Şimdi Ara

Hb mi sedan mi daha iyi yol tutar?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
23
Cevap
0
Favori
2.927
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ayrıca en iyi yol tutan hb veya sedan ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Hatchback aracın arkası akstan hemen sonra biter. Sedan aracın arkası akstan sonra devam eder. Unutmayın, iki aks arasının dışında kalan her ağırlık, merkezkaç kuvvetinden ötürü virajda aracı dışarı savurmaya çalışır. O yüzden sedanlar virajda arkadan savurmaya daha meyillidir.

    şöyle basit şekilde gösterirsek:

  • sanırım bu konuda bilimsel bi bilgi yok.Ancak ben sedan veya hb pek fark edeceğini düşünmüyorum.bazıları sedanın arkası olduğu daha iyi yolu tutar fln diyolar ama,önemli olan aracın ağırlık dağılımı,aks,dingil mesafeleri Aerodinamiği vb araçtan araca değişir bence.
  • Hatchback aracın arkası akstan hemen sonra biter. Sedan aracın arkası akstan sonra devam eder. Unutmayın, iki aks arasının dışında kalan her ağırlık, merkezkaç kuvvetinden ötürü virajda aracı dışarı savurmaya çalışır. O yüzden sedanlar virajda arkadan savurmaya daha meyillidir.

    şöyle basit şekilde gösterirsek:

     Hb mi sedan mi daha iyi yol tutar?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi msansertekin -- 5 Şubat 2014; 14:17:16 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    Hatchback aracın arkası akstan hemen sonra biter. Sedan aracın arkası akstan sonra devam eder. Unutmayın, iki aks arasının dışında kalan her ağırlık, merkezkaç kuvvetinden ötürü virajda aracı dışarı savurmaya çalışır. O yüzden sedanlar virajda arkadan savurmaya daha meyillidir.

    şöyle basit şekilde gösterirsek:

     Hb mi sedan mi daha iyi yol tutar?


    bende böyle düşünüyorum ama yol tutuşta aracın basık olması,ve ağırlıkta önemli bir etken,bazılarıda sedan araçlar daha ağır olacağı için yolu iyi kavrar diyorlar.




  • her ikisindede savrulma tehlikesi yaşamış biri olarak sedan daha güvenlidir virajda hb daha tehlikeli oluyor tabi sürücü faktörü burda çok önemli
    iyi yol tutanlar hb olarak mini cooper sedan olarak bmw 320 kulandıklarım arasında değerlendirmedir bu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cagan82 -- 5 Şubat 2014; 14:42:17 >
  • Şöyle bir düşünüyorum
    Hyundai Getz mi daha iyi yol tutar
    Hyundai Sonata mı ?

    Hyundai Sonata daha iyi yol tutar gibi.

    hatchback - sedan diye ayırmak pek doğru olmadı bence.
  • aracına göre değişir bi linea ile girmek var birde bmw 1,a3,cooper,focus hb ile girmek var..
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Bu sorunun net cevabı bu şekilde genelleyerek sorulursa verilemez. HB araba vardır, sedana versiyonuna göre daha serttir ayarları, süspansiyon sistemi biraz farklıdır, hem kıvraklığı hem stabilitesi daha iyi olur, sedan vardır tam tersi avantajlar onda olunca o üstünlük sergiler.

    Örneğin VW Bora'nın yol tutuşu muadil Golf 4'den daha başarılıdır, çünkü süspansiyonu biraz daha sıkı/serttir, daha iyi optimize edilmiştir. Fakat Linea-Punto ilişkisinde durum tam tersidir.

    Genellikle kompakt sınıfta HB otomobiller daha kaliteli ayarlarla ve yol tutuş odaklı üretilir çoğu avrupa pazarına yönelik üretildiği için ve orjinali HB olarak tasarlandığı için. Sedanlarda, (HB'den devşirme kompakt veya B sınıf sedan) daha çok üçüncü dünya ülkeleri, Amerika giriş fiyat sedan pazarı hedef alınır, öncelik konfor, iç hacim ve maliyettir, daha basit süspansiyon sistemleri kullanılabilir, ayarlar da genellikle daha yumuşaktır.

    Hb ile sedan arasında net denilebilecek fark maksimum hızda ve stabilitede ortaya çıkar (bu da bir genelleme aslında) sedan daha aerodinamik gövdesi gereği yüksek hızda daha stabildir (HB'in bagaj bölümünde oluşan türbülans dezavantajdır bu konuda) ve maksimum hızları genelde daha yüksek olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alcohol06 -- 5 Şubat 2014; 15:25:12 >




  • Aerodinamigi sedanin daha iyi. Golf mu jetta mi ? Corolla mi auris mi ? Opel astra sedan mi hb mi ? Alin iki tanede viraj deniyelim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HarryBlade

    Aerodinamigi sedanin daha iyi. Golf mu jetta mi ? Corolla mi auris mi ? Opel astra sedan mi hb mi ? Alin iki tanede viraj deniyelim.

    Son hızda , düzlükte aerodinami etkiler. Virajda ise aracın dengesi ve yol tutuşu. Düz yolda sedan daha iyi gider, virajda hatchback avantajlıdır.

    Bir de iki kriter var viraj dönerken. Aracın yana doğru esnemesi- yatması var. Aracın arka veya ön tekerlerinin kayması var. Esneme yatma tamamen ağırlık ve süspansiyon sistemiyle alakalı. Tekerlerin kayması ise tekerlere gelen savurma momenti ve tekerlerin sürtünme katsayısıyla alakalıdır.

    Sedan araçlar biraz daha ağır oldukları için yayları daha serttir . Ani manevralarda çok sağa sola yatmasın diye. O yüzden esneme-yatma konusunda sedan araç daha kararlı davranacaktır. Hatchback daha fazla yana yatabilir.

    Fakat tekerlerin kaymasına gelince sedan geridedir. Aks dışı ağırlık yüzünden savurma etkisi oluşur. Yukarda fotoğrafı verdim. O yüzden genelde hatchback arabalar takla atmaya, sedan arabalar ise kayarak yoldan çıkmaya meyillidir. Burada hangisi daha kolay oluşur diye sorarsanız, arkadan kayma taklaya göre daha çabuk gerçekleşir. Fakat daha az risklidir.

    Ayrı platformlarda üretilen sedan ve hatchbackler arasında fark olabilir. Ancak aynı platformda üretilirse hatchback virajda daha üstündür. Örneğin fiat puntoyla linea aynı viraja girsin. Linea daha çok sıkıntı yaşatır. Punto takla atacak gibi davranır hafif yana yaslanır fakat limitlerde kalır, linea ise arkayı savurur.




  • Bmw1.6 mi 3.20 mi ?yan yan

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aracına bağlı ama bence şu mantıkla sedan daha güvenli.
    HB araç kaydığı yerde sedanda kayıyorsa sedan vurunca bagaj ezilir ama HB araçla vurursan direk arkada oturanlar zarar görür.
    Bakınız 1 serisi virajda 3 serisine göre daha oturaklı olsa da 5 seriside 1 serisinden oturaklı.
    Bu aracın tekerlerinin nereye yerleştirildiğine bağlı bir olay yani SWler hb lerin uzunu değil mi aks uzunluklarıda sedan ile aynı o zaman gerçek cevabı bulmak için SW mi sedan mı güvenli demeliyiz.

    Özet:
    Aks mesafesi aracın eninin genişliği ile doğru orantılı büyorsa ona göre de yol tutuşu artar.

    Bunlar benim mantığıma göre bilimsel bir dayanağı yoktur.
  • hb daha iyi yol tutar.fluence vs golf. yada mazda nın amerika sitesine girin mazda 3 hb ile sedan arasın 2000 dolar fark var.
  • Çok karışık hesapları var gerçek hayat verilerini hesaplamak için..

    Araç ağırlığı, aerodinamik yapısı ve ağırlık dağılımı çok önemli..
  • arkadaşlar yol tutuş,savrulma konusunda Opel Combo'mu Clio Symbol'mü daha iyidir.
    Combo:ticari,2006
    Symbol:sedan,2006
  • Hb sedan diye ayırmak pek doğru olmaz. Öyle hb'ler vardır ki sedandan iyi yol tutabilir. Yahut tam tersi. Ancak @msanertekin hocamın yazdığı gibi sedanların yol tutuş konusunda hb'lere göre çoğunlukla avantajlı olduğu söylenebilir.
  • Lantis virajlarda cok iyidir. 115 kmhizla normal bir viraja rahat girersiniz.
  • Negatif kamber :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kıyaslamayı örnek olarak;

    focus 2: hb-sedan

    astra h,j: hb-sedan

    şeklinde yapmak daha mantıklı gibi.

    focus hatchback kullanmadım. astra h kasada ise hb daha iyi yol tutuyor gibi geldi bana.
  • aerodinamiği en iyi olan araç en iyi yol tutar
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.