Şimdi Ara

EFSANELERDE BUGÜN : Mazda Rx-7

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
15
Cevap
1
Favori
804
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Japon üreticilerin fırtına gibi estiği dönemde bir otomobil, hepsinden farklıydı - 1991 Mazda RX-7.

    Konu spor otomobiller olduğunda Japonlar bir dönem herkesten bir adım öndeydi. Ancak Uzak Doğu ülkesindeki markalar arasında da herkesten farklı olan bir tanesi vardı: Mazda. Tarihi 1920'ye dayanan markayı sıra dışı yapan şey, Wankel motorları otomotiv dünyasına taşımış olması. Rotary motor ve gelecekçi tasarım denince akıllara ilk olarak şüphesiz FD kodlu üçüncü ve son jenerasyon RX-7 geliyor.


    EFSANELERDE BUGÜN : Mazda Rx-7



    Nedir bu araç?

    RX-7, iki kapılı bir spor coupe idi. Sadece bu gövde tipi ile satılan aracın dizaynı zamanının o kadar ötesindeydi ki, model 11 sene kadar piyasada kalmayı başardı.

    Nerede, ne zaman üretildi?

    1993 yılında Motor Trend dergisi tarafından "Yılın İthal Aracı" seçilen RX-7'ın üçüncü jenerasyonu 1991 ve 2002 yılları arasında üretildi. Efsane spor otomobilin üretimi, selefleri gibi Mazda'nın Hiroshima'daki tesisinde gerçekleştirildi.


    Teknik veriler

    RX-7'ın altyapısını, Mazda'nın arkadan çekişli spor otomobillerine özel F platformundan aldı. Kaputun altında yatan 13B-REW kodlu ünite, Japonya'dan ihraç edilen ilk seri üretim sıralı çift turboya sahip motor olma unvanına sahipti. 1992 ile 1995 yılları arasında 255 bg üreten motor zaman içerisinde bu değerleri 265 bg (1996 - 1998) ve 280 bg'e (1999 - 2002) çıkarmayı başardı. Sunulan şanzıman seçenekleri ise 5 ileri manuel ve 4 ileri otomatik idi.

    Wankel motorların "yapısal sorunları" olduğu biliniyor ancak Mazda'nın 1.3 litrelik ünitesi genellikle insanların bu motora nasıl bakmaları gerektiğini bilmemeleriyle alakalıydı. Aslına bakarsanız 13B-REW oldukça başarılı bir güç ünitesi idi. Sıralı ve zamanlı olan iki turbodan birisi düşük devirlerde takviye sağlarken diğerinin görevi kesiciye girilen 8,000 devire kadar aracı canlı tutmaktı. Sonuç ise 265 bg'in 1,800 devirden bahsi geçen kırmızı çizgiye kadar sürekli sürücünün hizmetinde olmasıydı. Tabii ki, turboları üreten Hitachi'nin hakkını vermek gerekiyor.


    EFSANELERDE BUGÜN : Mazda Rx-7


    RX-7'ın asıl mahareti süspansiyonu ve şasisinde. Düşük ağırlık merkezi, ön aksın gerisine yerleştirilen motor ve şanzıman düzeni (front-midship olarak geçen bu düzenden dolayı aracı ortadan motorlu sayabiliriz) ve iyi dengelenmiş ağırlık dağılımı sayesinde RX-7 FD, yol tutuşu ve direksiyon-tekerlek arası iletişim konusunda günümüz spor otomobillerine taş çıkaracak kadar iyi olmayı başardı. Bu düzeni mümkün kılan Mazda mühendislerinin aracı tasarlarken izledikleri felsefe oldu - üçüncü jenerasyon RX-7 olabildiğince esnemez ve hafif olacaktı. Ağırlığın 1,218 kg ile 1,340 kg arasında tutulmasını sağlayan en önemli detaylardan birisi de, yaysız ağırlığı hatırı sayılır oranda düşüren dökme alüminyum süspansiyon kolları idi.

    1999 ve 2002 arasında üretilen "Series 8" modellerinde kullanılan geliştirilmiş ABS sistemi sayesinde dört tekerlekte farklı frenlemeler yapılarak aracın yol tutuşu iyileştirilmişti. Pistte ve performans kullanımda büyük avantaj getiren düzen aynı zamanda standart sürüşlerde de güvenliği arttırıyordu.

    EFSANELERDE BUGÜN : Mazda Rx-7

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • O yıllarda Japonlar öyle şeyler yaptı ki, aradan 30 sene geçti, hala ilgi çekiyor.

    Bugün yüksek güçlü araç istendiğinde 2jz supra motoru konuyor kaputun altına. Bahsi geçen motor, 1991 yılında ilk aracına takıldı. Testiydi, üretimiydi desen 88 leri bulur dizaynı. İlk montajının üstünden 26 sene geçmiş, hala yaygın kullanılıyor. Nerede o yüksek teknoloji yeni nesil motorlar ? Uzun atlamak için ikinci sahiplerini bekliyor.

    Japon efsane motorlarını merak eden arkadaşlara birazını sayayım, araştırma yapabilirler. 2jz, rb26dett, sr20det, 4g63, b16a2, f20c, k20a-k20a2, 4a-ge, ej25, r26b, 13b.. İşte japonları o üne getiren, araçlarına o ruhu veren makineler bunlar. 3 litre ve altındaki motorlarda , hala gerek atmosferik motorda, gerek turbolu motorlarda yapabildiklerini bariz şekilde geçebilen pek olmadı. Mesajıma cevap olarak 1.6 125 hp atmosferik honda motoru falan gösterecek birisi varsa, önce f20c 'nin atmosferik motorda güç/litre rekorunu savunduğu markanın hangi seri üretim aracının kırabildiğini yazsın da öyle cevap versin.
  • Güzel paylaşım.



    Japon efsanesi dediğin budur, 1.6 motorlu 20 yaşındaki Corollalar değil...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi spinattimyalnizliga -- 20 Kasım 2017; 16:47:55 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hayalimdeki arabaydı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Alcan bunu çıkıcan piste off off
  • Gran turismo severlerin gönlünde ayrı yeri olan bir araçtır. Efsanemizdir.
  • Bu aracı ilkin NFS: U2’de gördüm ve ona aşık oldum. Büyüyünce hep bundan veya rx-8 alacağımı düşünürdüm (tabi o zaman bilmiyoruz, ne ötv ne mtv vs). İş güç sahibi olunca bir de baktık ki abovv bu araç hayalden öteye geçemiyor (benim için). Hayaller Mazda RX-7, hayatlar Toyota Corolla 1.6 :)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: spinattimyalnizliga

    Güzel paylaşım.



    Japon efsanesi dediğin budur, 1.6 motorlu 20 yaşındaki Corollalar değil...

    ne alaka? yağını suyunu koy sanayiye uğrama bile. çok anlıyormuş gibi ahkam kesiyorsunuz bir de. kullanmadığım araç kalmadı ama esk, efsanemim zevkini veren araç olmadı.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • O yıllarda Japonlar öyle şeyler yaptı ki, aradan 30 sene geçti, hala ilgi çekiyor.

    Bugün yüksek güçlü araç istendiğinde 2jz supra motoru konuyor kaputun altına. Bahsi geçen motor, 1991 yılında ilk aracına takıldı. Testiydi, üretimiydi desen 88 leri bulur dizaynı. İlk montajının üstünden 26 sene geçmiş, hala yaygın kullanılıyor. Nerede o yüksek teknoloji yeni nesil motorlar ? Uzun atlamak için ikinci sahiplerini bekliyor.

    Japon efsane motorlarını merak eden arkadaşlara birazını sayayım, araştırma yapabilirler. 2jz, rb26dett, sr20det, 4g63, b16a2, f20c, k20a-k20a2, 4a-ge, ej25, r26b, 13b.. İşte japonları o üne getiren, araçlarına o ruhu veren makineler bunlar. 3 litre ve altındaki motorlarda , hala gerek atmosferik motorda, gerek turbolu motorlarda yapabildiklerini bariz şekilde geçebilen pek olmadı. Mesajıma cevap olarak 1.6 125 hp atmosferik honda motoru falan gösterecek birisi varsa, önce f20c 'nin atmosferik motorda güç/litre rekorunu savunduğu markanın hangi seri üretim aracının kırabildiğini yazsın da öyle cevap versin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi msansertekin -- 21 Kasım 2017; 23:30:23 >




  • çorlu eski sanayide siyah vardı sonra ne oldu bilmiyorum
  • Nerede 90'ların spor arabaları.... Şimdikiler oyuncak araba oyuncak..
  • Neldor N kullanıcısına yanıt
    Bizim megane 2'nin de yağını suyunu koyuyoruz, sanayiye uğramıyoruz hiç. Üstelik dizel, yani aşırı nazlı bir motor ama hiç sorunu yok

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: obyzr

    Bizim megane 2'nin de yağını suyunu koyuyoruz, sanayiye uğramıyoruz hiç. Üstelik dizel, yani aşırı nazlı bir motor ama hiç sorunu yok

    Diğer arabalar sürekli sanayiden çıkmıyor sanıyorlar heralde. 1.5 dci kullanıcısı
  • mobildeyim birisi şuraya rx7 veilside fortune resimleri atsın da iç geçirelim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Viagara Şelalesi

    mobildeyim birisi şuraya rx7 veilside fortune resimleri atsın da iç geçirelim.


    EFSANELERDE BUGÜN : Mazda Rx-7



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Muqarnas -- 22 Kasım 2017; 10:29:59 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Muqarnas


    quote:

    Orijinalden alıntı: Viagara Şelalesi

    mobildeyim birisi şuraya rx7 veilside fortune resimleri atsın da iç geçirelim.


    EFSANELERDE BUGÜN : Mazda Rx-7

    beyaz ve gri olan var onlar da güzel hocam.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.