Şimdi Ara

Dizel Mi Yoksa Benzinli Araç Mı Daha Mantıklı? (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
96
Cevap
2
Favori
42.992
Tıklama
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Dizel hele ki sıfır alabiliyorsanız düşünmeyin direk dizel alın
  • Birkaç ay evvel araç almak için uğraşırken dizel almayı çok istedim, bütçem 22 civarı idi..Ama hep 2. elde yüksek fiyatlar ile karşılaştım, artı 2. el nasıl kullanıdlığını bilemediğim dizel araçlardan hep çekindim, düşük km. li olanları aradım..onlar da ateş pahası idi..Birde burda turbo ve enjektör fiyatlarını milletten okuyunca gittim tıpış tıpış benzinli aldım..LPG devamlı kapalı otoparklara girdiğim için zaten seçenek dışı idi...Birde yıllık maksimum 8-10 bin km yapıyorum, şehir içi sık sık 6-7 km gidip duruyorum..Dizel motor geç ısınıyormuş benzinliye göre...o nedenle de çok riske girmek istemedim..Burda dizellele ilgili birsürü şey anlatılıyor, yok durunca hemen istop etmicen, yok turboya soğukken yüklenmicen, fazla devir çevirmicen falan, 2. el ararken adamlar ile biraz konuşunca kimsenin böyle şeyler yapmadığını, bihaber olduğunu duydum..Bende gittim benziinli neredeyse sıfır ayarında bir araba aldım..Bir sonraki aracımın dizel olmasını isterim ama galiba sıfır almaya çalışacağım...




  • Turbo benzinlilerde tork var ama bastığın zaman benzinin canına okuyor. Atmosferiklerden daha fazla yakıyor. Dizelde böyle bir durum yok. Yüksek hızlarda bile fazla bir tüketim farkı yok.
  • Dizel araç alırken özellikle dizel motorlu araçları olmayan firmaların söylediği şu söz bana çok tuhaf gelir, yılda şu km den fazla binmeyeceksen dizel alma, benzinli al diye. Bu bence çok da doğru olmayan fikir. Dizel alırken 3-4 binlira fazla verirsin ama dizel her zaman dizeldir. Kullanırken, satarken.. Şimdiye kadar 7 araç değiştirdim. üçü dizeldi. Satarken daha kolay ve aradaki fiyat farkını koruyarak sattım. Bir başka konu dizellerin performansını düşük olduğu hiç katılmıyorum bu fikre.. Bugün b segmentinde en çok satılan iki araç. Hyundai accent era , reno clio sembol. Benzinli accent 105 ps dizel 110 ps. Benzinli tork 150 civarı dizel 240nm. Dizel araçların persormansı düşük diyenler yokuşta dizel kullananlar seçilir bunu farketmezler mi? Ok gibi fırlar. Benzinlilerin dikiz aynasındaki görüntüleri küçülür. Tabii benim bahsettiğim aynı segmentte aynı hacimdeki dizel ve benzinli motorlar. Şu an kia cerato kullanıyorum. Yokuşta 35- 45 milyara satılan benzinli araçlara nal toplatıyorum. Araç 115 ps 260 tork . 1375 kg kasa ağırlığına rağmen. Bakımlarının pahalı olduğu da doğru değil.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ismail hoca -- 11 Ağustos 2013; 22:27:53 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kkvan

    Turbo benzinlilerde tork var ama bastığın zaman benzinin canına okuyor. Atmosferiklerden daha fazla yakıyor. Dizelde böyle bir durum yok. Yüksek hızlarda bile fazla bir tüketim farkı yok.

    Dizel 90-100 km sabit hızlarda minimum yakar. aksini hiç bir türlü kabul edemem
    çok dizel kullandım.bastın mı ne kadar çok yaktığına çok şahit oldum ancak 100 km ile sabit gidincede ne kadar az yaktığını..

    özetle; ortalama 60.000 kmden sonra dizel ile benzinlinin farkı eşitlenir(parasal fark olarak ). bu km den sonra dizel avantajlıdır..
    neden 60.000 derseniz çogu arac için elde edilmiş test verisidir bunlar.(1.4 1.5 1.6 diesel vb.)
  • Kullanma biçimine göre değişir bunun mantığı.Ben her zaman söylüyorum başlangıçta fazla para verip aracı kapıda yatıracaksanız veya kısa mesafede kullanacaksanız dizel yaramaz.Siz dizel aracı km dolduğu içi değilde zamanı dolduğu için bakıma götürüyorsanız bilin ki zarardasınız.

    Eğer 0 km veya 1-2 yaşında garantili bi dizel araç alıp yılda 15 bin ve üstü km yapacaksanız sonuna kadar dizel.Ama diğer türlü kullanacaksanız biraz hesap yapmanız gerekir.Şahsen ben garantisi bitmiş yaşlanmış araçlarda benzinliyi tercih ederim.Çünkü bizim millet dizel nasıl kullanılır hala öğrenemedi.Gerçi atmosferiği kullanmayı bildikleri pek söylenemez ya neyse uzatmayayım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emret1907

    bence de dizel zevkli
    yakıt almaya gittigimde çok para oldu diye uzulmemek (gerci zamlarla o da yavas yavas gelmeye basladı)
    eski benzinli aracımda 700 km yaparken uzun yolda bunda basa basa 850 900 yapıyorum. benzinli olsa basmam zevki olmaz.
    herkes km de şu kadar yakıyo derken benim orda övünerek konuşmam zevk sağlıyor
    o turbonun sesini ve dizelin şıkırtısını çok seviyorum.
    arabanın birden arkaya yapıştırması zevk veriyor. turbo benzinlide de oluyor ama onda ekonomi gerekcesiyle yavaş hızlanıyorsun.
    eski arabam da 90 beygirdi ama onda yokuslarda 3. vitese bile duserdim. bunda 5 le devam tork saolsun.
    sonuçta dizel çooook zevkli



    tubonun sesi ve dizelin şıkırtısı işte olay bu kadar.:D 88 model 190 2.5 tdi mercedesim ve 89 560 sec im vardı. ikisi arasında bir tercij yapıp diğerini satmak zorunda kaldık.ve hangisimi 190 kaldı.560 ı sattık neden diye sorarsanız 560sec 5600 motor 320 beygir yani şehir i.i 500 kuruş yakıyor.ve dizel gibi hışırtısıda yok.ne olursa olsun her zaman dizel araç derim ben.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gokhantuzz


    quote:

    Orijinalden alıntı: kkvan

    Turbo benzinlilerde tork var ama bastığın zaman benzinin canına okuyor. Atmosferiklerden daha fazla yakıyor. Dizelde böyle bir durum yok. Yüksek hızlarda bile fazla bir tüketim farkı yok.

    Dizel 90-100 km sabit hızlarda minimum yakar. aksini hiç bir türlü kabul edemem
    çok dizel kullandım.bastın mı ne kadar çok yaktığına çok şahit oldum ancak 100 km ile sabit gidincede ne kadar az yaktığını..

    özetle; ortalama 60.000 kmden sonra dizel ile benzinlinin farkı eşitlenir(parasal fark olarak ). bu km den sonra dizel avantajlıdır..
    neden 60.000 derseniz çogu arac için elde edilmiş test verisidir bunlar.(1.4 1.5 1.6 diesel vb.)

    @Akhilleus hocam dediğim çok doğru. 90-100 km hızla ful depoyla 800 km yol yapıyorsam.130 üstü gidersem 650 nin altına kadar düşebiliyor.hatta aracı roket modunda kulanırsam yakıt 2 katına çıkıyor ve aracım dizel. dediğin çok doğru tamamen kullanıma bağlı




  • 130 üstünde de yine benzin daha çok üzecektir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erdor


    quote:

    Orijinalden alıntı: fastandfuriouz

    eğer bu kadar torka sahip benzinli bir aracınız varsa süper tabiki....saygımız sonsuz öyle benzinli bir motora...fakat bu tip motorlara sahip olan pek kalmadı malum yakıt tüketimi önemli bir unnsur türkiyede....ben fsi gibi dandik benzinli motorların yanında dizel tercihi edilmeli diyorum....sizin motora saygım sonsuz........

    FSİ a neden dandik diyorsunuz? Yada nasıl dandik oluyor sizin için? 1.4 75bg bir motor dandik olmuyorda 1.6 115bg bir motormu dandik oluyor?


    Boşver,üstünü çizmişler zaten.

    Dizelin tek avantajı yakıt ekonomisi bilindiği gibi.Kısa mesafede dizel ekonomik olmuyor,bunu çok denedim.Yakın mesafelere gidecek ve ekonomiklik arayan birisi B segmenti 1.2-1.4 benzinli motorlu araç alırsa iyi olur.




  • benzin fiyatlarının geldiği nokta malumumuz.. mazot fiyatı da 4 tl ye koşuyor olsa da günümüzde verim olarak en verimli sistem dizel motordur.birim mazot ile en çok yol gidilebilen tek sistemdir. neymiş senede 30 bin yapmıyorsanız benzinli alınmış.. çok ama çok saçma... bence dizel tek seçenek olmalı..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: osman1571

    performans bakımından bence dizel daha hızlı bunu nasıl görmezsiniz anlamadım??
    güçleleri ayni iki arabayı çıkışdırın dizel geçecekdir benzinli arabayı
    çünkü benzinli araba örneğin 150hp lik gücü 6000 devire yaydığını düşünürsek ve her viteside 5500 devirde attığımıza göre bayağı zaman geçer oysa dizel 150hp lik gücü 4000 devire yayar viteside 3500de değişirsek arada 2000 devir fark var buda zaman kazandoğımız anlamına gelir

    dizel bir araçla benzinli bir aracı sizin deyiminizle çıkışdırdığımızda, , benzinli ilk önce firlar dizel 3.viteste yakalr geçer, benzinli 5. viteste dizelin yanından geçer gider...




  • Hacı Mükemmel bir montajla lpg akar ya :D
  • online1 O kullanıcısına yanıt
    şimdi dostum sen bi araba alsan ve acenta sana deseki sen bana 4.000 tl peşin yakıt paranı ver, sonra git 4-5 sene gez 50.000 km civarında yol yap gel ben sana 2500-3000 tl (2. eldeki dizel satış avantajı) ni geri veriyim dese sen bu teklife ne cevap verirdin? ya peki yılda 6-7 bin yapan ortalama kazançlı bi memur olsanda bu 50.000 km yi 50000/6000 =8,5 yıl da katedip başta verdiğin 4.000 tlden geriye 3.000tl bi ödeme alsan bu iş kafana yatarmı yatmazmı? vereceğin cevap bu konunun özetidir işte
  • online1 O kullanıcısına yanıt
    6 sene sonra yazıyorum ama hala anlamamıştır.yani arabamız benzinli diye ederinden ucuzamı gidiyor yada 4 yıl sonra benzinli araç daha fazlamı yakmaya başlıyorki alan tercih etmeyecek.Hesap her zaman aynı belli bir ortalama altında km yapan biri (şu an benzinli -mazotlu1.2 polo arasındaki fark 11 bin birde kredi maliyeti 13-14 bin gibi) MAZOTLU tercih edecek birisi :..Arkadaşın dediği gibi sen bana 13 bin tl ver ben onu faize- fona koyayım.Sende her depoyu doldurduğunda bana gel aradaki 100 200 Tl yi sana vereyim.Bedava faizsiz kredi.Bugünkü pololar arasındaki hesaba göre 20.000 km her yıl 4 yılda 10.bin tl yapıyor.ANLAYANLARA...Bakım vergi gibi extralarda hariç



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 09.09.2006 -- 14 Mart 2016; 23:44:40 >
  • konu hort olacak ama benzinli
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.