Şimdi Ara

EGEA'nın segment karmaşasında son nokta (konuldu)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
290
Cevap
0
Favori
13.625
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
21 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Konunun değişimi aşağıda, ben direkt sonucu yazıyorum.

    Egea sedan, Fiat'ın "ucuz kompakt" adını verdiği bir sınıfta. Fiat'a göre bu sınıfta Egea Sedan'ın direkt rakibi yok, çünkü böyle bir segment henüz yok. Fiat bu segmentte karşılanabilir ve geniş bir araç üretmeyi hedeflemiş.

    Fiat, bu araca rakip olarak bildiğimiz Astra Sedan, Octavia, Focus Sedan gibi otomobilleri rakip görmüyor. Fiat'ın bu araç için açıkladığı rakipler 301, Rapid ve türevleri.

    Ülkemizde Egea sedan C segmenti olarak geçiyor çünkü B+ diye bir segment yok literatürde. Aynı şekilde B segmentine sığmayan 301 de Avrupa'da mecburen kompakt sınıfta yani C segmentinde yer alıyor. Yani literatürde C segmenti geçmesi normal çünkü dediğim gibi B+ denen bir segment aslında yok.

    Boyutları itibariyle 301'i B+ sınıfında saysak kimsenin itirazı olmaz sanırım. Fakat bu aracın kalitesi B+ yapılacak kadar yüksek değil. Sadece boyut olarak B+ diyorum.

    Bu durumda Egea da hem boyut hem de kalite olarak B+ sınıfında sayılabilir. Neden B+? Çünkü literatürde B+ segmenti olmadığı için üreticiler böyle bir segmenti telafuz edemiyor. O yüzden kompakt sınıfa kayıyor bu tarz araçlar.

    Ama Fiat'ı konu alan haberde gördüğümüz gibi sedan Egea aslında Linea'nın yerine gelen bir otomobil ve yine Fiat'a göre rakipleri de 301 ve Rapid vs.

    Bütün kriterler bazında 301 ve Egea aynı segment sınırlarında, ikisi de "budget-affordable" kompakt terimleri ile sunulmuş, biri diğerini isim vererek rakip göstermiş, Egea NCAP'e girmemiş 301 girmiş ve kompakt sınıfta sayılmış, satıldıkları pazarlar da aynı.

    Siz ister B+ ister C- ister C diyin. Sonuç olarak Egea hangi segmentte ise 301 de aynı segmentte yer alıyor.


    Yazılanların her birinin bu mesajın devamında ve konu içerisinde kaynakları vardır. Egea'nın ülkemizde satış adetleri olarak C segmentinde yer alması bu açıdan normal. Asıl normal olmayan şey ise boyutları itibari ile yurtdışında C segmenti geçen C-Elysee ve 301'in de bu sınıfa konmaması.



    Uzun süren fikir alışverişleri sonucunda şunları öğrendik; literatürde bir aracın segmentini belirlemek için şimdiye kadar üç başlık oluşturulmuş.

    Onlara geçmeden önce kıyas açısından Egea ve C-Elysee'nin iki adet bilgisini paylaşıyorum.

    Egea: Uzunluk 4532 mm - Dingil mesafesi 2637 mm
    C Elysee : Uzunluk 4427 mm - Dingil mesafesi 2652 mm

    Peki nedir bu başlıklar?

    1) Uzunluk

    Uzunluk cinsi sınıflandırma bize diyor ki; kompakt(C) segmentin uzunluğu sedan karoser için 4400-4750 mm aralığında olmalıdır. Bu kiritere göre Egea da C-Elysee de C segmentinde yer alıyor, tebrik ederiz kendilerini.

    2) Dingil mesafesi

    Bu kritere göre ise 2407-–2831 mm arasında dingil mesafesi bulunan araçlar B segmenti oluyor. Bu durumda maalesef hem Egea hem de C-Elysee B segmentinde yer alıyor.

    3) AB Komisyon Raporu

    Bu rapora göre; karışıklığı önlemek açısından uzunluk ve motor hacmi gibi belli nesnel kriterler üzerinden segment tanımı yapılmıştır fakat son tanımın ucu açık bırakılmıştır. Çünkü uzunluk vs dışında opsiyonel donanım listesi, teknik altyapı, imaj, mühendislik detayları gibi konular da segmenti tanımlamaya yardımcı olur. Yani uzunluk bu kriterlerden sadece biridir.

    Yukarıda verilen bilgilerin kaynakları konu içerisinde mevcut.


    Konu içerisindeki bir mesajımı güncelleme amaçlı aktarıyorum;

    Sizin bulmanız gereken kaynağı da ben buldum.

    http://www.fcai.com.au/sales/segmentation-criteria

    quote:

    Binek otomobil segmentleri boyuta, özelliklere ve ortalama fiyat aralığına göre belirlenir. Aşağıda da segmentler "ayak izi" (uzunluk x genişlik) cinsinden sıralanmıştır


    Ayak izi denen olayın mantıken dingil mesafesi x iz mesafesi olarak alınması gerekirken linkini verdiğim "devlet kurumu" bunu uzunluk x genişlik olarak almış. Sen de midibüs hariç orantısızlık yok dediğin için sıkıntı yok.

    Egea : 4532 mm x 1792 mm = 8,121...
    Peugeot 301 : 4442 mm x 1785 mm = 7,928...

    Sitede verilen aralık : 7,501 - 8,300 arası için Small (C segmenti) şeklinde. İkisi de kurtarıyor yani C segmentini.

    Avustralya ne alaka dersen, orada small = burada C, buyur;

    http://www.caradvice.com.au/top-5/small-cars/

    Bir de linkini verdiğim "devlet kurumu" alta şöyle bir not düşmüş;

    "Note: These parameters are indicative only; exceptions do occur based on market focus and other subjective criteria.

    They are largely based on the specifications listed and are reflective of the volume-selling variant where cross over occurs."

    Yani diyor ki; bunlar sadece bir kriterdir. Pazar bazında ve subjektif kriterlere dayalı farklar ortaya çıkabilir.




    Bir mesajımı daha güncelleme amaçlı aktarıyorum;

    Literatür üzerinden durumu ispat ettiğimize göre şimdi de Fiat-Chrysler yetkilileri ile Milan'da yapılan röportaj sonrası yazılan haberden bir kaç kesit paylaşalım.

    Autonews'i tanımayanlar için; ekonomi dünyasında Forbes ne ise otomotiv dünyasında Autonews odur.

    Çeviriyi kendim yapıyorum, dili olanlar linki okuyabilir veya Google Translate kullanabilir. Çeviriyi haberin ilgili yerlerini alarak yapıyorum.

    quote:

    Fiat, Renault'un Dacia markasına denk bir model gamı oluşturmaya çalışıyor. Bu ailenin ilk üyesi, Logan gibi pratik ve geniş hacimli 4 kapılı bir sedan.Fakat Logan B segmentinde yer alan bir otomobil.

    Egea, Logan'ın yer almadığı kompakt segmentte rekabet edecek. Fiat-Chrysler Avrupa Operasyon Sorumlusu Alfredo Altavilla'ya göre sedan Egea'nın rakibi yok. Çünkü Avrupa'da bu şekilde "ucuz kompakt" bir segment yok. Egea sedan, Avrupa giriş kompakt segmentinde yer alacak.

    Sedan karoser, Linea'nın halefi olacak şekilde üretildi. Doğu Avrupa ve Türkiye gibi sedanların popüler olduğu pazarlarda Peugeot 301 ve Skoda Rapid gibi modellerle rekabet edecek.

    HB karoser ise Bravo'nun yerine geliyor ve Golf'ün başını çektiği kompakt segmentte yer alacak.


    Sonuç olarak Fiat'a göre bile bu araç Focus Sedan, Astra Sedan, Octavia vs rakibi değil. Bu aracın bir segmenti yok ve 301, Rapid gibi modellerle mücadele etmesi amaçlanmış. Yer aldığı segmente B+ dersiniz C- dersiniz orası beni bağlamaz. Ama bu zamana kadar yazılanlara ve bu habere rağmen "babalar gibi C" derseniz kendinizi komik duruma düşürürsünüz.

    Kendi yetkilisi bile Fluence, Focus, Jetta, Astra'yı yerine 301'i rakip görürken gereksiz yere şişirme çalışması yapmanın anlamı yok. Adam üstüne basa basa söylemiş Avrupa'da böyle bir segment yok diye. Başlangıcı da Logan'ı örnek vererek açmış zaten.

    Avrupa'da B+ gibi bir tanım olmadığı için bu tarz geniş hacimli araçlar kompakt segmentte sayılıyor. "Ama kompakt demiş" demeyin, dediğim gibi Avrupa'da bu araçların segmenti yok, en yakın tanım B+ demek olur. Bu arada Peugeot 301 de aynı şekilde Avrupa'da satıldığı ülkelerde kompakt segmentte yer alıyor.

    http://europe.autonews.com/article/20151011/ANE/151009865/fiat-expects-low-cost-compact-car-family-to-mimic-dacias-success



    Üstteki mesajın detaylı versiyonu;

    Söz konusu linkten sadece iki cümle veriyorum. Ek olarak bir de bilgi vereceğim.

    The sedan will have no direct rival, said Alfredo Altavilla, Fiat Chrysler's chief operating officer for Europe. "It will be a test for the market because the [affordable compact] segment in Europe basically does not exist." -Sedanın direkt rakibi yok, çünkü böyle bir segment yok.-

    Adam açık açık böyle bir segment yok diyor piyasada. C segmenti var olduğuna göre demek ki C segmentine kendisi bile koymamış aracı. Demek istediğini anlıyorum, adam bu aracın kompakt sınıfta ama ucuz bir alternatif olduğunu söylüyor doğrudur. Aslında sub-compact ve compact arası bir yere konumlandırmış aracı bunu yaparken. Direkt rakibi yok diyor bak, Astra'yı falan rakip olarak görmüyor yani. Aynı segmentte olsalar rakip olurlardı değil mi?

    The sedan will replace the Linea and will compete against cars such as the Peugeot 301 and Skoda Rapid in eastern Europe and Turkey where sedans are popular. The hatchback will replace the Bravo and mainly sell in western Europe in the segment led by the Volkswagen Golf. -Sedan Egea, Linea'nın yerine geldi ve 301, Rapid gibi modellerle mücadele edecek. HB ise Bravo yerine geldi ve Golf'ün başını çektiği sınıfta satılacak.

    Bak adam ikisi için de direkt rakip gösteriyor. Egea için böyle bir segment yok derken HB için doğrudan kompakt segmenti işaret ediyor. Ayrıca Egea'nın Linea varisi, HB olanın ise Bravo varisi olduğunu söylüyor.

    Bunlar alıntılar. Vereceğim bilgi ise; 301'in de Egea gibi bir segmenti olmadığı için bu araç da Avrupa'da kompakt sınıfta satılıyor. Araba Focus ile Astra ile aynı listede sunuluyor. Neden? Çünkü ortada B+ denen bir segment yok. Mecburen hacim dolayısı ile kompakt segmenti işaret ediyorlar. Tekrar söylüyorum, Avrupa'da 301 de kompakt segmentte yani C segmentinde yer alıyor.

    HB de sedan da "ucuz" konsepti ile üretilmiş araçlar. Ucuz olduğu için sedan versiyona Astra'yı rakip göstermiyor diyeceksin. Ama yine ucuz olan HB için Golf'ü cümle içine almaktan çekinmiyor adam. Herşey noktası virgülüne yazılmış, evirip çevirmemek için daha ne kadar açık olmasını bekliyorsunuz?

    Ek olarak; röportajı okuduğumda şunu anladım. "Egea" bir model olarak değil, bir marka olarak görülüyor. Renault-Dacia gibi bir ilişki oluşturmaya çalışıyorlar. Ve bu aileye katılacak modeller olacakmış. Büyük ihtimalle C4 Cactus ayarında crossover'lar da göreceğiz Egea adı altında. O yüzden HB ile sedanı aynı araç olarak düşünmeyin bence. Ha düşünseniz bile yukarıdaki durum değişmiyor tabi.







    Bu da konunun ilk hali, önemi kalmadı ama dursun burada.

    1) Platform

    Fiat Egea, "GM Fiat Small Platform" isimli platform üzerine inşa edildi. Söz konusu platformu paylaşan modeller: Punto, Corsa, Mito, Linea, Meriva, 500L vs şeklinde gidiyor. Gözünüzde bir sınıf canlanmıştır umarım.

    Fakat Punto ve türevleri Small platformu kullanırken; Egea ise aynı platformun uzatılmış ve genişletilmiş bir versiyonu olan Small Wide LWB kullanıyor. Altyapı aynı fakat böyle bir fark mevcut. Bu platformun bütünü sub-compact yani kompakt altı araçlar için kullanılıyor. C segmenti, kompakt sınıf olarak geçer.

    C segmenti olduğunu bildiğimiz Giulietta, Bravo, Delta gibi modeller ise Fiat C-Evo ve Fiat C platform gibi farklı platformlar kullanıyor.

    Bu arada Egea sedan ile birebir aynı bandı kullanan bir araç da 500L, B-MPV sınıfında yer alıyor kendisi.



    2) Eşdeğer modeller

    Alfa Romeo Giulietta ile aynı platformu paylaşan Fiat Viaggio Amerika'da Dodge Dart olarak satışta bulunmaktadır. Kendisi "Compact" sınıfta yer alır. Avrupa standartlarına göre "C segmenti" de diyebiliriz.

    Dodge Dart'ın altında yer alan Dodge Neon ise aslında bildiğimiz Fiat Egea'dır. Dodge Neon Meksika'da sub-compact sınıfta rekabet edecek. Yani kompakt altı, kompakt=C idi hatırlarsanız



    Benim tezlerim bunlar, buna karşılık Egea'nın C segmenti olduğunu net bi şekilde gösteren olursa; kendisini seve seve eşe dosta Focus ve Astra rakibi olarak önereceğim. Yalnız bu kadar yazıya karşın Vikipedia linki ile ODD ile "C" gösteren sığlıkta mesajların gelmemesini rica ediyorum.



    Üretici aracı C segmentinde lanse etmiş de olabilir. Ama aşağıda şöyle bir örnek de mevcut;

     EGEA'nın segment karmaşasında son nokta (konuldu)

    Üreticisinin Vegan dediği ama içerisinde Whey(inek sütü yan ürünü) bulunan bir patlamış mısır ürünü. Üreticisi Vegan olarak sattığına göre sıkıntı yok ama, içeriği önemli değil

    Ayrıca bu bağlamda C4 Cactus de C-SUV oluyor. Çünkü üreticisi C4 ismiyle beraber lanse etmiş. Rakipleri Kuga, Tucson, Qashqai vs oluyor bu durumda.


    Boyutlardan dem vuracak arkadaşların da peşinen Volvo S60'ı C segmenti, Skoda Superb'i de E segmenti olarak kabul etmesini rica ediyorum.

    Ha bu arada Fiat markasına garezim yok, böbreğimi satıp 124 Spider Abarth alma planları yapıyorum şu an



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DolceVita. -- 21 Mayıs 2016; 18:09:12 >







  • Bizim Türk milletine yaranilmiyor.

    1.4 Tdi polo 60 bin lira. Utanmasalar klimayıda opsiyonlu yapacaklar.

    Egea 1.3 mjet urban 65 bin lira. Adamlar kaza önleyici bile koymuş.

    Tüm b sinifi araçlardan FERSAH FERSAH iyi FERSAH FERSAH konforlu FERSAH FERSAH geniş. Sınıfının en büyük bagaj hacmine sahip. FERSAH FERSAH donanımlı. Yol tutuşuda oldukça iyi

    Yedek parça ucuz + servis ucuz + fiat sorunsuzlugu. Multijet motorlar tdi yi havada karada siz anladiniz.

    E ben bakiyorum. Bu araba tüm b sinifi araçlardan iyi. Çogu b ve c segmenti aracdan donanimli. Cogu b ve c segmenti araçdan ferah ve geniş. Kaldiki cogu b ve c segmenti araçdan ucuz.

    Astrada astra dediginiz aracdan hb versiyonu daha geniş diz mesafesi sunuyor

    Bu durumda a,b,c umrumda mi sizce ?

    Yoluna yoluna bir hal oldunuz. Gidip leonun iki balatasina 700 lira bayilinda göreyim sizi ;)

    Kaldi ki bu araç Türk malı. Ben bu aracı alarak kaç tane ailenin evine ekmek gitmesine vesile oluyorum.

    Almancılar çekik gözlüler kudursun. Çöp denen egea sedan şimdiden 16 bin sattı
    @Dolcevita kardesim, Egeayi ne kadar savundugumu bilirsin ...

    Gel gelelim Fiat tam bir cakal!Daha dogrusu KOC!

    Bu degerleri ogrendikten sonra Egea sedan benim icin bitmistir!Muhtemel ki sase de daha dusuk ataletli ve bundan dolayi daha hafif malzeme var sedan da!

    Bir aracin sedani mi agir olur ayni sase ise yoksa hb mi??

    Bunun cevabini bilmek icin prof olmaya gerek var mi?tabiki sedan der herkez,cunku sasi uzuyor vs ...

    Gel gelelim evet can alici nokta!

    Egea hb 1.3 mtj 1365 kg

    Egea sedan 1.3 mtj 1205 kg

    Simdi koc bana bu arada ki farki aciklasin!
    Sedan neden ncap girmiyorda ,hb yuksek ihtimalle girecek bunuda su degerlerden sonra bilmek icin yine prof olmaya gerek yok!

    Egea sedan İnsanimiza atilan bir kaziktir!

    Egea alacaksam kesinlikle avrupa versiyonlar olan hb alirim!

    Egea sedan benim icin bitmistir!

    Hb ise harkulede bir secenek...yok yok aracta ...

    Ama sedan kanimca sadece filolara ucuzdan satilacak ve indrimsiz gariban Türk insanina itilenecek bir aractir ,almayin aldirmayin sedani!!!
    Peşinen belirteyim Fiat hayranı ya da kullanıcısı değilim ve Egea/Tipo'yu da en azından tasarım olarak beğendiğimi söyleyemem ama Fiat Egea HB'nin sınıfı C sınıfıdır.http://www.autoexpress.co.uk/fiat/tipo
    İnceleme yazısında diz mesafesi kısmında aracın segmentindeki diğer araçlara göre ki burada Astra'yı örnek veriyor kıyaslamasını yaparken C sınıfı olduğunu açıkça belirtiyorlar.
    Bu incelemede ise daha giriş kısmında aracın C sınıfında yer aldığı bahsedilmekte.
    http://www.autocar.co.uk/car-review/fiat/tipo
    quote:

    Orijinalden alıntı: selim82

    Boyu 4100 ila 4600 mm olan her araç c segmentidir.olay ne kalitede ne motor hacmimde. Boyutlar büyüdükçe segment yükselir. Ayrıca inanmak soyut bir kavram rakamlar ise somut. Şimdi canın isterse inan istemese inanma
    B veya C sınıfı ne fark eder? Fiat sever insanların alırken onu düşündüğünü zannetmiyorum. Temiz 1.6 bravo arıyorum. denk gelmezse limiti yükseltip 1.3 egea alacağım. isterse aurisle honda civicle aynı para olsun. ben parayı basıp egea alacağım. nisanda taksi için doblo premio plus aldım 67.500 e sivil kullanım için egea da alacağım. hatta sezon iyi giderse hanıma da bir panda düşünüyorum. o ikinci el olur orası ayrı a b c sınıfı fark etmez fca olsun italyan olsun. linea içinde yıllarca aynı segment muhabbeti yapıldı, severek kullandım. Fiatın eski müşterileri boş muhabbetlere kafa yormuyor. arabayı deniyor, basıp parayı alıyor. yeni fiat alacaklar belki takar bu segment olayını onlar almasa da olur.
  • Headshot!
  • 39.000 tl ye satmış olsalar ben d segmenti olarak bile kabul ederim :)))
  • Günlerdir forumda bunu anlatmaya çalışıyorum. Ortada Fiat'ın yaptığı bir cambazlık var ve üstüne basa basa Egea C segmenti deniyor.

    Egeayı oldukça uzun test ettim, aynı araçtan çıkıp C Sedan başka bir modele bindiğimizde içerideki plastik kokusu bile değişiyor, iç tasarım, donanım, ve kaliteden hiç bahsetmiyorum bile.

    Ayrıca biç segmenti iddiası bulunan 3-4 üyenin hepsi Fiat Sahibi ve Fiat logoları var 😄 Neyse haberdar edelim sonuç bekleyelim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vetenes -- 19 Mayıs 2016; 12:12:31 >
  • Gel sunu B+ yapalim madem oyle
  • C'mi

    Dandik ve B sınıfı
  • tofasi arayip bilgi alabilirsiniz
  • B-C karışık , bazen D olduguda bilinen rivayetler arasinda.
  • masterap M kullanıcısına yanıt
    Arkadaş orada belirtmiş satıcının C sınıfı demesi bir ölçüt değildir.

    Skoda bayisi superb test sürüşüne gelenler için 5 serisi de getirmiş, test edin farkı görün diye. Şimdi superb e sınıfı mı ? 5 serisinden 2-3 tane superb çıkar halbuki
  • B+ sedan iste,uzatmanin manasi yok. Boyut olarak c,kalite olarak b.
  • Boyu 4100 ila 4600 mm olan her araç c segmentidir.olay ne kalitede ne motor hacmimde. Boyutlar büyüdükçe segment yükselir. Ayrıca inanmak soyut bir kavram rakamlar ise somut. Şimdi canın isterse inan istemese inanma
  • quote:

    Orijinalden alıntı: selim82

    Boyu 4100 ila 4600 mm olan her araç c segmentidir.olay ne kalitede ne motor hacmimde. Boyutlar büyüdükçe segment yükselir. Ayrıca inanmak soyut bir kavram rakamlar ise somut. Şimdi canın isterse inan istemese inanma

    superb e sınıfı mı oluyor o zaman
  • selim82 S kullanıcısına yanıt
    O zaman superb e segmenti malum boyutlar hemfikir miyiz bu konuda ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: selim82

    Boyu 4100 ila 4600 mm olan her araç c segmentidir.olay ne kalitede ne motor hacmimde. Boyutlar büyüdükçe segment yükselir. Ayrıca inanmak soyut bir kavram rakamlar ise somut. Şimdi canın isterse inan istemese inanma
    Platform herşeyi ortaya çıkarıyor. Yine B+ bir araç. Aynı tartışmalar Albea'nın yerine Linea çıktığında da yapılmıştı. Linea'nın yerine Egea alacak. Yine aynı sınıf bir araç fark yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: selim82

    Boyu 4100 ila 4600 mm olan her araç c segmentidir.olay ne kalitede ne motor hacmimde. Boyutlar büyüdükçe segment yükselir. Ayrıca inanmak soyut bir kavram rakamlar ise somut. Şimdi canın isterse inan istemese inanma

    O zaman Skoda Superb'in Volvo S60'dan bi üst segment olduğunu da kabul ediyoruz değil mi?

    Hatta W204 C Serisi'nden falan da üst segmentte Superb. Rakipleri A6, 5 Serisi ve E Serisi. Şu an aydınlandım resmen.

    Teşekkür ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vetenes

    Arkadaş orada belirtmiş satıcının C sınıfı demesi bir ölçüt değildir.

    Skoda bayisi superb test sürüşüne gelenler için 5 serisi de getirmiş, test edin farkı görün diye. Şimdi superb e sınıfı mı ? 5 serisinden 2-3 tane superb çıkar halbuki

    olabilir demis, olasilik kullanmis

    ikna edici bilgileri tofas verir elbette, uretimini forum yapmiyor..

    ingilizlerin onemli test sitelerinde tipoyu karsilastirdigi araclara bakarak bilgi sahibi olabilir.

    onun disinda lastik boyutu ve jant, kullandigi motorlar, guvenlik donanimi bilgi verir sinifa ait
  • ne segmentmiş çoluk çocuğun eğlencesi oldu,isteyen alır istemeyen almaz bu kadar basit.bence c dir tabiki.
  • Peşinen belirteyim Fiat hayranı ya da kullanıcısı değilim ve Egea/Tipo'yu da en azından tasarım olarak beğendiğimi söyleyemem ama Fiat Egea HB'nin sınıfı C sınıfıdır.http://www.autoexpress.co.uk/fiat/tipo
    İnceleme yazısında diz mesafesi kısmında aracın segmentindeki diğer araçlara göre ki burada Astra'yı örnek veriyor kıyaslamasını yaparken C sınıfı olduğunu açıkça belirtiyorlar.
    Bu incelemede ise daha giriş kısmında aracın C sınıfında yer aldığı bahsedilmekte.
    http://www.autocar.co.uk/car-review/fiat/tipo




  • daha arka freni kampana olan ( her motor/donanım değil sanırım), malzeme israfı olmasın diye gösterge paneli benzinliyle aynı olan egea mı c sınıfı? Dizelinde 7 bin devir var, sanki çeviriyor 7 bin deviri. Benim bildiğim 5 ya da 6 bin olur dizel göstergesinde
  • entigin E kullanıcısına yanıt
    HB farklı hocam. Sedan'dan bahsediyorum ben. Ki HB versiyonu sedandan daha ağır. Teknik özellikleri ve altyapısına ulaşamadım onun.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.