Şimdi Ara

DSG mi CVT mi? Sizce hangisi neden daha iyi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
102
Cevap
2
Favori
38.020
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Otomatik vitesli arabalardan hangisi daha iyi? DSG mi CVT mi? Neden?



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    DSG mi CVT mi: Hangisi Daha İyi?

    Bir araç satın almayı düşünürken, şanzıman seçimi önemli bir karardır. İki yaygın şanzıman türü DSG (Çift Kavramalı Şanzıman) ve CVT'dir (Sürekli Değişken Şanzıman). Her iki şanzıman türünün de kendine özgü avantajları ve dezavantajları vardır.

    DSG (Çift Kavramalı Şanzıman)

    • Yüksek verimlilikle yakıt tasarrufu sağlar.
    • Hızlı ve sorunsuz vites geçişleri sunar.
    • Manuel ve otomatik modlar arasında geçiş imkanı tanır.

    CVT (Sürekli Değişken Şanzıman)

    • Son derece pürüzsüz bir sürüş deneyimi sağlar.
    • Motor devrini sürekli ayarlayarak yakıt verimliliğini artırır.
    • Tek bir vites oranına sahip olduğu için vites geçişleri hissedilmez.

    CVT mi DSG mi: Farklar

    • Vites Oranları: CVT tek bir vites oranına sahipken, DSG birden fazla vites oranına sahiptir.
    • Sürüş Deneyimi: CVT daha pürüzsüz bir sürüş deneyimi sunarken, DSG daha sportif bir his verir.
    • Yakıt Verimliliği: Her iki şanzıman da yakıt verimliliğini artırırken, CVT genellikle daha iyi sonuçlar verir.
    • Bakım Maliyetleri: DSG'lerin genellikle CVT'lere göre daha yüksek bakım maliyetleri vardır.

    En Uygun Seçim

    En uygun şanzıman seçimi, kişisel tercihlerine ve sürüş alışkanlıklarına bağlıdır.

    • Pürüzsüz ve yakıt tasarruflu bir sürüş deneyimi tercih ediyorsan, CVT iyi bir seçim olabilir.
    • Daha sportif bir sürüş deneyimi ve hızlı vites geçişleri arıyorsan, DSG'yi düşünebilirsin.

    Sonuç olarak, hem DSG hem de CVT'nin benzersiz avantajları vardır. En iyi seçim, sürüş ihtiyaçlarına ve tercihlerine göre yapılır.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • sorunsuzluk acısından cvt, ancak günlük kullanımda süpesi DSG...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: deniz1111

    sorunsuzluk acısından cvt, ancak günlük kullanımda süpesi DSG...
    Kesinlikle DSG, CVT'den daha iyi bir şanzımandır kullanım açısından.

    Yanlız DSG hassastır, kullanmasını bilmezseniz...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Pritt31

    Kesinlikle DSG, CVT'den daha iyi bir şanzımandır kullanım açısından.

    Yanlız DSG hassastır, kullanmasını bilmezseniz...

    Alıntıları Göster
    Yorum yazan arkadaşlar;
    Ayrıntılı yazabilir misiniz? Kullanım açısından derken ne gibi bir Artısı var? Bilmek istiyorum. Ben de bir CVT kullanıcısıyım. Sport moda sahip.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HIGH FIDELITY

    Yorum yazan arkadaşlar;
    Ayrıntılı yazabilir misiniz? Kullanım açısından derken ne gibi bir Artısı var? Bilmek istiyorum. Ben de bir CVT kullanıcısıyım. Sport moda sahip.

    Alıntıları Göster
    dsg çok daha iyi, (fiyat ve arıza ihtimali ni ayrı tutarsak.)

    cvt li juke kullanıdım, gaza basınca araç bağırıyor bağırıyor ama gitmiyor. şanzıman gücü tekerlere iletemiyor, agza basınca bir kayıp oluşuyor gibi geldi bana. sonra aynı 1.6 atmosferik manuel passatı bindim.(ki çok daha ağır) inanın motosiklet gibi geldi.

    mevcut cvt kullanısı olarak birde dsg testi yaparsanız demek istediğimi anlarsınız.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag

    dsg çok daha iyi, (fiyat ve arıza ihtimali ni ayrı tutarsak.)

    cvt li juke kullanıdım, gaza basınca araç bağırıyor bağırıyor ama gitmiyor. şanzıman gücü tekerlere iletemiyor, agza basınca bir kayıp oluşuyor gibi geldi bana. sonra aynı 1.6 atmosferik manuel passatı bindim.(ki çok daha ağır) inanın motosiklet gibi geldi.

    mevcut cvt kullanısı olarak birde dsg testi yaparsanız demek istediğimi anlarsınız.

    Alıntıları Göster
    Arkadaşım zamanlaması hissi DSG yakar geçer cvt nedir ki
  • quote:

    Orijinalden alıntı: laax

    Arkadaşım zamanlaması hissi DSG yakar geçer cvt nedir ki

    Alıntıları Göster
    eger yüksek fiyat ve cıkarabileceği sorunları yoksayarsak, CVT ,DSG nin yanına yanaşamaz...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: witchking34

    eger yüksek fiyat ve cıkarabileceği sorunları yoksayarsak, CVT ,DSG nin yanına yanaşamaz...

    Alıntıları Göster
    Vay arkadaş, ne CVT'ymiş... DSG ile adı anılır oldu resmen. @Haluk 23'ün "CVT'li Jazz geliyor" çığırtkanlığının bunda etkisi var herhalde.

    Powershift, EDC, DSG; bunlar ayrı dünya.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: musch-lee

    eger yüksek fiyat ve cıkarabileceği sorunları yoksayarsak, CVT ,DSG nin yanına yanaşamaz...


    Aynı görüşteyim rakip değiller yani adil bir karşılaştırma olmaz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag

    dsg çok daha iyi, (fiyat ve arıza ihtimali ni ayrı tutarsak.)

    cvt li juke kullanıdım, gaza basınca araç bağırıyor bağırıyor ama gitmiyor. şanzıman gücü tekerlere iletemiyor, agza basınca bir kayıp oluşuyor gibi geldi bana. sonra aynı 1.6 atmosferik manuel passatı bindim.(ki çok daha ağır) inanın motosiklet gibi geldi.

    mevcut cvt kullanısı olarak birde dsg testi yaparsanız demek istediğimi anlarsınız.


    http://www.audiworld.com/news/05/losangeles/a4/05a4specs.pdf
    multitronic CVT ile manuel'in 0-100 hızlanması aynı. Hızı yere iletememe gibi bir problem yok. CVT derken iyi denilen markalarınkini kıyaslayın lütfen.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: HIGH FIDELITY


    quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag

    dsg çok daha iyi, (fiyat ve arıza ihtimali ni ayrı tutarsak.)

    cvt li juke kullanıdım, gaza basınca araç bağırıyor bağırıyor ama gitmiyor. şanzıman gücü tekerlere iletemiyor, agza basınca bir kayıp oluşuyor gibi geldi bana. sonra aynı 1.6 atmosferik manuel passatı bindim.(ki çok daha ağır) inanın motosiklet gibi geldi.

    mevcut cvt kullanısı olarak birde dsg testi yaparsanız demek istediğimi anlarsınız.


    http://www.audiworld.com/news/05/losangeles/a4/05a4specs.pdf
    multitronic CVT ile manuel'in 0-100 hızlanması aynı. Hızı yere iletememe gibi bir problem yok. CVT derken iyi denilen markalarınkini kıyaslayın lütfen.



    nissanı begenmiyormusunuz siz ayrıca cvt gercekten hiç bir sokulda dsg gibi hızlı tepkime vermiyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: HIGH FIDELITY

    quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag

    dsg çok daha iyi, (fiyat ve arıza ihtimali ni ayrı tutarsak.)

    cvt li juke kullanıdım, gaza basınca araç bağırıyor bağırıyor ama gitmiyor. şanzıman gücü tekerlere iletemiyor, agza basınca bir kayıp oluşuyor gibi geldi bana. sonra aynı 1.6 atmosferik manuel passatı bindim.(ki çok daha ağır) inanın motosiklet gibi geldi.

    mevcut cvt kullanısı olarak birde dsg testi yaparsanız demek istediğimi anlarsınız.


    http://www.audiworld.com/news/05/losangeles/a4/05a4specs.pdf
    multitronic CVT ile manuel'in 0-100 hızlanması aynı. Hızı yere iletememe gibi bir problem yok. CVT derken iyi denilen markalarınkini kıyaslayın lütfen.

    Alıntıları Göster
    yanlız audideki cvt ile cazz cuzz daki cvt aynı kalitede değildir herksin aklına cazz geliyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lexus

    yanlız audideki cvt ile cazz cuzz daki cvt aynı kalitede değildir herksin aklına cazz geliyor.

    Alıntıları Göster
    Ben CVT şanzumanlı bir araçla yaklaşık 1500 km yolculuk yaptı(şehir içi ve şehir arası karışık). İnanın kullandığım en güzel vites sistemiydi. Özellikle devri sabit tutarak hızlanma olayı beni bitiriyordu..
    DSG, ya da çift kavramalı araç kullanmadığım için kıyaslayamayacağım.

    Ama CVT kullanmamış olanlar da CVT'nin hakkını yemesin lütfen.
  • 2011 passat dsg 1,4 tsi dsg lie
    Avensis 1,8 cvt 2011 farkları :
    Dsg daha gürültülu
    Dsg daha değişken devir kullanıyor
    Dsg daha düşük viteslerde daha geç tepkili
    Dsg geçişleri tamamı ile hissediliyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cinman

    2011 passat dsg 1,4 tsi dsg lie
    Avensis 1,8 cvt 2011 farkları :
    Dsg daha gürültülu
    Dsg daha değişken devir kullanıyor
    Dsg daha düşük viteslerde daha geç tepkili
    Dsg geçişleri tamamı ile hissediliyor
    Forum üyeleri tarafından kendilerini yerlere atarak, klavyeler kırarak, sağa sola hakaret edilerek abartılan DSG konusuna neden beni davet etmediniz?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gorkemuse -- 27 Ağustos 2011; 20:27:55 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ncrdbl

    Ben CVT şanzumanlı bir araçla yaklaşık 1500 km yolculuk yaptı(şehir içi ve şehir arası karışık). İnanın kullandığım en güzel vites sistemiydi. Özellikle devri sabit tutarak hızlanma olayı beni bitiriyordu..
    DSG, ya da çift kavramalı araç kullanmadığım için kıyaslayamayacağım.

    Ama CVT kullanmamış olanlar da CVT'nin hakkını yemesin lütfen.

    Alıntıları Göster
    cvt teorik olarak en iyi sistemdir. Aracın maximum güç verdigi devirde sürekli olarak hızlanmasını saglar. Yani 6000 rpm de 200 hp güç veren araçta boş yere vites degiştirirken 4000 lere düşülmez hep 6000 de kalır motor. Ancak yüksek torka dayanıklı bir sistem degil genelde ve günümüz teknolojisiyle yeteri kadar dayanıklı yapilamıyor. Ancak audi a4 spec ide paylaşılmış görüldügü gibi manuel vitesle hızlanma süreleri aynı. Aslında çok daha iyi olması gerekir ancak herşey teorideki kadar iyi yapilamıyor malesef. ancak dsg den daha iyi bir sistem oldugu bir gerçek, konfor olarakta zaten mükemmel bir sistem. tek sorun üretim teknolojisinin yeteri kadar gelişmiş olmaması. belki 5-10 yil sonra çok daha iyi yerlerde olabilir cvt. Drivetrain loss olarkata %15-20 gibi bir degerde cvt ler. dsg de %13 civarı diye biliyorum yani aktarım kayıbı olarak çok büyük farklar yok. bir quattro nun %20-25 kayıp yarattıgını düşünürsek....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Exxcrea

    cvt teorik olarak en iyi sistemdir. Aracın maximum güç verdigi devirde sürekli olarak hızlanmasını saglar. Yani 6000 rpm de 200 hp güç veren araçta boş yere vites degiştirirken 4000 lere düşülmez hep 6000 de kalır motor. Ancak yüksek torka dayanıklı bir sistem degil genelde ve günümüz teknolojisiyle yeteri kadar dayanıklı yapilamıyor. Ancak audi a4 spec ide paylaşılmış görüldügü gibi manuel vitesle hızlanma süreleri aynı. Aslında çok daha iyi olması gerekir ancak herşey teorideki kadar iyi yapilamıyor malesef. ancak dsg den daha iyi bir sistem oldugu bir gerçek, konfor olarakta zaten mükemmel bir sistem. tek sorun üretim teknolojisinin yeteri kadar gelişmiş olmaması. belki 5-10 yil sonra çok daha iyi yerlerde olabilir cvt. Drivetrain loss olarkata %15-20 gibi bir degerde cvt ler. dsg de %13 civarı diye biliyorum yani aktarım kayıbı olarak çok büyük farklar yok. bir quattro nun %20-25 kayıp yarattıgını düşünürsek....

    Alıntıları Göster
    Çok farklı karakterde iki şanzıman.

    Konfor açısından CVT rakipsiz. Vites yükseltme diye bir şey yok çünkü. Huni şeklinde tek bir dişli var ve kavrama bu dişlinin üzerinde hareket ediyor. Konforlu olduğu kadar hissiz bir şanzıman ama. Performans hissini vermekten çok yoksun.

    DSG daha hisli.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Utku

    Çok farklı karakterde iki şanzıman.

    Konfor açısından CVT rakipsiz. Vites yükseltme diye bir şey yok çünkü. Huni şeklinde tek bir dişli var ve kavrama bu dişlinin üzerinde hareket ediyor. Konforlu olduğu kadar hissiz bir şanzıman ama. Performans hissini vermekten çok yoksun.

    DSG daha hisli.

    Alıntıları Göster
    cvt aşırı sıkıcı B serisinden biliyorum







  • quote:

    Orijinalden alıntı: HoLY.oNE

    cvt aşırı sıkıcı B serisinden biliyorum





    Alıntıları Göster
    yaww yapmayın hocam DSG gercekten cıkardıgı proplemleri yok sayarsak bide yüksek fiyatını,cvt den daha zewkli bir şanzıman 2 sinide kullandım dsg cok hosuma gitti sadece hassas bir kullanıcıysanız ses yapıyor yada bana öyle geldi:S




  • quote:

    Orijinalden alıntı: musch-lee

    yaww yapmayın hocam DSG gercekten cıkardıgı proplemleri yok sayarsak bide yüksek fiyatını,cvt den daha zewkli bir şanzıman 2 sinide kullandım dsg cok hosuma gitti sadece hassas bir kullanıcıysanız ses yapıyor yada bana öyle geldi:S


    Sizin fikirleriniz de dahil tüm fikirlere ihtiyacımız var. O yüzden tüm fikirlere açık olmamız lazım. Sizin kullandığınız CVT de veya başkasının kullandığı DSG de problem olmuş olabilir. Kimseyi etkilemeden tüm fikirlerin yazılmasını beklememiz daha doğru olacaktır diye düşünüyorum. Saygılar...
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.