Şimdi Ara

Turbolu yada Yüksek Hp Atmosferik Araçlar için Lpg tavsiyesi...

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
168
Cevap
2
Favori
24.384
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba sayın forum üyeleri ve lpg marka temsilci,bayi ve ustaları,bu konuyu açma nedenim Turbo ve yüksek hp araçlarla ilgili çok fazla dağınık ve normal atmosferik yorumlarıyla karışmış,sorular cevaplanamadan konunun normal kitlerle ilgili açıklamalarla dolu olduğunu gördüğüm bir sürü konunun dışında sadece bu araçlarla ile ilgili yorum ve bilgi paylaşımı yapılmasını ve sayfanın ileriye dönük olarakta Referansınız olarak kullanılabilmesini amaçlamışdım ancak lpg konusu turbo kit,yüksek kapasite enjektör ve regülatör ve birkaç işlem dışında aynı olması vede yazan üstadlarımızın bilgileriyle lpg üzerine burada doğru sanılan yanlışları etraflıca yazması sonucunda genel bilgilendirme olarak kullanılmasının herkese daha faydalı olacağı görüşündeyim,etrafımda turbo aracı olan ama hep ''acaba'' sorusunu soran bir sürü arkadaşım var,ne güçten vazgeçiliyor nede fazla yakıta dayanabiliniyor,herkesin istediği en az masraf,sıkıntı ve para ile bu gücün zevkini yaşamak,hatta bazı arkadaşlarım sırf bu yakıtları nedeniyle sadece haftasonları araçlarını kullanıyor,maddiyatı biraz daha yüksek ama aynı zamandada hem keyfini hemde cebini düşünen arkadaşlarımda da 2 araç var,bir tanesi dizel yada normal hp li lpg li.
    Ben İstanbul da ikamet ediyorum,aracıma daha önce hiç tüp takılmadı ve servis bakımlı bir araç,bu arada aracım 2005 model opel astra 2.0 turbo 170 hp ve 255 nm torka sahip,
    Şimdi arkadaşlardan ricam normal atmosferik araç kullanıpta turbo veya yüksek hp atmosferik araç kullanmamış olanlardan ziyade kullanmış ve kullanmakta olanlar yorum yazarsa memnun olurum,diğer araçlar için zaten gereğinden fazla konu ve açıklamalar mevcut,az önce okuduğum 1 yıl önce başlatılmış ve hala devam eden konuya yazmadım,nedenine gelince konu,markaların özellik açıklamasından çok suçlama boyutuna gelmiş olmasıydı yani açılma amacından sapmış,şimdi gelelim konumuza aracımı teslim alır almaz lpg taktırmayacağım ve 10 günlük araştırma zamanı ayırdım kendime,çünkü aracımı en az 6-7 yıl kullanırım allah nasip ederse,lpg işi ile uğraşan ve marka ismi vermeyeceğim bir arkadaşımdan aldığım bilgiye göre aracın motor üst kapağının görüntüsüne bakarak döküm olduğunu ve yeni nesiller gibi subaplarda ve kapakta sorun yaşamayacağımı,hatta 2 yıl önce aynı araca taktıklarını ve hala daha sadece bakım için yani filtre değişimi için geldiğini belirtti,neden oraya taktırmıyorsun diye sormayın sonuçta el elden üstündür,aracım için en sorunsuz ve en uygun sistemin araştırması içindeyim,şimdi gelelim konunun inceliklerine;

    1.olarak hemen belirteyim ki yerli marka ve teleflex marka taktırmayı düşünmüyorum çünkü yerliler hala sorunlu ve tam olarak oturtabilmiş değiller sistemlerini,her ne kadar süperiz deselerde okuyoruz ve yakın çevremizde de görüyoruz,teleflexe gelince normal atmosferikler dışında turbo aracına taktırıp sonradan yazılım yükletenler hep sorun yaşamışlar ve ayarları hollandadan otomatik yüklü geldiği için burada sınırlı erişimleri oluyormuş ve distrübitör firmada zaten bunu belirtiyormuş müdahale edemiyoruz diye (tabi şuandaki durumlarını bilmiyorum belki de geliştirme yapmışlardır ki yaptılarsa onuda listemize ekleriz) Şuan düşünmüyorum ama belki ileride yazılım ile 200 hp seviyesine çekebilirim,bu araçların motoru 200 hp lik opel vectra 2.0 turbo gts serisi olanlarla aynı koda sahipmiş bende yeni öğrendim,sadece yazılımla hp değerleri düşürülmüş ve yazılımla +70 civarı güç artışı alınabiliyormuş,nasıl +70 derseniz kısaca zaten orjinal yazılımının hp si düşürülmüş hali 170 ve orjinal ayarı zaten 200, + yazılımda eklenince 40 civarıda o yapıyor 240 olur ki 170 den 240 a geliyor ve 363 nm torka çıkıyormuş almanya tuning sitesinde görmüştüm. yani yazılımdan sonrada sadece kalibrasyonla sıkıntı çekmeden kullanabileyim,neden lpg diye yorumlar yapmayın lütfen bu bir tercih meselesi,siz dünyada hem kendi içinde petrol çıkarılan hemde tüm dünyaya petrol dağıtan komşuları olupta binlerce km ilerideki alıcıların vatandaşına 1 liraya satarken bizim ülkemizde 5 liraya satılmasını ve vergi manyağı haline getirilmemizi kabullenemeyen biriyim,siz benzinle aynı aracı kullanırsınız 10 lira harcarsınız,aynı zevki ben 6 liraya tadarım olay bu yani.

    2.olarak turbolu,atmosferik ve yüksek beygir atmosferiklerde düşük devirlerde olduğu gibi yüksek devirlerde de yakıt karışımında sıkıntı yaratmayacak ve gereken lpg ihtiyacını motora verebilecek ve kullanıcıya çaktırmadan benzine geçmeyecek hızlı bir sistem.Turbo ve yüksek hp araçlar çalışma prensibi gereği atmosferikten farklılar ve bu araçlara ayrı bir sistem ve diagnostik ayarı yada lpg ci dilinde map,ek parça,enjektör ve yazılım gerekiyormuş ve tabiki yüksek devirlerde bunu kaldırabilecek ve bilgisayara zengin yada fakir karışım hatası verdirmeyecek düzeyde örneğin sakin kullanımda sorunsuz olupta 6-7 bin devire çıkınca kaldıramayıp benzine geçmeyecek yada araç beynine dediğim gibi karışım hatası oluşturmayacak aynı zamandada bu hata oluşmasın diye bilgisayar beynini kandırmak üzere tasarlanmış olan obd tarzı sistem takılmayacak,kısacası uzun zaman hiç sorunsuz ve sıkıntısız çalışacak bir sistem teklifi rica ediyorum.

    3.olarak normal sistem montajı yapan eğitimsiz yada cahil yada kara düzen kendini geliştirememiş ustalar diyeyim (yanlış anlaşılmasın sadece o tarz kişileri gördüğüm için lafım onlara) normalde saat gibi çalışarak gelen ve lpg takıldıktan sonra hatalar vermeye başlayan araçlara hemen yok lambda sensörün bozuk,yok oksijen bozuk,yok bujilerin ve kablosu,gaz kelebeği,manifoltu diye kıvıran ve kendi hatalarını yada mal satmak için taktıkları x marka sistemin uyumsuzluğunu yada ayarlarını yapamadıklarını kabul etmeyen,bozuk ayarları düzeltmek ve sağlıklı bir şekilde müşteriyi yollamak yerine motor arıza kodunu silip tamamdır diyerek başından atan
    ve bir müddet sonra ki bu en fazla 2-3 gün sakin kullanım ya da ilk 10-20 km agresif kullanımda tekrar eden hatanın ileride o müşterinin aracına zarar vereceğini bilmeyen yada önemsemeyen ilgisiz, bilgisiz kişilere ve firmalara yönlendirmemenizi rica ediyorum.

    4.olarak maliyeti nedir,takılacak parçaların özellikleri ve verimlilikleri nelerdir,diğerlerinden ayrılan ve öne çıkan ne gibi ayrıntıları vardır,kullanım süre yada ömürleri ne kadardır,özelden bilgi yollamak yerine bu sayfada paylaşıp bütün okurların da bilgilenmesini sağlayacak ve markalar arasında ki farklılıkları birbirlerini kırmadan seviyeli ve dosthane bir şekilde burada bilgiye aç olan bizlere gerekirse örnekler ve sorunsuz kullanıldıkları km yıl bilgilerine kadar burada paylaşabilecek (örnekler ve km,yıl değerlerini özellikle yazdım çünkü araca takılan bir sistemi sadece fotoğraflamak sağlıklı ve sorunsuz çalıştığının kanıtı değildir) bayi,usta ve temsilcilerin yanıtlarını bekliyoruz.

    5.olarak yapacakları sistemin arkasında duracak,lpg den kaynaklı sorunlarda maddi zararı karşılayacak ve bunu yazılı olarak müşterisine sunabilecek,aracın motor aksamının sorunsuz olarak teslim alındığını ve lpg montajından sonra çıkabilecek olan sorunları kabullenebilecek,sorun çözümü olmazsa ürünü geri alabilecek şekilde müşteri memnuniyetine önem veren büyüklüğü gösterebilecek bir marka olması ki var mı bilmiyorum ve en az sizler kadar gelecek cevapları merakla bekliyorum,çünkü artık giderek turbo araç kullanımı artıyor,1.4 motorlarda dahi artık yüksek hp ve turbo var ve bol miktarda da var.

    sanırım okuyan arkadaşlar yok artık onu kimse yapmaz diyeceklerdir,burada biz şöyleyiz biz böyleyiz,şunu bunu kapsıyoruz,garanti veriyoruz diyenleri görmüş oluruz hep beraber,sonuçta burada yazmakla herşey btmiyor,sorun olduğunda sorunun arkasında duran bir firma ister herkes,biz bu işi bedavaya yapın demiyoruz ama 200 tl fazla alın fakat müşterinin yanında olun,sorununu çözün,sizden kaynaklıysa kabullenin ve telafisini yapın istiyoruz.

    Farkındayım biraz uzun bir yazı oldu ama sorunsuz ve sıkıntısız bir şekilde herkesin aracını uzun yıllar kullanmak ve oluşabilecek sorunlardada tam destek alabilmek,gerekirse ürün iadesi alabilecek bir firma olmasını istemek bütün kullanıcıların hakkıdır,kimse tasarruf yapayım derken 2 bin tl ye yakın parasını çöpe atıp birde üzerine aylarca servislerine git gel sorunlarıyla uğraşmak istemez değil mi,zamanında uğraştım dilim yandı o yüzden artık üflüyorum.Şimdiden cevap verecek bütün forum üyeleri,firma temsilci,bayi ve ustalarına,herkese Referans bilgi verecekleri için üyelerimiz ve şahsım adına teşekkür ediyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kaptanx -- 10 Aralık 2012; 19:42:46 >







  • 2005'den beri 1.8t kullanıyorum. yaklaşık 2.5 sene kadar önce ciddi ciddi lpgye geçmeyi düşünmeye başladım. 1 seneyi aşkın süre araştırdım. taki 2011 ekim sonunda gördümki işi hakkıyla yapan yer yok. motor üstünde manifold delmeler, regülatörü abuk subuk yerlere monte etmeler. elektrik işinde lehim ve makaron kullanmamalar. programa hakim olmadan ayar yapmaya kalkmalar. bagajda baca için açılan deliğin etrafını pas yapmasın diye silikonlamamalar. forumda onlarca montajcı var. dediklerim yalansa yalan desinler. iş parayı alıncaya kadar kardeş. sonra sen yoluna ben yoluna.
    ben de baktım arabaya lpg montajı yaptıramıyorum. 2011 ekim sonunda 98 astra aldım ecotec motor 1.6 atmosferik 101hp. aynı gün yerli bir kit taktırdım. montaj esnasında aracın başındaydım. bir çok aşamada montajcıya müdahale ettim. elektrik aksamını lehimlemeden izole bantla sararak geçmiş. tek tek söktürdüm baştan yaptırdım vs...
    şimdi gelelim sadede. 2.5 senedir merakım nedeniyle sektörü yakından takip ediyorum.
    lpg kitleri ikiye ayrılıyor. prins (keihin enjektörlü vsi2 (silverlineı prins olarak görmüyorum)) ve diğerleri. şu an başka hiç bir marka keihindan daha kaliteli enjektörlere sahip olduğunu iddia edemez. çünkü yok öyle birşey. milyon tane kit var hangisinin regülatörü prinsinki gibi 2.2 barda çalışıyor? varsa söylesinler. turbo kitleri traş. emme manifoldunda turbo doldurmaya başlayınca basınç artar. basıncı okusan ne okumasan ne eğer enjektörlerin rölantideki gibi şıkır şıkır basmaya devam edemiyorsa.
    kısacası turbo araçlar için tek doğru tercih prins.
    gelelim atmosferiğe. ticari nedenlerden her montajcı kendi montajını yaptığı sistemi önerecek, ama etki altında kalmayın.
    atmosferik araçta çalışma aspirasyonla olur. aracın gücünü arttıran enjekte edilen yakıtın artmasıdır. silindir içine giren hava miktarı değişmez. turbo gibi şarj olmadığı için. bu durumda cebine en uygun ve yaygın servis ağı olan yedek parçası ucuz kiti tercih etmen menfaatinedir.
    990tlye satılan yerli kit ile 1400tlye satılan italyan arasında fark 0. 2x2=4.
    astraya taktırdığım yerli kite 990tl ödedim. montaj mekanik açıdan iyi ama bu adamların kasap olduğu gerçeğini değiştirmez. 13 ayda 25000 km yi geçtim. ilk günden beri daha ne bir tekledi ne bir stop etti. bobin yaktım diyenleri anlayamıyorum o yüzden. lpg montajı mı yaptırıyorlar araçlarına suikast mi düzenliyorlar. montajdan 4 ay sonra adamlar doğru düzgün ayar yapamayınca kolları sıvadım kendi işimi kendim hallediyorum. ayarımı kalibrasyonumu yapıyorum.
    geçen hafta sonu fix 4000 devirde 140 la adapazarına gittim ıslama köfte yemekiçin milangaz gazıyla 7,5lt/100km yaktı. şehiriçi de en son 50,41tllik gaz aldım 2,46 liralık milangazdan. km sayacı 226kmdeydi.
    benzinle nerdeyse aynı yakan arkadaşların bir oturup düşünmesi lazım.
    astra 180000 oldu nerdeyse. 20000 30000de bir motor da değil üstelik.
    dip not olarak, araç karışımla(zengin fakir) ilgili hiç hata kodu üretmedi 25000 kmdir.
    zaten montaj adam akıllı yapılırsa. ne arıza ne motor sigortası. gazlamaya devam.
    netice itibariyle, turbocular temiz çalışan bir prins yetkilisi bulun.
    atmosferik kullananlarda, fiyatı uygun yedek parçası ucuz servis ağı yaygın bir marka tercih edin. hepsi aynı çünkü.




  • 2005'den beri 1.8t kullanıyorum. yaklaşık 2.5 sene kadar önce ciddi ciddi lpgye geçmeyi düşünmeye başladım. 1 seneyi aşkın süre araştırdım. taki 2011 ekim sonunda gördümki işi hakkıyla yapan yer yok. motor üstünde manifold delmeler, regülatörü abuk subuk yerlere monte etmeler. elektrik işinde lehim ve makaron kullanmamalar. programa hakim olmadan ayar yapmaya kalkmalar. bagajda baca için açılan deliğin etrafını pas yapmasın diye silikonlamamalar. forumda onlarca montajcı var. dediklerim yalansa yalan desinler. iş parayı alıncaya kadar kardeş. sonra sen yoluna ben yoluna.
    ben de baktım arabaya lpg montajı yaptıramıyorum. 2011 ekim sonunda 98 astra aldım ecotec motor 1.6 atmosferik 101hp. aynı gün yerli bir kit taktırdım. montaj esnasında aracın başındaydım. bir çok aşamada montajcıya müdahale ettim. elektrik aksamını lehimlemeden izole bantla sararak geçmiş. tek tek söktürdüm baştan yaptırdım vs...
    şimdi gelelim sadede. 2.5 senedir merakım nedeniyle sektörü yakından takip ediyorum.
    lpg kitleri ikiye ayrılıyor. prins (keihin enjektörlü vsi2 (silverlineı prins olarak görmüyorum)) ve diğerleri. şu an başka hiç bir marka keihindan daha kaliteli enjektörlere sahip olduğunu iddia edemez. çünkü yok öyle birşey. milyon tane kit var hangisinin regülatörü prinsinki gibi 2.2 barda çalışıyor? varsa söylesinler. turbo kitleri traş. emme manifoldunda turbo doldurmaya başlayınca basınç artar. basıncı okusan ne okumasan ne eğer enjektörlerin rölantideki gibi şıkır şıkır basmaya devam edemiyorsa.
    kısacası turbo araçlar için tek doğru tercih prins.
    gelelim atmosferiğe. ticari nedenlerden her montajcı kendi montajını yaptığı sistemi önerecek, ama etki altında kalmayın.
    atmosferik araçta çalışma aspirasyonla olur. aracın gücünü arttıran enjekte edilen yakıtın artmasıdır. silindir içine giren hava miktarı değişmez. turbo gibi şarj olmadığı için. bu durumda cebine en uygun ve yaygın servis ağı olan yedek parçası ucuz kiti tercih etmen menfaatinedir.
    990tlye satılan yerli kit ile 1400tlye satılan italyan arasında fark 0. 2x2=4.
    astraya taktırdığım yerli kite 990tl ödedim. montaj mekanik açıdan iyi ama bu adamların kasap olduğu gerçeğini değiştirmez. 13 ayda 25000 km yi geçtim. ilk günden beri daha ne bir tekledi ne bir stop etti. bobin yaktım diyenleri anlayamıyorum o yüzden. lpg montajı mı yaptırıyorlar araçlarına suikast mi düzenliyorlar. montajdan 4 ay sonra adamlar doğru düzgün ayar yapamayınca kolları sıvadım kendi işimi kendim hallediyorum. ayarımı kalibrasyonumu yapıyorum.
    geçen hafta sonu fix 4000 devirde 140 la adapazarına gittim ıslama köfte yemekiçin milangaz gazıyla 7,5lt/100km yaktı. şehiriçi de en son 50,41tllik gaz aldım 2,46 liralık milangazdan. km sayacı 226kmdeydi.
    benzinle nerdeyse aynı yakan arkadaşların bir oturup düşünmesi lazım.
    astra 180000 oldu nerdeyse. 20000 30000de bir motor da değil üstelik.
    dip not olarak, araç karışımla(zengin fakir) ilgili hiç hata kodu üretmedi 25000 kmdir.
    zaten montaj adam akıllı yapılırsa. ne arıza ne motor sigortası. gazlamaya devam.
    netice itibariyle, turbocular temiz çalışan bir prins yetkilisi bulun.
    atmosferik kullananlarda, fiyatı uygun yedek parçası ucuz servis ağı yaygın bir marka tercih edin. hepsi aynı çünkü.




  • Turbo araçları bilmem de yüksek beygir gücüne sahip araçlarda bu iş biraz da motor kalitesine bakıyor sanırım.

    Örneğin;
    arkadaşım geçen yıl 1994 model HONDA CIVIC SI almıştı. 16 valfli DOHC motor, 1600cc ve 136HP. Üzerinde size şaka gelecek cinsten bir LPG kiti vardı: Atiker klasik LPG sistemi (sıralı sistem bile değil)

    Yaz/kış ayarı gerektirmesi dışında LPG ile hiç problem yaştmadı desem yeridir. O yaşına rağmen otobanda 200km/saat hızı görmüştük, üzerini denemeye korktuk.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: truvaelektronik

    elektrik işinde lehim ve makaron kullanmamalar.

    Merhaba, otomotiv elektroniğinde kaputiçi kablolamalarda makaron kullanılmaz. Çapı tutursanız dahi bir süre sonra çatlar, büyük bıraksanızda oksitlenir, en sağlıklısı ve fabrikalarında kullandığı (yazaki v.s.) izolasyon bantıdır.
  • 1.8t audi a3 ilk düşündüğüm araçtı ama 2 kapılı sevmiyorum o yüzden 4 kapılısına bakmıştım ve yalnızca 2 adet temize yakın bulmuştum,bildiğim kadarıyla onlara sorunsuz uygulama yapılıyor,euro 5 normundakilere dahi artık yapıyorlar her ne kadar magnezyum alaşımlı subap olsalarda,enjektör olarakta haklısınız keihin bu konuda benimde araştırmalarım sonucunda 1.sıraya oturuyor ki bildiğim kadarıyla sadece 2 kit bunu kullanıyor,prince ve kitmtm,ayrıca diğer bir konuda brc yetkilisi bir arkadaş brc nin de zamanında keihin enjektör kullandığını ama demek ki verim alamamış ki şuan kendi enjektörünü kullanıyor demesine de anlam veremedim,sebebine gelince brc nin kullandığı parçalar zaten mtm firmasına ait olduğuna göre ve mtm de keihin kullandığına göre ve brc ye yolladığı malzemelerden daha kaliteli bir kiti,kitmtm adı altında ve keihin enjektörle satıp kendi ürettikleri enjektörü kullanmıyorsa sanırım o zaman asıl bir bildiği var demek gerekirdi ve size katılıyorum,zaten konu açıklamamda da yazmıştım,işi bilmeyen ama ustayım diyen o kadar çok kişi var ki,lpg konusu bence şans işi değildir,kalite işidir ki buna en büyük etken yapan ustanın bilgi kalitesidir,becerisidir,çok gördüm fabrikasyon verisinde 3lt yağ konulması gerekirken 4 lt yi motora boca edip ''bişi olmaz zaten birazını yakar'' diyeni :( bu en basit örneğiydi,lpg konusundaki sıkıntıları zaten bilmeyen yoktur artık herhalde,sizinde belirttiğiniz gibi usta sağlam olunca sistemi dize getirmesini biliyor,sağlam değilse de her daim sistem hem onu hem araç sahibini süründürmesini biliyor,teşekkürler yorum için.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kaptanx -- 10 Aralık 2012; 19:45:44 >




  • Ben truva elektronik'in dediğini anlamadım son cümlede,turbocular prins,atmosferikçiler atiker taktırsın mı diyor ?
  • Yazılım doğru ama anlamda az aydınlatma gibi olmuş sanırım sizde,turbolu araçlar için prinsten başkasını tavsiye etmemiş ama normal atmosferikler için yerli malı dahi olsa kullanılabilir demek istemiş,yani hemen hemen hepsi aynı demek istemiş,bu arada atmosferik derken yüksek hp olanları kastetmemiş,mesela bir honda s2000 e tutup normal kit takamazsınız yoksa bırakın 9 binleri,7 binlerde bile sistemleri yetmez gaz yetiştiremeyip çaktırmadan benzine geçme muhabbeti doğar,nedense hala daha firmalardan hiç bir bilgi gelmemiş,sanırım bazıları sistemlerinin yüksek devir desteklememesinden,bazılarıda garanti anlayışlarının farklı olmasından dolayı yanıt vermemişler,canım Türkiyem benim,dört dörtlük iş yaptırmak,yapılan işe garanti almak,şikayetten değilde memnuniyetten dolayı bol bol geri dönüş almak sanırım bizim ülkemize 2-3 boy yüksek geliyor,sadece forumlarda yaz,reklam yap,iş garanti ve tam memnuniyet istemeye gelince tık yok hesabına dönmüş bizim konu...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kaptanx -- 10 Aralık 2012; 19:47:19 >




  • Hala konuları okuyorum ve hala daha lpg kullanımı açısından kullanıcıların kavrayamadıkları yorumları görüyorum,nasıl derseniz özellikle bakın arkadaşlar,aracıma takılan kit arıza lambası yakmasın deniliyor ve hemen hemen herkes aynı görünüşü savunuyor,oysa ki aracınız o arıza lambasını sebebsiz yere yakmıyor bunu düşünüyormusunuz,genelde dengesiz yakıt karışımı nedeniyle arıza lambaları yanıyor ve eğer siz taktırdığınız kit markasına o arıza lambasını motoru kandırarak pas etmesi olayını sağlıklı görüyorsanız,o zaman yakın zamanda olmasa da ilerleyen zamanlarda motor problemlerine hazırlıklı olmanız gerekecektir,oysa ki arıza lambanız yansa bir sorun olduğunu anlar ve giderilmesi için servise başvurur ve ayar bozukluğu falan varsa düzeltilmesini sağlarsınız,hiç arıza lambası yakmadan kaliteli bir şekilde ve kaliteli ustalarca montajlanmış kaliteli bir sistem zaten sağlamdır,hata saklamaya ihtiyacı yoktur.
  • Zor...

    Bu seviye için, aracı bozup, yakıt sistemini tamamen özel yapmalısın.

    Megasquirt 3 full sequental destekliyor. Hemide 2 ayrı yakıt hattı var. Ayrıca iki ayrı yakıt ve ateşleme haritası tutabiliyor.

    Araç orjinalliği bozulmasın isteniyorsa, ozaman mevcut kitlerden başka yol yok.

    Araç ecu larını çokta fazla ciddiye almamak lazım. Satış karları azaldıkça, üreticiler servislere daha ağırlık vermeye başladılar. Arabalar şuna buna arıza ışığı yakıyor artık.

    Ve veya. LPG çok geniş bir yakıttır. Benzinin asla çalışmayacağı karışım oranları ile şangır şungur çalışır. Yakıt nedeni ile ECU nun hede hödö etmesi motor açısından bir olumsuzluk oluşturmaz. LPG nin motora zararı dokunabilecek tek tarafı, yüksek yanma ısısıdır. Bunu dengelemek için ateşleme avansı ile oynanmalıdır. Mevcut kitlerin hiçbiri bunu yapmadığına göre. Lambaları söndürse ne olacak söndürmese ne ?

    Yüksek hp li motoru beslemekte bir numara yok. Alır IMPCO takarsın. şakır şukur yürürsün. 500 bg 8 tokmak makina çalışıyor.

    Tabii turbo olayı daha şenlikli olduğu için bir sürü elektronik vırız kıvır gerekiyor.

    Haticenin neticesi.

    Keyifle cayır cayır LPG li turbolu arabaya binecem diyorsan. Kafana göre kesip doğrayabileceğin bir makinaya binmelisin. Techturkey forumlarında bir tomar ms ci arkadaş var. Sana seve seve yardımcı olurlar.

    Ha benim arabam orjinal kalsın kardeşim diyorsan. Aç telefonı Opele sor bakalım, GM Avusturalyada fabrikadan LPG li 400 bg makina çıkartıyorda, http://www.hsv.com.au/e3/clubsportr8/ sizin ECU niyetine benim arabama taktığınız bu devre parçası iki ayrı yakıt sistemini niye desteklemiyor diye.

    Haticenin neticesi.

    Bir Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olaraktan, kendi işini kendin görücen, Ne Devletten, Ne Şirketten, Ne Ustadan sana fayda yok...




  • Ciddiye almamak lazım derken yakıt düzensizliğinde çalışır çalışmasına ama ileride lpg ayarsızlığından yada yüksek devir kullanımda hani şu bahsedilen kol çıkarma durumlarına gelmesin,sonuçta bunlarında örnekleri var forumda,yada 20000 km de motoru eline alan arkadaşlarda var,sonuçta çatır çutur çalışırsa,takır tukurda parçalanır bir yerde,benim anlatmak istediğim bu,gm e gelince evet almanyada var ama orjinalden ve fabrika çıkışında ayrı bantta ve parçalarıda tamamen lpg ye özel olarak çıkarılıyor,standart araçları gibi çıkmıyor,sipariş verirken belirtildiği taktirde o ayrı banttan araç tahsisi yapıyorlar,evet kardeşim bak o konuda haklısın işte burası Türkiye,bugün brc ve prinsten fiyat aldım,brc den bostancıdan fiyat aldım ve 1950 tl ye sarı renk brc enjektör ve 200 hp ye dayanıklı brc regülatör 1500lük,bakır boru yerine flexi ve 8 lik kablo,turbo kiti ve eğer 400 hp ye kadar destekli isterseniz o zaman maxi serisinden regülatör ve ayrıca 250 de fark yani toplamda 2200 tl+taksit fiyat aldım,brc lpg kaynaklı motor arızalarına garanti veriyor ve prinstende fiyat aldım beylikdüzündekinden,wavecare sistem ve aracın normal bakımları ve lpg bakımları zamanında ve yetkili servislerde olmak şartıyla 2 yıl 100.000 km hdı sigorta tarafından 3300 tl ye kadar garanti altına alındığını ve 2 yılın sonunda istenirse 2 yıl daha 220 tl karşılığında garantinin yine uzatılabildiği söylendi ve fiyat olarakta 3100 tl ve 10 taksit,2 tarafta araçta devirli kullanımda kesinlikle benzin kullanmayacağını beyan etti,şimdilik inceleme ve araştırmalarım devam ediyor...teşekkürler.




  • Eğer sisteminiz düzgün çalıştığından eminseniz. Almamanız lazım.

    Benim o seviye bir aracım olursa, Eksoza extradan bir sensör ve okuma göstergesi takar direkt bakarım. O bağlamda ciddiye almamak lazım. Genelde araçlarda lambda sensörleri var. LPG çok daha geniş alanda rahat çalışan bir yakıttır. O bağlamda fazla takmamak lazım.

    LPG de en büyük sorun ustadır. O arkadaşlar lpgden değil ustadan mütevvelit eline almış. O konuda malsef yapacak birşey yok.

    Enjektöre sarı diye değilde saniyede şu kadar lpg geçirir diye bakmak. 200 bg regülatör iyide, acaba lpg ecusundaki entegre 6500 dd gereken CPU gücüne sahipmi ? yoksa üretici parca başına 20 usd daha kazansın diye 16 bit dandik birşeymi takmışlar vs vs.

    Yapan yapıyor.

    Boş vaktinde Chip Foose Propane diye arat bakalım ne göreceksin...
  • Haklısınız bu konuda,hatta bazı konularda prins fiyatları ile ilgili araştırma yaparken sadece şamandra farkı yüzünden ciddi indirim yapan yerlerde mevcut,tomasetto yerine farklı şamandra kullanıyorlarmış,32 bit kullanan şuan bildiğim kadarıyla yalnızca prins var sanırım,yeni nesil araç ecu ları ile birebir aynıymış,evet yapan yapmış,ustaların ustalıkları işte burada kendini belli ediyor sanırım,özellikle ayar aşamasında bazıları sadece pc üzerinden hazır ayar yüklerken,deneyim ve tecrübeli olanlar aracın yolda giderken ayarlarını benzin ve lpg karşılaştırmalı ve neredeyse 0 hata olana kadar ayarlıyor,değişik hız koşulları ve rolantidede tabi,işini ciddiye alan ve uzun yıllar bu sektörden ekmek yemek isteyen her ustanın kendini geliştirmesi şart ve tabi ki temiz iş yapmayı ve kendine 100 lerce referans sağlamasıda cabası,bunları yapmayan yada yapamayan zaten fazla uzun ömürlü esnaflık yapamaz,artık lpg kullanıcıları eskisi gibi değil,bilinçli ve gittikçede bilinçlenmeye devam ediyor,neredeyse kraldan çok kralcı olursam yakında bu kadar araştırmalar ile hiç şaşırmam kendime :) teşekkürler.




  • 2500km lik lpg tecrube "hepsi ayni" demek icin erken.
    ayni donemde lpg kiti taktirdigim arkadasim bir kere beyin, bir kere gosterge/dugme, bir kere filtre(kutusu ile), bir kere de samandra degistirdi. bir de ilk taktirdiginda arabasi montaj sonrasi duzgun calismadigi icin o an bobin degismisti, fakat sanirim bu kit ile ilgili degildi. bende ise bunlar olmadi. tesaduf mu, yoksa ucuz etin yahnisi mi? o da montaj sirasinda basinda durup dikkat edilecek noktalari kontrol etmisti. regulator omurleri de farkli oluyor kitler arasinda bildigim kadariyla. bundan dolayi "hepsi ayni" degil benim gozumde.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kesinlikle aynı değil ama birazda şans işi tabi ki,mesela ben daha önce 6.5 yıl kullandığım 2004 model hyundai elantra aracıma 55000 de taktırmıştım brc yi ve 116 binde sattığımda hala daha tık yoktu ilk gün gibi çalışıyordu,yada peugeot 307 aracımdaki lovatoda keza öyleydi ve enjektör sesi diye birşey yoktu fakat en sorunlular arasında yine yerlilerde usta farkı mı desek yoksa kitlerin uzun süre dayanamaması mı desek genelde çok fazla şikayet var,hatta prinste bile,ankara daki prins bayisi hakkındaki şikayeti okudum bugün ve şok oldum,adamlar 200 tl fazla kar edicez diye turbolu aracın turbo map ini takmamış ve sahibine bir sürü sıkıntı çıkarmışlar ve yine başka bir prins bayi bu olayı çözmüş,şimdi anlıyorum araç üreticilerinin Türkiye de neden garantili lpg takılmasını 2 de bir kaldırma sebeblerini,açıkca birşey var ki gerçekten 3 kağıtcı insanlarız,çinlileri kötüler,korelileri kötüleriz ama yerli ürünlere bakınca onlardan aşa kalır yanımız yoktur,malzemenin en ucuzunu kullanır,maliyet hesabı yaparız,örneğin yerli elektronik ve beyaz eşya markası gibi çinde üretilen ucuz ürünleri burada satıp,buradan çıkan kaliteli malları yurtdışına ihraç ettikleri gibi,çinliler dünyanın en kaliteli ürününü yapmıyorlar mı sanki,adam sana soruyor kardeş bak bu 1 lira 1 yıl dayanır,bu 3 lira 3 yıl,buda 5 liralık ürün 5 yıl dayanır hangisi diye soruyolar,bizimkiler elinizde 0,5 liralık yokmu diye soruyorlar,nasılsa burada satacaklar 200 liradan bozulsada farketmez 100 lerce ürün bedelini çıkaracaklar nasılsa 1 kişiden,kısacası 2 elin parmaklarını geçmeyecek kadar dürüst usta var bence bu piyasada,gerisi zaten fazla ömürlü olmuyor,adları kötülendikçe kendi kendilerini batırıyorlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kaptanx

    Merhaba sayın forum üyeleri ve lpg marka temsilci,bayi ve ustaları,bu konuyu açma nedenim Turbo ve yüksek hp araçlarla ilgili çok fazla dağınık ve normal atmosferik yorumlarıyla karışmış,sorular cevaplanamadan konunun normal kitlerle ilgili açıklamalarla dolu olduğunu gördüğüm bir sürü konunun dışında sadece bu araçlarla ile ilgili yorum ve bilgi paylaşımı yapılmasını ve sayfanın ileriye dönük olarakta Referansınız olarak kullanılabilmesini amaçladım,etrafımda turbo aracı olan ama hep ''acaba'' sorusunu soran bir sürü arkadaşım var,ne güçten vazgeçiliyor nede fazla yakıta dayanabiliniyor,herkesin istediği en az masraf,sıkıntı ve para ile bu gücün zevkini yaşamak,hatta bazı arkadaşlarım sırf bu yakıtları nedeniyle sadece haftasonları araçlarını kullanıyor,maddiyatı biraz daha yüksek ama aynı zamandada hem keyfini hemde cebini düşünen arkadaşlarımda da 2 araç var,bir tanesi dizel yada normal hp li lpg li.
    Ben İstanbul da ikamet ediyorum,aracıma daha önce hiç tüp takılmadı ve servis bakımlı bir araç,bu arada aracım 2005 model opel astra 2.0 turbo 170 hp ve 255 nm torka sahip,
    Şimdi arkadaşlardan ricam normal atmosferik araç kullanıpta turbo veya yüksek hp atmosferik araç kullanmamış olanlardan ziyade kullanmış ve kullanmakta olanlar yorum yazarsa memnun olurum,diğer araçlar için zaten gereğinden fazla konu ve açıklamalar mevcut,az önce okuduğum 1 yıl önce başlatılmış ve hala devam eden konuya yazmadım,nedenine gelince konu,markaların özellik açıklamasından çok suçlama boyutuna gelmiş olmasıydı yani açılma amacından sapmış,şimdi gelelim konumuza aracımı teslim alır almaz lpg taktırmayacağım ve 10 günlük araştırma zamanı ayırdım kendime,çünkü aracımı en az 6-7 yıl kullanırım allah nasip ederse,lpg işi ile uğraşan ve marka ismi vermeyeceğim bir arkadaşımdan aldığım bilgiye göre aracın motor üst kapağının görüntüsüne bakarak döküm olduğunu ve yeni nesiller gibi subaplarda ve kapakta sorun yaşamayacağımı,hatta 2 yıl önce aynı araca taktıklarını ve hala daha sadece bakım için yani filtre değişimi için geldiğini belirtti,neden oraya taktırmıyorsun diye sormayın sonuçta el elden üstündür,aracım için en sorunsuz ve en uygun sistemin araştırması içindeyim,şimdi gelelim konunun inceliklerine;

    1.olarak hemen belirteyim ki yerli marka ve teleflex marka taktırmayı düşünmüyorum çünkü yerliler hala sorunlu ve tam olarak oturtabilmiş değiller sistemlerini,her ne kadar süperiz deselerde okuyoruz ve yakın çevremizde de görüyoruz,teleflexe gelince aracına taktırıp sonradan yazılım yükletenler hep sorun yaşamışlar ve ayarları hollandadan otomatik yüklü geldiği için burada sınırlı erişimleri oluyormuş ve distrübitör firmada zaten bunu belirtiyormuş müdahale edemiyoruz diye (tabi şuandaki durumlarını bilmiyorum belki de geliştirme yapmışlardır ki yaptılarsa onuda listemize ekleriz) Şuan düşünmüyorum ama belki ileride yazılım ile 200 hp seviyesine çekebilirim,bu araçların motoru 200 hp lik opel vectra 2.0 turbo gts serisi olanlarla aynı koda sahipmiş bende yeni öğrendim,sadece yazılımla hp değerleri düşürülmüş ve yazılımla +70 civarı güç artışı alınabiliyormuş,nasıl +70 derseniz kısaca zaten orjinal yazılımının hp si düşürülmüş hali 170 ve orjinal ayarı zaten 200, + yazılımda eklenince 40 civarıda o yapıyor 240 olur ki 170 den 240 a geliyor ve 363 nm torka çıkıyormuş almanya tuning sitesinde görmüştüm. yani yazılımdan sonrada sadece kalibrasyonla sıkıntı çekmeden kullanabileyim,neden lpg diye yorumlar yapmayın lütfen bu bir tercih meselesi,siz dünyada hem kendi içinde petrol çıkarılan hemde tüm dünyaya petrol dağıtan komşuları olupta binlerce km ilerideki alıcıların vatandaşına 1 liraya satarken bizim ülkemizde 5 liraya satılmasını ve vergi manyağı haline getirilmemizi kabullenemeyen biriyim,siz benzinle aynı aracı kullanırsınız 10 lira harcarsınız,aynı zevki ben 6 liraya tadarım olay bu yani.

    2.olarak turbolu ve yüksek beygir atmosferiklerde düşük devirlerde olduğu gibi yüksek devirlerde de yakıt karışımında sıkıntı yaratmayacak ve gereken lpg ihtiyacını motora verebilecek ve kullanıcıya çaktırmadan benzine geçmeyecek hızlı bir sistem.Turbo ve yüksek hp araçlar çalışma prensibi gereği atmosferikten farklılar ve bu araçlara ayrı bir sistem ve diagnostik ayarı yada lpg ci dilinde map,ek parça,enjektör ve yazılım gerekiyormuş ve tabiki yüksek devirlerde bunu kaldırabilecek ve bilgisayara zengin yada fakir karışım hatası verdirmeyecek düzeyde örneğin sakin kullanımda sorunsuz olupta 6-7 bin devire çıkınca kaldıramayıp benzine geçmeyecek yada araç beynine dediğim gibi karışım hatası oluşturmayacak aynı zamandada bu hata oluşmasın diye bilgisayar beynini kandırmak üzere tasarlanmış olan obd tarzı sistem takılmayacak,kısacası uzun zaman hiç sorunsuz ve sıkıntısız çalışacak bir sistem teklifi rica ediyorum.

    3.olarak normal sistem montajı yapan eğitimsiz yada cahil yada kara düzen kendini geliştirememiş ustalar diyeyim (yanlış anlaşılmasın sadece o tarz kişileri gördüğüm için lafım onlara) normalde saat gibi çalışarak gelen ve lpg takıldıktan sonra hatalar vermeye başlayan araçlara hemen yok lambda sensörün bozuk,yok oksijen bozuk,yok bujilerin ve kablosu,gaz kelebeği,manifoltu diye kıvıran ve kendi hatalarını yada mal satmak için taktıkları x marka sistemin uyumsuzluğunu yada ayarlarını yapamadıklarını kabul etmeyen,bozuk ayarları düzeltmek ve sağlıklı bir şekilde müşteriyi yollamak yerine motor arıza kodunu silip tamamdır diyerek başından atan
    ve bir müddet sonra ki bu en fazla 2-3 gün sakin kullanım ya da ilk 10-20 km agresif kullanımda tekrar eden hatanın ileride o müşterinin aracına zarar vereceğini bilmeyen yada önemsemeyen ilgisiz, bilgisiz kişilere ve firmalara yönlendirmemenizi rica ediyorum.

    4.olarak maliyeti nedir,takılacak parçaların özellikleri ve verimlilikleri nelerdir,diğerlerinden ayrılan ve öne çıkan ne gibi ayrıntıları vardır,kullanım süre yada ömürleri ne kadardır,özelden bilgi yollamak yerine bu sayfada paylaşıp bütün okurların da bilgilenmesini sağlayacak ve markalar arasında ki farklılıkları birbirlerini kırmadan seviyeli ve dosthane bir şekilde burada bilgiye aç olan bizlere gerekirse örnekler ve sorunsuz kullanıldıkları km yıl bilgilerine kadar burada paylaşabilecek (örnekler ve km,yıl değerlerini özellikle yazdım çünkü araca takılan bir sistemi sadece fotoğraflamak sağlıklı ve sorunsuz çalıştığının kanıtı değildir) bayi,usta ve temsilcilerin yanıtlarını bekliyoruz.

    5.olarak yapacakları sistemin arkasında duracak,lpg den kaynaklı sorunlarda maddi zararı karşılayacak ve bunu yazılı olarak müşterisine sunabilecek,aracın motor aksamının sorunsuz olarak teslim alındığını ve lpg montajından sonra çıkabilecek olan sorunları kabullenebilecek,sorun çözümü olmazsa ürünü geri alabilecek şekilde müşteri memnuniyetine önem veren büyüklüğü gösterebilecek bir marka olması ki var mı bilmiyorum ve en az sizler kadar gelecek cevapları merakla bekliyorum,çünkü artık giderek turbo araç kullanımı artıyor,1.4 motorlarda dahi artık yüksek hp ve turbo var ve bol miktarda da var.

    sanırım okuyan arkadaşlar yok artık onu kimse yapmaz diyeceklerdir,burada biz şöyleyiz biz böyleyiz,şunu bunu kapsıyoruz,garanti veriyoruz diyenleri görmüş oluruz hep beraber,sonuçta burada yazmakla herşey btmiyor,sorun olduğunda sorunun arkasında duran bir firma ister herkes,biz bu işi bedavaya yapın demiyoruz ama 200 tl fazla alın fakat müşterinin yanında olun,sorununu çözün,sizden kaynaklıysa kabullenin ve telafisini yapın istiyoruz.

    Farkındayım biraz uzun bir yazı oldu ama sorunsuz ve sıkıntısız bir şekilde herkesin aracını uzun yıllar kullanmak ve oluşabilecek sorunlardada tam destek alabilmek,gerekirse ürün iadesi alabilecek bir firma olmasını istemek bütün kullanıcıların hakkıdır,kimse tasarruf yapayım derken 2 bin tl ye yakın parasını çöpe atıp birde üzerine aylarca servislerine git gel sorunlarıyla uğraşmak istemez değil mi,zamanında uğraştım dilim yandı o yüzden artık üflüyorum.Şimdiden cevap verecek bütün forum üyeleri,firma temsilci,bayi ve ustalarına,herkese Referans bilgi verecekleri için üyelerimiz ve şahsım adına teşekkür ediyorum.

    LPG KONUSUNDA TEORİK ANLAMDA BU KADAR BİLGİLİ OLMANIZ SEVİNDİRİCİ
    SİZE RESMİNİ GÖNDERDİĞİM ARAÇ TAN 2 TANE SİNE DÖNÜŞÜM YAPTIK ARAÇ SAHİBİDE AYNI KİŞİDİR
    BU ARAÇ ADA 1 HAFTA OLDU LPG DÖNÜŞÜMÜ YAPILALALI
    BEN TAKILAN SİSTEMİN MARKASI VERMEYECEĞİM İŞLEMİN EN PÜF NOKTALARINI YAZACAĞİM
    1_ ARAÇIN ATEŞLEME SİSTEMİ TAMAMİYLE ORJİNAL OLMALI
    2_ ARACIN BEYGİR GÜCÜ YAKLAŞIK 230 BEYGİR VE 6 SİLİNDİR DİR
    ARACA NONTE EDİLEN REGÜLATÖR ÇİFT GAZ GİRİŞLİ VE YAKLAŞIK 400 BEYGİR GÜCÜNE HAKİM
    REGÜLATÖRDÜR
    3_ ENJEKTÖRLER ARACIN BENZİN OHM LARIYLA TAMAMEN UYUMLUDUR
    4_ KALİBRASYON YÜZDE YÜZ BENZİN DEĞERLERİNE GÖRE ALINMIŞTIR
    5_ MONİFOLT DELİKLERİ YÜZDE YÜZ SIZINTISIZ VE DOĞRU BLOKLARA DELİNMİŞTİR
    (monifolt delinmeden yerleştirilen enjektörlerde benzine atma olayı yüksek olduğu için biz uygulamıyoruz)
    6_TANK VE ARACIN MOTOR BÖLÜMÜNE GELEN GAZ BORUSU 8'LİK BAKIR BORU OLMALIDIR

    SİSTEMDE BU SEÇİMLER ARACA DOĞRU OLARAK UYGULANDIĞINDA YAZILIM NE OLURSA OLSUN ARAÇ SIKINTI ÇIKARMAZ OYÜZDEN EN ÖNEMLİ OLAY SİSTEM DEĞİL USTALIKTIR

     Turbolu yada Yüksek Hp Atmosferik Araçlar için Lpg tavsiyesi...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kaptanx

    5.olarak yapacakları sistemin arkasında duracak,lpg den kaynaklı sorunlarda maddi zararı karşılayacak ve bunu yazılı olarak müşterisine sunabilecek,aracın motor aksamının sorunsuz olarak teslim alındığını ve lpg montajından sonra çıkabilecek olan sorunları kabullenebilecek,sorun çözümü olmazsa ürünü geri alabilecek şekilde müşteri memnuniyetine önem veren büyüklüğü gösterebilecek bir marka olması ki var mı bilmiyorum ve en az sizler kadar gelecek cevapları merakla bekliyorum,çünkü artık giderek turbo araç kullanımı artıyor,1.4 motorlarda dahi artık yüksek hp ve turbo var ve bol miktarda da var.

    sanırım okuyan arkadaşlar yok artık onu kimse yapmaz diyeceklerdir,burada biz şöyleyiz biz böyleyiz,şunu bunu kapsıyoruz,garanti veriyoruz diyenleri görmüş oluruz hep beraber,sonuçta burada yazmakla herşey btmiyor,sorun olduğunda sorunun arkasında duran bir firma ister herkes,biz bu işi bedavaya yapın demiyoruz ama 200 tl fazla alın fakat müşterinin yanında olun,sorununu çözün,sizden kaynaklıysa kabullenin ve telafisini yapın istiyoruz.

    Farkındayım biraz uzun bir yazı oldu ama sorunsuz ve sıkıntısız bir şekilde herkesin aracını uzun yıllar kullanmak ve oluşabilecek sorunlardada tam destek alabilmek,gerekirse ürün iadesi alabilecek bir firma olmasını istemek bütün kullanıcıların hakkıdır,kimse tasarruf yapayım derken 2 bin tl ye yakın parasını çöpe atıp birde üzerine aylarca servislerine git gel sorunlarıyla uğraşmak istemez değil mi,zamanında uğraştım dilim yandı o yüzden artık üflüyorum.Şimdiden cevap verecek bütün forum üyeleri,firma temsilci,bayi ve ustalarına,herkese Referans bilgi verecekleri için üyelerimiz ve şahsım adına teşekkür ediyorum.

    Neco otogaz'a katılıyorum ve eklemek istiyorum.
    Araca Lpg takmak kışlık lastik takmak gibi değildir yani 40 lastikçiden lastik fiyatı alıp en ucuzunu tercih etmek doğrudur çünkü lastiğin markası aynı ise alacağınız performans aynıdır fakat bizim işimiz bundan çok farklı ne yazıkki düşünülenin aksine bizler ticaret yaparak değil bilgimiz ve ustalığımızla para kazanıyoruz.
    Dolayısıyla işinin ehli, hangi araca hangi sistemi ne şekilde takacağını iyi bilen Lpg servisini bulmak, tercih etmek tamamen kullanıcıya kalmış bir durum sadece bu küçük nüansı hatırlatmak istedim.

    Yazdığınız diğer maddeler az önce söylediğimle ilintili ancak 5. madde için ayrıca cevap vermek istedim aracınıza takılacak sistemin garantisi zaten olacak ayrıca dediğiniz gibi olurda lpg'den kaynaklı bir arıza olacak olursa firmamız tarafında verebileceğimiz kaşeli imzalı bir kağıtla bu sorunlarda da sorumluluk bize ait olacaktır.

    Saygılar, selamlar...




  • sayın atılım otogaz sizde brc ve aynı anda prins montajı var sanırım,kış lastiği benzetmesi aslında bir nebze doğru ancak dediğiniz gibi ustasını bulmak önemli,bu arada lastiğede bakmak lazım kaplamamı yoksa orjinal lastik mi diye,yukarda açıklamasını yapmıştım aslında 3-4 parça orjinal ve geri kalanı yan sanayi kullanımı gibi,bu arada brc firmasının vermiş olduğu 25 bin tl lik lpg kaynaklı hasar karşılamanın iç yüzünüde bugün öğrenmiş bulunmaktayım,bu teminatı lpg den kaynaklı olarak araçta oluşacak hasarlar için değil,takılan sistemden kaynaklı hasar oluşursa veriyorlarmış bu nasıl işse henüz çözemedim,sistemden kaynaklı dedikleri farzedelim motor ayarsızlıktan dolayı silindir zaman farklılığı yarattı ve yine farzedelim herhangi bir yeri zarar gördü ama sistem tam olarak %100 doğru ayarlanmamış olsada vay efendim bizim taktığımız parçalarda sorun yok,sizin aracınızdan kaynaklı diyerek işin içinden sıyrılmasınlar? aynı lastik olayına gelecek olursak prinsin bir kitini söyleyeyim size,kabloları açıkta ve üzerinde manyetik alan koruma sargısı yok,regülatörün üzerinde yazan marka sonradan yapıştırma ve altında başka isim var,keza beyinde aynı,ecu ne olduğu belli değil,matriks enjektör var ve bu sistemin adı prins,gelinde inanın şimdi bunun orjinalliğine,sistemi görmeyen normal bir vatandaş olsa ooo çok uyguna prins taktırdım der,inanın çoğu şeyi burada yazmıyorum yoksa okuyan lpg taktıracak herkes başınızda bekler iş bitene kadar,sorduğu sorularda bi taraftan iş bitirmeye çalışan siz ustaları bıktırabilir ki buna ben de dahilim,mesela almış olduğum brc fiyatı 1950 tl idi,termofleks hortum kullanılacak bakır boru yerine,manifolt delinmeden pipo kullanılacak,hiçbir kablo kesilmeyecek,sarı enjektör kullanılacak ve regülatör olarakta brc regülatörü dedi usta ve 1500 lük dedi ama diğer sorduğum yer 1500 lük sizin sistemi kaldırmaz max takmamız lazım genius max regülatör dedi ve bakır boru,diğer kısımlar aynı zaten sarı enjektör turbo kit falan sıkıntı yaşamazsınız isterseniz 400 hp ye kadar destekler ve kesinlikle yüksek devirde benzine geçmez dediler,fiyat olarakta 2250 tl,2 side ismi duyulmuş yerler ve yetkili bayiler,şimdi siz olsanız birinin 200 hp ye kadar destekler dediği regülatörü diğerinin desteklemez demesi üzerine ne düşünürsünüz?mesela bakın sayın necootogaz burada doğru ustalıktan bahsetmiş sistemin püf noktalarınada yer vermiş ve bilinçli olmaktan bahsetmiş,keşke her usta sizler gibi olsa,benim ürünüm şöyle böyle yerine,ben şöyle yaparım,şunlara dikkat ederim diyerek açıklayıcı olsa,okuyanlarda işte budur bak,herşeyi dört dörtlük diyebilse,bizler yine sizin sayenizde bu seviyelere geliyoruz yoksa nerden bilelim neyin ne olduğunu sonuçta meslek erbabı değiliz,okuyup araştırıp doğru kararlar vermek için mücadele ediyoruz,tabi bazı meslek sırları varsa bunlar verilmez orası ayrı bir konu,teşekkürler,sizlerlede irtibata geçip bilgi alırım fakat burayada yazarsanız herkes bilgilensin..




  • Orjinal parça durumu kesinlikle çok önemli bir konu malesef piyasada dediğiniz gibi insanları kandıran çok burada kullanıcı malının arkasında durabilecek firmaları tercih etmeli.

    Enjektör seçimi prinstede, BRC'de de var.
    Silindir başına düşen hp cinsinden motor gücüne göre enjektör seçimi yapılır.
    Ayrıca BRC'de motorun gücüne ve turbo olup olmamasına göre regülatör seçimide yapılmalı. BRC'nin bunun için küçük bir yazılımı mevcut system selector adında aracın gücünü, silindir adedini ve turbolu olup olmadığını yazdığınızda kullanılması gereken regülatör ve enjektörü belirliyor.

    Sizin 170 hp'lik aracınız regülatör konusunda aşağı yukarı sınırda takılması gereken Max regülatör ancak 1500mb'lık ile de biraz basınç yükselterek kullanılabilir. Ancak sizin araca turuncu enjektörler fazlasıyla kafi gelecektir. Yani Max regulatör, turuncu enjektörlü, 8'lik alt borulu turbo kit takılmalı.
    Bu kit ile sorunsuz ve kaliteli bir montajda yapılırsa sorunsuz bir şekilde tasarrufun keyfini yaşarsınız

    Saygılat, iyi geceler...




  • Öncelikle merhaba
    Herkez bir şeyler yazmış bende turbo araçlarla ilgili olarka fikirlerimi yazayım

    Öncelikle montaj yapılacak otogaz kiti ve montaj yapacak firma cok önemlidir.Turbo arclara nasıl montaj yapılır.burada otogaz kitini önemli olduğu kadar . yapacak ustanın ve firmanında cok önemi vardır.
    Turbo araçlarda nasıl bir sistem kulanılmalıdır.ve montajı ne şekilde yapılmalıdır.
    1- Aracın mutlaka monifoltu sökülp gaz girşleri dışarıda delinmelidir. Cünki arcın üzerinde delinen deliklerden kacan çapaklar ileride motora zarar verebilir.
    2- Mutlaka turbo regületör kulanılacak
    3- Sarı enjektör kulanılacak. Turbo arclarda enjektröler yetersiz olur ise ani hızlarda ve yüksek devirlerde enjketör yetersiz gelir.
    4- Alt boru 8mm olacak veya termplastik boru kulanılıyor ise aynı şekilde 8mm olacak
    5- Turbo map sensörü mutlaka kulanılacak
    6- Gaz kesici 8mm olacak .( 6mm gaz kesici 8mm çevrilmeyecek )
    7- Otgaz takan firma mutlaka taktığı sistemin yetkil servisi olcak
    8- Takılan sistemin üzerindeki seri numaralar ve takılan sistemin her parçasının üzerinde markanın adı yazacak ve verilen garanti belgesinde takılan parçaların seri numarası tek tek yazılacak.
    9- Otgaz kablo tesisatında legim ve kablo makoronu kulanılacak
    10- Gaz enjektör hortum boyları aynı olacak ve manifolta delinen delikler benzin enjektörlerinin en yakın yerinden olacak( uzun olursa otogaz ayarımız düzgün olmaz )

    11- Otogaz takan firma otogaz sisteminin garanti belgesini ayrı vercek motorunuza garanti veriyor ise motor garanti belgesini ayrı vercek motorunuza otgazdan bir şey olduğu taktirde karşılaması için arcınızın motrunuza verdigi garanti belgesi ayrı olamsına dikat edilmesi gerekir . otogaz garati belgesi hic bir zaman motrunuzu garanti altına almaz cünki kanunda yeri yok .
    2 yıl veya 100.000 km içinde arcınızın motrunda bir problem olur ise firma kabul etmediği taktirde kanunen hakınızı arayabilirasiniz.


    Yukarı bagsetigim montaj araca uygulandıktan sonra gelelim en önemli işleme
    Arca mutlaka ve mutlaka OBD cihazı ile bire bir gaz ayarı yapılacak tabik bu ayar nerede yapılacak yolda farklı devirlerde ve yüksek devirlerde.cünki arca yol ayarı yapılmaz ise oldgu yerde program atılır abi tamam gaz ayarı 10 numara oldu derseniz olmaz ve taktığımız sistemin hic bir anlamı kalmaz .

    Cünki arcın yüksek devirlerde enjektör ms nasıl calıştıgını görmeyiz ve araç zengin karışım veya fakir karışım verir.arcın arıza ışıgın yakar. Bunu içinde yol ayarı mutlaka yapmak zorunludur.

    Bu şekilde montaj yapıldığı taktirde arcların sorunsuz ve problemsiz olacağını düşnüyorum
    Bizim düşüncelerimiz

    yaptıgımız turbo arclardan bir kac resim

    Renault Scenic 3 1.4 turbo

     Turbolu yada Yüksek Hp Atmosferik Araçlar için Lpg tavsiyesi...


     Turbolu yada Yüksek Hp Atmosferik Araçlar için Lpg tavsiyesi...


    VOLVO S 40 2.0 TURBO

     Turbolu yada Yüksek Hp Atmosferik Araçlar için Lpg tavsiyesi...


     Turbolu yada Yüksek Hp Atmosferik Araçlar için Lpg tavsiyesi...


    OPEL ASTRA 1.4 TURBO
     Turbolu yada Yüksek Hp Atmosferik Araçlar için Lpg tavsiyesi...


     Turbolu yada Yüksek Hp Atmosferik Araçlar için Lpg tavsiyesi...


    daha detaylı resim ve bilgi icinwww.ayotogaz.com ziyaret edebilirsiniz iyigünler saygılar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ayotogaz -- 9 Aralık 2012; 12:15:47 >




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.