Şimdi Ara

Dizel otolarda hava yapma sorunu?nasıl çözülür? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
47
Cevap
1
Favori
134.100
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bu arada bir uyarı daha;

    Olur da yakıtınız biterse dizel aracınızda depoya yakıt koymadan kesinlikle marş basmaya devam etmeyin. Bu durumu daha da kötü hale getirecektir. Eğer araç stop eder etmez yakıt ikmali yapar ve sonrasında marş basarsanız, biraz da aracın burnunu aşağı getirebilirseniz aracınız büyük ihtimalle çalışacaktır. Ama yakıt bittikten sonra marşa basmışsanız araç daha zor çalışacaktır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi O.B.K -- 18 Temmuz 2009; 23:43:23 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K


    quote:

    Orjinalden alıntı: Tubo

    Bir yerde karşıma çıkmıştı; Yanma odasında kalan yakıtın aşırı sıcaktan buharlaşması ve ateşlemeyi engellemesi mümkün müdür?


    Sorunuzdan anladığım durum ancak zengin karışım oluşumuyla açıklanabilir. Motor bu durumda zengin karışımdan dolayı çalışmaz. Bu da ateşleme hatası sayılmaz. Çalışmama sebebi halk dilinde motorun boğulmasıdır.

    Yanma odasında bir şekilde yanmamış yakıt kalırsa ve bu yakıt motor tekrar çalışana kadar buharlaşarak manifoldan çıkmamışsa ilk çalıştırmada bujinin çakmasıyla yanacaktır. Ateşlemeyi engellemesi demek bujinin çakmamasıdır. Bunun sebebi de yakıt olamaz.



    Eskiden karbüratörlü arabaları boğardık mesela, çalıştırmadan önce gaza basarak.. O zamanlar çocuktum tabi uzun süredir yapmadığım için enjeksiyonlu motorlarda da oluyor mu bilemiyorum

    Adını unuttuğum parça ile ilgili olarak:

    Her iki tarafında soket var ve basit bir şekilde sökülebiliyor, kibrit kutusu kadar bir parça. Araba çalışmadığı zaman arızalı parça oydu, onun yüzünden çalışmıyordu, her ne kadar marşa basılırken iki taraftan da tutup salladıysam da bir türlü çalıştıramadım..

    Bu parça ne olabilir?




  • Öncelikle O.B.K. üstada verdiği bilgilerden dolayı teşekkürler.

    Arkadaşlar neden işinizi şansa bırakıyorsunuz ki,ben hayatta ışık yanıkken dolaşmam ışık yanmadan yakıt alırım.Hiç yoksa bile bi 10 tl lik atarım bir defa uzun yolda istasyon bulamadığım için 50 km. gitmiştim.Ter sırtımdan boşalmıştı.Işık yanıkken araç deponun dibindeki pisliği de çekiyor ve daha değişik arızalara yol açabiliyor.
  • @O.B.K hocam bilgiler için teşekkürler.

    yokuşlarda hava olayı hiç aklıma gelmemişti.yakıt ışıgı yanmadan almaya devam
  • Arkadaşlar muhtemelen sıktıkları sprey bildiğimiz eterdir.
    Çünkü biz yüksek hacimli dizel motorlu arazi araçlarında sabah çalıştırma vs. gibi durumlarda hava filtresine çok az miktarda eter sıkarız ve bu işi görür.
    Hava almak ise eski tip dizel makinalarda 2. enjektörü gevşetip mazot pompasındaki mandalı pompalayarak mazot gelene kadar devam etme şeklinde oluyor. Yeni nesillerde durum nedir bilmem.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: RqJnr

    Arkadaşlar muhtemelen sıktıkları sprey bildiğimiz eterdir.
    Çünkü biz yüksek hacimli dizel motorlu arazi araçlarında sabah çalıştırma vs. gibi durumlarda hava filtresine çok az miktarda eter sıkarız ve bu işi görür.
    Hava almak ise eski tip dizel makinalarda 2. enjektörü gevşetip mazot pompasındaki mandalı pompalayarak mazot gelene kadar devam etme şeklinde oluyor. Yeni nesillerde durum nedir bilmem.


    şu kamyonlarla uğraştığınız kadar işinizle gücünüzle uğraşsaydınız 1. koç, 2. sabancı, 3. siz olcaktınız.
  • bahsedilen oaly bugun basima geldi malesef. kendi basima mazot filtresini degistirdim , yeni filtreye eskiden cikan mazotu doldurdum. arac 2 -10 saniye calisti ve durdu. nirdaha calistiramadim . arac focus 1.8 tdci. araci nasil calistirabilirim tekrar ? havasini alama gerekyor ama bu konu hakkinda hic bir bilgim yok . bilgilendirirseniz cok sevinirim.
  • http://www.hepsiburada.com/Liste/superhelp-kontak-hizlandirici-eter-sprey-200-ml-made-in-italy-0437200/productDetails.aspx?categoryid=264013&productid=otev0437200

    Eter alıp hava girişine sıkacaksınız, fakat çok fazla değil.

    Marşa basarken çok az sıkacaksınız, hah çalıştı diye eter sıkmakta ısrarcı olmayın, tekrar marşa basarak bir daha deneyin.

    Boş depo mazot/yakıt pompanızıda bozar, 3 lira kar ederken, bir sürü para verirsiniz.




  • dizel araçlarda bu riski almak pek akıl karı değil açıkçası, eski dizel aracımda yol bilgisayarı 100 km'nin altına düştüğünde gider yakıt alırdım. maazallah diğer arkadaşların dediği gibi yüklü bir masraf çıkartabilir. bu gibi durumlarda 10 tl dahi olsa yakıt almanızı tavsiye ederim.
  • Biz serviste balata temizlemek için kullanılan spreyi sıkardık. Büyük ihtimal onu sıkmıştır. Ama motordan takır takır sesler gelip devir fırlardı motor çalışınca
  • quote:

    Eskiden karbüratörlü arabaları boğardık mesela, çalıştırmadan önce gaza basarak.. O zamanlar çocuktum tabi uzun süredir yapmadığım için enjeksiyonlu motorlarda da oluyor mu bilemiyorum

    Adını unuttuğum parça ile ilgili olarak:

    Her iki tarafında soket var ve basit bir şekilde sökülebiliyor, kibrit kutusu kadar bir parça. Araba çalışmadığı zaman arızalı parça oydu, onun yüzünden çalışmıyordu, her ne kadar marşa basılırken iki taraftan da tutup salladıysam da bir türlü çalıştıramadım..

    Bu parça ne olabilir?


    Ateşleme modülü.
  • konu iyi hortlamış :D
    multijetlerde hava yapma gibi bir problem yok.
  • konu hortlamış.bilgiler tarihi eser niteliğinde.
    beyler diesel araç hava yaptığında(bazı arkadaşlar hava yapmaz gibi ifade kullanmış yanlıştır.)ki her motorinle çalışan aracın yakıtı bitince hava yapar.
    hava yapma:common-rail veya pompaya yeterli yakıt gelmemesi olayı hava yapmadır.
    hava alırken spreylerle motoru çalıştıran usa(kendini usta sanan)lardan uzak durun.sprey-eter herneyse(tutuşma ısısı düşük karışımlar-benzin dahil)çalıştırılan motorun ömründen bir haylı ÇALIYOR.
    hava alma:eski nesil;hava alma tapaları açılır mazot pompası elle tahrik edilir havasız temiz yakıt akınca tapa kapanıp pompalama durdurulur.
    basınçlı sistemin havasını almak;enjektörleri tespit eden rakor somunlar gevşetilir,marşa basılır.bu sırada emme manifoldu hortumu çıkarılarak hava girişi TAMAMEN kapatılıp marşa basılırsa marşımız zorlanmadan hızlıca döner ve basınçlı sistemin havası alınmış olur.
    yeni nesillerde hava alma işi mazot filtrelerinin üzerindeki üçüncü girişten olur.oraya uygun hortum takılıp emme pompası ile hava alınır .şanslıysak araç çalışır deyilsek servis yolu gözükür.
    ha bazı araçlarda yakıt konur kontak açılır sistem kendi kendine havayı alır.




  • konu eskiymiş ama bildiğim bir marka hakkında yazayım toyotalarda mazot pompasının yanında bir düğme var hava yapınca ona basıp havası alınabiliyor depoya yakıt koyduktan sonra düğme basılamaz hale gelene kadar basıp havasını alıyorsunuz sonra devam
  • Dizel motorlara depodan çıkış hortumuna çekvalf takarsanız sorun kıyamete kadar ortadan kalkmış olur böylece mazot bittiğinde tekrar hava riskiyle karşılaşmazsınız. Takacağınız çekvalf iyi birşey olmalı tabii.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: şekocan

    Dizel motorlara depodan çıkış hortumuna çekvalf takarsanız sorun kıyamete kadar ortadan kalkmış olur böylece mazot bittiğinde tekrar hava riskiyle karşılaşmazsınız. Takacağınız çekvalf iyi birşey olmalı tabii.

    bu ÇEK-VALFI nereden temin edebiliriz.pahallı birşeymidir.hortumun neresine takacağız.hangi araçlara uyguladınız.DEPODAKİ MOTORİN bitince bu ÇEK-VALF yakıtı nereden temin ediyorda sistem hava yapmıyor.
    son soru tamirhane işletmeciliği yapıyorsanız adresinizi yazarsanız ÇEK-VALF taktırmak için sizi rahatsız ederiz...........
  • Çözüm bu kadar basitse üreticiler neden koymazlar ki bu çek valfi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gyneco

    Çözüm bu kadar basitse üreticiler neden koymazlar ki bu çek valfi?

    benim bildiğim sistemde 2-3 yerde çekvalf var olduğudur.çağın canavarlarını üretenlerin onu düşünemeyecek olmasını düşünmek biraz manidar durum deyilmidir.
  • Mazot filtresi hava yaparsa motoru bozarmi. Özellikle yan sanayi filtreler takılınca sıkıntı olabiliyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Genelde renault larda mazot filtresinin yanında bi vakvak denen bir parça var. Bu lastik şeklinde prçayı sıkıp bırakarak havasını alabilirsiniz.

    Ustanın yaptığı şey, hava filtresinden balata spreyini az az sıktı ve marşa bastı. Araç ilk başta çalışmaz, birkaçıncı denemede aşırı sesli olarak çalışır, sıkıntısız olarak binilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.