Şimdi Ara

Dizel Mi Yoksa Benzinli Araç Mı Daha Mantıklı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
96
Cevap
2
Favori
42.992
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaslar dizel aracların 16 subaplı motora sahip olanlar biraz pahalı, benzinli araclarin ise fiyatlari her zaman daha uygun. Bazı arkadaslar dizellerincok ekonomik olmadigini soyluyor. Avantajlarının yanında dezavantajlarınında oldugunu soyletenler var.

    Dizel Motorlu Aracların Avantajları:
    Yuksek Tork, Dizel yakıtın litre fiyatının benzine oranla dusuk olmasi, daha uzun mesafe...

    Dizel Motorlu Aracların Dez Avantajları:
    Parcası ve tamiri pahalı, performansın dusuk olması, alırken dizel motora 2-3 milyar fark verilmesi, soguk havalarda gec calisma yada dizel yakitin kisin donmasi...

    Benzinli Aracların Dez Avantajları:
    Dizel motorlara gore dusuk tork, yine dizel motorlara gore kisa mesafe yol kat etme, benzinin litre fiyatı dizele gore pahalı...

    Benzinli Aracların Avantajları:
    Dizel motora oranla daha iyi performans, tamiri ve bakimi daha ucuz, benzinin kisin donma diye pek sorunu yok (zaten cok karlı, buzlu yollarda arac kullanılması tavsiye edilmiyor) vs...







  • eyer yılda 50.000 km nin üstüne çıkıyorsan kesinlikle dizel tavsiye ederim verdiyin fiyat farkını yakıt farkından geri çabuk kazanırısn ama fazla km yapmıyorsan dizel arabanın astarı yüzünden pahalıya gelir
  • bizde benzinli passat dizel palio dizel nissan pikap var
    paliodan önce kango 1.4 benzinli ondan önce doğan orjinal tüplü ondan önce tipo vsvs vardı.. epeyi arabaya bindim yani
    bence dizel araba mantıklı neden dersen?

    Yarı yarıya yakıttan kar dasın. total de dizel araç 100 bin lira yaksa benzinli araç 200.000 lira yaksa ki bunlar şehir içi mantıklı rakamlardır (passat 200 binden fazla yakıyor bizimki palio da 100 bin civarı yakıyor kendi değerlerimle örnek veriyorum) km de 100 bin lira fark varsa 50 bin km de 5 milyar cebinde kalıyor. ilk aldığında 3 milyar fark veriosan ki ben palio yu temmuz da aldım 21 milyara 3milyar düşüğüne benzinlisini almadım 50 bin km sonra cebimde kalan para yı düştüğümde 16 milyara gelicek + satarsam dizel aracın primi benzinliden her zaman fazla olur+al benisi olur prim olarak da zararın daha az olucak. şimdi bunlar varken benzinli araca binmek mantıklı gelmiyor...

    Gelelim arıza durumunda masrafa..
    sıfır palio garantisi 3 sene ya da 2 sene dielim bu süre zarfında zaten sorun olsa da paran çıkmaz. 3 sene içinde zaten 5 milyar cebinde kalmış hangi araba kolay kolay dizel sorununda 5 milyar arıza açar ki?? extrem durumlar hariç.

    şu an 8200 km de yim temmuz 7 den bu yana günlük ortalama 65 km yol yapmışım ayda 180 milyon civarı para cebimde kalıyor kötü mü ? ama az yol yapıyosanız senede 10 bini zor yapıyosanız ve aracı 3 sene içinde satarım diosanız o zaman 1.2 clio hatcback öneririm. hem ucuz araba hem az yakar hem araç gusel ithal aynı zamanda..
    gibi..




  • Peki arkadaslar sene de 10.000 km'nin altında giden birisine hangi arabayı onerirsiniz. Yani fiyat/performans yonunde orta halli bir arac tavsiyesi?

    10.000 km'nin altında giden birisi dizel Partner 2.0 HDI veya 1.9 D alsa bu kisi dizel motorun dez avantajları yuzunden zarar eder mi?
  • ALKOÇ gerçekten çok güzel açıklamış.
    10.000 nin altında km yapacaksan ve 3 yıldan önce arabanı değiçtireceksen boşuna dizel araba alma..
    Bende clio 1.2 hatcback öneriyorum...
  • ben yinede tavsiye ederim .
    çünkü 2-3 milyar fark veriyorsun ama satarken de 2-3 milyar farkla satıyorsun ysanılıyormuyum.hız meraklısı değilsen benzinli araba alma.
    ben elimdekini satıp ilk işim bir dizel araba almak olacak bıkrtım benzine her ay 200 milyon vermekten.sanki fizana gidiyoruz. ayada yaptığımız sadece 1000 km.

    dizel al dizel
  • performans bakımından bence dizel daha hızlı bunu nasıl görmezsiniz anlamadım??
    güçleleri ayni iki arabayı çıkışdırın dizel geçecekdir benzinli arabayı
    çünkü benzinli araba örneğin 150hp lik gücü 6000 devire yaydığını düşünürsek ve her viteside 5500 devirde attığımıza göre bayağı zaman geçer oysa dizel 150hp lik gücü 4000 devire yayar viteside 3500de değişirsek arada 2000 devir fark var buda zaman kazandoğımız anlamına gelir
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    SIFIR i20 mi yoksa clio mu?
    2 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Genelde dizel motorlar hakkinda yuksek devirde atak olmadigi soyleniyor. Zaten piyasada ki sogu 1,3 veya 1,4 dizel motorlu arac 70 veya 75 hp guc uretiyor. 1,8 TDCI veya 1,9 TDI motorların ise hem vergisi hemde satın alırken aracı fiyatı baya bir yuksek...

    Ornek: 1,8 TDCI Focus : Yaklasik 35 milyar + Metlik Renk Farkı
    Golf TDI aracin fiyatını bilmiyorum ama dusuk oldugunu zannetmiyorum.

    1801-2000 cm3 arasi motora sahip olanlar 1.100 YTL 2004 yılı vergisi var. 2005 yılında ise bu vergilere ortalama %11,5 zam farkı var...

    Yani ozellikle 1,9 veya 2,0 motor dizel otomobiller vergileri ve maliyetleri makul duzeyden uzak gibi gorunuyor. Diger kucuk hacimli olanlar ise 70 yada 75 hp guc uretiyorlar (Bazı modeller haricinde, ornek: C3 1,4HDI 16 Subap 92 hp, 200 NM Tork)...
  • aylık ortalama 1300-1500 km den fazla kullanıyorsanız tabiiki dizel ama bundan az kullanıyorsanız benzinli kullanın derim....

    polo da mesela 0 km benzinli dizel farkı 4.500 YTL...

    polo benzinli 200 dizel 120 bin ortalama yakarsa km de 80 bin lira fark olur...

    ayda 1000 km yol yapsanız benzinli de 2.400 YTL diselde 1.440 YTL olur...

    bu durumda dizel benzin fiyat farkını ancak 4.68 yılda amorti edersiniz...
    eğer 4.500 YTL yi yıllık faize ya da finans kurumlarına yatırırsanız oradan elde edeceğiniz gelir ile

    bu fark 6,9 yıla kadar çıkmaktadır...

    tavsiyem ayda 1300-1500 geçmezseniz dizel almayın...
  • ayrıca dizel ile benzinli arasındaki fiat farkı başlangıçta 4.500 YTL ama (polo için)
    bir kaç yaşında araba için bu fark azalıyor.(3.500- 4.000) gibi oluyor...

    başka bir açıdan arabanız dizel olduğu zaman sizin ve arkadaşlarınız tarafından ne de olsa disel diye daha fazla kullanılıyor...

    bunlarda kalan eksiler...

    son söz . 1500 km / aylıktan yukarılar tercih etsin derim...
  • arkadasım senın yerınde olsam dızelden sasmam.her yonden karlı cıkarsın.eger surat dıyorsan yenı dızellerın benzınlıden farkı kalmadı.ne ses var nede gurultu.su an 7 arabam var 6 sı dızel ve hıcbır sıkayetım yok.bırı benzınlı oda chevrolet keyıf arabam o ayrı.sen dızellere bak.alacagın benzımlının en az yakanı 150 bın olacak.al dızelı 1.6 yı 100 bın l ya bınersın koclar gıbı.sabıt auqıye bınıyorum.dıgerlerını satıyorum(esnafım)800 km yı 100 km suratle 70 mılyona yaptım.sıkıstırdıgımdada 150 bını gecmıyor ve bmw felan yapıstırıyorum(bıraz motoru guclendırdım tabı)yınede sen bılırsın
  • Peki 1,3 ve 1,4 motor dizel araclar ortalama kilometrede kac para yakiyorlar? Genelde 100.000 TL yaktigi soyleniyor ama emin degilim???
  • 3 üne 5 ine bakma dizel al hem satarken satımı kolay olur hem dzel araba benzinli araclara göre daha güçlüdür hem ne olursa olsun benzinli bi araçdan daha az yakar tecrubelerime dayanarakdan söylüyorum pişman olmazsın
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Robinson_Crusoe

    3 üne 5 ine bakma dizel al hem satarken satımı kolay olur hem dzel araba benzinli araclara göre daha güçlüdür hem ne olursa olsun benzinli bi araçdan daha az yakar tecrubelerime dayanarakdan söylüyorum pişman olmazsın



    arabayı az kullanıyorsa dizel almanın mantığı yok bence
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Deep Impact


    quote:

    Orjinalden alıntı: Robinson_Crusoe

    3 üne 5 ine bakma dizel al hem satarken satımı kolay olur hem dzel araba benzinli araclara göre daha güçlüdür hem ne olursa olsun benzinli bi araçdan daha az yakar tecrubelerime dayanarakdan söylüyorum pişman olmazsın



    arabayı az kullanıyorsa dizel almanın mantığı yok bence


    Yanılma Deep Impact dizel ilk alınırken biraz fark olur ama satarkende zaten o farkla satarsın her benzin alışınd adam şok gecirmez ben kendimden biiyorum aynı yolu dizel araçla 70 milyona yaparken benzinli araç ile 120 milyona yapıyorum




  • arkadasım yalnız ortada bı sorun var 1.3 1.4 dızel dıyorsun.bu tıp motorlar genelde dızelı yenı pıyasaya suren markaların arabaları.her markanın dızelıne bınılmez.bu markalar dızellerı surelı(fıat,pejo,cıtroen vs...)bırkac sene oldu.yanı kalıtelı olup olmayacagı kesın degıl.bu tıp motorlar kapalı kutudur.ne olacagı bellı olmaz.en basıtı bmw nın dızelını ne kadar goruyorsun pıyasada???koskoca bmw oyle degıl mı???eger herkez yapabılse bu işi benzınlı bmw nıye alsın mıllet?dızel olarak mercedes,auqı ve wolkswogenden sasma derım tabıı para olarak sorun olmayacaksa.bı arkadasım ford dızele bınıyor ve cok hor kullanıyor.2 sene oldu ortalama ve sorun sımdılık yok onerım fıesta olabılır.100 bın yakıyor rahatsız edıcı degıl bu rakam.dızelden yana kullan bence sansını ama dızelde fazla kendını kanıtlamayan markalara yonelme bence.
  • mazot ucuz ama araçalrın bakımları daha pahalı en basitinden mazot filtresi corsanın cdtı sının 80 milyon premium markaların kini düşünemiyorum bile.aslında her iki yakıt türüde birbirini dengeliyor.bakım mazrafları göz önüne alınırsa.
  • corvette82

    Dostum benim calistigim yerde ki makam araclarının cogunlugu dizel motor. 5 Serisi 2004 veya 2005 modeller. Anladigim kadari ile zengin insanlar yeni 5 serisinin 3,0 motor altini almiyorlar...

    Benim calistigim yerde ki makam soforleri patronlarin yuksek torktan dolayi dizeli tercih ettigini soylemisti. Her 10 BMW'den 7'si dizel. Benim gordugum istatistik boyle......



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TGP -- 25 Aralık 2004, 1:05:00 >
  • benzinli daha iyidir.
  • arkadasım tabıı kı bınen ve alan var ama dıgerlerıne gore kıyaslama yaparsan gerıde kalır kı bmw dızelde yenıdır(turkıye için).fazla bısey sımdılık yok motorlarda.zaten kendınde dıyorsun 2004 2005 model dıye.ıyı oldugunu kımse ıddıa edemez tabı kotu oldugunuda ben sadece yenı oldugu icin ornek olarak bmw verdım.tamam koskoca bmw basımızın ustunde yerı var ama fazla yenı olmadıgını ve senelerdır kendını dızelde kanıtlayan markalara yonelmenı tavsıye ettım.belkıde bmw nın motorları on sene sonra bıle kaput actırmayacak???hep beraber gorup ogrenecez.ornegın kac tane dızel marea gordun??mareada patladı motorlar.ok?dızelde kapalı kutulara bence yanasılmaz masrafı agır olur bazı arızalarda.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.