Şimdi Ara

DSG Şanzıman (82. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.701
Cevap
66
Favori
132.832
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
52 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 8081828384
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selamlar arkadaşlar... Hangi tip motor yağını kullanıyorsunuz DSG nizde ?

    özellikle VW grubu araçlar için?
  • Arkadaşlar Selamlar... Aracımız 2.0 TDI Jetta 140 HP

    Aracımda serviste daha önce 5-30 Yağ kullanılmış...

    Şimdi ben ilk defa kendim sipariş vermek istiyorum...

    http://urun.n11.com/motor-yagi/castrol-edge-5w-30-ll-ww-onayli-dpf-partukullucam-suyu-ut2017-P119653972

    ürün bu...

    bunların yanında , aracım için 4 lü filtre seti sipariş vermek istiyorum...

    http://urun.n11.com/filtre-setleri/tum-volkswagen-dizeller-icin-4lu-filtre-seti-bosch-marka-P43070052

    bunlara sanayide toplam ne kadar işçilik öderim? aracım 1 yıllık bakımı geldi... 10.000 KM oldu...

    başka neler yapmayı önerirsiniz?




  • manilafortuna kullanıcısına yanıt
    servisin koyduğu motor yağını
  • Tork konvertörlü araçlarla aradaki iki litrelik tüketim farkı için DSG fanatikliği yapanlar iyi okusun bu konuyu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: atade28

    Tork konvertörlü araçlarla aradaki iki litrelik tüketim farkı için DSG fanatikliği yapanlar iyi okusun bu konuyu.
    Tork konvertörlü ZF8 aldım kafam rahat.
  • Aradan 4 küsur yıl geçmiş. Doğuş otodan ses soluk yok. İnsanların bilgilenmesini istediğim için konu açmıştım, iyi ki açmışım. Umarım yararlı olmuştur.
  • Dsg sistemi de kusurlu, kullanan da kusurlu, kusur her iki tarafta da mevcut.

    jetta sahibiyim, alım aşamasında bu sorunlardan huylanıp dsg'li araç almamıştım, iyi ki almamışım.
  • değişen pek birşey yok. dsg'yi seven katolik nikahı ile bağlı gibi... herşeyiyle karşılıksız seviyor. yolda kalsa da seviyor. iyiniyet garantisinden bir de indirim kaptı mı tapıyor. (indirim olmasa da yaşattığı mutluluğa değer diyen de gördüm)



    sevmeyen de hiç sevmiyor, nefret ediyor, yanına yaklaşmıuor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Saçmalamışsınız. DSG araç kullanmıyorum ancak kullanıp 2 yıl sonra satan adam neden bahsettiğiniz ağır iftiraların sahibi olsun. Neden sahtekar olsun ????

    Adam olan birşeyi yokmus gibi mi satıyor ?
    Size mi soracaklar ne zaman araç değiştireceklerini ?
    Alan kişi hiç mi okumaz etmez, eşe dosta sormaz ?

    Saçma sapan konuşmayın. Bu kadar fanatizm de fazla.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 17Scorpion -- 12 Nisan 2018; 12:23:32 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Deep Hypnosis kullanıcısına yanıt
    Doğuş otodan jetta alacaktım sizin sayenizde vazgeçtim teşekkürler. Ayrıca imzalatılanlar facia

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Konu hortlayınca malum fanların gözleri yaşlı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Panthér

    Tork konvertörlü ZF8 aldım kafam rahat.

    aynen. hemde daha konforlu, motorla daha uyumlu.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: darkrapsodi

    kuru tip 7 ileri olanını istanbul trafiğinde 2 yıldır kullanıyorum aracım 75 bin km'de, 1.6 dizel a3 sedan
    önceki aracım ıslak tip 6 ileri olanındandı 1.6 benzinli a3 sportback, onu da 115 bin km kullandım İstanbul trafiğinde, araç akrabamda şu an ben sattıktan sonra lpg takıldı kilometresi 150 bin oldu henüz bir sorun çıkarmadı çıkaracağını da sanmıyorum açıkçası, ben bir sorun yaşamadım sanırım biraz da şans işi bu.
    çok ironik biçimde bu araçlardan önceki iki aracımda da şanzıman sorunu yaşadım, opel astra 1.6 twinport easytronic'te şanzıman arızalanmıştı 10 bin km'deyken, pek kullanamadım bu sorun yüzünden satıldı gitti.
    ondan da önce fiat palio vardı 1.4 benzinli onun da vitesleri geçmezdi, geçerken çok ses çıkarırdı, yağını falan değiştirmiştik biraz düzelip sonra yine eski haline gelirdi, o da satıldı gitti alan adam ne yaptı bilmiyorum.

    diyeceğim o ki; dsg klasik tip tork konvertörlü kadar sağlam mıdır emin değilim ama iki farklı tipiyle toplamda geçirdiğim 7 yıl ve yaklaşık 200 bin km ardından beni hiç üzmedi.

    bir şey arızalanacaksa arızalanıyor buna diyecek bir şey yok risk her alet için her zaman var.

    çift kavrama sistemi hızlı geçiş ve yakıt için iyi ama dilinden anlamak gerekiyor sanırım, hangi markanın hangi çift kavramasını kullanıyor olursanız olun elbette özellikle büyük şehirlerde trafikte uzun saatler geçireceksiniz ama arabayı yarım debriyajdan uzak tutmak gerekiyor, bu da kullanıcının elinde, bir ayağınız frende yavaş yavaş gitmek, özellikle yokuşta gaza frene basmadan arabanın ufak ufak ilerlediği durumda bırakmak, kavramalara zarar veriyor aşırı ısı ortaya çıkartıyor.

    ben manuel kullanırken de yarım debriyaj kullanmazdım hiç bu sebeple olsa gerek 110 bindeki arabamı satarken üzerinde fabrikanın taktığı baskı balata duruyordu ve kavramadan sorunu yoktu. bu durum birazda şoförlük alışkanlıklarınızla ilgili, manuel de kullansam dsg'de kullansam özellikle eğimli yerde öndeki arabayla aramızda biraz mesafe açılmadan ilerlemem, hele arabayı yarım debriyajla dengede hiç tutmam, bu tür alışkanlıklar manuel viteste de balatanın yanmasına kokmasına sebep oluyor çünkü. aslında işin anahtarı manuel şanzımana yapmaktan imtina edeceğiniz şeyleri çift kavramaya da yapmayın, hatta tork konvertörlü araçta da yapılmamalı, orada da yağın aşırı ısınmasına ve elektronik aksamın ömrüne etki edebiliyor. arabaların en hassas noktası aktarma organları, çok az dikkat ile uzun vadede iyi sonuç alabilirsiniz. elbette siz gözünüz gibi bakarsınız yinede bozulur bu ihtimal her araç her şanzıman için var.

    ben biraz haksızlık yapıldığını düşünüyorum bu şanzımana o yüzden kullanıcısı olarak dilim döndüğünce deneyimlerimi ve fikirlerimi aktarmaya çalıştım.
    Herkese merhaba;

    Üstteki mesajı yazdıktan sonra aracın kilometresi 85 bini geçti, bir şikayetim olmadı. İstanbuldayım her gün avrupa-anadolu köprü geçiyorum.

    Ben sorun yaşamadım diye çift kavrama sorunsuzdur anlamı çıkmaz elbette. İnsanların araçlarından beklentisi "hele bizim gibi c segmenti bir arabayı zor bela para toparlayıp alabilmiş adamlar için" az bir şey kullanım zevki ve güvenilirlik-sağlamlık.

    çift kavramalı sistemlerin çok hızlı vites değiştirip geçişleri hiç hissettirmemesi bizler gibi maksimum 1.6 motorlu araçlar kullanan insanlar için öyle büyük etkisi olan şeyler değil. şanzıman CVT gibi ruhsuz olmasın yeter(tüm CVT'ler öyle değil). yakıt ekonomisi adına da atla deve bir fark yaratmıyor(zf gibi güncel tork konvertörlü sistemlere kıyasla).

    bu sebeple yeni teknoloji tork konvertörlü şanzımanların çift kavramaların yerine geçmesi gerektiğini düşünüyorum. ZF'in şanzımanları klasik tork konvertörlü şanzımanlardan fersah fersah daha güzel iş çıkartıyor, geçişleri hızlı yakıt ekonomisine olumsuz etkisi yok ve performans hissini gayet iyi veriyor. otomotiv sektöründe bir noktada çift kavramalı şanzımanların güvenilirlik sebebiyle yavaş yavaş piyasadan kalkacağını tahmin ediyorum.

    futbol takımı tutar gibi şanzıman tutulmaz. hiç çift kavramalı şanzımanı olan aracı olmamış adamın dalga geçmeye çalışması kadar, hiç bir dayanağı olmadan sülalesini savunur gibi şanzıman savunmak da abes.

    ben uzun zamandır kullanıyorum bu şanzımanı, alıntıladığım mesajımda bahsettiğim şekilde sadece aracı askıda bırakmamaya gayret gösteriyorum başka dikkat ettiğim bir şey yok. görünen o ki bu şartlarda artık araba değiştirmek kolay olmayacak umarım uzun süreler sorunsuz kullanabilirim. İşte bu noktada devreye giren güvensizlik kötü, arabamı seviyorum bir sorun yaşamadım ama ateş olmayan yerden de duman çıkmaz diyerek işkilleniyorsunuz.

    saygılar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 17Scorpion

    Saçmalamışsınız. DSG araç kullanmıyorum ancak kullanıp 2 yıl sonra satan adam neden bahsettiğiniz ağır iftiraların sahibi olsun. Neden sahtekar olsun ????

    Adam olan birşeyi yokmus gibi mi satıyor ?
    Size mi soracaklar ne zaman araç değiştireceklerini ?
    Alan kişi hiç mi okumaz etmez, eşe dosta sormaz ?

    Saçma sapan konuşmayın. Bu kadar fanatizm de fazla.
    afedersin ama ağır saçmalayan sensin

    bu forumda onlarca kişi "ağa dsg alınır 2 yıl binilir garanti bitmeye yakın birine itelenir" diye açık açık yazdı
    bu sahtekarlıktır
    ama bunu bile savunuyorsan pes!
  • quote:

    Orijinalden alıntı: asbengu

    Toplum olarak otomatik vitese çok hızlı geçtik. Bu yüzden adapte olamadan kullanıyoruz.

    Ben bayi olsam 10 saat kurs verm den otomatik araç satmam, marka itibarı için 😳



    Ani kalkışlar ve spor kullanacam diye sert hızlanmalar tüm otomatiklerin can düşmanıdır.



    Nerden çıkarıyorsunuz bunları? Otomatik vites aracın kullanımını kolaylaştırmak basitleştirmek için var. Ne eğitimi. Ani kalkış da yapılacak spor kullanımda. Zaten şanzımanda Spor modu var. Dayanmayacaksa üretmeyecek. Spor mod koymayacak. tüketicinin en kötü şartlarda süreceğini hesap edecek, o dayanıklılıkda üretecek.

    Bu saçmalık, şuna benziyor oyun oynamak için ekran kartı alıyorsun, ama çok fazla oynama ekran kartı bozulur diyor arkadaşın. İşte 30 dk. oyna 1 saat dinlendir vs. diye senin eğitim mi görmen gerekecek?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • babamda 2007 model jetta 1.9 tdi dsg şanzımanlı bir araç var. şuan 270 bin km'de. bugüne kadar tek bir dsg hatası dahi yaşamadı.

    şimdi bakıyorumda millet neler yaşamış ya bu dsg şanzımanla ilgili. şaka gibi.
  • DSG alacağıma manuel çalışırım daha iyi :D
    Aldık EDC kafamız rahat
  • Yılmaz1907 kullanıcısına yanıt
    Hocam o da belalıdır haberin olsun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ocak söndürür bu ne la

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ariic

    Hocam o da belalıdır haberin olsun
    Edc şanzımandan şikayetçi olan pek yoktur en azından dsg ile kıyaslarsak.
    Benim de 4. sene oldu şimdilik işler yolunda en azından.
  • 
Sayfa: önceki 8081828384
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.