Şimdi Ara

Dizel Otomatik İçin Citroen C5 Alternatif Olamaz mı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
32
Cevap
0
Favori
11.037
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar,

    Sorum şu ki: Citroen C5 2008 sonrası, 1.6 e-HDI, otomatik vites çok mantıklı değil mi? Hem D segment, hem 1.6 dizel motor, hem yakıt tüketimi makul seviyelerde, hem de 2. elleri 40 bin küsür TL'lerde bulunabiliyor. Sürüş konforu, vites geçişleri nasıldır? Kullananlar memnun mu acaba? Bu aracın kronik sorunları var mı? (Bir arkadaşımız sıfır C4 almıştı, iki sene içerisinde iç döşemelerde her tarafın döküldüğünü söylüyordu) Yoksa Piyasada tutunamayaşının tek sebebi Fransız oluşu mu?

    Özetle hikayem şu: Hyundai Yeni i30 1.6 CRDI Elite manuel vites 2012 model, çok memnun olduğum aracımı, 4 ay önce, otomatik vites araç alma mecburiyetinden sattım. Opel Astra 1.3 CDTI HB Easytronic 2008 model Enjoy paket, yarı otomatik araç aldım, hiç memnun değilim (Sürüş konforu çok düşük, çekişi zayıf, ergonomi yok denecek seviyede, kabin içi çok kullanışsız, ses izolasyonu yeterli değil vs.).

    Nihai hedefim: Dizel, otomatik, mümkünse D sınıfı, olmazsa C sınıfı ama kesinlikle Sedan, 2007-2008 sonrası, yakıt tüketimi ve vergisi makul, kronik sorunları minimum seviyede olan, yıllarca binebileceğim veya zaruri olursa da hızlı satabileceğim (Hiçbir arabama 2 seneden fazla binmedim/binemedim) bir araç almak.

    Durum: Nihai hedefime 1-2 sene sonra ulaşırım derken Astra'dan duyduğum memnuniyetsizlik beni acilen adım atmaya itiyor. Ancak doların ve ülkede potansiyel bir krizin belirsizliği, piyasaların durgunluğu, 33-35 bin TL civarında satabileceğim Astra'nın üzerine en fazla 10-15-20 bin TL koyarak, 2. el mantıklı bir araç almaya itiyor beni. Bu süreçte daha fazla nakiti arabaya yatırma imkanım olsa da mantıklı gelmiyor bana.

    İlk Seçenekler:
    1. Beklentilerime en uygun ve bol seçenekle karşılık veren VAG grubu gibi ama, bu grubun modellerinin uçuk fiyatları ve son zamanlarda, forum haricinde, yaşanmış tecrübelerden bizzat şahit olduğum DSG patlamaları beni biraz soğutuyor.
    2. Corolla önceki makyajlı veya makyajsız kasası olabilir, tasarımı beni cezbetmiyor ama mantık alışverişi olur, vites geçişleri konforsuz geliyor bana, yokuş kalkış desteği olmaması da alışılır birşey ama ilk etapta düşündürüyor.
    3. GM grubuna bir daha bulaşmam (Büyük konuşmak da istemiyorum ) , geçmişte de Cruze LPG'li tecrübem pek olumlu değildi, tasarımına hala bayılsam da
    4. Skoda Yeni Superb tam benim zevklerime hitap ediyor, ama Ekim'de Dizel motoru gelecek de, sıralar olacak da vs. 1-2 sene içerisinde olacak çözüm değil.
    5. Bu konunun cevaplarına göre Citroen C5 1.6 e-HDI.

    Herkese şimdiden teşekkürler.







  • Fluence ide degerlendirin, gayet konforlu ses yalitimi basarili, otomatik dizel de edc ile gayet uyumlu, 2. Eli de iyidir. 45-50 arasina dinamik dci edc bulabilirsiniz donanim olarakta oldukca doludur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şanzımanı hariç C5 ile fluence in aynı cümlede kullanılmasıı bile yanlış...
  • Tip olarak yakışıklı ve heybetli bi araç hiç kullanmadım ama acayip hoş duruyor otomatıklerde citroende sıkıntı var vites geçişleri sıkıntılı en azından c4 de bu şekilde ama aynı versiyon yada aynı şanzıman c5 de varmıdır ona bakmak lazım pek tutulmayan bir araç malum ülkemizde d sınıfı biraz sıkıntılı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi xpmagduru -- 18 Mart 2015; 13:26:11 >
  • Bırakın artık fluance önermeyi arkadaşın aradığı kriterlere uymuyor bile.45-50 bin verip şirket aracı fluancemi alıcam ? imajı çok kötü her yerde adım başı 1 fluance görüyorum.

    C5 alınır mı sorusuna gelirsemde bal gibide alınır tasarımı olsun yakıtı olsun konforu olsun sizin beklentileriniz karşılar rahatlıkla.Şanzıman konusu ise yarı otomatik olduğu için vitesleri hissedersiniz ancak yarı otomatik olupta vites geçişlerini hissetttirmeyen şanzıman yoktur tam otomatiklere oranla daha yakıt cimrisidir.

    C5'in tek beğenmediğim yanı dönmiyen direksiyon göbeği ve ön konsolu onun dışında gayet alınır güzelcede binilir.bende bu aralar d sınıfı dizel otomatik araçları araştırıyorum 508'de alternatif olabilir eğerki üstüne 3-5 bin daha ekliyebilirseniz active modeli alınabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hasret62 -- 18 Mart 2015; 13:33:25 >
  • C5 in dis tasarimi beni bi ara cok cezbediyordu bi kac bayide detayli bi arastirma fiyat alma falan oldu. Otomatik sanzimani icin iyi duyumlar almadim gecisleri sarsintili falan deniyordu... citroen servisinde calisac bi akrabamiz ise apacaksaniz 2.0 motor alin dedi falan filan...

    Size ayrica bi tavsiyem renault latitude olacaktir... 1.5 dci edc belki 50 60 bin araliginda bulabilirsiniz fiyatlara cok hakim degilim...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Peugeot ehdi 3008 lerede bakabilirsiniz, dizel otomatik.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çok teşekkürler. Vites geçişi sarsıntısı gerçekten rahatsız edici, şu an Astra'da çileden çıkıyoruz sürerken, C5 onun kadar mıdır bilemiyorum. EN iyisi C5'i denemek olacak. Bu rahatsızlıktan kurtulmak için ya çift kavrama, ya da tam otomatik düşünmek gerek.

    Fluence tavsiye eden arkadaşıma da teşekkürler, C sınıfı Sedan olabilir dediğim için tavsiye etmiş haklı olarak. Hatta Renault'nun dci motoru ve edc şanzımanı aslında düşünülebilecek en sorunsuz kombinasyon gibi ama diğer arkadaşların dediği gibi Fluence alırsam her binişimde çok mutsuz olacağımı ve çok kısa sürede satmak isteyeceğimi biliyorum Bir ara Megane Sports Tourer bakmıştım, o kasa çok daha hoşuma gidiyordu, temizini bulamadığımdan vazgeçmiştim, fiyatları da şimdi bayağı uçmuş sanırım. Renault Latitude da birçok yönden çok beğendiğim bir araç ama dediğim gibi, piyasaların durumu itibariyle o fiyatlara çıkmayı sağlıklı bulmuyorum.

    @umutck
    Teşekkürler. 508 de düşünülebilir dediğiniz gibi. Ona da bakılmalı. Ortası dönmeyen C5 direksiyonu beni irite etmiyor, konsol da sade ve şık gibi bile geliyor.




  • Ayrıca, şu ana kadarki mesajlardan anladığım kadarıyla C5'in vites geçişlerinin rahatsız ediciliği haricinde, kronik bir sorun veya memnuniyetsizlik gerekçesi yok gibi duruyor.
  • arabaci_takimi A kullanıcısına yanıt
    Hocam i30 kaca sattiniz ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: landscapee

    Hocam i30 kaca sattiniz ?

    52750 TL, 7 Aralık'tı sanırım.
  • c5 kronik sorunu cam cıtırtıları ve sesli calısan arka suspansiyonlarıdır bunun dışında bir sorunu yok. yarı otomatik her marka arac vites gecişlerini hissettirir bunu geçelim. 2.0 versiyonda hidrolik suspansiyon geliyor. bu suspansiyona sahip bir citroeni kullandıktan sonra diğer araçlara at arabası gözüyle bakarsınız.
  • Hep duyuyoruz sarsintili vitesleri falan diye. Hic deneme firsatim olmadi. Ne kadar sarsinti yapiyor? Cokmu belirgin?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Her otomobili fiyatı ve sundukları çerçevesinde değerlendirmeye çalışırım. Dacia bile bence başarılı bir markadır yerine göre

    Ama kimse bana Fluence demesin lütfen. Fabrikada var bir tane. Yani Allah muhtaç etmesin ama çok kötü bir araç.
    Araç 2014 model sıfır olarak kiralık geldi. yolcu kapısını açıyorum, resmen 4 -5 milim aşağı düşüyor.
    Ne koltuğunda rahat edebildim, ne yolculuktan keyif aldım. Rölantide çalışırken motor arabayı titretiyor ve iç aksam bu titremeye dırıl dırıl seslerle eşlik ediyor.
    Accent Blue var birde ama Fluence'den daha iyi olduğu belli oluyor.

    Fluence sahipleri kızmayın ama olmamış bu araba.
  • Yarı otomatik her araçta vardır arkadaşlar sarsıntı bu anormal değilki.Tam otomatiğe göre bozulduğunda masrafı daha az ve yakıt olarakta avantaj.çift kavramalı otomatiklerde sarsıntı olmaz ve latitude 1.5 dizellerinde otomatik yok.
  • Citroen'in yarı otomatiklerinde ilk 2 viteste geçişleri hissedersiniz, 3 ve sonrasında motor da devrini alınca geçişlerdeki sarsıntılar baya bir azalıyor. Ama sıkışık trafik söz konusuysa en sarsıntılı otomatik vites bile manuelden her türlü iyidir derim. Hele C5'lerdeki yarı otomatiklerde spor modu da olması lazım ve bu modda geçişler normale oranla daha iyi diye okudum kullanıcı yorumlarında.
  • Corolla için de aynısı söyleniyordu. Gidip test ettim. Sana şöyle anlatayım, manuel araçta ayağını debriyajdan biraz hızlı çekersin, tık edip hafif öne atılır ya, aynen öyle hissiyat. Özellikle ilk iki viteste var, vites yükseldikçe hissetmiyorsun bile. Yok secde ettirir, yok selam verdirir palavra...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Aytürk

    Corolla için de aynısı söyleniyordu. Gidip test ettim. Sana şöyle anlatayım, manuel araçta ayağını debriyajdan biraz hızlı çekersin, tık edip hafif öne atılır ya, aynen öyle hissiyat. Özellikle ilk iki viteste var, vites yükseldikçe hissetmiyorsun bile. Yok secde ettirir, yok selam verdirir palavra...

    Himm anladim. Hic kullanmadim. Dolayisiyla fikrim yoktu. Alici icin zor bi tercih o zaman. Ya risk alacaklar dsg ya da sarsintili vites. Dsgyide bilmiyoruzda iste yag gibi kayiyor deniliyor. Oradan soyluyorum iste

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Citroen ve pug un yarı otomatikleri gayet başarılı şanzumanlar. Her tek kavramalı yarı otomatikte olduğu gibi bir miktar ilk 2 vites geçişinde hissedersiniz ama sonra gayet yumuşaktır geçişler. Artı bu şanzıman sorunsuzdur. Şu forumda ben mcp şanzımanım bozuldu diyene denk gelmedim varsa bile çok çok az.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Aytürk

    Corolla için de aynısı söyleniyordu. Gidip test ettim. Sana şöyle anlatayım, manuel araçta ayağını debriyajdan biraz hızlı çekersin, tık edip hafif öne atılır ya, aynen öyle hissiyat. Özellikle ilk iki viteste var, vites yükseldikçe hissetmiyorsun bile. Yok secde ettirir, yok selam verdirir palavra...

    Bu şanzımanı ben de sizin kasa 308'de test sürüşünde kullanmıştım yıllar önce.

    308'lerin piyasaya yeni çıkmaya başladığı, Auto6R şanzımanın ilk çıktığı zamanlardı. Düşük viteslerdeki geçişler bayağı hissedilir durumdaydı, beğenmemiştim ama buna rağmen bana da forumun "secde ettirme" iddiaları abartılı geliyor. Kaldı ki bu şikayetlerden sonra yazılım güncellemesi yapıldı bir kaç kere, geçişler mümkün mertebe daha yumuşatıldı denildi.

    Bu şanzımanın güzelliği sorunsuz olması. Problem çıkarsa da tamir maliyetinin manuel vitesli bir araçtan çok da farklı olmaması. Sıkıntısı da düşük viteslerde geçişleri hissettirmesi. Buna göre fayda-zarar analizi yapıp duruma göre tercih edilebilir bir şanzıman bana göre.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.