Şimdi Ara

(DPF) Dizel Partikül Filtresi nedir, ne işe yarar ? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
39
Cevap
2
Favori
28.977
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • 1.5 ayda 3 kere istanbul ankara yaptim.O kadar gazlamadan sonra kurum falan kalmamistir yukarida yazan dogruysa.

    3 k sonra 60 k bakima girecek.Kontrol ettirmekte fayda var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: !sTaNbLuE

    1.5 ayda 3 kere istanbul ankara yaptim.O kadar gazlamadan sonra kurum falan kalmamistir yukarida yazan dogruysa.

    3 k sonra 60 k bakima girecek.Kontrol ettirmekte fayda var.

    Önemli olan gazlamak, yüksek devirde kullanmak değil.

    Yüksek devirde yarım saat kadar kullanmak. Yüksek devir dediğimide yanlış anlamayın max 3.000 d/d.

    Çünkü ancak o zaman 700 derece gibi ısılar yakalanabiliyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nk061

    quote:

    Orijinalden alıntı: !sTaNbLuE

    1.5 ayda 3 kere istanbul ankara yaptim.O kadar gazlamadan sonra kurum falan kalmamistir yukarida yazan dogruysa.

    3 k sonra 60 k bakima girecek.Kontrol ettirmekte fayda var.

    Önemli olan gazlamak, yüksek devirde kullanmak değil.

    Yüksek devirde yarım saat kadar kullanmak. Yüksek devir dediğimide yanlış anlamayın max 3.000 d/d.

    Çünkü ancak o zaman 700 derece gibi ısılar yakalanabiliyor.

    Tamam iste gazlamaktan bahsediyorum.Baya bi gazladim uzun sure.. 3.k devirden sonra isi dusuyormuymus ? Niye maks 3.k ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi !sTaNbLuE -- 27 Kasım 2014; 10:28:54 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • !sTaNbLuE ! kullanıcısına yanıt
    Hayır ısı düşmüyor hocam. Ben sadece en yüksek o devirde kullanırsanız da işiniz görülür anlamında söyledim.

    Yoksa 5.000 d/d yaparsınız, 15 dakikada temizler kendini DPF.

    Ama en uygunu 2.500 d/d ile 25-30 dakika kullanmaktır.

    Eğer jenerasyon yöntemi ile temizlettirecekseniz de zaten servislerde aracı bilgisayara bağlayıp 20 dakika boyunca 2.700 d/d civarında çalıştırırlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nk061

    Hayır ısı düşmüyor hocam. Ben sadece en yüksek o devirde kullanırsanız da işiniz görülür anlamında söyledim.

    Yoksa 5.000 d/d yaparsınız, 15 dakikada temizler kendini DPF.

    Ama en uygunu 2.500 d/d ile 25-30 dakika kullanmaktır.

    Eğer jenerasyon yöntemi ile temizlettirecekseniz de zaten servislerde aracı bilgisayara bağlayıp 20 dakika boyunca 2.700 d/d civarında çalıştırırlar.

    Anladim hocam.Tesekkurler degerli bilgiler icin. :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • !sTaNbLuE ! kullanıcısına yanıt
    Rica ederim, her türlü sorununuzda yardımcı olmaya çalışırım.

    Bu arada unutmayın ; 2010-2011 şampiyonu Trabzonspor

  • quote:

    Orijinalden alıntı: nk061

    Rica ederim, her türlü sorununuzda yardımcı olmaya çalışırım.

    Bu arada unutmayın ; 2010-2011 şampiyonu Trabzonspor



    Bekliyordum boyle bi mesaj . Yok oyle birsey sampiyin biziz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • bu yeni nesil dizeller de iyi hoş az yakıyor ama başka yerden masraflı olmaya başladı.satarkende yüksek km li olduğu için zor satılıyor .en iyisi benzin aslında doldur bin tabi doldurabiliyorsan ...)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: samil422

    bu yeni nesil dizeller de iyi hoş az yakıyor ama başka yerden masraflı olmaya başladı.satarkende yüksek km li olduğu için zor satılıyor .en iyisi benzin aslında doldur bin tabi doldurabiliyorsan ...)

    Hocam aslında 2. el dizel piyasasının bu hale gelmesinde en önemli faktör galericilerin yaptığı kurnazlıklar bence.

    Adamlar 100.000'e gelen arabayı hemen 50.000'e çekiyorlar. Ben kendi gözlerimle daha tık dememiş 700.000 km'de Albea gördüm. Hemde taksi.

    1.3 CDTİ Combo satacağız mesela. Km'si 130.000'e gelmiş. Bakan adam direkt "ooo km çok" diyor.

    Yahu neresi çok ? Arabanın daha en az 70.000 gideri var. En fazla enjektör arızası olur.

    Sonra aracı sattık adam 200.000 km'ye kadar sanayiye girmeden kullanmış.

    Her şey kurnazlık yapan galericiler ve tilki ruhlu vatandaşlarımız yüzünden.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nk061

    quote:

    Orijinalden alıntı: samil422

    bu yeni nesil dizeller de iyi hoş az yakıyor ama başka yerden masraflı olmaya başladı.satarkende yüksek km li olduğu için zor satılıyor .en iyisi benzin aslında doldur bin tabi doldurabiliyorsan ...)

    Hocam aslında 2. el dizel piyasasının bu hale gelmesinde en önemli faktör galericilerin yaptığı kurnazlıklar bence.

    Adamlar 100.000'e gelen arabayı hemen 50.000'e çekiyorlar. Ben kendi gözlerimle daha tık dememiş 700.000 km'de Albea gördüm. Hemde taksi.

    1.3 CDTİ Combo satacağız mesela. Km'si 130.000'e gelmiş. Bakan adam direkt "ooo km çok" diyor.

    Yahu neresi çok ? Arabanın daha en az 70.000 gideri var. En fazla enjektör arızası olur.

    Sonra aracı sattık adam 200.000 km'ye kadar sanayiye girmeden kullanmış.

    Her şey kurnazlık yapan galericiler ve tilki ruhlu vatandaşlarımız yüzünden.

    Aynen öyle, sifir aldigim aracı dizel 40000 de satmistim
    ama soguk motor devirsiz ve turboyu dikkat edecek sekilde kullandim hava filtresini cok aık degistirirsim(10 lira zaten) eminim o sekilde daha 240 giderdi..
    çok temiz gitti ya

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • ahmtıl kullanıcısına yanıt
    Çok güzel bir paylaşım olmuş, teşekkürler. ayrıca diğer sprinter OEm yedek parçaları içinhttp://www.spcotomotiv.com.tr adresine bakabilirsiniz. 10 yıllık güvenilir markadır.
  • Partikül filtresinin neleri ne kadar tuttuğunu inceleyebileceğimiz bir yer var mı? Bu aralar tek kirlilik sebebinin CO ve CO2 olmadığını, NOX (NO ve NO2)'un daha tehlikeli olduğunu anlatmak zorunda kaldığımız konular sık açılır oldu. Partikül filtresinin tam olarak neleri tuttuğunu bilmiyorum ve öğrenmek istiyorum. Hazır kaynağı olan varsa, paylaşırsa çok sevinirim. DPF sıvısının tüm amacı egzoz gazının sıcaklığını arttırıp herşeyin yanmış olduğundan emin olmak anladığım kadarı ile. Bu durumda yarı yanmış olarak kabul edebileceğimiz CO ve NO'nun iyice azalacağını tahmin ediyorum. Ancak NO2 tam yanmış bir atık diyebiliriz. Partikül filtresi NO2'nin azaltılması konusunda işe yarıyor mu? Sanmıyorum. Ancak önyargılı olmamak lazım. Elinde hazır, bilgi edinebileceğimiz herhangi bir dilde bir kaynağı olan var mı?

    Bence artık otomotiv sektörüne bir kirlilik standardı otoritesi lazım. Bu yeni standart da sadece emisyonu incelemeyecek. Emisyon, NOX, diğer egzoz atıkları, aracın lastik aşındırma hızı (aşınan lastiğiniz yok olmuyor. Lastiklerimizin aşınan kısmı doğaya karışıyor) ve lastik ebadı gibi kriterleri göz önünde bulundurarak belli ağırlıklarla değerlendirip, bir toplam değer veren bir otorite, bir kurum lazım. Otomobil firmaları bu emisyon işini pazarlamaya döküp, ekmeğini yemeye başladılar. Reklamlar dönüyor, koca koca arabalar, büyük dizel motorlar, "emisyon çok düşük, oh oh çevreci" şeklinde. Alenen yalan söylüyorlar ve bence kullanıcıyı yanıltmak suç olmalı. Hem kullanıcıyı bilinçlendirmek, hem sektörü gerçekten çevreci olmaya zorlamak açısından böyle bir kurum şart artık. Aynı kurumda ikinci bir standart da üretim üzerine olmalı. Otomobilde ne kadar geri dönüşümden elde edilen malzeme kullanıyor, otomobili oluşturulan parçaların ne kadarı geri dönüştürülebilir? Otomobilin üretildiği tesisin çevre duyarlılığı ne? gibi faktörler...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Huseyin-ZST -- 17 Aralık 2014; 11:51:29 >




  • konuyu hortlatacağım ama yakıta etkisi varmı bu filtrenin
  • Bence de bu DPF tam bir baş belası. Hadi D Sınıfı Araçlarda anlarım da şehir içinde biçilmek üzere alınmış B Sınıfı araçlarda pek mantıklı gelmiyor. Benim gibi küçük ilçelerde yaşayan ve kısa mesafeli binmek zorunda kalanlar için tam bir işkence. Az yaksın diye aldığımız aracı, sırf DPF temizliği yapsın diye sürmek zorunda kalıyorum, az yakmasının anlamı kalmıyor.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bilgiler için teşekkürler, bakım bu parçada çok önemli
  • Merhaba hocam.. benim 2012 passat dsg aracım var..
    aracımı son 1 yıldır genelde kısa mesafelerde kullanıyorum..
    aracımda yaklaşık 400 km önce dpf uyarı lambası yandı..
    ben de bi servise götürdüm temizlediler ve söndü..
    yalnız şimdi tekrar lamba yandı..
    tekrar temizletmeye mi götürmem lazım,
    yoksa hiç temizletmeden direk yarım saatlik yüksek devir sürüşünü yapmam yeterli olur mu?
    bir de bu benim başıma sürekli böyle iş çıkarır mı?
    yani ne yapmam lazım??
  • SPRINTER PARTİKÜL FİLTRESİNE KESİN ve TEK ÇÖZÜM

    Mercedes Sprinter araçlar da ki egzos manifolt ile egzos susturucu arasına takılan partikül filtre sistemi tamamen çevreyi
    koruma amacı ile takılmıştır.Bulunan araçlar da egzos emisyon ölçümlerinde pozitif yönde hatırı sayılır bir fayda
    sağlamaktadır.Sprinter larda partikül filtresi nin değişim kilometresi 180.000 - 200.000km aralığındadır.Bu aralık normal
    kabul edilmektedir.Bu nedenle sürücülerin dizel motorlu bu araçları devirli kullanması gerekmektedir.Sprinter ların
    ideal devirli kullanımı ise düz ve temiz yollar da 1800 - 2000 rpm, düz ve bozuk satıhlı yollar da 2000 - 2200 rpm,
    yokuş ve bozuk satıhlı yollar da ise 2200 - 2400 rpm dir.Bu şekilde kullanım da ilgili filtre 180.000 - 200.000 km.ye
    kadar dayanacaktır.
    Aksi ( devirsiz ) kullanımlar da filtre 100.000km den sonra değişmek isteyecektir.Değiştirilmez ise araçta daha çok sıkıntı
    yaratmaya başlayacaktır.Partikül filtresi arızalandığın da gösterge panelinde ki motor ikaz lambasını yakar ve araç yokuş yukarı
    istikamette 3. veya 4. vitesle tırmandığı yolları artık 2.vitese düşerek çıkmaya başlar kasılır.Çekiş çok yüksek oran da düşer.
    Buna rağmen değiştirilmez ise SARI renkte yanmaya başlayan motor ikaz lambasının rengi bir süre sonra TURUNCU daha
    sonra KIRMIZI olacak ve sonunda araç duracak hiç gitmeyecektir.Bu süre 10.000 ila 50.000km arasındadır ve kullanıma bağlı
    olarak değişiklik gösterir.Yani filtre ile hiç ilgilenilmez ise motor ikaz lambası 50.000km sonra KIRMIZI ya dönecek ve araç olduğu
    yerde kalacaktır.Ülkemizde Sprinter sahipleri ne yazık ki çok pahalı olan bu parçayı yenilemek yerine,tıkanan bu filtreyi geçici
    çözümler üreterek kullanmaya devam etmektedirler.Ve bu da başka sıkıntıları meydana getirmektedir.

    Geçici Çözüm 01: Motor ikaz lambası filtre yüzünden her yandığında sürücü düz ve boş bir yola ( muhtemelen otoban ) çıkar
    aracı 3.viteste 4000 rpm. devirde 10-15 km kullanır.Filtre biraz açılır motor ikaz lambası söner.Fakat filtre
    bir süre sonra tekrar dolup tıkanır.Aynı şey defalarca defalarca tekrarlanır.Aracı filtrenin açılması için her
    seferinde 4000 rpm de kullanmanın bedeli pahalı ve yeni arızalardır.Aracın çok yüksek devirlerde sık sık kullanılması motor bloğu ve egzos sistemi içerisinde yüksek basınç meydana getirip yavaş yavaş bu parçalara
    zarar vermeye başlar.Çok yüksek basınca maruz kalan bu parçalar sonunda bir yerlerinden delinerek ya da
    yırtılarak arızalanır.Bu arızalar genellikle egzos manifolt contasının yanması - manifolt çıkışlarında yırtık veya
    deliklere rastlanması ( bu arıza en pahalı arızadır ) - egzos borusunun yırtlıması veya delinmesi - susturucunun
    zarar görmesi şeklindedir.Eğer aracın piston üstü motor duvarların da imalat hatasından ( bu ihtimal çok nadir
    görülür ) dolayı mikron ölçülerin de bile olsa bir çatlak varsa oluşan basınç ilk önce buradan çıkacaktır.Gelinen
    nokta aynı zamanda bitilen bir nokta olur.
    Geçici Çözüm 02: Partikül Filtresinin içerisinde ki filtre plakaları çıkarılır.Aracın bilgisayarına korsan bir yazılım atılarak araç
    bilgisayarının partikül filtre sensörü ile iletişimi kesilir.Bu andan itibaren artık araçta tıkanma olmaz.Araç
    egzos emisyon muayenesinden de geçer.Yalnız egzos özellilke vites geçişlerinde duman atmaya başlar.Ve araç
    rölanti de çalışırken egzos tan çıkan gazın kokusu fark edilir.Tıkanma olmaz araç yürür çekiş normale döner derken
    bir süre sonra ( 5.000 - 10.000 km sonra ) motor ikaz lambası yine yanar.Nedeni bilinmemekle birlikte ikaz lambası bu sefer debi metre için yanmaktadır.
    DEBİ METRE : Motora girmeden önce yakıt ve hava oranını ayarlayan elektronik parça.
    Debi metre yenisi ile değiştirilir. 5000 - 10.000km sonra motor ikaz lambanız bu sefer enjektörler için yanacaktır.
    Bu arada araç artık 200.000 km ye gelmiş olur.Masraf etmeye değer mi ? Yoksa aracı satalım mı ? Enjektörleri
    de halletsek acaba başka bir arıza daha çıkarır mı ? Ne dersiniz ?
    Uzun Vadeli
    Geçici Çözüm 03: Özel bir servise gidilir.Partikül Filtre sistemi komple çıkarılır.Yani egzos borusu kesilerek sistem komple dışarı alınır.
    Filtre komple benzin dolu bir bidon a daldırılır.Filtrenin manifolttan olan tarafı özel bir aparat ile güçlü bir
    kompresöre bağlanır.Kompresör çalıştırılmadan önce benzine batırılan filtre ateşe verilir.Kompresör çalıştırılır.
    Bütün pislik filtrenin susturucu tarafından şiddetli bir şekilde dışarı atılır.Partikül Filtresi bu yöntem ile %75 oranında temizlenmiş olur.Fakat tekrar yerine takılması çok iyi kaynak ustalığı gerektirir.O yüzden kesilip
    çıkartılırken pay bırakılarak çıkarılmalı ve bütün işlem boyunca acele edilmemelidir.Bu işlem diğerlerine göre
    daha iyi bir yöntemdir.Fakat şu unutulmamalıdır ; benzin ve ateş kullanılarak temizleme yapıldığı için artık
    filtre plakaları orijinalinden daha incedir.

    Bu sistemin yan sanayisini bulamazsınız.İkici elleri mutlaka benzinli işlem görmüş olanlarıdır.Bu işin SPRINTER
    için tek püf noktası aracı devirli kullanmaktır.Başka çareniz yok.Aracınızı 180.000 - 200.000 km ye kadar devirli kullanın.Filtre
    arıza verdiği an da Geçici Çözüm 03 ü uygulayın.Aracınız 100.000 ila 150.000km daha yapacaktır.150.000 km daha kullandıktan
    sonra bir 50.000km daha Geçici Çözüm 01 ile devam edin.O da tamamlandığın da aracı hemen satın.Ya da ilk 200.000km yi
    tamamlayınca filtrenizi yetkili servise 6.000TL vererek yenisi ile değiştirin.200.000km daha yapın !!!
    Sakın ! yetkili servise gidip 6.000TL ödeyerek yeni bir partikül filtresi almayın.Bu yukarıda anlattığım bütün
    işlerin en yanlışı olur.Neden mi ? Hesap var kitap var.Son paragrafta ki kilometre hesabını yeniden okuyun anlayacaksınız.

    A.Okan YAVUZ




  • Haftada 1 kez 15-20 dakika 3000 devir ve ustunde kullanın dpf hayatta tikanmaz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • DPF'sini iptal ettirip de muayeneden geçemeyen araç bilirim. Sonra tekrardan para bayılırsınız.

    İptal ettirmeyin,temizletin.

    Temizlenme Ücretleri de değişebiliyor ustadan ustaya;

    Temizleme için fiyatlar 1200 liraya kadar çıkabiliyor ,www.partikultemizleme.com 'da adamlar 295 tlye hallediyor.
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.