Şimdi Ara

2012 HONDA JAZZ (CVT'li) ANA KONU - 9 YILDIR DEĞİŞMEYEN ŞAMPİYON . . .

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2.872
Cevap
30
Favori
277.285
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba,

    CVT şanzımanlı yeni kasa Jazz sahiplerinin bu konuda buluşmalarını diliyorum diyerek konuya gireyim. :)

    Bugün fiyat bilgisi aldım.

    Yeni Jazzlar şu an satılmakta olan i-shift'li Honda Jazz ile aynı fiyattan satılacak.

    Yani:

    JOY+ Düz Vites 1.4 Benzinli 34.250

    JOY+ i-Shift 1.4 Benzinli 36.250

    FUN+ Düz Vites 1.4 Benzinli 37.850

    FUN+ i-Shift 1.4 Benzinli 39.950



    Bu aracın CVT şanzımanı tork konvertörlü olacak.

    Yani çok daha başarılı, verimli ve sorunsuz bir şanzıman olma iddiası taşıyor.
    Bu da yapmış olduğum test sürüşü ve izlenimlerim:


    quote:

    Arkadaşlar merhaba,

    Bu hafta gerçekten çok yoğundu.

    Geçen hafta yaptığım inceleme ve test sürüşünün yazısını nihayet kaleme alıyorum.

    Bunlar showroom'da incelediğim Jazz'ın fotoları:

    Bagaj boşken:

     2012 HONDA JAZZ (CVT'li) ANA KONU - 9 YILDIR DEĞİŞMEYEN ŞAMPİYON . . .


    399 lt ile B sınıfının 280 lt civarı ortalamalarından biraz büyük.

    C sınıfının 350 lt civarı ortalamalarından da biraz büyük.

    Bagaj zeminini öne doğru katlayınca alttan koyu renk köpük çıkıyor:

     2012 HONDA JAZZ (CVT'li) ANA KONU - 9 YILDIR DEĞİŞMEYEN ŞAMPİYON . . .



     2012 HONDA JAZZ (CVT'li) ANA KONU - 9 YILDIR DEĞİŞMEYEN ŞAMPİYON . . .


    Ve köpüğün altında da nurtopu gibi stepne demek isterdim ama hafif çamur olmuş kenarı.

     2012 HONDA JAZZ (CVT'li) ANA KONU - 9 YILDIR DEĞİŞMEYEN ŞAMPİYON . . .



    Bunlar da test sürüşü izlenimlerim:

    Daha önce i-shift'li Honda Jazz ile 3 defa test sürüşü yapmıştım.


    Bildiğiniz gibi eski aracım da eski kasa Jazz CVT idi.


    Yine yarı otomatik dizel Bravo sahibi de oldum.


    Şimdiki aracım da Megane 3 hb EDC dizel.


    Jazz yazımı bu araçları karşılaştırarak da yazacağım.


    Önce birkaç foto:

    Honda Bora'nın test aracı.

    Yanında da efsane olacak bir araç: Honda CR-Z


     2012 HONDA JAZZ (CVT'li) ANA KONU - 9 YILDIR DEĞİŞMEYEN ŞAMPİYON . . .

    Jazz'ın en çok satan versiyonu: Sınıfında cam tavan sunan ender araçlardan birisi: Fun

     2012 HONDA JAZZ (CVT'li) ANA KONU - 9 YILDIR DEĞİŞMEYEN ŞAMPİYON . . .


    Jazz'ın içinden bir görüntü:

     2012 HONDA JAZZ (CVT'li) ANA KONU - 9 YILDIR DEĞİŞMEYEN ŞAMPİYON . . .


    Direksiyon üzerinde sol tarafta süper kolay kullanımlı müzik sistemi kumandaları ve sağ tarafta da yine süper kolay kullanımlı hız sabitleme sistemi kumandaları mevcut.


    Bunca farklı marka model araç kullandım ya da test ettim ama Hondaların tüm modellerinde standart olan bu ses ve hız kontrol kumandaları kadar pratik olan ve basit kullanımlısını görmedim.

    (Jazz'ın alternatifi bir araç sayılabilecek VW Polo Comfortline araçlarda direksiyon üzerinden müzik sistemi kumandası 700 TL, hız sabitleme sistemini de içeren birkaç parça donanım paketi de 1500 TL civarında.


    Eğer bu donanımları isterseniz, araç için sipariş verip bir süre beklemeniz gerekiyor.

    Tahmin edin ne kadar bekliyorsunuz? :)


    CVT vites kolu da görülüyor.


    Aracın ön tarafının görünüşü:

     2012 HONDA JAZZ (CVT'li) ANA KONU - 9 YILDIR DEĞİŞMEYEN ŞAMPİYON . . .



    Bu da aracın arka koltuklarının görünüşü:


     2012 HONDA JAZZ (CVT'li) ANA KONU - 9 YILDIR DEĞİŞMEYEN ŞAMPİYON . . .


    Bu arada boyum 1.78 ve ön koltuk benim kullanımıma göre ayarlı.


    Jazz'ın içi benim Megane'dan daha büyük.


    Hatta C sınıfının iç mekanı en geniş ve ferah hb araçları Auris, Golf ve Ceed'e de çok rahat kafa tutabilir.

    Tabii bagaj hacmi 399 lt ile bu saydığım araçların yaklaşık 350 lt olan bagajlarından biraz daha büyük.


    Büyüksün Jazz. :)


    Test sürüşüne başlamadan önce yol bilgisayarını sıfırladım.

     2012 HONDA JAZZ (CVT'li) ANA KONU - 9 YILDIR DEĞİŞMEYEN ŞAMPİYON . . .

    Test aracı daha 235 km'de idi.

     2012 HONDA JAZZ (CVT'li) ANA KONU - 9 YILDIR DEĞİŞMEYEN ŞAMPİYON . . .



    Aracın göğüs kısmının fotosu:

     2012 HONDA JAZZ (CVT'li) ANA KONU - 9 YILDIR DEĞİŞMEYEN ŞAMPİYON . . .


    Test güzergahı Konya Yolundan Aşti istikametine doğru gidiş ve oradan yoncadan gerisin geriye dönüş.

    Peşinden de normalde Fen Lisesi kavşağına kadar gidip oradan dönüş ama güzergahı uzatma talebimi Sinem Hanım'ın kırmaması sayesinde Kepekliyi çıkış ve Oran Sitesi kavşağı İncek yoncadan tekrar geriye dönüş şeklindeydi.

    Yani Konya yolunda önceki test sürüşlerime benzeyen, benim için neredeyse standart bir test güzergahı olmuş oldu.


    Sinem Hanım'a talebimi kırmadığı için teşekkür ederim. :)



    Alet 100'le giderken 2000 devir çeviriyor:

     2012 HONDA JAZZ (CVT'li) ANA KONU - 9 YILDIR DEĞİŞMEYEN ŞAMPİYON . . .


    Alet ayağınızı gazdan çektiğinizde ya da düşük devirle giderken ekrana yeşil ışıkla ECO yazıyor.


    Gece karanlıkta göstergelerin görünüşü şöyle birşey olacak :)

     2012 HONDA JAZZ (CVT'li) ANA KONU - 9 YILDIR DEĞİŞMEYEN ŞAMPİYON . . .

    Tünelden geçerken çektim.



    17 km'lik test sürüşü sonunda ortalama tüketim : 5.0 lt.

     2012 HONDA JAZZ (CVT'li) ANA KONU - 9 YILDIR DEĞİŞMEYEN ŞAMPİYON . . .

    Gelelim yorumlara. :)


    Önce olumsuzlar:


    1. Önceki aracı bastın mı giden cinsten turbo dizel ya da turbo benzinli olan, ya da araçtan performans beklentisi içinde olan arkadaşlar başka bir araç bakmaya başlayabilirler.


    Honda Jazz daha çok efendi süratlerde yolculuk yapmaktan hoşlananların aracı.


    Yüksek hızlara çıkar ama bu biraz sürebilir.


    Basınca gitmeyeceğinden değil ama performans için 4000 devir ve üstü çevirmek gerektiğinden en azından bunun bilincinde olarak araç alın.



    2. Önceki aracı C ya da daha üst sınıf bir araç olan arkadaşlar da Jazz'ın nispeten sert olan süspansiyon ve ince yanaklı lastik kombinasyonundan hoşlanmayabilirler.

    Ancak önceliğiniz yol konforu ise sizi kesecek araç bu sınıfta yok.


    3. Araçta birkaç güzel donanımda kısıntıya gidilmiş:
    a) Ön koltuk kol dayama yok. Aracı alırken para verip serviste taktırmanız gerekiyor.
    b) Hillholder yok. Gerçi araç dik yokuşlar dışında geri kaydırmıyor diyebiliriz.


    4. Yine daha önce daha üst sınıf araç kullanmış arkadaşlar için Jazz'ın yol sesi yalıtımı keyif vermeyecektir.

    B sınıfı standartlarını karşılar ama.





    Bunlar da olumlu noktalar:


    1. Güvenlik: Bu sınıfta ESP, ön, yan ve perde havayastıkları olan çok fazla alternatif yok. Çarpışma testinden 5 yıldız aldı.


    2. Donanım: Bu sınıfta hız sabitleme, cam tavan gibi seçenekler sunan çok fazla alternatif yok.


    3. Yakıt tüketimi: Eğer efendi kullanmayı becerebilirseniz fabrika değerlerinin yakalanabildiği ender araçlardan biri olacaktır.


    4. Konfor: Bu araçta vites geçişlerini hissetmek neredeyse imkansız zira scooter gibi tek vitesli mantığıyla çalışıyor.



    Aracın yakıt tüketimi ile ilgili şunları yazabilirim.

    Bu aracın deposu 42 lt.

    Benim Megane'ın 60 lt.

    Jazzın depoyu fulleyince uzun yolda efendi kullanımda 600-700 km, şehiriçinde efendi kullanımda 450-550 km civarı yapıyor. (35 lt civarı yakıtla)

    Aynı şartlarda Megane 55 lt civarı yakıtla uzun yolda efendi kullanımda 1100-1200 km, şehiriçinde de efendi kullanımda 800-900 km civarı yapar(diye düşünüyorum zira aracım yeni. :)


    Ama durum şu: Megane turbo dizel performansıyla efendi kullanılmıyor!!!

    Belki uzun yolu anlarım ama şehiriçinde Jazz kullanırken hiç yapmayacağım, yeltenmeyeceğim hareketleri yapıyorum megane ile.

    Hatta nasıl olsa az yakıyor diye Megane ile gereğinden fazla bastığım oldu ve daha da olacak gibi.


    Jazzdan önce (daha doğrusu jazzla birlikte) dizel Bravo vardı ve onda da Jazz'a göre daha bir agresif sürüş tarzım vardı.


    Bu sebeple turbo dizel megane'ın şehiriçi efendi kullanım menzilini 700-800 km olarak belirtiyorum.

    Kış şartlarında biraz daha bile düşebilir hatta.


    Hesabınızı ona göre yapınız.


    Ayrıca, bu aracı eşiniz de kullanabilsin diye alıyorsanız doğru yoldasınız. Pratikliği, sınıfında az yakan bir araç olması, şehir içinde park ve manevra kolaylığı, içinin ferahlığı gibi konular eşinizin performanstan önce dikkat edeceği konular olacaktır.


    Umarım bir fikir verir.


    Herkese selam :)





    Honda Jazz'ın neden bu kadar tutulduğunu daha önce birkaç konuda paylaştığım kullanıcı memnuniyet anketleri açıklıyor.

    Aşağıdaki linklerde de görüleceği üzere 2004 yılından 2011 yılına kadar kendi sınıfında liderliği kimseye kaptırmadı bu araç.

    (EKLEME: Honda Jazz 2012 yılında da zirveyi kaptırmadı.http://www.whatcar.com/car-news/jd-power-survey-2012/superminis-part-1/263078 )

    2011 yılı :
    http://www.whatcar.com/car-news/jd-power-survey-2011/supermini-winner/257096

    2010 yılı:
    http://www.whatcar.com/car-news/jd-power-survey-2010/superminis--the-top-10/250115

    2009:
    http://www.whatcar.com/car-news/jd-power-owner-satisfaction-2009/superminis-1-8/240819

    2008:
    http://www.whatcar.com/car-news/jd-power-customer-satisfaction-poll-08/superminis/232612

    2007:
    http://www.whatcar.com/car-news/jd-power-survey-2007/superminis---the-top-10/225557

    2006:
    http://www.whatcar.com/car-news/jd-power-satisfaction-survey-2006/superminis/220291

    2005:
    http://www.whatcar.com/car-news/jd-power-survey-2005/superminis/214562

    2004:
    http://www.whatcar.com/car-news/jd-power-survey-2004/city-cars-superminis/207800


    Bu anketin diğerlerinden farkı, kullanılmakta olan araçların sahipleri üzerinden değerlendirilmiş olması.

    Bu da 2005 yılında ait olan açıklamanın linkihttp://www.whatcar.com/car-news/jd-power-survey-2005/how-it-s-done/214562

    edit: Test sürüşü izlenimleri ilk mesaja taşındı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi haluk 23 -- 15 Mart 2013; 21:31:16 >







  •  2012 HONDA JAZZ (CVT'li) ANA KONU - 9 YILDIR DEĞİŞMEYEN ŞAMPİYON . . .


    İşte bu aracı önceki kasadan ve çoğu rakibinden ayıran CVT şanzuman.
     2012 HONDA JAZZ (CVT'li) ANA KONU - 9 YILDIR DEĞİŞMEYEN ŞAMPİYON . . .




  • Hondaaaaaa.
     2012 HONDA JAZZ (CVT'li) ANA KONU - 9 YILDIR DEĞİŞMEYEN ŞAMPİYON . . .



    Bu da Jazz'ı kendi sınıfında çok özel kılan iç mekanından bir görüntü:

     2012 HONDA JAZZ (CVT'li) ANA KONU - 9 YILDIR DEĞİŞMEYEN ŞAMPİYON . . .




  • Haluk bey ben bu araçla deneme sürüşü yaptım. Cvt olmayan eski sistem otomatik bir araçtı. Satıcı arkadaş bana cvt den ve tekrar geleceğinden bahsetti. Ancak ben aracı çok konforsuz ve sesli bulduğum için hiç ilgilenmedim. Yapılan test ve deneme sürüşlerinde aracın bu durumundan bahsedilmiyor nedense. Tek hacimli ve ferah olması güzel ama ben başka bir şey bulamadım şahsen.
  • Eski bir foto ama küçük dev Jazz'ın arka koltuklar yatırıldığında bagajında şunlardan taşıyabilirsiniz:

     2012 HONDA JAZZ (CVT'li) ANA KONU - 9 YILDIR DEĞİŞMEYEN ŞAMPİYON . . .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tamay_aytam

    Haluk bey ben bu araçla deneme sürüşü yaptım. Cvt olmayan eski sistem otomatik bir araçtı. Satıcı arkadaş bana cvt den ve tekrar geleceğinden bahsetti. Ancak ben aracı çok konforsuz ve sesli bulduğum için hiç ilgilenmedim. Yapılan test ve deneme sürüşlerinde aracın bu durumundan bahsedilmiyor nedense. Tek hacimli ve ferah olması güzel ama ben başka bir şey bulamadım şahsen.


    Güzel tespitlerde bulunmuşsun arkadaşım.

    i-shift şanzuman gerçekten konforsuz.

    Bir de yol tutuş adına ince yanaklı lastik kullanımı ve sert süspansiyon olunca konforsuzluk biraz daha artıyor.


    Ama bir de CVT'yi deneyin eminim konforun çok arttığına şahit olacaksınız.


    Henüz test etmediğimden ben de tam yorumlayamıyorum ama 2009'da çıkan makyajlı Jazzın ilk serilerinde hem Joy hem de Fun modelinde dolgun yanaklı 175 / 65 /15 lastik vardı ve de gayet konforluydu.

    Sonradan Fun versiyonlarda alaşım jant olarak 185 / 55 /16 lastik kullandılar ve de çook sert bir sürüşe sahip bir araç oldu.

    Uzun süreli kullanımlar için jant değişimi ile Joy modelinin lastik ebatını kullanmak mümkün.





    6 aylık 2010 Auris ve 5 aylık 2011 Bravo aracımı sattım ama 2008 Jazz hala bizimle.

    O kadar bağımlılık yapan bir araç yani.




  • Bu arada yeni şanzumanla gelen Jazz'ı eski fiyattan satma kararı alıp son zamanların en akıllıca işini yapan Honda Türkiyeyi de kutluyorum.


    Zaten yeni kasa Civic felaket dizaynıyla Honda severleri şok etmişti.

    Birkaç ay sonra ülkemizde de satışa sunulunca vatandaşlarımızı şok edecek.

    En azından Jazz ile durumu biraz kurtarırlar.
  • haluk bey bugün hondayı aldıgım bayi ile görüşmem üzerine 36.000 tlye joy olanın 39 da fun fiyat verdiler.Siyah joy donanımlı hazırda araç var dediler.Joy donanım için ay basında görüşelim demişlerdi.
  •  2012 HONDA JAZZ (CVT'li) ANA KONU - 9 YILDIR DEĞİŞMEYEN ŞAMPİYON . . .


    Arka koltukların sırtlığı yatabildiği gibi oturma kısımları da yukarı kalkabiliyor.

     2012 HONDA JAZZ (CVT'li) ANA KONU - 9 YILDIR DEĞİŞMEYEN ŞAMPİYON . . .



    Önceki mesajımda bahsettiğim 175 / 65 / 15 ebatlı lastikler.

     2012 HONDA JAZZ (CVT'li) ANA KONU - 9 YILDIR DEĞİŞMEYEN ŞAMPİYON . . .

    Hem konforlu hem de hesaplı bir lastik ebatıdır.

    Keşke bu ebatta alaşım jant seçeneği de getirseler.




  • Ben i-shift fiyatından cvt vereceklerini pek sanmıyorum . Almanya'da cvt baz fiyatı 40.000 TL ediyor ! 36.000 TL'ye CVT verirlerse zaten patlama olur . inşallah bende alacağım ama polo ile arasında kaldım .
  • Honda Bora ile görüştüm fiyat konusunu ve öyle yanıt aldım. Ellerinde siyah fun cvt var gelecek olan ve isteyen olursa 39 küsurdan alabilir.
  • Eline sağlık abi de;40 milyara da ufacık araba satılır oldu ya.Buna şaşırıyor insan.

    Yalnız bu aracın JDM hâlleri çok hoşuma gidiyor:

     2012 HONDA JAZZ (CVT'li) ANA KONU - 9 YILDIR DEĞİŞMEYEN ŞAMPİYON . . .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bucakli -- 6 Ağustos 2011; 4:42:03 >
  • beyaz i da guzel ozellikle cam tavan alacak olanlar icin
    ben son dakikada fun a kaymazsam joy alacagim ve kirmizi dusunuyorum
    _http://www.youtube.com/watch?v=qbakAJcc4ls

    bu fiyatlar uzerinden simdi siparis verip geldiginde teslim alabiliyor muyum ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi IFSO -- 6 Ağustos 2011; 11:22:22 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: IFSO

    beyaz i da guzel ozellikle cam tavan alacak olanlar icin
    ben son dakikada fun a kaymazsam joy alacagim ve kirmizi dusunuyorum
    _http://www.youtube.com/watch?v=qbakAJcc4ls

    bu fiyatlar uzerinden simdi siparis verip geldiginde teslim alabiliyor muyum ?


    Fun tercih edin.

    Cam tavan ve hız sabitleme için bile alınır.

    Fiyatlarla ilgili Honda Bora'dan Sinem Hanım ile görüşebilirsiniz.

    Dahilisini bilmiyorum ama 0312 286 83 83 numaradan kendisini bağlatabilirsiniz.

    Selamımı da iletin.


    Araç çok güzel gerçekten.

    Şimdiden hayırlı olsun.
  • Fiyat olarak da sınıfında liderliği kimseye kaptırmadı onu da belirtmekte fayda var
  • Forumda i-shift'lerin yerini cvt alacak ve fiyat aynı olacak gibi birşeyler yazılıyor ama avrupa'da bu aracın 3 ayrı motor seçeneği ve en az 15 tane paketi var . Nerde 1.2 motor ? Nerde hybrid fiyatı ? Bence size bilgi veren kişi olaya tam hakim değil ya da honda türkiye'ye sadece cvt eklyip 1.4 motor gönderiyor ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: maestro82

    Forumda i-shift'lerin yerini cvt alacak ve fiyat aynı olacak gibi birşeyler yazılıyor ama avrupa'da bu aracın 3 ayrı motor seçeneği ve en az 15 tane paketi var . Nerde 1.2 motor ? Nerde hybrid fiyatı ? Bence size bilgi veren kişi olaya tam hakim değil ya da honda türkiye'ye sadece cvt eklyip 1.4 motor gönderiyor ?


    Cevap veriyorum :

    Eski kasada da mevcut olan 1.2 motorlu Jazz ülkemize hiç getirilmedi.

    Honda zaten gereğinden fazla muhafazakar davranıyor ülkemizde.

    Eski kasada mevcut donanım seçeneklerine i-shift yerine CVT eklenmiş haliyle geleceğini biliyorum.

    Hybrid Jazz olayını ben sormadım (merak ta etmedim) zira bizde hybrid civic çok tutulmadı diye getirmeyebilirler.


    Hybrid CR-Z gelecek ama.

    Sonuç: honda türkiye'ye sadece cvt eklyip 1.4 motor gönderiyor.




  • Teşekkürler ..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi maestro82 -- 6 Ağustos 2011; 15:47:29 >
  • JOY+ Düz Vites 1.4 benzinli 34.250 biraz pahalı değil mi?

    Bilmediğimden soruyorum bu joy, paket sanırım? İçinde neler dahil?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kubilay S. -- 6 Ağustos 2011; 14:21:41 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Joseph S.

    JOY+ Düz Vites 1.4 benzinli 34.250 biraz pahalı değil mi?

    Bilmediğimden soruyorum bu joy, paket sanırım? İçinde neler dahil?

    Bu linkte broşür mevcut.

    Bakabilirsiniz.

    http://honda.com.tr/SeriesContentPages.aspx?series=jazz&page=Brosur
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.