< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > |
Egea HB tatil yolu 2021, 2022 ve güncel 2023 verileri. (4. sayfa)



-
-
😊🙏
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Paylaşımınız için teşekkürler.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: MÜŞAVİRŞimdiden iyi bir yolculuk geçirmenizi temenni ediyorum. EDS leri zaten yazdık, benim kullandığım güzergahı kullanacaksanız yol açısından da çok dikkat gerektirecek bir yer yok. Sadece Dağbeli'nden Antalya'ya inerken virajlarda hız yapmayın yeterli olur. Ankara'dan çıktıktan sonra Afyona kadar doğru düzgün yemek yiyecek bir yer yok gördüğüm kadarıyla, o açıdan yanınıza bir şeyler alın yemek için. Afyondan sonra sık sık lokanta ve gözlemeciler var yol üzerinde, bir yerlerde durup atıştırmak sorun olmaz.
Unutmadan arada yol kenarı radarlar var, araç içerisinde olanlardan. Onlardan öncede yol kenarlarında seyyar tabelalar var radar olduğunu belirten, o kısımlarda da azami dikkatli olun. Sıcakta çıkarsanız bir süre sonra uyuşmaya/mayışmaya başlıyor insan, sık sık su için ve sık sık soğuk su ve tuvalet için mola verin.
Alıntıları GösterSağolasın hocam, yemek konusunda Afyon yeterli. Yolculuklarda en sevdiğimiz yer Cumhuriyet :D
Gece 4-5 gibi çıkacağız bakalım, inşallah bir sorun çıkmaz.
İyi forumlar :)
-
ben de 2020 model egea hb 1.4 urban plus aracımla istanbul-fethiye yaptım. normalde yaptığım güzergah istanbul-sapanca-afyon-burdur-fethiye olur ama bu sefer istanbul-sapanca-afyon-dinar-acıpayam-fethiye oldu. dağlık yollardan gidip geldim. aracın performansı gerçekten çok ama çok kötü. son hız benim için bir şey ifade etmiyor. dönüşte kuzey marmara otoyoluna girip döndüm 180-190 hızlara çıktım ama köy yolunda 6. vitesle giderken gördüğüm ilk dik bayırda 3. vitese kadar düştüm. araç gerçekten çekmiyor arkadaş. içi çok geniş, yol konforunu şahsen beğendim tipini de seviyorum ama bu motor ile uzun yolda giderken sabırlı olmak lazım.
aracımı normalde seviyorum ama bu uzun yol deneyimi beni gerçekten büyük hayal kırıklığına uğrattı. genelde şehir içinde kullandığım için bu kadar kötü olacağını düşünmemiştim..
-
Kesinlik katıldığım, doğru ve objektif bir tespit ki hemen herkes bu konuda hem fikirdir. Araç tipi güzel, konforu güzel, genişliği ideal ama bırakın cansız 1.4 motoru, 1.6 motor dahi uzun yolda yeri geliyor yetmiyor. Bu elbette aracın değil motorun bir problemi ya da sonucu. Şehir içinde de elbette dik yokuşlarda zorlanıyor ama zaten hız yapmak gibi bir durum olmadığından araç bir şekilde çıkıyor ve bunu hissetmiyorsunuz ya da hissetseniz de bir eksiklik gibi durmuyor ama uzun yolda hele de araç tam yüklüyse atmosferik motor gerçekten çekilmiyor. Daha doğrusu düşük hacimli atmosferik motor çekilmiyor diyelim. Düz yol ya da hafif eğimde hiç bir sıkıntı yok, düz yolda nefesi kesilmeden gidiyor normal kullanımda. En azından benim yazdıklarım 1.6 için geçerli, 1.4 için durumu sizler daha iyi tespit edersiniz.
-
quote:
Orijinalden alıntı: MÜŞAVİRKesinlik katıldığım, doğru ve objektif bir tespit ki hemen herkes bu konuda hem fikirdir. Araç tipi güzel, konforu güzel, genişliği ideal ama bırakın cansız 1.4 motoru, 1.6 motor dahi uzun yolda yeri geliyor yetmiyor. Bu elbette aracın değil motorun bir problemi ya da sonucu. Şehir içinde de elbette dik yokuşlarda zorlanıyor ama zaten hız yapmak gibi bir durum olmadığından araç bir şekilde çıkıyor ve bunu hissetmiyorsunuz ya da hissetseniz de bir eksiklik gibi durmuyor ama uzun yolda hele de araç tam yüklüyse atmosferik motor gerçekten çekilmiyor. Daha doğrusu düşük hacimli atmosferik motor çekilmiyor diyelim. Düz yol ya da hafif eğimde hiç bir sıkıntı yok, düz yolda nefesi kesilmeden gidiyor normal kullanımda. En azından benim yazdıklarım 1.6 için geçerli, 1.4 için durumu sizler daha iyi tespit edersiniz.
Önceki aracım 1.2 LPG'li symbol idi, Karadeniz, Akdeniz, Ege her yere gittim sağolsun hiç yolda bırakmadı. Yeri geldi yokuşları ikinci vitesle çıktım, yeri geldi birinci vitesle çıktım, zaman zaman yokuş çıkarken ecel terleri döktüm ama harici bir sorun yaşamadım. Bu araçları alırken zaten belli bir bütçe dahilinde alıyoruz. 1.4 egea alırken bana ne sunacağını bilerek aldım. Tabi ülkemizde araç fiyatları bu şekilde yüksek olmasa bu aracı almazdım en azından 1.4 olan versiyonu, o ayrı bir konu ancak ne sunacağını bilerek satın alıyoruz sonuçta. Genel kullanımda dağlık, tepelik, yokuşları çok olan yerde yaşamıyorsanız ve sakin kullanan biriyseniz aracın performansı üzmüyor. Yılda bir iki defa yapılan uzun yollarda da mecburen katlanmak zorunda kalıyoruz malesef.
-
Benimde her zaman değindiğim can alıcı noktaya siz de değinmişsiniz, "Önemli olan ne aldığını bilmek". Eşekten at performansı bekleyenler sanırım daha çok hayal kırıklığı yaşayanlar. Ben bu aracın yakıt tüketimini de yokuş performansını da az çok bilerek ya da tahmin ederek aldım. Ama hem yakıt tüketiminde (10 lt ler beklerken 12 lt lerde geziniyor) hem de yokuş performansında (2 defa çok zorda kaldım) beklentimi aşan durumlar oldu. Ama arabamı seviyorum, (ÖTV indirimi ile almıştım ve 1.5 sene sonra değiştirme hakkım tekrar doğuyor) bazen bugün değiştirecek olsam 330.000,00 TL limit dahilinde ne alırdım diye bakıyorum karşımda eleye eleye 2 seçenek kalıyor. Biri Corolla diğeri SW Egea ama otomatik şart benim için (engelim dolayısıyla). Bu durumda (tabi 1.5 seneye ne değişir bilemeyiz) otomatik gelirse tekrar bir SW Egea alırım sanıyorum ama bu sefer ya dizel ya da turbo benzinli olsun isterim.
-
Otomatik vites büyük rahatlık, bende otomatik vites almak istiyordum ancak şartlar el vermedi malesef
. Boş otomatik bir araç almak yerine dolu manuel araç almayı tercih ettim. Uygun bütçelere güzel araçlar almak hayal oldu, görünen o ki yakın gelecekte de çok değişen bir durum olmayacak. Ortalama bir ev ve ortalama bir araba alabilmek için yıllarımızı veriyoruz.
-
güzel konu . arabayı değiştirirsem egea alırım diyordum(sırf sw modeli var diye ) viraj işi canımı sıktı .memlekette adam gibi sw yok arkadaş.
-
-
1.2 16v 80bg palio ile izmir fethiye arası yolculuk yaptım 2 kişi klima açık 100km de 7 lt lpg tükettim.
palio virajlarda yaratıcımla buluşma anımı düşündürecek kadar dengesiz bir otomobil.
daha önce grande punto ve yeni kasa bravo sahibi idim. grande punto yol tutuşu olarak müthişti.
-
İnsignia 1.5 dizel 122hp ile Berlin’e geldim
Prag Budapeşte vs bakıyorum her yerde yapıştırıyor millet
1.5 fındık motorla bende yapıştırdım her yerde
72 ortalama hız
5,9 lt ortalama
2700 km nin ortalaması
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Motor nedir 1.3 mü
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Geçen sene 1 temmuzda yaptığım yolculuğun aynısını 14 temmuzda tekrar yapacağım Çorum-Mersin-Susanoğlu-Silifke. Aynı araç, aşağı yukarı aynı yük. Niğde' ye kadar 100km/s, Niğde kuzey otoyoldan, Mersin Alın otoyol çıkışa kadar 140km/s civarı hızla giderim büyük bir ihtimal. 3 katı fazlasına yakıt almak bayağı üzecek bu fiyatlarla ilk uzun yolum.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
1.6 benzin, otomatik.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
2023 Verilerini ekledim ilk mesajın sonuna. Bugüne kadar ki en yüksek ş.arası tüketim verilerine ulaştım.
-
Dönüş yolunda ilk kez ACC özelliğini aktif olarak kullandım, çok keyifli, çok pratik. Size sadece yolu kontrol edip, aracı şeritte tutmak ya da şerit değişimlerini, sollamaları yapmak kalıyor. Dönüş yolunda (kesintileri saymazsam) 2 saat kadar ACC kullandım, 100 km/s hız sabitleyici etkinleştirdim, aracın önü boşsa veya öndeki araç daha yüksek bir hızda seyrediyorsa 100 km/s hızla yol alıyor araç, önünüze daha yavaş giden bir araç çıkar ya da bir kamyon arkasına denk gelirseniz, öndeki aracın hızına kadar yavaşlıyor ve o şekilde seyrediyor, sol şerit boşalıp o şeride geçtiğinizde tekrar 100 km/s hıza çıkıyor kendisi, çok beğendim. Bugüne kadar kullanmamakla hata etmişim. Neredeyse yarı otonom bir sürüş sağlanmış oluyor.
-
6.1 yine süper bir tüketim saf benzin için 😁
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
6.1 e razıyım ama giderken 6.9 tüketim vardı yol bilgisayarında, onu SS almayı unuttum. Uzun yolda böyle bir tüketim hiç görmedim bugüne kadar. Trafik (bayram trafiği) çok yoğundu, neredeyse her ışıkta 2-3 kez kırmızı-yeşil dönüşümü beklemek zorunda kaldım, akan trafikte de durum farklı değildi, çok fazla acemi şoför vardı sanırım, sinyal vermeyenler, şeridinde gitmeyenler yüzünden çok akıcı bir sürüş olmadı.
Dönüş yolu da (8 temmuzda döndüm), bayram trafiği olmamasına rağmen çok yoğundu, yıllardır Kemer-Ankara gider gelirim, bayram dışında ilk kez bu kadar trafik vardı.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X