Şimdi Ara

DOHC veya SOHC motor hakkında (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (2 Mobil) - 2 Masaüstü2 Mobil
5 sn
33
Cevap
0
Favori
127.322
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar otomobil almak istiyorum benim için en önemli olan motor konusu o yüzden bu konu altında bir soru sormak istiyorum. şimdi almak istedigim araçta 2 farklı motor seçeneği var. bunlardan 1 tanesi 1.6 sohc motor digeri ise 1.6 dohc motor sizce hangisi daha avantajlıdır. ben bunu ögrenmek istiyorum. sohc üstten tek eksantirikli dohc üstten çift eksantirikli bunu biliyorum. ama yakıt tüketimi - performans - motor omrü gibi konularda yardımcı olabilir misiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ahk52

    arkadaşlar otomobil almak istiyorum benim için en önemli olan motor konusu o yüzden bu konu altında bir soru sormak istiyorum. şimdi almak istedigim araçta 2 farklı motor seçeneği var. bunlardan 1 tanesi 1.6 sohc motor digeri ise 1.6 dohc motor sizce hangisi daha avantajlıdır. ben bunu ögrenmek istiyorum. sohc üstten tek eksantirikli dohc üstten çift eksantirikli bunu biliyorum. ama yakıt tüketimi - performans - motor omrü gibi konularda yardımcı olabilir misiniz.

    1,6 sohc olan sanırım honda civic diğeri nedir? Yahut her iki aracın modelini de söyler misin? Honda civiclerde sohc motor var 1,6 125 bg ama çoğu dohc olan 1,6 motorlardan daha performansıldır şahsi düşüncem... Saygılar...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 55dogan58

    Double Over Head Cam; DOHC
    Single Over Head Cam; SOHC
    Türkçesi üstten çift eksantrikli, ya da üstten tek eksantrikli.
    Otomobillerin teknik özelliklerinin geçtiği birçok yerde karşılaşılan bu kısaltmalar otomobilden anlamayanların gözünü boyamak için, böyle İngilizce ve kısaltma halinde bırakılır. Ya da bu metinleri hazırlayan kişiler bunların ne olduğunu belirtmeyerek ilgi çekici hale getiriler. Bu kısaltmalar motorun supaplarının silindirin üstünde bulunan bir ya da iki eksantrik mili tarafından hareket ettirildiğini gösterir. Daha eski otomobillerde eksantrik mili silindirlerin altında bulunur ve silindirin üstünde yer alan supapları uzun itecek kolları ile hareket ettirirdi.
    SOHC, yani üstten tek eksantrikli motora verilen addır
    DOHC, yani üstten çift eksantrikli motora verilen addır.
    SOHC ile DOHC arasındaki fark birincisinin iki supaplı ve ikincisinin de genelde 4 supaplı olmasıdır. Bazen üstten çift eksantrikli motorlar 5 supaplı da olabilmektedir.
    Metin derlenerek alıntı yapılmıştır.

    Yukarıdaki uzun anlatımın anlatımın neticesinde kendi yorumuma gelelim.
    Neden üstten çift eksantrikli yapıya geçilmiştir. Emme ve eksoz subaplarının daha geniş olmasına karşın subap sayıları neden artırılmış?
    Yeni teknoloji araçlarda yakıtın silindir daha iyi ve alınması ve yanmış gazın tam olarak dışarı atılabilmesi için bu yola gidilmiştir.
    Bu sayade yakıtın özellikle enjeksiyonlu araçlarda hava yakıt karışımının daha homojen bir hal almasına ön hazırlık yapmış.

    Double Over Head Cam [DOHC] daha ileri düzeydedir yani.
    Bu demek değildir tek eksantrikli motor iş görmez yalnış anlaşılmasın.



    Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim, bizleri aydınlattınız.




  • Vay be konuyu 2007 yılında açmışım, köprüden çok sular akmış bu geçen zamanda. Ama bu motorlar hala güncelliğni koruyorlar 6 yıl geçmiş aradan...
  • merhaba siteye yenı üye oldum fazla bılgım yok ama bı sorum olacaktı babam araba almak ıstıyorum 40 yasında kendisi daha yenı araba kullanmasını öğrenecek 94 model kia sephia almayı dusunuyorum nasıl sızce 7bın ıstıyorlar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rallier_61

    (foto alıntıdır)
     DOHC veya SOHC motor hakkında

    resim açıklamaya mahal bırakmıyor..karşılıklı çapraz duran iki yayın içinden geçen pim ve altta ucuna bütünleşik kapakçıklar sübap pim-şapkaları oluyor.. bunlardan bir grup(örneğin soldaki) silindirin içine temiz havayı doldurmak için açılır diğeri kapalıyken,emme zamanı aşamasında..diğer grup da eksoz zamanı aşamasında yanmış gazı tahliye etmek için açılır..ikisi de aynı anda açık olmaz,kapalı olabilir ;o da sıkıştırma ve iş zamanında..üstte gördüğün iki adet yuvarlak ise egzantrik milidir..ayrıca bu motor da dohc ,iki mil olduğundan dolayı..


    mukemmel resim mukemmel acıkla için teşekkürler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alp___

    Vay be konuyu 2007 yılında açmışım, köprüden çok sular akmış bu geçen zamanda. Ama bu motorlar hala güncelliğni koruyorlar 6 yıl geçmiş aradan...

    konuyu actıgın ve bızım aydınlanmamızı sagladıgın ıcın sana ayrı tesekkurler arkadaşım
  • Angelica kullanıcısına yanıt
    Ruhsatta ..v yazar o sayı çarpı 1.6
    @Angelica

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ruhsatta ..v yazar o sayı çarpı 1.6

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sefauur07

    Ruhsatta ..v yazar o sayı çarpı 1.6
    @Angelica

    Aradan 5 sene gecmis. Bu surecte motoru tepeden tirnaga cizebilecem duruma geldim. O zaman sordugum sorular cok acemiycemis ama verdigin cevap hangi soruma cevap cozemedim.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • merhaba ;
    1994 Model 1.6 16v gls doch motor kaç hp? 106hp mı 114hp mi? tam olarak bulamadım? ayırca bu araçlarda abs fren sistemi var mıdır? genel olarak özellikleri nasıldır? kullananlar varsa nasıl sizce iyimiydi? yol tutuşu falan? 215binde 12bin lira istiyorlar genel görünümü iyi fakat değişenleri falan var
  • Pejo 306 larin 1.6 modellerinde[xn xr xs griffe plantinum] 16 valf olani varmi
    Pejoforumda

    Alinti
    "bosuna ugrasmayııııııııııııııııııınnnnnnnnnnnn 306 larda 1.6 16v makıne yokkkkkkkkkkkkkkkkkk :DDDDDDD

    16 valf makıne sadece 1.8 ve 2.0 larda var. 1.4 ve 1.6 ların tumu 8V tır..."

    Kaynak:
    forum.peugeotturkey.com
    306 PLATİNİUM 1.6 8 VALFMİ 16 VALFMİ - Peugeot Türkiye Forumları - Peugeot - Sayfa 1
    https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=14615

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • black_horse_ B kullanıcısına yanıt
    100 hp Astrada kullanılmıştı. Çok ekonomik ve zamanına göre performanslı bir motordu. Saygılar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.