Şimdi Ara

Eski Arabalara Hangi Yağ Konur ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
25
Cevap
0
Favori
55.973
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 94 Model benzinli Broadway in yağı değişmesi gerekiyor artık hangi yağdan konulmalı?
    ve yağ katkısı koymak istiyorum sizce işe yararmı ve ne kadarlık alırsak işe yarar 60 tl ye de var 10 tl ye de var
    araç 186.000'de



  • yağ yakmıyorsa aracınız yağ katkısı kullanmayın.

    10-40 deneyin eksiltme yaparsa 20-50 kullanın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmetyilmaz77

    yağ yakmıyorsa aracınız yağ katkısı kullanmayın.

    10-40 deneyin eksiltme yaparsa 20-50 kullanın.
    araç yağ yakma duman atma gibi şeyler yapmıyo ama yağ katkısı nı araştırdım aracın sessizleştiğini söylüyorlar neden kullanmıyım ?
    10-40 20-50 ne fark var ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: o.lut03

    araç yağ yakma duman atma gibi şeyler yapmıyo ama yağ katkısı nı araştırdım aracın sessizleştiğini söylüyorlar neden kullanmıyım ?
    10-40 20-50 ne fark var ?

    Yağ katkısı kullanmayın kullanacaksanız motor katkısı kullanın.Marka vermek istemiyorum ama ben bor içerikli motor katkısı kullandım yağ eksiltme sorununu çözdü.Ayrıca herhangi bir sıkıntı ile karşılaşmadım.Aracınızda yağ eksiltme v.s. sorun yoksa bu tür katkıları kullanmanıza gerek yok. 10-40 ile 20-50 arasında vizkozite farkı vardır.10-40 yağ 20-50 ye göre ince bir yağdır.Saygılar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: o.lut03

    araç yağ yakma duman atma gibi şeyler yapmıyo ama yağ katkısı nı araştırdım aracın sessizleştiğini söylüyorlar neden kullanmıyım ?
    10-40 20-50 ne fark var ?

    Alıntıları Göster
    kalın yağlar ve katkı maddeleri tavsiye edilir geneli

    çok km li araçlar için koymamanız gerekenlerde ince yağlar gibi

    0-40 veya 5-30 gibi.

    20-50 veya 10-40 olabilir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TEPEE PREMİUM PACK

    kalın yağlar ve katkı maddeleri tavsiye edilir geneli

    çok km li araçlar için koymamanız gerekenlerde ince yağlar gibi

    0-40 veya 5-30 gibi.

    20-50 veya 10-40 olabilir

    Alıntıları Göster
    yani yağ katkısı yağ eksiltmediği sürece bi işe yaramıyormu ?
    Motor Katkısı bulamadım ben link atmak yasak değilse bi link atarsanız iyi olur
  • Aracım 250.000 e dayandı kutusunda eski ve yüksek kmli araçlar için üretildiği yazan mobil 10-60 konuldu az yağ eksiltme ve motor sogukken beyaz duman atma vardı.beyaz duman çözüldü eksiltmeyi henüz bilmiyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: o.lut03

    yani yağ katkısı yağ eksiltmediği sürece bi işe yaramıyormu ?
    Motor Katkısı bulamadım ben link atmak yasak değilse bi link atarsanız iyi olur

    Alıntıları Göster
    İşe yarayıp yaramadığını bilemem ama her yıl milyonlarca dolar yatırım yapan yağ üreticilerinin piyasaya sunduğu motor yağları motorun yağlamasını ve temizlemesini başarı ile yapmaktadır.Yağ katkısı yerine motor yağınızı değiştirin daha iyi sonuç alırsınız.Motor katkısı dediğim ise motorsilk veya borpower olarak satılan ürünler, Bu ürünler silindir duvarlarında yüzey sertleştirmesi yapar ve kılcal boşlukları doldurur. Eğer motorunuzda yağ eksiltme yoksa veya kompresyon değerleriniz iyi ise tavsiyem rutin servis bakımından önce yağınızı değiştirin daha iyi olur. Saygılar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: iniyesta

    Aracım 250.000 e dayandı kutusunda eski ve yüksek kmli araçlar için üretildiği yazan mobil 10-60 konuldu az yağ eksiltme ve motor sogukken beyaz duman atma vardı.beyaz duman çözüldü eksiltmeyi henüz bilmiyorum
    biraz araştırdımda yıpranmış arabalarda motor katkılarının etkisi varmış
    ama benim araba bakımlı 186.000 de 100.000 civarında almıştık ozamanki performansı yok ama yinede fena değil kullanmaya gerek varmı sizce ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: o.lut03

    biraz araştırdımda yıpranmış arabalarda motor katkılarının etkisi varmış
    ama benim araba bakımlı 186.000 de 100.000 civarında almıştık ozamanki performansı yok ama yinede fena değil kullanmaya gerek varmı sizce ?

    Alıntıları Göster
    Kullanılabilir ancak şunu unutmamak gerekir bu katkıların belirli bir ömrü vardır.Yani sürekli kullanılmaları gerekir.Ömürlerinin ne kadar olduğu konusunda bir bilgim yok internet sitelerine bakarsanız kaç km gittiğini yazarlar bu katkıların. Benim araçta 170.000 km de yağ eksilttiği için kullandım faydasını gördüm dolayısıyla rektefiyeye kadar sürekli kullanmak zorundayım. Saygılar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sef_welder

    Kullanılabilir ancak şunu unutmamak gerekir bu katkıların belirli bir ömrü vardır.Yani sürekli kullanılmaları gerekir.Ömürlerinin ne kadar olduğu konusunda bir bilgim yok internet sitelerine bakarsanız kaç km gittiğini yazarlar bu katkıların. Benim araçta 170.000 km de yağ eksilttiği için kullandım faydasını gördüm dolayısıyla rektefiyeye kadar sürekli kullanmak zorundayım. Saygılar.

    Alıntıları Göster
    sağol kardeş yardımcı oldun
  • quote:

    Orijinalden alıntı: o.lut03

    sağol kardeş yardımcı oldun

    Alıntıları Göster
    Rica ederim Hocam. Aracınızın da maşallahı varmış bu km de bu kondisyon aman nazar değmesin güle güle kullanın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sef_welder

    Rica ederim Hocam. Aracınızın da maşallahı varmış bu km de bu kondisyon aman nazar değmesin güle güle kullanın.

    Alıntıları Göster
    şunu hatırlamakta fayda var.
    motor yağı motora göre belirlenmelidir. asla kulaktan duyma vey areklamlara aldanıp motor yağı konmaz.

    bahsettiğiniz motor karbüratörlü ohv denilen alttan tek egzantrikli yani teknolojik olarak oldukça eski bir motordur. dolayısıyla gerek iç hacim ve basınç gereksede diğer gereksinimleri oldukça azdır.

    bu motora 20w50 yağ fazlasıyla kafidir.

    motor yağı konusunda daha kaliteli yağ koyalım iyi olur mantığı her zaman saçma dır. yani siz isterseniz bu motora 10w40 5w30 gibi yağlarda eklersiniz. ama bu ufak bir çocuğa 1.5 porsiyon yemek yedirmeye benzer. ihtiyaç neyse onu kullanın...
    bir örnek liste;

    broadway şahin tempra gibi eski tip motorlar 20w50 kullanırlar. ortalama değişim periyodu 7500 km dir.
    ilk nesil enjeksiyonlu motorlar 10w40 kullanırlar. ortalama 10 bin kmde bir değişir.
    yeni tip yüksek basınçlı motorlar daha da ince yağ isterler. 5w30 veya 0w30 gibi. ortalama değişim aralığı 15-20 bin kmdir.

    ilave bir not daha; tam sentetik motor yağları ki en tam sentetik yağ 0w30 dur (yani en ince ve en iyi yağlama 0w30 ile yapılır) aslında çok daha uzun km boyunca ömrü vardır. 0w30 kullanılan bir motor çok aşırı şartlar olmadıktan sonra km mesafesine bakılmaksızın en az 1 yıl kullanılabilir. ben tsi motorlu aracımda mobil 1 0w30 kullanıyorum. şuan için 16 bin km oldu yağ konalı. temmuz 2013 de değiştireceğim o zaman 1 yıl olacak çünkü. sanıyorum ki 25 bin km olucak km de.

    ama yukarıda yazdığım 0w30 hikayesi sadece 0w30 yağ için ve motor aşırı zorlanmıyorsa olabilecek bişeydir. diğer yağları ve diğer şartları tutmuyorsa denemeyin.

    20w50 7500km
    10w40 10000km
    5w30 - 0w30 15000 km




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Del Boske

    şunu hatırlamakta fayda var.
    motor yağı motora göre belirlenmelidir. asla kulaktan duyma vey areklamlara aldanıp motor yağı konmaz.

    bahsettiğiniz motor karbüratörlü ohv denilen alttan tek egzantrikli yani teknolojik olarak oldukça eski bir motordur. dolayısıyla gerek iç hacim ve basınç gereksede diğer gereksinimleri oldukça azdır.

    bu motora 20w50 yağ fazlasıyla kafidir.

    motor yağı konusunda daha kaliteli yağ koyalım iyi olur mantığı her zaman saçma dır. yani siz isterseniz bu motora 10w40 5w30 gibi yağlarda eklersiniz. ama bu ufak bir çocuğa 1.5 porsiyon yemek yedirmeye benzer. ihtiyaç neyse onu kullanın...
    bir örnek liste;

    broadway şahin tempra gibi eski tip motorlar 20w50 kullanırlar. ortalama değişim periyodu 7500 km dir.
    ilk nesil enjeksiyonlu motorlar 10w40 kullanırlar. ortalama 10 bin kmde bir değişir.
    yeni tip yüksek basınçlı motorlar daha da ince yağ isterler. 5w30 veya 0w30 gibi. ortalama değişim aralığı 15-20 bin kmdir.

    ilave bir not daha; tam sentetik motor yağları ki en tam sentetik yağ 0w30 dur (yani en ince ve en iyi yağlama 0w30 ile yapılır) aslında çok daha uzun km boyunca ömrü vardır. 0w30 kullanılan bir motor çok aşırı şartlar olmadıktan sonra km mesafesine bakılmaksızın en az 1 yıl kullanılabilir. ben tsi motorlu aracımda mobil 1 0w30 kullanıyorum. şuan için 16 bin km oldu yağ konalı. temmuz 2013 de değiştireceğim o zaman 1 yıl olacak çünkü. sanıyorum ki 25 bin km olucak km de.

    ama yukarıda yazdığım 0w30 hikayesi sadece 0w30 yağ için ve motor aşırı zorlanmıyorsa olabilecek bişeydir. diğer yağları ve diğer şartları tutmuyorsa denemeyin.

    20w50 7500km
    10w40 10000km
    5w30 - 0w30 15000 km

    Alıntıları Göster
    ARKADAŞIM ARACIN MOTOR DURUMUN A GÖRE EĞER MOTOR DA YAĞ YAKMA VS .... YOKSA 10W40 KULLAN HEM FİYAT OLARAK 5W30 DAN FALAN UYGUN . HEM 20W50 YE GÖRE KIŞIN ARAÇ ÇOK DAHA KOLAY ÇALIŞIR.
    20W50 YAĞ I 7-8 LİRA GİBİ 10W40 YAĞ I 10 - 12 LİRA GİBİ ALIRSIN .




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Del Boske

    şunu hatırlamakta fayda var.
    motor yağı motora göre belirlenmelidir. asla kulaktan duyma vey areklamlara aldanıp motor yağı konmaz.

    bahsettiğiniz motor karbüratörlü ohv denilen alttan tek egzantrikli yani teknolojik olarak oldukça eski bir motordur. dolayısıyla gerek iç hacim ve basınç gereksede diğer gereksinimleri oldukça azdır.

    bu motora 20w50 yağ fazlasıyla kafidir.

    motor yağı konusunda daha kaliteli yağ koyalım iyi olur mantığı her zaman saçma dır. yani siz isterseniz bu motora 10w40 5w30 gibi yağlarda eklersiniz. ama bu ufak bir çocuğa 1.5 porsiyon yemek yedirmeye benzer. ihtiyaç neyse onu kullanın...
    bir örnek liste;

    broadway şahin tempra gibi eski tip motorlar 20w50 kullanırlar. ortalama değişim periyodu 7500 km dir.
    ilk nesil enjeksiyonlu motorlar 10w40 kullanırlar. ortalama 10 bin kmde bir değişir.
    yeni tip yüksek basınçlı motorlar daha da ince yağ isterler. 5w30 veya 0w30 gibi. ortalama değişim aralığı 15-20 bin kmdir.

    ilave bir not daha; tam sentetik motor yağları ki en tam sentetik yağ 0w30 dur (yani en ince ve en iyi yağlama 0w30 ile yapılır) aslında çok daha uzun km boyunca ömrü vardır. 0w30 kullanılan bir motor çok aşırı şartlar olmadıktan sonra km mesafesine bakılmaksızın en az 1 yıl kullanılabilir. ben tsi motorlu aracımda mobil 1 0w30 kullanıyorum. şuan için 16 bin km oldu yağ konalı. temmuz 2013 de değiştireceğim o zaman 1 yıl olacak çünkü. sanıyorum ki 25 bin km olucak km de.

    ama yukarıda yazdığım 0w30 hikayesi sadece 0w30 yağ için ve motor aşırı zorlanmıyorsa olabilecek bişeydir. diğer yağları ve diğer şartları tutmuyorsa denemeyin.

    20w50 7500km
    10w40 10000km
    5w30 - 0w30 15000 km

    Alıntıları Göster
    20 50 çık yağ kullan 10 40 gereksiz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: wehrmacht

    20 50 çık yağ kullan 10 40 gereksiz

    Alıntıları Göster
    arkadaşlar bugün baktım 5000 km lik yağ mış arabada ki yani 5 40 mı oluyor bu yağ ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: o.lut03

    arkadaşlar bugün baktım 5000 km lik yağ mış arabada ki yani 5 40 mı oluyor bu yağ ?

    Alıntıları Göster
    Broadway'e en uygun yağ, 20-50'dir. Havalar çok soğuksa eğer 10-40 konulabilir. Tabii keçeler-conta sağlamsa.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: empire_loups

    Broadway'e en uygun yağ, 20-50'dir. Havalar çok soğuksa eğer 10-40 konulabilir. Tabii keçeler-conta sağlamsa.

    Alıntıları Göster
    havalar ankara da orta ne sıcak ne soğuk arabanın çalışmasında sıkıntı olmuyo ya 20 50 yada 10 40 alcam ama emin değilim 20 40 20.000 km lik mi oluyor ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: o.lut03

    havalar ankara da orta ne sıcak ne soğuk arabanın çalışmasında sıkıntı olmuyo ya 20 50 yada 10 40 alcam ama emin değilim 20 40 20.000 km lik mi oluyor ?

    Alıntıları Göster
    arkadaşlar 10 tl ye yağı alırsın filan demişsiniz o fiyat 1 lt içinmi? genelde 4 lt satılan yağlar o fayata ben hiç görmedim en ucuz, luk oil marka 4 lt aldım 35 tl ayrıca yağ değişim kilometresi değişken olabilir şöyleki..sıkışık trafikte kullanılan bi araç 10 bin km yi kaç saat çalışarak yapar açık yolda giden bi araç kaç saatte çalışarak..... o yüzden genelde sıkışık trafikte kullanılan araç daha sık yağ değişmeli ve ısı çok olacağından belki daha kalın yağ kulalnmalı km fazla o yüzden kalın yağ koydum demek aslında mantıklı değil çünkü motorun içindeki parçalar fabrikanın önerdiği yağa göre yapıldığı için zarar verebilir kalın yağ özellikle kış aylarında çok katı olacağından araç ilk çalıştığında motor yağsız kalacak ve çok zarar verebilir zaten araç kitapçıklarında hava sıcaklığına göre gereken yağ yazar mesela antalyada yaz ayında kullanılcak yağ ile erzurum-karsta kışın kullanılacak yağ aynı olamaz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ersin59

    arkadaşlar 10 tl ye yağı alırsın filan demişsiniz o fiyat 1 lt içinmi? genelde 4 lt satılan yağlar o fayata ben hiç görmedim en ucuz, luk oil marka 4 lt aldım 35 tl ayrıca yağ değişim kilometresi değişken olabilir şöyleki..sıkışık trafikte kullanılan bi araç 10 bin km yi kaç saat çalışarak yapar açık yolda giden bi araç kaç saatte çalışarak..... o yüzden genelde sıkışık trafikte kullanılan araç daha sık yağ değişmeli ve ısı çok olacağından belki daha kalın yağ kulalnmalı km fazla o yüzden kalın yağ koydum demek aslında mantıklı değil çünkü motorun içindeki parçalar fabrikanın önerdiği yağa göre yapıldığı için zarar verebilir kalın yağ özellikle kış aylarında çok katı olacağından araç ilk çalıştığında motor yağsız kalacak ve çok zarar verebilir zaten araç kitapçıklarında hava sıcaklığına göre gereken yağ yazar mesela antalyada yaz ayında kullanılcak yağ ile erzurum-karsta kışın kullanılacak yağ aynı olamaz

    Alıntıları Göster
    bence aracınıza yaşadığınız yerin hava durumuna göre yağ koymalısınız çünkü hava soğuk olan yerlerde yağ donuyor ve viskozitesi artıyor buda ilk çalışmada aracın ömrünü çok azaltıyor. Size tavsiyem yaşadığınız yerin hava durumuna göre yağ koymanız arabaya




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.