Şimdi Ara

DSG, Powershift, Edc.. Sorunsuz kullananlar

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
106
Cevap
1
Favori
7.633
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Burada hep çift kavrama şanzımanların arızalarını okuyoruz ama çift kavrama otomatik araçlar da peynir ekmek gibi satılıyor
    Benim de 2015 powershift benzinli focus um var, 35 bin km yaptım, herhangi bir sorun yaşamadım ama burada yazılanları okuyunca eli kulağında gibi hissediyorum, uzun yıllar kullanmayı düşündüğüm aracımda böyle bir sorun çıkar mı diye insan endişe ediyor ister istemez

    Sizce bu şanzımanlar illa bir gün bozulup büyük masraf mı çıkartacak?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Stockholm sendromu dedikleri bu olsa gerek masraf çıkartsada yine de DSG vay anam vay.Ama herkesin kazancı aynı değil 3 4 bin aylık maaşı olan memur bi vatandaşa deseler dsgn cortladı 7 8 bin çıkart o anki halini kimse düşünemez.Ha o adam dsgli araç alamaz denmesin dsg sadece passatta yok.Ama yine de olsun keyif daha önemli
    Aracım audi a3 2015 kasım ayında sıfır aldık.dsg ile alakalı onlarca şey okudum.ama çevremde sadece 1 arkadaşımın dsg si 48000 de arıza verdi yerine üstü açık a3 ikame araç vererek 10 gün içinde ücretsiz değiştirdiler.uzatmayayım aracım 31000 de.bugüne kadar en ufak sıkıntı yaşamadım.kasımda garantisi bitiyor yaşarsakta nasip artık.tek bildiğim peugeot auto 6r ve toyota mmt şanzımanları kullanmış birisi olarak dsg 30000 de bir arıza yapacak 2-3 bin lira vereceksin deseler yine dsg alırım.araba işi keyif işi diğer şanzımanlardan sonra dsg bana inanılmaz keyifli ve pürüzsüz geldi.iş gereği yüksek km ler e 180 de kullandım.ve ağır mercedes fanatiğiyimdir :) dsg tdi uyumu e180-7 G tronic uyumundan bile daha iyi.forumdaki yaş ortalaması biraz düşük,yüksek olanlarda genelde yazmıyorlar.hal böyle olunca pire deve oluyor. Son olarak kullandığım güzergahta manuel aracında baskı balatası ancak 70-80 bin km idare eder diye tahmin ediyorum.



    Saygılarımla
    O değil de çift kavramalı şanzıman çabuk bozuluyor diye de birileri çıkmış kullanıcıyı suçluyor, yok P'de bırakılmayacakmış, yok yokuşta kalkmamalıymışız, hede hödö...



    Yahu o şanzımanı üreten firma bu kadar uyarı yapmıyor şöyle kullanın, böyle kullanın, yoksa bozulur diye... Adamlar bildiğin ayıplı mal satıyorlar, ama bizim kraldan çok kralcılar da çıkmış kullanıcıyı suçluyor, vay efendim kullanmayı bilmeyenler bozuyormuş, bilenlerde bir sorun yokmuş...



    O kadar angaryayla uğraşmak istesem zaten direk gider manuel araba alırım. Sen hem konforlu kullanım için daha pahalıya otomatik vites araba satıyorsun, sonra da sen bunu fazla konforlu kullanmışsın ondan bozulmuş diyorsun. Adı üstünde otomatik araba. Bana çift kavrama, tek kavrama ya da geleneksel tork konvertörlü şanzıman seçeneklerimiz var, hangisini istersiniz? Artıları eksileri şunlardır diye tercih hakkı vererek satmadın ki bu arabayı... Al sana otomatik vites araba, fiyatı da şu kadar, tepe tepe kullan diye sattın.



    Madem şanzımanın bu kadar hassas, o zaman arabayı almadan önce alıcıya bilgi verirsin. Şunlara şunlara dikkat edin, hor kullanmayın, yoksa her an arıza yapabilir. Garanti süresince oluşacak arızaları ücretsiz tamir ederim ama garanti bitince iliğini sömürürüm diyerek müşteriyi bilgilendir ki adam da ona göre versin kararını değil mi?
    30 yıldır ailece Mercedes Benz kullanıyoruz. 8 yıl 1977 model W123 Kasa 280E aracımızı sorunsuz kullandık.

    1982 model Balina W126 kasa 280 SE otomatik aracımızı 12 yıl sorunsuz kullandık.

    Son Mercedes Benz aracımız 10 yıldır 1987 model W124 kasa 300E otomatik ve hala kullanıyoruz.

    Şanzıman tam 30 yıldır hiç açılmadan sorunsuzca ve çok konforlu olarak çalışıyor. Sıralı 6 silindir Motoru'da aynı şekilde.


    Babam eski uzun yol otobüs şoförü olduğu için merak var tabi otomobillerimizi severek gözümüz gibi bakıyoruz.

    Aile içinde 1 yıl arayla 2 kez DSG li Passat ve Golf kullandık, ikisinide bitmeyen Mekatronik arızası nedeniyle sattık.

    ve bu nedenle bir daha VW almadık. Geçen yıl sıfır Golf 7 almaktan bu nedenle vazgeçtik. Bu nedenle markaya olan güvenimizi kaybettik.


    1 yıl 2008 Toyota Corolla HB 1.4 D-4D MMT kullandık ve şanzımanın Ankara Dikmen rampalarında yerinden kalkamadığını görünce sattık.

    3 yıl Subaru Impreza 1.5 HB AWD otomatik kullandım (Jatco) buda Mercedes Benz gibi muazzam çalışıyordu. Çok memnunduk.

    Geçen seneden bu yanada Subaru'dan sonra satın aldığım 2016 model Megane 4 HB 1.5dci EDC yi 300E ile birlikte kullanıyoruz.


    EDC gerçekten konforlu bir şanzıman 22bin km oldu maşallah diyeyim hiç üzmedi. Bazen çok dik rampalardan düze çıkışlarda 1-2sn

    bekleme oluyordu son şanzıman yazılım güncellemesinden sonra 2 aydır bu durumuda yaşamıyorum gayet memnunum.

    DSG (Borg&Warner) çok hızlı bir şanzıman ama sorunsuzluk anlamında asla bir EDC (Getrag) gibi değil.

    EDC nin özellikle bir önceki neslinde sorunlar yaşayanlar olabilir ancak özellikle Megane 4 HB modellerde sunulan yeni nesil

    ıslak kavrama ( Getrag 6DCT450 ) şanzıman gayet memnun edici çalışıyor. Ara sıra tam otomatik olmadığını hissettiriyor ama alışıyorsunuz.


    20 yıllık ehliyet sahibiyim (yaş 38) ve çok sayıda marka model araç kullanma fırsatım oldu. Sadece geçen yıl 3-4 ay içinde 52 araç test etmişim.

    Bunlardan en beğendiğim Yeni Mercedes E300 9G-Tronic, Lexus RX450h 8 ileri otomatik, Posche Macan PDK 7 , Yeni G30 kasa BMW 520D 8 ileri ZF oldu.

    .
    Şu anda piyasada onbinlerce dsg, ps, dct, edc dolu bunların hergün birkaçı arızadan servislerde. Sadece 1 gün arkadaşın araç için vw servise gittim sabah 9da saat 4 e kadar servise araba yağdı resmen. Birçoğunu başka güne randevu vererek gönderdiler. Arabayı bayide beğenen arkadaşlar önce 1-2 gün servislere takılsınlar durum rezillikten hallice. Yeme içme 150bin para ver sonra arıza yapar mı korkusu çek şaka gibi.
  • Benimki dct ,şimdilik memnunum fakat ilerde nolacağını kestiremiyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bi aralar araç araştırırken seat satış temcilsi otomatik passat kullanıyordu. Yani malı bilenler kullandığı için pek güvenemiom her şanzımanın sorun çıkartacağına.



    Biraz şey gibi oldu. Bir topluluktan birisi kötü birşey yaptı diye o topluluğu dışlamak gibi oluyor artık.



    En çok satanlardan biri vag grubu eğer dedikleri gibi hatalı olsaydı istanbuldan ankaraya gidene kadar 50 km de bir dsg bozulan biri olurdu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kerotobil -- 16 Eylül 2017; 17:25:51 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Meşhur sözü şöyle değiştirerek cvp veriyorum:





    "Foruma inanma forumsuz kalma"

    Er geç çift kavrama masraf çıkartacaktır çıkartmasa da zaten baskı balata değiştirirken güzel bi fiat bakımda önünüze gwlecektir inşallah hemen gelmez

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu forumda bahsedilen sorunların büyük çoğunluğu kavramanın erken bitmesi. Hoş kavrama er yada geç bitecek. Ama büyük şehirlerde dur kalk trafikte daha çabuk gidiyor. Vw kavramayı güçlendirdi diye biliyorum. Diğer taraftan dq200 kodlu dsg lerde mekatronik ceonik problemdi. Mekatroniğinyerinideğiştirip ısınmanın bi nebze önüne geçtiler. Ve bu konuda şikayet azaldı. Ama baskı kullanıma, hava sıcaklığına, trafik durumuna göre eninde sonunda bitecek. Baskı balata değişimi en uygun vag. Grubu bu arada

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Servisinizi arayin baski balata degisim fiyatini ogrenin, 100bin km ye kadar en az 1 kere degisecek zira.



    Cift kavrama yillarca masrafsiz sorunsuz kullanilacak bir sanziman turu degil.



    Amaciniz buysa tam otomatik tork konvertorlu veya en kotu gene bir tork konvertorlu cesidi olan cvt sanziman almaniz lazimdi.



    Hayirli gunler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • https://tr.motor1.com/news/143301/bmw-m-departmani-her-turlu-manuel-sanzimani-olduruyor/

    edit: bir başka yerdede bmw nin resmi açıklaması çift kavramalı şanzımanlar tarih oluyor demişti. o açıklamasını bulamadım. forumdada haberi yapılmıştı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TSY -- 16 Eylül 2017; 18:40:25 >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    EDC vs DSG karşılaştırmam.
    5 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • 65000 km dsg kullandım jetta da . banamısın demedi alet sonrada para lazım oldu sattık . güzel şanzımandı unutmayacam kendisini
  • Aracım audi a3 2015 kasım ayında sıfır aldık.dsg ile alakalı onlarca şey okudum.ama çevremde sadece 1 arkadaşımın dsg si 48000 de arıza verdi yerine üstü açık a3 ikame araç vererek 10 gün içinde ücretsiz değiştirdiler.uzatmayayım aracım 31000 de.bugüne kadar en ufak sıkıntı yaşamadım.kasımda garantisi bitiyor yaşarsakta nasip artık.tek bildiğim peugeot auto 6r ve toyota mmt şanzımanları kullanmış birisi olarak dsg 30000 de bir arıza yapacak 2-3 bin lira vereceksin deseler yine dsg alırım.araba işi keyif işi diğer şanzımanlardan sonra dsg bana inanılmaz keyifli ve pürüzsüz geldi.iş gereği yüksek km ler e 180 de kullandım.ve ağır mercedes fanatiğiyimdir :) dsg tdi uyumu e180-7 G tronic uyumundan bile daha iyi.forumdaki yaş ortalaması biraz düşük,yüksek olanlarda genelde yazmıyorlar.hal böyle olunca pire deve oluyor. Son olarak kullandığım güzergahta manuel aracında baskı balatası ancak 70-80 bin km idare eder diye tahmin ediyorum.



    Saygılarımla

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 50 - 60 bin km falan diyorsunuz. Saka misiniz arkadaslar? Sorunsuzluk kistasiniz 60 bin km dir? Kaliteli bir lastik takimi 40 - 45 bin km gidiyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Stockholm sendromu dedikleri bu olsa gerek masraf çıkartsada yine de DSG vay anam vay.Ama herkesin kazancı aynı değil 3 4 bin aylık maaşı olan memur bi vatandaşa deseler dsgn cortladı 7 8 bin çıkart o anki halini kimse düşünemez.Ha o adam dsgli araç alamaz denmesin dsg sadece passatta yok.Ama yine de olsun keyif daha önemli

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benim ki Fiat/Alfada kullanılan DCT çok iyi bir şanzıman..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    50 - 60 bin km falan diyorsunuz. Saka misiniz arkadaslar? Sorunsuzluk kistasiniz 60 bin km dir? Kaliteli bir lastik takimi 40 - 45 bin km gidiyor



    Kimsenin 60 bin sorun cikarmasa bana yeter dedigi yok.. İnsanlar elindeki verileri paylasiyor bunlari yorumlamak insanlarin bakisacisina bagli.



    Nitekim manuel sanziman da benzer sartlarda 100-120 binde kavrama istiyorsa (tabii ki kullanici ve yola bagli) varsin benim aracimda 80binde kavrama istesin.



    Benim 1,6 tdi dsg a3'um 48bin km'de. Hic bir gun ne titretti ne bosa dustu ne de isitti. Kavrama biterse de 2500-3000 liraya degisiyor. 100-150bin liralik araclar icin atla deve degil.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Cvt türde sanırım en iyi şanzıman multitronic

    Kuvvetli ve torku yüksek bir motorla hem konforlu hem de sağlam olduğunu bilmek güzel. S modunda sanal vites değişikliği hissettiriyor. Harika

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Masraf çıkaracağını bilsem de Dsg alırım diyen arkadaşı gösterdiği nezaket ve fedakarlıktan ötürü tebrik ederim. Böylesi müşteri her araç markasının başına

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Audi'nin s-tronic şanzımanı sanırım daha sağlam, sıfır alınıp performanslı kullandığımız a3 1.4 TFSI 85.000 km boyunca sorunsuzdu. Ancak tanıdığım iki kişi genelde trafiksiz güzergahlarda kullanmalarına rağmen dsg'de kavrama ve mekatronik sorunu yaşadılar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2015 Focus kullanıyorum 90binde powershift, birde clio 4 edc var oda 80bin km civarında, ikisinide sıfır aldık, en ufak bir sorun ve hatta basit bir titreme problemi bile yok.

    Ben bu otomatiklerde sorun yaşayanların %90 kullanım tarzında bir sıkıntı olduğunu düşünüyorum.
  • Çift kavrama şanzımanlar ya ıslak olmalı ya da en azından motor torku ile şanzıman maksimum torku arasında biraz pay bulunmalı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: caspento

    2015 Focus kullanıyorum 90binde powershift, birde clio 4 edc var oda 80bin km civarında, ikisinide sıfır aldık, en ufak bir sorun ve hatta basit bir titreme problemi bile yok.

    Ben bu otomatiklerde sorun yaşayanların %90 kullanım tarzında bir sıkıntı olduğunu düşünüyorum.

    Yakin zamanda her iki arac icin toplamda 15bin tlye yakin baski balata parasi vereceksiniz.



    O zamanda bu kadar olumlu dusunurmusunuz bilmem.



    Hayirli gunler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kullanmasını bilene DSG candır, foruma aldanıp hiç kullanmadan yorum yapan bebelere kanmayın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nemesis-83 -- 17 Eylül 2017; 11:14:39 >
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.