Şimdi Ara

DSG Şanzıman (78. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
1.702
Cevap
66
Favori
132.832
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
52 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7677787980
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • rasap74 R kullanıcısına yanıt
    "Vw,dsg msg umrumda bile değil sahibi değilim,hissem yok, maaşda almıyorum savunmuyorumda." diye konuya dalıp sonrada kronik arızalı DSG'yi aklamak için kırk takla atıyorsun.

    Forumda bir arama yaptırırsan dsg arızası yaşayanların açmış olduğu yüzlerce konu var. Adam resmini atmış 160 bin TL değerindeki passat'ın şanzımanı daha 3600 km'de patlamış hala burada dsg güzellemesi yapacam diye uğraşıyorsun.

    Kavrama değişimini bir sen biliyorsun ya gelmiş burada aslında arıza değil sarf malzemesi diye kıvırıyorsun. Bak verdiğim linklerdekiler kavrama mavrama değil bildiğin arıza yapıyor. Bunun gibi bir sürü konu var. Bu konunun ilk mesajına bak adamın eline tutuşturdukları faturada ne yazıyor?
  • Dostum sana yalanci diyor bu arkadas ne diyorsun?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • shadowgeist kullanıcısına yanıt
    Kimin ne dediği çok önemli değil. Octavia'nın muhabbetini ederken üstüne gelen Karabüklü bir abimin 2011 Audi A6'sının otomatik şanzıman yüzünden çekiciyle Ankara'ya getirdiğini öğrendim az önce.
  • DSG şanzıman ve Doğuş oto ile ilgili sanal basında çıkan haber

    http://sosyalmedya.co/dogus-otomotiv-tehdit-ve-sansur/
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ERG81

    quote:

    Orijinalden alıntı: rasap74

    Burda atıp tutanlara bakma. tr'nin en çok satan yabancı markası vw ve bunların büyük çoğunluğuda dsg li.
    10 binlerce dsg li araç var Tr.de ve yüzdeye vurursan forumlarda vb 5-10 ağır şikayet/atar yapanların dışında kimsenin umrunda bile değil.
    çok endişen varsa +2 yıl e garanti alabilirsin ki bence gerek yok. garanti bittikten sonra da aracını yetkili servise götürürsen iyi niyet garantisine tabi.
    şöyle ki kavrama problemin olursa 3.-4. yıllarda 400-500 tl gibi bir bedelle hallediliyor. 8-10 yıllık bir araçta ise bin tl.civarına mal oluyor.
    kendim 2 dsg li araç kullandım kullanmya devam ediyorm çevremde 4-5 kişi var dsg li aracı olan. hiçbirinde dsg sorunu duymadım.
    banka müdürlerinin çoğunda şirket yöneticilerinde vb binlerce dizel dsg araç var. bunlar 2-3 yılda bir yenilyeyip kurumsal kiralamadan alıyorlar.
    bakıyorum yeni kasa 34 plaka dizel jettalar her yerde eğer böyle bir dsg geyiği/sorunu olsaydı an başta kılı kırk yaran özel firmalar kaçardı bu araçlardan.
    Bu arada 110 luk ibizayı test ettim çok keyifli zıkpkın gibi bir araç. süspansiyon vb yüyürüyen aksamlar iyileştirilmiş ve yumuşatılmış geldi bana.




    Burada atıp tutanlar ne yazık ki sizin gibiler. "Benim gaynımdada aynı şanzıman var mis gibi misssss" açıklamalarınız sadece sizi ve çevrenizdeki 3-5 kişiyi bağlar. Burada global anlamda fiyasko olan bir şanzımandan bahsediyoruz.

    Buyurun Çin' de 384.000 adet DSG'li araç geri çağırılmış:
    http://www.tyresmoke.net/forum/topic/137785-vw-recalling-384000-cars-faulty-dsg-transmissions/

    Buyurun Avustralya'da 91.000 adet DSG'li araç geri çağırılmış:
    http://www.drive.com.au/motor-news/volkswagen-recall-extended-20130513-2jhon.html

    Buyurun global anlamda DSG hatasından dolayı geri çağırılan 2.640.000 adet!!! DSG'li araç geri çağırılması:
    http://www.autoevolution.com/news/volkswagen-recalling-16-million-cars-globally-to-fix-dsg-gearboxes-71053.html

    Daha da bir çok geri çağırma google'da mevcut. Yani sizde ve sizin küçücük çevrenizde sorun çıkmadı demek, bu saatli bomba olan DSG'nin tüm dünyada ayyuka çıkmış rezilliğini ne yazık ki örtbas etmez. Keza Türkiye'de de onlarca araç sürünüyor DSG belasından, ki birde interneti faal olarak kullanmayıp bu forumlara yazmayan/yazamayan DSG mağdurlarını düşünün. Lütfen millete atıp tutmak gibi ithamlarda bulunmadan önce siz atıp tutmayın.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orijinalden alynty: ERG81

    quote:

    Orijinalden alynty: rasap74

    Burda atyp tutanlara bakma. tr'nin en çok satan yabancy markasy vw ve bunlaryn büyük ço?unlu?uda dsg li.
    10 binlerce dsg li araç var Tr.de ve yüzdeye vurursan forumlarda vb 5-10 a?yr ?ikayet/atar yapanlaryn dy?ynda kimsenin umrunda bile de?il.
    çok endi?en varsa +2 yyl e garanti alabilirsin ki bence gerek yok. garanti bittikten sonra da aracyny yetkili servise götürürsen iyi niyet garantisine tabi.
    ?öyle ki kavrama problemin olursa 3.-4. yyllarda 400-500 tl gibi bir bedelle hallediliyor. 8-10 yyllyk bir araçta ise bin tl.civaryna mal oluyor.
    kendim 2 dsg li araç kullandym kullanmya devam ediyorm çevremde 4-5 ki?i var dsg li aracy olan. hiçbirinde dsg sorunu duymadym.
    banka müdürlerinin ço?unda ?irket yöneticilerinde vb binlerce dizel dsg araç var. bunlar 2-3 yylda bir yenilyeyip kurumsal kiralamadan alyyorlar.
    bakyyorum yeni kasa 34 plaka dizel jettalar her yerde e?er böyle bir dsg geyi?i/sorunu olsaydy an ba?ta kyly kyrk yaran özel firmalar kaçardy bu araçlardan.
    Bu arada 110 luk ibizayy test ettim çok keyifli zykpkyn gibi bir araç. süspansiyon vb yüyürüyen aksamlar iyile?tirilmi? ve yumu?atylmy? geldi bana.




    Burada atyp tutanlar ne yazyk ki sizin gibiler. "Benim gaynymdada ayny ?anzyman var mis gibi misssss" açyklamalarynyz sadece sizi ve çevrenizdeki 3-5 ki?iyi ba?lar. Burada global anlamda fiyasko olan bir ?anzymandan bahsediyoruz.

    Buyurun Çin' de 384.000 adet DSG'li araç geri ça?yrylmy?:
    http://www.tyresmoke.net/forum/topic/137785-vw-recalling-384000-cars-faulty-dsg-transmissions/

    Buyurun Avustralya'da 91.000 adet DSG'li araç geri ça?yrylmy?:
    http://www.drive.com.au/motor-news/volkswagen-recall-extended-20130513-2jhon.html

    Buyurun global anlamda DSG hatasyndan dolayy geri ça?yrylan 2.640.000 adet!!! DSG'li araç geri ça?yrylmasy:
    http://www.autoevolution.com/news/volkswagen-recalling-16-million-cars-globally-to-fix-dsg-gearboxes-71053.html

    Daha da bir çok geri ça?yrma google'da mevcut. Yani sizde ve sizin küçücük çevrenizde sorun çykmady demek, bu saatli bomba olan DSG'nin tüm dünyada ayyuka çykmy? rezilli?ini ne yazyk ki örtbas etmez. Keza Türkiye'de de onlarca araç sürünüyor DSG belasyndan, ki birde interneti faal olarak kullanmayyp bu forumlara yazmayan/yazamayan DSG ma?durlaryny dü?ünün. Lütfen millete atyp tutmak gibi ithamlarda bulunmadan önce siz atyp tutmayyn.

    Çok güzel yazmışsınız.. DSG kullanmayın, kullandırmayın.. 2013 tdi dsg octaviamı yeni iteled.. pardon sattım, silkelemeye ve şakırdamaya başlamıştı..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi freemangroovy -- 25 Temmuz 2016; 11:01:16 >




  • Deep Hypnosis kullanıcısına yanıt
    Doğuştan dolayı herhangi bir sorun yaşadınız mı , konuyu paylaştınız diye
  • Şunu kabul etmek gerek liki DSG şansımanlar sıkıntılı
    2013 model caddy aracımda 43.000 km de iken kavrama problemi çıktı üstelikte garantisi bitmişti.
    Servise gittim kavrama problemi dediler . Eyvah 8 bin TL girdi diye düşünürken Allah'tan iyi niyert garantisine soktular 300 tl ile yırttım.
    Problem halloldu şimdi. DSG problemi var evet ama gördüğüm kadarıyla VW bunu bilip sorumluluğu ücretsiz üstleniyo. Bunuda göz ön
    nde bulundurmakta fayda var.
  • Daha önce karşılaşmış olan deneyimlerinin paylaşabilir mi rica etsem.
    "Hata! Servis; Aracınızı P Konumunda Terk Edin" uyarısı almaktayım" 2014 tdi dsg 30.000 aracımda. Servis randevusu aldım ama biliyorum biz bilmezsek onlar hiç anlamaz.
  • Cift kavramalarda hersey olabilir. Onemli olan vw in yaklasimi. Baska. markalarda bunu da goremeyiz. Edc iraz daha iyi de olsa cokta farkli degil. 50 binde kavrama degisimi gerektiren hatta 3 yilda bir degisecek deniyor. Bu yuzden tam otomatik tork konvertorlu 208/308 eat6 daha mantikli.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • EDC ve EAT6 viteslere mi kalıcaz şimdi DSG alıp da gaza basınca elimde patlayacak diye endişe etmek iyi birşey değil

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shener

    EDC ve EAT6 viteslere mi kalıcaz şimdi DSG alıp da gaza basınca elimde patlayacak diye endişe etmek iyi birşey değil

    Kalıcaz derken??

    EAT6 tork konvertörlü Aisin üretimi tam otomatik şanzıman.

    EDC/DSG gibi manuel alt yapısına sahip yarı otomatik bir şanzıman değil...


    EAT6 harbi otomatik..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • moonster61 kullanıcısına yanıt
    Hocam son durum nedir?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Panthér


    quote:

    Orijinalden alıntı: shener

    EDC ve EAT6 viteslere mi kalıcaz şimdi DSG alıp da gaza basınca elimde patlayacak diye endişe etmek iyi birşey değil

    Kalıcaz derken??

    EAT6 tork konvertörlü Aisin üretimi tam otomatik şanzıman.

    EDC/DSG gibi manuel alt yapısına sahip yarı otomatik bir şanzıman değil...


    EAT6 harbi otomatik..

    Yani kötülemek amacıyla demedim, sadece dsg vitreslileri elersek epey araç marka model eleyeceğiz anlamında.
    Örneğin pego 2008 eat6 1.2 motorlu araç alabileceklerim arasında ilk 5 te.
    Siz memnunmusunuz eat6 vitesten?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shener

    quote:

    Orijinalden alıntı: Panthér


    quote:

    Orijinalden alıntı: shener

    EDC ve EAT6 viteslere mi kalıcaz şimdi DSG alıp da gaza basınca elimde patlayacak diye endişe etmek iyi birşey değil

    Kalıcaz derken??

    EAT6 tork konvertörlü Aisin üretimi tam otomatik şanzıman.

    EDC/DSG gibi manuel alt yapısına sahip yarı otomatik bir şanzıman değil...


    EAT6 harbi otomatik..

    Yani kötülemek amacıyla demedim, sadece dsg vitreslileri elersek epey araç marka model eleyeceğiz anlamında.
    Örneğin pego 2008 eat6 1.2 motorlu araç alabileceklerim arasında ilk 5 te.
    Siz memnunmusunuz eat6 vitesten?

    VW grubundan otomatik araç bakıyorsak, bu şanzımana zorunlu kalıyoruz(yada Reno EDC vs.)

    Araçlar güzel motor donanım çeşitli ama şanzıman sıkıntılı. Ya + garanti ile göz karartılıp girilecek yada diğer tork konvertörlü olanlara yönelinecek...

    Dizel+otomatik yada benzin turbo+otomatik cephesinde fazla seçenek olmayınca sıkışıp kalınıyor.

    Aslında en güzeli ZF şanzıman ama onunda fiyatları malum..

    Bu gün motor şanzıman uyumu ve daha düşük sorun çıkma ihtimalleri düşünüldüğünde 1.2 110bg/130bg EAT6 gayet iyi ve verimli seçenekler.

    Benim araç 120bg lik BlueHDI EAT6.
    Bu güne kadar tam/yarı otomatik araç aldım ve pek çoğunu kullandım. Kullandığım aracın motor şanzıman uyumundan çok memnunum. İstediğime anında cevap veriyor, 2aydır kullanıyorum sorun olarak görebileceğim hiç bir durumu olmadı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Boyle bir sozlesme olamaz ben olsam dava acar o 5bin lirayida maddi manevi tazminatla faiziyle geri alirdim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Korkuyorum reyiz. Dsg den korkuyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • son durum vites mekanizmasında bir yerde kısa devre yapması sonucu uyarıyı verdiğine kanaat getirilip buna istinaden değiştirilen vites mekanizması. ve yapılan 600 km yol, aynı hatayı verip vermeyeceğine dair heyecanlı bir o kadar da gergin bekleyiş
  • sizde mi aynı sorunu yaşadınız?
  • moonster61 kullanıcısına yanıt
    benimki de arıza verecek gibi duruyor da hazırlıklı olayım dedim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ERG81

    quote:

    Orijinalden alıntı: rasap74

    Burda atıp tutanlara bakma. tr'nin en çok satan yabancı markası vw ve bunların büyük çoğunluğuda dsg li.
    10 binlerce dsg li araç var Tr.de ve yüzdeye vurursan forumlarda vb 5-10 ağır şikayet/atar yapanların dışında kimsenin umrunda bile değil.
    çok endişen varsa +2 yıl e garanti alabilirsin ki bence gerek yok. garanti bittikten sonra da aracını yetkili servise götürürsen iyi niyet garantisine tabi.
    şöyle ki kavrama problemin olursa 3.-4. yıllarda 400-500 tl gibi bir bedelle hallediliyor. 8-10 yıllık bir araçta ise bin tl.civarına mal oluyor.
    kendim 2 dsg li araç kullandım kullanmya devam ediyorm çevremde 4-5 kişi var dsg li aracı olan. hiçbirinde dsg sorunu duymadım.
    banka müdürlerinin çoğunda şirket yöneticilerinde vb binlerce dizel dsg araç var. bunlar 2-3 yılda bir yenilyeyip kurumsal kiralamadan alıyorlar.
    bakıyorum yeni kasa 34 plaka dizel jettalar her yerde eğer böyle bir dsg geyiği/sorunu olsaydı an başta kılı kırk yaran özel firmalar kaçardı bu araçlardan.
    Bu arada 110 luk ibizayı test ettim çok keyifli zıkpkın gibi bir araç. süspansiyon vb yüyürüyen aksamlar iyileştirilmiş ve yumuşatılmış geldi bana.




    Burada atıp tutanlar ne yazık ki sizin gibiler. "Benim gaynımdada aynı şanzıman var mis gibi misssss" açıklamalarınız sadece sizi ve çevrenizdeki 3-5 kişiyi bağlar. Burada global anlamda fiyasko olan bir şanzımandan bahsediyoruz.

    Buyurun Çin' de 384.000 adet DSG'li araç geri çağırılmış:
    http://www.tyresmoke.net/forum/topic/137785-vw-recalling-384000-cars-faulty-dsg-transmissions/

    Buyurun Avustralya'da 91.000 adet DSG'li araç geri çağırılmış:
    http://www.drive.com.au/motor-news/volkswagen-recall-extended-20130513-2jhon.html

    Buyurun global anlamda DSG hatasından dolayı geri çağırılan 2.640.000 adet!!! DSG'li araç geri çağırılması:
    http://www.autoevolution.com/news/volkswagen-recalling-16-million-cars-globally-to-fix-dsg-gearboxes-71053.html

    Daha da bir çok geri çağırma google'da mevcut. Yani sizde ve sizin küçücük çevrenizde sorun çıkmadı demek, bu saatli bomba olan DSG'nin tüm dünyada ayyuka çıkmış rezilliğini ne yazık ki örtbas etmez. Keza Türkiye'de de onlarca araç sürünüyor DSG belasından, ki birde interneti faal olarak kullanmayıp bu forumlara yazmayan/yazamayan DSG mağdurlarını düşünün. Lütfen millete atıp tutmak gibi ithamlarda bulunmadan önce siz atıp tutmayın.

    Yazıyı yanlış çevirmişşiniz, ayrıca benim de dsgli aracım vardı mis gibi şanzıman gelgelelim evet sorun çıkarma riski piyasadaki çift kavramalılar arasındaki en yüksek şanzıman. Sıkıntıları var. Ama bu her dsg arıza veriyor anlamına gelmiyor.

    Global bazda 2,6milyon dsg geri çağrılmış demişsiniz. Ya ingilizceniz yetersiz ya direk okumadan rakam vermişsiniz. Oradaki verilen rakam vwnin 2013 yılında toplam geri çağırdığı araç sayısı deniliyor ve paragrafta bu basit bir elektrik onarımından, muhtemel bir yakıt kaçağı sorununa veya dsg şanzımalarda son düzeltme için pek çok sebepten toplam rakam diyor. Bu vwne özel değil her yıl toyota dahil pek çok markanın yüzbinlerce ya da milyonlarca aracı geri çağırabildiğini biliyoruz.

    İkinci konuya gelelim; yazının devamında bu 2,6milyon araçtan 1,6 milyon aracın dsg şanzıman düzeltmesi ile ilgili olduğu yazıyor. Bunun detayı da veriliyor. Kullanılan ds200lerde yağın türünün şanzımanda kısa devre yapıp arıza çıkardığını, bunuda özellikle sıcak ve nemli çok trafikli yerlerde daha sık görüldüğünden dolayı olduğu yazılıyor. Yani yapılan şanzıman yağı değişimi. Haberin yılı 2013 dsgnin en çok mekatronik arızası yaptığı yıl ki bu forumdada pek çok kere yazıldı. Sorun kullanılan yağdaki bir elementin mekatronik devrelerine kaplanıp oksitlenme yapması sonucu kısa devreye neden olarak mekatroniği bozmasıydı. Bu anlaşılınca türkiye dahil tüm ülkelerde dsg araçlı şanzımanların yağları yeni tip yağla değiştirildi. İlerleyen yıllarda da mekatronik ünitesi şanzıman içerisinden ayrı bölüme alındı. Şu an satılan 2015-16 dsglerin hepsinde mekatronik şanzıman dışında. Dolayısıyla yağdan dolayı mekatronik bozulması olayı artık tarih oldu. Ve haberde de yazdığı üzere 1,6 milyon aracında şanzıman arızası falan olmadı, vw sadece garantiye alarak hepsinin yağını değiştirdi ki sorun çıkarmasın. Özetle 1,6milyon arızalı araç yok. Ha bu demek değil ki dsg sorunsuz bir şanzıman, vs vs o konulara girmeyeceğim. Sadece burada düzeltme gereği duydum konuyla ilgili olarak.

    Eski dsglerdeki yağda sorun çıkaran alaşım neydi bilmiyorum ama mantıken molibden gibi bir element düşünün. Molibden metali pahalı ve ağır bir metaldir. En büyük özelliği ısıya çok yüksek olan direncidir. Kendisi de yarı paslanmazdır. Yani paslanmaya dirayetlidir ama paslanmaz değildir. Dünyada çeşitli pahalı gres yağı türlerinde yağın yüksek sürtünmede yanmasını engelleyecek eleman olarak kullanılır. Belki şanzıman yağında molibden benzeri ısı direnci yüksek bir element vardı yağın ısınıp yapısının bozulmasını önlemek için. Ama zamanla oksitlenip pas yapmaya başladıkça devreleri bozdu, sonuçta kullanılmaktan vazgeçildi.

    Mekatronik problemi neredeyse kalmadı, çoğu arıza veren dsgnin arıza nedenleri kavrama sorunu oluyor ve daha ilginci bu kavrama sorunlarının çoğunluğunun kavrama bitmesinden kaynaklanması hemde düşük kmlerde. Tamam şimdi renault'un edcsi dahil hemen her çift kavramanın 50bin gibi gayet kısa sürelerde kavrama bitirmesini biliyoruz ve bu robotize sistemler için son derece normal bir rakam aslında sürekli hızlı vites değişimlerinden dolayı(gülü seven dikenine katlanır olayı), ama ds200 ünitesinde 6-10binkm gibi rakamlar duyuyoruz ki absürd düşük değerler. Şanzıman bu kadar kısa sürede kavrama bitirmeyi nasıl başarıyor, sisteminsel bir sıkıntısı mı var, yoksa balataları ticari üçkağıt örneği olarak çok mu ince yapılıyor bilerek, ya da balata üreten firma kalitesiz dayanıksız mı yapıyor(genelde luk yapıyor ihtimal düşük) bilemiyorum, bu ince teknik detayları şanzıman onarım firmaları daha iyi biliyordur.




  • 
Sayfa: önceki 7677787980
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.