Şimdi Ara

Düşük voltaj çalışan oksijen sensörü

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
28
Cevap
1
Favori
1.936
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum geçen yıl
  • Cevaplayan Üyeler 10
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 16
  • Ortalama Mesaj Aralığı 14 gün 11 saat 10 dakika
  • Haberdar Edildiklerim (Alıntılar) 3
  • Favoriye Eklediklerim 1
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • mgokhang (16 mesaj) emre1270393 (3 mesaj) MeLanChoLic (2 mesaj) bnym97 (1 mesaj) iGroN (1 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (8 mesaj) Mobil (9 mesaj) Mini (1 mesaj) (10 mesaj)
  • @
1 oy
Öne Çıkar
Giriş
Mesaj
  • Oksijen sensörüm düşük voltaj çalışıyor diye (0.01-0.15v aralıklarında) sensörü değiştirdik, yeni taktığımız sıfır ve orijinal olan sensör de bu aralıklarda çalışıyor. Araçta p0420 katalizör arızası lambası yanıyor fakat katalizör ve oksijen sensörü arızalı değil. Araç emisyondan geçiyor, sensörüde aynı model başka araca taktık düzgün aralıklarda çalıştı. Sensör yanıltıcı aparat ekledik yine arıza lambası yandı. Sensörün benim aracımda bu kadar düşük boltajda çalışmasının sebebi ne olabilir? Usta ile ateşleme sistemini, map veya maf sensörünü, boğa kelebeğini vs kontrol ettik temizledik. Egzozcuda egzoz kısmında bir kaçak olmadığını tesbit ettik. Sorunu bir türlü bulamıyoruz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



    |
    |
  • Motor beyni olmasın ?
  • Hocam bilmiyorum. Bulunduğum yerde bu işlerden anlayan bir ustaya da henüz rastlamadım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • O kadar şeye bakılmış da elektrik devresine neden bakılmadı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam bütün bunlara ustalara yalvararak baktırdım desem yeridir. Elektrik devresini söylediğimde sorun olsaydı hiç voltaj ölçemezdik, elektrik gelmezdi cevabını aldım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • elektriksel bir hata var sensör bozuk değil.gerilim farkı oluşmuyor şaseye bağlanan kabloları kontrol ettirin bence herhangi bir paslanma kopukluk var mı diye.
  • emre1270393 e kullanıcısına yanıt
    Hocam cevabınız için teşekkür ederim. Şaseye bağlanan kablodan kastınız nedir acaba? Ya da ustaya daha net bir şekilde nasıl anlatmalıyım? Ustaya detay vermek istediğim için soruyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • oksijen sensöründeki kısa devre, açık devre ya da yüksek direnç olabilir.elektrik devresinde sorun var gibi.
    aklıma başka bir şey daha geldi.Araçta gaza bastığınızda farlar daha gür yanıyor mu örneğin 3000 devir civarında.
  • Ona dikkat etmedim Hocam yalnız şöyle bir şey oluyor; rolantide dörtlüleri yaktığım zaman araç içi aydınlatmanın gücü azalıp kesiliyor. Bununla bir alakası olabilir mi? Aküde bir problem olduğunu düşünmüyorum 8 gün park halinde kalıp 8. gün sonunda tek marşta hemen aldı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tamam şarj dinamosuna özellikle baktırmanı tavsiye ederim
  • Teşekkürler Hocam.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mgokhang kullanıcısına yanıt

    hocam sorunu nasıl çözdünüz acaba son durum nedir?

  • MeLanChoLic M kullanıcısına yanıt
    Yok hocam, iridyum buji taktılar, kanister valfi değişti yine çözüm alamadık.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • mgokhang kullanıcısına yanıt

    Hocam 1 senede kimse tesisata bakmadı mı? Endüstriyel tip sensör üzerinden örnek vereyim en azından kafanızda bir fikir oluşsun.

    Sensör tesisatında sorun varsa sensör tipine göre dışarıdan besleme gerektiren ve gerektirmeyen sensörler için farklı yöntemler uyguluyoruz.

    Sensöre gelen kablo 3lu ise + - ve sinyal ucu besleme gerilimini vereceksiniz sensör tds'inden ogrenebilirsiniz üstünde etiket yoksa. Sinyal ucuda beyine gidiyordur beyinin ilgili soketine değdirin veya gelen kabloyu bi ufak açıp oraya bağlayın.


    2 kablo ise beyinden gerilim alıp tekrar beyine sinyal için input kısmına da giriyor olabilir. Veya dışarıdan besleme verip dönüşü beyinde input kısmına giriyor olabilir.


    Tekrar belirteyim bunlar endüstriyel sistemlerde tesisat işlemleri. Aracın ilgili sensör tesisat şemasını internetten bulabilirseniz hangi işlemlerin yapılacağını tarif etmek daha kolay olacaktır.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • bnym97 kullanıcısına yanıt
    Hocam, iki tane elektrikciye gittim birisi elektrikte sorun olsa araba çalışmazdı dedi, digeri ölçü aletiyle bakıp elektrik geliyo sorun yok dedi. Voltaj değerleriyle ilgili kimse bir yorum bile yapmadı. Zaten lpgli araba bu çok normal gibi şeyler söylüyorlar hep. Lpg de çalışmasında problem olmadığını benzinde sorun olduğunu anlamadı kimse

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • mgokhang kullanıcısına yanıt

    araba marka model neydi acaba hocam?

  • MeLanChoLic M kullanıcısına yanıt
    Fiat panda 2014

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Konuyu upluyorum ve görünsün. bende çok merak ettim gerçekten umarım sorununuz çözülür

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Oksijen sensörü bu voltaj değerini lpgde mi veriyor benzinde mi?


    Her ikisini de ölçmediyseniz ölçüp, paylaşabilir misiniz?


    Akü kutup başını söküp bir süre bekleyip beyni sıfırladınız mı hiç? yapmadıysanız deneyin sorun düzelecek mi, görelim. Sadece benzinde çalıştırın ama. Eğer lpg kaynaklıysa lpg'de bir süre kullanınca sorun yine oluşacaktır. Teyp kod sorabilir bilginiz olsun.

- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.