|
Arkadaşlar merhaba, Bayram tatili ve senelik izni denk getirip, ailecek 10 günlüğüne Kemer'e tatile gittik, Ben, hanım ve 2 kızımla birlikte, doğal olarak her tatil yolculuğu gibi bagaj tıka basa dolu. Aşağıdaki güzergahı kullanarak Ankara-Kemer arası bir yolculuk oldu. Güzergah; ![]() Giderken hız kurallarına neredeyse tamamen uygun seyahat ettim. 110 km/s üstüne sollamalar dışında çıkmadım. Ekseriyetle 100 km/s veya 105 km/s hız sabitleyici kullandım ama 90/70/50 km/s tabelalarına uymaya gayret ettim, bu nedenle ortalama hız düşük olabilir. Yola çıkmadan evvel Ankara'da ve Kemer'e girmeden bi 10 km öncesinde depoyu tam olarak doldurdum. Aracımızdan zaten memnunuz, yol bizi yormadı, zaten güzergah üzerindeki yollar ekseriyetle güzel, ses, titreşim, sıcak gibi sorunlarla boğuşmadan konforlu bir yolculuk oldu. Gece 4 gibi Ankara'dan çıktım, 12 gibi Kemer'e giriş yaptım. Ankara-Kemer tüketim 5,3 lt gerçekleşti (800 küsür rakımdan 0 rakıma iniş); Burada depoyu tam doldurdum ve 250,00 tl yakıt aldı, 7.97 tl den aldım 31,36 lt yapıyor, buda yaklaşık 5,7 lt /100 km tüketime denk geliyor. Yol bilgisayarı (her zaman bu sapmayı gözlemledim) yaklaşık 0,4 lt ve yüzdesel olarak da %7 gibi eksik gösteriyor. 250,00 tl / 550,00 km olarak hesaplarsak, km de 45 kuruş yakmış oluyor ki, 4 kişilik bir yolculuk için çok iyi bir değer. ![]() Kemer'e vardığımızın ertesi günü, sinyalimi verip dönel kavşağa girdiğim anda solumdan gelen bir motosikletli (kask v.s. de takmamış) dönel kavşak duvarı (duvar diyorum, 50 cm yüksek yerden) ile araba arasına sıkıştı, çıkan ses çok büyüktü, 2 kapı kesin gitti dedim, çocuklar -özellikle küçük olan (ki çocuk koltuğu var araçta)- çok korktular, küçük olan epey ağladı. Neyse ki motorcu hatasını anlayıp özür diledi ama hanımdan kask takmadığı için epey fırça yedi. Bu kazayı ufak bir marşpiyel göçüğüyle atlattık., motorcuyla helalleşip ayrıldık. Göçen kısım; ![]() ![]() Denizimize gidip geldik günlük olarak, orada teyzemin evi vardı. Bazen bizim araçla, bazen teyzemin corollası ile gittik (buraya ayrı bir paragrafta değineceğim). Dönmeden bir gün evvel Çıralı'da arabayı gölgeye parkedeyim diye uğraşırken yolcu tarafı marşpiyeli ağacın yerden çıkan köküne sürttüm, moralim çok bozuldu, o gün bana zehir oldu. Boya kalktı, saca kadar indi hasar ve geçici olarak kırmızı oje ile boyadım; ![]() ![]() Bu moral bozukluğu ile ertesi gün sabah saat 8:10 gibi kemerden (bu sefer teyzemi de yanımıza alarak) 4 yetişkin + 1 çocuk + ektra 1 valiz ve 1 ekstra çanta ile yaklaşık geliş yüküne göre +100 kg ağırlaşmış olarak ve aynı güzergahı aynı hız kurallarına uyarak seyahatimizi bitirdik. Ankara'ya geldiğimde depoyu doldurmadım ama yol bilgisayarı 5.9 lt yakıt tüketmiş olarak gösteriyordu ki sapma ile beraber buna 6,5 lt gerçek tüketim diyebiliriz ki 4 yetişkin 1 çocuk ile yaklaşık 36 lt, o da 7.82 tl den (Ankara opet fiyatı) 280,00 tl gibi bir yakıt sarfiyatımız olmuş ki yine gayet makul. Otobüs + taksi ile neredeyse 1.000,00 tl gibi bir rakam çıkması sürpriz olmazdı. ![]() Son olarak daha önce belirttiğim noktaya geri dönmek istiyorum, yukarıda bahsettiğim gibi (Mesela Kemer-Adrasan veya Kemer-Çıralı arasını) aynı güzergahları hem teyzemin 2020 model corolla vision MDS aracı ile hem benim 2018 Egea HB E-torq 6AT ile gittik. 2 Aracı çok iyi gözlemlemeye çalıştım. Malzeme kalitesi olarak her iki araçta benzer, sert yerler ikisinde de sert hatta Egeanın kapı içlerinde kumaş kullanımı daha fazla. Yumuşak yerler ikisinde de yumuşak. Bahsettiğim güzergahlar ekseriyetle dişli asfalt, çok ses yapıyor. Corolla sesi özellikle camlardan biraz daha fazla alıyordu, eve vardığımızda yan camları açıp baktığımda Egeanın camlarının corollaya göre biraz daha kalın olduğunu gözlemledim sanırım ses yalıtımına olumlu yansıyor. Egeanın koltuklarının da Corolladan daha rahat olduğunu hem kendim farkettim hem teyzem de belirtti bu durumu. Corolla tarafında bariz dikkatimi çeken şey şu oldu, güzergahı bilenler yolun virajlı olduğunu da bilirler. Corolla virajları (şoför farklı olsa da yaklaşık aynı hızlarda gidiyorduk) yılan gibi stabil dönüyor, Egea böyle ne biliyim yolda kalmak, çizgisini korumak için efor sarfediyor gibi hissettiriyor. Ayrıca corolla giriş paketi olmasına rağmen arkadaki havalandırma kanalları büyük rahatlık arka tarafta oturanlar için. Yine corolla tarafında daha çok beğendiğim bir noktada aynı yokuşu aynı hız ile çıkarken corolla Egea gibi yüksek devir çevirmiyor gibi hissettim ve motor sesi de Egeadan daha az hissediliyor. Egeada bariz duyduğum motor sesini ki özellikle vites düşürmelerde hem silkelemeli bir geçiş hem de yüksek devir hasebiyle daha fazla motor sesi duyulurken Corolla tarafında vites geçişlerini hissetmedim bile. Elektrik motorlu, vitessiz bir araba gibi gidiyor corolla. Biraz yapay bir sürüş/yolculuk hissiyatı veriyor bu durum, Egeada vites geçişlerinde (özellikle tekrar belirtiyorum, dik rampalarda oluyor bu durum) hissedilen silkelenme ve devrin yükselmesi sonucu ortaya çıkan motor sesi daha spor bir araba sürüyormuş gibi hissettirse de benim önceliğim konfor ve sessizlik olduğu için corolla bu konuda beğenimi kazandı. Egea için de uzun yol için birkaç noktaya değinmem gerekirse (daha önce dediğim gibi gece 4 gibi yola çıktım, çocuklar uyduğu için müzik açmadım) sessiz ortamda 100 km/s hızdan itibaren aynalardan ses gelmeye başlıyor, müzik açıkken 110-115 km den itibaren hissediliyor aynalardan gelen ses. Hız sabitleyici 110 km/s ile aktifken, 6. viteste, düz yolda 2700 gibi bir devir çeviriyor. 3000 d/d dan itibaren içeriye motor sesi bariz ve rahatsız edici şekilde geliyor. Daha fazla gözlemlerim ve yazacaklarım vardı kafamda ama marşpiyeli sürttükten sonra moralim çok bozulduğu için çoğunu unuttum. Merak ettikleriniz varsa, aklımda kaldığı ve dilimin/elimin yettiği kadarıyla cevaplarım. Ek: O kadar bahsettikten sonra bir kaç fotoğraf atmayı uygun gördüm; Phaselis; ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Çıralı; ![]() ![]() ![]() +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ GÜNCEL 2022 Aradan 11 ay geçmiş, yine bir Ankara-Kemer yolculuğu yaptım, bu sefer yakıt fiyatlarını da düşünerek yolun çok büyük bölümünü 100 km/s hız sabitleyici ile gittim. Yakıt tüketiminde bariz bir düşüş olmadı, geçen sene 84 km/s ortalama hız ile 5.3 (yol bilgisayarı verisi) lt tüketen araç bu sefer 79 km/s ortalama hız ile 5.1 lt (yol bilgisayarı verisi) yakıt tüketti. Antalya'ya girene kadar 4.9 lt idi ancak, Antalya kemer arası ışıkların tamamında durmak zorunda kaldım ve trafikte yoğundu o nedenle 5.1 lt ile tamamlandı seyhat. 3 Yetişkin + 1 çocuk ve tıka basa dolu bagaj ile çıktık yola. Otobüs ile gitmekten yine çok daha ucuza geldi ama geçen sene 7 küsür liralardan aldığım yakıtı bu sefer 27 küsür liradan aldım, üzücü. ![]() ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ GÜNCEL 2023 Aradan yine 1 sene geçmiş ve bayram tatili ile beraber 1 hafta iznimi de kullanarak 15 günlüğüne Kemere tatil seyahatim oldu. Giderken bayram trafiği çok fazlaydı, hız sabitleyiciyi hiç kullanamadım çünkü sürekli bir dur-kalk durumu vardı. 4 Yetişkin + 1 çocuk ve yazmaya gerek bile yok tıka basa dolu bagaj ile gittik. Kemere vardığımızda (SS almayı unutmuşum) ortalama hız 67-68 km/s ti sanırım ve tüketim 6.9 lt / 100 km idi ve bugüne kadar ulaştığım en yüksek ş.arası yakıt tüketimi oldu. Dönüş yolunda (Kemer'den Ankara'ya) ise aşağıdaki değerleri elde ettim, yine beklentimin üstünde çıktı tüketim. Bu sefer dönüşte üstelik 1 yetişkin eksik döndük, 3 yetişkin + 1 çocuk vardık arabada. Lastiklerin 6. senesi ve toplamda neredeyse 27-28 bin km kadar kullanıldılar. Lastikler eskidiği için mi bu kadar yüksek oldu tüketim bilmiyorum, bakımlar henüz Mart ayında yapılmıştı üstelik. ![]() < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MÜŞAVİR -- 10 Temmuz 2023; 13:28:43 > |
|
_____________________________
Asla kendisi gibi olmaya cesaret edemeyecekleri bir adamın ölüsüne, ömür boyu ve her gün tekrar tekrar yenilenler, "yaşayan ölüler"
"...biz O’nun gövdesine tapan bir putperest değil, ölmez eserine ve mânasına bağlı bir şuuruz. O, kendi vücuduyla beraber kaybolacak fani bir milletin değil, kendi manasıyla beraber yaşayacak ebedi bir milletin yaratıcısıdır.” ![]() |




Yeni Kayıt

1 Mobil
Konudaki Resimler




















kullanıcısına yanıt
Egeanın yakıtı da atmosferik tam otomatik kombinasyonuna göre hiç fena görünmüyor. Ortadaki ekran da iyiymiş.


Hızlı






