Şimdi Ara

Dizel hangi devirde kullanılır?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
0
Favori
2.176
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar dizel aracım bulunmakta (1.6 TDCİ 115 HP) arkadaşlarla dizelin hangi devirde kullanılması gerektiği konusunda her seferinde sert tartışmalar çıkıyor.

    Forumun dizelden anlayan arkadaşlarını konuya bekliyorum. Kimisi diyor ki 2 bin devirin altına düşersen motor ölür kimisi 3500 devirde fites atmak en iyisidir gibi.

    Ben dizelin 1500-2000 devir bandında kullanılması gerektiğini savunuyorum.Forum acaba bu konuda ne düşünüyor?



  • aracın motor şanzımanına göre değişebilir ama ben ağırlık olarak 2000-2200 devir arası kullanıyorum.
    çünkü 5.vites 100-110 km yetiyor bana.
  • 2000-3000 devir arası iyidir. sürekli düşük devirlerde kullanırsan dpf ve enjektörler tıkanabilir. sübaplar daha erken kurum bağlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi iquique -- 18 Eylül 2018; 14:41:45 >
  • Tork ihtiyacı varsa 1500-2500 arası kullanmak yeterli olur, ihtiyaç yoksa 1000-1500 arası seyredilebilir. Yüksek performans- ani hızlanma gerekiyorsa motorun maksimum güç ürettiği devre kadar çıkılabilir, bu da genelde 3500-4000 civarında olur, bunun üstüne çıkmak hem gereksiz motoru yorar hem de ivme kaybettirir.

    Ancak şu çok önemli, araç çok düşük devirde iken gaza fazlaca abanmak iyi değil araçta düzensiz yanmaya sebep olur, ivme ihtiyacı varsa düşük devirde motoru zorlamak yerine, vites düşürüp canlı devirlere çıkmak gerekir.
  • Yeri gelir 1000 devir yeterlidir, yeri gelir 3000+ devir...

    3500'de vites atmak lazım diyen ne kadar yanılıyorsa, 1500-2000 aralığı diyen de aynı oranda yanılır. Böyle ezbere basmakalıp kurallarla araç kullanılmaz, o anda şartlar neyi gerektiriyorsa ona göre seçim yapılır. Üretici zaten motorun devir bandını belirlemiş, "tork şu devirden itibaren geliyor, maksimum güç de şurada" diye belirtmiş, bu bandın içinde anlık ihtiyacın ne ise ona göre gezinebilirsin.

    Dümdüz yolda, hızlanma, güç ihtiyacı yoksa neden 3500'e kadar bekliyoruz? Beklemeden üst viteslere geçilir tıngır mıngır gidilir.

    Ya da hızlanmak, performans gerekti, 1500 devirden gaza basınca ya da 2000-2500 devirde vites atınca hızlanır mı o araba? Hızlansa da hangi ivmeyle hızlanır?

    Özetle, dizel araba duruma göre 1000-4000 (hatta motoruna göre 4500) devir aralığında kullanılır, gaza düzgün basılması* ya da sürekli 3500-4000 gidilmemesi, motor ısınmadan üst devirlere zorlanmaması kaydı ile bu aralıkta sürmenin herhangi bir sakıncası yoktur

    *(mesela yüksek viteslerde çok düşük 1000-1500 aralığındaki devirlerden gaza abanılmaz, zaten bu durumlarda motor da sesindeki homurdanma ve titreşim ile belli eder rahatsızlığını)

    Not : Ailedeki ikinci aracımız 336.000 km'de bir dizel. Sıfırdan beridir bizde, henüz motor yapılmasını geçtim, üst kapak açılmış değil.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rst78 -- 18 Eylül 2018; 15:30:35 >




  • Motor gucune ve vites oranlarina gore degisir



    Ornegin 1.3 multijet 2200 un altinda rezalet

    3.2tdci 1500 devirde bile asiri guclu
  • Hala bunları mı tartışıyorsunuz oturup ciddi ciddi ?

    5000 devirde atın DPF tıkanmaz
  • Aracınızın maksimum torkunu verdiği devir aralığında kullanabilirsiniz. ayrıca bu aralıktaki alt değere en yakın devirde (örneğin 1700-4000 devir aralığı olsun ve siz de 1800-1900 civarlarında) kullanırsanız o kadar düşük tüketim elde dersiniz.
  • valla tarif edemem,gelin izleyin görün..
  • maxımum tork hangi devirdeyse ,
    orada kullanın aracınızı ,.
  • Bu devirde kullanılmaz artık
  • 1.5 dci Duster için 1800-2200 devir yakıt tüketimi konusunda en ideal aralık olarak görünüyor araç bilgi ekranında.
  • Yolun eğimine göre değişir fakat 1500 devir max tork veren bir dizel araç 1500-2400 devir bandında kullanılmalı. 100 km de 1-2 kez 3500-4000 devirde sabit 2 km gidilmesinde yarar var.
  • 1800-2000 arası 80 km hızla en az yaktığı devirdir. 1.3 multijet ve 1.4 tdci için
  • Her aracın maksimum torkunu ürettiği bir devir vardır. Bu turbo beslemeli dizel araçlar için genellikle 1500 ile 2000 devir arası olur.

    Bu bilgi aracın teknik bilgilerinde yazar.

    Yol ve sürüş şartlarına göre optimum devrin +/- 200, yani aracın optimum devri 2000 devir ise 1800-2200 şeklinde kullanılırsa aracın hem motor hem de turbo ömrü ciddi şekilde uzar.

    Yokuş yukarı vites attırmak için 3000 devirlerde vites değiştirilebilir. Sürüşte ise 3000-3500 lere yol müsaitse çıkılabilir ama şehir içi düşük hız kullanımlarda o kadar yüksek devirlere çıkmaya gerek yok.

    Aracınızın optimum devrini öğrenin ve bu şekilde kullanmaya çalışınız. Tüketim, turbo ve motor ömrü konusunda faydasını görürsünüz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi atade28 -- 19 Eylül 2018; 14:1:23 >
  • Bahsettiğiniz motor alt devirlerde de canlı olsa da tam 2000 devirde elektrik motoru gibi güzel tork verir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: atade28

    Her aracın maksimum torkunu ürettiği bir devir vardır. Bu turbo beslemeli dizel araçlar için genellikle 1500 ile 2000 devir arası olur.

    Bu bilgi aracın teknik bilgilerinde yazar.

    Yol ve sürüş şartlarına göre optimum devrin +/- 200, yani aracın optimum devri 2000 devir ise 1800-2200 şeklinde kullanılırsa aracın hem motor hem de turbo ömrü ciddi şekilde uzar.

    Yokuş yukarı vites attırmak için 3000 devirlerde vites değiştirilebilir. Sürüşte ise 3000-3500 lere yol müsaitse çıkılabilir ama şehir içi düşük hız kullanımlarda o kadar yüksek devirlere çıkmaya gerek yok.

    Aracınızın optimum devrini öğrenin ve bu şekilde kullanmaya çalışınız. Tüketim, turbo ve motor ömrü konusunda faydasını görürsünüz.
    hocam otomatik arabam 2000 devirde vites yükseltiyo, manuele geçersem de 2000 devirde vites büyüt diye uyarı çıkıyo
    haklısınız tabi yokuşta 2000 devirde vites büyütmüyo



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi august landmesser -- 19 Eylül 2018; 15:37:15 >




  • https://www.ototeknikveri.com/otomobil/ford/focus-sedan/826/2017/16-tdci-115-ps

    Aracınızın bu olabileceğini tahmin ederek linkini atıyorum. Burda maksimum tork aralığı 1750-2500 görünüyor.
  • 2000 devirin altında motor ölür mü iiiii daaa oralarda vites atarsan sakıncalıda o kadar değil.Bak her vitrsin devri başkadır.Mesela 1 inci vites 2-2.5 arası 2 ye geçersin 2 inci viteste 2.5 da atarsın 3 de artık 2.5-3 arası atıp geri kalanlarda 3 de atılır.Transit sürüyosan o başka 3.5 de motoru gereksiz boğarsın ortalam 2.5 dur vites atma 3 e kadar yolu var
  • Sürüş esnasında 1750 devir en yüksek torkun alınmaya başladığı devir, altına inilmemeli.

    Hafta da bir 2200/2500 devirlerde mümkün mertebe sabit yüksek devirde 20-25 dakika kullanılınca dpf temizliği yapılması sağlanır. Bu da arıza olma ihtimalini düşürür.

    Şahsen vites değişimini 2200 ve üzerinde yaparım.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.