< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
DSG mi CVT mi? Sizce hangisi neden daha iyi? (6. sayfa)





-
-
Yeni cvt şanzıman hangi aracında var bilginiz varmı acabaquote:
Orijinalden alıntı: alcohol06
Islak kavrama DSG derim, yine de Toyota'nın direct-shift CVT'sini görmek lazım.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Merhaba
Aslında konu başlığı biraz yanlış gibi ama açıldığı tarihte DSG'den başka çift kavramalı şanzıman olmadığı için o şekilde açılmış.
Kesinlikle çift kavramalı veya kesinlikle CVT iyidir diyemezsiniz. İkisinin de birbirlerine göre avantajı ve dezavantajı mevcut.
Çift kavramalı şanzımandan bahsetmek gerekirse: Bulunan araçlar. VW grubu tüm araçlar DSG olarak adlandırılır. Renault Megane 4 araçlar EDC olarak adlandırılır. Fiat, Kia, Hyundai araçlarda DCT olarak geçer. Bir de Ford'da var. Powershift denir. Özünde hepsi yarı otomatik veya otomatikleştirilmiş manuel şanzıman olarak geçer.
Artısı: Çift kavramalışanzıman kullanması çok keyifli ve inanılmaz yakıt ekonomisi sunan bir şanzımandır. Benzinli ve dizel tüm motorlarda kullanılabilir. Vites geçişleri çok hızlıdır. Özellikle VW grubu inanılmaz hızlıdır. Arıza çıkardığında ustasını ve parçasını bulmak çok kolaydır.
Eksisi: Çok fazla parçadan oluştuğu için düzgün kullanılmazsa arıza yapmaya meyillidir. Şanzıman beyni, Mekatronik, Kavrama gibi pahalı parçalara sahiptir. Tamiri masraflıdır. Sıkışık trafiğe gelemez. Kısa süreli sıkışık trafiklerde bir sıkıntı olmaz ama çok uzun süren sıkışık trafikte, yokuş yukarı çıkılan bol virajlı dağ yollarında başınızı ağrıtır. Böyle yollarda manuel kullanılması tavsiye edilir. Özellikle VW grubunun çift kavramalıları bu konuda sabıkalıdır. EDC ve DCT'de çok arıza duyamazsınız. VW grubu maalesef özellikle sıkışık trafikte çabuk ısınmaya meyillidir. Suç şanzımanda değil. Kullanılan şanzıman yazılımındadır.
CVT şanzımandan bahsetmek gerekirse: Aslında şanzıman bile değil. Çünkü bir dişli seti yok içinde. Vites atma diye bir şey yok. Birbirine paralel iki kasnak var. Biri motora bağlı. Diğeri diferansiyele bağlı. İki kasnak arasında da bağlantıyı sağlayan kayış veya zincir var. Şoförün gaza basışına göre kasnakların birinin çapı küçülürken diğeri büyür. Bu şekilde araç hızlanır veya yavaşlar.
Artısı: Herhangi bir vites değişimi olmadığı için 0 ile 1 arasındaki tüm oranları kullanabilir. Sonsuz oranlı vites diye de adlandırılır. Motor tüm devir aralığında en iyi torku verir. Yakıt tüketimi olarak ekonomi sağlar. Sarsıntısız bir sürüş deneyimi sunar. İniş, yokuş demez. Her türlü sıkışık trafikte rahatça kullanılabilir. Isınmaz. Çünkü parça az.
Eksisi: Vites değişimi olmadığı için ruhsuz, keyifsiz bir kullanım sağlar. Arabanın gücünü bayağı bir törpüler. Gaz tepkimeleri gecikir. Tek gidiş, tek gelişli bir yolda 3-4 kamyonluk bir konvoyu sollayacaksanız size bildiğiniz tüm duaları okutur. Çünkü ani hızlanması yoktur. Mesela arabanız 60 km hızla giderken hızlanmak için gazı köklediniz. Motor 5000 devire çıkar. Bağırmaya başlar. Fakat araba yavaş yavaş hızlanır. Bu hiç hoş bişey değildir. Motor gürültüsünden kulaklarınız sağır olur. Fakat günümüzde sanki bir vites değişimi oluyormuş gibi görünmesi için ve motorun bağırmasını bir nebze de olsa engellemek için yazılımla kademe eklemişler. Mesela Yeni Toyota Corollalar 10 ileri vites olarak geliyor. Aslında değişen bir vites yok. Yüksek torka gelemediği için dizel araçlarda tercih edilmez. Kullanılmaz. Dizel araba alacaksanız üzerinde CVT olmaz. Zor arızalanır. Fakat arızalandığı zaman CVT ustası ve parçası bulmak güçtür. Çok arızalanmadığı için sanayi esnafı bu şanzımandan ekmek yiyemez. O sebeple ustası zor bulunur.
8 aylık otomatik şanzıman incelemelerimden çıkardığım sonuçlar bunlardır. Umarım faydası olur.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X