Ferrari F40, sadece çok hızlı ve çok pahalı bir süper spor otomobil değil; bence onu 20.yüzyılın kültür ikonlarından görmek gerek. Özellikle 30 yaş civarında olup da, Ferrari F40 için deli olmayan erkek çocuk sayısı çok azdır.
Ferrari F40, bence son Ferrari’dir. Çünkü bazı markaları, şirketleri, hatta fikirleri tek bir insan yaratır, o kişi ölünce de gerisi gelmez. Ferrari, mali olarak eskiye göre daha güçlü olsa da, artık Enzo Ferrari’nin hayalindeki süper sporları üreten orta çaplı ve hırslı bir şirket değil. Hatta, Enzo Ferrari’nin bıraktığı müthiş bir mirası harcayan hayırsız bir evlat olarak görüyorum şimdiki Ferrari’yi. Nitekim, F40′da, Enzo Ferrari’nin parmağı olan son Ferrari’dir.
1980′lerde, spor araba deyince akla gelen üç marka vardı: Ferrari, Lamborghini ve elbette Porsche. Lamborghini, Countach modeliyle çok farklı görünümünün, makas kapılarının ve elbette motor gücünün etkisiyle, belli bir popülariteye sahipti. Daha erişilebilir Porsche ise, daima güzel görünen ve yine 20.yüzyılın ikonlarından olan 911 modeline, 959′u eklemişti. 911 gibi görünen 959, zamanın en hızlı aracıydı ve anormal bir fiyata sahipti. Uzun süredir sessiz kalan Ferrari, 40. kuruluş yıldönümünü kutlamak amacıyla, sıradışı bir model üzerinde çalışıyordu; F40 piyasaya çıktığında son derece büyük bir sükse yapmış, sadece 5 yıl üretilmiş olmasına rağmen, yıllarca konuşulmuş, süper sporlar arasında örnek teşkil etmiştir. Aslında, Peugeot 205 GTI’ın hot hatch aleminde yaptığı etkiyi, süper spor alanında yapabilen nadir bir modeldir Ferrari F40.
F40′ı diğer süper sporlardan ayıran iki belirleyici üstünlüğü vardı: ilk kez bir otomobilde böylesine ileri teknoloji malzemeler kullanılıyordu ve aerodinamik olarak son derece başarılı olmasına rağmen (0.34 cd sürtünme katsayısı, yıllar sonra çıkan ve yakıt ekonomisi için optimize edilmiş sedanlardan bile daha düşüktü), dev arka spoiler, difüzörler ve akıllıca alt tasarım sayesinde stabilite konusunda son derece başarılıydı.
Ferrari F40, 1987-1992 arasında 1314 adet üretildi. O zamanlar satış fiyatı (ABD için) yaklaşık 470.000 dolardı; ancak Ferrari F40 o kadar büyük sükse yaratmıştı ki, ikinci elde 1.5 milyon doların üzerinde fiyata alıcı bulabiliyordu.
F40, aynı zamanda büyük bir cesaret denemesiydi; çünkü eşsiz bir mühendislik ve titizlikle üretilmiş, sadece hızlı kullanmak için yapılmış bir Ferrariydi. Araçta lüks olarak sadece klima bulunuyordu ki, bu bir anlamda mecburiydi, çünkü ilk F40′ların camları açılmıyordu! İç paneller, ses izolasyonu,taban halısı da yoktu; araç, yarışmak için tamamen soyulan ralli araçlarını andırıyordu; öyleki, dikkatle bakarsanız, kapı kilitlerinin tellerini bile görebilirsiniz. Kevlar, karbonfiber, nomex ve aluminyumun bolca kullanılması sayesinde, Ferrari F40 sadece 1100 kilo civarında geliyordu; camlar bile hafif olması için Lexan’dan üretilmişti. Günümüzde bile, bu kiloda bir süper spor bulmak imkansız (Caparo T1, Ariel Atom gibi pek de kasası olmayan araçları saymazsak). Üstelik, günümüzde kullanılan şanzıman ve motor gibi aksamlar artık çok daha hafif üretilebilmesine rağmen. Bu konsepte en çok yaklaşan aracın Koenigsegg olduğunu söyleyebiliriz.
Tüp çelik şasi üzerine inşa edilen Ferrari F40′ın motoru uzunlamasına, ön koltukların arkasına yerleştirilmişti ve arkadan motorlu birçok Ferrari gibi, Lexan pencereden meraklı gözlere ziyafet çekiyordu. 5 ileri şanzıman,motorun arkasında konumlandırılmıştı. Gövdeyi ise sadece 11 panel oluşturuyordu; motor çevresinin ise kapatılmadığını görüyoruz; yani aracın altından bakarsanız, motoru kaplayan herhangi bir koruyucu panel göremeyeceksiniz.
Tipo F120A kodlu motorun hacmi, 2936 cc ve 2 turbo ve intercooler’a sahip bir V8. Motorda 32 sübap bulunuyor ve oldukça kısa bir stroka sahip (81.9×69.5). 7.7:1 sıkıştırma oranı ve 1.1 bar turbo basıncı ile, 8 silindirli motorun 478 beygir üretmesi sağlanmış; redline’ı 7750 devir olan motor, bu gücü 7000 devirde üretebiliyor.
Aracın performans verileri büyük değişkenlik gösteriyor; aslında bunun nedeni, Avrupa ve ABD için üretilen versiyonların farklı olması. Özellikle California gibi sert çevre koruma yasalarına sahip eyaletler nedeniyle, ABD versiyonları katalitik konvertörle donatılmış. Yine güvenlik yasaları yüzünden, ekstra ağırlık getiren ek darbe emici bölgeler ve daha büyük tamponlar kullanılmış ve araç ağırlaşmış. 3.7 olan 0-100 süresi, bazı testlerde 3.2 olarak verilmiş; aslında bunun nedeni, motor gücünün hava sıcaklığı, basınç, rutubet gibi birçok parametreden etkileniyor olması.
Son sürat ise, 324 km/s; bu derece bugün için bile oldukça etkileyici bir değer. Ferrari F40′ın ilginç özelliklerinden biri de, istenirse senkromeçsiz bir şanzımanla satın alınabiliyor olmasıydı; böylece vites geçişleri daha zor ve sert, ama hızlı oluyordu. Şanzımanda bir su soğutma sistemi vardı ki, günümüzdeki süper spor araçların neredeyse zaten tamamında var. ABS dışında herhangi bir elektronik müdahale olmaması Ferrari F40′ın karakterine yakışan ve arzu edilen bir özellikti. 0
Ferrari F40′da, bagaj ve stepne de bulunmuyor. Hatta bir torpido gözü de yok. Aracı çalıştırmak için kontağı açıp start düğmesine basıyorsunuz. İçeri girmek de hiç kolay değil; çünkü 1.13m yüksekliğindeki aracın tavanı çok alçak ve eşik son derece yüksek. Konfor yerine, bol bol gösterge, karbon fiber, aluminyum pedallar, nubuk kaplama MOMO direksiyon simidi ve son anda yerine koyulmuş gibi duran havalandırma kanalları var. Koltuklar Recaro ve deri filanda değiller. Standart emniyet kemeri yerine, yarış arabalarında rastladığımız 4 noktadan bağlı kemerler var. Brembo tarafından üretilen frenlerin etkisi tartışmasız olsa da, günümüzün standartlarında oldukları söylenemez. Ön ve arka kanallar bağımsız ve servo desteği yok; aracın yarış arabası karakteri burada da kendini belli ediyor. Speedline tarafından üretilen 17 inç jantlara, önde 245/40, arkada ise 335/35′lik Pirelli P-Zero’lar takılı. Formula 1 araçlarında olduğu gibi, Ferrari F40′ın tekerlekleri, tek bir merkezi bijonla sıkılıyor ve kopilya ile yerinde kalması sağlanıyor.
Genel Bilgiler Marka Ferrari Model F40 Üretim Yılı 1987 Tasarımcı Pininfarina Üretim Adedi 1311
Boyut Bilgileri
Dingil Mesafesi 2451 mm Uzunluk 4430 mm Genişlik 1989 mm Yükseklik 1130 mm Ağırlık 1100 kg
Motor Bilgileri Motor Hacmi 2936 cc Maksimum Motor Gücü 472 HP Hava Besleme Türü Turbo Maksimum Güç Devri 7000 d/d Maksimum Tork 575 N.m Maksimum Tork Devri 4000 d/d Güç / Ağırlık Oranı 429.1 HP/ton Güç / Motor Hacmi Oranı 160.8 HP/litre
Hızlanma Verileri 0 - 100 km/h 4,1 Sn. 0 - 160 km/h 7,8 Sn Max Hız 324 km/h
Not :Bir Kaç Siteden ALıntıdır. Umarım Beğenirsiniz
Eline emeğine sağlık. Pencereler açılmadığı için klimanın oldugu yazıyor ama şu reımde camlar açık gorunuyor
efsane tespitlerin oldukça güzel
bende orjinal 40/1 orjinal koleksiyonu var
Efsaneler ölmüyor Bu arada niye bilmiyorum ama ilk resimde koptum Hani ben 1 tane bile görememişken herhalde hepsini toplamışlar piste her yer kırmızı
ferrari neden şu köşeli tasarımları bırakıp yusyuvarlak otomobiller üretmeye başladı anlayamıyorum.önden f40 ın agresifliği şimdiki hiçbir modelde yok.bir tek f430 nefes kesici görünüşe sahip,diğerlerinin ferrari olduğunu bildiğim için bir saygı oluşuyor istemesende güzel geliyor sırf marka yüzünden
bu arada f40 larda acemi bir sürücüyü korkudan ağlatacak kadar büyük bir turbo boşluğu ve sonrasında gelen büyük bir güç patlaması vermış.bir ara en tehlikeli 5 otomobil diye bir listeye göz atmıştım,bir ya da iki numaradaydı yanılmıyorsam f40.öyle herkes kullanamaz yani
quote:
Orjinalden alıntı: ruge
ferrari neden şu köşeli tasarımları bırakıp yusyuvarlak otomobiller üretmeye başladı anlayamıyorum.önden f40 ın agresifliği şimdiki hiçbir modelde yok.bir tek f430 nefes kesici görünüşe sahip,diğerlerinin ferrari olduğunu bildiğim için bir saygı oluşuyor istemesende güzel geliyor sırf marka yüzünden
bu arada f40 larda acemi bir sürücüyü korkudan ağlatacak kadar büyük bir turbo boşluğu ve sonrasında gelen büyük bir güç patlaması vermış.bir ara en tehlikeli 5 otomobil diye bir listeye göz atmıştım,bir ya da iki numaradaydı yanılmıyorsam f40.öyle herkes kullanamaz yani
diğer 4ü hangileriydi?
ferrari köklü bir tarihe sahip olmasada,kısa zamanda bulundugu devre damgasını vuracak birçok modele imza attı..italyanlar işini biliyor gerçektende..
quote:
Orjinalden alıntı: forbest
quote:
Orjinalden alıntı: ruge
ferrari neden şu köşeli tasarımları bırakıp yusyuvarlak otomobiller üretmeye başladı anlayamıyorum.önden f40 ın agresifliği şimdiki hiçbir modelde yok.bir tek f430 nefes kesici görünüşe sahip,diğerlerinin ferrari olduğunu bildiğim için bir saygı oluşuyor istemesende güzel geliyor sırf marka yüzünden
bu arada f40 larda acemi bir sürücüyü korkudan ağlatacak kadar büyük bir turbo boşluğu ve sonrasında gelen büyük bir güç patlaması vermış.bir ara en tehlikeli 5 otomobil diye bir listeye göz atmıştım,bir ya da iki numaradaydı yanılmıyorsam f40.öyle herkes kullanamaz yani
diğer 4ü hangileriydi?
Ac Cobra 427 TVR Cerbera Lancia Stratos Porsche 911 GT2(996)
@ AL Forbest
Arabada açılır camda var tavan derisi de mevcut. Bilgilerde abartı sözkonusu
Kapı kolu da koymamışlar. Üstelik cam açma kolu var ????
quote:
Orjinalden alıntı: Ceramony
Eline emeğine sağlık. Pencereler açılmadığı için klimanın oldugu yazıyor ama şu reımde camlar açık gorunuyor
maslak oto saniyide açtırmıştır
Ben şahsen detaylara bakınca aynı dönemin porsche larındaki malzeme ve işçilik kalitesini göremiyorum , Efsane ayrı mesele....
Gta Vice City'de vardı bu araba. Açıkçası F40 olduğunu bilmiyordum.
quote:
Orjinalden alıntı: ADAC
Ben şahsen detaylara bakınca aynı dönemin porsche larındaki malzeme ve işçilik kalitesini göremiyorum , Efsane ayrı mesele....
enzo ferrari nin eli değmiş ferrarilerde kabin içi malzeme kalitesini pek göremiyosun zaten
bu araba bende olsa geceleri içinde uyurum heralde
''Safkan sporcu asla acemiler için değil ve şakası yok'' üretilen son ultimate Ferrari öle her yiğidin harcı olmayan makina
''F40 (1987-1992)
Aracın ne kadar özel olduğunu, 1987 yazında, 89 yaşında olan Enzo Ferrari’nin, yeni modelinin tanıtımında söyledikleri ifade ediyor: “Bir sene önce, mühendislerime dünyanın en iyi otomobilini yapın demiştim, ve şimdi o araba burada”. Firmanın 40ıncı yılının onuruna yapılan F40, Enzo denetiminde geliştirilen son modeldi. ''