Şimdi Ara

DSG Şanzıman (80. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.701
Cevap
66
Favori
132.834
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
52 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7879808182
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 5.000 TL şanzıman değişimi için çok makul bir ücret, nissanda cvt arızasından dolayı 50.000 TL'den 20.000 TL'ye kadar bir çok fahiş fatura çıkarılan insanlar olmuş, forumda ve şikayetvarda bir sürü mevcut. zaten garanti süresi içerisinde birşey oldu mu garanti karşılıyor, garanti haricinde olduğunda da maliyetin çoğunu firma üstleniyor. DSG'den elde edilen yakıt tasarrufu, konfor ve hız için 5.000TL'lik bir risk almaya bence her türlü değer. Ayrıca DSG'nin karakterini bilerek kullananlar kolay kolay şanzımanı yemezler. Ben eski audi a3 aracımda 50.000 KM kullandım ve hiç sorun yaşamadım. Şimdiki aracımdaki mercedesin 5g-tronic şanzımanından kat ve kat hızlı ve yakıt tasarrufu olan çok daha modern bir şanzıman DSG. herkez - yönünden bakmış ama wv'yi alan birçok kişi benim gibi düşünüyor. Bu kadar para verip alan adam için 5.000 TL korkutucu bir rakam değil.




  • şurdaki yorumlara bittim ya :) 200 binde açılan mercedes kabul görürken,40 bin 50 bin hiç sıkıntı yok diyolar valla yazık parayla rezil olmak bu olsa gerek :)
  • Arkadaşlar TCT şanzımana ne diyorsunuz ? O da sanırım DSG gibi kuru çift kavramalı..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Onur__

    Bir aracın markasının Audi, ithalatçısının ve en geniş servis ağının Doğuş ve şanzımanının DSG olması haricinde herşeye varım, yoksa her teknolojik alette, her otomobilde, bir otomobilin milyonlarca parçasından her birinde sorun çıkabilir.

    Dediğim gibi, hiçbirisinin birbirinden farkı olduğunu düşünmüyorum. Al birini, vur ötekine. Bmw - Borusan' da da ne hikayeler var ... Hepsi aynı; bütün hizmet aracı satana kadar.
  • octovia leon arasında git gel yaparken opel almama neden olan problem.
  • öyle ahım şahım geçişleri olan, kararlı bir şanzıman da değil. Bazıları övüyor hiç anlamıyorum. Hele cvt şanzımanı yerden yere vurup dsg övenleri hiç anlamıyorum. Arada pek de bir fark yok.
  • Otomatik ne alacaz arkadaş biz ya , dsg sorun , cvt sorun , edc sorun
  • quote:

    Orijinalden alıntı: org

    Otomatik ne alacaz arkadaş biz ya , dsg sorun , cvt sorun , edc sorun

    Mümkün olduğunca tam otomatiğe yönelmek lazım sorunsuzluk için, Mesela zf şanzımanları oldukça sorunsuz ve güzel bir şanzıman
  • Konu hortlamısken kendi dusuncemı yazayım sımdı ben seat leon fr 140 hp arac kullandım ve bu motor seat wv audi de kullanılıyor hepsi ayrı hp ve tork gucu olarak sunuyor. Seatta aynı motor yag yakarken wv de az yakıyor audide belkı hıc yakmıyor. Tokatlamaya gelınce seat hepsını tokatlıyor. Hepsinde aynı motor ve dsg sanzıman olduguna gore bu adamların yaptıkları yazılımlar performans ve motor tercıhlerı bence aracların sorunlarını ortaya cıkartıyor audı 122 hp guc vererek sorun yasatmıyor wv 125 hp guc vererek bıraz daha zorluyor seat 140 hp ucuruyor :D Sonra 140 hp bır daha getırmıyorlar 125 hp olarak pıyasaya sunuyolar ve daha az sorun yasanıyor.
  • Hort yani. Dsg 7 ileri yarı otomatik şanzımanın max tork dayanımı 250 nm diye hatırlıyorum. Araç gücü ve tork değeri yükseldikçe şamzımana binen yük artacağı kesin sonra neden sorunlu demesin kimse. Yıllar önce yazmıştım bunları.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HeroTech

    octovia leon arasında git gel yaparken opel almama neden olan problem.



    Cdti ın gücüne doymak icin iyi secim. Astra ikisnden de iyi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Deep Hypnosis kullanıcısına yanıt
    o da bmw de mi var sadece
  • quote:

    Orijinalden alıntı: org

    o da bmw de mi var sadece

    yoo, zf şanzımanlarını kullanan bir çok marka var. Mesela wv amarokta zf kullanılıyor. honda cvr, fiatın ve chrysler'in araçlarında, jaguar ve land rover'in araçlarında. liste uzar gider..
  • org kullanıcısına yanıt
    Açıkcası araştırmadım, ama başka markalarda kullanıyor diye biliyorum.
  • merhaba;

    2014 model audi a3 sedan 1.6tdi ambition s-tronic araç sahibiyim, aracım 60.000 km'de 30 bin km'den beri bende, şanzımanla ilgili bir şikayetim olmadı şimdiye kadar, bunu dsg sistemini savunmak için söylemiyorum sadece kendi deneyimimi aktarmak istedim. aracı her gün kağıthane bostancı arasında kullanıyorum.

    bundan önceki aracım 2008 audi a3 1.6 benzinli sportback idi, onda da 6 ileri ıslak şanzıman vardı, o da 30.000 deyken alındı, 120 bine kadar kendim kullandım şimdi akrabamda araç 145 binde, şanzımanla ilgili olarak bir kez serviste şanzıman yağı değişti.

    henüz vw grubundan bir şikayetim olmadı, sadece şu an kullandığım araçta xenon far ve cam tavan var, xenon farın aydınlatmasından memnun değilim bir de bazen cam tavan ufak gıcırtılar yapıyor.

    neyi doğru yaptım bilmiyorum ama dikkat ettiğim üç şey var, ilk olarak trafik çok sıkışıksa vitesi s'ye alıyorum hemen 2'ye atıp yarım debriyaj yapmaması için, ikincisi yine sıkışık trafikte öndeki araba biraz ilermeden frenle yavaş yavaş ilerlemiyorum özellikle yokuşlarda öndeki arabanın biraz uzaklaşmasını bekliyorum yine yarım debriyajda kalmasın diye, son olarak bir de arabayı park ettikten sonra vitesi boşa alıp el frenini çekip sonra p'ye getiriyorum şanzımana yük binmemesi için, bu söylediklerimi eski arabamda da yapıyordum. Bunları aman dsg başımı ağrıtmasın diye değil arabalarımı koruyarak kullanmak bende bir huy olduğu için yapıyorum, tek istediğim arabalarımı 200 bin km kadar sorunsuzca kullanmak sonuçta ciddi paralar veriyoruz bu arabalara.

    ben deneyimlerimi aktarmak istedim kendimce, teşekkür ederim.




  • +2 yıl garanti parası ödenen ve 731km de bozulan şanzıman için istenen 5.400TL nin %20'sini ödeyecek diye kullanıcı sevinmiş??



    https://forum.donanimhaber.com/2016-model-731-km-de-skoda-rapid-sedan-1-2-tsi-dsg-sanziman-hatasi--119140810




    quote:

    Selam Arkadaşlar,
    08.07.2016 günü Ümraniye kayadibi bayisinden 2 yıl garantili olan skoda Marka rapid model 1.2 tsi DSG style paket ve 1500 TL exstra ödeyerek 2 yıl daha garanti satın aldığım aracımı teslim aldım.
    19 gün içinde 731 KM kadar kullandım. 27.08.2016 günü evin açık otoparkında bulunan aracımda Şanzıman hatası ve sarı ve kırmızı (! ünlem) işaretli ikazı aldım.
    Aşağıdaki resimde sarı renkli şanzıman hatasını belirten ünlemi görebilirsiniz. Yetkili servis ile yaptığım görüşmeler
    neticesinde aracı yerinden oynatmamam gerektiğini çekici ile servise getirilmesi gerektiğini aktardılar.Aynı gün çekici ile Ümraniye kayadibi skoda servisine çekildi.
    Aşağıdaki resimde arabayı çekici çektikden sonra yere damlayan yağlı görebilirsiniz.
    01.08.2016 günü itibari ile servis danışmanı vasıtasıyla yapılan görüşmede aracın yaklaşık 5400 TL tutarında mekatronik arızasının olduğunu ve bunun kullanıcı hatasından kaynaklandığını aktardılar.
    DSG'nin kronik olan sorununu bana yıkmaya çalıştılar. DSG'nin bozulma korkusundan zaten 1500 TL extra ödeyerek 2 yıl daha garanti almıştım.
    19 Gün içinde 731 Km'deki kazası belası bulunmayan, en ufak bir çizik dahi olmayan aracın nasıl bir kullanıcı hatası olduğu konusunda dikkate değer bir açıklamaları olmadı.
    Beni kasko üzerinden veya yetkili servisde 5400 TL ile bu hatayı düzelttirmeye yönlendirdiler. Herkes tarafından bilinen DSG'nin kronik sorununu garanti kapsamında yapmayacaklarını ilettiler.
    Aracın garantisinin bu konuda hiç bir hükmü yokmuş. 1 ay olmadan DSG'nin fabrikadan ayıplı gelmesi nedeniyle ayıplı mal kanunu çerçevesinde aracın geri iade alınmasını talep ettim.
    İade almamaları durumunda konuyu tüketici mahkemesine taşıyacağımı bildirdim. Konu ile ilgili kendilerinden yazılı olması açısından iade isteğimi red ettiklerine dair belge istedim.
    Bizde belge melge yok git nerden alıyorsan al diye konuşmaya başladılar. En son resim kayadibi skoda yetkili servisine bırakıldığı yer.
    Bu konuya benzer daha önce başına aynı sorundan mağdur olan birileri var mı ? Tüketici mahkemesi haricinde nasıl bir yol izlemeliyim ?
    Bu konuda yapılması gerekenler nelerdir ?
    Yardımcı olabilirseniz çok sevinirim. Çok mağdur durumdayım.
    Şimdiden çok teşekkürler.


    quote:

    Selam Arkadaşlar,
    Dün skoda rapid aracımı kayadibi bayisinden daha önce kendilerine konuyu yüz yüze aktardığım doğuş maslak skoda bayisine çekici ile götürdüm. Konu ile ilgili olarak Doğuş Maslak oto sağ olsun sorunun başından beri çok ilgilendiler. Dönüş yolunda beni evime bile bizzat bıraktılar. Yüce oto ile özel olarak konuşacaklarını ve bu sorunu en makul şekilde çözmek için ellerinden geleni yapacaklarını ilettiler. Bugün yüce otodan müşteri ilişkilerinden üst düzey yetkili biriyle yaptığım görüşmede bana özel bir teklif ile benim için makul denilebilecek bir rakam yani mekatronik parçanın maliyetinin %80 indirimli olacak şekilde orjinali ile değiştirecekleri konusunda anlaştık. Konunun 1 haftalık süreçde bende yarattığı pisikolojik tahribatı düşünerek ve bunun 2 yıl sürecek bir davaya gitmesini de değerlendirerek dediğim gibi anlaşma sağladık. Konunun çözümünde ellerinden gelen desteği sağlamalarından dolayı Maslak Doğuş skoda servise teşekkür ederim. Kayadibi için düşüncelerimde en ufak bir düzelme maalesef olmadı.
    Herkese konu ile ilgili yardımlarından dolayı teşekkür ederim.




  • eski bir konu fakat 2014 passat DSGşanzıman sorunu yakın bir arkadaşım daha yaşadı şanzıman komple degişti
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Deep Hypnosis

    15.000 e gelince arıza yapmadığına dua ettirir DSG, öyle sağlamdır işte :))

  • quote:

    Orijinalden alıntı: hayansame

    öyle ahım şahım geçişleri olan, kararlı bir şanzıman da değil. Bazıları övüyor hiç anlamıyorum. Hele cvt şanzımanı yerden yere vurup dsg övenleri hiç anlamıyorum. Arada pek de bir fark yok.

    Haha. Şakacı seni
  • Arada daglar kadar fark var kardes haklisin.

    Dsg cvt den ne kdar iyi olsada ovulecek bir sanziman degil.
  • 
Sayfa: önceki 7879808182
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.