Şimdi Ara

(DPF) Dizel Partikül Filtresi nedir, ne işe yarar ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
40
Cevap
2
Favori
28.463
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Partikül filtresi yeni nesil dizel araçların egsoz sistemlerinde, sırf çevre ve insan sağlığına daha az zarar vermek için kullanılan bir parçadır. Motorun egsoz manifoldundan çıkan gazların ilk geçtiği yerdir. Dışarıdan baktığınızda tipik bir susturucuya benzer ancak içerisinde küçük küçük gözenekler vardır. Bu gözenekler tam olarak yanmamış yakıtın dışarı yani çevreye atılmasını önleyerek içerisinde hapseder. Partikül terimi çeşitli sebepler sonucu tam yanmamış katı veya sıvı maddelere denir. Buradan da anlaşılıyor ki kısaca partikül filtresi tam olarak yanmamış gazları filtrelemeye yarıyor.

     (DPF) Dizel Partikül Filtresi nedir, ne işe yarar ?

    PARTİKÜL FİLTRESİ ÇALIŞMA SİSTEMİ ;

    Partikül filtresi içerisinde petek şeklinde çok küçük gözeneklerden oluşur. Egsozdan çıkan gazlar bu gözeneklerden geçer. Egsoz gazı içerisindeki çevreye aşırı zararlı olan tam yanmamış yakıt kurumu bu peteklere yapışarak çevrenin kirlenmesi önlenir. Ancak bu kurumlar gözeneklerde sürekli kalmazlar, çünkü partikül kurumlarla tıkanarak motorun çalışması zorlanır, yakıt sarfiyatı ve motorun ısısı artar. Partikülün ısı derecesi ortalama 700 dereceye ulaştığında bu kurum parçacıkları yanarak çevreye zararı etkisiz hale gelir ve dışarı atılır. Bu 700 derecelik sıcaklığa ulaşma olayını algılayıcılar sayesinde yaparken, bunu bazen sizin yaptırmanız da gerekir.

    PARTİKÜL FİLTRESİ TEMİZLEME YÖNTEMLERİ

    Yüksek Isı ile Temizleme : Yüksek Isıyla Temizleme ;

    Bu işlem aslında her araçta kendiliğinden olan bir işlemdir. Partikül filtresini 700 dereceya ulaştığında içerisindeki kurumları yakarak dışarıya atar. Ancak 700 dereceye ulaşmak çok da kolay değildir. Arabayı ortalama 2500 devirde yarım saat durduğu yerde çalıştırdığınızda partikül fitresinin sıcaklığı ancak 700 dereceye ulaşabilir.

    Şehir içinde araç kullanımında, özellikle sürekli kısa mesafelerle aracınızı kullanıyorsanız partikül filtresi hiç temizlenemiyor olabilir. Eğer ki aracı durduğu yerde sabit 2500 devirde yarım saat boyunca tutarsanız ve bunu her 20 bin kmde bir uygularsanız partikül filtresinin temizliği için çok olumlu bir uygulama olacaktır.

    Ancak bazı araçların partikül filtresinin bir girişinde ve bir de çıkışında boru olur. Bu borulardan ilki partiküle giren egsoz gazının miktarını ölçer, diğeri ise partikül filtresinden çıkan gazı ölçer. Eğer çıkan gaz basıncı giren gaz basıncından düşükse, beyin motora partikül filtresini temizlemek için sıvı kimyasal madde gönderir. Bu madde motor içerisinde yakıtla birlikte yanar. Motorun ısısı çok çabuk yükselerek partikülün temizlenmesi sağlanır.

    Partikül Filtresini Çeşitli Kimyasallar ile Temizleme ;

    Piyasada, partikül fitresini temizlemek için bir çok kimyasal bulunur. Bu kimyasallar genelde motorun yakıt deposuna koyulur. Bu kimyasallar yakıtla birlikte motorda yandığında çıkan gazlar partikülün içerisinde deterjan etkisi göstererek partikülün peteklerindeki kurumun çözülerek dışarı atılması sağlanır.

    Partikül Filtresini Söküp Temizleme ;

    Bu işlemde partikül filtresi araçtan komple sökülerek içerisi yine çeşitli kimyasallar ile yıkanarak temizlenir. Hatta piyasada partikül temizleyici çeşitli makinalar bile bulunmaktadır. Bu makinalarda da yine kimyasallar sayesinde partikül filtresi temizlenir.

    Partikül Filtresini Bilgisayardan Jenerasyon Yaparak Temizleme ;

    Partikül filtresini orjinal programlı cihazlara bağlayarak jenerasyon yaptırabilirsiniz. Bu işlem aslında yukarıda bahsettiğim yüksek devirde uzun süreli çalıştırmayla yapılandan pek de farklı değildir ancak bu yöntemde bilgisayar ortamında sıcaklıklar, olanlar-bitenler gözüktüğü için daha iyi bir yöntem gibi duruyor.

     (DPF) Dizel Partikül Filtresi nedir, ne işe yarar ?

     (DPF) Dizel Partikül Filtresi nedir, ne işe yarar ?

     (DPF) Dizel Partikül Filtresi nedir, ne işe yarar ?

     (DPF) Dizel Partikül Filtresi nedir, ne işe yarar ?

    PARTİKÜL FİLTRESİNİN ZARARLARI ;

    Partikül filtresi normal ve stabil çalışma anında motora sıkıntı yaratmaz, çevreyi korur. Fakat tıkanmaya başladıkça motora yüklenmeye başlar ve hararet yaptırabilir. Bu yüzden sık sık bakımlarının yapılması gerekiyor. Zararlarından biride değişmesi gerektiğinde ortaya çıkan fiyatlar. Mercedes Sprinter için 7.000TL fiyatı var diye duymuştum.

    PARTİKÜL FİLTRESİ (DPF) FAYDALARI NELERDİR ;

    Otomobil üreticileri güç, konfor, yakıt tasarrufu gibi özelliklerde birbirleriyle yarışırken artık egsozdan çıkan karbon monoksit ve diğer zararlı maddeler için de yarışır haldeler. Kullanıcılar araç alırken artık emisyon değerlerine de bakar oldu. Aslında böyle de olması gerekiyor. İnsan sağlığı diğer tüm özelliklerin önüne geçmeli, araç alımında dikkat edilecek en önemli etkenlerden birisi olmalı. Partikül filtresine gelecek olursak partikülün tek faydası yukarıda da bahsettiğim gibi sadece insan ve çevre sağlığına zarar verecek karbon monoksit ve diğer zehirli gazların mümkün olduğunca süzelerek dışarı atılmasını önlemektir. Tek faydası da budur. Motora falan hiç bir faydası yoktur. Yakıt ekonomisi sağlamaz.

    DİZEL PARTİKÜL FİLTRE SIVISI ;

    Yukarıda da bahsettiğim gibi partikül fitresinin bir giriş kısmında bir de çıkış kısmında ince boru bulunur. Borulardan beyin partikülün doluluğunu algılar. Partiküle giren gazın basıncı, partikülden çıkan gazın basıncından yüksek olursa beyin motorun içine partikül fitre sıvısı gönderir. Bu sıvı motor içerisinde yanarak motorun ısısı artırılır, dolayısıyla partikülün ısısı artırılır. Amaç partikül filtresinin bir an önce yüksek ısılara ulaşıp gözeneklerdeki kurumun yanarak egsozdan atılmasıdır.

    DİZEL PARTİKÜL FİLTRESİ SIVISININ DEĞİŞİMİ ;

    Her markanın kendi sıvısı ayrıdır. O yüzden ucuz - pahalı demeden orjinal kendi sıvısını kullanmanızı tavsiye ederim. Çünkü motor silindir içerisine alınan bu sıvının yanma şeklinin farklı olduğunu algılarsa arıza lambası yanar. Hatta motor kendini korumaya bile alabilir. Partikül filtresi kimyasal sıvısını ortalama her 90 bin km de değiştirmeniz gerekir.

    DİZEL PARTİKÜL FİLTRESİ SIVISININ ERKEN BİTME SEBEBİ ;

    Aracınızı çoğunlukla düşük devirlerde kullanmanız ve kısa mesafe kullanmanız bunun nedenleridir. Çünkü kısa mesafelerde ve düşük devirlerlerde kullanımlarınızda partikül filtresi yüksek ısılara ulaşamaz ve içerisindeki kurumlar temizlenemez. Beyin de partikül filtresinin dolmaya başladığını anladığında sürekli partikül sıvısını motora vererek yüksek ısıya ulaşmak ister. Bu yüzden de partikül filtresinin sıvı çabuk biter. Aracınızı yüksek devirlerde kullanmanız bunun önüne geçecektir. En azından haftada bir gün aracınızı yüksek devirlerde ısınmasını sağlayarak kullanmanız fayda sağlayacaktır.

    Okuduysanız eğer teşekkürler, iyi forumlar.

    KAYNAK

    DPF ile ilgili tüm sorularınıza cevap vermeye çalışacağım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nk061 -- 27 Kasım 2014; 13:08:25 >







  • eline sağlık ,biz teşekkür ederiz..
  • Teşekkürler bikgilendirme için.

    DpF basa bela aslında.
  • umutsirvan kullanıcısına yanıt
    Abi aslında otomobil üreticilerinin iyi düşünüp, keşfettiği bir parça ancak bakımları ve bakımları yapılmazsa yarattığı maddi hasarlar büyük oluyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nk061

    Abi aslında otomobil üreticilerinin iyi düşünüp, keşfettiği bir parça ancak bakımları ve bakımları yapılmazsa yarattığı maddi hasarlar büyük oluyor.



    Mazotun ne kadar kirletici bir yakıt olduğunun bir ispatı bu ve bunun gibi parçalar.
  • umutsirvan kullanıcısına yanıt
    Kesinlikle katılıyorum abi, haklısın. Forever benzin
  • Her yönüyle doğaya zarar verirken bir yandan da çevreci olmaya çalışmak hiç samimi gelmiyor. Elektrikli otomobillerin pil sıkıntılari bitse ve fiyatlari normal otomobillerle ayni olsa sanırım daha çevre dostu olur. Hoş elektrikli otomobillerin yyaygınlaştirilmamasini kasıtlı görüyorum orasi ayrı.

    Edit: Elinize sağlık bilgilenmiş olduk



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emreoz25 -- 27 Kasım 2014; 1:03:35 >
  • nk061 kullanıcısına yanıt
    Aslında mantıklı ama kullanımı zor ve masrafı büyük.

    Yok devirli kullan, yok temizlenmesine dikkat et. Zor iş benzin ve lpg akar imkan olsa motora bile lpg taktırırim ama
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emreoz25

    Her yönüyle doğaya zarar verirken bir yandan da çevreci olmaya çalışmak hiç samimi gelmiyor. Elektrikli otomobillerin pil sıkıntılari bitse ve fiyatlari normal otomobillerle ayni olsa sanırım daha çevre dostu olur. Hoş elektrikli otomobillerin yyaygınlaştirilmamasini kasıtlı görüyorum orasi ayrı.

    Edit: Elinize sağlık bilgilenmiş olduk

    Emre kardeşim sözlerine katılıyorum ve kendimce ekliyorum izninizle; insanın insana verdiği zarar yanında biz insanların doğayı ve etrafımızı katlettiğimizin ne zaman farkına varacağız? Doğa bizim emrimize verilmişken sözde diğer yaratılmış mahlukatlardan üstün zekamızla, bizler doğanın asıl sahibiymişiz gibi fütursuzca davranarak herşeyi mahvediyoruz, bence asıl felaket ve ahir zaman insanoğlunun kendi elinden olacak. Elektrikli araçlar konusunda tamamen katılıyorum olay ticari.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 0z0z -- 27 Kasım 2014; 1:15:40 >




  • Bilgi icin teşekürler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vetenes

    Aslında mantıklı ama kullanımı zor ve masrafı büyük.

    Yok devirli kullan, yok temizlenmesine dikkat et. Zor iş benzin ve lpg akar imkan olsa motora bile lpg taktırırim ama

    Temizlemek ya da temizletmek çok zor değil ama yine de bakımı olan bir parça olduğu için zahmet veriyor hocam.

    LPG için de geçerli aynı şey. Kaçak kontrolü, hortumların kontrolü, regülatör ömrü, tank ömrü, projesi, mühendislik çalışması zart zurt derken bakmayın aslında o da pek zahmetli.

    En iyisi benzin. Ama hükümetimiz sağolsun pek yanaştırmıyor bizleri benzine.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: GT_500

    Bilgi icin teşekürler



    Yeter ki konulara ilgi olsun. Teknik olarak bildiğim her şeyi anlatmaya ve paylaşmaya hazırım ben.
  • Bilgi icin tesekkurler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nk061

    quote:

    Orijinalden alıntı: vetenes

    Aslında mantıklı ama kullanımı zor ve masrafı büyük.

    Yok devirli kullan, yok temizlenmesine dikkat et. Zor iş benzin ve lpg akar imkan olsa motora bile lpg taktırırim ama

    Temizlemek ya da temizletmek çok zor değil ama yine de bakımı olan bir parça olduğu için zahmet veriyor hocam.

    LPG için de geçerli aynı şey. Kaçak kontrolü, hortumların kontrolü, regülatör ömrü, tank ömrü, projesi, mühendislik çalışması zart zurt derken bakmayın aslında o da pek zahmetli.

    En iyisi benzin. Ama hükümetimiz sağolsun pek yanaştırmıyor bizleri benzine.

    Dpf için ayda bir kez 20 dakika arabayi 3 bin devirde sürmek gerekli işte. Dedim gibi devirsiz kullanırsan filtre doluyor, arabanın motorunu durdurunca uzun süre fan çalışıyor vs.

    Lpg de Toros olduğu için mi bilmiyorum ama en ufak bakım, değişim, sıkıntı gibi şeylerle karşılaşmadım. 2001 senesinde babam taktırmış 2011 de süresi doldu gittim değiştirdim

    Tek yapılan bakımlarda gaz ayarı ve emisyon ölçümü yaptiriyorum Bosh car servisinde tertemiz biniyorum




  • vetenes kullanıcısına yanıt
    Hocam yaptığınız büyük tehlike yalnız.

    Ben size en kısa zamanda kaçak kontrolü, hortumların ve bakır boruların özellikle de regülatörün kaçak kontrolünü yaptırmanızı tavsiye ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nk061

    Hocam yaptığınız büyük tehlike yalnız.

    Ben size en kısa zamanda kaçak kontrolü, hortumların ve bakır boruların özellikle de regülatörün kaçak kontrolünü yaptırmanızı tavsiye ederim.

    Hocam onlar zaten her muayeneden önce bakılıyor. Daha doğrusu arabayi ben alalı henüz muayene girmedi o yüzden ben yapılanı bilmiyorum ama babam daha önce yapıldığını söyledi. Ama tavsiyeniz için teşekkür ederim daha dikkat ederim bundan sonra
  • Peki bi dpfsivisinin bittiğini nasıl anlarız ?
    Araç arıza lambası mi yakar ?
    Uzun yola çıkınca sabit hızda temizlendigini duymuştum bu doğru mu?
    Kışın dpf'nin işi o zaman benim araçta çok zor motor suyu 45dkda anca normal sıcaklığa geliyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vetenes

    quote:

    Orijinalden alıntı: nk061

    Hocam yaptığınız büyük tehlike yalnız.

    Ben size en kısa zamanda kaçak kontrolü, hortumların ve bakır boruların özellikle de regülatörün kaçak kontrolünü yaptırmanızı tavsiye ederim.

    Hocam onlar zaten her muayeneden önce bakılıyor. Daha doğrusu arabayi ben alalı henüz muayene girmedi o yüzden ben yapılanı bilmiyorum ama babam daha önce yapıldığını söyledi. Ama tavsiyeniz için teşekkür ederim daha dikkat ederim bundan sonra

    Alıntıları Göster
    önünüzde giden ve 10 numara yağ yaktığı için
    kara duman atan bir kamyonu gördüğünüzde,
    dpf nin ne kadar gereksiz bir parça olduğunu daha iyi anlıyorsunuz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: batkent

    Peki bi dpfsivisinin bittiğini nasıl anlarız ?
    Araç arıza lambası mi yakar ?
    Uzun yola çıkınca sabit hızda temizlendigini duymuştum bu doğru mu?
    Kışın dpf'nin işi o zaman benim araçta çok zor motor suyu 45dkda anca normal sıcaklığa geliyor.

    DPF sıvısı bittiğinde motora o sıvı iletilemediği için lamba yanacaktır.

    Uzun yolda sabit hızda temizlenme olayı eğer yazımı okuduysanız olabilecek bir durumdur. Yani yarım saat civarı 2.500d/d civarında devam ederseniz DPF kendisini belirli bir düzeyde temizleyecektir çünkü ısı 700 derecelere çıkacaktır.

    Kışın aracınızın harareti normalin biraz üzerindeyse anlayın ki DPF tıkanmaya başlıyor. Eğer ben öyle yarım saat ayağımı gazda tutamam diyorsanız servise giderek temizletebilirsiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nk061

    quote:

    Orijinalden alıntı: batkent

    Peki bi dpfsivisinin bittiğini nasıl anlarız ?
    Araç arıza lambası mi yakar ?
    Uzun yola çıkınca sabit hızda temizlendigini duymuştum bu doğru mu?
    Kışın dpf'nin işi o zaman benim araçta çok zor motor suyu 45dkda anca normal sıcaklığa geliyor.

    DPF sıvısı bittiğinde motora o sıvı iletilemediği için lamba yanacaktır.

    Uzun yolda sabit hızda temizlenme olayı eğer yazımı okuduysanız olabilecek bir durumdur. Yani yarım saat civarı 2.500d/d civarında devam ederseniz DPF kendisini belirli bir düzeyde temizleyecektir çünkü ısı 700 derecelere çıkacaktır.

    Kışın aracınızın harareti normalin biraz üzerindeyse anlayın ki DPF tıkanmaya başlıyor. Eğer ben öyle yarım saat ayağımı gazda tutamam diyorsanız servise giderek temizletebilirsiniz.

    Kışın aaraç genelde 10 dk veya 45 dk çalışıyor. Benim için ne kadar çok gönderirse okadar iyi donuyorum aracın içinde




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.