Şimdi Ara

DOĞALGAZ KOMBİSİ ÖNERİSİ? (219. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
41.239
Cevap
277
Favori
4.325.863
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
17 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 217218219220221
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Sipariş verdim.Emsallerine göre fiyatı uygun geldi.Mekanik olandan pek memnun değilim.Buradaki firme peşin 113 TL,6 taksit 123 TL dedi.Bakalım bir kaç gün sonra gelecek.Elle hassasiyet ayarı var deneyerek ideal olanı bulacağım.
  • Selam

    Sayın maxfocus

    Confeo premix ve confeo premix S arasındaki fark nedir
    ayrıca bu cihazların güncel fiyatları konusunda bilginiz varmı?(24 ve 30 kW modelleri için)

    Teşekkürler...
  • Selamlar,

    20000 nitron için servisi çağırttım. Havlupan da az bir miktar hava kalmış onu aldılar. Öte yandan, burada bahsedilen güç düşürtme işlemini sordum. Tabirolarak anlayamadılar ama tarif edince ne demek istediğimi anladılar ve gaz yanış ayarını düşürdüler servis kağıdında yazdığına göre. Bu arada Baymak Elegance petekler için kombi bağlantı yönüne göre üstten girip alttan çıkmalı, ama sizinkisi alttan girip alttan çıkıyor, bu da tüketimi arttırır dediler. Ama petek modeline göre değişebilirmiş.

    Baymak sitesinde şöyle diyor:
    Baymak Elegance Panel Radyatör (YENİ)


    Modeller
    PKP modeli
    PKKP modeli

    Teknik Özellikler
    -2 farklı tipte ( 21PKP, 22PKKP )
    -4 farklı yükseklikte (400, 500, 600 ve 900 mm)
    -400 mm ile 3000 mm arasında 27 farklı uzunlukta üretilmektedir.
    -33 mm optimum hatve
    -Yüksek basınç dayanımı
    -Garnitürlü ve ventilli alternatifleri ile alttan beslemeli ve termostatik kontrollü sistemlere uygun
    -Düşük su hacmi ile işletme giderlerinde tasarruf ve verimlilik sağlanmaktadır.
    -Patentli fittings ile döküm ve çelik dilimli radyatörlerin yerine monte edilebilir
    -Özel aksesuarlar ile yere monte edilebilir.
    -Korozyona karşı dirençli
    -Özel ambalajı sayesinde nakliye ve montaj sırasında darbelere dayanıklı
    -Dekoratif
    -10 yıl garanti.

    ayrıca broşürleri vb:http://www.baymak.com.tr/urun_detay.asp?grup_no=94&urun_no=404&dil=TR
    Bu pkk falan nedir? benimkisi hangisidir nasıl anlarım?

    Önerisi olan var mıdır?




  • Merhaba, ailemin oturduğu eve kombi taktırmayı düşünüyoruz ancak konu hakkında bilgimiz çok yetersiz. Ben şu anda işlerimden dolayı başka bir şehirde olduğum için yakından ilgilenemiyorum ancak bir kaç firmayla görüşmüşler ve hepsinin birbirinden zıt şeyler söylemesinden dolayı akılları dahada karışmış .Ben burada bize yardımcı olabilecek birilerinin olabileceğini düşündüğümden dolayı evin ölçülerini ve yeni takılacak peteklerin ölçülerini aldım.Evin tesisatı önceden var.Yeni takılacak petekler demirdöküm plus,vanalarda eca olacakmış. Ev 2 oda 1 salon ,2.kat, İzmir Karşıyakada,10 yıllık bir apartman.

    Salon : 480cm-570cm yükseklik 246cm Takılması düşünülen petek boyları (2 adet) en 140cm ve en 80cm boyları 60cm
    1.oda : 320cm-480cm yükseklik 246cm (1 adet) en 80 cm boy 60cm
    2.oda : 324cm-480cm yükseklik 246cm (1 adet) en 80cm boy 60cm
    banyo : 227cm-320cm yükseklik 246cm Banyoya havlupan takılacakmış
    Mutfak : 280cm-462cm yükseklik 246cm (1 adet) en 40cm boy 100cm(özel yapılacakmış)
    Koridor : 5-6 metrelik bir koridor (1 adet) en 60cm boy 60cm

    Sorularıma gelince,

    1)Kimi firma 20000 kimiside 24000 lik takılması konusunda tavsiye vermişler.Hangisi daha mantıklı bir tercih olur?Yoğuşmalı veya yoğuşmasız olması birşey değiştirir mi?
    2)Takılması düşünülen petek boyları uygun mudur?
    3)Bu bilgiler ışığında gelecek yıllarda sorun çıkarmayacak,verim-maliyet açısından optimum fayda alabileceğimiz bir kombi tavsiyesi verseniz hangisini taktırmamızı önerirdiniz?

    Şimdiden konuyla ilgili bilgilerini paylaşan ve öneride bulunan arkadaşlara teşekkür ederim.İyi akşamlar.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: cimbom38

    Sn.elmaci,
    Allah razı olsun.Soruma kısa ve net cevap vermişsiniz.Verdiğiniz cevaba çok teşekkür ederim.Yalıtım konusunda haklısınız.Kombi gaz ayarı ve camları pimapen yaptırdıktan sonra tüketim geçen seneye göre yarı yarıya düştü.Daha önce de oda ebatların yazdım.Kayseri için m2 ısı kaybını ne almalıyım?Mevcut petekleride değerlendirerek evin petek hesabını ben yapacağım.Alt kat üst kat boş.Ustaya yap diyeceğim yapacak.Başka çarem kalmdı.Geçen ay kombi aldığım firmayı eve çağırdım.Sıkıntımı anlattım.Petek ilave edelim ve sorunumu çözelim dedim.Firmadan gelen usta ''Petek ilave edince günlük doğalgaz harcaman düşmez.Petek artırırsak kombinin ısıtacağı su miktarı artar doğal gaz harcaması da artar,petekler yeter çok soğuklarda kombi sıcaklığını artır diyor.''Benim derdim fazla petek takdırmak değil.Mevcut şartlara göre petek ihtiyacı neyse onu ayarlamaya çalışıyorum.Üst kat geçen sene kiracı vardı.Seneye inşallah dolabilir.Benim alt katımın yanma ihtimali (bir kaç sene) malesef yok gibi.4 sene önce petekleri değiştirmiştim.2 sene merkezi kaloriferde tek cam ahşap büyük pencere olmasına rağmen ısınmada problem yaşamadım. Güney cepheye bakan 2 odamın cepheye bakan camları pimapen ve büyük,diğerinin ise yarısı camla kaplı.3 odamda dediğiniz petek yetersizliğini hissediyorum.Diğerlerinde ısınmada problem yaşamıyorum.Oda ölçülerini daha önce vermiştim.İsterseniz tekrar PM ile veririm.Pimapen sonrası odalarım boya istiyor.İçten yalıtımla birlikte petek ihtiyacımı hesaplayıp yaptırmak istiyorum.Yardımcı olursanız sevinirim.Saygılar.


    diğer mesajınızdaki sorularla birlrştirip bildiklerimi anlatmaya çalışacağım:
    1- kayseri 3. bölgedir. yalıtımsız ev için m3 (m2 değil) başına 60 kcal kayıp hesaplamak gerekir. duvar, tavan ve cam yalıtımların tam olursa 50 kcal hesap edebilirsin. sen yine de 60 hesapla derim. iyi bir yalıtımı sonradan yapmak zordur. hem senin üst katın da boşmuş.
    2- saatlik maximum ısıl kaybını hesapla, bu kaybı karşılayabilecek kadar petek bulundur, işlem bu kadar basit aslında. bir de petek ihtiyacını tayin ederken hangi sistemi kullanacağına kesin karar ver. eğer benim de tavsiyem olan "düşük tesisat ısısı" sistemini kullanacaksan peteklerin ısıl verimini en çok m-tül başına 1500 kcal hesap etmen gerekiyor. gerisi hikaye. 200 lt üstüne çıkmadıkça tesisat suyu fazlalığı anlamlı sapmalara sebep olmaz, merak etme.
    3- petek hesabı zaten yılın en soğuk ortalamasına göre yapılmalıdır. "soğuklarda artırmak" değil, "sıcaklarda azaltmak" prensibi ekonomik ısınma açısından daha sağlıklı bir yaklaşım olacaktır.
    4 -oda termostatı ve dönüş suyu termostatı birbirlerinden bağımsız çalışırlar. ama her ikisi de "start" a etki ederler. oda termostatı, bloke "start" ı serbest bırakır, dönüş suyu termostatı ise blokajı kaldırılan "start" ı aktive eder. sonuçta oda termostatı ne derse desin, son söz her zaman dönüş suyu sıcaklık sensöründedir. mesela 50 ye ayarlanan kombide dönüş suyu sıcaklığı 40 olmadığı sürece kesinlikle "start" olmaz. dış hava sıcaklığına bağlı olarak evin ısıl ihtiyacı değişkenlik gösterir. yukarıda verdiğim 60 kcal kayıp -12 derece ortalaması içindi. bütün kış bu ortalama olması beklenmemelidir. dış ısı +5 ise bu kayıp 30 kcal civarında olacaktır. bu durumda evin ısıl ihtiyacı da azalacaktır.
    örnek - diyelim tesisatı -12 ortalamaya göre ve 75-65 tesisat ısısına uygun döşettin. bu durumda peteklerinden en soğuklarda 1500 kcal/m-tül verim alabilmen için dönüş suyu 65 olarak çalıştırman gerekir. kaldı ki bu ortalama dış sıcaklık 6-7 aylık ısınma ihtiyacının 1 - 1,5 ayına tekabül eder. dış ısı ortalamasının 0 - 10 olduğu kalan aylarda ise dönüş suyunu 30 - 35 ' e ayarlamak çoğunlukla yetecektir. oda termostatı start üzerindeki blokeyi kaldırsa bile dönüş suyu sıcakığını dış ortam ısısına göre hala manuel olarak ayarlamalıdır. dış ortam sıcaklığının sabit/stabil gittiği dönemlerde oda termostatı isteneni verir. ama dış sıcaklıklardaki aşırı değişiklikler oda termostatından bekleneni almamızı zorlaştırır. işte dış hava sensörü burada devreye giriyor. kombinin yanına hiç uğramadan her şeyi otomatiğe bağlamak istiyorsak dış hava sensörü şarttır. bu da bize dönüş suyu sıcaklığını gerekli olduğu gibi ayarlama kolaylığı sağlar.
    5 - odalar arası dengeyi de iyi ayarlayabilmek için petek dağılımında her odayı ayrı hesap etmek gereklidir. ayrıca az kullanılan odalara termostatik vana uygulamak verimli oacaktır. koridora da mutlaka petek koymak gereklidir.

    saygılarımla
    6 - yalıtım ile sağlayacağın kazanç, tesisat düzenlemesi ile kazanacağından kat kat fazla olacaktır. her şeyden önce "tam yalıtım" derim.




  • Merhaba arkadaşlar, bu topiğe ilk mesajım şçyle bi göz gezdirdim de faydalı bilgiler var.

    Emeği geçen herkese teşekkür ediyorum..

    Bizde kombi almayı düşünüyoruz fakat bir karar veremedik. Viessman kombiyi önerdiler Alman malıymış vs...

    Sizlerin düşüncesi nedir acaba..


    Saygılar...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ShaDoW_17

    Merhaba arkadaşlar, bu topiğe ilk mesajım şçyle bi göz gezdirdim de faydalı bilgiler var.

    Emeği geçen herkese teşekkür ediyorum..

    Bizde kombi almayı düşünüyoruz fakat bir karar veremedik. Viessman kombiyi önerdiler Alman malıymış vs...

    Sizlerin düşüncesi nedir acaba..


    Saygılar...

    Düşünceler topikte sayfalarca mevcut, şöyle bir göz gezdirirseniz genel olarak fikir edinmiş olursunuz.
  • Sn.Elmacı,
    Açıklamalarınız için teşekkür ederim.Değerlendirme yapmanız için size evin basit krokisini,mevcut petek durumu ve ilaveli petek hesaplamasını Excel dosyası olarak hesapladım, göndereceğim.Formdan göndereceğim ama nasıl dosya gönderileceğini bulamadığım için başaramadım.Bilgi için Pm atmak zorunda kaldım.Bakarsanız sevinirim.Saygılar.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Egé


    quote:

    Orjinalden alıntı: ShaDoW_17

    Merhaba arkadaşlar, bu topiğe ilk mesajım şçyle bi göz gezdirdim de faydalı bilgiler var.

    Emeği geçen herkese teşekkür ediyorum..

    Bizde kombi almayı düşünüyoruz fakat bir karar veremedik. Viessman kombiyi önerdiler Alman malıymış vs...

    Sizlerin düşüncesi nedir acaba..


    Saygılar...

    Düşünceler topikte sayfalarca mevcut, şöyle bir göz gezdirirseniz genel olarak fikir edinmiş olursunuz.




    Yardımınız için çok teşekkür ediyorum.

    Hiç aklıma gelmemişti

    Ben yavaş yavaş samanlıkta iğne aramaya başlayayım en iyisi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ShaDoW_17 -- 26 Ocak 2009; 10:41:05 >




  • herkese merhaba;ben izmir de oturuyorum.evim 25 yıllık ve 3+1(4. kat:üzerimizde 1 kat daha var!) evin m2'si 95-100 m2 arası birsey;kapı pencerelerim ahşap yani yalıtımı iyi değil!Evde tesisat olmadığı için yeni döşenecek eve keşif için gelen firma 6,8 m immerpan marka pkk600 panel ,plastik borular vs.... + Bosh comfort 24 kw hermetik kombi(B1 RDW 2821 H)+ODA TERMOSTATI+kombi balkonda olacağı için dolap vs...
    =3600 YTL NAKİT fiyat teklif etti ve binada ilk bizim evin tesisatını yapacağı için uygun fiyat verdiği izlenimini yarattı VE AYRICA kombi'nin markası'nın ve modelin iyi olduğu konusunda ısrar etti!!!!!
    sizlere,yani bilen arkadaşlara sormak istiyorum ;acaba bu kombi ve teklif edilen fiyat nasıldır?



    Fiyatı tekrar yazıyorum
    *** tesisat+petekler vs....(2100 ytl) + bosch RDW 2821 H+ODA TERMOSTATI(1500 ytl)= TOPLAM(nAKİT) 3600 ytl***
  • quote:

    Orjinalden alıntı: elmaci
    1- kayseri 3. bölgedir. yalıtımsız ev için m3 (m2 değil) başına 60 kcal kayıp hesaplamak gerekir. duvar, tavan ve cam yalıtımların tam olursa 50 kcal hesap edebilirsin. sen yine de 60 hesapla derim. iyi bir yalıtımı sonradan yapmak zordur. hem senin üst katın da boşmuş.
    2- saatlik maximum ısıl kaybını hesapla, bu kaybı karşılayabilecek kadar petek bulundur, işlem bu kadar basit aslında. bir de petek ihtiyacını tayin ederken hangi sistemi kullanacağına kesin karar ver. eğer benim de tavsiyem olan "düşük tesisat ısısı" sistemini kullanacaksan peteklerin ısıl verimini en çok m-tül başına 1500 kcal hesap etmen gerekiyor. gerisi hikaye. 200 lt üstüne çıkmadıkça tesisat suyu fazlalığı anlamlı sapmalara sebep olmaz, merak etme.
    3- petek hesabı zaten yılın en soğuk ortalamasına göre yapılmalıdır. "soğuklarda artırmak" değil, "sıcaklarda azaltmak" prensibi ekonomik ısınma açısından daha sağlıklı bir yaklaşım olacaktır.
    4 -oda termostatı ve dönüş suyu termostatı birbirlerinden bağımsız çalışırlar. ama her ikisi de "start" a etki ederler. oda termostatı, bloke "start" ı serbest bırakır, dönüş suyu termostatı ise blokajı kaldırılan "start" ı aktive eder. sonuçta oda termostatı ne derse desin, son söz her zaman dönüş suyu sıcaklık sensöründedir. mesela 50 ye ayarlanan kombide dönüş suyu sıcaklığı 40 olmadığı sürece kesinlikle "start" olmaz. dış hava sıcaklığına bağlı olarak evin ısıl ihtiyacı değişkenlik gösterir. yukarıda verdiğim 60 kcal kayıp -12 derece ortalaması içindi. bütün kış bu ortalama olması beklenmemelidir. dış ısı +5 ise bu kayıp 30 kcal civarında olacaktır. bu durumda evin ısıl ihtiyacı da azalacaktır.
    örnek - diyelim tesisatı -12 ortalamaya göre ve 75-65 tesisat ısısına uygun döşettin. bu durumda peteklerinden en soğuklarda 1500 kcal/m-tül verim alabilmen için dönüş suyu 65 olarak çalıştırman gerekir. kaldı ki bu ortalama dış sıcaklık 6-7 aylık ısınma ihtiyacının 1 - 1,5 ayına tekabül eder. dış ısı ortalamasının 0 - 10 olduğu kalan aylarda ise dönüş suyunu 30 - 35 ' e ayarlamak çoğunlukla yetecektir. oda termostatı start üzerindeki blokeyi kaldırsa bile dönüş suyu sıcakığını dış ortam ısısına göre hala manuel olarak ayarlamalıdır. dış ortam sıcaklığının sabit/stabil gittiği dönemlerde oda termostatı isteneni verir. ama dış sıcaklıklardaki aşırı değişiklikler oda termostatından bekleneni almamızı zorlaştırır. işte dış hava sensörü burada devreye giriyor. kombinin yanına hiç uğramadan her şeyi otomatiğe bağlamak istiyorsak dış hava sensörü şarttır. bu da bize dönüş suyu sıcaklığını gerekli olduğu gibi ayarlama kolaylığı sağlar.
    5 - odalar arası dengeyi de iyi ayarlayabilmek için petek dağılımında her odayı ayrı hesap etmek gereklidir. ayrıca az kullanılan odalara termostatik vana uygulamak verimli oacaktır. koridora da mutlaka petek koymak gereklidir.
    saygılarımla
    6 - yalıtım ile sağlayacağın kazanç, tesisat düzenlemesi ile kazanacağından kat kat fazla olacaktır. her şeyden önce "tam yalıtım" derim.


    Selamlar,

    Burda bir kaç düzeltme gerekiyor. 1-2 ve 3. açıklamalar için;
    http://www.kudret.com/isikaybitur.htm http://www.toros-insaat.com/isi_haritasi.php http://www.kudret.com/TS825tur.htm http://www.izmimod.org.tr/index.php?sayfa=2000_08_07&bolum=bultenler&kat=dev örnek olması aşıusından linklerinde bakarsanız TS825 göre kayseri 3. değil 4. ısı bölgesindedir ve buranın asıl değeri 75 kcal dir ama bu çokyüksek bir değer olduğu için duruma göre 60 alınabilir. 50-55 kcal 3. ısı bölgesi Ankara için yine duruma göre alınabilir.
    Arkadaşlar burda yalıtım konusunda en kötü durum düşünüldüğü için bu değerler alınıyor. Yoksa söylenen değerlere göre asıl ihtiyaç aslen düşüktür ve en düşük orta sıcaklığı baz alındığından ve bu sıcaklık tüm sene içinde genelde 15-20 günlük süre içinde olduğundan maks. ihtiyaçda bu süreler içindir. Onun dışında bu değerlere göre yapılmış tesisat aslen büyük gelebilir, ama bir ısıtma tesisata daima en kötüye göre yapılmalıdır. Sonuçta teknik sınırlarda kalındığı sürece size bu işletme daha düşük tesisat ısısı sunar.
    200 lt bir çok kombi için sınırı aşılmış değerdir. 24 Kw lık (20640 kcal) bir çok kombide sınır 140 lt dir. Bu durumda 200 lt sapma yaratabilecek oranda yüksek bir su miktarıdır. Kombilerin teknik kataloglarında bu değer yazıyor. Hatta viessmana göre 200 lt için hidrolik denge tankı uygulaması gerekir.

    4- oda termostadı bağlantısında sökülen köprü kombinin dönüş suyu ve çıkış suyuna göre çalışma fonksiyonunu kapatır, kombi oda termostadından gelecek komuta göre çalışır. Sensörler sadece güvenlik amaçlı olarak çalışırlar.Isıtmanın start ve stop fonksiyonu artık normal çalışma için müdahale etmezler. Oda termostadı kombiye aç - kapa sinyalini kendisi verir.
    Bu şekilde olanların yakıt sarfiyatına, uygulama şeklinede bağlı olarak, çok sık devreye girip çıkma yarattığı durumlarda olumsuz etkisi vardır.
    Genel olarak aç-kapa komutu verenlerin yerine modülasyonlu oda termostadı çok daha verimli olacakdır. Benim önerim modülasyonlu kullanılması ve dış hava sensörününde ilave edilmesidir.

    5-Kesinlikle doğru her oda için ayrı ayrı fiziki durumuda göz önünde bulundurarak ve termo vana ile petek uygulamak doğrudur.
    6-Buda tartışmasız olarak kesinlikle doğru.
    Kolay gelsin.




  • Sn.maxfocus,
    Açıklamalarınız için teşekkür ederim.Değerlendirme yapmanız benim durumumu size daha iyi anlatabilmek için size evin basit krokisini,mevcut petek durumu ve ilaveli petek hesaplamasını Excel dosyası olarak hesapladım, göndereceğim.Formdan göndereceğim ama nasıl dosya gönderileceğini bulamadığım için başaramadım.Pm attım.
    ......Genel olarak aç-kapa komutu verenlerin yerine modülasyonlu oda termostadı çok daha verimli olacakdır. Benim önerim modülasyonlu kullanılması ve dış hava sensörününde ilave edilmesidir.Katılıyorum.Modülasyonlu oda termostadı için kombiye kart takılması gerekiyor.Oda termostatla beraber 500 TL yi bulur dedi.Anlaşamadık.Yoksa olumlu yaklaşsa ve çok pahalı değilse dış hava sensörü bile takdırmak istiyorum..Bunu Baymak servisi ile aynı pencereden bakıp çözemedim.Siemens REV 23 dijital oda termostatı siparişi verdim.Bir kaç güne gelecek......oda termostadı bağlantısında sökülen köprü kombinin dönüş suyu ve çıkış suyuna göre çalışma fonksiyonunu kapatır, kombi oda termostadından gelecek komuta göre çalışır. Sensörler sadece güvenlik amaçlı olarak çalışırlar.Isıtmanın start ve stop fonksiyonu artık normal çalışma için müdahale etmezler. Oda termostadı kombiye aç - kapa sinyalini kendisi verir diyorsunuz.Ama benim anlatmak istediğim aynı mekanik oda termostatı (-+ 1 veya yada daha fazla ısı hassasiyet aralığına sahip) ile her türlü petek yetersiz vb. olduğu halde 60-65 derece kombi sıcaklığında evin ısı konforunda problem yaşamazken 55 altı ve 70-75-80 derecelerde oda içerisinde daha önce anlattığım ısı dalgalanmaları oluyor.Isı konforu bozuluyor. Bunun nedenini açıklarmısınız. Selamlar.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: maxfocus

    quote:

    Orjinalden alıntı: elmaci
    1- kayseri 3. bölgedir. yalıtımsız ev için m3 (m2 değil) başına 60 kcal kayıp hesaplamak gerekir. duvar, tavan ve cam yalıtımların tam olursa 50 kcal hesap edebilirsin. sen yine de 60 hesapla derim. iyi bir yalıtımı sonradan yapmak zordur. hem senin üst katın da boşmuş.
    2- saatlik maximum ısıl kaybını hesapla, bu kaybı karşılayabilecek kadar petek bulundur, işlem bu kadar basit aslında. bir de petek ihtiyacını tayin ederken hangi sistemi kullanacağına kesin karar ver. eğer benim de tavsiyem olan "düşük tesisat ısısı" sistemini kullanacaksan peteklerin ısıl verimini en çok m-tül başına 1500 kcal hesap etmen gerekiyor. gerisi hikaye. 200 lt üstüne çıkmadıkça tesisat suyu fazlalığı anlamlı sapmalara sebep olmaz, merak etme.
    3- petek hesabı zaten yılın en soğuk ortalamasına göre yapılmalıdır. "soğuklarda artırmak" değil, "sıcaklarda azaltmak" prensibi ekonomik ısınma açısından daha sağlıklı bir yaklaşım olacaktır.
    4 -oda termostatı ve dönüş suyu termostatı birbirlerinden bağımsız çalışırlar. ama her ikisi de "start" a etki ederler. oda termostatı, bloke "start" ı serbest bırakır, dönüş suyu termostatı ise blokajı kaldırılan "start" ı aktive eder. sonuçta oda termostatı ne derse desin, son söz her zaman dönüş suyu sıcaklık sensöründedir. mesela 50 ye ayarlanan kombide dönüş suyu sıcaklığı 40 olmadığı sürece kesinlikle "start" olmaz. dış hava sıcaklığına bağlı olarak evin ısıl ihtiyacı değişkenlik gösterir. yukarıda verdiğim 60 kcal kayıp -12 derece ortalaması içindi. bütün kış bu ortalama olması beklenmemelidir. dış ısı +5 ise bu kayıp 30 kcal civarında olacaktır. bu durumda evin ısıl ihtiyacı da azalacaktır.
    örnek - diyelim tesisatı -12 ortalamaya göre ve 75-65 tesisat ısısına uygun döşettin. bu durumda peteklerinden en soğuklarda 1500 kcal/m-tül verim alabilmen için dönüş suyu 65 olarak çalıştırman gerekir. kaldı ki bu ortalama dış sıcaklık 6-7 aylık ısınma ihtiyacının 1 - 1,5 ayına tekabül eder. dış ısı ortalamasının 0 - 10 olduğu kalan aylarda ise dönüş suyunu 30 - 35 ' e ayarlamak çoğunlukla yetecektir. oda termostatı start üzerindeki blokeyi kaldırsa bile dönüş suyu sıcakığını dış ortam ısısına göre hala manuel olarak ayarlamalıdır. dış ortam sıcaklığının sabit/stabil gittiği dönemlerde oda termostatı isteneni verir. ama dış sıcaklıklardaki aşırı değişiklikler oda termostatından bekleneni almamızı zorlaştırır. işte dış hava sensörü burada devreye giriyor. kombinin yanına hiç uğramadan her şeyi otomatiğe bağlamak istiyorsak dış hava sensörü şarttır. bu da bize dönüş suyu sıcaklığını gerekli olduğu gibi ayarlama kolaylığı sağlar.
    5 - odalar arası dengeyi de iyi ayarlayabilmek için petek dağılımında her odayı ayrı hesap etmek gereklidir. ayrıca az kullanılan odalara termostatik vana uygulamak verimli oacaktır. koridora da mutlaka petek koymak gereklidir.
    saygılarımla
    6 - yalıtım ile sağlayacağın kazanç, tesisat düzenlemesi ile kazanacağından kat kat fazla olacaktır. her şeyden önce "tam yalıtım" derim.


    Selamlar,

    Burda bir kaç düzeltme gerekiyor. 1-2 ve 3. açıklamalar için;
    http://www.kudret.com/isikaybitur.htm http://www.toros-insaat.com/isi_haritasi.php http://www.kudret.com/TS825tur.htm http://www.izmimod.org.tr/index.php?sayfa=2000_08_07&bolum=bultenler&kat=dev örnek olması aşıusından linklerinde bakarsanız TS825 göre kayseri 3. değil 4. ısı bölgesindedir ve buranın asıl değeri 75 kcal dir ama bu çokyüksek bir değer olduğu için duruma göre 60 alınabilir. 50-55 kcal 3. ısı bölgesi Ankara için yine duruma göre alınabilir.
    Arkadaşlar burda yalıtım konusunda en kötü durum düşünüldüğü için bu değerler alınıyor. Yoksa söylenen değerlere göre asıl ihtiyaç aslen düşüktür ve en düşük orta sıcaklığı baz alındığından ve bu sıcaklık tüm sene içinde genelde 15-20 günlük süre içinde olduğundan maks. ihtiyaçda bu süreler içindir. Onun dışında bu değerlere göre yapılmış tesisat aslen büyük gelebilir, ama bir ısıtma tesisata daima en kötüye göre yapılmalıdır. Sonuçta teknik sınırlarda kalındığı sürece size bu işletme daha düşük tesisat ısısı sunar.
    200 lt bir çok kombi için sınırı aşılmış değerdir. 24 Kw lık (20640 kcal) bir çok kombide sınır 140 lt dir. Bu durumda 200 lt sapma yaratabilecek oranda yüksek bir su miktarıdır. Kombilerin teknik kataloglarında bu değer yazıyor. Hatta viessmana göre 200 lt için hidrolik denge tankı uygulaması gerekir.

    4- oda termostadı bağlantısında sökülen köprü kombinin dönüş suyu ve çıkış suyuna göre çalışma fonksiyonunu kapatır, kombi oda termostadından gelecek komuta göre çalışır. Sensörler sadece güvenlik amaçlı olarak çalışırlar.Isıtmanın start ve stop fonksiyonu artık normal çalışma için müdahale etmezler. Oda termostadı kombiye aç - kapa sinyalini kendisi verir.
    Bu şekilde olanların yakıt sarfiyatına, uygulama şeklinede bağlı olarak, çok sık devreye girip çıkma yarattığı durumlarda olumsuz etkisi vardır.
    Genel olarak aç-kapa komutu verenlerin yerine modülasyonlu oda termostadı çok daha verimli olacakdır. Benim önerim modülasyonlu kullanılması ve dış hava sensörününde ilave edilmesidir.

    5-Kesinlikle doğru her oda için ayrı ayrı fiziki durumuda göz önünde bulundurarak ve termo vana ile petek uygulamak doğrudur.
    6-Buda tartışmasız olarak kesinlikle doğru.
    Kolay gelsin.


    -100 lt yazacaktım, 200 yazmışım bu maddi hata. düzeltme için teşekkürler.
    -öbüründe ısrarlıyım. çıkartılan köprü, dönüş suyu termostatının on-of fonksiyonunu direkt iletirken, yerine takılan oda termostatı bu iletiye ayarrlandığı oda sıcaklığı civarında geçiş sağlamakta, diğer zamanlarda bloke etmektedir. esas on-off komutu yine dönüş suyu sensöründen geliyor, oda termostatı ayar aralığında geçişe izin veriyor.
    -ısı bölgesi konusuna diyeceğim yok

    saygılarımla




  • Sn.maxfocus,
    Daha önceki sayfalarda,
    Sn.elmaci,
    1- kombi, dönüş suyu sıcaklığı belli bir seviyeye düşünce start alır. "70-75-80 derecelerde çalıştırdığında startın gecikmesi ve odanın soğuması" hadisesi peteklerin ortama yeterince ısı transfer edemediğini gösterir. muhtemelen petek boyları yetersiz. bu durumda gereken ısı ortama salınamıyor ve su geri dönüşe uzun süre sıcak olarak geliyor. ta ki start sağlayacak kadar geri dönüş suyu soğuması gerçekleşene kadar.
    2- "55 in altında çalıştığında ise devamlı dur-kalk" yapması ise yine yetersiz peteğin bir de düşük ısıl verimde çalıştırılmasıyla ortamın ısınamamasından kaynaklanıyor. bölge ve ev şartlarına göre yeterli petek kullanırsan sorun kalmayacağından eminim.

    Benim çözemedim olay;
    İnsan hayatında yaşamdan bazı sorunları önceden gidermiyor.Kombi yapan firmaların tecrübelerine dayanarak insanlara yol göstermesi gerekiyor.Belki adamın parası yetecek ilave petek takdıracak. Zorla oturma odama mevcut peteğe ilave olarak 40x70x10 luk petek ilavesi yaptırdım odanın ısınması diğer salona göre çok farketti.Bahsettiğiniz kombi çalışma teknolojisi, oda termostatı olmadığı zaman mı böyle oluyor.Yoksa kombi oda termostatı takılı ikende mi dönüş sıcaklığı esas alıyor?Pratik olarak oda termostatının kombiyi çalıştırma fonksiyonu nedir?Yalıtım ve petek yetersizliği olduğu halde (evi 3 cephenin kapalı olması ve güneye bakması avantajı) kombi kalorifer suyu sıcaklığını 60-65 derece yaptığımda,oda termostatınının 20-21 derece olması oda ısınması için yeterli geliyor ve ev ısınıyor,ısı konforu istediğim gibi oluyor.Termostatı iptal ettim kombi sürekli çalıştı ev yinede istediğim gibi ısınmadı ve daha fazla doğal gaz harcadığını gördüm.50-55 dercede sanki devri daimde problem varmış gibi petek alt ve üstü tam ısınmıyor.Arkadaşlar 45-50-55 de kombiyi yakıyorum diyor.Ben bu sıcaklığa getirdiğimde petekler evi değil kendini bile yeterince ısıtamıyor.Bunun sebebi sadece petek yersizliğimidir?Boru çapı yetersiz diyen kafamı karıştıranlar oluyor. Bana tekrardan boşu boşuna döşettirecekler gibime geliyor. Denemedim ama 60-65 derece sıcaklıkta termostatı iptal etsem yine oda soğumadan kombi odayı ısıtacak mı?Oda termostatı kombinin termostatını devre dışı bırakmıyormu?Kombi çalışmak için oda termostatını referans almıyormu?Oda termostatı içerdeki oda ısısını belli sıcaklıkta tutmasını sağlamıyormu?Ben ısı hassasiyeti 0,2-0,5 derece olan dijital oda termostatını takınca aynı şeyleri mi yaşayacağım.Petek boyunu artırmanın yoğuşmalıda faydası var.Hermetik kombi de petek boyunu normalden %10 uzun tutsam az kulladığı salona termostatik vana taksam,oturma odamda da oda termosttaı ile ayarlasam.Dahada olmazsa normal hava sıcaklığında fazla ısınırsa kombi sıcaklığını düşürsem.Petek boyu ve yalıtım düzeldiğinde kombiyi yüksek sıcaklığa mı ayarlıyacağım? Yoksa denemelerle 60-65-75 ideal sıcaklığı ben mi belirleyeceğim.Bunlarla uğraşmadan dijital hassas oda termostata ile birlikte çok pahalı değilse kombiye dış hava sensörümü takdırayım.Kombiye geçince rahatlıyacağız dedik.Ev de kır dök,inşaat,tadilat bitmiyor. Bu sene yalıtım ve bu bahsettiğim problemi sağlıklı bir şekilde inşallah çözeceğim. Aydınlatırsanız sevinirim.Selamlar

    Daha öncede yaşadığımı anlattım.Tekrar tekrar yazmak istemiyorum.Ama bende Sn.elmaci,...... ama öbüründe ısrarlıyım. çıkartılan köprü, dönüş suyu termostatının on-of fonksiyonunu direkt iletirken, yerine takılan oda termostatı bu iletiye ayarlandığı oda sıcaklığı civarında geçiş sağlamakta, diğer zamanlarda bloke etmektedir. esas on-off komutu yine dönüş suyu sensöründen geliyor, oda termostatı ayar aralığında geçişe izin veriyor. dediği gibi oluyor.Sorunu bulmak ve çözmek için yazıyorum.Benim pratikte yaşadıklarımın teknik olarak sebebini ve çözümünü bulamaya çalışıyorum.Saygılar.




  • Selam
    Sn.Maxfocus,

    bu bölgelere göre aldığınız m³ başına ısı kaybı değerleri kullanıyorsunuz.
    Bu değerleri nereden hangi kaynaktan alıdığınızı ve bu değerlerin hangi bina durumuna göre
    olduğunu (yalıtımlı yalıtımsız, serbest korunumlu ayrık nizam bitişik,v.s.) açıklayabilirmisiniz lütfen...

    Bina durumuna göre sizin kullandığınız değerlerin nerdeyse yarısını öneren piyasada ciddi yer etmiş tanınmış
    markaların abakları var da o yüzden soruyorum arada ciddi fark var....

    Paylaşım için teşekkürler...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: cimbom38
    Sn.maxfocus,
    Açıklamalarınız için teşekkür ederim.Değerlendirme yapmanız benim durumumu size daha iyi anlatabilmek için size evin basit krokisini,mevcut petek durumu ve ilaveli petek hesaplamasını Excel dosyası olarak hesapladım, göndereceğim.Formdan göndereceğim ama nasıl dosya gönderileceğini bulamadığım için başaramadım.Pm attım.
    ......Genel olarak aç-kapa komutu verenlerin yerine modülasyonlu oda termostadı çok daha verimli olacakdır. Benim önerim modülasyonlu kullanılması ve dış hava sensörününde ilave edilmesidir.Katılıyorum.Modülasyonlu oda termostadı için kombiye kart takılması gerekiyor.Oda termostatla beraber 500 TL yi bulur dedi.Anlaşamadık.Yoksa olumlu yaklaşsa ve çok pahalı değilse dış hava sensörü bile takdırmak istiyorum..Bunu Baymak servisi ile aynı pencereden bakıp çözemedim.Siemens REV 23 dijital oda termostatı siparişi verdim.Bir kaç güne gelecek......oda termostadı bağlantısında sökülen köprü kombinin dönüş suyu ve çıkış suyuna göre çalışma fonksiyonunu kapatır, kombi oda termostadından gelecek komuta göre çalışır. Sensörler sadece güvenlik amaçlı olarak çalışırlar.Isıtmanın start ve stop fonksiyonu artık normal çalışma için müdahale etmezler. Oda termostadı kombiye aç - kapa sinyalini kendisi verir diyorsunuz.Ama benim anlatmak istediğim aynı mekanik oda termostatı (-+ 1 veya yada daha fazla ısı hassasiyet aralığına sahip) ile her türlü petek yetersiz vb. olduğu halde 60-65 derece kombi sıcaklığında evin ısı konforunda problem yaşamazken 55 altı ve 70-75-80 derecelerde oda içerisinde daha önce anlattığım ısı dalgalanmaları oluyor.Isı konforu bozuluyor. Bunun nedenini açıklarmısınız. Selamlar.


    Selamlar,

    Daha önceki yazımda oda termostadının sağlıklı çalışması için bazı noktalara değinmiştim, bunlardan biride termostadın yeri hakkındaydı,
    bunu kontrol ettinimiz mi?
    Zira siz ifadenizde, oda soğuduğu halde kombi halen devreye girmiyor demiştiniz, bunun olabilmesi için oda termostadının bulunduğu yerin hala gerekenden sıcak olduğu anlaşılıyor. Böyle bir durumda oda termostadının yanına bir digital termometre bırakarak o anki sıcaklığı kontrol edermisiniz. Öncelikle oda termostadınızın yerinin ve doğru çalıştığının kontrolünü yapalım bu olmadan konu hakkında sağlıklı netice elde edemezsiniz.

    Bahsettiğiniz, ısı dalgalanması olması anlamı oda içinde peteğinizin konumundan veya odanın farklı alanlarındaki ısı kayıplarından olur.
    Aslında bu yok dediğiniz 60-65 derede de var ama sizin ideal dediğiniz oda sıcaklığı aralığında kaldığı için bunu hisssetmiyor olabilirsiniz.
    Daha altı ve üstü derecelerde bunu hissediyorsunuz , siz vücut sıcaklığınaza yakın ısıları mesela suyu 34-38 dereceyi normal olarak algilarken 27-32 dereceyi ılık ama 39-42 dereceyi sıcak olarak algılarsınız. İşte bu tür yanılmalarada düşmemek için yukarda bahsettiğim şekilde kontrol edin.

    Kazan sıcaklığı arttıkça hissettiğiniz sıcaklık dalgalanması artacaktır zira 70 ve üstü sıcaklıklara ulaşan suyun ısıtma kesilse bile ısı vermesi daha uzun sürecek ve oda sıcaklığının sapması misal 1 derece yerine 2,5 dereceye kadar varabilecekdir. Bu da normalde 23,5 24 dereceye ulaşan odanın soğuma sürecinde özellikle peteklerin uzak noktalarında daha düşük sıcaklıklar oluştuğundan sizde ısı dalgalanması olarak hissedeceksiniz. Bu olay düşük sıcaklıklarda sapma azalacağından daha az hissedilir ama bu seferde daha uzun süre ısıtmada kalan kombi, ısıtmadan çıktığında , sıcaklık (70 ve üstüne göre ) daha hızlı düşeceğinden yine sıcaklık farkı hissedebilirsiniz.
    Birde sizin antre ve kridorda petek yoktu sanırın, bu da burda biriken soğuk hava ile salon veya oturma odanızdaki sıcak havanın yer değiştirmeside yine sıcaklık dalgalanması olarak algılanır.
    Son olarak dediğim şekilde kontrol yapın bizi daha iyi yönlendirecekdir. Kolay gelsin.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi maxfocus -- 26 Ocak 2009; 16:12:23 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: elmaci
    -öbüründe ısrarlıyım. çıkartılan köprü, dönüş suyu termostatının on-of fonksiyonunu direkt iletirken, yerine takılan oda termostatı bu iletiye ayarrlandığı oda sıcaklığı civarında geçiş sağlamakta, diğer zamanlarda bloke etmektedir. esas on-off komutu yine dönüş suyu sensöründen geliyor, oda termostatı ayar aralığında geçişe izin veriyor.


    Selamlar,

    Evet bu şekilde sensörün görevini devir alıyor diyorsunuz ama böyle olsa idi;
    Burda dönüş suyunun sıcaklığını okuyan bir sensör var ve bu sensör hassasiyetine ve ölçme aralığına bağlı olarak temas halindeki suyun sıcaklığına göre değişen elektriksel sinyal gönderiyor, Elektronik devre gelen sinyale göre olması gereken değeri karşılaştırır ve ısıtmanın başlaması talimatı verir.
    Eğer siz bunun önüne seri bağlantı olacak şekilde bir oda termostadı bağlarsanız , bu termostad aslında dönüşdeki sensörü devreye alma ve devreden çıkarma işlemi yapacakdır. Zira oda termostadı bir elektrik düğmesi mantığı ile çalışıyor, sadece tahrik termometal, sıvı veya gazla olabiliyor.

    Tamam oda termostadı , dönüş suyu sensörünü devreye aldı bu durumda kazan sıcaklığı misal 60 dereceye ayarlandı ise kombinin çalışma aralığı ise 14 derecelik bir fark ile gerçekleşiyorsa dönüş suyu sıcaklığıda 53 derecenin üstünde ise termostad kombiyi ısıtmaya bile alsa sensörden halen sıcaklık yüksek sinyali geleceğinden kombi ısıtmaya geçmezdi , ne dersiniz. Sizin söylediğinize göre oda termostadı start verdiğinde sensöründe ,dönüş suyu sıcaklığına göre ısıtmaya geçme konumunda olması gerekirdi.
    Oda termostadı üzerindeki elektronik devre burdaki sensörün çalışma aralığını örtecek şekilde olmalı yani daima start sinyali vermeli bu şekilde olursa sensör aslen devre dışı kalmıştır, yanlız bu durumda bu basit oda termostadlarında bile uyum problemi ve eğer dönüş suyu sensörü güvenlik amaçlı kullanıyorsa bu şekilde kullanımda sorun olur.

    Bana çok mantıklı gelmiyor. Aslında bir devre şemesı olsa anlardık.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: knggizmo
    Selam
    Sn.Maxfocus,

    bu bölgelere göre aldığınız m³ başına ısı kaybı değerleri kullanıyorsunuz.
    Bu değerleri nereden hangi kaynaktan alıdığınızı ve bu değerlerin hangi bina durumuna göre
    olduğunu (yalıtımlı yalıtımsız, serbest korunumlu ayrık nizam bitişik,v.s.) açıklayabilirmisiniz lütfen...

    Bina durumuna göre sizin kullandığınız değerlerin nerdeyse yarısını öneren piyasada ciddi yer etmiş tanınmış
    markaların abakları var da o yüzden soruyorum arada ciddi fark var....

    Paylaşım için teşekkürler...


    Selamlar,

    Bu kaynakları TSE standartları ve mimarlar odası ile bazı üniversitelerin yayımlarından aldım.Ayrıca ECA nın ısı hesap 2.0 programınıda kısmen kullanıyorum. en azından burdaki değerlere bakıyorum. Bunları araştırırsanız faydası olacakdır. Yanlız TSE için buraya üye olmanız gerekiyor ve iyide para alıyorlar.

    Ancak sizinde söylediğiniz gibi bu değerlerin yarı değerine göre yapılan ısıtma tesisat ve kombi seçimi olabilir.
    Zira fiziki şartlara göre, misal 60 kcal yerine 30 kcal olmasa bile 60 kcal denilen yerin aslen 40 kcal hatta 35 kcal alınabileceği doğrudur.
    Ama akdemik kaynakları okursanız Türkiyenin bina portföyündeki ısı yalıtımının malesef çok zayıf oldu hatta 4. bölgede bazı durumlarda kombili ısıtmanın yetersiz geldiğini göreceksiniz. Eğer burda evinde kullanılan malzemelerin ısı iletim değerelerini verebilecek kadar detay bilgiye sahip arkadaşımız varsa dediğiniz şekilde hesaplanabilir. Ayrıca çok ünlü markalarında çok ünlü bayilari benim kullandığım yöntemi kullanıyor.
    Misal, Vaillant uysaş , Eğer dediğiniz yöntemle hesaplama yapılsa tahminimce basit bir dairenin ki en az 1 gün sürerdi.

    Ancak bunu çok basit bir yaklaşımlada teyit edebilirsiniz. Bir ay boyunca ödediğiniz faturayı misal ben kendimi örnek verim.
    Geçen ay 117m2 net için 300 m3 tüketim oldu gün sayıs 26 . alt ısıl değerden yoğuşmalı kombi için %95 verim alarak 1m3 doğal gaz 8250 kcal üzerinden 117m2*2,68=314 m3 alan,
    8250*300= 2,475,000 kcak*%94= 2,351,250kcal/ 26 = 90,433 kcal/gün / 24 = 3768 kcal/saat / 314m3 = 12 kcalsaat/m3 olur.
    Yani harcanan gaza denk gelen miktar 1 m3 için bu kadar kcal dir.
    Peki bu ısıyı vermek için kaç mt petek ve kaç derecelik ortalama su sıcaklığı kullanıldı?
    10,7 mt pkkp22 h:60 DD Plus + 30 kw yoğuşmalı kombi, daireyi defalarca anlattım, bir yada önceki sayfada çok ayrıntılı bilgi var, bakabilirsiniz.

    Çevrimlerde bir çok kayıplar söz konusu olduğu gibi burda ısıtma için izlenen yol etkileşimle ısıtma yöntemidir.
    Gazdan, eşanjöre, eşanjörden suya, sudan peteğe, petekden havaya, havadan nesnelere ve insanlara, alanı çevreleyen duvarlardan dışarıya.

    Bunların neticesinde yinede dediklerinizin doğruluğu inkar edilemez. Ama şartlar bazen hiç bir veri olmamasından sa %50 yanılma payı bile olsa eldekilere göre bir netice çıkarmayı gerektirebilir.




  • Merhaba sayın maxfocus
    Müsait olduğunuzda bizede bir yol gösterirseniz çok müteşekkir olacağız.

    Ailemin oturduğu eve kombi taktırmayı düşünüyoruz ancak konu hakkında bilgimiz çok yetersiz. Ben şu anda işlerimden dolayı başka bir şehirde olduğum için yakından ilgilenemiyorum ancak bir kaç firmayla görüşmüşler ve hepsinin birbirinden zıt şeyler söylemesinden dolayı akılları dahada karışmış .Ben burada bize yardımcı olabilecek birilerinin olabileceğini düşündüğümden dolayı evin ölçülerini ve yeni takılacak peteklerin ölçülerini aldım.Evin tesisatı önceden var.Yeni takılacak petekler demirdöküm plus,vanalarda eca olacakmış. Ev 2 oda 1 salon ,2.kat, İzmir Karşıyakada,10 yıllık bir apartman.

    Salon : 480cm-570cm yükseklik 246cm Takılması düşünülen petek boyları (2 adet) en 140cm ve en 80cm boyları 60cm
    1.oda : 320cm-480cm yükseklik 246cm (1 adet) en 80 cm boy 60cm
    2.oda : 324cm-480cm yükseklik 246cm (1 adet) en 80cm boy 60cm
    banyo : 227cm-320cm yükseklik 246cm Banyoya havlupan takılacakmış
    Mutfak : 280cm-462cm yükseklik 246cm (1 adet) en 40cm boy 100cm(özel yapılacakmış)
    Koridor : 5-6 metrelik bir koridor (1 adet) en 60cm boy 60cm

    Kafamıza takılan sorulara gelince,

    1)Kimi firma 20000 kimiside 24000 lik takılması konusunda tavsiye vermişler.Hangisi daha mantıklı bir tercih olur?Yoğuşmalı veya yoğuşmasız olması birşey değiştirir mi?
    2)Takılması düşünülen petek boyları uygun mudur?
    3)Bu bilgiler ışığında gelecek yıllarda sorun çıkarmayacak,verim-maliyet açısından optimum fayda alabileceğimiz bir kombi tavsiyesi verseniz hangisini taktırmamızı önerirdiniz?

    Şimdiden teşekkür ederim.İyi akşamlar.




  • Sn.maxfocus,
    Antre çok küçük vestiyer var ve ıslak zemin yapılı petek koyamadım.Oda termostatının yerini değiştirdim. Siemensin dijital oda termostatını aldım.Hepsini denedim. Ama malesef sonuç değişmedi.Dijital termometrem var.Mekanik oda termostatı ile aralarında 1 derece gibi fark oluşuyor. Isı dalgalanmaları ve peteklerin 50-55 derecede iyice ısınmaması ve 70-75-80 dercelerde çok ısınması durumlarında ,
    -Petek boyu,yetersizliği
    -Kombi sirkülasyon pompasının kademe ayarını düşük ve yüksek olması
    -Filtreleri temizlenmesi,
    Nasıl etkiler.Buna benzer şeyler söyleniyor.Bunların pratik olarak anlaşılması nasıl olur?Petekler 50-55 derece kombi sıcaklığında kendini zor ılıtırken 60-65 derece ve yukarılarda el değmiyecek şekilde ısınıyor.Sirkülasyon problemi,filtre tıkalı olsa bunların olması mümkünmü?
    Size Pm attım.Dosya göndereceğim.Evin durumunu daha iyi anlatabilirim.Selamlar.




  • 
Sayfa: önceki 217218219220221
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.