ile arada kalan farkı sürücü ve ruhsat sahibine ilamsız ödeme emri çekiniz, onlardan talep edebilirsiniz..


  • Hocam tahkim yerine mahkemeye gidip araç ve ruhsat sahibinden mi istesem yoksa dediginiz gibi önce sigorta sirketinden, sonra mahkeme yoluyla ruhsat sahibinden mi istesem?

    Tahkime başvurduktan sonra mahkemeye gidemiyoruz diye duydum. Ancak birinde sigorta, digerinde ruhsat sahibine acmak mantıklı geldi. Tabi oluyorsa :D

    Bir de bu arada, 9 ekim 2020 aym kararına göre hesaplama yapmayan sigorta sirketi(1 nisan öncesi poliçe tarihi mazereti) eski sisteme göre genel şartlara uygun hesaplamış. Aym kararina uygun gerçek tazminatın hesaplanıp, kalan tazminatın tarafıma ödenmesini talep edeyim mi? Belki kabul ederler :D

    Diğer bir sorun, dosya cuma açıldı, cumartesi pazar tatil, pazartesi sabahı tazminatı yatırdılar (2054 tl)

    Ne ara exper raporu çıktı da bana yatırdılar anlamadım:/


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

  • @nzavus

    Hocam tahkime üye olan şirketler hakkında başvurabilirsiniz zaten, Orada ruhsat sahibi bir sigorta şirketi olmadığı için onun hakkında şikayet hakkınız yok.


    Şöyle bir şey yapılabilir, Tahkime Sigorta şirketi hakkın da gideceğiz için, olumsuz sonuçlanır ise, Mahkemeye giderken ruhsat sahibi ve/veya şöför hakkın da bak reel de benim değer kaybım 14bin TL, sigorta şirketi bazı yönetmelikleri öne sürerek bu kadar para verdi, arada ki farkı sizden talep ediyorum şeklin de gidebilirsiniz.

    Burada siz yine de bir avukattan profesyonel destek almanızı tavsiye ederim.


  • Ben direkt tahkim değilde mahkemeye gidip, hem değer kaybını hemde aracım 25 gün yoktu, onunda günlük kira bedeli tazminatını da almayı düşünüyorum. Ama dediğiniz gibi de olabilir. Mantıklı geldi. Bir avukata danışmakta yarar var...


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    damneed kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Hocam bir kazaya karıştı aracım arkadan vurdular ve bagajda hasar var. düzeltilebilecek birşey ama eksper anlaşmalı servis eksper büyük ihtimalle değiştirecek diyor. düzelttirmek istesem düzelttiremez miyim bunu illaki eksperin dayatmasına mı kalıyor bu seçim?


  • Tabikide hayır hocam. Siz aracın hasarlı bagaj kapağında değişim istemediğinizi onarım istediğini belirten bir dilekçe yazın ve acentanız aracılığı ile veya sigortanın mail adresine gönderin.
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.