Şimdi Ara

DOĞALGAZ KOMBİSİ ÖNERİSİ? (217. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
6 Misafir - 6 Masaüstü
5 sn
41.240
Cevap
277
Favori
4.325.778
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
17 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 215216217218219
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: jordan06
    Daha önce de yazmıştım ama cevap alamadım, birkez daha hatırlatayim... Aşağıdaki sorularıma cevap verebilirseniz sevinirim....
    Isınma üzerine yaptığınız bu forumdaki değerli yorumlarınızı okumaya çalıştım. Birçok faydalı bilgi paylaşımı yapılmış. Bu forum sayesinde bizleri bilgilendirdiğiniz için hepinize çok teşekkür ediyorum. Benim sorularıma gelmeden önce evdeki yerleşimi özetleyeyim;
    Ev Ankara Yenimahallede güney ve kuzey olmak üzere iki cepheli, 4.katta teraslı dubleks...
    Ev içi kullanım alanı toplam: 150 m2 ve yaklaşık 9 m petek var. 2.odadaki 1 m petek dışında diğer tüm petekler herzaman açık...
    Her katta 1 daire var binanın batı cephesi 4 cm XPS ile kaplattık. Doğu cephesinde ise yan taraftaki bina ile bitişik. Güney ve kuzey cepheler izolasyon yok ama uzunlamasına bir bina olduğu için dışa bakan yüzey m2 si oldukça az. Şu anda alt katta ve yan binada kimse oturmuyor. Kombimiz 26.000 kcal/h Demirdöküm Tayros... Evde oda termostatı yok. Zamanlayıcı var biz gelmeden saat önceden kombi çalışmaya başlıyor.
    Dışarı sıcaklığı -10 derece olduğu bir günde ölçüm yaptım. Kombi en yüksek seviyesi olan 6 da (80 derece çıkış sıcaklığı gösteriyordu) ve odaların kapıları iken Salon=22 derece, 1.oda 25 derece, yatak odası 21.5 derece oldu. Buna karşılıkta 11 saatte 21 m3 doğalgaz tüketimi gerçekleşti. Biz evde sıcaklık olarak genelde 22 dereceyi tercih ediyoruz. Çok teşekkürler... Herkese kolay gelsin...


    Selamlar;

    Ben size uzun olarak mevcut durum ve yapılabilecekler için açıklama yapıyorum.

    1) Sizce seçilen kombi ve petek uzunlukları doğrumudur?

    Ankara 3. ısı bölgesi birim değeri 60 kcal ve teraslı dublex +15 daha gerektirir, ama bu değerler eski binalar ve hiç yalıtım olmadığı düşünülerek
    verilmiş. Bu anlamda sizin uygulamanızda 55 kcal kullanmak yeterli. Sizin sisteminizin mevcut petek boylarına baktığımızda 90-70 hedef tesisat sıcaklığına göre projelendirilmiş olduğunu anlıyoruz.
    Bu anlamda petekleriniz, kombiniz 6 kademede iken -12 derecelik dış sıcaklıkta, ortam sıcaklığını 20 derece yapacak şekilde ölçülendirilmiş olması gerekirdi. Ancak 150 m2 için 21500 kcal civarında ısı gerekli , bunuda 90-70 göre 10 mt yapmak gerekirdi. Sizin bu anlamda petek boylarınız eksik gözüküyor. Ancak bu eksik odalarda değil ara diye bahsettiğiniz alanlardan kaynaklanıyor. Bu anlamda bir eksik var.
    Öte yandan mevcutta 80 derecelik çıkış suyunda 21-22 dereceleri -10 derecelik dış ortamda yakalamanız evinizde yapılan yalıtımın faydası olduğunun bir göstergesi, ama petek ölçüleri 90-70 derecelik sistemem göre olduğundan 80 derecelik kazan suyu çıkışı kombinin uzun süre devrede kalmasına, daha düşük bir çıkış seçilirse mesela 60 derece gibi sürekli devrede kalmasına sebep olacaktır.Zira petekler gerekli miktarda ısıyı ortama veremeyecekler ve dönüş suyu yeterli sıcaklığa ulşamadığı için kombi sürekli ısıtmada kalacakdır. Ayrıca kombinizin DD sitesine göre 90-70 sisteme göre çaışmadığıda anlaşılıyor. Zira ısıtma tesisatı sıcak su çıkışı 85-30 arası olarak verilmiş. Tüm bunlarda tüketim miktarını bu paralelde ciddi artıyor.

    Bu anlamda petekleriniz boyu odalarda yeterli ancak ısıtma yapmadığınız 12,8 m2 ve diğer eksik kalan 19,7 alanlara ilave gereklidir. buralar için 4648 kcal gerekiyor ama sizin sadece 1 mt peteğiniz var buda 2200 kcal maks verse bile yine 2448 kcal için 1,1 mt petek gerekirdi.
    Kombiniz 26000 kcal ise yeterli güçtedir. Yanlız bu kombinin ben DD sitesinde 26000 kcal liğini görmedim en fazla 24080 kcal var ve maks. 85 derecelik kazan çıkışı verilmiş. Eğer kombinizin gücü ve su çıkışı bu ise 80 derece çıkışda daha fazla süre ile çalışır, zira ihtiyaca göre oldukça sınıra yakın. Bunu kontrol ettirin.

    Bizim forumda özellikle vurguladığımız konu ilk yatırım maliyetine biraz katlanıp düşük tesiat sıcaklığı tercih edilmesi hususudur.

    Ancak mevcutu koruyarak daha uygun bir maliyetle ısınmak istiyorsanız öncelikle yalıtımınızı iyileştirmeniz gerekiyor.Mevcut durumda 11 saatte 21 m3 gaz harcadım demişsiniz, %91 verimden ve alt ısıl değerden 157658 kcal ısı ortama vermişsiniz ve oda sıcaklıkları 21.5 22 derece olmuş , sonuçta kombiyide büyütsenizde , petekleride arttırsanız , eğer ısıttığınız alan için bu kadar bir değer gerekiyorsa bunu vermek zorundasınız, bunu azaltmanın yolu yalıtımdır. Isı kaybını azaltmakdır. Peteklerin boyunu arttırmanız ortama vermeniz gereken ısı miktarını değiştirmez sadece ısıtmanın süreleri değişir, yine kombinin gücü yeterli ise sadece ortama daha fazla ısı verebilirsiniz.

    Burda benim yalıtım dışındaki önerim tesisat uygunsa 75 -65 derecelik projelendirme yapılmasıdır. Buna göre petek boylarınız yeniden hesap edilerek, Öncelikle yüksek tesisat sıcaklığının getirdiği kayıpları düşürebilirsiniz. Bu da size ekonomi yapar, bunun dışında peteklere sistemde 2-3 tanesi (banyo ve antre gibi) sürekli açık kalacak şekilde termo vana uygulamanız olacaktır. Bu şekilde %20 yakın bir tasarruf söz konusu olur.

    90-70 göre olması gereken uzunluklar, pkkp22 h:60 lar örnek alınarak petek marka ve modellerini bilmediğimiz için 90-70 de 20 derecelik oda için 1mt 2200 kcal üzerinden hesaplıyoruz.

    Alt Katta;
    Salon: 35m2 x 2.6m yükseklik, Petek- pkkp 100cmx60cm ve 160cmx60cm >35*2,6*55=5005kcal/2200=2,3 sizin 2,6 doğru
    1.oda: 11.2m2 x 2.6m yükseklik, Petek- pkkp 80cmx60cm doğru
    Mutfak: 13.8m2 x 2.6m yükseklik, Petek- pkkp 80cmx60cm doğru
    Ara: 12.8m2 x 2.6m yükseklik, Petek yok... kesinlikle petek olmalı ve 90*60 olmalıydı
    Banyo: 3.9m2 x 2.6m yükseklik, Petek- pkkp 40cmx60cm doğru
    Üst Katta;
    2.oda: 15m2 x 2.6m yükseklik, Petek- pkkp 100cmx60cm (BU PETEK HEP KAPALI DURUMDA) doğru
    Y.odası: 36m2 x 2.15m ort. yükseklik(eğik tavan), Petek- pkkp 100cmx60cm ve 100cmx60cm doğru
    Ara: 19.7 m2 x 2.6m yükseklik, Petek- pkkp 100cmx60cm bu petek 130*60 olmalıydı
    2.Banyo: 2.2m2 x 2.6m yükseklik, Petek- pkkp 40cmx50cm doğru.

    75-65 derecelik tesisata göre ise
    Alt Katta;
    Salon: 35*2,6*55=5005kcal/1450=3,4 mt uygulamada 2x1,7
    1.oda: 11.2m2*2,6*55=1602kcal/1450=1,1 mt
    Mutfak: 13.8m2*2,6*55=1974kcal/1600=1,2 mt
    Ara: 12.8m2*2,6*55=1831kcal/1450=1,3 mt
    Banyo: 3.9m2*2,6*55=558kcal/1300=0,4 mt
    Üst Katta;
    2.oda: 15m2*2,6*55=2145kcal/1450=1,5 mt
    Y.odası: 36m2*2,15*55=4257kcal/1450=3 mt uygulamada 2x1,5
    Ara: 19.7m2*2,6*55=2817kcal/1450=1,9 mt uygulamada 1+0,9 olabilir
    2.Banyo: 2.2m2*2.6m*55=315/1300=0,3mt mevcuttaki petek yeterlidir.

    Toplam m2 niz 149,6 buda 21393 kcal demektir.21393/9= 2378 kcal/mt olur ki bu değerde ısı çıkışı hiç bir petekde yok.
    90-70 de sizin için bunun max 2200 olması gerekirdi. Bu da 10 mt demek. Bu da ara dediğiniz alanlara ilave yapılırsa sağlanır.
    75-65 de ise 14 mt petek gerekiyor.

    2) Kombi çalışırken genelde (düşük ve yüksek kombi sıcaklarında) hiç sönmeden çalışıyor. Bu normal bir durum mudur? Sizdeki şartlara göre normal. Üstte nedenlerini açıkladım.

    3) Genelde kapılar açık kullandığımız alt kat arada hiç petek olmadığı için sanki ev zor ısınıyor gibime geliyor. Acaba aralara petek ekletmek gerekirmi? Bazı odalarda petekler büyütülmeli mi? Aralara kesinlikle gerekiyor, odalardaki petekler 90-70 için yeterliler.75-65 için yeterli değildir. Ölçüleri verdim

    4) Yakıt sarfiyati sizce normal mi? Bu miktarı düşürmek için kombi değiştirmek mantıklı olur mu? Yoğuşmalı yoğuşmasız hangisi mantıklı olur?
    Sistem 90-70 olunca ve eksik petekler olunca normal bir sonuç. Yeni nesil yoğuşmasız bir üründe çok küçük fark olur değmez.
    Yoğuşmalı için en az 21393kcal/1200kcal/mt= 17,8 mt petek gerekir ki muhtemelen üç çeyrek tesisatınız bu metrajı taşımaz. Size 2. sirküle ve hidrolik denge kabı, tesisat basıncınıda 2 bar yapmanız gerekir, ayrıca kombi olarakda 35 kw lık bir yoğuşmalı gerekir.Bu da ciddi maliyet demekdir. Bütçe uygunsa yapılabilir. Ben sadece petekleri 75-65 de çalıştırmanızı ve termovanayı öneririm. Bu işlem size daha az maliyetli olur.

    5) Sanki bizim evde kombi hesabı 80 derece için yapılmış gözüküyor? Yakıt sarfiyatı açısından sizce petek hesabı yapılırken düşük kombi çıkış sıcaklıkları mı seçilmeli mi?
    80 olsa iyi 90-70 yapılmış ve yinede ısıtılması unutulmuş alanlar var.Petek miktarı buralardan dolayı eksik. Evet kesinlikle düşük tesisat ısı seçilmelidir.Yukarda ayrıntılı anlattım.

    6) En uzak peteklerin (salon) orta kısımları iyi ısınmıyor. Reglaj ayarını bir miktar yaptım ama yinede salon peteklerin orta kısımları yeterince ısınmıyor. Sizce bu neden kaynaklanıyor? Normal bir durum mu? Kombi devirdaim pompasından olabilirmi?
    Bu konuyu Ege arkadaşımızla bu ve önceki sayfada ayrıntılı tartıştık bu yazıları lütfen okuyun. burdaki sorununuzun sirküleden olma ihtimali oldukça kuvvetli, birde peteklerin tam ortası(boydan) ve alt kısımlarında mı yoksa peteklerin yükseklik tarafından ortası tüm boydan mı soğuk bunu belirtirmisiniz. Zira tüm boydan soğukluk varsa bu kesin sirküle veya petek alt kanallarının tıkanması sorunudur.
    Tesisat ile bir problem olma ihtimalide olabilir, diğer arkadaşda yazmış 90 derecelik dirsek, boru çapları ve pprc boru (plastik) ise birleştirme işçiliğine bağlı kesit daralmalarıda sorun olabilir. Bunuda sirküleyi arttırarak belli sınırlar içinde çözmek mümkün olabilir. kombinizin 3 kademeli bir sirkülesi olduğu belirtilmiş(farklı model değilse) buna göre kademe yükselterek sirkülede iyileşme sağlanabilir.
    Ayrıca kombinizin güç çıkışının ayarlanabildiği ve 80-60 çalışmaya göre set edilebildiğide belirtilmiş, Eğer bu daha yüksek oluyorsa bu değere de ayarlatabilirsiniz.
    Petek bağlantılarınız nasıl yukardan giriş alttan çıkış mı yoksa çapraz mı bağlı (yukardan giriş boydan karşı uç alttan çıkış) bunu da belirtirmisiniz.
    Kombinizin teknik tablosunu ekte veriyorum. Umarım yardımcı olmuşumdur. Kolay gelsin.


    DOĞALGAZ KOMBİSİ ÖNERİSİ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi maxfocus -- 21 Ocak 2009; 11:57:59 >




  • Selam maxfocus dostum

    Sana bir sorum var .Son günlerde havalar iyi gittigi için kombiyi 40 derece kazan sıcaklıgında 24 saat sabit sıcaklıkta çalıştırıyorum.Tesisatta iki farklı marka panel var biri baymak lüx pkkp 60 digeri sanica compak pkkp 60 benim merak ettigim konuşu bu markaların birer metre panelde 40 dercede kaç kalori ısı verdiği . İki markadada 90/70 de 2300 kalori olarak geçiyor.Yardımların için çok teşekkürler.
  • merhaba arkadaşlar ev aldım 75 m2 2+1 ucuz ama uzun süre arıza yapmayacak bi kombi arıyorum .. tavsiyeleriniz nedir..

    cevaplar için tşk.
  • Mr. Extrem'e önerilerim:

    Sıralama yapacak olursam:

    1-ECA Confeo Plus 1,300 TL (yaklaşık peşin fiyat)
    24 kw hermetik, türbin sistemi ile sabit sıcaklıkta su alabilme, sessiz ilk yanma, servis yaygın, 3 yıl garanti

    2-Demirdöküm Nitron 1,150 TL (yaklaşık peşin fiyat)
    20,640 kcal, Hermetik, fan modülasyonu, sessiz çalışma, 3 yıl garanti

    3-BOSCH Classicplus 1,200 TL (yaklaşık peşin fiyat)
    20,640 kcal, Hermetik, Bitermik eşanjör (tek eşanjörlü), Modemle uzaktan erişim, 3 yıl garanti
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ftdokuyucu

    Selam maxfocus dostum

    Sana bir sorum var .Son günlerde havalar iyi gittigi için kombiyi 40 derece kazan sıcaklıgında 24 saat sabit sıcaklıkta çalıştırıyorum.Tesisatta iki farklı marka panel var biri baymak lüx pkkp 60 digeri sanica compak pkkp 60 benim merak ettigim konuşu bu markaların birer metre panelde 40 dercede kaç kalori ısı verdiği . İki markadada 90/70 de 2300 kalori olarak geçiyor.Yardımların için çok teşekkürler.

    Selamlar Ftdokuyucu,

    Resmi sitelerindekilere baktım, sanica nın sitesi çalışmıyor, baymağında 90-70 tesisat için 20 derecelik oda sıcaklığı 1mt pkkp22 h:60 petek için 2294 kcal olarak verilmiş. Sanica nın da en az 2200 kcal civarındadır.
    Benim gördüğüm en düşük değer bu pkkp22 h:60 serisinde 20 derece 1 mt de 2100kcal civarlarındaydı.

    40 derecede su sıcaklığı kombi çıkışımı yoksa petekde bulunan su mu , bunu belirtmemişsin ama petekde bulunan su sıcaklığı ise tahminen
    450 kcal civarlarında olur.Kesin hesaplama için, burda etkileşimle ısınmada söz konusu olduğundan, X gramdaki 40 derecelik suyun , peteklerinde demir olduğunu düşünürsek X gramdaki demire ne kadar kcal verdiğini bulmak ve bu ısıtma panellerinin yüzey m2 sine göre ne kadar ısıyı verebildiğini bilmek gerek.

    Aslında bundan ziyade aldığınız peteğin ısı tablosunun hangi standartta olduğu önemli mesela 75-65 de iken TS EN442 standartı alınırken,
    90-70 de ise TS 4310 standartı baz alınmış. bu standartların farkına bakıp değerlendirmek gerekli.
    Zira TS EN 442ye göre bazı markaların petekleri DD Plus lardan daha iyi ısıl değerlere sahip.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Mr.Extrem
    merhaba arkadaşlar ev aldım 75 m2 2+1 ucuz ama uzun süre arıza yapmayacak bi kombi arıyorum .. tavsiyeleriniz nedir..
    cevaplar için tşk.


    Selamlar,
    75 m2 istanbul için 8000 kcal ısı gerekiyor. Bu anlamda 17000 kcal ve 20640 kcal tüm kombiler işinizi görürler.
    Yoğuşmasız bir kombi ve 5,4 mt pkkp22 h:60 peteklede gayet güzel çalışır.
    Yanlız kombinin güç çıkışını ilk çaıştırma için gelen servise 12000 kcal (14kw) kadar düşürtün
    Yukardaki arkadaşın verdiği marka ve modeller uygunlar. Kolay gelsin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi maxfocus -- 21 Ocak 2009; 17:10:47 >
  • kombinin güç çıkışı nasıl düşürülüyor.yok deneyeceğimden değil de merak ettim mantığını...
  • ozdemirli selam,

    Bu oda termostati bende de var ama kutusunda duruyor, servis dahil kimse kullanmami tavsiye etmedigi icin monte ettirmedim. Ne tur faydasini gordun? Bu arada ben bu ay 71 m2 ev icin 573 tl yakit odedim... :( Nitron 20000

    quote:

    Orjinalden alıntı: ozdemirli

    Öncelikle herkese selamlar,

    Böyle faydalı bir forumun hala devam ettiğini görmek çok güzel. ben ev alırken kombi araştırması yapıyordum. O zamanlar (Mart 2008) forum 33 sayfa idi ve ben hepsini okumuştum.

    Umarım pişman olmayacağınız bir kombi alırsınız. Petek boyunu biraz fazla tutarak ve tasarruf ettiren yardımcı cihazlar kullanarak (termostatik vana, oda termostatı vb) daha ucuza ısınabilirsiniz.



  • Mr. Extrem selam,

    Eski bir Twingo kullanicisi ve TurkiyeTwingo mail gurub kurucus olarak (bkz imza) dikkatimi cektş mesajin. Tabii esas konumuz ise 71 m2 2+1 sahibi olmam. Nitron 20000 kullaniyorum. 1 ay oldu. Bu forumdan aldigim onerileri izledim. Yakin sayfalardaki yazilarima bir bak.
    Gruba uye degilsen bekleriz.

    quote:

    Orjinalden alıntı: Mr.Extrem

    merhaba arkadaşlar ev aldım 75 m2 2+1 ucuz ama uzun süre arıza yapmayacak bi kombi arıyorum .. tavsiyeleriniz nedir..

    cevaplar için tşk.
  • Maxfocus selam,

    Bu güç düşürmeyi ben de mi yaptırmalıydım sence?

    quote:

    Orjinalden alıntı: maxfocus

    quote:

    Orjinalden alıntı: Mr.Extrem
    merhaba arkadaşlar ev aldım 75 m2 2+1 ucuz ama uzun süre arıza yapmayacak bi kombi arıyorum .. tavsiyeleriniz nedir..
    cevaplar için tşk.


    Selamlar,
    75 m2 istanbul için 8000 kcal ısı gerekiyor. Bu anlamda 17000 kcal ve 20640 kcal tüm kombiler işinizi görürler.
    Yoğuşmasız bir kombi ve 5,4 mt pkkp22 h:60 peteklede gayet güzel çalışır.
    Yanlız kombinin güç çıkışını ilk çaıştırma için gelen servise 12000 kcal (14kw) kadar düşürtün
    Yukardaki arkadaşın verdiği marka ve modeller uygunlar. Kolay gelsin.




  • Selamlar arkadaşlar, buradaki birçok yorumu ve düşünceyi okudum. Benim bir sorum olacak. brüt 145 net 120 m2 civarı bir ev aldık ve burası için. linktekihttp://www.baymak.com.tr/urun_detay.asp?grup_no=80&urun_no=368&dil=TR kombiyi düşünüyoruz. baymak luna3 avant modeli. elbette seçim için birçok kriter var ama en azından bu kombi modeli için düşüncelerini öğrenmek istiyorum. şimdiden teşekkürler.
  • Thesseus ve Maxfocus, cevaplarınız için çok teşekkür ediyorum. Eve getirdiğiniz uzman kişilerin bilgisinden çoğu zaman emin olamıyorsunuz. O yüzden yanıtlarınız oldukça önemliydi..

    Her ikinizin verdiği petek boylarına dikkate alarak şu anki petekleri yeniden gözden geçireceğim. Belirtiğiniz gibi 90-70 veya 75-65 derecelik tesisat sıcaklıklarına göre karar verip, petekleri büyütmek ve termo vana en uygun seçenek gibi duruyor.

    Demirdöküm Tayros kombimin üzerinde 26000 kcal/h yazıyor. Ancak belirttiğiniz gibi internet sitesinde (en fazla 24080 kcal var ve maks. 85 var) böyle bir kombi değeri gözükmüyor. Benimde dikkatimi çekmişti. Ayrıca “güç çıkışının ayarlanabildiği ve 80-60 çalışmaya göre set edilebildiği ve 3 kademeli sirkülasyon” açıklamaları dikkatimi çekmemişti. Bu durumları demirdöküm servisi ile görüşeceğim.

    Bu arada ölçüm yaptığım gün kombi çıkış suyu sıcaklığını 80 derece olarak belirtmiştim. Ama bu değer 85 de olabilir. Kombi son ayardaydı. Cihaz üzerinde çıkış suyu sıcaklıkları LED ile gösterildiği için sadece 30-40-50-60-70-80 değerlerinden biri yanıyor. O gün 80 derece LED’i yanıyordu.

    Son peteklerde bağlantılar çapraz (yukardan giriş boydan karşı uç alttan çıkış) şeklinde yapılmış. Ekte kırmızı ile gösterdiğim yerler sıcak diğer kısımlar ise tamamiyle soğuk değil ama elle hissedilir bariz bir fark var. Kombi servisi geldiğinde peteğin bu durumunu söyledim. Ama servis ilgisiz davrandı ve peteğe bile bakmadan tesisat ile ilgilidir demişti.

    Son olarak Demirdöküm Tayros ile ilgili bir yorumunuz varmı? Değiştirmeye gerek var mı? Sonuçta evin ısı ihtiyacı belli olduğuna gore yeterli kcal/h değerini sağladıktan sonra sorun yok diyebilirmiyiz. DD servisi eve geldiğinde bu kombinin pek iyi olmadığını hatta “müteahhit kombisi” olarak bilinir dedi.


    DOĞALGAZ KOMBİSİ ÖNERİSİ?




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ilkerinanç
    kombinin güç çıkışı nasıl düşürülüyor.yok deneyeceğimden değil de merak ettim mantığını...


    Selamlar,

    Gördüğümden değil ama mantıken iki yolla olabilir;
    1. mekanik olarak, bu yöntemde gaz akışını azaltılması için mevcut parçanın değiştirilmesi veya ayarlanması söz konusu olmalı,mesela gaz memesinin küçüktülmesi gibi yada brülördeki geçiş kanalının bir pul veya benzeri parça ile küçültülmesi olabilir.

    2. elektronik olarak; gaz valfinin konumunu kısmak veya açmak şeklinde, bunun için genelde bir selenoid valf kullanılır. Bu şekilde sadece komtrol kartı üstünden basit bir potansiyometre ve daha küçük trimpot çok basit olarak ayarlanabilir.
    Genelde de bunu yapıyorlar.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: twingonote
    Maxfocus selam,
    Bu güç düşürmeyi ben de mi yaptırmalıydım sence?
    quote:

    Orjinalden alıntı: maxfocus
    quote:

    Orjinalden alıntı: Mr.Extrem
    merhaba arkadaşlar ev aldım 75 m2 2+1 ucuz ama uzun süre arıza yapmayacak bi kombi arıyorum .. tavsiyeleriniz nedir..
    cevaplar için tşk.

    Selamlar,
    75 m2 istanbul için 8000 kcal ısı gerekiyor. Bu anlamda 17000 kcal ve 20640 kcal tüm kombiler işinizi görürler.
    Yoğuşmasız bir kombi ve 5,4 mt pkkp22 h:60 peteklede gayet güzel çalışır.
    Yanlız kombinin güç çıkışını ilk çaıştırma için gelen servise 12000 kcal (14kw) kadar düşürtün
    Yukardaki arkadaşın verdiği marka ve modeller uygunlar. Kolay gelsin.


    Selamlar,

    Petek boyun ne kadar dı hatırlayamadım ama 20640 kcal nitron için 71 m2 de yapmanın faydası olur.
    Petek boyuna göre tam değer söyleriz ama m2 ye göre tahminen Ankara için sizinde en azından 16kw yani 13760 kcal le düşürtmeniz iyi olacaktır. Ayrıca oda termostadınıda en çok kullandığınız oda için kullanın.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: maxfocus

    quote:

    Orjinalden alıntı: ilkerinanç
    kombinin güç çıkışı nasıl düşürülüyor.yok deneyeceğimden değil de merak ettim mantığını...


    Selamlar,

    Gördüğümden değil ama mantıken iki yolla olabilir;
    1. mekanik olarak, bu yöntemde gaz akışını azaltılması için mevcut parçanın değiştirilmesi veya ayarlanması söz konusu olmalı,mesela gaz memesinin küçüktülmesi gibi yada brülördeki geçiş kanalının bir pul veya benzeri parça ile küçültülmesi olabilir.

    2. elektronik olarak; gaz valfinin konumunu kısmak veya açmak şeklinde, bunun için genelde bir selenoid valf kullanılır. Bu şekilde sadece komtrol kartı üstünden basit bir potansiyometre ve daha küçük trimpot çok basit olarak ayarlanabilir.
    Genelde de bunu yapıyorlar.





    Gaz valfinden yapıldığı doğrudur ancak gücü düşürdüğümüzde sıcak su temininde 11 lt/dk da sorun yaşayabileceğimizi düşünüyorum.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: espanolun
    Selamlar arkadaşlar, buradaki birçok yorumu ve düşünceyi okudum. Benim bir sorum olacak. brüt 145 net 120 m2 civarı bir ev aldık ve burası için. linktekihttp://www.baymak.com.tr/urun_detay.asp?grup_no=80&urun_no=368&dil=TR kombiyi düşünüyoruz. baymak luna3 avant modeli. elbette seçim için birçok kriter var ama en azından bu kombi modeli için düşüncelerini öğrenmek istiyorum. şimdiden teşekkürler.


    Selamlar,

    Öncelikle bir hatırlatma yapmak istiyorum, brüt 145m2 lik daire 120 m2 net ısıtma alanı olmaz, yaklaşık olarak maks 110 m2 dir.
    Ankara için 120 m2 net den yeni bina , arakat ve yalıtım olduğunuda düşünürsek, en azından 16500 kcal gerekir.
    Bu durumda yoğuşmalı veya yoğuşmasız 24 kw lık kombiler sizin için yeterli güçteler.

    Ancak yoğuşmalı düşündüğünüze göre bazı önemli noktalara dikkat etmeniz gerekli;
    Tesisat ve petek boyunuz bu ürün için uygunmu, Eğer mevcut ısıtma sistemi yoğuşmalı için uygun değilse revize etmeniz gerekir bu maliyettir.

    Öte yandan bu model için yoğuşmalı olarak benim çekincelerim, yoğuşma eşanjörünün Alm. alaşım olması, ana eşanjörün ise bakır olmasıdır ki bu ciddi bir hata , potansiyel fark yüzünden burda parçacık kaypı etkisi olacaktır. (pil etkisi)
    Öncelikle paslanmaz çelik veya alm alaşım bir ürün tercih edin. Yine tesisatınız oks. bariyerli değil ise tamamen paslanmaz çelik eşanjörlü bir kombi kullanın.
    Ayrıca bu model için yakıt tüketiminin biraz yüksek olduğu bilgileri oluyor.
    Tabi ki bu çok göreceli bir konu değişkenler fazla.
    Ama ben bu ürün yerinefiyat performan olarak ECA confeo premix 24 kw öneririm. Yada baymak için brötje novadens ekstra premix 280fi olabilir.




  • Merhabalar

    05-01-2009 tarihinde kendi daireme GB 022 BUDERUS kombi montajı yaptım, ilgilenen arkadaşlara bazı bilgiler vermek istiyorum.
    Öncelikle kombinin fiyatı standart kombilerin çok üzerinde yani ortalama bir kombinin iki katından fazla diyebiliriz.

    Oturduğum daireyi müteahhitten aldığımda Baymak energy 240i bacalı bir cihaz mevcuttu,
    Dairem yaklaşık 100 m²
    Radyatör dağılımı: (ECA Elba)
    Mutfak 10 m² 900/480
    Salon 28 m² 600/840 600/1440
    O.Odası 8 m² 600/720
    Ç.Odası 12 m² 600/840
    Y.Odası 12 m² 600/840 (Kuzey ve güneş almıyor)
    Banyo 4 m² 600/500
    Antre 16 m² Radyatör yok.

    Kombim mutfak balkonunda ve maalesef tüm tesisat tek hattan besleniyor, eski tesisat adabtasyonunu DN32 (1") yapmış olsamda 1.radyatör TE sine kadar yapamadığım için fazla bir katkısı olmadı. Reglaj yaparak son radyatör olan Y.odası'nı ısıtabiliyorum. Kışın ortasında tadilat yapamayacağım için mevcut radyatörlerimi büyütemedim ve asıl önemlisi duvarlara 3 cm lik izolasyon malzemesi koymayı düşünüyorum. Çünkü izolasyonun ısıtmadan daha önemli olduğunu düşünüyorum.

    Yeni aldığım kombi BUDERUS GB 022 Yoğuşmalı ve 20,000 kcal kapasiteli bir cihaz. Yoğuşma teknolojisiyle gelen çok yüksek verim, çok uzun ömürlü magnezyum-alüminyum-silisyum alaşımı hightech eşanjör,akıllı kontrol kumanda paneli, hassas oda sıcaklığı kontrolü ve modülasyon gibi üstün özellikler ile Buderus GB022 Yoğuşmalı Konfor+Plus Kombi çok düşük yakıt tüketimi sağlar.
    Baca gazındaki su buharını yoğuşturarak, içindeki gizli ısıdan da faydalanılır. Böylelikle gazın alt ısıl değerinin üzerinden faydalı enerji elde eder ve %107'ye (40/30 derece işletmede) varan norm kullanma verimine ulaşır.
    ısıtma kapasitesi 20.000 kcal/h iken, daha yüksek kullanma sıcak suyu konforu sunmak için, kullanma sıcak suyu üretirken kapasitesini 24.500 kcal/h'ye çıkartmaktadır.Yapısındaki 28kW sıcak su eşanjörü ile dakikada 13 litre sıcak su verir.

    Kombi kesinlikle çok sessiz çalışıyor, ilk ateşleme ve yanma neredeyse hiç duyulmuyor, ayrıca sıcak su performansı da mükemmel. Dış görünüş için faza yorum yapmak istemiyorum tipik BUDERUS mantığı.

    Şu ana kadar yakıt tüketimi konusunda sağlıklı bilgiler veremeyeceğim, çünkü kombi için gereken şartları hazırlamış değilim. Yine de bazı bilgiler vereyim;
    İstanbul'un soğuk günlerinde dış ortam sıcaklığı yaklaşık 1°C olduğunda, kombiyi hem 45°C hemde 40 °C ya ayarlayarak tüketim değerlerini ölçtüm.

    45 °C de 24 saatlik yakıt tüketimi 10 m³ (9,5-10,5 arasında değişiklik gösterdi)
    40 °C de 24 saatlik yakıt tüketimi 7 m³ (6,5-7,5 arasında değişiklik gösterdi)

    Yukarıdaki veriler ışığında kombimi 40 °C de kullandığımda %30 gibi önemli bir tasarruf sağladığına şahit oldum. Bu durumda bütün odalarda 22 °C sağlayacak radyatör ölçülerine yükseltmeyi ve tabiki yalıtımla beraber daha iyi netice almayı ümit ediyorum.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Thesseus


    quote:

    Orjinalden alıntı: maxfocus

    quote:

    Orjinalden alıntı: ilkerinanç
    kombinin güç çıkışı nasıl düşürülüyor.yok deneyeceğimden değil de merak ettim mantığını...


    Selamlar,

    Gördüğümden değil ama mantıken iki yolla olabilir;
    1. mekanik olarak, bu yöntemde gaz akışını azaltılması için mevcut parçanın değiştirilmesi veya ayarlanması söz konusu olmalı,mesela gaz memesinin küçüktülmesi gibi yada brülördeki geçiş kanalının bir pul veya benzeri parça ile küçültülmesi olabilir.

    2. elektronik olarak; gaz valfinin konumunu kısmak veya açmak şeklinde, bunun için genelde bir selenoid valf kullanılır. Bu şekilde sadece komtrol kartı üstünden basit bir potansiyometre ve daha küçük trimpot çok basit olarak ayarlanabilir.
    Genelde de bunu yapıyorlar.


    Gaz valfinden yapıldığı doğrudur ancak gücü düşürdüğümüzde sıcak su temininde 11 lt/dk da sorun yaşayabileceğimizi düşünüyorum.


    Selamlar,

    Doğru bir yaklaşım mekanik ayarlamada bu kesin gibi, ama elektronikte olmayabilir. Bundan emin değilim ama mantıken elektriksel kontrol sadece ısıtma devresi aktif olduğunda yapılabilir. Bu oldukça basit bir uygulamadır. Güç sınırlamasını ısıtma devresi aktifken yapılandırmak yeterli.
    Sonuçta sirküle motorunuda ısıtma kesildiğinde bir süre sonra durdurma veya sürekli çalışmada bırakmada benzer bir kontroldür.
    Yine bunu sormak lazım veya devre şeması varsa kesin olarak olup olmadığını söyleyebilirim.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: jordan06
    Thesseus ve Maxfocus, cevaplarınız için çok teşekkür ediyorum. Eve getirdiğiniz uzman kişilerin bilgisinden çoğu zaman emin olamıyorsunuz. O yüzden yanıtlarınız oldukça önemliydi..
    Her ikinizin verdiği petek boylarına dikkate alarak şu anki petekleri yeniden gözden geçireceğim. Belirtiğiniz gibi 90-70 veya 75-65 derecelik tesisat sıcaklıklarına göre karar verip, petekleri büyütmek ve termo vana en uygun seçenek gibi duruyor.
    Demirdöküm Tayros kombimin üzerinde 26000 kcal/h yazıyor. Ancak belirttiğiniz gibi internet sitesinde (en fazla 24080 kcal var ve maks. 85 var) böyle bir kombi değeri gözükmüyor. Benimde dikkatimi çekmişti. Ayrıca “güç çıkışının ayarlanabildiği ve 80-60 çalışmaya göre set edilebildiği ve 3 kademeli sirkülasyon” açıklamaları dikkatimi çekmemişti. Bu durumları demirdöküm servisi ile görüşeceğim.
    Bu arada ölçüm yaptığım gün kombi çıkış suyu sıcaklığını 80 derece olarak belirtmiştim. Ama bu değer 85 de olabilir. Kombi son ayardaydı. Cihaz üzerinde çıkış suyu sıcaklıkları LED ile gösterildiği için sadece 30-40-50-60-70-80 değerlerinden biri yanıyor. O gün 80 derece LED’i yanıyordu.
    Son peteklerde bağlantılar çapraz (yukardan giriş boydan karşı uç alttan çıkış) şeklinde yapılmış. Ekte kırmızı ile gösterdiğim yerler sıcak diğer kısımlar ise tamamiyle soğuk değil ama elle hissedilir bariz bir fark var. Kombi servisi geldiğinde peteğin bu durumunu söyledim. Ama servis ilgisiz davrandı ve peteğe bile bakmadan tesisat ile ilgilidir demişti.
    Son olarak Demirdöküm Tayros ile ilgili bir yorumunuz varmı? Değiştirmeye gerek var mı? Sonuçta evin ısı ihtiyacı belli olduğuna gore yeterli kcal/h değerini sağladıktan sonra sorun yok diyebilirmiyiz. DD servisi eve geldiğinde bu kombinin pek iyi olmadığını hatta “müteahhit kombisi” olarak bilinir dedi.


    Selamlar,

    Petekle ilgili durum gerçekten ilginç zira çapraz bağlantı en doğru bağlantı şekli ama sirküle problemi fazla olunca sıkıntı olmuş gibi gözüküyor.
    Sonuçta ısınan su yükselir ve üst taraflar daima alt kısımlara doğru daha ılık olur. Ayrıca petekler zeminden aldığı havayı açık yüzeyleri boyunca ısıtarak yukarı, tavana doğru ısınan havanın yükselmesiyle hızlandırırlar ve ısınan hava tavandan aşağıya doğru inerek soğuk havayı zeminde sıkıştırıp peteğin alt kısmına doğru oluşan alçak basınç etkisiylede peteğe doğru iter , bu bir sirkilasyon yaratır ve çevrim gerçekleşir.
    Tabiki soğuk havanın ilk temas ettiği yer peteğin alt kısmı olduğu içinde burda daha fazla ısı kaybıda normal bir durumdur.
    Ancak alt kısımlar ile üst kısımlar arasında ciddi farklar varsa mesela üst kısım 45 derece alt kısım 30 derece ise bu bir sirküle ve petek alt kanalının tıkanmasının belirtisidir. Ama üst 45 alt 35-38 derece ise bu olabilir.
    Ben tüm peteklerimi alttan giriş ve alt karşı tarafdan çıkış yaptırdım, mantıken alt kısımlarda oldukça sıcak olmalıydı ama pratikde ısınan su yükseldiği için üst kısımlar tam sıcak sadece peteklerin tam orta ve en alt kısımların local bir ılıklık oluyor. Yani sonuç aslında hiçde düşünüldüğü gibi değil. Bu konuda önceki sayfada Ege arkadaşımla yazışmalarımız var okursanız faydalı olur.
    Bu konuda bir dikkat edilecek hususda elle yapılan kontroldür zira bu durumda 36 derece olan vücut sıcaklığımıza göre bu değerin altındaki değerleri ılık ve soğuk olarak algılayabiliriz.
    Tesisat tarafında ise boru kesitleri yetersiz veya gerekli metre/saniyelik su hızını sağlamıyor olabilir.

    Tyros için çok yorum yapmaya gerek yok, sonuçta uygun fiyatlı bir ürün, asgari genel özellikleri var.DD servisde fikrini kısaca özetlemiş.
    Daha yeni nesil bir kombi muhtemelen daha ekonomik olacaktır. Yoğuşmalı ise tabiki daha ekonomik bir çözüm ama maliyetin geri gelme süreci uzun olur. Siz dediğim gibi kombinin gücünü kontrol ettirin. 26000 dediğiniz değerin biriminin kcal olduğundan emin olun bu 26000 watt da olabilir
    26000watt=26Kw= 22360 kcal dir. Şu an bunu servisden teyit ettirin. Yada bu ürüne 26000 kcal bir kombinin brülörü uygulanmışsa bunuda teyit ettirin bu önemli. Bence DD müşteri hizmetlerini arayıp bilgi veya yönlendirme isteyin. Kolay gelsin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi maxfocus -- 22 Ocak 2009; 11:34:56 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Thesseus
    Merhabalar

    05-01-2009 tarihinde kendi daireme GB 022 BUDERUS kombi montajı yaptım, ilgilenen arkadaşlara bazı bilgiler vermek istiyorum.
    Öncelikle kombinin fiyatı standart kombilerin çok üzerinde yani ortalama bir kombinin iki katından fazla diyebiliriz.

    Oturduğum daireyi müteahhitten aldığımda Baymak energy 240i bacalı bir cihaz mevcuttu,
    Dairem yaklaşık 100 m²
    Radyatör dağılımı: (ECA Elba)
    Mutfak 10 m² 900/480
    Salon 28 m² 600/840 600/1440
    O.Odası 8 m² 600/720
    Ç.Odası 12 m² 600/840
    Y.Odası 12 m² 600/840 (Kuzey ve güneş almıyor)
    Banyo 4 m² 600/500
    Antre 16 m² Radyatör yok.
    Kombim mutfak balkonunda ve maalesef tüm tesisat tek hattan besleniyor, eski tesisat adabtasyonunu DN32 (1") yapmış olsamda 1.radyatör TE sine kadar yapamadığım için fazla bir katkısı olmadı. Reglaj yaparak son radyatör olan Y.odası'nı ısıtabiliyorum. Kışın ortasında tadilat yapamayacağım için mevcut radyatörlerimi büyütemedim ve asıl önemlisi duvarlara 3 cm lik izolasyon malzemesi koymayı düşünüyorum. Çünkü izolasyonun ısıtmadan daha önemli olduğunu düşünüyorum.
    Yeni aldığım kombi BUDERUS GB 022 Yoğuşmalı ve 20,000 kcal kapasiteli bir cihaz. Yoğuşma teknolojisiyle gelen çok yüksek verim, çok uzun ömürlü magnezyum-alüminyum-silisyum alaşımı hightech eşanjör,akıllı kontrol kumanda paneli, hassas oda sıcaklığı kontrolü ve modülasyon gibi üstün özellikler ile Buderus GB022 Yoğuşmalı Konfor+Plus Kombi çok düşük yakıt tüketimi sağlar.
    Baca gazındaki su buharını yoğuşturarak, içindeki gizli ısıdan da faydalanılır. Böylelikle gazın alt ısıl değerinin üzerinden faydalı enerji elde eder ve %107'ye (40/30 derece işletmede) varan norm kullanma verimine ulaşır.
    ısıtma kapasitesi 20.000 kcal/h iken, daha yüksek kullanma sıcak suyu konforu sunmak için, kullanma sıcak suyu üretirken kapasitesini 24.500 kcal/h'ye çıkartmaktadır.Yapısındaki 28kW sıcak su eşanjörü ile dakikada 13 litre sıcak su verir.
    Kombi kesinlikle çok sessiz çalışıyor, ilk ateşleme ve yanma neredeyse hiç duyulmuyor, ayrıca sıcak su performansı da mükemmel. Dış görünüş için faza yorum yapmak istemiyorum tipik BUDERUS mantığı.
    Şu ana kadar yakıt tüketimi konusunda sağlıklı bilgiler veremeyeceğim, çünkü kombi için gereken şartları hazırlamış değilim. Yine de bazı bilgiler vereyim;
    İstanbul'un soğuk günlerinde dış ortam sıcaklığı yaklaşık 1°C olduğunda, kombiyi hem 45°C hemde 40 °C ya ayarlayarak tüketim değerlerini ölçtüm.
    45 °C de 24 saatlik yakıt tüketimi 10 m³ (9,5-10,5 arasında değişiklik gösterdi)
    40 °C de 24 saatlik yakıt tüketimi 7 m³ (6,5-7,5 arasında değişiklik gösterdi)
    Yukarıdaki veriler ışığında kombimi 40 °C de kullandığımda %30 gibi önemli bir tasarruf sağladığına şahit oldum. Bu durumda bütün odalarda 22 °C sağlayacak radyatör ölçülerine yükseltmeyi ve tabiki yalıtımla beraber daha iyi netice almayı ümit ediyorum.


    Selamlar,
    Hayırlısı olsun güzel bir ürün güle güle kullanın, yanlız 40 derecede ısıtma için petek boylarını şu ankine göre çok uzutmanız gerekir.
    Bunu da yaparsanız mevcut hattın yeterli gelmesi konusu gündeme gelecek.Zira pkkp2 h:60 lar 1mt 20 derece için 55-45 çalışmada 780 kcal kadar düşüyorlar. Bu rejimde ortalama sıcaklık 50 ise 40 da daha da düşük olacakdır.
    Ben de kendimde bunu uygulamak istedim ama petek boyları çok büyüdüğü için ortalama 1170 kcal/mt olarak bıraktım.Zaten tesiat sıva üstü bakır olduğu içinde bununda ısıtma kapasitesi düşünülünce 1000 kcal lere yaklaşıyor.
    100 m2 için *2,68*40=10720/800= 13,5 mt petek gerekecek.
    Yalıtımda petek arkasına , panel çok iyi olur birde bunları alm folyolu kullanırsanız , yansıtacağı için çok daha iyi verim alırsınız. Kolay gelsin.




  • 
Sayfa: önceki 215216217218219
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.