Şimdi Ara

EGEA'nın segment karmaşasında son nokta (konuldu) (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
289
Cevap
0
Favori
13.863
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
21 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • DolceVita. kullanıcısına yanıt
    B sınıfı araç vardır donanım ve özellikleri üst segmenti zorlar ama segmenti değişmez bu da onun gibi. Ben de isterim her araba donanımlı ve döşü yumuşak gelsin sadece otomatik ve sunroof opsiyonel olsun. +2 hava yastığı için 2 bin lira vermedi diye yada güvenlik paketi almadı diye kazada kimse ölmesin.
    Siz kendinize ait bir c segment çizgisi çizmişsiniz ve konuda bahsi geçen araç bunun altında kalıyor. Segmentin baz araçlarına da C demiyorsunuz.
    İkna olmanız için aracın biraz daha donanım kazanıp, yumuşak parçalar ile gelmesi gerek diye düşünüyorum. Mümkün müdür bilemem

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MrT4ngo


    quote:

    Orijinalden alıntı: Jr09

    Türk malı mı ? şaka mısınız ?

    Arabanin fikri, tasarimi vsvsvs italyan olsaydi dediginizde haklisiniz fakat egea'da İtalyanların bir katkisi yok. Tek italyan olan şey fiat logosu.

    Peki.. :) :)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • forumda yeni trend egea nin segmenti. Bi ara çok yoğun olmasada rapid spaceback in segment tartışması modaydı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Zaten b+ sedan olduğu bilinen bir gerçek. Hala bu kadar zaman sonra yeniden yeniden tartışmalara gerek yok. Rakipleri de belli toledo, 301, c elysee vs. Onlardan büyük olduğu üst sınıf olduğu anlamına gelmez. O zaman 3 serisinden uzun olan superb e sınıfı, passattan kısa olan s60 da c sınıfı olarak kabul edilirdi. Böyle bir saçmalık yok. Egeanın zaten ne olduğunu sunulan motorları ve fiyatları ile iç mekan kalitesi gösteriyor. Fiat'ın şişirerek c kabul ettirmeye çalıştığı hormonlu b+ sedandır. Focus, jetta, corolla, civic gibi araçlarla aynı sınıfta düşünülmesi bile komik. Bu araçları alacak adamın aklına bile gelmez egea.

    Üreticinin ne dediği, lansmanında ne rakip gösterildiği öenmli değil. Hangi fiyata hangi kalitede sunulduğu önemli. Zaten bu araca bakıp c diyen adamın otomobil bilgisine de algısına şüpheyle yaklaşırım. Anca 15-16lık çocuklar kanar bu arabanın c sınıfı sedan olarak lanse edilmesine.

    Bu arada o saçma sapan motorlarıyla ve iç mekanıyla toledo gibi iç dış, motor olarak güzel aracın yanında esamesi okunmaz. Ha satma derdin varsa el mecbur alırsın millet onu almak ister diye, yoksa mis gibi turbolu otomatikli araçlar varken sınıfında hala gelmiş eski teknoloji atmosferik araba satıyor. Benim egeanın tipiyle, olduğundan kaliteliymiş gibi lanse edilme çabalarıyla vs sıkıntım yok, fiyatı da fena değil. Benim sıkıntım kötü motor şanzıman seçenekleri ki arabanın en önemli parçası. Adam gibi 1.2-1.4 turbo motor otomatik şanzımanı b+ standardı fiyatlarla sunsa yerli araba der güzer bağrıma basarım, sedan ihtiyaçsa da düşünürüm. Ama o saçma sapan fire motorlarla anca gülerler fiat'a. Bir de herkes kabul edecektir ki lansmanında tasarımıyla o kadar göz boyadılar, araç bir üretildi içi palio terk.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: reddemons

    daha arka freni kampana olan ( her motor/donanım değil sanırım), malzeme israfı olmasın diye gösterge paneli benzinliyle aynı olan egea mı c sınıfı? Dizelinde 7 bin devir var, sanki çeviriyor 7 bin deviri. Benim bildiğim 5 ya da 6 bin olur dizel göstergesinde

    bunlara takılmamak lazım ,tüm markalar ortak parça kullanıyor ,1,2 VW polo kadranı 260kmH ıbresı var , aynı şekıl
    renault clıolarda da var ,
  • Bakmaktan bahseden kim birader, bahsettiğin araçlar ulaşılması zor modeller değil zaten rahatlıkla incelenecek araçlar merak etme.

    Zarar etmek istemeyen adam bu paraları bu markaya vereceğine 3-5 daha çıkar doğru düzgün bir model alır. Sanki Egea çok ucuz bir araba gibi yorum yapıyorsun. TR şartlarında arabaya 65,000 TL bağlayacak adam çok rahatlıkla C sınıfı bir model de alabilir.

    Alım gücünden dem vuruyorsun da halkın alım gücüne uygun bir araba değil zaten mesele o. Asgari ücretin 1300 TL olduğu ülkede mi 65,000 TL'lik otomobil halkın alım gücüne hitap ediyor? Çok satıyormuşmuş, dua et kiralama firmaları toplu alıyor o da olmasa ilk 10'a zor girer.

    Symbol ile kıyaslarım, en azından Fiat'ın rezil kepaze servislerinden daha düzgün hizmet kalitesi olan bir marka Renault. Accent Blue, Egea, Linea, Symbol vs. alayı aynı amaca hizmet eden 3. dünya ülkesi otomobilleri.

    Ailemde A3 sahibi olan var, sattı Q3 aldı o da mutlu mesut kullanıyor yakıtında da şikayet etmiyor biz ne yapacağız peki? Senin dediğin kişi hesabını kitabını bilmeden araba alıp yakıttan yana dert yanıyorsa, sorunu bahsi geçen kişide arayacaksın.

    Umarım ben anlatabilmişimdir.




  • DolceVita. kullanıcısına yanıt
    Araştırma için teşekkürler.
  • bu araç ile otobana çıkıp 200 ile 2-3dk devam eden var mı ?
    C veya C yi karşılayan özellikleri var deniliyor da ne ifade eder ?

    Mesela Daci Lodgy denilen araca da MPV deniliyor

    Dacia Lodgy MPV
    Altea XL da MPV
    VW Touran da MPV
    Zafira da MPV
    Scenic de MPV

    dacia dan sonra saydığım araçların hepsi 50000 TL olsa , hepsi farklı adetler de satılır , yani hepsinden alan olur
    ama 50000 TL den dacia lodgy Allahın kulu almaz diğerleri varken

    Egea sınıfını tartışmakta son derece gereksiz ve mantıksız
    Golf , Astra , Focus , Civic hepsi 50000 TL olsa hepsi alıcı bulur , Egea yı Allahın kulu almaz diğerleri ile aynı para olsa
    Yani C olsa ne B olsa ne , asıl C sınıfını teşkil eden araçların yanından geçemez , bu arada bu ayıp ve ya kötü bir şey de değil
  • Fiat markasına garezim falan yok. Ülkemize yatırım yapan, istihdam sağlayan markalardan olduğu için severim de.

    Punto ve 500 modellerini çok severim. Bravo da sevdiğim bir model, hâlâ yakışıklı ve kaliteli bir otomobil. Freemont zaten kalitesi ortada. Konsol tasarımını sevmesem de f/p olarak çok iyi bir SUV.

    500X dışarıdan çok güzel ama içine ısınamadım. 500L de aynı şekilde.

    124 Spider bence MX-5'den çok çok daha güzel olmuş her anlamda. Abarth versiyonu zaten efsane.

    Egea da iyi bir otomobil, Linea'dan sonra özellikle takdir edilesi bir model.

    Bu durumda nasıl bir "Fiat yea, dandiktir, ıyyy" görüşünden bahsediyorsunuz?

    Ben bir tüketici olarak etikete para ödemek istemiyorum. Sırf C segmenti diye sunulan Egea'ya bu etiket yüzünden 4-5 bin lira hava parası vermek istemiyorum.

    Yakında beni VW fanı da yaparsınız tam olur artık.

    Segmenti nelerin belirlediğini, nelerin tek başına önemi olmadığını yukarıda yazdım. Tekrar yazmaya gerek yok.

    Dingil mesafesi ile segment belirlendiğini ne gördüm ne duydum. A3 Sedan ve Egea dingil mesafesi aynı. Egea daha uzun. O zaman bunlar aynı segment, hatta Egea daha iyi.

    İkisine binip yüksek hızlara çıkın, bi kaç viraja girin, konsolla kapı içleri ile muhatap olun, arkaya eşinizi dostunuzu oturtun iki yolculukta da.

    Ondan sonra bu araçların denk olduğunu söylersiniz. A3 Sedan da gerekli değil, Focus veya Astra ile de girebilirsiniz aynı teste. Dingil mesafesi tek kıstas olduğu için A3 Sedan dedim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Tamam kardeş git Egea al o zaman neden bu kadar uzatıyorsun onu anlayamadım? Neyin ne olduğunu biliyorum merak etme, burası forum ortamı herkesin kendin gibi düşünmesini bekliyorsan çıkış yapacaksın başka çaren yok. Neyse ki gerçek hayatla forum ortamı çok farklı, burada abuk subuk arabalara övgü geliyor reele bakıyorsun kimsenin aldırış ettiği yok. Clio dediğin araba da B sınıfında satışlarda lider, sokaktan geçen vatandaş memnun değil ne hikmetse. Sebebi belli, filo satışları olmasa Clio da satamaz ondan. Bu arada amacım Clio'yu övmek ya da yermek değil, geçen sene Clio aldık aracın ne olduğunu biliyorum. Herkesin tercihi kendinedir ama olmamış mala olmuş demenin anlamı yok.

    Koç biraz daha akıllıca davranıp Linea'yı kaldırıp mevcut fiyatlardan Egea'yı piyasaya sürseydi işin rengi değişirdi. Egea'ya 65,000 TL vereceğime Golf ya da Focus gibi modellere 75-80,000 TL vermeyi tercih ederim. Neticede birisi C, diğeri B sınıfından hallice bir otomobil. Aralarındaki fiyat dağılımına göre şu piyasada Egea gibi birkaç model sayesinde belli başlı modeller F/P olma yolunda ilerliyorlar.




  • Stand Alone kullanıcısına yanıt
    siz hangi aracı kullanıyorsunuz acaba merakımdan soruyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Daerohn

    burada bu konu defalarca tartışıldı. kısaca b ya da b+ segmenti diyenler hangi kıstaslara göre bunu söylüyor? tutturmuşlar bir donanım, işçilik vs. defalarca söyledim tekrar söyleyeyim bunlar aracın segmentini belirlemez. eğer öyle olsa idi Focus Trend B+, Focus Titanium C+ olurdu. aralarında dağlar kadar fark var donanım, işçilik malzeme kalitesi olarak. Bir aracın segmentini belirleyen onun dingil mesafesi ve genişliğidir. Bu iki değeri piyasadaki tüm C sınıfı araçlar ile kıyasladığınızda dingil mesafesi olarak C ve B+ seviyesinde genişlik olarak C segmentinde olduğunu göreceksiniz.

    Kısacası araç boyutları itibari ile C sınıfıdır. kullandığı platform ise uzatılmış ve genişletilmiş B sınıfı platformu. iyi de zaten C sınıfı da B'nin uzatılmış ve genişletilmiş hali. Yok italya'da farklı bir C sınıfı platformu varmış da.... Olabilir arkadaşım olabilir. Her C sınıfında bu platformun kullanılması gerektiği gibi bir zorunluluk yok. Çeşitli kısıtlamalar nedeni ile farklı bir platform geliştirilmiş de olabilir, imalat için gerekli altyapı vs.

    Yok plastik kalitesi çok düşükmüş te araçtan inip diğer C sınıflarına binince koku bile değişiyormuş... Kardeşim sen hiç enjeksiyon tezgahından alınmış ve araca monte edilmemiş bir plastik parçanın nasıl koktuğunu biliyor musun? sana tek bir şey söyleyeyim aracın içindeki plastik gibi değil. Burada daha çok şey yazarım da farkeden bir şey olmayacak. kısaca tekrar söyleyeyim, bu fiyata alabileceğiniz bu donanıma sahip daha uygun bir C sınıfı araç bulursanız alın. Ancak hala C'mi yok B'mi diye sormayın araç C sınıfı ve daha önce de pek çok başlıkta verdiğim yurtdışı test sitelerinde de araç C segmenti olarak test edildi (Tipo HB olan ancak zaten HB ile Sedan aynı platformu kullanıyor, çoğu ölçüsü aynı).

    Bu adamla tartışmanın ateistle tartışmaktan farkı yok.Ne kadar yazarsanız yazın ama konuyu istediği gibi yorumluyor.Madem ne söylenirse söylensin kendi dediğin doğruysa beni ikna edin diye başlık niye açıyorsun derler adama.Hala gelmiş idrak etmekten bahsediyor.Adam sanki aracın platformunu üreten mühendis gibi konuşuyor.




  • Skoda rapid sporback hangi segment ise buda ayni segment ama en önemlisi hangi segment olduğu değil euro ncap testine girmesi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • DolceVita. kullanıcısına yanıt
    Egea ile aynı segmentte :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tamam.
  • Daha neler öğreneceğiz acaba :)

    Segmentler de alt orta üst diye ayrıldı şimdi. Neyse ben bişey demiyorum daha, şu linki de vereyim hatta ilgili kısmı özet şeklinde çevireyim de belki olayın ezberlediğiniz gibi milimetrelerden ibaret olmadığını anlarsınız.

    quote:

    Komisyon segment kriterlerini motor hacmi, uzunluk vs. gibi nesnel kriterlere dayandırsa da son olarak segment tanımı ucu açık bırakıldı. Çünkü segmentler arasında boyut ve uzunluk dışında bazı kriterler de bulunur. Bunlar fiyat, imaj ve ekstra donanımlar olarak sıralandırılabilir. Segmentler arası özellikle fiyat, teknoloji ve mühendislik gereksinimleri gibi bazı farklar da mevcut.


    Kısacası adamlar demiş ki; karışıklık olmasın diye nesnel veriler üzerinden bir segment tanımı yapıyoruz ama işin içinde bi dünya faktör de mevcut. Bunu yazan da sarı çizmeli Mehmet Ağa değil, Avrupa Birliği Komisyonu.

    http://ec.europa.eu/competition/mergers/cases/decisions/m1406_en.pdf

    Buyur burada da bizzat Fiat yetkililerinin ağzından kompakt segmentte nelere önem verdikleri yazılmış. Emin ol milimetreler dışında başka kriterleri de mevcut.

    http://www.nytimes.com/2012/09/09/automobiles/taking-the-cheap-out-of-the-small-car.html?hpw&_r=0



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DolceVita. -- 19 Mayıs 2016; 20:55:06 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ykaya1983

    quote:

    Orijinalden alıntı: Daerohn

    burada bu konu defalarca tartışıldı. kısaca b ya da b+ segmenti diyenler hangi kıstaslara göre bunu söylüyor? tutturmuşlar bir donanım, işçilik vs. defalarca söyledim tekrar söyleyeyim bunlar aracın segmentini belirlemez. eğer öyle olsa idi Focus Trend B+, Focus Titanium C+ olurdu. aralarında dağlar kadar fark var donanım, işçilik malzeme kalitesi olarak. Bir aracın segmentini belirleyen onun dingil mesafesi ve genişliğidir. Bu iki değeri piyasadaki tüm C sınıfı araçlar ile kıyasladığınızda dingil mesafesi olarak C ve B+ seviyesinde genişlik olarak C segmentinde olduğunu göreceksiniz.

    Kısacası araç boyutları itibari ile C sınıfıdır. kullandığı platform ise uzatılmış ve genişletilmiş B sınıfı platformu. iyi de zaten C sınıfı da B'nin uzatılmış ve genişletilmiş hali. Yok italya'da farklı bir C sınıfı platformu varmış da.... Olabilir arkadaşım olabilir. Her C sınıfında bu platformun kullanılması gerektiği gibi bir zorunluluk yok. Çeşitli kısıtlamalar nedeni ile farklı bir platform geliştirilmiş de olabilir, imalat için gerekli altyapı vs.

    Yok plastik kalitesi çok düşükmüş te araçtan inip diğer C sınıflarına binince koku bile değişiyormuş... Kardeşim sen hiç enjeksiyon tezgahından alınmış ve araca monte edilmemiş bir plastik parçanın nasıl koktuğunu biliyor musun? sana tek bir şey söyleyeyim aracın içindeki plastik gibi değil. Burada daha çok şey yazarım da farkeden bir şey olmayacak. kısaca tekrar söyleyeyim, bu fiyata alabileceğiniz bu donanıma sahip daha uygun bir C sınıfı araç bulursanız alın. Ancak hala C'mi yok B'mi diye sormayın araç C sınıfı ve daha önce de pek çok başlıkta verdiğim yurtdışı test sitelerinde de araç C segmenti olarak test edildi (Tipo HB olan ancak zaten HB ile Sedan aynı platformu kullanıyor, çoğu ölçüsü aynı).

    Bu adamla tartışmanın ateistle tartışmaktan farkı yok.Ne kadar yazarsanız yazın ama konuyu istediği gibi yorumluyor.Madem ne söylenirse söylensin kendi dediğin doğruysa beni ikna edin diye başlık niye açıyorsun derler adama.Hala gelmiş idrak etmekten bahsediyor.Adam sanki aracın platformunu üreten mühendis gibi konuşuyor.



    "Bence"

    Her konuda Egea'yı babalar gibi C segmenti yapıyorsunuz ya, neye dayanarak işte onu söyleyin de biz de aynısını yapalım. Ama söyleyecek bişey yok belli ki. Platform bilgin bile yok zaten.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DolceVita. -- 19 Mayıs 2016; 20:47:40 >




  • Tamam Egea B segmenti,Egea bir çöp,Egea dandik.....v.s

    Egea'yı yerin dibine geçirmek isteyen tayfa mutlu oldunuz mu?Tatmin oldunuz mu?

    Bir bitin gidin artık ya.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • aracin boyutlari genisligi ortada. golf ile esdeger. golf b sinifi ise egea da b sinifidir.








    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Jeopol -- 19 Mayıs 2016; 14:40:03 >




  • pixelbs kullanıcısına yanıt
    işte onlar da B segmenti araç.
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.