Şimdi Ara

DOĞALGAZ KOMBİSİ ÖNERİSİ? (221. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
41.239
Cevap
277
Favori
4.325.877
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
17 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 219220221222223
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: cimbom38
    Faturada yanlışlık yok.Daha önceki formda arkadaşların bildirdikleri faturalarda da dikkatimiçekti doğalgaz m3 fiyatı Kayseri'de İstanbul'a göre daha ucuz seyrediyor.Yanlış hatırlamıyorsam doğalgaz m3 fiyatları illere göre değişiklik arz ediyor.Kayseri'de abone sayısını artırmak için şirketin uygulaması olabilirmi bilemiyorum. Salondaki 40x1500x10 luk peteği bir tanesi pencere önüne koyabilirim. Diğerini tam karşı duvara yani oturma odasını duvarına koysam olmaz mı?Sizin yerleştirdiğiniz duvar, karşı komşunun salonuna bitişik durumda. Selamlar.


    Selamlar,

    Evet şehirlere değişiyorda ciddi fark olunca şaşırdım.Fiyat konusu iyiymiş valla, acaba bunu nasıl süspanse ediyorlar?

    Peteği oturma odasının duvarına konumlandırmayın zira bu hacim ve bu duvarda ısınıyor olacak. Mümkün olduğunca atmosfere açık duvarlar öncelikli olmak üzere , yan bina veya daire tarafından kapatılan duvarlara konumlandırmak daha doğru olur. Siz komşuyu ısıtmayalım diyorsunuz ama burdaki duvarda odadaki ısıyı alıp yine oraya iletiyor. bunu engellemek için bu peteğin arkasına 1 cm lik bir yalıtım paneli konabilir.Aslında bunu tüm petek arkalarına yapsanız çok iyi olur, genel yalıtım yapana kadar faydasını görürsünüz. Yansıtıcılı olanlardan alırsanız daha da iyi olur.
    Yada salon giriş kapısının yanındaki duvara konumlandırın. Kolay gelsin.




  • Slm:
    Ben yine aklıma takılan birkac soru sormak istiyorum bilgsi olan arkadaşlara; kalori kapasitesi düşürülen cihazlarda mesala 20000kcal olan bi kombi 13000 kcal düşürüldü diyelim modülasyon aralığıda % 30 olsa 13000 ile3900 kcal arasındamı yapmış mı oluyor bunu merak ediyorum ve kalori düşüşü verimi nasıl etkiliyor esanjör 20000 binlige göre mesala bunu 13000 e düşürünce gaz tüketimi ve verim ne ölçüde değişiyor.
    Bide ben valliatın teknik bilgilerini bulamadım nerde bulabilirim kaç waat elektrik harcıyor sıcaksu kapasitesi gaz tüketimi gibi bi tablo bişey yok kombiningenel özellikleri dışında bulamadım .
    Ferroli divatop modeli kullananlar varmı yoğuşmasız hermetikte katolok degerleri eniyi gözüken kombi araştırdıklarım arasında o gözülüyor ama ferroli konusunda bir bilgim yok kalitelimi garanti dolduktan sonra parca ve servis fiyatları nasıldır.
    Formda hep bazı kombi markaları üzerinde durulyor benim şahsi fikrim bu konuda bilgisi olan arkadaşlar öne çıkan kaliteli ve sorunsuz bütün markaların hangi modeli iyiyse onuda neden iyi oldugunu belirterek önerremezlermi.
    Mesela eca iyi gibi duruyo ama adamlar siteye üç kuruş ayırıp oluşturamamış berbat yani acılmaz bilgi alamazsın güncel değil son çıkan modeli yok mesala ben senin sitende bulamadığım ürünün bilgisini nede bulcamki bence daha piyasaya cıkmadan sitede tanıtıma başlanması lazımmmm diyedüşünüyorum ama hala yokkk.buda bana göre kaliteli gibi gözüksede daha bence cok yol kat etmeleri lazım ürünü toplamak yapmak yetmez tanıtım bence en önemlisi adan sıdan bi ürün yapar tanıtır milyonları satar adam kalitel yapar üç kuruşu hesap edip tanıtım yapmaz satamazzzz ki üç kuruşu hesap eden kaliteli ürün de yaparmıı oda bana göre muamma aluyor tabiiiki.
    Türkiyede alınabilecek kalitede kombiler nelerdir model olarak tabi her yönüyle modülasyonlu oda termostadıyla çalışmalı dış hava sensörü bağlana bilmeli bilgisi olan arkadaşlar bunu bir liste şeklinde verebilirlermi öncelik sırası belirterek.
    Bölgelerin ısıkaybı katsayılarını nerde bulabilirim forma demeyin okadar sayfa aradım gözüme carpmadı ama gördüm gibide geliyoo açıklamalı olarak veren biyer varmı?
    Epey soru sordum ama benimgibi bunu merakeden bircok kişiye bilgisi olur diye düşünüyorum.yabancı dili olan arkadaşlar almanya kombi konusunda lider ama almanyada lider kim encok satan veya kullanılan marka. bide türkiye içn almanyadakilrden farklı kombi(kalitesiz)üreten marka varmı.
    cevap veren arkadaşlara şimdiden teşekür ederim saygılar.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: cimbom38 Sn.Sn.maxfocus,
    Benim kombimhttp://www.baymak.com.tr/urun_detay.asp?grup_no=84&urun_no=119&dil=TR Lambert yazan kombi 20.000 lik ve hermetik olanı siz Lambert 24 FN YENİ olanı incelemişsiniz.Geçen sene gaz ayarı yaptırmadan önce bahsettiğim gibi gaz harcaması yüksekti.Bunda tek cam pencerenin etkiside vardır.Ama yine ayardan sonra aynı tek cam pencereli evde tüketimimin günlük 3-4 m3 azaldığına şahit odum. Servis aletle ölçtü ve abi yanılmıyorsam 3 bar yüksek dedi ve ayarladı.Servis hizmeti berbat önce çocuk geldi ayarladım dedi 10 dk sonra kombi södü ve arıza konumuna geçti.Tekrar çağırdım biraz daha usta olan daha önceki için yapamamış dedi ayarladı.Yani çıraklar bizim kombilerde uğraşarak ustalaşıyorlar.Olan biz oluyor. Halen servisin ustasını evime getirmeyi başaramadım.Bunu her yerde söylüyorum.Böyle servis hizmeti olmaz.Ben kabul edemiyorum.Bir özel servis .................1 müşteride 2 saatten fazla kalmış tüm evi ısıtmış kombi kapasite ayarlarını yapmış o insanlarla dost arkadaş olarak evden gönül rahatlığı ile ayrılmıştım...diyor.İşte hizmet budur.Çok şükür servis hizmeti diğer kombileri kullanmadığım için bilemiyorum ama baymak servis hizmeti dışında çok memnunum. Selamlar.


    Selamlar,

    Evat bu ürün daha eski ve 24 değil 25 kw lık bir cihaz (21500 kcal) sirküle motoru aynı güçte, gaz ayarının 20milibar olması gerekiyor sizin ki
    30 milibara ayarlıymış bu da ciddi oranda gaz tüketimine sebep olur. Birim zamanda çok daha fazla gaz yakılmaya çalışır ve yakılamadığı gibi normal ayarda sağlanan verimin altında da bir yanma gerçekleşir. Bunu ayarlatmanız çok iyi olmuş.
    Tr de malesef ucuz işçilik adına çocuk yaştaki kişilere iş yaptırılıyor. Traji komik, can ve mal riski taşıyan kombi cihazının gaz ayarına çoçuk yaşta birini gönderiyorlar. Klavuza baktım burda kart gerektirir diye bir şey yok, sadece sensörle birlikte bir soketli klamens veriyorlar.Bunu servise bir kez daha sorun.Resimler Ekte. Bu arada gaz tüketimide bu üründe daha da fazla gözüküyor. Ayrıca sizin cihaz için verilmiş dış havaya göre kombi kazan suyu sıcaklığı tablosuda oda termostadlı kullanım için işinize yaracaktır.Kolay gelsin.


    DOĞALGAZ KOMBİSİ ÖNERİSİ?


    DOĞALGAZ KOMBİSİ ÖNERİSİ?


    DOĞALGAZ KOMBİSİ ÖNERİSİ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi maxfocus -- 29 Ocak 2009; 14:25:01 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ve_canny Slm: Ben yine aklıma takılan birkac soru sormak istiyorum bilgsi olan arkadaşlara; kalori kapasitesi düşürülen cihazlarda mesala 20000kcal olan bi kombi 13000 kcal düşürüldü diyelim modülasyon aralığıda % 30 olsa 13000 ile3900 kcal arasındamı yapmış mı oluyor bunu merak ediyorum ve kalori düşüşü verimi nasıl etkiliyor esanjör 20000 binlige göre mesala bunu 13000 e düşürünce gaz tüketimi ve verim ne ölçüde değişiyor.
    Bölgelerin ısıkaybı katsayılarını nerde bulabilirim forma demeyin okadar sayfa aradım gözüme carpmadı ama gördüm gibide geliyoo açıklamalı olarak veren biyer varmı? cevap veren arkadaşlara şimdiden teşekür ederim saygılar.


    Selamlar,

    Evet epey bir soru ve bazıları ciddi araştırma gerektirir.
    Isı bölgeleri ve bölgeye göre ısıkaybı katsayısı bir çok yerde var. Size TSE 825 göre olanları veriyorum ayrıca burda mantolama için gerekli değerlerde var.

    Güç düşümünde modülasyon aralığıda düşüyormu demişsiniz , güzel bir soru ve bunu bende merak ediyorum , konuyu düşündüğümde ise elektronik kart üzerinden yapılan ayarda daha ziyade maks değerde değişme olacağını düşünüyorum, zira brülörler selenoid valf aracılığı ile kontrol ediliyor ve bu kontroldeki çalışma aralığı elektronik karttan yapılıyor. Min değer biraz daha düşürülebilir ama ama bu gaz memesinin çapı ve verilen gazın miktarı ile de ilgili min miktara düşüldüğünde gaz memesi çapı çok büyük gelebilir.
    Aslında karbüratörlü arabalar gibi düşünülebilir. Bu durumda ayrıca mekanik olarakda müdahake edilmesi gerekir diye düşünüyorum.Kesin bir fikrim yok. Güç düşümünde tüketimde düşecektir ama veriminde biraz geri geleceğini düşünüyorum.Zira verimler genlede tam yükde verildiği için % anlamda oranlarbüyürken yük azaldıkça % olarak küçülür. Diğer sorulara vakit bulursam cevap vermeye gayret ederim.Kolay Gelsin.

    DOĞALGAZ KOMBİSİ ÖNERİSİ?




  • arkadaşlar yeni ev aldım yerden ısıtmalı. çok doğalgaz harcıyor bilemedik tabi geniş çok iyi konumu var diye aldık. şimdi petek takktırıp kombiyide değiştirmek istiyorum. evim 120 m2 net alanı 100m2 3+1. salon 30m2
    odaların ikisi 15er m2. 1 oda 7 m2 mutfak 7m2 banyo 6m2. salonda oturruyoruz.salona 2 adet büyük petek taktırmayı düşünüyorum. diğer odalara normal. kombide yoğuşmalı almam gerekirmi. birde şikayet forumlarına bakıyorum bütün markaların şikayetleri aynı ve çok. ama herkes üç isimde birleşiyo viessman vaillant buderus kullanan arkadaşlar yazarsa çok sevinirim.birde bu konularda bigisi olan arkadaşlar bir fikir verebilirmi kaç petek taktırmalıyım.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kizimelifim
    arkadaşlar yeni ev aldım yerden ısıtmalı. çok doğalgaz harcıyor bilemedik tabi geniş çok iyi konumu var diye aldık. şimdi petek takktırıp kombiyide değiştirmek istiyorum. evim 120 m2 net alanı 100m2 3+1. salon 30m2
    odaların ikisi 15er m2. 1 oda 7 m2 mutfak 7m2 banyo 6m2. salonda oturruyoruz.salona 2 adet büyük petek taktırmayı düşünüyorum. diğer odalara normal. kombide yoğuşmalı almam gerekirmi. birde şikayet forumlarına bakıyorum bütün markaların şikayetleri aynı ve çok. ama herkes üç isimde birleşiyo viessman vaillant buderus kullanan arkadaşlar yazarsa çok sevinirim.birde bu konularda bigisi olan arkadaşlar bir fikir verebilirmi kaç petek taktırmalıyım.


    Selamlar,
    Öncelikle hayırlı olsun güle güle oturun.
    Yerden ısıtma en ideal sistem ve düşük tesisat ısısı kullananlirsiniz, yoğuşmalı için ideal bir tesisat. Ancak doğru kesit, uzunluk ve projede yapıldıysa tabi ki. Mesela yapılan grupların boylarının aynı olması gerekli. Bu anlamdaaslında düzgün bir uygulama varsa petek taktırmanız gereksiz olur. Öncelikle bunları kontrol ettirirseniz daha sağlıklı olur.
    Bahsettiğiniz markalarda sizin için yoğuşmalı ürün olarak Buderus GB022 ve Viessman Vitodens200W 26 kw yı önerebilirim. Bu ürünler tüm yazılanlara rağmen kalitelidirler. Ancak viessmann ürünü pahalıdır.
    Yerli ürün olarakda ECA ve DD düşünebilirsiniz. Ayrıca yerden ısıtma için çift ısı aralığı olan veya düşük su sıcaklıklarında çalışabilecek bir kombi gerekir.Her kombi yerden ısıtmaya uygun olmayabiliyor. Bu nedenlede normalde 22-25 derecelik ısı 28 derece ve üstüne taşınır buda tüketimi artırır ayrıca sağlık problemleride çıkarabiliyor.

    Birde çok dediğiniz tüketim ne kadar ve ortam ısıları dış /iç , binanın yalıtım durumu , binadaki konumunuz , yanlar ile alt/üst katlarda ki durum bunlar çok önemli .
    Şikayet sitelerinde sorunların bazılarının gerçekte kombi ile hiç ilgisi veya direkt ilgisi olmayabiliyor.Gerçekten değerlendirmek için tek tek okumak gerekiyor.

    100m2 net istanbul için ise 100*40*2,65=10600 kcal kabaca gerekiyor. Eğer pkkp22 h:60 panellerle ısınsaydınız 75-65 tesisat için 7,5 mt petek işinizi görürdü.

    Bu arada bir arkadaşın bu konudaki alıntı yazısını ekliyorum dedikleri doğru konular incelemenizde fayda var. Kolay gelsin.

    1-YERDEN ISITMA SİSTEMİNİN AVANTAJLARI:

    1-Yaşam Konforu ve Sağlık:

    Yerden ısıtma sisteminde duvarları iç yüzeylerinin daha sıcak olmasından dolayı ışıma ısı kazançları daha yüksektir. Zaten insan bedeni en çok ışıma ile ısınma ihtiyacını karşılar.İnsan bedeni genellikle 1- 1,5 m. yükseklikteki hava sıcaklığından etkilenir. Bu sistemin uygulandığı mahallerde soğuk hava cereyanlarının ve de pencere ile dış kapılardan hava sızıntısı daha az olacağından konforlu bir ortam elde edilmiş olunur.
    Yerden ısıtmanın uygulandığı mahallerde döşemeye serilen yalıtıcı strafor ve naylon branda ideal bir ek ısı yalıtımı olduğu gibi aynı zamanda ses yalıtımını da sağlar. Böylece katlar arasındaki ses iletimi azalmış ve daha konforlu bir ortam sağlanmıştır. Mekanlardaki temizlik işleri daha kolay yapılabilmektedir.
    Mikroorganizmalar kuru zeminde pek üreyemezler. Bu nedenle de hastane gibi yerlerde yerden ısıtma sistemi özellikle tavsiye edilmektedir. Radyatörlü sistemde ise hava mesken içerisindeki sirkülasyondan dolayı yüksek sıcaklıktaki radyatör yüzeylerinden geçerken ısınır. Isınan havanın nemi azalır ve kurur.
    Bu şartlardaki hava ise sağlık açısında pek uygun değildir. Ya o mekanın nemlendirilmesi ya da mekanın havalandırılması gerekir. Nemlendirme işlemi için ek cihazlara ihtiyaç duyulacağından maliyet artacaktır. Havalandırmada ise mekan sıcaklığı sık sık değişeceğinden hem sağlık hem de ekonomi yönünden uygun değildir. Hava dolaşımı hızlandıkça mekanın konfor şartlarını sağlamak zor olacaktır. Yerden ısıtma sistemlerinde genellikle 0,1m/s.’den daha yavaş hava dolaşımı söz konusudur. Bu hızdaki hava sirkülasyonunda toz ve mikrop dolaşımı en alt seviyededir. Bu özelliğinden dolayıdır ki hastaneler,kreşler,koğuşlar,düşkünler yurdu ve bakım evlerinde alternatifsiz bir çözüm haline gelmiştir.

    Yerden ısıtma sisteminde her an bir dairede bir kollektör dolabı ve birkaç ağızlı kollektör bulunmaktadır. Bu sayede her oda modülasyonu ayrı vana ile kontrol edilebildiğinden ihtiyaca göre bağımsız ve tamamen o dairede yaşayan sakinlerin isteğine göre kolaylıkla ayar yapma imkanı vardır. Böylece hem enerji tasarrufu hem de iyi bir konfor sağlanmış olur. Ayrıca duvar sıcaklıkları daha yüksek olduğu için oda sıcaklığı (Ta) daha az örneğin 14 0 C’ başlar. Bu ise hesaplarla belirlenen ısı yükünün daha olmasını sağlayacaktır.

    Isı kaynağı olarak çevreyi kirletmeyen güneş enerjisi, artık enerji,termal su ve ısı pompası gibi enerji kaynaklarının kullanılabilir olması sağlık yönünden son derece önem arz etmektedir.


    2-Enerji Tasarrufu

    Yerden ısıtma sistemi ile mekanlarda homojen bir ısı dağılımı sağlanır. Odalar arasındaki sıcaklık farkları da azdır. Klasik sistemlerde görülen tavanda ısı birikmesi bu sistemler için söz konusu değildir. Bu nedenle 1-1,5 m kadar yükseklikteki sıcaklık konfor değerinden daha düşük,örneğin 180 C kabul edilebilir.Homojen ısı dağılımı ve yavaş hava dolaşımı,infiltasyon ısı kayıplarını büyük ölçüde azaltır.Isı bina yapı elemanlarında depolandığı için bina konforu ani sıcaklık düşüşlerinden,aşırı soğuk günlerden fazla etkilenmez.Klasik sistemlerde olduğu gibi ısı yükü hesaplarında aşırı soğuk günlerin dikkate alınmasına gerek yoktur.

    Mekanlardaki konfor sıcaklığı kabaca, ortalama duvar yüzey iç sıcaklığı ile mekan sıcaklığının aritmetik ortalaması olarak ifade edilir. Döşemeden ısıtmada, duvarlar homojen ısınır ve sıcaklık farkları daha azdır. Hem de diğer sistemdekine oranla daha sıcaktır. Bundan dolayı da yerden ısıtmada konfor koşulu daha kolay sağlanabilmektedir.

    Dış hava sıcaklığının değişmesi, dolayısı ile mekandaki ısıtma ihtiyacını da değiştirecektir. Eğer ısı ihtiyacı azalmış ise ısıtma suyu ısısı, mekana dağılmadan ya daha soğuk odalara giderek o mahalleri ısıtacak ya da kazana geri dönecektir. Yerden ısıtmada toplam ısıtma kapasitesinin yaklaşık % 60’ı ışıma %40’ı ise taşınma ile gerçekleşir.

    3-Mimari Avantajları:

    Klasik sistemlerdeki ısıtıcı eleman, tesisat borusu, bağlantı parçası gibi göze hoş gelmeyen ve kullanım alanını sınırlayan bu tür malzemeler yerden ısıtma sistemlerinde yoktur. Bundan dolayı da kullanılan hacimlerde %5 ‘ lik bir tasarruf sağlanır. Yerden ısıtmada kullanılan kollektör bir dolap ile kolayca gizlenebilir.

    4- Uygulama ve Bakım Kolaylığı:

    Ağır kütleler olmadığından malzeme nakli ve döşenmesi som derece kolaydır. Örnek olması açısından şöyle bir rakam verebiliriz; 4 kişilik bir ekip günde 250-300 m2 lik ısıtma yüzeyini döşeyebilmektedir. Klasik sistemlerde olduğu gibi fazla sayıda kolon yoktur. Bu nedenle de kolonların çekilmesi daha az vakit alacaktır. Döşemede kullanılan PPRC ve PEX boruları normal işletme şartlarında uzun ömürlüdür. Bu borular imalat hatasına karşı firmamızca 50 yıl garantilidir. Bu borularda kireçlenme, paslanma ve çap daralması olmadığı için bakım gerektirmez. Sistemin hava yapma ihtimali daha azdır. Hava yaptığında ise, kollektörden ya elle ya da otomatik purjör ile sistemdeki hava alınır. Tavsiye edileni otomatik purjördür.

    Her bir parkurdaki basınç kaybının diğerlerine yakın olmasına dikkat edilmelidir. Bu olumsuzluk basınç düşürücü vanalar kullanılarak giderilebilir. Bu ise ek bir yatırım maliyetini beraberinde getirecektir.

    Klasik sistemlerdeki gibi duvarlarda kirlenme olmadığından sık sık badana ve boya yapma ihtiyacı yoktur.

    5- Ekonomik Avantajları

    Borularda dolaşan sıcak su 50 0 C civarlarında olduğundan gerekli enerjinin karşılanmasında değişik alternatifler sunulabilir. Gerekli enerji her türlü akaryakıt elektrik, ısı pompası,termal su ve güneş enerjisi kaynaklarından sağlanır. Döşemelerde kullanılan strafor sayesinde ısı kaybı en alt seviyeye indirilmiştir. Uygulamada yaklaşık %30 enerji tasarrufu sağlanır. Kullanılan boruların uzun ömürlü oluşu, kireç tutmaması ve paslanmaz oluşundan dolayı bakım masrafları oldukça düşüktür.

    6- Geniş Uygulama Sahası :

    Yerden ısıtma sistemlerinin çok geniş uygulama sahası vardır. Uygulama sahasından bazıları şunlardır; Konut yapılar,okul,hastane,cami spor salonu,sinema havaalanı,tiyatro,futbol sahası,fabrika,kar ve buz eritme,havuz,hamam,sera,yol,köprü ve hemzemin geçitlerdir.

    2-YERDEN ISITMA SİSTEMİNİN DEZAVANTAJLARI:

    1-Isı ihtiyaçlarının çok yüksek olduğu mekanlarda yerden ısıtma sistemini kullanmamak veya takviyeli kullanmak gerekmektedir. Burada sınır değer 120kcal/m2h olmalıdır. Eğer ısı kaybı bu değeri aşıyor ise ek bir yalıtım ile bu sistem uygulanabilir.

    1- İnşası bitirilmiş ve kullanılmakta olan binalarda uygulama yapılması halinde kaplama malzemesinin sökülmesi hem zaman almakta hem de ek bir maliyet getirmektedir. Ayrıca kapı ve eşiklerin yeniden düzenlenmesi gerekecektir.

    3-Döşeme altında kalacak boruların kalitesi çok iyi olmalıdır. Aksi takdirde bir arıza karşısında değiştirilmesi oldukça zor ve masraflıdır. Bunun için termoplastik boruların güneş ışığına maruz bırakılmaması ve açık havada altı aydan fazla bekletilmemesi gerekir. Özellikle borunun sıcaklık ve basınç dayanımı DIN normlarına uygun olmalıdır. Bu konuya ait geniş bilgi ileriki konularda verilmiştir.

    4- Isıtma suyu gidiş / dönüş sıcaklık farkı klasik sistemlerde 20 0 C iken yerden ısıtma sistemlerinde 10 0 C dir. Bundan dolayı su debisi daha fazla olmak zorundadır. Debinin daha fazla olması ise dolaşım pompası ve ana kolon boru çapını etkiler.Fakat bununla birlikte kolon ve vana sayısının klasik sisteme oranla çok az oluşu bir avantajdır.

    5-Bu sistemde modülasyon ve kollektör yeri baştan iyi hesap edilmelidir. Çünkü her ikisinin de yer değiştirilmesi söz konusu değildir. Bunun için ilk tasarımın tecrübeli elemanlarca ve bilgisayar programı yardımıyla yapılması tavsiye edilir. ..
    .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi maxfocus -- 29 Ocak 2009; 17:56:22 >




  • Arkadaşlar merhabalar;
    Yaklaşık 20 gündür forumun bu bölümünü okuyorum. En başından sonuna kadar cok degerli katkıları olan arkadaşlara teşekkür ederim. Gerçekten cok emek verilmiş.
    Ben Denizli'de ikamet etmekteyim. Yaklasık 1 ay önce yeni bir ev aldım. 3 katlı bir binada 2 ve 3. katlardan müteşekkül bir daire dubleks. Toplam brüt alanı 260M2 net ise yaklasık 220 M2. Uzman makine mühendislerinin cıkardığı panel radyatör hesabına göre yaklasık 12,4 Mt. petek ihtiyacım olmasına rağmen ben ilavelerle 13 mt. petek ve banyolarda 3 adet havlu pan kullanmayı tercih ettim.( tabii ki yine bu forumdan edindiğim bilgiler ışığında). Bina dış cephesinde izalasyonlu tuglalar kullanılmış. Alt katımda sürekli oturan ve dogalgazı sürekli kullanan bir komsum var. Evim ise sürekli güneş alan cephede. Ayrıca çatı izalasyonuda sağlanmış. Zemin izalasyonunu ise su an ben yaptırıyorum. Zeminde laminant parke altına 0.5 cm kalınlığında izalasyon köpüğü ve üzerine şilte serdikten sonra laminant parke döseniyor. Ayrıca ısı kaybına yol açmaması için tüm boruları bina içine aldırdım. Tesisatta az sayıda dirsek kullanılmasına özen gösterdik.
    Şimdi geldiğimiz noktada bir KOMBİ tercihi yapmam gerekecek. Forumun ilk konularında vaillant, buderus, veismann önerilmesine rağmen aradan gecen zaman içerisinde hem maliyet hemde kalite acısında ECA, DD BAYMAK gibi markalarda öne cıkmaya başlamış.
    Öncelikli tercihimin bir YERLİ MARKA olacagını da belirterek, bana tavsiye edebileceğiniz ve ihityacıma cevap verebilecek yoğuşmalı kombi modelleri hakkındaki önerilerinizi dikkatle okuyacagım.
    Fiyat/Performans ve kapasite olarak ECA CONFEO PREMIX 30 KW
    ile BAYMAK BROTJE NOVADENS EKSTRA PREMIX 330 ürünlerini özellikle değerlendirmenizi rica ediyorum. Hepinize saygı ve selamlar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oozansoy -- 29 Ocak 2009; 22:40:45 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: nefron

    oda termostatı ile ilgili verilen bilgiler için tşk ederim. Modulasyonlu oda termostatı denmiş.kombim vaillant modulasyonlu. oda termostatı modulasyonlu model diye bir şey var mı termostatın modulasyonlu olup olmadığını nasıl anlayacağız.ben vailantın calorMATIC 240 oda termostatını almayı düşünüyorum bu modulasyonlumu internette bilgiye rastlamadım.


    Evet üstadlar bende bu soruya yanıt arıyorum.Sitesinde belirtilmemiş,bayiler var diyor ama güven vermiyolar.bu cihaz modulasyonlumudur?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: oozansoy

    Arkadaşlar merhabalar;
    Yaklaşık 20 gündür forumun bu bölümünü okuyorum. En başından sonuna kadar cok degerli katkıları olan arkadaşlara teşekkür ederim. Gerçekten cok emek verilmiş.
    Ben Denizli'de ikamet etmekteyim. Yaklasık 1 ay önce yeni bir ev aldım. 3 katlı bir binada 2 ve 3. katlardan müteşekkül bir daire dubleks. Toplam brüt alanı 260M2 net ise yaklasık 220 M2. Uzman makine mühendislerinin cıkardığı panel radyatör hesabına göre yaklasık 12,4 Mt. petek ihtiyacım olmasına rağmen ben ilavelerle 13 mt. petek ve banyolarda 3 adet havlu pan kullanmayı tercih ettim.( tabii ki yine bu forumdan edindiğim bilgiler ışığında). Bina dış cephesinde izalasyonlu tuglalar kullanılmış. Alt katımda sürekli oturan ve dogalgazı sürekli kullanan bir komsum var. Evim ise sürekli güneş alan cephede. Ayrıca çatı izalasyonuda sağlanmış. Zemin izalasyonunu ise su an ben yaptırıyorum. Zeminde laminant parke altına 0.5 cm kalınlığında izalasyon köpüğü ve üzerine şilte serdikten sonra laminant parke döseniyor. Ayrıca ısı kaybına yol açmaması için tüm boruları bina içine aldırdım. Tesisatta az sayıda dirsek kullanılmasına özen gösterdik.
    Şimdi geldiğimiz noktada bir KOMBİ tercihi yapmam gerekecek. Forumun ilk konularında vaillant, buderus, veismann önerilmesine rağmen aradan gecen zaman içerisinde hem maliyet hemde kalite acısında ECA, DD BAYMAK gibi markalarda öne cıkmaya başlamış.
    Öncelikli tercihimin bir YERLİ MARKA olacagını da belirterek, bana tavsiye edebileceğiniz ve ihityacıma cevap verebilecek yoğuşmalı kombi modelleri hakkındaki önerilerinizi dikkatle okuyacagım.
    Fiyat/Performans ve kapasite olarak ECA CONFEO PREMIX 30 KW
    ile BAYMAK BROTJE NOVADENS EKSTRA PREMIX 330 ürünlerini özellikle değerlendirmenizi rica ediyorum. Hepinize saygı ve selamlar



    en az 18 m-tül pkkp 60h petek ve en az 35 kw (30,000 kcal) kombi kullanmalısın. mevcut peteklerle ve sonda verdiğin güçteki cihazlarla yoğuşma verimi alamayacağın kesin. 35 kw lık modellerden vaillant VUW 376 ve bosch B1RDC 3541 modellerini tavsiye ederim.
    saygılarımla




  • Sn.maxfocus,
    Yazıların son günlerde arttı farkındayım.Ama sorunlarımın sağlıklı çözümünü arıyorum..İstediğim gibi bir firma buldum.Evime gelecekler peteklerin boylarına bakacak ve petek ısılarını ölçecekler,odaların ısı durumuna bakacaklar,oda termostatının çalışmasını kontrol ederek,yetersizlik oda termostatında ise onu tespit edip değiştireceğiz.Yerinin doğru olup olmadığına bakacaklar.Sorunu çözüp en kısa sürede halledeceğim.
    Benim kombim balkonda olduğunu için oda termostatını mecburen kullanıyorum.Size de tavsiye ederim.Normal sıcaklıklarda yakıt tasarrufu bir tarafa gerçekten sizin durumu farkedip kombi sıcaklığını düşürüp yükseltmenize gerek kalmadan oda termostatı daha kısa sürede devreye girip kombiyi çalıştırıyor.Bunu dün akşam bir daha yaşadım.Çok memnunum. Havalar bir kaç gündür akşamları 0 derecelerde gidiyor. Benim evde hava sıcaklığı -15 - 20 lere düştüğünde problemler başlıyor.Ben bu sene ve geçen sene 1-2 gün oda termostatını iptal ettim sürekli kombiyi yaktım.Kombi 3 dk da bir sürekli dur kalk yapıyor dönüş suyuna göre çalışıyor.Ama benim tespitimi söyleyeyim.Bu evin ısınması için yetmiyor. Daha doğrusu tek başına yeterli gelmiyor. Kombi sadece dönüş suyuna bakıyor ve benim denemelerimde gördüğüm petek boyuda yeterli hale gelse ısı konforu yeterli gelmiyor.En güzeli oturduğum oda da oda termostatını kullanmaya devam edeceğim.Diğer zaman zaman kullandığım salona da termostatik vana koyacağım. Tamamen kapatmayı düşünmüyorum,odanın ısı durumuna göre salon ve antreden diğer odalara ısı transfer olmayacak şekilde zaman zaman kısıkta kullanacağım.Kardeşim daha önce lpg li kombi kullanıyordu.1 sene anormal yakıt parası ödedi.Dayanamadı ve 1 sene kömür yakmak zorunda kaldı.Ama şimdi doğalgaz bulunduğu bölgeye gelince sizin gibi ecanın (onunki 24000 kcallik) yoğuşmalı kombisini aldı ve mekanik oda termostatı kullanıyor.Kombinin yanına hiç uğramıyor.Yalıtımıda çok iyi.Evi dublex küçük çocuğu olduğu için 24 saat yakıyor,ısı konforundan ve tüketiminden gerçekten çok memnun.Ben kombiyi daha önce almıştım.Şimdiki tecrübelerime göre ilk başta ekonomik durumumda yeterli olsaydı yoğuşmalı buderus veya eca kombi almak isterdim.Binada kuzeyde oturan bir kaç komşuda buderus var.Gerçekten çok sessiz ve onlarda oda termostatı kullanıyorlar ve kombinin yerini unutuyorlar.Elle ayar yapmak gerçekten zahmetli ve oda termostatı kadar randımanlı olmuyor.Tabi yanlış anlaşılma olmasın bu benim benim tespitim isteyen deneyebilir. Memnun kalmazsa iptal eder.Yanlış yönlendirmek istemem.
    Kombim yeni ve modülasyon özelliğine sahip olduğu İstanbul'da msn ile görüştüğüm 30 yıllık baymak ustası da söyledi. Kombim ile uyumlu bulabilirsem modülasyonlu oda termostatı alacağım. Dış hava sensörü kullanabileceğimi sizde söylediniz.İlk yaptıracağım zamanda Buderus ile görüşmüştüm.Servisin yaptığı şey Buderusun hermetik ve yoğuşmalı kombilerinde hem de kardeşimin eca kombisinde de aynı şeyi yapıyorlar.Oda şu;kombi sıcaklığını yüksek sıcaklığa ayarlıyorlar.Sizde yoğuşmalı kombilerin 50 derecenin üzerinde yoğuşma kombilerin çalıştırılmaması gerektiğini,çalıştırıldığı takdirde hermetik kombi gibi çalışacağını söylüyorsunuz.Oda termostatı takılmadan önce kardeşim 45-50 derecede kullanıyordu.Geçen gün servisin sıcaklığı artırdığını söyledi.Bana da iki servis oda termostatının görevini daha iyi yapabilmesi için kombi sıcaklığını yüksek tutarak kullanmanız gerekiyor demişti. Daha önce de size sormuştum.Eca Confeo kombilerde olan (On/Off çalışan oda termostatlarından farklı olarak modülasyon yaptırma özelliğine sahip oda termostatı bağlama olanağı (Open - therm iletişim protokolünü destekler) Bu özellik nedir? Diğer bu özellik olmayan olmayan kombilere göre ne avantaj sağlar? Biraz açabilirmisiniz. Gerçekten bu form ve paylaşımlar gerçekten seviyeli ve çok faydalı buluyorum.Diğer kombi almayı dününen arkadaşlara ışık tutacağına inanıyorum.Siz ve formdaki değerli arkadaşlarla paylaşmak istedim. Selamlar




  • quote:

    Orjinalden alıntı: oozansoy
    Arkadaşlar merhabalar;
    Yaklaşık 20 gündür forumun bu bölümünü okuyorum. En başından sonuna kadar cok degerli katkıları olan arkadaşlara teşekkür ederim. Gerçekten cok emek verilmiş.
    Ben Denizli'de ikamet etmekteyim. Yaklasık 1 ay önce yeni bir ev aldım. 3 katlı bir binada 2 ve 3. katlardan müteşekkül bir daire dubleks. Toplam brüt alanı 260M2 net ise yaklasık 220 M2. Uzman makine mühendislerinin cıkardığı panel radyatör hesabına göre yaklasık 12,4 Mt. petek ihtiyacım olmasına rağmen ben ilavelerle 13 mt. petek ve banyolarda 3 adet havlu pan kullanmayı tercih ettim.( tabii ki yine bu forumdan edindiğim bilgiler ışığında). Bina dış cephesinde izalasyonlu tuglalar kullanılmış. Alt katımda sürekli oturan ve dogalgazı sürekli kullanan bir komsum var. Evim ise sürekli güneş alan cephede. Ayrıca çatı izalasyonuda sağlanmış. Zemin izalasyonunu ise su an ben yaptırıyorum. Zeminde laminant parke altına 0.5 cm kalınlığında izalasyon köpüğü ve üzerine şilte serdikten sonra laminant parke döseniyor. Ayrıca ısı kaybına yol açmaması için tüm boruları bina içine aldırdım. Tesisatta az sayıda dirsek kullanılmasına özen gösterdik.
    Şimdi geldiğimiz noktada bir KOMBİ tercihi yapmam gerekecek. Forumun ilk konularında vaillant, buderus, veismann önerilmesine rağmen aradan gecen zaman içerisinde hem maliyet hemde kalite acısında ECA, DD BAYMAK gibi markalarda öne cıkmaya başlamış.
    Öncelikli tercihimin bir YERLİ MARKA olacagını da belirterek, bana tavsiye edebileceğiniz ve ihityacıma cevap verebilecek yoğuşmalı kombi modelleri hakkındaki önerilerinizi dikkatle okuyacagım.
    Fiyat/Performans ve kapasite olarak ECA CONFEO PREMIX 30 KW
    ile BAYMAK BROTJE NOVADENS EKSTRA PREMIX 330 ürünlerini özellikle değerlendirmenizi rica ediyorum. Hepinize saygı ve selamlar


    Selamlar,

    2. bölgedeki, Denizli 220 m2 net ısıtma alanı varsa, yalıtımda var bu durumda 37 kcal birim değerden, kabaca 220*2,65*37=21571 kcal gerekiyor. Bu da pkkp22 h:60 olarak 90-70 işletme için 10 mt petek ihitiyacı 75-65 işletme için ise 15 mt demekdir.
    Bu anlamda petek tip ve markasınada bağlı olarak değişebilir.
    12,4 mt çıkarılan petek ölçüsü petek tiplerine bağlı olarak bulunmuş olsada 21571/12,4= 1740 kcal/mt değere geliyor. Bu da sistemin 90-70 ile 75-65 arasında projelendirildiğini gösterir. Siz bunu 13 mt yaparak 21571/13=1660 kcal çekmişsiniz. Banyoların m2 lerini ve tavan yüksekliğini bilmiyoruz ama küçük m2 ler dışında havlupanı ısıtma amaçlı kullanmak yanlış bir seçim olabilir.Zira bugün istanbulda 4 m2 lik bir banyo için
    600*1200 gibi bir havlupan bile kullansanız en fazla 90-70 tesisatta 20 derece için 731 kcal/saat alırsınız. Buda aslında pkkp22 h:60 bir peteğin ancak 0,3 mt sine denk gelir. Öte yandan işletme sıcaklığının düşmesi 75-65 olması ve aslen banyoların hedef sıcaklığının 24 derece olması gerektiğide hesaba katıldığında, havlupanların ısıtma güçleri ciddi düşer, 731 kcal değerimiz ancak 360 kcallere gelir. Bu nedenle, havlupan uygulamasında bu konuya dikkat edilmelidir.

    Aslen yalıtım konusunda , ısı geçirmi düşük tuğla kullanılması iyi tabiki ama bu uygulama 3 cm lik yalıtım panelinin ki kadar etki yaratmaz. Ayrıca 220 m2 için 2 kat şeklinde ve dublex olan dairenin ısı kaybı normal bir arakat veya dublex olmayan bir en üst kata göre kesinlikle daha fazladır. Bu anlamda belki alt katı 35 kcal den hesaplamak mümkünken üst kat için 40 kcal almak gerekir.
    Tabiki bunlar yerinde yapılan tespitlerde değişebilir.

    Kombi konusunda ise ECA confeo premix 30 kw kullanan bir son kullanıcı olarak, kombinin muadil bir çok yerli üründen daha iyi olduğunu net olarak söylerim. İthal ürünlerden de buderusun bu güçte ECA rakip olması mümkün değildir. Zira bu güçteki artık duvar tipi kazan olarak adlandırılan GB-112 serisi ciddi olarak pahalı olup, sadece ECA ya olan farkı amorti etmesi 10 yılı bulur. Bu güçteki ürünün uygulama maliyeti size uygun gb-112 29/36wt/wth için 2008 5. ay fiyatı 2400 € du , bu da 5100 ytl demekdir.
    Benzer durum viessmann vitodens200 w 35 kw içinde söz konusu bu üründe 4500 ytl ler civarına yakındır. Vitodens100 30kw yı ise önermiyorum.
    ECA 30 kw yı ise 2500 ytl uygulayabilirsiniz.

    Tabi ki sizin banyo sayınız fazla olduğundan sıcak su ihtiyacınızda fazla olacakdır, tabi ki bunda evde yaşayan kişi sayısıda çok önemli.
    Bu anlamda ise çok dikkat etmeniz gereken konu sıcak su ihtiyacınız ve alacağınız kombide entegre veya harici boyler yoksa , sıcak su kullanımında , peteklerin ısıtması duracağından soğuma süresi artacağı hususudur. 4 yetişkinden oluşan bir ailede mutfak, banyo kullanımlarının arka arkaya gelmesi durumunda bu süre oldukça uzayıp ortam ısısının düşmesi kaçınılmaz bir durumdur.
    Bu anlamda boylerli bir uygulamada uygun olabilir, bu tür seçimde alacağınız kombinin en azından %15 civarındaki gücünün bu işe ayrılması gerekir. Yani ısıtma için 21500 kcal gerekiyorsa Kombininde en az 26000 kcal lik olması gerekir.

    Sadece ısıtma amaçlı olarak ECA nın 30 kw ürünü şu anki petek boyunuzu rahatlıkla karşılar ve devirdaimde (tesisat uygunsa) sorun yaşatmaz.
    Ancak bu kombinin 25800 kcal olan maks gücü 50-30 luk çalışma aralığındadır. Sizin petek boylarınızda bu aralığa hitap etmiyor, daha fazla yaklaşık 18 mt olması gerekirdi. 75 -65 çalışmada için ise yine 15 mt gerekiyor.
    Bu durumda mevcut peteklerle kombinizin yoğuşmadan sağladığı fayda ancak dış ortam ısısı 7-8 ve üstü olduğu sürece olur. Kazan ısısı yüksek kalacakdır. Yüksek ısıda kullanıma gelince ECA 80-60 23478 kcal veriyor ki sizin için bu değeri baz almak gerekiyor. Bu değer sizin genel ihtiyacınıza yakın %9 üstünde bunun min %15 olması daha iyi olurdu.
    Yukarda eğindiğim gibi yalıtımın niteliğine bağlı düşen ısı ihtiyacı lehinize durum yaratabilir.

    Baymağın sorduğunuz ürünü orta civarı biraz üstü bir ürün ve dikkat çekilecek konu verilen ısıl değerlerin reklam amaçlı olarak yüksek olması adına kullanım sıcak suyu değerleri olduğunu belirtmem gerekiyor.
    Burdaki en güçlü model olan 330 modeli aslında 50-30 da 26060 kcal ile ECA ile aynı değerde sayılır. Oysaki ürünün model numarasına baktığınızda (330 ifadesi) reklamdaki 28380 kcal yani 33 kw değeri anlaşılıyor. Bu ürünün 80-60 değeri yerine 75-60 değeri verilmiş ve bununda 28 kw yani 24080 kcal olduğu anlaşılıyor. Paslanmaz çelikden brülör, sıcak su ve ısıtma eşanjörü, 3 kademeli düşük güç tüketimli sirküle motoru, %33 -100 arası modülasyon, ile ECA benzer özelliklerde bir ürün ECA nın 30-100 arası modülasyon , daha düşük tüketim değerleri, daha iyi verim ve daha yüksek kapasiteli aynı marka grundflos sirküle motoru artıları varken Baymakda standart verdiği haftalık programlanabilme ve uzaktan kumanda özellikleri ile aksesuarda ağır basıyor. Ayrıca baymağın bu ürünün italyan baxi üretimi olduğunuda belirtirim.

    DD nanomix ise bana göre, bu ürünlere göre daha aşağıda kalıyor, sargon modellerini ise önermiyorum özellikle ilk nesil olanları hiç önermem.

    Ayrıca mevcut tesisatınız şayet oks. bariyerli borudan değil ise paslanmaz çelik ısı eşanjörlü bir yoğuşmalı kombi kullanmanızı öneririm.

    DOĞALGAZ KOMBİSİ ÖNERİSİ?


    DOĞALGAZ KOMBİSİ ÖNERİSİ?


    DOĞALGAZ KOMBİSİ ÖNERİSİ?


    DOĞALGAZ KOMBİSİ ÖNERİSİ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi maxfocus -- 30 Ocak 2009; 11:58:39 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: kenfat10
    quote:

    Orjinalden alıntı: nefron
    oda termostatı ile ilgili verilen bilgiler için tşk ederim. Modulasyonlu oda termostatı denmiş.kombim vaillant modulasyonlu. oda termostatı modulasyonlu model diye bir şey var mı termostatın modulasyonlu olup olmadığını nasıl anlayacağız.ben vailantın calorMATIC 240 oda termostatını almayı düşünüyorum bu modulasyonlumu internette bilgiye rastlamadım.

    Evet üstadlar bende bu soruya yanıt arıyorum.Sitesinde belirtilmemiş,bayiler var diyor ama güven vermiyolar.bu cihaz modulasyonlumudur?


    Selamlar,

    Bu ürün digital, programlanabilir oda termostadır, modülasyonlu değildir.
    http://www.milis.com.tr/vaillant/gaz-yaktl-cihazlar/otomatik-kontrol-cihazlar/calormatic-240.html adresinden inceleyebilirsiniz.

    calorMATIC 230, calorMATIC 240, calorMATIC 240f kablosuz ve calorMATIC 390 da modülasyon özelliği yok.
    390 da kalorifer ısı ayarının yanı sıra, sirküle motoru ve sıcak su kullanımı için önceden ısıtma zamanlamasıda yapılabiliyor.
    calorMATIC 410 ve calorMATIC 420 de dış hava sensörüde dahil modülasyon özelliği var.
    calorMATIC 630 ise çok daha gelişmiş aynı anda birden fazla ısıtma alanını kontrol ederek kaskad (birden fazla kombinin tek ısıtma sisteminde kullanılması) ve birden fazla ısıtma alanının (misal tüm odaların) aynı anda kontrolünü yapıyor.Dış hava sensörü ile modülasyon yapabilir.

    Resimleri ekliyorum. Kolay gelsin.




    DOĞALGAZ KOMBİSİ ÖNERİSİ?




  • Merhabalar,

    Ben de foruma katıldım. 2 haftadır tüm forumu baştan sona okudum, öğrendiğim birçok şey oldu. Ben fikirlerimi ve tecrübelerimi paylaşmak istiyorum.

    Öncelikle şunu belirtmek istiyorum; ısınma ve az yakıt harcama konusunda bir numaralı kural yalıtımdır. İnsanlar kombilerinin çok fazla yaktığını, daha az yakacak bir kombi aradıklarını söylerler. Böyle bir şey mümkün değildir, piyasadaki tüm kombiler zaten yüksek verimle çalışıyorlar (%90’ların üstünde). Örneğin yoğuşmalı kombiler diğerlerine göre %6-%7 tasarruf sağlıyorlar. Eğer kombiyi değiştirdim artık çok az yakıyor diyebiliyorsanız, eski kombinizin verimi çok düşük olmalıdır (başka bir deyişle bazı üreticiler bizi kandırıyorlar; %92-%93 verimi var diyerek).
    Kendimden örnek vermek istiyorum. Eski oturduğunda evde, çok soğuk zamanlarda (gündüz -5 C, gece -10 C civarında) günlük 15 m3’ün altına düşmüyordu. Kombiyi de gündüz biraz kısıyordum ve sıcaklığı 22.5-23 C’de tutuyorduk. Evin kuzey tarafında çıkma ve apartman boşluğu var, yalıtımı pek yok, alt komşu aralık deyince evi kapatır gider. Özellikle kuzey tarafı ısıtmak çok zor oluyordu. Aynı şartlarda üst komşu ise günlük 4-5 m3 yakıyor, kombisi orta halli bir Demirdöküm, ev sıcaklığı ise yine 22-23, çünkü ben onu yeterince ısıtıyorum. Başka bir arkadaşım yine Baymak kombi kullanıyor, pek yalıtımı yok ,evi güney cephe ve soğuk mevsimde 8-10 m3 yakıyor. Gördüğünüz gibi esas önemli olan yalıtım. Alt komşu iyi yakarsa tüketimiz azalır, bırakın ısı kaybını eviniz alttan ısıtmalı gibi çalışır. Bu arada ben de Baymak kombi kullanıyordum, diğer arkadaşımda. 5-6 yıl oldu hiçbir sorun yaşamadık. Az yakar mantığı ile pahalı kombi almaya gerek yoktur. Kombiye çok para vererek, iki şeyi satın almış oluyorsunuz; ek konfor sağlayan özellikler ve marka+güvenilirlik (bu da tartışılır). Karar vermek size kalmış. İnsanlar doğalgaz tesisatı yaptırmak için 2000-3000 TL civarında para harcıyor ve buna ek olarak bir sefer mahsus iyi bir yalıtım da yaptırsalar, ısınma ve çok yakma konusunda hiçbir dertleri olmayacak.

    Forumda genelde yazanlar İstanbul’dan. İstanbul iklimi nispeten ılımandır. Ankara gibi İç Anadolu illerinde kış çok daha sert geçiyor. Isınma problemim var, çok fazla yakıyorum diyenler genelde Ankara’dan. Doğu illerini ise düşünemiyorum bile. Büyükşehirler dışındaki illere doğalgaz yeni yeni geldiği için buralardan çok fazla şikayet duymuyorsunuz. Oralarda da yaygınlaşsın, şikayetler artacak. İnsanlar tasarruf için, yoğuşmalı kombi, modulasyonlu oda termostatı gibi konulardan önce yalıtıma önemli vermelidir. Sonuçta evi ısıtmak için gerekli ısı miktarı ve buna karşılık yakmanız gereken gaz miktarı değişmeyecektir. Sadece benim çevremde aylık 400 m3 üstü yakan 4-5 kişi var.

    Ek olarak, kendi evim konusunda bir tecrübe aktarmak istiyorum. Özellikle müteahhit evlerinde antreye petek konmaz. Benim evde, apartman boşluğu kuzeye bakıyor ve çok soğuk oluyor. 15 m3 kadar bir antre var ve özellikle dış kapıdan çok soğuk geliyor. Yetkili arkadaşımız burası giriştir kolay ısınır mantığı ile 80 cm’lik petek koymuş. Gelin görün ki evde rüzgar eser gibi oluyor. Odaları ısıtıyorsun ama ara ısınmıyor, ve sıcak odalara sürekli soğuk hava esiyor. Dikkat ediyorum (özellikle dubleks evlerde) girişe ya petek konmuyor ya da çok küçük konuluyor, inanılmaz ısı kaybı oluyor. Siz siz olun buna izin vermeyin, ısınma problemi olmazsa peteği kapatırsınız.

    Termostatlar için de görüşümü belirtmek istiyorum. Bu konuda 1-2 haftadır araştırma yapıyorum, kendi kombime de takacağım. Termostat konusunda da insanlar yönlendiriliyor. Bazı firmaların sitelerine baktım %30 tasarruf sağlar yazmışlar. Zaten %30 rakamı da sihirli hale gelmiş, her türlü tasarruf olayında %30 lafı geçer. Alfa-X sıvısı için de böyle deniliyor. Çünkü %40-50 deseniz insanlar abartılı bulur, %10-15 deseniz bu sefer de kimse dikkate almaz. Termostat temel olarak konfor sağlar. Eğer size hava değişimine göre, örneğin sabah, akşam ve gece yatarken kombinin sıcaklık ayarını uygun yere getirirseniz zaten tasarruf ederseniz. Bunun üzerine termostatın sağlayacağı tasarruf %5’i geçemez. Termostat size kombi ile hiç uğraşmadan istediğiniz sıcaklığı elde etmeniz sağlıyor.

    Modülasyonlu oda termostatını da açıklayayım. Modülasyon lafı nereden gelmiş bilmiyorum ama yabancı sitelerde böyle bir laf yok. Honeywell ve Danfoss sitelerine baktım hiçbirisi modülasyon diye bir terim kullanmaz. Bazı arkadaşların modülasyon ile bir özellik göremedim demelerinin sebebi bu. Modülasyon dediğimiz özelikle esas olarak, termostatta set edilen sıcaklığın otomatik kontrol algoritması (PI kontrol) ile yapılmasıdır. PI kontrol gibi bir algoritma kullanırsa termostat istenilen sıcaklığı daha hızlı ve daha az hata ile gelecektir.

    On-Off termostatlar hemen hemen tüm kombilere bağlanabilir. Kombilerin termostat girişleri iki uçludur. Genelde bu iki uç kısa devre durumdadır. Eğer bu uç arasındaki kısa devreyi kaldırırsanız, kombi çalışmayı durdurur. Termostatın yaptığı da budur. Kombiyi durduracağı zaman bu iki uç arasındaki bağlantıyı kaldırır.

    Modülasyonlu termostat ise kombiye direk komut gönderir. Aralarında bir çeşit seri haberleşme vardır. Bu seri haberleşmenin protokolü de Openterm olarak isimlendirilmektedir. Kombi üreticileri yeni nesil cihazlarında bu protokolü de vermektedirler. Siz de, kombi üreticisinden bağımsız olarak Openterm destekleyen herhangi bir termostatı alıp takabilirsiniz. Modülasyonlu termostatlar daha önce de yazıldığı gibi set edilen sıcaklığa yaklaşıldıkça alev boyunu kısarak yavaş yavaş yaklaşmayı sağlar.

    Bu arada Danfoss’un sitesinde On-Off çalışan ama “modülasyon” yapan termostatlar da mevcut. Set edilen sıcaklığa yaklaşınca kombiyi daha az devreye alıyor. Danfoss, bu çalışma moduna “chrono-proportional” ismini vermiş.

    Ben henüz deneme yapamadım ama modülasyonlu oda termostatının çok fazla tasarruf sağlayacağını zannetmiyorum. Bu konuda bilgi veren arkadaşlar şöyle açıklama yapmışlar: “On-Off termostat set edilen sıcaklığa kadar kombiyi çalıştırır ve gelince durur. Ancak peteklerde dolaşan su hala evi ısıtmaya devam eder ve sıcaklık set edilen değeri aşar. Böyle olunca da fazladan ısıtma yapmış olursunuz. Örneğin 22 C set ettiniz, termostat 22 C’yi görünce kombi durur, ancak peteklerden yayılan ısı ile sıcaklık 23 C’ye çıkar.” Ben bugüne kadar kombinin 1 sefer yanma ile herhangi bir odanın sıcaklığı bırakın 1 C’yi, 0.5 C bile yükseltebildiğini görmedim. Buralardaki oynamaların 0.1-0.2 C civarında olacağını düşünüyorum. Kaldı ki, fazla ısı verseniz bile verdiğiniz ısı uçup gitmiyor yine eve veriyorsunuz, bir sonraki adımda kombi daha geç devreye girecektir. Modülasyon esas olarak musluk suyunda yararlı olur. Eğer musluk suyunu böyle oynamalar olursa, aşırı sıcaklık nedeniyle suyu kullanamazsınız ve de ısıtmış olduğunuz su akar gider.

    Termostat konusunda deneme yapmış olan arkadaşlara sormak istediğim konu; termostat devrede iken kombi suyu benim ayarladığım değere kadar mı ısıtıyor yoksa servis tarafından set edilmiş yüksek bir değere kadar mı ısıtılıyor.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: cimbom38
    Sn.maxfocus,
    Yazıların son günlerde arttı farkındayım.Ama sorunlarımın sağlıklı çözümünü arıyorum..İstediğim gibi bir firma buldum.Evime gelecekler peteklerin boylarına bakacak ve petek ısılarını ölçecekler,odaların ısı durumuna bakacaklar,oda termostatının çalışmasını kontrol ederek,yetersizlik oda termostatında ise onu tespit edip değiştireceğiz.Yerinin doğru olup olmadığına bakacaklar.Sorunu çözüp en kısa sürede halledeceğim.
    Benim kombim balkonda olduğunu için oda termostatını mecburen kullanıyorum.Size de tavsiye ederim.Normal sıcaklıklarda yakıt tasarrufu bir tarafa gerçekten sizin durumu farkedip kombi sıcaklığını düşürüp yükseltmenize gerek kalmadan oda termostatı daha kısa sürede devreye girip kombiyi çalıştırıyor.Bunu dün akşam bir daha yaşadım.Çok memnunum. Havalar bir kaç gündür akşamları 0 derecelerde gidiyor. Benim evde hava sıcaklığı -15 - 20 lere düştüğünde problemler başlıyor.Ben bu sene ve geçen sene 1-2 gün oda termostatını iptal ettim sürekli kombiyi yaktım.Kombi 3 dk da bir sürekli dur kalk yapıyor dönüş suyuna göre çalışıyor.Ama benim tespitimi söyleyeyim.Bu evin ısınması için yetmiyor. Daha doğrusu tek başına yeterli gelmiyor. Kombi sadece dönüş suyuna bakıyor ve benim denemelerimde gördüğüm petek boyuda yeterli hale gelse ısı konforu yeterli gelmiyor.En güzeli oturduğum oda da oda termostatını kullanmaya devam edeceğim.Diğer zaman zaman kullandığım salona da termostatik vana koyacağım. Tamamen kapatmayı düşünmüyorum,odanın ısı durumuna göre salon ve antreden diğer odalara ısı transfer olmayacak şekilde zaman zaman kısıkta kullanacağım.Kardeşim daha önce lpg li kombi kullanıyordu.1 sene anormal yakıt parası ödedi.Dayanamadı ve 1 sene kömür yakmak zorunda kaldı.Ama şimdi doğalgaz bulunduğu bölgeye gelince sizin gibi ecanın (onunki 24000 kcallik) yoğuşmalı kombisini aldı ve mekanik oda termostatı kullanıyor.Kombinin yanına hiç uğramıyor.Yalıtımıda çok iyi.Evi dublex küçük çocuğu olduğu için 24 saat yakıyor,ısı konforundan ve tüketiminden gerçekten çok memnun.Ben kombiyi daha önce almıştım.Şimdiki tecrübelerime göre ilk başta ekonomik durumumda yeterli olsaydı yoğuşmalı buderus veya eca kombi almak isterdim.Binada kuzeyde oturan bir kaç komşuda buderus var.Gerçekten çok sessiz ve onlarda oda termostatı kullanıyorlar ve kombinin yerini unutuyorlar.Elle ayar yapmak gerçekten zahmetli ve oda termostatı kadar randımanlı olmuyor.Tabi yanlış anlaşılma olmasın bu benim benim tespitim isteyen deneyebilir. Memnun kalmazsa iptal eder.Yanlış yönlendirmek istemem.
    Kombim yeni ve modülasyon özelliğine sahip olduğu İstanbul'da msn ile görüştüğüm 30 yıllık baymak ustası da söyledi. Kombim ile uyumlu bulabilirsem modülasyonlu oda termostatı alacağım. Dış hava sensörü kullanabileceğimi sizde söylediniz.İlk yaptıracağım zamanda Buderus ile görüşmüştüm.Servisin yaptığı şey Buderusun hermetik ve yoğuşmalı kombilerinde hem de kardeşimin eca kombisinde de aynı şeyi yapıyorlar.Oda şu;kombi sıcaklığını yüksek sıcaklığa ayarlıyorlar.Sizde yoğuşmalı kombilerin 50 derecenin üzerinde yoğuşma kombilerin çalıştırılmaması gerektiğini,çalıştırıldığı takdirde hermetik kombi gibi çalışacağını söylüyorsunuz.Oda termostatı takılmadan önce kardeşim 45-50 derecede kullanıyordu.Geçen gün servisin sıcaklığı artırdığını söyledi.Bana da iki servis oda termostatının görevini daha iyi yapabilmesi için kombi sıcaklığını yüksek tutarak kullanmanız gerekiyor demişti. Daha önce de size sormuştum.Eca Confeo kombilerde olan (On/Off çalışan oda termostatlarından farklı olarak modülasyon yaptırma özelliğine sahip oda termostatı bağlama olanağı (Open - therm iletişim protokolünü destekler) Bu özellik nedir? Diğer bu özellik olmayan olmayan kombilere göre ne avantaj sağlar? Biraz açabilirmisiniz. Gerçekten bu form ve paylaşımlar gerçekten seviyeli ve çok faydalı buluyorum.Diğer kombi almayı dününen arkadaşlara ışık tutacağına inanıyorum.Siz ve formdaki değerli arkadaşlarla paylaşmak istedim. Selamlar


    Selamlar,

    İyi bir servis tüm sorunlarınızı yerinde görüp çözecekdir.
    Bende en kısa sürede oda termostadı kullanıcam.
    LPG ile ısınmanın maliyeti geçen sene doğalgaza göre 4 katı pahalıydı. Simdi fiyatları tekrar karşılaştırmak gerekir.
    Open Therm , bir data iletişim protokolüdür. Bilindiği gibi veri aktarımında, verilerin min ölçüde kayıplı , hızlı, yüksek kapasiteli ve ucuza aktarılması çok önemlidir. Bu nedenle kullanım alanlarına göre bazı yöntemler geliştirilir. Bunlar sayısal verilerin belli kurallara göre , elektrik sinyalleri ile taşınması işlemidir. Çok kabaca örnek verecek olursak, eleketrik hattı üzerinden data aktarımı yapan digital sayaçlar olabilir.
    Çalıştığım tesisde bu tür sayaç kullanılıyor ve sayaç okuma için kimse gelmiyor , sayaç gerekli bilgileri elektrik hattı üzerinden merkeze , gönderiyor ve bunun içinde bir iletişim protokolü kullanılıyor. Bu sayede de iki kablo üstünden gerekli bilgiler gönderilebiliyor.

    Bu protokolün kullanıldığı kombilerde , yine bu protokole uyumlu olan oda termostadı, dış hava sensörü vb donanımlar kullanılabiliyor. Bu protokolü tanımayan kombilerde ise kullanılamaz anlamına geliyor. Tabi ki eski nesil kombilerde manuel sistemle çalışan oda termostadları ve elektronik kart üstünde hazır termosensör bağlantıları olabiliyor. Bunlar için bir protokole gerek yok.
    Teknoloji ilerledikçe ve elektronik kontrol sistemleri küçülüp ucuzladıkça, bir çok ilave yapmak mümkün olabilecek. Bu sayede de daha iyi, kullanışlı ve verimli cihazlar yapılacakdır. Umarım açıklayıcı olmuştur.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: keskin76
    Merhabalar,
    Ben de foruma katıldım. 2 haftadır tüm forumu baştan sona okudum, öğrendiğim birçok şey oldu. Ben fikirlerimi ve tecrübelerimi paylaşmak istiyorum.

    Modülasyonlu oda termostatını da açıklayayım. Modülasyon lafı nereden gelmiş bilmiyorum ama yabancı sitelerde böyle bir laf yok.
    Honeywell ve Danfoss sitelerine baktım hiçbirisi modülasyon diye bir terim kullanmaz. Bazı arkadaşların modülasyon ile bir özellik göremedim demelerinin sebebi bu. Modülasyon dediğimiz özelikle esas olarak, termostatta set edilen sıcaklığın otomatik kontrol algoritması (PI kontrol) ile yapılmasıdır. PI kontrol gibi bir algoritma kullanırsa termostat istenilen sıcaklığı daha hızlı ve daha az hata ile gelecektir.

    Modülasyonlu termostat ise kombiye direk komut gönderir. Modülasyonlu termostatlar daha önce de yazıldığı gibi set edilen sıcaklığa yaklaşıldıkça alev boyunu kısarak yavaş yavaş yaklaşmayı sağlar.

    Bu arada Danfoss’un sitesinde On-Off çalışan ama “modülasyon” yapan termostatlar da mevcut. Set edilen sıcaklığa yaklaşınca kombiyi daha az devreye alıyor. Danfoss, bu çalışma moduna “chrono-proportional” ismini vermiş.

    Ben henüz deneme yapamadım ama modülasyonlu oda termostatının çok fazla tasarruf sağlayacağını zannetmiyorum. Bu konuda bilgi veren arkadaşlar şöyle açıklama yapmışlar: “On-Off termostat set edilen sıcaklığa kadar kombiyi çalıştırır ve gelince durur. Ancak peteklerde dolaşan su hala evi ısıtmaya devam eder ve sıcaklık set edilen değeri aşar. Böyle olunca da fazladan ısıtma yapmış olursunuz. Örneğin 22 C set ettiniz, termostat 22 C’yi görünce kombi durur, ancak peteklerden yayılan ısı ile sıcaklık 23 C’ye çıkar.” Ben bugüne kadar kombinin 1 sefer yanma ile herhangi bir odanın sıcaklığı bırakın 1 C’yi, 0.5 C bile yükseltebildiğini görmedim. Buralardaki oynamaların 0.1-0.2 C civarında olacağını düşünüyorum. Kaldı ki, fazla ısı verseniz bile verdiğiniz ısı uçup gitmiyor yine eve veriyorsunuz, bir sonraki adımda kombi daha geç devreye girecektir. Modülasyon esas olarak musluk suyunda yararlı olur. Eğer musluk suyunu böyle oynamalar olursa, aşırı sıcaklık nedeniyle suyu kullanamazsınız ve de ısıtmış olduğunuz su akar gider.

    Termostat konusunda deneme yapmış olan arkadaşlara sormak istediğim konu; termostat devrede iken kombi suyu benim ayarladığım değere kadar mı ısıtıyor yoksa servis tarafından set edilmiş yüksek bir değere kadar mı ısıtılıyor.


    Selamlar,

    Hoş geldiniz ve güzel açıklama olmuş tümünü genellemişsiniz,

    Modülasyonun teknik açıklamasında, taşınmak istenen bilgi sinyalinin, taşıyıcı radyo frekans dalgası üzerine, herhangi bir metod kullanılarak (frekans modülasyonu, genlik modülasyonu, faz modülasyonu,gibi) yüklenmesidir.
    Bu yöntemle ile bilgi ileterek, alev boyunu ayarlayan ve diğer komutları veren, oda termostadlarına , modülasyonlu deniliyor.

    Düşük güçlü yüksek frekanslı bir bilgi sinyalini, yüksek güçlü düşük frekanslı bir taşıyıcı sinyal üzerine bindirerek iletilmesi işlemi radyo sinyallerinde kullanılıyor..Demodulasyon ise bunun tam tersi oluyor.
    Bu nedenle yabancı sitelerde modülasyon tabiri bulamazsınız.
    Burda ise bu işlem alev boyunun ayarlanması içinde gerekli frekanstaki sinyaller kullanılarakda yapılıyor.
    Set edilmiş olan farklı kompanzasyon eğrilerine göre sistem çalıştırıla biliyor.

    Oda termostadlarının verimi çok göreceli bir konu , değerlendirme için ilk olarak temel şartları belirlemek gerekir.

    Ayrıca algoritma ne kadar iyide olsa esas olan termo eleman (algılayıcı)hassasiyetidir ve algoritmanın buna göre geliştirilmesi önemlidir.
    Bu konuda öncü ve en iyi firmalardan biri(hatta en iyisi) danfossdur Danfossun daha hassaslık için gaz kullanmaya başladığını sitesinde daha önce okumuştum.Bu konuda sürekli geliştirme yapıyorlar. Ayrıca honeywellde bu kontrol sistemleri konusunda çok iyi.

    Oda termostadındaki sıcaklık sapması kısmen katılıyorum, 0,5 üzeri abartılı olur ama yüksek kazan sıcaklığı ve uzun petek boyunda bu tür sapma olasılığı önceden sabit sıcaklığı olan bir ortamda mümkündür. Kısaca biraz şartlara bağlı ama genelde haklısınız.
    Ortama verilen fazla ısı tabi ki bir kayıp değildir ama , aynı şekilde ısı kaybındaki değerlerinizde artacakdır.
    Zira dış ısının değişmediği bir , 20 derecedeki bir odanın ısı kaybı miktarı ile 22 derecedeki odanın aynı olmayacakdır.

    Esasen Musluk suyunda yararı olur konusunuda anlayamadım, burda ısıtma sistemine esas hedef değildir mi demek isteniz , öyle ise katılmıyorum,esasen modülasyonun temel amacı , min miktarda yakıt ile ısıtmanın gerçekleştirilmesi ihtiyacındandır.
    Modülasyon olmadan yapılan ısıtmalarda kombi dönüş suyuna göre ısıtmayı keseceğinden , şartlara göre en çok sık sık devreye girme problemi başta olmak üzere sorunlar yaşanırdı. Bencede olmazsa olmazlardandır. Bugün bir çok marka bunu aşağıya çekiyor.
    Bu şekilde bahsettiğimiz, ısı sapmalarıda azalıyor.
    Ayrıca şu anda bile modülasyonlu kombilerde sıcak su ayarlanan değerin genelde 10 derece üstünde çıkış veriyor. Burda da bir çok insan suyun debisini azaltıp soğuk ile karıştırarak kullanıyor. Öte yandan çıkış sıcaklığı tesisat uzunluğunada bağlı en az 3-4 derece ve fazlasında soğuyor.

    Benim bu konudaki önerim ısıtma alanlarının kullanımlarına göre termostatik vana ile modülasyonlu ve programlanabilir özellikli oda termostadının dış hava sensörü desteği ile kullanılmasıdır. Bu sayede oldukça yüksek tasarruf ve otomasyon sağlanacakdır.

    Modülasyonlu oda termostadı ve kombilerle ilgili olarak , ileriye dönük düşüncem bu ürünlerde, tesisattaki su miktarınında ölçülerek bunun üstünden min ve maks ısıtma için, zaman ekseninde değerlerin cihaz tarafından hesaplanması yapılabilmeli.
    İlk çalıştırmada kombiye bu değerler servis tarafından girilmeli. Kombide hem ısıtma hemde beklemede kontrol ederek sıcaklıkları kontrol ederek artışı her ayara göre kendisi hesaplayabilmeli.
    Kısaca önceden set edilmiş değerlere göre yapmamalı. Bu şekilde kombiler, daha verimli ısıtma ve uygulamalarda daha esnek olacaklardır.

    Sorduğunuz soruya baymak 240fi tarafında sizin ayarladığınız değere kadar ısınır şeklinde cevap verebilirim.
    Servislerin set ettiği değer maks ayar sahasının en yüksek değeri olmalı. Öte yandan bu sayfada yazan bir arkadaş DD sargon yoğuşmalı kullanıyormuş ve oda termostadından kombinin + - 7 derecelik toplamda 14 derecelik bir difransiyelle çalıştığını ancak kombinin 40 ayarlandıysa 47 olduğunda termostad ısıtmayı kes demeden (oda sıcaklığı ayarlanana gelmeden) kombinin çıkış suyu sıcaklığı değerine ulaştığı için ısıtmayı durdurduğunu söyledi.. Bu bana mantıksız geldi ama bu şekilde çalışıyormuş. Sonuçta marka ve modele bağlı farklı uygulamalara rastlamak mümkün olabilir. Kolay gelsin.




  • [quote]Orjinalden alıntı: maxfocus

    [Öncelikle hayırlı olsun güle güle oturun.
    Yerden ısıtma en ideal sistem ve düşük tesisat ısısı kullananlirsiniz, yoğuşmalı için ideal bir tesisat. Ancak doğru kesit, uzunluk ve projede yapıldıysa tabi ki. Mesela yapılan grupların boylarının aynı olması gerekli. Bu anlamdaaslında düzgün bir uygulama varsa petek taktırmanız gereksiz olur. Öncelikle bunları kontrol ettirirseniz daha sağlıklı olur.
    Bahsettiğiniz markalarda sizin için yoğuşmalı ürün olarak Buderus GB022 ve Viessman Vitodens200W 26 kw yı önerebilirim. Bu ürünler tüm yazılanlara rağmen kalitelidirler. Ancak viessmann ürünü pahalıdır.
    Yerli ürün olarakda ECA ve DD düşünebilirsiniz. Ayrıca yerden ısıtma için çift ısı aralığı olan veya düşük su sıcaklıklarında çalışabilecek bir kombi gerekir.Her kombi yerden ısıtmaya uygun olmayabiliyor. Bu nedenlede normalde 22-25 derecelik ısı 28 derece ve üstüne taşınır buda tüketimi artırır ayrıca sağlık problemleride çıkarabiliyor.

    öncelikle fikirlerin için teşekkürler. bende öle düşündüm ama sanırım iii döşenmemiş heralde borular iyi ısınamıyoruz.daha önceki oturduğum evde 110-120tl ye çok rahat ısınıyorduk.oda 100m2 idi . şimdiki evde benden önceki oturanın önceki gaz sarfiyatlarına bakıyorum d.gaz zamsız haliyle ortalaması 300 tl. ben 500 ödedim. ayrıca istanbulda (zeytinburnu) daha öle soğuk havada olmadı. kime sorsam yerden ısıtma normalin en az 1,5 katı yakar diyorlar. yani hem ısınamadık hemde çok ödedik. ev çift cepheli yanlarda bina var. altkat gaz fiyatlarından dolayı kömüre başladı galiba. en üst kattayım üstte çatı var kiremitle örtülü. çatı apartman boşluğundan daha sıcak oluyor. herhangi bi yalıtım yok cephe duvarlarında. iki cephedede balkon var. birde yerden ısıtma parkeleri mahvetti araları açıldı hep. ben değiştirme taraftarıyım ama birazda kararsızım. bebekte olduğu için en azından bir odayı iyi ısıtırım iki odayı kapatırım zaten üç kişiyiz. diye düşünüyorum. birde ev büyük olmadığı için yoğuşmalı almama gerek yok heralde yazılarda okuduğum kadarıyla. acaba hangi modeller bana uygun olur buderus vaillant ve viessman markalarından. buderus u052 akıllı kombi sizce nasıl.




  • Maxfocus ve Keskin76 arkadaşlarıma cevapları için teşekkürlerimi sunarım...Hal böyleyken oda termostatsız kullanımda yarın muhtemelen taktıracak olduğum Vaillant 242-5 plus kombi,barındırdığı modülasyon özelliği ile bana ne kazandıracak.
  • http://img90.imageshack.us/my.php?image=ferroliijl3.jpg

    Selamlar
    Ferroliye ait katologda gördüğüm değerler nedeniyle tereddütlerim oluştu. Şöyleki;

    DG alt ısıl değeri 8250 kcal ve 9,59 Kwh ise kombinin gücü=24 kwh ve max. gaz tüketimi 2,73 m3/h ise; m3 başına= 24 Kw / 2,73 m3/h = 8,791 kwh ve verim olarakta 8,791/ 9,59 = %91,6 buluruz. Tabloda verilen %93 değeriyle uyumlu. Hesabı 24,3 Kwh üzerinden yapmış olsaydık %93 çıkacaktı.

    Aynı hesabı min. değerleri ile yaptığımızda ; 7,2 / 0,88 = 8,182 --> 8,182 / 9,59 = %85-%86 arasında bir verim değeri ortaya çıkmakta. Kombi minumum ısıtma gücündeyken yani düşük sıcaklıkta iken %7-%8 civarında azalışla en verimsiz çalışmasını yapmakta gözüküyor. Muhtemelen tüm kombiler (hermetik) için yaklaşık olarak bu değerler geçerlidir sanıyorum.

    Yoğuşmalı tekniği hariç olmak üzere şöyle bir durum ortaya çıkıyor, ortamın ihtiyacı olan enerji kayıplarını karşılamak için düşük güçte uzun süre çalışmaktansa yüksek güçte kısa süre çalışmak daha verimli ve bu yüzdende daha tasarruflu gibi duruyor. Yüksek güçte çalışmanın düşük güçte çalışmaya göre tasarrufu (0,93-0,85)/0,85 = %9
    Bu çalışmayı sağlamak için uygun hassaslıkta bir oda termostatı olmalı tabiki. Ayrıca dur-kalk çalışmada enaza ineceğinden ordanda bir tasarruf sağlanacaktır. Ayrıca kısa süre çalışmanın getirdiği elektriksel tasarrufuda düşünürsek toplamda %15 gibi bir değeri teorik olarak görmekteyiz.

    Ozaman sistemi 90/70 şeklinde düşünüp termostat ile kullanmak hem yatırım hemde işletme maliyetlerini düşürecek gibi. Çoğu zaman ezber gibi dursada servislerin önerdikleri kullanım şeklide bu. Ancak daha sıcak suyun ısıtılacak ortama ulaşıncaya kadar ki aşamasında daha düşük sıcaklıktaki suya göre ortama ısı iletiminde ne gibi farklılıklar oluşur? Kombi tarafında sayılarla farkı görmek mümkün oldu ancak tesisat tarafında farklılıklar için fikri olan varmı?. Mesela ilk aklıma gelen daha sıcak radyatörle daha hızlı hava akımı oluşağı ve bununda ısınma konforuna olumsuz etki edeceği. Ancak ısıyı düşürünce konfor haricinde tasarruf sağlanımı? Aynı şekilde bu sıcak hava tavanda hızla birikirken ortama ısısını vermesi zaman alır gibi... Kısacası ısıyı düşürerek kombi tarafındaki %7-%8 verim azalışınıda telafi eder üstüne daha da fazla tasarruf ederiz şeklinde fikri olan varsa aydınlatırsa memnun oluruz. Yoksa düşük sıcaklıkta tasarruflu ısınıyorum diye kendimi kandırmayayım.

    Yada illa düşük ısı olsun diyorsak ve uygunda tesisatımız varsa; yoğuşmalılarda verimi alt ısıl değere göre %106 alsak 9.59*1,06=10,17 kwh olur ve 8,182 ile tasarruf yönünden kıyas yaparsak 10,17/8,182 = 1,24 --> %24 tasarruf demek olur.




  • Arkadaşlar bende rc 35 oda kumandası var dış sıcaklık duyar elemanı ile bağlı.Menüsünde iki seçenek var biri oda sıcaklığı diğeri dış sıcaklık.İlk başlarda dış havaya göre çalışıyordu bu yüzden diyelim dışarsı 2 derece ise 50 derecede kazan çalışıyordu ve ev isteninen sıcaklığın üstüne bile çıksa tasarruf yapmıyor soğuk günlerde normal kombi gibi durmadan çalışıyordu.Sonra oda sıcaklığına getirdim ve şimdi kesinlikle tasarruf yapıyor.Bence onemli olan oda termostatının yeri ve virgülden sonraki hassasiyeti.Dış havaya göre çalışması sıcaklık farkı çok olan yerlerde ve evi zor ısınan yerlerde daha iyi bir uygulama.Bizim evde çok iyi bir izolasyon var o yüzden hava kaçacak yer fazla bulamıyor ve belli sıcaklıkta rahatça kalabiliyor.Ben böyle düşünüyorum bence oda kumandasının hassasiyeti çok önemli bunu iyi araştırın bide bu kumandayı iç duvarlara koyun evin duvarının oteki yüzü dışarıya açıksa soğuk duvardan sıcaklığı az gösterebiliyor.

    Yeni indirim hayırlı olsun.Kolay gele.




  • XRAYTR Arkadaşımız çok farklı ve faydalı bir konuya değinmiş.Eğer gerçekten tam güç çalışırken kombi,daha tasarruflu kullanıyorsa gazı o zaman yok alev modülasyonu yok gaz modülasyonu teoride güzel pratikte tırt bir ticari taktik gibi gözüküyor.Kendim için konuşmam gerekirse günlerdir kablosuz modülasyon cihazı aramaktan kurtulmuş olurum,alırım bir on-off rahatıma bakarım...Ben samsunun en soğuk günlerinde köşeleri bile alimunyum doğrama pencere olan püfür püfür üfüren evde her nekadar evin ısısını eşit dağıtamadan vede 21 dereceyi geçiremeden gece gündüz 60 ile yakarak sadece 480 milyon fatura ödediysem artık kombide marka aramam arkadaşlar.Arkadaşlara sorduğumda millet yılın ilk kar yağışı olduğu soğuk günlerde hep yaklaşık aynı parayı ödemişler..Çeşit çeşit kombi kullanan arkadaşlardan yaklaşık aynı özelliklerde evler.Bir arkadaş demirdöküm aden ile 470 ödemiş diğeri baymak yoğuşmalı ile yaklaşık aynı şartlarda 430 ödemiş,ikisinin kombisi arasında 1200 ytl fark var.Yani yılda 120 TL tasarrufla 10 senede çıkaracak farkı ( sert kış samsunda en çok 20 gün sürer samsunda)..Yani öğrendimki kirada kaldığım evdeki DD Vintoya burun kıvırarak bakıyordum düne kadar ki haksızlık etmişim.
    Formun başlarında marka kombi almak gerek şeklindeki fikirlerim sonlara doğru tamamen değişti.Çift eşanjör olsun birde kablolu veya kablosuz oda termostadı olsun yeter..Ben bu akşam ciddi ciddi AİRFEL kombi bakacağım netten,yada DD modellerine...Herkesede tavsiyem gitsin gücünün yettiği ve çağrıldığında servisini kısa sürede alabileceği bir kombi almaları yönünde.Gördüğüm kadarıyle bu topic faydalı olan ama model uçak yada bilgisayar donanımı hobisi benzeri, kombi hobisi olan arkadaşların kıymetli bilgilerinin yer aldığı ama uzunluğu,vede gittikçe anlaşılması zor teknik konulardan bahsedilmesiyle kombi alacak insanların kafasının dahada çok karışabileceği bir hal almış durumda...Yani topiğin başlığına 3-5 GÜN İÇİNDE KOMBİ ALMAK ZORUNDA OLANLAR GİRMESİN yazılsa yeridir..Birde DH yöneticileri topiğe özgü bir arama motoru koymalı.




  • 
Sayfa: önceki 219220221222223
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.