Şimdi Ara

DOĞALGAZ KOMBİSİ ÖNERİSİ? (218. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
41.239
Cevap
277
Favori
4.325.869
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
17 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 216217218219220
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: maxfocus


    Selamlar,
    Hayırlısı olsun güzel bir ürün güle güle kullanın, yanlız 40 derecede ısıtma için petek boylarını şu ankine göre çok uzutmanız gerekir.
    Bunu da yaparsanız mevcut hattın yeterli gelmesi konusu gündeme gelecek.Zira pkkp2 h:60 lar 1mt 20 derece için 55-45 çalışmada 780 kcal kadar düşüyorlar. Bu rejimde ortalama sıcaklık 50 ise 40 da daha da düşük olacakdır.
    Ben de kendimde bunu uygulamak istedim ama petek boyları çok büyüdüğü için ortalama 1170 kcal/mt olarak bıraktım.Zaten tesiat sıva üstü bakır olduğu içinde bununda ısıtma kapasitesi düşünülünce 1000 kcal lere yaklaşıyor.
    100 m2 için *2,68*40=10720/800= 13,5 mt petek gerekecek.
    Yalıtımda petek arkasına , panel çok iyi olur birde bunları alm folyolu kullanırsanız , yansıtacağı için çok daha iyi verim alırsınız. Kolay gelsin.


    Öncelikle teşekkür ederim;

    Radyatör boyutlarını büyütmem gerektiği kaçınılmaz bir gerçek ama yalıtımı çok iyi yaparsam netice alabilrim diye düşünüyorum. Dediğiniz gibi 13,5 mt radyatörün içindeki suyu çevirecek pompa, boru çapı noktasında da sorun yaşayacağım doğrudur. Keşke imkan olsa inşaat aşamasından süreçlere müdahale şansımız olsa ve kusursuz bir tesisat yapabilsek.

    ECA Confeo Premix kullandığınızı önceki yazılarınızdan biliyorum. Performansı hakkında biraz bilgi verebilir misiniz? eğer verdiyseniz geçmiş yazılarınıza bakabilirim.

    Selamlar




  • merhaba twingonote,

    servis elemanının da dediği gibi bu tür cihazlar yakıt ekonomisi sağlıyor. en büyük avantajı ise konforu artırması. Sen hava soğuduğunda kombinin sıcaklığını artırmıyorsun, hava ısındığında dereceyi düşürmüyorsun. oda sıcaklığını istediğin dereceye ayarlıyorsun, mesela 22C, kombi kendisi yanıyor sönüyor. alev boyunu azaltıyor artırıyor, vs... hatta oda termostatın kablosuz ise gittiğin odaya götürüyorsun aleti, bulunduğun yerin sıcaklığı ayarladığın sıcaklığa geliyor. Yani sen nereye, orası 22C.

    bir de programlama özelliği var tabi. diyelim ki sen evden sabah 7'de çıkıyorsun akşam 20:00'de geliyorsun. evin sıcaklığını sabah 7 akşam 19:30 arası düşük tutarsın (örneğin 19C) evin fazla soğumamış olur, boş yere fazla yakıt tüketmezsin. kombi 19:30'da yanmaya başlar. sen eve 20:00'da geldiğinde evin içerisi 22C olmuş olur.

    servis neden tavsiye etmedi anlamadım ama bence kendilerinin de bilgisi ve eğitimi yok bu konuda ondan çekimser kaldılar.

    bu arada 71m2 ev için biraz fazla değil mi o fatura tutarın?


    quote:

    Orjinalden alıntı: twingonote

    ozdemirli selam,

    Bu oda termostati bende de var ama kutusunda duruyor, servis dahil kimse kullanmami tavsiye etmedigi icin monte ettirmedim. Ne tur faydasini gordun? Bu arada ben bu ay 71 m2 ev icin 573 tl yakit odedim... :( Nitron 20000

    quote:

    Orjinalden alıntı: ozdemirli

    Öncelikle herkese selamlar,

    Böyle faydalı bir forumun hala devam ettiğini görmek çok güzel. ben ev alırken kombi araştırması yapıyordum. O zamanlar (Mart 2008) forum 33 sayfa idi ve ben hepsini okumuştum.

    Umarım pişman olmayacağınız bir kombi alırsınız. Petek boyunu biraz fazla tutarak ve tasarruf ettiren yardımcı cihazlar kullanarak (termostatik vana, oda termostatı vb) daha ucuza ısınabilirsiniz.









  • quote:

    Orjinalden alıntı: Thesseus
    Öncelikle teşekkür ederim;
    Radyatör boyutlarını büyütmem gerektiği kaçınılmaz bir gerçek ama yalıtımı çok iyi yaparsam netice alabilrim diye düşünüyorum. Dediğiniz gibi 13,5 mt radyatörün içindeki suyu çevirecek pompa, boru çapı noktasında da sorun yaşayacağım doğrudur. Keşke imkan olsa inşaat aşamasından süreçlere müdahale şansımız olsa ve kusursuz bir tesisat yapabilsek.
    ECA Confeo Premix kullandığınızı önceki yazılarınızdan biliyorum. Performansı hakkında biraz bilgi verebilir misiniz? eğer verdiyseniz geçmiş yazılarınıza bakabilirim.Selamlar


    Selamlar,

    Önceki yazılarda bir kaç defa yazdım hatta tüketimşe ilgili ayrıntılı bir excel tablosu var.

    Öte yandan ürünü değinecek olursak,
    Öncelikle tüketim konusunda buderusla yakın olduğunu belirtebilirim. Ancak buderusun 0-100 modülasyonlu olması ona bu konuda avantaj sağlıyor. ECA 30-100 arasında modülasyon yapabiliyor. Ancak hava alma ve atma verimi bacanın 80-125 seçilmesi ile daha iyileştirilmiş
    burdan da küçükde olsa yanma veriminde daha iyi netice alacağı kesin , üstelik farklı ortamlarda daha kullanışlılık sağlar.

    Kullanılan malzeme konusunda ise buderustan farkı olduğunu düşünmüyorum ve özellikle paslanmaz çelik olan ısıtma grubu eşanjörleri
    buderusun kine göre daha avantajlı , buderus her ne kadar aksinide söylese, özellikle TR oks. bariyerli ve yüksek klorlu sulara karşı paslanmaz çelik uygulaması daha doğrudur. Bu konuda oldukça detaylı bir yazım 3-4 sayfa önce vardı.
    Grundflos marka olarak seçilen sirküle motoru benim kullandığım 30 kw da 6 mt su basabilen ender kombilerden biridir.
    Silindirik olarak yapılan paslanmaz çelik brülör aslen viessmanında bir kopyası. Ürün yanmada düşük atık gazları ile gb022 gibi mavimelek sertifakasına sahip bir ürün.Bu da yanma veriminin iyi olduğununda bir göstergesi.

    Benim şimdiye kadar olumsuz olarak gördüğüm konu ısıtmaya geçtiği anda ateşleme ile gelen tak şeklindeki yüksek sesdir, bunun dışında yüksek güç çıkışına 65-75-75-80 derece ayarlarına 35-40-45-50 derece çok sessiz bir ürün, 50 dereceden sonra artan fan devrine rağmen sessizlik söz konusu, 65 derece ayrında ise ilk anda kesinlikle rahatsız edici olmayan bir fan sesi belli bir süre oluyor , sonrasında azalıyor.
    80 derece ye ayarladığımda bile rahatsız edici bir ses vermiyor.Mesela Baymağın luna serisinden 240fi 60 derecede bile çok daha fazla ses çıkarıyor.

    Ürün normal (oda termostadsız) kullanımda 18 derecelik bir difransiyel ile çalışıyor. Kombiyi 41 dereceye ayarladığınızda, ısıtmanın devreye girmesi için dönüş suyu sıcaklığı 32 dereceye düşmesi gerekiyor. 32 dereceden itibaren ısıtmaya geçerek suyu (tesisat büyüklüğünede bağlı) 40 derecelik eşik sıcaklığını aşacak kadar (alev ve fan modülasyonu yapıyor) gaz miktarı ile ısıtıyor, eşik derecesi aşıldıktan sonra ise gaz miktarı halen mevcuttaki kadar ilk çalışmadan 2 dakika 10 sn lik (normalde 120sn olması gerekiyor) süreye kadar devam ediyor. Bu arada kombi dönüş suyu sıcaklığına göre uygun gaz miktarı belirleyerek bir kez daha modülasyona geçiyor ve bu en düşük gaz miktarında uygun fan devri ile ısıtmaya devam ediyor. Bu anda aslında 47-48 derecelere ulaşan çıkış suyu sıcaklığı düşerek 41-42derecelere kadar geriliyor.
    Kombi yavaş yavaş suyu ısıtarak 49 dereceye ulaşıp ısıtmayı kesiyor ve dönüş suyunun 32 dereceye kadar düşmesini bekliyor.
    Burda kombi muhtemelen 2dk 10 sn sürede önceden belirtilmiş bir kompanzasyon eğrisini seçiyor, zira dış hava sıcaklığına, yalıtıma, fiziki şartlara ve tesisata bağlı olarak bağlı olarak bazı sıcaklık ayarlarında kombi uzun süre ısıtma durumunda kalabiliyor, ya da 2dk 10sn lik süre bitmeden çıkış suyu sıcaklığı ayarlanan 49 dereceye ulaşıp son modülasyona geçemeden ısıtma durduruluyor.Bu durumu ben 35-36-37 derecelik ayarlarda yaşıyorum , genelde kombi 2. kez ısıtmaya geçtiğinde bu sorun olmuyor zira su iyice soğumuş oluyor.
    Diğer uzun süre devrede kalma ise 45,46,47 derecelik ayarlarda oluyor, çok uzun süre 54 -55 ve 56 derecelik peak noktasına ulaşıcam diye dış hava sıcaklığıda 2-3 derece iken 1 saat 20 dk çalıştığı gördüm. Burda aslen kombinin bir problemi yok kombiyi dış hava sensörü ile kompanze etmek gerekiyor zira kombi üzerindeki değeri uygulayınca bazı sıcaklık ayarlarındaki gaz miktarı , şartlara göre yetersiz kalabiliyor.
    Burda da en büyük etken dış sıcaklık zira aslen ısıtma sisteminde veya evin ısı kaybında bir değişkenlik olmuyor, değişen dış hava sıcaklığı.

    Bu nedenle en kısa zamanda dış hava sensörü ile devamında modülasyonlu bir programlanabilir oda termostadi almam gerekiyor.
    Gerçi şimdiye kadar en düşük -1-1,5 gördüğüm kartalda sahil kısmında 44-45 derecelik kombi ayarı evi 21-22 dereceye ulaştırmaya yetti . Banyolar 23-24 dereceye ulaştılar. Bu dönemde günlük maks tüketim 13 m3 civarında oldu ki buna sıcak su ocak kullanımları dahil.
    Geçen fatura döneminde bunları gördüm.
    Bende ürünü geçen şubat sonu aldım ve gerçek performansı bu sene ölçekleyebiliyorum.


    DOĞALGAZ KOMBİSİ ÖNERİSİ?


    DOĞALGAZ KOMBİSİ ÖNERİSİ?


    DOĞALGAZ KOMBİSİ ÖNERİSİ?


    DOĞALGAZ KOMBİSİ ÖNERİSİ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi maxfocus -- 22 Ocak 2009; 20:06:51 >




  • macfocus hocam şu an kirada kaldığım evde DD vinto var ben gece gündüz 60 ta yakarım.Benim gördüğüm kombi 63 e çıktığı zaman kapanıyor.65 e ayaradıysam 68 de felan kapanıyor..ECA da yanlışmı anladım 47 dereceye ayarlıyken cihaz alevi kapatmak için 55-56 lara ulaşmayamı çalışıyor.47 derece ye ayarlandığında dönüş suyu sıcaklığını 47 de tutacak şekilde alev modülasyonu yapsa ya neden çırpınıyor 55 lere çıkmak için...Ev aldım ECA senin makineden sordum peşin 1800 dediler 24 KW lık normalmi sizce...
  • Merhaba,

    Detaylı açıklama ve bilgiler için teşekkürler. İş, güç ve de Viessmann bayii ile merkez teknik servisin ilgisizliği, lakayıtlığı eklenince bu konudaki gelişmeler daha yeni sonuçlandı. Sonuçlandı dediğim havanda su dövdük, hiçbir gelişme yok.

    Bayi/servis benim evde olmadığım bir zaman gelip, sizin de önermiş olduğunuz gibi filtreyi kontrol etmiş. onda bir problem yok. Kombideki debi sınırlayıcı parçayı çıkarıp öyle çalıştırmışlar. Kombiden bu sefer olması gereken debide su akmış ama kombi suyu ısıtamadan:)

    Bu bayi 20,000 kcallik Vitopend 100 modelini kendi önermemiş gibi şimdi yaklaşık 1000 ytl lik farkla Vitopend 200 modelini teklfi ediyor. Vitopend 200 deki:

    29 kW Booster fonksiyonu sayesinde yüksek sıcak su konforu(920 lt/h). EN 13203'e göre verilmiştir.

    http://www.viessmann.com.tr/web/turkey/tr_publish.nsf/Content/Vitopend200_turkish

    özelliğini vurgulayan bir e-mail göndermiş.

    2008 yılında bir modelde yüksek sıcak su konforunu vurgulaması bana biraz tuhaf geldi.

    Bizim istediğimiz sadece standart sıcak su ihtiyacımızı karşılaması. Almanya Viesmann web sitesinde ürün gamına baktığımda Vitopend 100 modelini göremedim. Ayrıca Vitopend 200W modeli için

    http://www.viessmann.com/com/en/products/Gas-fired-boilers/vitopend_200.html

    bu yüksek sıcak su konforu, booster vs. özelliği vurgulanmamış?!

    Uzun lafın kısası, benim anladığım (yanlışım olabilir, iddia etmiyorum) aslında Viessmannın standart beklentileri karşılayacak olan ürünü bu 200W. Fakat fiyatı rakiplerine göre çok yüksek olduğu için 100W gibi bir model de çıkarmışlar. Yedirebildiklerine bu ürünü satıyorlar.

    Eğer beni ikna edemezler veya müşteri memnuniyeti adına adı böyle büyük firmanın yapması gerekenleri yapmazlarsa tüketici mahkemesine gideceğim.

    Teknik açıklamaların, yardımın için tekrar teşekkürler maxfocus.


    quote:

    Orjinalden alıntı: maxfocus

    quote:

    Orjinalden alıntı: domandro
    Merhaba arkadaşlar,
    10 yıllık emektar Demirdöküm kombi artık sık arıza yapmaya başlayınca biraz araştırma ve 3 firmanın (Viessmann, Vaillant, Buderus) keşif yapmasının ardından Viessmann Vitopend 100 model kombide karar kıldık.
    Her üç firmanın da önerdiği model 20,000 kcal/h lik idi. Şu an ısıtmada herhangi bir problemimiz yok. Fakat kullanım suyu ısıtmasında montaj yapıldığından beri birkaç kez servis gelip bakmasına rağmen problemimiz var.
    Mutfak suyu sıcak taraf basıncı soğuk taraf basıncından daha düşük. Banyo sıcak taraf basıncı ise mutfak sıcak su basıncından bile düşük. Her iki sıcak su akışında da süreklilik yok. Mutfak tarafı kısmen idare etse de banyo tarafı gerçekten keyif kaçırıyor.
    Montajı yapan servis elemanı (daha sonraki şikayetlerimizde de aynı kişi geldi) apt./daire su tesisat basıncının olması gerekenden fazla olduğunu (ki bunu da hiçbir ölçüm cihazı ile ölçüm yaparak söylemiyor), bu yüzden kombiye debi sınırlayıcı takılması gerektiğini söylüyor. Bu yapılınca da cihaz garanti kapsamı dışına çıkarmış!
    Bu durum sizce neden kaynaklanmaktadır? Montaj hatası mıdır? yoksa kombide mi bir arıza var? Eski Demirdöküm kombide hiç böyle bir problem ile karşılaşmamıştık. Ne yapmalıyız? Yardımlarınız için teşekkürler.


    Selamlar,

    Tesisat basıncının fazla olduğunu, parmağını musluğa tıkayarak hissetmiştir bu arkadaş, bu nedenle basınç ölçere ne gerek var canım...
    Basınç sınırlayıcı koyunca birde kombi garanti dışı kalıyormuş , vay canına. Gerçekten traji komik bir durum. Kusura bakayın biraz farklı bir tarzda yazdım ama , bu gelen kişiyi siz direkt olarak viessmann müşteri hizmetlerine şikayet edin.
    Böyle bir durumda su debisinin artması için aslında basıncı düşürmek değil tam tersine yükseltmek gerekir. Ayrıca soğuk su girişine basınç limitörü bağlamak kombinin garantisini bozmaz. Bu kombiden bağımsız bir parçadır zaten. Ayrıca viessmannda kombi içinde tesisat basıncı fazla olunca kullanım sıcak suyununun basıncını düşüren veya kombiyi korumaya alıp basıncı sınırlayan bir düzenek mi var bunuda merak ettim.eğer varsa diyecek bir şey yok lafımı geri alırım.

    Bu durumun kombiden olup olmadığını çözmenin çok basit bir yöntemi var kombinin soğuk su girişi sökün ve bir musluk bağlayıp debiyi görsel olarak gözleyip diğer soğuk su muslukları ile karşılaştırabilirsiniz.

    Burda gelen arkadaşın söylediği basınç farklı bir konudur, sizin söylediğiniz yeterli debide gelmemesi aslen farklı bir konudur.
    Boru yarım parmakda olsa bir parmakda olsa, basınç tesisat kapalı iken aynıdır. Su hidrolik olarak basıncı aynen ileten bir akışkandır.
    Siz soğuk su musluğu açtığınızda eğer yeterli miktarda su geliyorsa, sıcak su musluğunuda açtığınızda aynı miktarda su gelir.
    sıcak su hattınada uzayan tesisattaki sürtünmeden dolayı su hızında düşme olur ama bu dediğiniz şekilde büyük bir fark yaratmaz.

    Soğuk su musluğundan yeterli debide su geliyorsa ama diğer sıcak su musluğundan gelen su az sa bu yetersiz boru kesitinden veya uzun ve çok dirsekli bir hattan dolayı olabilir. İlk açtığınız anda bir an hızla gelir ama sonradan su debisi hızla düşer.banyoda daha düşük olması banyoya giden hattın daha uzun ve dirsekli olmasındandır.
    Bence tesisatınızda bu probleme neden olan bir daralma veya pislik sorunu var. Bu da kuvvet ihtimalle önceden olmadığına göre , kombinin montajı esnasında olmuştur. öncelikle kombinin soğuk su girişindeki flitreye bir bakılsın, sonradan da dediğim gibi buraya bir musluk bağlayıp kontrol edin. Burdaki soğuk ve sıcak su girişlerinin kesitlerinide kontrol edilmeli. Bu işler içinde başka bir viessmann servisi çağırın.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Egé


    quote:

    Orjinalden alıntı: domandro

    Merhaba arkadaşlar,

    10 yıllık emektar Demirdöküm kombi artık sık arıza yapmaya başlayınca biraz araştırma ve 3 firmanın (Viessmann, Vaillant, Buderus) keşif yapmasının ardından Viessmann Vitopend 100 model kombide karar kıldık.

    Her üç firmanın da önerdiği model 20,000 kcal/h lik idi. Şu an ısıtmada herhangi bir problemimiz yok. Fakat kullanım suyu ısıtmasında montaj yapıldığından beri birkaç kez servis gelip bakmasına rağmen problemimiz var.

    Mutfak suyu sıcak taraf basıncı soğuk taraf basıncından daha düşük. Banyo sıcak taraf basıncı ise mutfak sıcak su basıncından bile düşük. Her iki sıcak su akışında da süreklilik yok. Mutfak tarafı kısmen idare etse de banyo tarafı gerçekten keyif kaçırıyor.

    Montajı yapan servis elemanı (daha sonraki şikayetlerimizde de aynı kişi geldi) apt./daire su tesisat basıncının olması gerekenden fazla olduğunu (ki bunu da hiçbir ölçüm cihazı ile ölçüm yaparak söylemiyor), bu yüzden kombiye debi sınırlayıcı takılması gerektiğini söylüyor. Bu yapılınca da cihaz garanti kapsamı dışına çıkarmış!

    Bu durum sizce neden kaynaklanmaktadır? Montaj hatası mıdır? yoksa kombide mi bir arıza var? Eski Demirdöküm kombide hiç böyle bir problem ile karşılaşmamıştık. Ne yapmalıyız?

    Yardımlarınız için teşekkürler.


    Viessmann Vitopend 100 model kombilerde en yaygın problemlerden birisi bahsettiğiniz sıcak kullanma suyu teminindedir diğer 2 problem ise çok sesli çalışma ve çok yakıt yakmadır. Servislerde sorunu kendi cihazlarında arayacaklarına ya sizin su basıncında ya da elektrik voltajında bulurlar, böylece siz uğraşıp durursunuz. Sizin oturduğunuz binada başka kombi kullanan yokmu, vardır sanırım, onlarda bu tür bir sıkıntı var mı bunları araştırın. Sadece sizde varsa servise kardeşim binada bir tek benim su basıncımmı yüksek diye sorun. Kolay gelsin, Allah sabır versin..


    Merhaba,

    Dediğiniz gibi Viessmann Merkezin ve bayinin ona buna bahane bulması ile uğraşıp duruyorum. Sabrın sonu selamet:)
    maxfocusun önerilerine cevaben uzun bir durum değerlendirmesi yaptım yukarıda. O mesajımda da bahsettiğim gibi bu işin sonu tüketici mahkemesi gibi.

    Selamlar.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: kenfat10
    maxfocus hocam şu an kirada kaldığım evde DD vinto var ben gece gündüz 60 ta yakarım.Benim gördüğüm kombi 63 e çıktığı zaman kapanıyor.65 e ayaradıysam 68 de felan kapanıyor..ECA da yanlışmı anladım 47 dereceye ayarlıyken cihaz alevi kapatmak için 55-56 lara ulaşmayamı çalışıyor.47 derece ye ayarlandığında dönüş suyu sıcaklığını 47 de tutacak şekilde alev modülasyonu yapsa ya neden çırpınıyor 55 lere çıkmak için...Ev aldım ECA senin makineden sordum peşin 1800 dediler 24 KW lık normalmi sizce...


    Selamlar,

    Yok yanlış anlamamışsınız, dediğim gibi 18 derecelik bir bir fark ile çalışıyor. 50 dereceye ayarlarsanız 59-41 arası çalışacaktır.
    ECA Confeo Premix yoğuşmalı kombiler bu şekilde çalışıyorlar. Yanlız yazıyı tam okumamış veya ben anlatamamış olabilirim.
    Modülasyon yapıyor ve bunu benim 30 kw da 120 sn 24 kw larda 90 sn sonra son modülasyona geçerek gerekli min alev boyunda ısıtma yapıyor.
    Ayrıca diyelim ki, dönüş suyu sıcaklığını 47 derece değerinde tutacak kadar min alev boyunda gaz harcasa bu kombi neye göre ısıtmadan çıkacak.
    Kombiler ısıtmaya dönüş suyu sıcaklığına göre başlarken , çıkış suyu sıcaklığına göre ısıtmadan çıkarlar. Tabi ki oda termostadı kullanmıyorsanız.
    Hepsi bu şeklilde çalışıyor. Sürekli 47 derece tutacak gaz verilmesi durumunda kombi devamlı devrede kalırdı.

    ECA nın mantığında bu bahsettiğim 120 ve 90 sn lik süreler ayar değerinin (eşik değeri) aşılması ve bu geçen sürede uygun ısıtma miktarının seçilmesi için kullanılıyor olmalılar. Tek handikap ısıtma tesisatı ve fiziksel şartlara bağlı olarak seçilen miktarın , dış hava sıcaklığına göre yetersiz kalması ve bazı sıcaklık ayarlarında kombinin uzunca süre devrede kalması durumudur.

    Ancak bu bahsettiğim durumda bile tüketim gerçekten çok düşük sayacın 0.001 m3 lük atım periyodu 4 sn civarında oluyor ve maks 1,2 m3 ben kendi evimde gördüm. Diğer bir değişle bu durumda 1 saat 20 dk da 1,2 m3 tüketti. kombi ayarı 46 derede de 55 ulaşmak için, dış ortam 0 -1 derece iken ama dış ortam 8-9 olduğunda bu süre ciddi düşüyor , 47 dk olarak gerçekleşti. Tabi ki bunlar benim evin şartları için.
    Burda önceden bende niye bu kadar uzun süre bekliyor biraz gaz bassa diye düşünüyordum ama bu kombi önceden yüklenmiş paremetrelere göre hareket ediyor zira bu paremetreler aşağıda resmini verdiğim kompanzasyonlarda kombiye tanımlanıyor.
    Ama siz kombiye bir dış hava sıcaklık sensörü takarsanız, kombi burdan gelen değere göre dediğim şekilde biraz gaz basıp bu kadar uzun süre beklemeyecektir.

    Aslında , bu konuda birden fazla mantık izlenebilirdi;
    Kombi dönüş suyu ve çıkış suyu sıcaklıkları arasındaki farka veya dönüş suyu sıcaklığının hedef sıcaklığa olan farkına göre yine gaz akışını biraz daha arttırabilir.
    Daha komplike bir sistemde dönüş suyu sıcaklığının 120 sn den sonraki artış hızını kontrol ederek hedefe yaklaştıkça artan zaman miktarına göre bir hesaplama yaparak, artış hızını aynı tutmak için gerekli miktarda gazı arttırabilir. Ayrıca bu şekildeki çalışmayı kayda alıp bir sonraki aynı ayarda bunu kullanbilir ya da bu derecedeki kullanımlarının ortalaması üzerinden ilk hareketi başlatabilir. Çalışma olasılıklarına göre kendine yeni gaz akışı ve fan devri belirleyebilir. Tabiki bunun için daha gelişmiş bir elektronik kontrol gerekiyor. Bu algoritmalar önceden kombiye tanımlandığı gibi , ilave sensörler aracılığı ile de daha iyi çalışma sağlanabiliyor.

    DOĞALGAZ KOMBİSİ ÖNERİSİ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi maxfocus -- 23 Ocak 2009; 10:05:38 >




  • Sn.Maxfocus,
    Daha öncede sormuştum ama kafamdaki soru işaretleri gitmedi.Denemelerim sonucunda şimdilik 65 derecede kombiyi kullanıyorum.Benim kombininde baymak sitesinde sizin verdiklerinize benzer ısı grafikleri var.Bir kaç servis mekanik oda termostatı kullanımında kombi üzerindeki su sıcaklığı max. olmalı ki oda termostatı içerden oda sıcaklığını ayarlasın diyor.Binamızdaki bazı komşulardan Budereus yoğuşmalı kombi ve oda termostatı kullanıyorlar. Ama kombi sıcaklığını kış boyunca sürekli 50 derecede kullanıyorlar. Belki modülasyonlu buderus için bu doğru olabilir.Ama Eca ECA CONFEO PREMIX yoğuşmalı kombi ve mekanik oda termostatı kullanan akrabam var.Onunda kombi sıcaklık ayarını servis 50 olmaz oda termostatı var diyerek yükseltmiş. Biri Ecea diğeride Buderus ikiside yoğuşmalı teknik olarak birbirinden farkı nedir?Ben kombi sıcaklığını 55 derecenin altına veya 65 derecenin üzerine çıkardığımda odada ısı konforu bozuluyor.55 derecede oda termostatı derveden çıkıyor veya ayarladığım ısıya getirmesi mümkün olmadığından sürekli dur kalk yapıp çalışıyor.65 in üzerinde 70-75-80 derecelerde ise 10 dk da ev istenilen sıcaklığa geliyor ama kombi oda soğuması rağmen 50 dk sonra çalışmaya başlıyor.0,7 m3/saat olan harcama 0,5 düşüyor.Ama evin ısı dengesi alt üst oluyor. Yalıtım olayını da bütçem oranında bu sen camları pimapen yaptırarak bşladım.Kombi gaz ayarı ve pimapenden sonra tüketim geçen seneye göre yarı yarıya düştü.İçtende yazın yalıtım yaptıracağım. Dijital ısı hassasiyeti iyi olan siemens REV23 oda termostatının siparişini verdim.İnşallah sorunumu çözeceğim.Bu konuda açıklayıcı bilgi verirseniz sevinirim.Selamlar.




  • Max selam,

    Petek boyum 4.40 m, il istanbul umraniye.

    quote:

    Orjinalden alıntı: maxfocus

    quote:

    Orjinalden alıntı: twingonote
    Maxfocus selam,
    Bu güç düşürmeyi ben de mi yaptırmalıydım sence?
    quote:

    Orjinalden alıntı: maxfocus
    quote:

    Orjinalden alıntı: Mr.Extrem
    merhaba arkadaşlar ev aldım 75 m2 2+1 ucuz ama uzun süre arıza yapmayacak bi kombi arıyorum .. tavsiyeleriniz nedir..
    cevaplar için tşk.

    Selamlar,
    75 m2 istanbul için 8000 kcal ısı gerekiyor. Bu anlamda 17000 kcal ve 20640 kcal tüm kombiler işinizi görürler.
    Yoğuşmasız bir kombi ve 5,4 mt pkkp22 h:60 peteklede gayet güzel çalışır.
    Yanlız kombinin güç çıkışını ilk çaıştırma için gelen servise 12000 kcal (14kw) kadar düşürtün
    Yukardaki arkadaşın verdiği marka ve modeller uygunlar. Kolay gelsin.


    Selamlar,

    Petek boyun ne kadar dı hatırlayamadım ama 20640 kcal nitron için 71 m2 de yapmanın faydası olur.
    Petek boyuna göre tam değer söyleriz ama m2 ye göre tahminen Ankara için sizinde en azından 16kw yani 13760 kcal le düşürtmeniz iyi olacaktır. Ayrıca oda termostadınıda en çok kullandığınız oda için kullanın.






  • Evet hocam faturam korkunc geldi. Bakalim bu ay havalar sicak gidiyor ne olacak. Bir sonraki adimda oda termostatimi taktirtip, gaz cikis gucunu de 14000 e dusurtmeyi planliyorum.
    Bu arada burdan da bir yardim kampanyasi baslatayim benim gaz faturasini odemek icin...

    quote:

    Orjinalden alıntı: ozdemirli

    merhaba twingonote,

    servis elemanının da dediği gibi bu tür cihazlar yakıt ekonomisi sağlıyor. en büyük avantajı ise konforu artırması. Sen hava soğuduğunda kombinin sıcaklığını artırmıyorsun, hava ısındığında dereceyi düşürmüyorsun. oda sıcaklığını istediğin dereceye ayarlıyorsun, mesela 22C, kombi kendisi yanıyor sönüyor. alev boyunu azaltıyor artırıyor, vs... hatta oda termostatın kablosuz ise gittiğin odaya götürüyorsun aleti, bulunduğun yerin sıcaklığı ayarladığın sıcaklığa geliyor. Yani sen nereye, orası 22C.

    bir de programlama özelliği var tabi. diyelim ki sen evden sabah 7'de çıkıyorsun akşam 20:00'de geliyorsun. evin sıcaklığını sabah 7 akşam 19:30 arası düşük tutarsın (örneğin 19C) evin fazla soğumamış olur, boş yere fazla yakıt tüketmezsin. kombi 19:30'da yanmaya başlar. sen eve 20:00'da geldiğinde evin içerisi 22C olmuş olur.

    servis neden tavsiye etmedi anlamadım ama bence kendilerinin de bilgisi ve eğitimi yok bu konuda ondan çekimser kaldılar.

    bu arada 71m2 ev için biraz fazla değil mi o fatura tutarın?


    quote:

    Orjinalden alıntı: twingonote

    ozdemirli selam,

    Bu oda termostati bende de var ama kutusunda duruyor, servis dahil kimse kullanmami tavsiye etmedigi icin monte ettirmedim. Ne tur faydasini gordun? Bu arada ben bu ay 71 m2 ev icin 573 tl yakit odedim... :( Nitron 20000

    quote:

    Orjinalden alıntı: ozdemirli

    Öncelikle herkese selamlar,

    Böyle faydalı bir forumun hala devam ettiğini görmek çok güzel. ben ev alırken kombi araştırması yapıyordum. O zamanlar (Mart 2008) forum 33 sayfa idi ve ben hepsini okumuştum.

    Umarım pişman olmayacağınız bir kombi alırsınız. Petek boyunu biraz fazla tutarak ve tasarruf ettiren yardımcı cihazlar kullanarak (termostatik vana, oda termostatı vb) daha ucuza ısınabilirsiniz.











  • quote:

    Orjinalden alıntı: cimbom38

    Sn.Maxfocus,
    Daha öncede sormuştum ama kafamdaki soru işaretleri gitmedi.Denemelerim sonucunda şimdilik 65 derecede kombiyi kullanıyorum.Benim kombininde baymak sitesinde sizin verdiklerinize benzer ısı grafikleri var.Bir kaç servis mekanik oda termostatı kullanımında kombi üzerindeki su sıcaklığı max. olmalı ki oda termostatı içerden oda sıcaklığını ayarlasın diyor.Binamızdaki bazı komşulardan Budereus yoğuşmalı kombi ve oda termostatı kullanıyorlar. Ama kombi sıcaklığını kış boyunca sürekli 50 derecede kullanıyorlar. Belki modülasyonlu buderus için bu doğru olabilir.Ama Eca ECA CONFEO PREMIX yoğuşmalı kombi ve mekanik oda termostatı kullanan akrabam var.Onunda kombi sıcaklık ayarını servis 50 olmaz oda termostatı var diyerek yükseltmiş. Biri Ecea diğeride Buderus ikiside yoğuşmalı teknik olarak birbirinden farkı nedir?Ben kombi sıcaklığını 55 derecenin altına veya 65 derecenin üzerine çıkardığımda odada ısı konforu bozuluyor.55 derecede oda termostatı derveden çıkıyor veya ayarladığım ısıya getirmesi mümkün olmadığından sürekli dur kalk yapıp çalışıyor.65 in üzerinde 70-75-80 derecelerde ise 10 dk da ev istenilen sıcaklığa geliyor ama kombi oda soğuması rağmen 50 dk sonra çalışmaya başlıyor.0,7 m3/saat olan harcama 0,5 düşüyor.Ama evin ısı dengesi alt üst oluyor. Yalıtım olayını da bütçem oranında bu sen camları pimapen yaptırarak bşladım.Kombi gaz ayarı ve pimapenden sonra tüketim geçen seneye göre yarı yarıya düştü.İçtende yazın yalıtım yaptıracağım. Dijital ısı hassasiyeti iyi olan siemens REV23 oda termostatının siparişini verdim.İnşallah sorunumu çözeceğim.Bu konuda açıklayıcı bilgi verirseniz sevinirim.Selamlar.



    sevgili kardeşim
    senin sistemindeki probleme gelmeden önce maxfocusun son birkaç yazısını dikkatlice değerlendirmeni rica ediyorum.
    gelelim senin sorununa:"
    1- kombi, dönüş suyu sıcaklığı belli bir seviyeye düşünce start alır. "70-75-80 derecelerde çalıştırdığında startın gecikmesi ve odanın soğuması" hadisesi peteklerin ortama yeterince ısı transfer edemediğini gösterir. muhtemelen petek boyları yetersiz. bu durumda gereken ısı ortama salınamıyor ve su geri dönüşe uzun süre sıcak olarak geliyor. ta ki start sağlayacak kadar geri dönüş suyu soğuması gerçekleşene kadar.
    2- "55 in altında çalıştığında ise devamlı dur-kalk" yapması ise yine yetersiz peteğin bir de düşük ısıl verimde çalıştırılmasıyla ortamın ısınamamasından kaynaklanıyor. bölge ve ev şartlarına göre yeterli petek kullanırsan sorun kalmayacağından eminim.
    3- tabi ki yalıtımı da unutma. yalıtım ne kadar iyi olursa ideal petek ihtiyacın o kadar azalacaktır.

    saygılarımla




  • Sn.elmaci,
    Allah razı olsun.Soruma kısa ve net cevap vermişsiniz.Verdiğiniz cevaba çok teşekkür ederim.Yalıtım konusunda haklısınız.Kombi gaz ayarı ve camları pimapen yaptırdıktan sonra tüketim geçen seneye göre yarı yarıya düştü.Daha önce de oda ebatların yazdım.Kayseri için m2 ısı kaybını ne almalıyım?Mevcut petekleride değerlendirerek evin petek hesabını ben yapacağım.Alt kat üst kat boş.Ustaya yap diyeceğim yapacak.Başka çarem kalmdı.Geçen ay kombi aldığım firmayı eve çağırdım.Sıkıntımı anlattım.Petek ilave edelim ve sorunumu çözelim dedim.Firmadan gelen usta ''Petek ilave edince günlük doğalgaz harcaman düşmez.Petek artırırsak kombinin ısıtacağı su miktarı artar doğal gaz harcaması da artar,petekler yeter çok soğuklarda kombi sıcaklığını artır diyor.''Benim derdim fazla petek takdırmak değil.Mevcut şartlara göre petek ihtiyacı neyse onu ayarlamaya çalışıyorum.Üst kat geçen sene kiracı vardı.Seneye inşallah dolabilir.Benim alt katımın yanma ihtimali (bir kaç sene) malesef yok gibi.4 sene önce petekleri değiştirmiştim.2 sene merkezi kaloriferde tek cam ahşap büyük pencere olmasına rağmen ısınmada problem yaşamadım. Güney cepheye bakan 2 odamın cepheye bakan camları pimapen ve büyük,diğerinin ise yarısı camla kaplı.3 odamda dediğiniz petek yetersizliğini hissediyorum.Diğerlerinde ısınmada problem yaşamıyorum.Oda ölçülerini daha önce vermiştim.İsterseniz tekrar PM ile veririm.Pimapen sonrası odalarım boya istiyor.İçten yalıtımla birlikte petek ihtiyacımı hesaplayıp yaptırmak istiyorum.Yardımcı olursanız sevinirim.Saygılar.




  • slm benim bi gözlemimi sorayım istedim ne derece dogru ferroli divatop sc24 max simumda 2,73lt min da 0,88 lt gaz yakıyormuş ve max güçte 110w elektirik harcıyomuş modülasyon aralıgıda %30_100 arası ben eca konfeo ile kıyasladıgımda eca max 2,74lt min da 0,96lt gaz yakıyor ve150w güç harcıyormod aralıgıda%35_100 arası yoguşmalı ise min kap 0,76lt gaz yakıyor yoguşma karı dahilmidir bu tüketime ve ferroli nasıl bi kombidir servis işçilik yedekparca fiyatları karşılaştırılınca hangisi üstün ve 86m2 net ısıtma alanı ve 9mt h60 pkpp 22 lik eca petek için nasıl bi kombi önerirsiniz petekleri m si 1500kcal olarak hesapladım 2 ısı bölgesi aldım bana önerileriniz nedir kombi kalori ayarı yaptırmam gerekirmi yani yakıtı etkilermi mesela0,88 yakarken nin da 0,72 gibi bi düsüş olurmu kaca ayarlatmalıyım bide ferroli divatop kullanan varmı nasıl bi kombi sorun çıkartırmı yardımlarınız için cok teşekürlerrrr yorum ve cevaplarınızı bekliyorummmm




  • quote:

    Orjinalden alıntı: cimbom38
    Sn.Maxfocus,
    Daha öncede sormuştum ama kafamdaki soru işaretleri gitmedi.Denemelerim sonucunda şimdilik 65 derecede kombiyi kullanıyorum.Benim kombininde baymak sitesinde sizin verdiklerinize benzer ısı grafikleri var.Bir kaç servis mekanik oda termostatı kullanımında kombi üzerindeki su sıcaklığı max. olmalı ki oda termostatı içerden oda sıcaklığını ayarlasın diyor.Binamızdaki bazı komşulardan Budereus yoğuşmalı kombi ve oda termostatı kullanıyorlar. Ama kombi sıcaklığını kış boyunca sürekli 50 derecede kullanıyorlar. Belki modülasyonlu buderus için bu doğru olabilir.Ama Eca ECA CONFEO PREMIX yoğuşmalı kombi ve mekanik oda termostatı kullanan akrabam var.Onunda kombi sıcaklık ayarını servis 50 olmaz oda termostatı var diyerek yükseltmiş. Biri Ecea diğeride Buderus ikiside yoğuşmalı teknik olarak birbirinden farkı nedir?Ben kombi sıcaklığını 55 derecenin altına veya 65 derecenin üzerine çıkardığımda odada ısı konforu bozuluyor.55 derecede oda termostatı derveden çıkıyor veya ayarladığım ısıya getirmesi mümkün olmadığından sürekli dur kalk yapıp çalışıyor.65 in üzerinde 70-75-80 derecelerde ise 10 dk da ev istenilen sıcaklığa geliyor ama kombi oda soğuması rağmen 50 dk sonra çalışmaya başlıyor.0,7 m3/saat olan harcama 0,5 düşüyor.Ama evin ısı dengesi alt üst oluyor. Yalıtım olayını da bütçem oranında bu sen camları pimapen yaptırarak bşladım.Kombi gaz ayarı ve pimapenden sonra tüketim geçen seneye göre yarı yarıya düştü.İçtende yazın yalıtım yaptıracağım. Dijital ısı hassasiyeti iyi olan siemens REV23 oda termostatının siparişini verdim.İnşallah sorunumu çözeceğim.Bu konuda açıklayıcı bilgi verirseniz sevinirim.Selamlar.


    Selamlar,

    Elmacı arkadaşımız size cevap vermiş, ama benimde eklemek istediğim hususlar var.

    Öncelikle oda termostadı, daha öncede vurguladığımız gibi aç/kapa çalışan bir düzenekdir. Kombinin normal çalışmasında çıkış ve dönüş suyu sıcaklıkları baz alınırken , oda termostadı bu işlevi devre dışı bırakır. Bulunduğu ortamın sıcaklığını , ayar sıcaklığına göre bakarak kombi ısıtmaya alır veya ıstmadan çıkarır.
    Bu anlamda özellikle Oda termostadının yeri çok önemli bir hususdur, yanlış konumlandırılmış bir oda termostadı , bahsettiğiniz şekilde bulunduğu alan soğumasına rağmen kombiyi devreye almayarak, özellikle evlerde odalara göre farklı petek boy ve ısı kayıpları olduğundan çok daha dengesiz sıcaklıklara neden olabilir.
    Oda termostadının peteklerden uzakta ve tercihen yerden 1mt veya 1.2 mt yükseklikte olması daha sağlıklı olur.Fazla yükseğe konumlandırılmış bir oda termostadı da çok sağlık çalışmayabilir.

    Karşılaştırdığınız iki yoğuşmalı ECA ve Buderusun kullanıldığı yerlerin şartlarını bilmediğimiz için bu konuda sağlıklı bir yorum yapmak mümkün olmaz.
    Ben kendimden örnek verecek olursam 117m2 net ısıtma alanı 7. kat ve orta düzey bir yalıtımlı dairede dış ortam 0 veya -1 iken 45-46 derecelik kombi ayarında (55-37arası) 20-21-22 banyoda 23-24 dereceleri yakalamayı ECA başarıyorsa bu buderus başaramaz demek değildir.
    Ancak aynı tesisata bir buderus gb022 monte edersek ve gözlersek gerçekten farkını anlamış oluruz. Gerisi yorumdan öte değildir. Hadi biraz teknik detaylara önem vererek destekli yorum tahmin diyebiliriz.

    Sizin eski 06-10-2008 tarihli bir yazınızda ;
    "1 yıldır kullanıyorum.Evim güney tek cephe açık,diğer üç cephe kapalı, 100 m 2 ,ısı yalıtımı çok iyi değil.Kazan suyu sıcaklığını 75 derece yaparsam ev çabuk ve çok ısınıyor(terletecek derecede),sonra uzun bir süre kombi devreye girmiyor.Üşünecek dereceye geliyor sonradan kombi çalışıyor.Termostatı iptal ettim.50-55 derece kazan suyu sıcaklığında aynı sürede daha fazla doğal gaz harcadığımı gördüm.İdeal kazan suyu sıcaklığı-Oda Termostatı sıcaklığını nasıl ayarlayacağım.Kombimdeki Elektronik full modülasyon ile modülasyonlu oda termostatı ile bu ayarlamayı yapabilirmiyim?Geçen sene servislerden yeterli bilgi ve yardımı alamadım. Eca fortıus kombilerde bulunan On/Off çalışan oda termostatlarından farklı olarak modülasyon yaptırma özelliğine sahip oda termostatı bağlama olanağı (Open - therm iletişim protokolünü destekler) benim kombimde bulunan Elektronik full modülasyondan farklı bir şeymidir.Selamlar. " demiştiniz.

    Daha eski 26 mart 2008 deki yazınızda ise;
    "Kayseri'de 120 m2 evim var.Güney cephe ve camlar pimapen değil.Kombi 20000 lik ve yaktığım sürece evim ısınıyor. 20 m2 lik odamda 1600x40 lık 25 m2 lik diğer odamda ise 1600x40 ve yanında 700x40 iki adet demirdöküm pkkp radyatörüm mevcut.İki odamın 3,5 ve 4 m cephesi komple ahşap tek cam pencere bulunmaktadır. Pencere önü yüksekliği ancak 40 lık peteği kurtarıyor.Pencereler tekcam ve ısı kaybı çok oluyor gibi geliyor.Kömürlü merkezi sistemde petekler evi ısıtıyordu.Doğalgaza geçince alt kat boş petekler yeterli gelmiyor. Düşük ısıda ısınamıyorum. Pencereleri pimapen yaptırırsam ve petek arkasına ve pencere üstüne içten izolasyon yaparsam düşük ısıda ısınabilirmiyim?Petekler bu haliyle yeterli gelirmi? Yoksa pimapen yaptıramazsam petek ilavesi yaptıracağım.Aynı cephede sürekli yakmaya gerek duymadığını belirten pimapen ve izolasyon yaptıran üst komşum 180 ytl öderken(alt katı benim gibi boş değil), ben geçen ay 285 ytl ödedim 24 saat sürekli yandı ve ısındım. Bu ay ise 165 ytl ödedim.Mevcut oda m2 lerine göre petek boyunda bana yardımcı olursanız sevinirim.4 m enindeki oda ya tek petek mi yoksa iki petek mi yan yana koymam gerekir?Peteğin biri pencere önüne digeri yan oda duvarınına konulabilirmi?Devridaim problemi olurmu?Yardımlarınızı bekliyorum. Selamlar. " demiştiniz.

    Bende size o zaman Kayseri 4. ısı bölgesi için dış ortam -15 dereceye göre 75-65 lik tesisat için 120 m2 daireye 16 mt petek çıkarmışım sizde haklı olarak fazla bulduğunuzu belirtimiştiniz, zira 75 kcal den hesap etmişiz. Evinizde yanlış hatırlamıyorsam, merkeziden kombiye dönüştürülmüştü.

    Şimdi bu hesabı sonradan belirtiğiniz 100 m2 için yapalım ve ısı değerinide 60 kcal üstünden gidelim.
    100*60*2,68= 16100kcal (120 m2 için 19300 kcal) Kombinizde 24 kw lık dı yani 20640 kcal lik .
    Bu durumda 16100 / 1500= 11 mt petek kullanmanız gerekiyor pkkp22 h:60 olarak. ( 19300/1500= 13 mt)

    Sizde ise h:40 olmak üzere 1,6+1,6+0,7 var diğer odaların ne olduğunu bilmiyorum ancak , kayseride ve yalıtımsız bir binada 20 m2 lik oda için
    (DD plus 1 mt si 20 derece için 90-70 de 1652 75-65 de 1131 kcal veriyor.) 20*2,68*60 =3216 kcal gerekli/1652 = 1,947>>2mt gerekir 90-70 için 75-65 için ise 2,9 mt olur. 25 m2 lik odanız için 4020 kcal gerekir/1652=2,5 mt 90-70 için 75-65 için ise 3,6 mt gerekir. Her iki odanızda ki petekler küçük kalıyorlar. Bu konuda bir şeyler yaptınımız mı, bilmiyorum veya belirttiyseniz hatırlayamadım.

    En büyük avantajınız 3 cephenin kapalı olması ve güneye bakmanız bu size ciddi avantaj sağlıyordur. Ama 55 kcal birime bile düşsek bu petekler 20 m2 de yetersiz kalır. 65 derece ayrında iken ısınmanızda aslında muhtemelen bu fiziki durumdan kaynaklanıyor.
    Sonuçda petek boylarınız yetersizdi hatta eski sistemde bile yetersizmiş, ama bina merkezi sistemle ısındığı için genel bir ısınma olduğundan ve fiziki şartlardan dolayı sorun olmamış, bu durum merkeziden kombiye geçen bir çok binada oluyor.

    Bu anlamda yalıtım ve petek boyu revizyonu yapmanız durumunda daha düzgün ve ekonomik ısınmanız mümkün olacakdır.

    Diğer yandan daha önce çok tartıştığımız bir konu olan oda termostadı kullanımında, önceki sayfalarda pek çok yazı var, bunlardan faydalanabilirsiniz. Kolay gelsin.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ve_canny
    slm benim bi gözlemimi sorayım istedim ne derece dogru ferroli divatop sc24 max simumda 2,73lt min da 0,88 lt gaz yakıyormuş ve max güçte 110w elektirik harcıyomuş modülasyon aralıgıda %30_100 arası ben eca konfeo ile kıyasladıgımda eca max 2,74lt min da 0,96lt gaz yakıyor ve150w güç harcıyormod aralıgıda%35_100 arası yoguşmalı ise min kap 0,76lt gaz yakıyor yoguşma karı dahilmidir bu tüketime ve ferroli nasıl bi kombidir servis işçilik yedekparca fiyatları karşılaştırılınca hangisi üstün ve 86m2 net ısıtma alanı ve 9mt h60 pkpp 22 lik eca petek için nasıl bi kombi önerirsiniz petekleri m si 1500kcal olarak hesapladım 2 ısı bölgesi aldım bana önerileriniz nedir kombi kalori ayarı yaptırmam gerekirmi yani yakıtı etkilermi mesela0,88 yakarken nin da 0,72 gibi bi düsüş olurmu kaca ayarlatmalıyım bide ferroli divatop kullanan varmı nasıl bi kombi sorun çıkartırmı yardımlarınız için cok teşekürlerrrr yorum ve cevaplarınızı bekliyorummmm


    Selamlar,

    Balıkesir 2. bölge , evin yalıtım durumu nedir bu konuda bir bilgimiz yok.

    86m2*2,68*40= 9220 kcal / 1500 = 6,2 mt 9220 / 9= 1024 kcal çok iyi bir değer.
    Ben Ferroli yerine ECA confeo premix 24 kw yoğuşmalı öneririm.
    Bütçeniz uygunda Buderus gb042 19000 kcal yoğuşmalıyıda öneririm.

    Karşılaştırmaya aldığınız elektriksel güçler sirküle motorunun kademe konumuna göre değişebilir, ECA nın mak. çektiği güç 150 watt olabilir nominal değer 115 watt dır.
    Birde ferroli divatop yoğuşmasız bir modeldir, sizin 9 mt peteğiniz varsa yoğuşmalı kullanmanız daha uygun olur.

    Ferroli divatop 2,73m3/saat maks, 0,88 m3/saat min. ECA confeo digital modeli (yoğuşmasız) 2,77 -0,97 m3/saat çok küçük bir fark var ma burda dikkat edilecek husus gazın hangi ısı değerden alındığı ECA bunu belirtmiş ama ferrolide bir değer yok.
    Ayrıca sıcak su kullanımına ferroli delta t için 25 derece iken 13 lt su ECA ise delte t 34 dereceiken 10 lt su demiş.
    Bu 10 derecelik giriş suyunu 35 dereceye yükselttiğinde 13,7lt veren ferroliye karşı 44 derecede yükseltip 10lt su veren ECA demek oluyor. Dakikada 3,7 lt eksik ama 9 derecede fazla su demek. Ayrıca ferroli 40 ile 55 arası iken ECA 35 ile 60 arasında daha geniş sıcak su ayarı vardır.

    Paslanmaz çelik brülörler , bakır eşanjör , çift eşanjör evet bu konularda aynılar. Geniş aksesuar grubu, dış hava sensöründen , modülasyonlu oda termostadına, telefonla kontrol ünitesine kadar.
    ECA nın burda kağıt üstündeki tek dez avantajı modülasyon aralığı gözüküyor ferroli 30-100 iken ECA 35-100 arasında buda tüketime etki eder.
    Ben yerli olduğunu düşünerek (birde italyan olduğu için) ECA tercih ederim.
    Yoğuşmalıda ise ECA nın tüketim değerleri 24 için min 0,71 ve maks. 2,38 m3/saat dir.
    Ferrolinin ise econcept serisini baz alabilriz ama bu ürün ECA teknik bazda rakip olabilecek bir ürün değil. Ferrolide Econcept Tech serisi rakip olabilecek bir ürün olabilir.bunun 25C modeli güç olarak biraz ECA göre fazla olmasına rağmen min 0,56 ile maks 2,86 m3/saat ile ve daha geniş 21-100 arası modülasyon yapabilmektedir. Tüketimde kağıt üstünde bu ürün daha iyi bir ürün. Ancak alm alaşım eşanjör kullanması ECA nın ise paslanmaz çelik kullanması ECA tarafına bir artı , yine verimlilik olarak seramik kaplı paslanmaz çelik brülör ferroliye kullanım maliyeti açısından fayda sağlamaz, verime baktığımızda 36-30 da %109 elde edileriken ECA 50-30 aralığındaki %107,5 ile daha geniş bir izafi verime sahip, buda ECA bir artı demek. Sonuçta fiyat performansa baktığınızda ECA nın yoğuşmalıda ağır bastığını görürsünüz. Kolay gelsin.




  • SYN MAXFOKUS EVİM YALITIMSIZ OLDUGU İÇİN YOGUŞMASIZ DÜŞÜNDÜM 9MT YİDE SİZİN ÖNERİNİZLE HATTA HESABINIZLA BULMUŞTUM YOGUŞMALI KESİNLİKLE AYNI FİKİRDEYİM ECA OLMALI AMA YOGUŞURMU DÜŞÜNCESİ VAR ASLINDA KIŞIN EN FAZLA 15 GÜNÜ KAER OLUR BURDA EN SOGUK GECEN KIŞTA AMA SOHUK GÜNLERDE İÇERDE HAVA 6 DERECEYE KADAR DÜŞÜYOR DIŞARSI 1 2 DERECE İKEB OYÜZDEN KUŞKULARIM VAR ÖNERİLER DOGRULTUSUNDA KARAR VERİCEM TABİ YAZA KADAR BU KIŞ GECİCEK FİKİRLERİNİZ İÇİN TEŞEKÜRLER DÜŞÜNCELERİNİ BEKLİYORUM
  • Sn.elmaci,
    1- kombi, dönüş suyu sıcaklığı belli bir seviyeye düşünce start alır. "70-75-80 derecelerde çalıştırdığında startın gecikmesi ve odanın soğuması" hadisesi peteklerin ortama yeterince ısı transfer edemediğini gösterir. muhtemelen petek boyları yetersiz. bu durumda gereken ısı ortama salınamıyor ve su geri dönüşe uzun süre sıcak olarak geliyor. ta ki start sağlayacak kadar geri dönüş suyu soğuması gerçekleşene kadar.
    2- "55 in altında çalıştığında ise devamlı dur-kalk" yapması ise yine yetersiz peteğin bir de düşük ısıl verimde çalıştırılmasıyla ortamın ısınamamasından kaynaklanıyor. bölge ve ev şartlarına göre yeterli petek kullanırsan sorun kalmayacağından eminim.

    Benim çözemedim olay;
    İnsan hayatında yaşamdan bazı sorunları önceden gidermiyor.Kombi yapan firmaların tecrübelerine dayanarak insanlara yol göstermesi gerekiyor.Belki adamın parası yetecek ilave petek takdıracak. Zorla oturma odama mevcut peteğe ilave olarak 40x70x10 luk petek ilavesi yaptırdım odanın ısınması diğer salona göre çok farketti.Bahsettiğiniz kombi çalışma teknolojisi, oda termostatı olmadığı zaman mı böyle oluyor.Yoksa kombi oda termostatı takılı ikende mi dönüş sıcaklığı esas alıyor?Pratik olarak oda termostatının kombiyi çalıştırma fonksiyonu nedir?Yalıtım ve petek yetersizliği olduğu halde (evi 3 cephenin kapalı olması ve güneye bakması avantajı) kombi kalorifer suyu sıcaklığını 60-65 derece yaptığımda,oda termostatınının 20-21 derece olması oda ısınması için yeterli geliyor ve ev ısınıyor,ısı konforu istediğim gibi oluyor.Termostatı iptal ettim kombi sürekli çalıştı ev yinede istediğim gibi ısınmadı ve daha fazla doğal gaz harcadığını gördüm.50-55 dercede sanki devri daimde problem varmış gibi petek alt ve üstü tam ısınmıyor.Arkadaşlar 45-50-55 de kombiyi yakıyorum diyor.Ben bu sıcaklığa getirdiğimde petekler evi değil kendini bile yeterince ısıtamıyor.Bunun sebebi sadece petek yersizliğimidir?Boru çapı yetersiz diyen kafamı karıştıranlar oluyor. Bana tekrardan boşu boşuna döşettirecekler gibime geliyor. Denemedim ama 60-65 derece sıcaklıkta termostatı iptal etsem yine oda soğumadan kombi odayı ısıtacak mı?Oda termostatı kombinin termostatını devre dışı bırakmıyormu?Kombi çalışmak için oda termostatını referans almıyormu?Oda termostatı içerdeki oda ısısını belli sıcaklıkta tutmasını sağlamıyormu?Ben ısı hassasiyeti 0,2-0,5 derece olan dijital oda termostatını takınca aynı şeyleri mi yaşayacağım.Petek boyunu artırmanın yoğuşmalıda faydası var.Hermetik kombi de petek boyunu normalden %10 uzun tutsam az kulladığı salona termostatik vana taksam,oturma odamda da oda termosttaı ile ayarlasam.Dahada olmazsa normal hava sıcaklığında fazla ısınırsa kombi sıcaklığını düşürsem.Petek boyu ve yalıtım düzeldiğinde kombiyi yüksek sıcaklığa mı ayarlıyacağım? Yoksa denemelerle 60-65-75 ideal sıcaklığı ben mi belirleyeceğim.Bunlarla uğraşmadan dijital hassas oda termostata ile birlikte çok pahalı değilse kombiye dış hava sensörümü takdırayım.Kombiye geçince rahatlıyacağız dedik.Ev de kır dök,inşaat,tadilat bitmiyor. Bu sene yalıtım ve bu bahsettiğim problemi sağlıklı bir şekilde inşallah çözeceğim. Aydınlatırsanız sevinirim.Selamlar




  • İlave olarak oda termostatını kombinin çalıştırdığı dönemde termostat sıcaklığını 0,5 derece kadar artırınca kombi hemen çalışıyor.Bu mekanik oda termostasının yersizliğinden veya başka bir deyişle oda ısınını algılama +- aralığının 1-2 derece veya daha fazla olmasından mı kaynaklanıyor?Yeni alacağım 0,1 derece hissetme 0,2 derece diital ekranda gösterme ve elle bu aralığı ayarlama özelliğine sahip siemens REV 23 oda termostatında bunu yaşamayacakmıyım?
  • herkese merhaba;ben izmir de oturuyorum.evim 25 yıllık ve 3+1(4. kat:üzerimizde 1 kat daha var!) evin m2'si 95-100 m2 arası birsey;kapı pencerelerim ahşap yani yalıtımı iyi değil!Evde tesisat olmadığı için yeni döşenecek eve keşif için gelen firma 6,8 m immerpan marka pkk600 panel ,plastik borular vs.... + Bosh comfort 24 kw hermetik kombi(B1 RDW 2821 H)+ODA TERMOSTATI+kombi balkonda olacağı için dolap vs...
    =3600 YTL NAKİT fiyat teklif etti ve binada ilk bizim evin tesisatını yapacağı için uygun fiyat verdiği izlenimini yarattı VE AYRICA kombi'nin markası'nın ve modelin iyi olduğu konusunda ısrar etti!!!!!
    sizlere,yani bilen arkadaşlara sormak istiyorum ;acaba bu kombi ve teklif edilen fiyat nasıldır?



    Fiyatı tekrar yazıyorum
    *** tesisat+petekler vs....(2100 ytl) + bosch RDW 2821 H+ODA TERMOSTATI(1500 ytl)= TOPLAM(nAKİT) 3600 ytl***
  • Selam,

    Cimbom 38

    Siemens rev 23 ü inceledim sıcaklık hassasiyeti bayaa iyi ama günü 3 e bölebiliyosun bende honeywell var
    her günü ayrı ayrı 6 dilime bölüyor. ayrıca 0,1 hassasiyeti nasıl hissedeceksin

    fiyatı nasıl acaba bilgin varmı?
  • 
Sayfa: önceki 216217218219220
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.