Şimdi Ara

2016 Model 731 KM'de Skoda Rapid Sedan 1.2 tsi DSG şanzıman hatası

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
26
Cevap
0
Favori
3.884
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selam Arkadaşlar,
    08.07.2016 günü Ümraniye kayadibi bayisinden 2 yıl garantili olan skoda Marka rapid model 1.2 tsi DSG style paket ve 1500 TL exstra ödeyerek 2 yıl daha garanti satın aldığım aracımı teslim aldım.
    19 gün içinde 731 KM kadar kullandım. 27.08.2016 günü evin açık otoparkında bulunan aracımda Şanzıman hatası ve sarı ve kırmızı (! ünlem) işaretli ikazı aldım.
    Aşağıdaki resimde sarı renkli şanzıman hatasını belirten ünlemi görebilirsiniz. Yetkili servis ile yaptığım görüşmeler
    neticesinde aracı yerinden oynatmamam gerektiğini çekici ile servise getirilmesi gerektiğini aktardılar.Aynı gün çekici ile Ümraniye kayadibi skoda servisine çekildi.
    Aşağıdaki resimde arabayı çekici çektikden sonra yere damlayan yağlı görebilirsiniz.
    01.08.2016 günü itibari ile servis danışmanı vasıtasıyla yapılan görüşmede aracın yaklaşık 5400 TL tutarında mekatronik arızasının olduğunu ve bunun kullanıcı hatasından kaynaklandığını aktardılar.
    DSG'nin kronik olan sorununu bana yıkmaya çalıştılar. DSG'nin bozulma korkusundan zaten 1500 TL extra ödeyerek 2 yıl daha garanti almıştım.
    19 Gün içinde 731 Km'deki kazası belası bulunmayan, en ufak bir çizik dahi olmayan aracın nasıl bir kullanıcı hatası olduğu konusunda dikkate değer bir açıklamaları olmadı.
    Beni kasko üzerinden veya yetkili servisde 5400 TL ile bu hatayı düzelttirmeye yönlendirdiler. Herkes tarafından bilinen DSG'nin kronik sorununu garanti kapsamında yapmayacaklarını ilettiler.
    Aracın garantisinin bu konuda hiç bir hükmü yokmuş. 1 ay olmadan DSG'nin fabrikadan ayıplı gelmesi nedeniyle ayıplı mal kanunu çerçevesinde aracın geri iade alınmasını talep ettim.
    İade almamaları durumunda konuyu tüketici mahkemesine taşıyacağımı bildirdim. Konu ile ilgili kendilerinden yazılı olması açısından iade isteğimi red ettiklerine dair belge istedim.
    Bizde belge melge yok git nerden alıyorsan al diye konuşmaya başladılar. En son resim kayadibi skoda yetkili servisine bırakıldığı yer.
    Bu konuya benzer daha önce başına aynı sorundan mağdur olan birileri var mı ? Tüketici mahkemesi haricinde nasıl bir yol izlemeliyim ?
    Bu konuda yapılması gerekenler nelerdir ?
    Yardımcı olabilirseniz çok sevinirim. Çok mağdur durumdayım.
    Şimdiden çok teşekkürler.
     2016 Model 731 KM'de Skoda Rapid Sedan 1.2 tsi DSG şanzıman hatası
     2016 Model 731 KM'de Skoda Rapid Sedan 1.2 tsi DSG şanzıman hatası
     2016 Model 731 KM'de Skoda Rapid Sedan 1.2 tsi DSG şanzıman hatası







  • git bi tanıdık avukata, çek noter kanalı ile ihtarnameyi servise ve genel merkeze. ihtarnameye cevap verirler genelde. verdikleri cevaba göre ya da cevap vermeme durumuna göre avukat seni yönlendirir.
  • Doğuş oto'da bulunan skoda servisi de Kayadibi seviyesinde bir servismiş. Doğuş Oto'dan bana verilen bir isim ile Yüce Oto'da bulunan yetkili birine ulaştım. Yüce Oto'dan konu ilgili özel olarak ilgilenmelerini rica ettim. Bugün kesin dönüş yapacaklarını umuyorum.Hatalarını kabul etmemeleri durumunda konunun sadece tüketici mahkemesi ile sınırlı kalmayacağını,sanayi ve ticaret bakanlığına,sigortalar birliğine elimden gelen her yere taşıyacağımı,bildiğiniz her alanda savaş ilanı edeceğimi belirteceğim. Ortada bariz bir şekilde belli olan kendi ayıplarını kullanıcıya keyfe keder yıkmalarının hesabını onlardan soracağım. DSG'nin mekatronik ünitesinin kronik sorunlu olduğunu bilmeyen kalmadı. İşine geldiğinde garantiden işine gelmediğinde kullanıcı hatasına yıkıyorlar.Üstüne üstelik ayıplı bir mal konusu bariz bir şekilde ortadayken.Arabayı amuda kaldırmadık,denize uçarmadık,köprüden düşürmedik,gidip birine vurmadık bildiğin şehir içinde bilimum anayollarda normal bir şekilde sürdüm. Benden yalan beyanda bulunarak kasko şirketine yıkmaya teşvik ediyorlar. Kayadibi mi Yüce Oto'yu yönetiyor Yüce oto mu onları yönetiyor anlam veremedim. Kayadibi ne derse Yüce oto Ok diyor. Siz çekilin ben kendim bizzat inceleteyim bu konu riskli demiyor. Konu ile ilgili Yüce oto'dan konunun yerinde incelenmesi talep edeceğim.Müşteri mennuniyeti sıfır denecek düzeyde. Arabayı alana kadar paşam,kıralım,aldıkdan sonra canavara dönüşüyorlar.

    @black exodus,
    İhtarnameye cevap olarak kullanıcı hatasından kaynaklı diye cevap vereceklerdir. Tüketici mahkemesinin ilk bilirkişi göndermesi 1 yılı bulurmuş. Şu an için tüketici mahkemeleri 1 yıl sonrasına dava günü veriyor. Bildiğiniz tıklım tıklım tüketici mahkemeleri. Bu süre zarfında aracı tamir ettirmem durumunda davayı riske atmış olacağım. 1-2 Yıl arabasız kalmam gibi bir süreç beni bekleyecek gibi duruyor. Ama kolay kolay vazgeçmeyeceğim. Her ne gerekiyorsa yapacağım.
    Avukatımla görüşmelere başladım. Son kez bugün Yüce oto'dan kesin dönüş bekliyorum.




  • vay arkadaş ya işe bak... çok geçmiş olsun..
    büyük konuşmayayım ama dsg şanzımanlı araba piyangodan çıksa marşa basmadan satışa koyarım.
    umuyorum hakkını alacaksın.
  • BU ne arkadaş böyle ya yakında DSG vitesli araba kullanmak için ek belge şartı sunacaklar sanırım, baksana olaya kullanıcı hatasıymış nasıl bir hataysa bu artık. Adam gaza basıyor frene basıyor başka birşey yapmıyor değilmi mi bu DSG vitesli araçlar ile.
    Bende araç araştıryordum ve DSG vitesli modellere de bakıyordum ama bunu görünce iyice soğudum.
    Umarım hakkınızı arar ve mağdur olmazsınız. Tavsiyem konuşmaları kayda alınız belki delil olarak kullanılabilir.
  • Selam Arkadaşlar,
    Yüce otodan az önce dönüş aldım. Sorun çözüldü. Karşılıklı anlaşma sağladık.
    Desteğiniz ve yardımlarınız için teşekkürler.
  • Selam Arkadaşlar,
    Dün skoda rapid aracımı kayadibi bayisinden daha önce kendilerine konuyu yüz yüze aktardığım doğuş maslak skoda bayisine çekici ile götürdüm. Konu ile ilgili olarak Doğuş Maslak oto sağ olsun sorunun başından beri çok ilgilendiler. Dönüş yolunda beni evime bile bizzat bıraktılar. Yüce oto ile özel olarak konuşacaklarını ve bu sorunu en makul şekilde çözmek için ellerinden geleni yapacaklarını ilettiler. Bugün yüce otodan müşteri ilişkilerinden üst düzey yetkili biriyle yaptığım görüşmede bana özel bir teklif ile benim için makul denilebilecek bir rakam yani mekatronik parçanın maliyetinin %80 indirimli olacak şekilde orjinali ile değiştirecekleri konusunda anlaştık. Konunun 1 haftalık süreçde bende yarattığı pisikolojik tahribatı düşünerek ve bunun 2 yıl sürecek bir davaya gitmesini de değerlendirerek dediğim gibi anlaşma sağladık. Konunun çözümünde ellerinden gelen desteği sağlamalarından dolayı Maslak Doğuş skoda servise teşekkür ederim. Kayadibi için düşüncelerimde en ufak bir düzelme maalesef olmadı.
    Herkese konu ile ilgili yardımlarından dolayı teşekkür ederim.




  • erdi.inanmis E kullanıcısına yanıt
    Son durum ne oldu?
  • Vay arkadaş bende arastiriyorum. Otomatik bir araç slmak istiyorum. 70-80 bin verip işimizi şansa bağliyacağız. Yurtdışi garantili telefon aldigimda insan işini sansa birakirmi sorun olsa ne olacak diye kızan bir sürü kisi var.
    Arabayi sanirim otomatik degilde manuel almak lazim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erdi.inanmis

    Selam Arkadaşlar,
    Dün skoda rapid aracımı kayadibi bayisinden daha önce kendilerine konuyu yüz yüze aktardığım doğuş maslak skoda bayisine çekici ile götürdüm. Konu ile ilgili olarak Doğuş Maslak oto sağ olsun sorunun başından beri çok ilgilendiler. Dönüş yolunda beni evime bile bizzat bıraktılar. Yüce oto ile özel olarak konuşacaklarını ve bu sorunu en makul şekilde çözmek için ellerinden geleni yapacaklarını ilettiler. Bugün yüce otodan müşteri ilişkilerinden üst düzey yetkili biriyle yaptığım görüşmede bana özel bir teklif ile benim için makul denilebilecek bir rakam yani mekatronik parçanın maliyetinin %80 indirimli olacak şekilde orjinali ile değiştirecekleri konusunda anlaştık. Konunun 1 haftalık süreçde bende yarattığı pisikolojik tahribatı düşünerek ve bunun 2 yıl sürecek bir davaya gitmesini de değerlendirerek dediğim gibi anlaşma sağladık. Konunun çözümünde ellerinden gelen desteği sağlamalarından dolayı Maslak Doğuş skoda servise teşekkür ederim. Kayadibi için düşüncelerimde en ufak bir düzelme maalesef olmadı.
    Herkese konu ile ilgili yardımlarından dolayı teşekkür ederim.

    Vay be 19 günlük araç için bir de sizden para mı aldılar?

    Amma garip bir müşteri memnuniyeti anlayışı var.




  • Mrb. Bende merak ettim. 1 aylik araca negibi kullanici hatasi olabilir. Onemlu birseye dikkat mi etmediniz. Garanti kapsaminda degistirmiyorlar mı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Olay kesinlikle üretim hatasından kaynaklı gibi görünüyor.700 km'deki bir araçta kullanıcı hatasından dolayı şanzıman arızası olmaz. DOD'un ilanlarında zaman zaman düşük km'li şanzımanı değişmiş araçlar oluyor, yani diyeceğim çok da nadir görülen bir durum değil.Tekrar geçmiş olsun, umarım araçtan randıman alırsınız.
  • erdi.inanmis E kullanıcısına yanıt
    Madem siz kusurlu değil iseniz neden tamamını kendileri karşılamadılar. Çok muhtemeldir ki siz de de hatalı bir durum söz konusu. Yoksa parçanın %20 sini neden siz karşılamayı kabul edesinşz?
  • Panik olmadim değil... geçmiş olsun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • erdi.inanmis E kullanıcısına yanıt
    ben bırak 520 sini ödemeyi 19 gün arabasız kaldığım için 19 günlük araç kira bedelini isterdim.
    ben sizin yerinizde olsam ödeme yapmazdım. kandırmışlar. malum araç yine arızalanacaktır. bende tam yeni fabia dşünüyodum. gerçi fabiaların DSG lerinde sorun yokmuş ama nerden biliceksin.
    %20 yi kabul ettiğiniz için sizde hatanızı kabul etmiş sayılacaksınız ve bir sonraki arızada mahkemeye bile verseniz bu yaptığınız emsal gösterilecektir.
    Geçmş olsun
  • Hem ayıplı mal uretiyorlar hemde suçu kullanıcıya atıyorlar. Sonrada size özel indirim yaptık deyip üstüne para istiyorlar. Zaten kabahat sizin birde para mı odeyecegiz? En basit bir beyaz eşya bile hemen değişime gidiyor ama koskoca araba ne hikmetse iyi niyet garantisi adı altında müşteriye odetiliyor. Bizim müşteriler gerçekten çok iyi niyetli!!

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam bu arada geçmiş olsun demeyi unuttum. Özür dilerim. Kabahat kesinlikle sizde değil. İnsana önce ölümü gösteriyorlar sonrada sıtmaya razi ediyorlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Erdi bey son durum ne oldu? Tamirden sonra herhangi bir sorun var mı? Her şeye rağmen 1.2 DSG önerir misiniz?
  • Gerçi bilen çoktur ama dsg şanzıman kullanırken:
    -Araç çalışır durumdayken frene basıp beklemek yerine vitesi her zaman boşa alın.
    -Aracı park etmeden önce vitesi önce boşa alıp tüm yükü el frenine verin,sonra park moda alın.
    -Kalkışlarda gereksiz ani hız artışlarından kaçının.selamlar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi inanpolat -- 30 Ekim 2016; 9:54:41 >
  • Dsg li araç almayın forumda 1000 kere yazdık. Gecmis olsun umarim hakkini alirsin kronik sorunu sana yikamazlar.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.