Arkadaşlar merhaba, Bayram tatili ve senelik izni denk getirip, ailecek 10 günlüğüne Kemer'e tatile gittik, Ben, hanım ve 2 kızımla birlikte, doğal olarak her tatil yolculuğu gibi bagaj tıka basa dolu. Aşağıdaki güzergahı kullanarak Ankara-Kemer arası bir yolculuk oldu. Güzergah; ![]() Giderken hız kurallarına neredeyse tamamen uygun seyahat ettim. 110 km/s üstüne sollamalar dışında çıkmadım. Ekseriyetle 100 km/s veya 105 km/s hız sabitleyici kullandım ama 90/70/50 km/s tabelalarına uymaya gayret ettim, bu nedenle ortalama hız düşük olabilir. Yola çıkmadan evvel Ankara'da ve Kemer'e girmeden bi 10 km öncesinde depoyu tam olarak doldurdum. Aracımızdan zaten memnunuz, yol bizi yormadı, zaten güzergah üzerindeki yollar ekseriyetle güzel, ses, titreşim, sıcak gibi sorunlarla boğuşmadan konforlu bir yolculuk oldu. Gece 4 gibi Ankara'dan çıktım, 12 gibi Kemer'e giriş yaptım. Ankara-Kemer tüketim 5,3 lt gerçekleşti (800 küsür rakımdan 0 rakıma iniş); Burada depoyu tam doldurdum ve 250,00 tl yakıt aldı, 7.97 tl den aldım 31,36 lt yapıyor, buda yaklaşık 5,7 lt /100 km tüketime denk geliyor. Yol bilgisayarı (her zaman bu sapmayı gözlemledim) yaklaşık 0,4 lt ve yüzdesel olarak da %7 gibi eksik gösteriyor. 250,00 tl / 550,00 km olarak hesaplarsak, km de 45 kuruş yakmış oluyor ki, 4 kişilik bir yolculuk için çok iyi bir değer. ![]() Kemer'e vardığımızın ertesi günü, sinyalimi verip dönel kavşağa girdiğim anda solumdan gelen bir motosikletli (kask v.s. de takmamış) dönel kavşak duvarı (duvar diyorum, 50 cm yüksek yerden) ile araba arasına sıkıştı, çıkan ses çok büyüktü, 2 kapı kesin gitti dedim, çocuklar -özellikle küçük olan (ki çocuk koltuğu var araçta)- çok korktular, küçük olan epey ağladı. Neyse ki motorcu hatasını anlayıp özür diledi ama hanımdan kask takmadığı için epey fırça yedi. Bu kazayı ufak bir marşpiyel göçüğüyle atlattık., motorcuyla helalleşip ayrıldık. Göçen kısım; ![]() ![]() Denizimize gidip geldik günlük olarak, orada teyzemin evi vardı. Bazen bizim araçla, bazen teyzemin corollası ile gittik (buraya ayrı bir paragrafta değineceğim). Dönmeden bir gün evvel Çıralı'da arabayı gölgeye parkedeyim diye uğraşırken yolcu tarafı marşpiyeli ağacın yerden çıkan köküne sürttüm, moralim çok bozuldu, o gün bana zehir oldu. Boya kalktı, saca kadar indi hasar ve geçici olarak kırmızı oje ile boyadım; ![]() ![]() Bu moral bozukluğu ile ertesi gün sabah saat 8:10 gibi kemerden (bu sefer teyzemi de yanımıza alarak) 4 yetişkin + 1 çocuk + ektra 1 valiz ve 1 ekstra çanta ile yaklaşık geliş yüküne göre +100 kg ağırlaşmış olarak ve aynı güzergahı aynı hız kurallarına uyarak seyahatimizi bitirdik. Ankara'ya geldiğimde depoyu doldurmadım ama yol bilgisayarı 5.9 lt yakıt tüketmiş olarak gösteriyordu ki sapma ile beraber buna 6,5 lt gerçek tüketim diyebiliriz ki 4 yetişkin 1 çocuk ile yaklaşık 36 lt, o da 7.82 tl den (Ankara opet fiyatı) 280,00 tl gibi bir yakıt sarfiyatımız olmuş ki yine gayet makul. Otobüs + taksi ile neredeyse 1.000,00 tl gibi bir rakam çıkması sürpriz olmazdı. ![]() Son olarak daha önce belirttiğim noktaya geri dönmek istiyorum, yukarıda bahsettiğim gibi (Mesela Kemer-Adrasan veya Kemer-Çıralı arasını) aynı güzergahları hem teyzemin 2020 model corolla vision MDS aracı ile hem benim 2018 Egea HB E-torq 6AT ile gittik. 2 Aracı çok iyi gözlemlemeye çalıştım. Malzeme kalitesi olarak her iki araçta benzer, sert yerler ikisinde de sert hatta Egeanın kapı içlerinde kumaş kullanımı daha fazla. Yumuşak yerler ikisinde de yumuşak. Bahsettiğim güzergahlar ekseriyetle dişli asfalt, çok ses yapıyor. Corolla sesi özellikle camlardan biraz daha fazla alıyordu, eve vardığımızda yan camları açıp baktığımda Egeanın camlarının corollaya göre biraz daha kalın olduğunu gözlemledim sanırım ses yalıtımına olumlu yansıyor. Egeanın koltuklarının da Corolladan daha rahat olduğunu hem kendim farkettim hem teyzem de belirtti bu durumu. Corolla tarafında bariz dikkatimi çeken şey şu oldu, güzergahı bilenler yolun virajlı olduğunu da bilirler. Corolla virajları (şoför farklı olsa da yaklaşık aynı hızlarda gidiyorduk) yılan gibi stabil dönüyor, Egea böyle ne biliyim yolda kalmak, çizgisini korumak için efor sarfediyor gibi hissettiriyor. Ayrıca corolla giriş paketi olmasına rağmen arkadaki havalandırma kanalları büyük rahatlık arka tarafta oturanlar için. Yine corolla tarafında daha çok beğendiğim bir noktada aynı yokuşu aynı hız ile çıkarken corolla Egea gibi yüksek devir çevirmiyor gibi hissettim ve motor sesi de Egeadan daha az hissediliyor. Egeada bariz duyduğum motor sesini ki özellikle vites düşürmelerde hem silkelemeli bir geçiş hem de yüksek devir hasebiyle daha fazla motor sesi duyulurken Corolla tarafında vites geçişlerini hissetmedim bile. Elektrik motorlu, vitessiz bir araba gibi gidiyor corolla. Biraz yapay bir sürüş/yolculuk hissiyatı veriyor bu durum, Egeada vites geçişlerinde (özellikle tekrar belirtiyorum, dik rampalarda oluyor bu durum) hissedilen silkelenme ve devrin yükselmesi sonucu ortaya çıkan motor sesi daha spor bir araba sürüyormuş gibi hissettirse de benim önceliğim konfor ve sessizlik olduğu için corolla bu konuda beğenimi kazandı. Egea için de uzun yol için birkaç noktaya değinmem gerekirse (daha önce dediğim gibi gece 4 gibi yola çıktım, çocuklar uyduğu için müzik açmadım) sessiz ortamda 100 km/s hızdan itibaren aynalardan ses gelmeye başlıyor, müzik açıkken 110-115 km den itibaren hissediliyor aynalardan gelen ses. Hız sabitleyici 110 km/s ile aktifken, 6. viteste, düz yolda 2700 gibi bir devir çeviriyor. 3000 d/d dan itibaren içeriye motor sesi bariz ve rahatsız edici şekilde geliyor. Daha fazla gözlemlerim ve yazacaklarım vardı kafamda ama marşpiyeli sürttükten sonra moralim çok bozulduğu için çoğunu unuttum. Merak ettikleriniz varsa, aklımda kaldığı ve dilimin/elimin yettiği kadarıyla cevaplarım. Ek: O kadar bahsettikten sonra bir kaç fotoğraf atmayı uygun gördüm; Phaselis; ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Çıralı; ![]() ![]() ![]() +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ GÜNCEL 2022 Aradan 11 ay geçmiş, yine bir Ankara-Kemer yolculuğu yaptım, bu sefer yakıt fiyatlarını da düşünerek yolun çok büyük bölümünü 100 km/s hız sabitleyici ile gittim. Yakıt tüketiminde bariz bir düşüş olmadı, geçen sene 84 km/s ortalama hız ile 5.3 (yol bilgisayarı verisi) lt tüketen araç bu sefer 79 km/s ortalama hız ile 5.1 lt (yol bilgisayarı verisi) yakıt tüketti. Antalya'ya girene kadar 4.9 lt idi ancak, Antalya kemer arası ışıkların tamamında durmak zorunda kaldım ve trafikte yoğundu o nedenle 5.1 lt ile tamamlandı seyhat. 3 Yetişkin + 1 çocuk ve tıka basa dolu bagaj ile çıktık yola. Otobüs ile gitmekten yine çok daha ucuza geldi ama geçen sene 7 küsür liralardan aldığım yakıtı bu sefer 27 küsür liradan aldım, üzücü. ![]() ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ GÜNCEL 2023 Aradan yine 1 sene geçmiş ve bayram tatili ile beraber 1 hafta iznimi de kullanarak 15 günlüğüne Kemere tatil seyahatim oldu. Giderken bayram trafiği çok fazlaydı, hız sabitleyiciyi hiç kullanamadım çünkü sürekli bir dur-kalk durumu vardı. 4 Yetişkin + 1 çocuk ve yazmaya gerek bile yok tıka basa dolu bagaj ile gittik. Kemere vardığımızda (SS almayı unutmuşum) ortalama hız 67-68 km/s ti sanırım ve tüketim 6.9 lt / 100 km idi ve bugüne kadar ulaştığım en yüksek ş.arası yakıt tüketimi oldu. Dönüş yolunda (Kemer'den Ankara'ya) ise aşağıdaki değerleri elde ettim, yine beklentimin üstünde çıktı tüketim. Bu sefer dönüşte üstelik 1 yetişkin eksik döndük, 3 yetişkin + 1 çocuk vardık arabada. Lastiklerin 6. senesi ve toplamda neredeyse 27-28 bin km kadar kullanıldılar. Lastikler eskidiği için mi bu kadar yüksek oldu tüketim bilmiyorum, bakımlar henüz Mart ayında yapılmıştı üstelik. ![]() < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MÜŞAVİR -- 10 Temmuz 2023; 13:28:43 > |
Egea HB tatil yolu 2021, 2022 ve güncel 2023 verileri.





-
-
Corolla'daki vites CVT, bu yüzden geçiş hissedilmez ama gücü törpülediğini söyleyebilirim. Hissiyatı çok kötü veya alışmadığım için öyle geldi. Aslında vitesli bile diyemeyiz ona. Değişken kademeli bir yapısı var, tuhaf bir şey. Corolla'daki yalıtım sorununu herkes söylüyor. Toyota artık bir şeyler yapması lazım.
Egea'ya da üzülmeyin, marşpiyel kolay düzeliyor. Yakıt tüketimi gayet iyi.
Bu yolu gidip gelenlere tavsiyem, EDS'lere dikkat. Burdur'un Bucak ilçesinde orta şeritte çamların içinde kamera var. Bir de sandıklıda bir yerde vardı ona da dikkat edin oralarda
Kemer yolunda da Kemer'e varmadan beride bir ışıkta oluyor.
-
1.6 CVT Civic aracımla uzun yolda bende aynı değeleri gördüm hocam yaklaşık olarak.
5.8 ortalama gösterdi yol bilgisayarı. LPG'de de 7 litre yaktım
Atmosferik araçların hemen hepsi aynı değerleri yakalıyor.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Önceliği konfor olan için şüphesiz en iyi şanzıman cvt. Forumda begenilmiyor ama atmosferik motorla nimet. Yokuşlarda hissettiğiniz durumu bir de daha dik yokuşlarda hayal edin. Karadeniz bölgesinde dik çıkışlı yollar vs. Bu tarz güçsüz motorlarda çok fazla silkeleme, vites geçişi, devir dalgalanması oluyor. Cvt her koşulda pürüzsüz devam ediyor.
Cvt corolla 2bin devirde 120civari hızla gidiyor düz yolda. Bu da eknomik ve konforlu yapıyor.
Camları gerçekten çok İnce. Rav4 te şaşırmıştım inceliğine. İncecik cam vardı.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Güzel bir yolculuk olmuş. Marşpiyeli sürtmeniz kötü olmuş ama inanın kendinizi üzmeye değmez. İnsanoğlu 50 hafta çalışıp 2 hafta tatil yapmaya gidiyor, o zamanı da kendinize keşke zehir etmeseydiniz. Ben şahsen böyle düşünüyorum..
Yorumlarda da çok yardımcı olmuştunuz Egea mı alsaydım diye çok düşünmüştüm ama arka yaşam alanı daha geniş bir araç bakmak istemiştim. Corolla konusunda yazılanlarda haklısınız, eğer makyajlı kasa ise bağımsız süspansiyon sayesinde gayet stabil gidiyor..
Bende ufak bir yazı paylaşayayım, 4,5lt/100km tüketim ile yolculuk yapmıştım. Yaklaşık 33 kuruşa denk geliyor. 200 lira mazot ile 600 kilometre yol yaptım. Benim yol bilgisayarı doğru göstermiş diyebilirim.. (Genelde levhalara uydum ama İzmir-Denizli arası artık çoğu yol otobandı. Çardak havalimanı yolunu kullandım, ayrıca Aydın otobanını kullandım..)
-
ellerinize sağlık hocam, böyle konuları okumak keyif veriyor.
-
Elinize saglik. Ayrica tekrar gecmis olsun. Nazarlik olsun. Yeterki cana gelmesin !!!
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Güzel paylaşım
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Kemer ,phaselis,çıralı ülkemin en güzel yerleri.iyi seçim yapmışsınız.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Böyle anlarda böyle durumlarda ben arabadan inip bakmıyorum bile hasara. Can sıkmaya gerek yok, olan olmuş. Mutsuz olmak, can sıkmak kolay önemli olan bu tür şeylerin bizi olumsuz etkilememesini sağlamak.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Ben de aynı yerlerdeydim dönüşte Kemer-Afyon arası 130-150 gittim bir tane bile radar görmedim umarım arkadan bir şeyler gelmez. Egeanın yakıtı da atmosferik tam otomatik kombinasyonuna göre hiç fena görünmüyor. Ortadaki ekran da iyiymiş.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: Radikal ve Sert
Bu mesaj silindi.sen ne kadar sevgi görmemiş,hayatı ıskalamış yavşak birisin yaaa
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alpikom -- 4 Ağustos 2021; 13:53:5 > -
Böyle konular forumda daha çok olmalı. Teşekkürler.
Marşpiyel kolay tamir ediliyor diye biliyorum. Zaten en garanti sürtülen yerler genelde orası oluyor. Can sıkmaya değmez kısacası.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Forumda sizle birlikte bir kaç arkadaş var, severek açtığınız konuları takip ediyorum.
Objektif ve samimi bir anlatımla anlatmışsınız her zamanki gibi. Emeğinize sağlık.
-
Guzel bir degerlendirme olmus, elinize saglik. Marşpiyel de nazarlik olmus, gecmis olsun. Egea yukune motoruna gore iyi yakmis iyi gunlerde kullanin.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Yeni corolla belki de sınıfının en iyi yol tutuşuna dahi sahip olabilir o derece sıkı bir araç..Performansta da zaten 132 hp motoru nerdeyse 1.4 turbo motor kadar güzel..
-
CVT gücü törpülüyor mu bilmiyorum ama ben çok beğendim, konfor arayanlar için ideal kombinasyon, ses yok, vites geçişi (sarsıntı) yok, bir sonraki araç için eat8 şanzıman vardı kafamda ama şu an yanına CVT yi de ekledim. Yalıtım olarak dediğiniz gibi corollaya biraz daha özenilse iyi olacak, bizdeki corolla boş paket belki o nedenledir, üst paketlerde durum ne bilmiyorum.
Onun dışında Burdur Bucak'ta 82 EDS, Çeltikci'de 70 EDS, Sandıklı'da 70 EDS var. Bir de Antalya - Kemer arasındaki yolda 70 EDS var. Başka görmedim ya da hatırlamıyorum.
Dediğiniz gibi 1.6 atmosferik araçlar hemen hemen benzer tüketime sahip. Burada asıl dikkatimi çeken şey şu ki daha önceki aracım 1.4 otm. fiesta idi. Uzun yolda hem daha yorucu bir seyahat hem de daha yüksek yakıt tüketimi ortaya çıkıyordu. Zayıf atmosferik motorlar şehir içinde ideal olsa da uzun yolda hem tüketim artıyor hem de motor zayıf olduğundan daha çok yoruyor.
Dediğiniz gibi, CVT forumda pek sevilmez, elektrik süpürgesi gibi sesi var felan denilir ama ben beğendim. Aile aracı için önceliğim sessiz ve konforlu aynı zamanda geniş bir araç olması. Dolayısıyla CVT sessizlik ve konfor anlamında beni tatmin etti, kendi aracımdaki kombinasyondan daha çok beğendim CVT li corollayı ki ben de bugüne kadar önyargılıydım CVT ye karşı. Corolla'da camlar gerçekten çok ince, yan camları biraz kalın kullansalar eminim yalıtıma epey etkisi olur.
Gündelik hayatımda da çok pimpirikliyimdir, sadece arabama karşı değil, kullandığım her şeye karşı hassas ve hatta duygusal boyutta yaklaşıyorum. O kadar ki bazen dünya malı için sevdiklerimi bile kırabiliyorum, bu durumu değiştirmek, bu davranışlarımı baskılamak için çok çaba da sarfediyorum ama huy kolay değişmiyor.
Phaselis, Çıralı, Adrasan üçlüsünü her sene birkaç defa ziyaret ederim, birazda mecburiyetten. Teyzemin evi olmasa oraları da göremeyeceğiz, otel tatili v.s. artık bizim gibi fakir aileler için hayalden ibaret.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MÜŞAVİR -- 3 Ağustos 2021; 9:48:1 >
-
Tüketim uzun yol için güzel ama şehir içinde katlanılacak gibi değil. Ankara trafiğinde, ortalama hız 16-18 km olmak kaydıyla 10 lt altını görmedim henüz.
Arabayı aldığım ilk günden beri mümkün olduğunca objektif değerlendirmeler yapmaya azami gayret sarfediyorum. Neyi görüyorsam olduğu gibi yazıyorum. Hatta bazen hatalı olduğum yerleri, yeni konularda düzeltiyorum. Mesela önceki mesajlarımdan hatırladığım kadarıyla 120 km den itibaren rüzgar sesi alıyor diyordum ama bu sefer gece sessizliğinde iyice dikkat edince farkettim ki 100 km/s ten itibaren aynaların oradan uğultu gelmeye başlıyor.
Dediğiniz gibi yol tutuşunu beğendim, bu kadar beklemiyordum. Daha önce kısa mesafelerde ya da uzun yolda çok kereler binmiştim corollaya ama ilk defa böyle virajlı bir yolda birkaç kez seyahat edince farkettim ki viraj alma konusunda Egea'dan daha yetenekli olduğu aşikar. Tabi lastik farkı olabilir ama bu kadar etkileyeceğini sanmıyorum. Dediğim gibi corolla tren gibi alıyor virajı, Egea yolda tutunmak için zorlanıyor gibi hissettiriyor. Yükseklik, aks mesafesi v.s. gibi konularda zaten corolla avantajlı.
Kışın garajdan çıkarken sağ arka çamurluğun depo kapağının olduğu kısmı boruya sürttüm, nazarlık olsun diye yaptırmadım, öylece duruyor. 1 Tane nazarlık yeterdi, bunlara gerek yoktu aslında.
-
EDS'lerden yüzde 10'luk payı kullanarak geçebilirsiniz. Denenmiş ve onaylanmıştır
Çeltikçi'deki EDS bir çalışıyor bir çalışmıyor. Kemer'deki EDS de aktif mi emin değilim, çalışmıyor gibi. Yalnız ışığa veya kenara radar koydukları oluyor. Bucak'takini birisi kurşunlamıştı ama yeniden yapmışlar herhalde
Aslında CVT mi torku törpülediğinden yoksa motorun tork gücünün düşük oluşundan mı halen emin olamadım. Toyota ve Subaru'da 1.6 motorların güçsüzlüğü zaten hep aklımda soru işareti oluşturdu. Torklar 150 Nm'lerde geziyor. Halbuki VW 1.0 TSI motordan 200 Nm tork üretiyor. Araç daha ağır olduğu halde, üstelik ivmelenmesi de yakıt tüketimi de Toyota'lardan daha iyi. Tabi sürtünme katsayısı, yerden yükseklik, lastiklerde önemli faktörler. Bu yüzden CVT'li araç sürdüğümde kafamda pek iyi bir hissiyat kalmadı. Özellikle ivmelenmesini beğenmedim. Linea'dan sonra Egea'yı oldukça geliştirdiler ama içim ısınmadı hiç. Dayanıklı araç, gerçekten de her şartta iyi gidiyorlar ama konfor bana göre yeterli değil. Hayırlısı olsun, ufak tefek kazalar olur. Önemli olan sağlık.
sen ne kadar sevgi görmemiş,hayatı ıskalamış yavşak birisin yaaa |
Önceliği konfor olan için şüphesiz en iyi şanzıman cvt. Forumda begenilmiyor ama atmosferik motorla nimet. Yokuşlarda hissettiğiniz durumu bir de daha dik yokuşlarda hayal edin. Karadeniz bölgesinde dik çıkışlı yollar vs. Bu tarz güçsüz motorlarda çok fazla silkeleme, vites geçişi, devir dalgalanması oluyor. Cvt her koşulda pürüzsüz devam ediyor. Cvt corolla 2bin devirde 120civari hızla gidiyor düz yolda. Bu da eknomik ve konforlu yapıyor. Camları gerçekten çok İnce. Rav4 te şaşırmıştım inceliğine. İncecik cam vardı. |
bunu diyen sen msn renault fanı cjxhgvhxcgvx |
Burdur Bucak'tan sonra çok güzel virajlı bir alan var oralardan geçmesi çok zevkli oluyor. Tırmanış bitip Antalya'ya inişte tabi hızı düşürmek lazım. Hem virajlar sertleşiyor hem de inişte fren mesafesi uzuyor.
Belki forumda tecrübe eksikliği olan vardır. Yokuş çıkarken aracı kontrol etmek kolay olduğu için yukarı doğru hız yapılır, aşağı doğru fren mesafesi uzayacağı için yavaş inilir. Bu nedenle rallilerde bile hep tırmanış yarışı yapılır. Yokuş aşağı gaza basan hızlı arkadaşlar yanlış yapıyor. Aman diyeyim bu konuda dikkatli olun. |
Benzer içerikler
- skoda scala paket sıralaması
- 4x4 mtv hesaplama
- veka aks yorumları
- mercedes clc 160
- debriyaj sertleşmesi
- mercedes mi bmw mi
- tiguan ölçüleri
- nissan murano
- dacia fiyat listesi
- togg kredi kampanyası
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X