Şimdi Ara

Dizel araba ve stop ettirmek

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
19
Cevap
0
Favori
7.729
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar, Yeni şöförüm 2007 den beri ehliyetim var ama direksiyona oturmak gerçek anlamda bugun nasip oldu.

    gittim araba aldım, araba olmadan sürmeyi öğrenmek imkansız
    dediler dandik araba al, ilk araban en ucuz arabayı al şahin bile olur.
    ama gittim ford fiesta aldım 1.4 dizel 2006 model

    neyse bugun noterden sonra boş bir arazide kaldırma calıştık arkadşlar 10-15 kere stop ettirdim. sonra arkadaş bir taktik verdi onla dahada stop ettirmedim.

    bu taktigin zararı var mı önce onu sorayım ayagım debriajda va 1 vitesdeyken 2 defa haffice gaza basıyorum sonra gazla hic alakam yok hafiften ayagımı cekmeye baslıyorum araba kendi hareket ediyor sonra gaza basıyorum

    2-bunca stop ettirmek cok mu zarar lı ? napayım araba kiralayıp onda ogrenip mi geceyim ? yardım lütfen







  • quote:

    Orijinalden alıntı: proexot

    Merhabalar, Yeni şöförüm 2007 den beri ehliyetim var ama direksiyona oturmak gerçek anlamda bugun nasip oldu.

    gittim araba aldım, araba olmadan sürmeyi öğrenmek imkansız
    dediler dandik araba al, ilk araban en ucuz arabayı al şahin bile olur.
    ama gittim ford fiesta aldım 1.4 dizel 2006 model

    neyse bugun noterden sonra boş bir arazide kaldırma calıştık arkadşlar 10-15 kere stop ettirdim. sonra arkadaş bir taktik verdi onla dahada stop ettirmedim.

    bu taktigin zararı var mı önce onu sorayım ayagım debriajda va 1 vitesdeyken 2 defa haffice gaza basıyorum sonra gazla hic alakam yok hafiften ayagımı cekmeye baslıyorum araba kendi hareket ediyor sonra gaza basıyorum

    2-bunca stop ettirmek cok mu zarar lı ? napayım araba kiralayıp onda ogrenip mi geceyim ? yardım lütfen

    Yarım debriyajla kalkıyosunuz sanırım bu debriyaj balatasına biraz zararlı ama alışana kadar bunları dert etmeyin zaten kısa sürede alışırsınız. Öyle 5-10 kere stop ettirmeklede pek bişey olmaz.




  • Yarım debriyajla kalkacak tabi başka nasıl kalkacak yahu?

    Çoğu dizel araç yüksek torku nedeniyle gaz vermeseniz bile debriyajdan ayağınızı yavaş yavaş çekerek kalkabilir, tabi düz bir zemin için söylüyorum. Çok az bir miktar gaz vererek de yapabilirsiniz bunu.
  • Diablo kullanıcısına yanıt
    ya araba şurada duruyor süremiyorum ya nasıl koyuyor anlatamam, ben daha kaldıramıyorum nasıl olacakta trafiğe cıkacagız diye dusunuyorum :)

    başka bir taktik var mı , alışana kadar bu gaz verip sonrada ayagımı cekmeyi yapsam sorun olur mu ?

    çok fena sinir oluyorum şu aciz halime, indim az önce aşağıya arkadaşın park ettiği yerden başka yere çekmek için, tamda duvar dibine park etmiş arkadaş geri aldım basacaktım gaza dedim ileri mileri gider yanlıslıkla direkt duvar var :)))))

    indim aradan eve cıktım geri ( bide akşam akşam karanlık )

    bu acizhanelik sinir ediyor, kurs mu alsam direksiyon diye bile dusundum arkadaş yapma ne gerek var bende bilmiyordum öyle öyle öğreneceksin dedi.

    varmı bir taktigi olan ? ben boş alanda mahallede dur kalk yapayım hep daha sonra gece bomboşken trafiğe cıkayım ( 1-2 gibi ) araba sayısı az.

    sonra dahada ısınınca normal cıkarım diye plan kafadan tasarladım




  • Bende bundan 3 yıl önce babamın arabası vardı dacia logan 1.4 o zamanlar 16 yasindaydim okadar çok hevesliydimki ben okula bundan sonra arabayla gidicem die hedef koymuştum sabahları yağmurda ben okula giderken o arabanın orda yatması banada çok koyardı bi keresinde annem arabadan kömürü al gel dedi bagajdan babam 1 2 kere sürdürmüstü önceden ne adam gibi kaldırabilirdim nede direksiyon kontrolum vardı ulan dedim bi kerecik bi goturuyum dedim tek basima o gun bi goturdum o günden sonra kendime güvenim geldi ve biraz korkarakda olsa gideceğim yerlere aileden habersiz alir giderdim arabayı sadece 1 kerecik tek basima goturdum arabayı o günden sonra ben bu işi beceriyom dedim ve bastım gaza gittim yani gozunde cok buyutme bende diyodum ben ne zaman araba surebilicem die ama okadarda büyütme dizel arabayı stop ettirecek kadarda kötü olamassıniz bu konuda

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu kadar dert etme dünyanın en salak insanı bile araba sürebilir.Bak yarın 2 eylül den itibaren 3 gün arkadaşın sana günde 2 saat ders versin 5 eylülde trafiğe çıkarsın.

    2 eylül - boş alanda durdurma kaldırma , vites geçişleri ve park etmek.
    3 eylül - akşam veya gece vakti trafiğin seyrek olduğu zamanlarda trafiğe karışmak,kavşaklara giriş vs.
    4 eylül - normal şehir içi ve sıkışık trafiğe girmek.Ayrıca 30 km gidiş 30 km geliş şehirler arası yol.
    5 eylül - al anahtarı canın nereye isterse bas git.

    Al sana programı da yazdım bu dediklerimi uygula sonra gel bana ve öğreten kişiye teşekkür et.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tassa -- 1 Eylül 2015; 23:24:37 >




  • tassa kullanıcısına yanıt
    reçeteyi yazdın :))))))
    sagolasın, aynen ya 8yasında cocuk kullanıyorken muhendislik okumus biri olarak kaldirirken stop ettirmek nedir yahu :D ahah tabi alakası yok ne okudunuguzla bu olayın o espirisi işinde.
    heyecan cok fena.

    dün aldıktan sonra yarım debriaj denen olayla kaldırdım durdurdum hep :) ama o olmadıgı butun anlarda stopdu (normal kaldırıslar) bide yanımdaki arkadaşda "nasıl durdurusun yaaa" dercesine bakmıyormu :

    2 eyluldeki programı ehliyet alırken yapmistim vites hic degistirmedim ben dun sadece dur kalk kapalı halk pazarı yapılacak alandı zaten cok buyuk bi yer degildi.

    bu 4 dedigin seyi yaptıgımda bitmiştir zaten olay 30 km diyorsun :))))))))
  • buraya her alıştırmadan sonra yazayım diyorum, başkalarına örnek olur belki diye

    dün arabayı aldıgım ilk gundu ve kaldıramadım hiç hem stop ettiriyordum.

    bugun 2.gün ve 1 saat kadar sürdüm. sürdügüm yerde trafik azdı fakat kısmen yandan sagdan soldan araba cıkıyordu ve kontrolsuz kavşak çok fazlaydı.

    2.gün olarak
    -arabayı kaldırırken sadece 1 kere stop ettirdim
    -vites geçişlerinde bir sorun yaşamadım (bir kere panik yaptım ve hız dusurdugumde 2 den 1 e alamadım bende durdurdum arabayı tekrar kalktım :)) )
    -arabayı stop ettirdim fakat kaldırırken degil, arkadaş yogun oldugu yerlerde alıyordu ona verirken ayagımı tak diye debriajdan cektim 4-5 defa unutarak araba stop etti. (dururken) ama sonra alıştım

    özetle şuan kaldırırken sıkıntım yok durarkende cok yavaş suruyorum 30-40 dır hızım :) ama yandan soldan araba cıkınca korkuyorum. kontrolsüz kavşakda korku var birde, tümseklerde aniden fark edip hız kesmek sorun oldu ama yaptım.

    bir daha ki sefer kontrolsüz kavşaklardan korkmamaya çalışacağım.birde boş bir yolda durmadan bir sol şerite bir sağ şerite geçmeye sinyal verip.




  • Yukaridaki arkadas sacmalamis ona kulak asma dostum bu is alisarak olur bir anda olcak diye kalkisirsan hayal kirikligina ugrarsin cunku 1 haftada araba ogrenilmez hele trafige hic cikilmaz bunu yaptim diyen yalan soyluyordur kulak asma.
    Kalkis icin once aracina bin debriyajin kavrama noktasini bul o buldugun kavrama noktasi senin sabit duracagin yer ordan yukari daha fazla cekmeyeceksin olay bu.simdi artik kavrama noktan nerde biliyorsun aracina bindin bastin debriyaja attin bire motor calisiyor ayagin debriyajda gaza yuzde 10 basiyorsun cok basma ayagin hala debriyajda basili ayagin yuzde 10 gaza basili iken debriyajdan yavas yavas dogrusal olarak cekiyorsun nereye kadar cekeceksin kavrama noktasina kadar kavrama noktasina gelince cekmeyi birakacaksin o noktada duracaksin bu arada sag ayagin gaza yuzde 10 basiyor bu sekilde arac bir metre gittimi devrini alacaktir devrrini buldugu zaman debriyajdan yavas yavas cek bunlar tamamen sen stop ettirmeden kalk diye..sen hele bir ogren zaten kendi sistemini kuracaksin.trafik iside tamamen soguk kanlilik arti sabir arti zaman yani alismadan ibaret baska numarasi yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: blackkedi

    Yukaridaki arkadas sacmalamis ona kulak asma dostum bu is alisarak olur bir anda olcak diye kalkisirsan hayal kirikligina ugrarsin cunku 1 haftada araba ogrenilmez hele trafige hic cikilmaz bunu yaptim diyen yalan soyluyordur kulak asma.
    Kalkis icin once aracina bin debriyajin kavrama noktasini bul o buldugun kavrama noktasi senin sabit duracagin yer ordan yukari daha fazla cekmeyeceksin olay bu.simdi artik kavrama noktan nerde biliyorsun aracina bindin bastin debriyaja attin bire motor calisiyor ayagin debriyajda gaza yuzde 10 basiyorsun cok basma ayagin hala debriyajda basili ayagin yuzde 10 gaza basili iken debriyajdan yavas yavas dogrusal olarak cekiyorsun nereye kadar cekeceksin kavrama noktasina kadar kavrama noktasina gelince cekmeyi birakacaksin o noktada duracaksin bu arada sag ayagin gaza yuzde 10 basiyor bu sekilde arac bir metre gittimi devrini alacaktir devrrini buldugu zaman debriyajdan yavas yavas cek bunlar tamamen sen stop ettirmeden kalk diye..sen hele bir ogren zaten kendi sistemini kuracaksin.trafik iside tamamen soguk kanlilik arti sabir arti zaman yani alismadan ibaret baska numarasi yok.

    Adamın işi gücü yok debriyajdan yüzde 10 çektim gaza yüzde 10 bastım diye mi hesaplayacak.Araba kaldırma işini niye bu kadar büyütüyorsunuz anlamam aklı beyni olan her insan 2 saate bu işi çözebilir.Sol ayağını çekerken sağ ile basacak olay bu araya matematik sokmaya ne gerek var.
    Zaten kalkmayı durmayı vites geçişlerini çözdüğü an trafiğe çıkmaya başlaması gerekir.Haftalarca pazar alanında dur kalk çalışacak hali yok.Ha ilk çıktığı zaman eli kolu titrer heyecan yapar birkaç kez lambalarda stop ettirir arkadan korna yer tabi bunlarda olmazsa bu işi pişiremez.Kimse anasının karnından şoför doğmadı.Kimse 1 haftada trafiğe çıkamaz ,çıkanda yalan söyler demişsinde usta alt tarafı 3 pedalı 1 vitesi olan şey bu uçak değil.3-4 günlük işi var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Dizel arabayı kaldırmak her zaman daha kolaydır araca alışana kadar araç içerisinde müzik gibi dikkat dağıtacak şeyler açmayın aracı kaldırırken bir ayağınız frende bir ayağınız debriyaj da olsun ayağınızı debriyajdan yavaş yavaş çekin devirin düştüğünü ve aracın motor sesinin değiştiğini göreceksiniz kulağınız motorda olsun daha sonra seri bir şekilde frenden ayağınızı çekip gaza yüklenmeden yavaş yavaş kalkacaksınız araç hareket ederken 1000 devrin üstüne çıkınca ayağınızı debriyajdan yavaş bir şekilde çekin aracı durdururken önce frene basın araç daima viteste olsun 1000 devir'e gelince debriyaja da basın uygun vitese takın zamanla motor freni yaparak durmayı da öğrenirsiniz öncelikle oturduğunuz semtte araçla hız yapmadan dolaşın boş bir yolda geri geri parketmeyi yokuşta araba kaldırmayı öğrenin yokuşta araba kaldırmanın en basit yolu el frenidir acemi usta sürücü farketmez en iyi yol budur el freni çekikken yine aynı şekilde debriyajdan ayağınızı yavaşça çekiyorsunuz motor sesi değiştikten sonra hafif hafif gaza basıyorsunuz araba öne doğru atılmaya çalıştığı sırada el frenini indirin gaz pedalına biraz daha basın yürümeye başladı mı işlem tamamdır geri kaçırıcam diye korkmayın yokuşta çekingeniz varsa geri kaçırırım diyorsanız bir eliniz el freninde olsun alışana kadar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Razor Crest -- 3 Eylül 2015; 9:31:27 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tassa


    quote:

    Orijinalden alıntı: blackkedi

    Yukaridaki arkadas sacmalamis ona kulak asma dostum bu is alisarak olur bir anda olcak diye kalkisirsan hayal kirikligina ugrarsin cunku 1 haftada araba ogrenilmez hele trafige hic cikilmaz bunu yaptim diyen yalan soyluyordur kulak asma.
    Kalkis icin once aracina bin debriyajin kavrama noktasini bul o buldugun kavrama noktasi senin sabit duracagin yer ordan yukari daha fazla cekmeyeceksin olay bu.simdi artik kavrama noktan nerde biliyorsun aracina bindin bastin debriyaja attin bire motor calisiyor ayagin debriyajda gaza yuzde 10 basiyorsun cok basma ayagin hala debriyajda basili ayagin yuzde 10 gaza basili iken debriyajdan yavas yavas dogrusal olarak cekiyorsun nereye kadar cekeceksin kavrama noktasina kadar kavrama noktasina gelince cekmeyi birakacaksin o noktada duracaksin bu arada sag ayagin gaza yuzde 10 basiyor bu sekilde arac bir metre gittimi devrini alacaktir devrrini buldugu zaman debriyajdan yavas yavas cek bunlar tamamen sen stop ettirmeden kalk diye..sen hele bir ogren zaten kendi sistemini kuracaksin.trafik iside tamamen soguk kanlilik arti sabir arti zaman yani alismadan ibaret baska numarasi yok.

    Adamın işi gücü yok debriyajdan yüzde 10 çektim gaza yüzde 10 bastım diye mi hesaplayacak.Araba kaldırma işini niye bu kadar büyütüyorsunuz anlamam aklı beyni olan her insan 2 saate bu işi çözebilir.Sol ayağını çekerken sağ ile basacak olay bu araya matematik sokmaya ne gerek var.
    Zaten kalkmayı durmayı vites geçişlerini çözdüğü an trafiğe çıkmaya başlaması gerekir.Haftalarca pazar alanında dur kalk çalışacak hali yok.Ha ilk çıktığı zaman eli kolu titrer heyecan yapar birkaç kez lambalarda stop ettirir arkadan korna yer tabi bunlarda olmazsa bu işi pişiremez.Kimse anasının karnından şoför doğmadı.Kimse 1 haftada trafiğe çıkamaz ,çıkanda yalan söyler demişsinde usta alt tarafı 3 pedalı 1 vitesi olan şey bu uçak değil.3-4 günlük işi var.

    açıkcası dur kalkda sıkıntım yok birde devire felan bakmıyorum şuan sadece his olarak arabayı biraz dagıtıoz galiba ama alışana kadar şuan o devir sayısına bakmayı dusunmuyorum az hareket ediyorum hemen 2 ye geçiyorum biraz gidince

    yaptıgım tek debriyaja basılıyken ayagım hafiften gaza dokunduruyorum ayagımı ve bir yandanda debriyajdan cekmeye baslıyorum yavaaaaaş yavaş sonra zaten ilerlemeye baslıyorum ve o yarım kalan cekişi tamamlıyorum ilerlerken yavaş şekilde ve tamamen cekiyorum artık sonrasında da vites değiştirme flan

    tabi acemiyizde milletinde acemiye hiç duygusu yok dün yedik baya sellektör :) az trafik olan bi yerdeydi.

    Benim tek korkum bu yanlıs kalkıslar gec viteslere gecisler (devrinde olmadan) ve benzeri seylerle araca 500 tl zarar verirsem eger onun yerine hoca var aynı araba aynı model 350 tl gideyim onun arabada ogreneyim adam en kalabalık saatinde trafige cıkacaz diyor.

    ne dersiniz ? hangisi mantıklı ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: proexot

    quote:

    Orijinalden alıntı: tassa


    quote:

    Orijinalden alıntı: blackkedi

    Yukaridaki arkadas sacmalamis ona kulak asma dostum bu is alisarak olur bir anda olcak diye kalkisirsan hayal kirikligina ugrarsin cunku 1 haftada araba ogrenilmez hele trafige hic cikilmaz bunu yaptim diyen yalan soyluyordur kulak asma.
    Kalkis icin once aracina bin debriyajin kavrama noktasini bul o buldugun kavrama noktasi senin sabit duracagin yer ordan yukari daha fazla cekmeyeceksin olay bu.simdi artik kavrama noktan nerde biliyorsun aracina bindin bastin debriyaja attin bire motor calisiyor ayagin debriyajda gaza yuzde 10 basiyorsun cok basma ayagin hala debriyajda basili ayagin yuzde 10 gaza basili iken debriyajdan yavas yavas dogrusal olarak cekiyorsun nereye kadar cekeceksin kavrama noktasina kadar kavrama noktasina gelince cekmeyi birakacaksin o noktada duracaksin bu arada sag ayagin gaza yuzde 10 basiyor bu sekilde arac bir metre gittimi devrini alacaktir devrrini buldugu zaman debriyajdan yavas yavas cek bunlar tamamen sen stop ettirmeden kalk diye..sen hele bir ogren zaten kendi sistemini kuracaksin.trafik iside tamamen soguk kanlilik arti sabir arti zaman yani alismadan ibaret baska numarasi yok.

    Adamın işi gücü yok debriyajdan yüzde 10 çektim gaza yüzde 10 bastım diye mi hesaplayacak.Araba kaldırma işini niye bu kadar büyütüyorsunuz anlamam aklı beyni olan her insan 2 saate bu işi çözebilir.Sol ayağını çekerken sağ ile basacak olay bu araya matematik sokmaya ne gerek var.
    Zaten kalkmayı durmayı vites geçişlerini çözdüğü an trafiğe çıkmaya başlaması gerekir.Haftalarca pazar alanında dur kalk çalışacak hali yok.Ha ilk çıktığı zaman eli kolu titrer heyecan yapar birkaç kez lambalarda stop ettirir arkadan korna yer tabi bunlarda olmazsa bu işi pişiremez.Kimse anasının karnından şoför doğmadı.Kimse 1 haftada trafiğe çıkamaz ,çıkanda yalan söyler demişsinde usta alt tarafı 3 pedalı 1 vitesi olan şey bu uçak değil.3-4 günlük işi var.

    açıkcası dur kalkda sıkıntım yok birde devire felan bakmıyorum şuan sadece his olarak arabayı biraz dagıtıoz galiba ama alışana kadar şuan o devir sayısına bakmayı dusunmuyorum az hareket ediyorum hemen 2 ye geçiyorum biraz gidince

    yaptıgım tek debriyaja basılıyken ayagım hafiften gaza dokunduruyorum ayagımı ve bir yandanda debriyajdan cekmeye baslıyorum yavaaaaaş yavaş sonra zaten ilerlemeye baslıyorum ve o yarım kalan cekişi tamamlıyorum ilerlerken yavaş şekilde ve tamamen cekiyorum artık sonrasında da vites değiştirme flan

    tabi acemiyizde milletinde acemiye hiç duygusu yok dün yedik baya sellektör :) az trafik olan bi yerdeydi.

    Benim tek korkum bu yanlıs kalkıslar gec viteslere gecisler (devrinde olmadan) ve benzeri seylerle araca 500 tl zarar verirsem eger onun yerine hoca var aynı araba aynı model 350 tl gideyim onun arabada ogreneyim adam en kalabalık saatinde trafige cıkacaz diyor.

    ne dersiniz ? hangisi mantıklı ?

    Arabaya zarar felan vermezsin o kadardan bişey olmaz da hoca 350 tl çok demiş kaç saat kaç gün ders verecekmiş yada piyasa böyle benimmi haberim yok.
    Sen daha 2-3 gün arkadaşından rica et çıkarsın seni trafiğe alışırsın.Bursadaysen gel öğreteyim bütün gün evde yatıyorum zaten bi işe yaramış olurum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tassa


    quote:

    Orijinalden alıntı: proexot

    quote:

    Orijinalden alıntı: tassa


    quote:

    Orijinalden alıntı: blackkedi

    Yukaridaki arkadas sacmalamis ona kulak asma dostum bu is alisarak olur bir anda olcak diye kalkisirsan hayal kirikligina ugrarsin cunku 1 haftada araba ogrenilmez hele trafige hic cikilmaz bunu yaptim diyen yalan soyluyordur kulak asma.
    Kalkis icin once aracina bin debriyajin kavrama noktasini bul o buldugun kavrama noktasi senin sabit duracagin yer ordan yukari daha fazla cekmeyeceksin olay bu.simdi artik kavrama noktan nerde biliyorsun aracina bindin bastin debriyaja attin bire motor calisiyor ayagin debriyajda gaza yuzde 10 basiyorsun cok basma ayagin hala debriyajda basili ayagin yuzde 10 gaza basili iken debriyajdan yavas yavas dogrusal olarak cekiyorsun nereye kadar cekeceksin kavrama noktasina kadar kavrama noktasina gelince cekmeyi birakacaksin o noktada duracaksin bu arada sag ayagin gaza yuzde 10 basiyor bu sekilde arac bir metre gittimi devrini alacaktir devrrini buldugu zaman debriyajdan yavas yavas cek bunlar tamamen sen stop ettirmeden kalk diye..sen hele bir ogren zaten kendi sistemini kuracaksin.trafik iside tamamen soguk kanlilik arti sabir arti zaman yani alismadan ibaret baska numarasi yok.

    Adamın işi gücü yok debriyajdan yüzde 10 çektim gaza yüzde 10 bastım diye mi hesaplayacak.Araba kaldırma işini niye bu kadar büyütüyorsunuz anlamam aklı beyni olan her insan 2 saate bu işi çözebilir.Sol ayağını çekerken sağ ile basacak olay bu araya matematik sokmaya ne gerek var.
    Zaten kalkmayı durmayı vites geçişlerini çözdüğü an trafiğe çıkmaya başlaması gerekir.Haftalarca pazar alanında dur kalk çalışacak hali yok.Ha ilk çıktığı zaman eli kolu titrer heyecan yapar birkaç kez lambalarda stop ettirir arkadan korna yer tabi bunlarda olmazsa bu işi pişiremez.Kimse anasının karnından şoför doğmadı.Kimse 1 haftada trafiğe çıkamaz ,çıkanda yalan söyler demişsinde usta alt tarafı 3 pedalı 1 vitesi olan şey bu uçak değil.3-4 günlük işi var.

    açıkcası dur kalkda sıkıntım yok birde devire felan bakmıyorum şuan sadece his olarak arabayı biraz dagıtıoz galiba ama alışana kadar şuan o devir sayısına bakmayı dusunmuyorum az hareket ediyorum hemen 2 ye geçiyorum biraz gidince

    yaptıgım tek debriyaja basılıyken ayagım hafiften gaza dokunduruyorum ayagımı ve bir yandanda debriyajdan cekmeye baslıyorum yavaaaaaş yavaş sonra zaten ilerlemeye baslıyorum ve o yarım kalan cekişi tamamlıyorum ilerlerken yavaş şekilde ve tamamen cekiyorum artık sonrasında da vites değiştirme flan

    tabi acemiyizde milletinde acemiye hiç duygusu yok dün yedik baya sellektör :) az trafik olan bi yerdeydi.

    Benim tek korkum bu yanlıs kalkıslar gec viteslere gecisler (devrinde olmadan) ve benzeri seylerle araca 500 tl zarar verirsem eger onun yerine hoca var aynı araba aynı model 350 tl gideyim onun arabada ogreneyim adam en kalabalık saatinde trafige cıkacaz diyor.

    ne dersiniz ? hangisi mantıklı ?

    Arabaya zarar felan vermezsin o kadardan bişey olmaz da hoca 350 tl çok demiş kaç saat kaç gün ders verecekmiş yada piyasa böyle benimmi haberim yok.
    Sen daha 2-3 gün arkadaşından rica et çıkarsın seni trafiğe alışırsın.Bursadaysen gel öğreteyim bütün gün evde yatıyorum zaten bi işe yaramış olurum.

    Antalyadayım ya :) zaten akşamları anca gunduz işteyim. 350 indirimli fiyat 10 saat için normalde saatlik 45 tl demişler.

    İnsanın hemen trafiğe çıkası istediği yere korkusuzca gidesi geliyor ondan acele ediyorum herhalde, aslında dün ilk gündü kaldırıp durdurup vites atmada bir sıkıntı yoktu




  • merhaba yeni aldıgım Renault megane1 arabam ilk günler arada istop ediyordu şimdi hergün aynı sorunla ugraşıyorum ustaya götürüyorum bilmem ne kelebegini degiştim rolanti beynini degiştim yok akü degiştim ama arabam haglen istop ediyor. şimdi şöyle anladim arabayı çalıştırınca marş alıyor çalışıyor ama küt diye stop ediyor ayagım hafif gaz verince sorun yok ama ayagımı çekince istop ediyor belli bir süre sonra bazen düzeliyor ama çok sürmüyor tekrar ayagımı gazdan ayırınca stop ediyor bazende ayagımı gazdan ayırmayınca uzun süre şöyle oluyor gaz basılı gibi devir çok yüksek duruyor kafayı yemiş gibi bi 3bin e kadar çıkıyor 15 bine çıkıyor saniyede bir sorun nedir teşekkürler ben istanbul bostancıdayım varmı saglam usta saygılar. 5362795499

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • merhabalar
    ben kendim araştırıken konu açan arkadaş ne kadar sürede trafiğe çıkıp sürmüş hep merak ettim, acaba şuan nasıl sürüyordur diye , ben süremem yada çıkamam diye düşüncesinden dolayı, sizinle aynı durumda olanları merak ediyorsunuz.

    Arkadaşlar dün ilk defa trafiğe çıktım Antalya-Kemer arası gidip geldim. 1-2 ufak hatam harici birşey olmadı.

    Ne yaptığımı yazayım ve hiç bilmeyen birisi hiç bilmeyen başka birisi ile kıyaslamış olur kendisi

    1-dur kalk çalıştım evin önünde ilk cakışma buydu kaldırma calışması (pazar alanında) bu sadece 1 saat felandı.

    2-trafiğin çok az aktığı bir bölge var oraya gittim (zaten benden başkada dörtlüleri yakmış acemi kaynıyordu) buraya toplamda 7 defa gittim. yine dur kalk, u dönüşü, geri geri gitme, yokuşda kaldırma (bunu hala yapamıyorum hep), tümsekde yavaşlama vites düşürme, virajlarda hız düşürme ve kontrolsüz kavşaklarda dikkatli olma gibi konuları ele aldık.

    3- 7 defa gittikten sonra baktımki orada aslan kesiliyorum ama aslında 2 şerit olan ve sağa sola park etmiş araçlardan dolayı tek şerite düşen bizim mahallede arabayı karşı paralel yola almaya gideceğimde karşımdan başka bir araba gelince heyecanın kralını yaşadım ve stop ettirdim sonra araba beni bekliyor panigiyle hemen calıstırmak istedim vitese bile bakmıyorum felan 2 de kalkmaya calısmalar olmuyor sonra dur sakin ol bak bakalım ne yanlış aaa vites 2 de düzeltmeler felan.. o an dedimki arkadaş bu tek şerite düşmüş sağında solunda arabalar park etmiş ve her yolun sonunda kontrolsüz 4 yol bulunan mahalle o boş arazinin yanında 10 kaplan gücünde. ondan sonra hergün işten sonra yarım saat felan döndüm durdum mahallede cok kez durdurdum tabi karşımdan o her araba gelişinde yada dönerken birşey olmayıp donunce karşımdan araba geldiginde ve sagda soldada araba var ya o geri gidecek ya ben felan :) heyecan yaşadım bol bol. bunu kendim istedim sebebi heyecanımı yenmekti. 1 kere aynayı vurdum yandaki arabanın aynasına ama hasar yok. Bir süre sonra baktımki artık mahalle arasında güzel bir şekilde sorunsuz sürüyorum. arkadaş dediki burada sürüyorsan trafikte hayli hayli sürersin hadi çıkalım :)

    işte dün kemere gittik geldik yolda ne oldu her yolda zaten ışık var o mahalle arası gibi değil dur kalk yapıyorsun bol bol arada hız kesmen lazım öndeki araca göre, e tabi cok malda var trafikte benim dibimden geçen yol hakkı bende olmasına ragmen dalmaya calışan yandan, sonra dedimki ulan ne mal var trafikte biz mi cıkmıcaz herseyi ful kuralıyla yapıyorum.

    gidip gelince kendime özgüven geldi açıkcası, eve gelince bir daha trafiğe çıkasım geldi. eksiklerim tabi var

    -yokuşda kaldıramama (cok egimli yokuş)
    -2 araç arasına park edememe (götü hep dışarıda kalıyor )


    son olarak trafikde yavaş gidiyorsun diye arkadan sellektör yakan veya korna basanları çokta sallamayın , sollasın geçsin arkadaş yol geniş.. aslında en çok onlar stress ettiriyor. ben mesela dün sürerken hep "ah adam beni bekliyor, ulan o kornayu bana mı caldı, ya neyi ters yaptım (oysa baskasına korna calınmış hemen ustume alınıyorum) :))))


    1 eylülde başladım 20 eylülde trafiğe çıktım. ilk sürüşümü şahsen ben begendim. yani bu yazıyı okuyan benim gibi acemi bir arkadaşsa süre süre alışıyorsun , araba orada yatmasın hergun 1 saatde olsa sür derim.


    Saygılar




  • merhabalar
    ben kendim araştırıken konu açan arkadaş ne kadar sürede trafiğe çıkıp sürmüş hep merak ettim, acaba şuan nasıl sürüyordur diye , ben süremem yada çıkamam diye düşüncesinden dolayı, sizinle aynı durumda olanları merak ediyorsunuz.

    Arkadaşlar dün ilk defa trafiğe çıktım Antalya-Kemer arası gidip geldim. 1-2 ufak hatam harici birşey olmadı.

    Ne yaptığımı yazayım ve hiç bilmeyen birisi hiç bilmeyen başka birisi ile kıyaslamış olur kendisi

    1-dur kalk çalıştım evin önünde ilk cakışma buydu kaldırma calışması (pazar alanında) bu sadece 1 saat felandı.

    2-trafiğin çok az aktığı bir bölge var oraya gittim (zaten benden başkada dörtlüleri yakmış acemi kaynıyordu) buraya toplamda 7 defa gittim. yine dur kalk, u dönüşü, geri geri gitme, yokuşda kaldırma (bunu hala yapamıyorum hep), tümsekde yavaşlama vites düşürme, virajlarda hız düşürme ve kontrolsüz kavşaklarda dikkatli olma gibi konuları ele aldık.

    3- 7 defa gittikten sonra baktımki orada aslan kesiliyorum ama aslında 2 şerit olan ve sağa sola park etmiş araçlardan dolayı tek şerite düşen bizim mahallede arabayı karşı paralel yola almaya gideceğimde karşımdan başka bir araba gelince heyecanın kralını yaşadım ve stop ettirdim sonra araba beni bekliyor panigiyle hemen calıstırmak istedim vitese bile bakmıyorum felan 2 de kalkmaya calısmalar olmuyor sonra dur sakin ol bak bakalım ne yanlış aaa vites 2 de düzeltmeler felan.. o an dedimki arkadaş bu tek şerite düşmüş sağında solunda arabalar park etmiş ve her yolun sonunda kontrolsüz 4 yol bulunan mahalle o boş arazinin yanında 10 kaplan gücünde. ondan sonra hergün işten sonra yarım saat felan döndüm durdum mahallede cok kez durdurdum tabi karşımdan o her araba gelişinde yada dönerken birşey olmayıp donunce karşımdan araba geldiginde ve sagda soldada araba var ya o geri gidecek ya ben felan :) heyecan yaşadım bol bol. bunu kendim istedim sebebi heyecanımı yenmekti. 1 kere aynayı vurdum yandaki arabanın aynasına ama hasar yok. Bir süre sonra baktımki artık mahalle arasında güzel bir şekilde sorunsuz sürüyorum. arkadaş dediki burada sürüyorsan trafikte hayli hayli sürersin hadi çıkalım :)

    işte dün kemere gittik geldik yolda ne oldu her yolda zaten ışık var o mahalle arası gibi değil dur kalk yapıyorsun bol bol arada hız kesmen lazım öndeki araca göre, e tabi cok malda var trafikte benim dibimden geçen yol hakkı bende olmasına ragmen dalmaya calışan yandan, sonra dedimki ulan ne mal var trafikte biz mi cıkmıcaz herseyi ful kuralıyla yapıyorum.

    gidip gelince kendime özgüven geldi açıkcası, eve gelince bir daha trafiğe çıkasım geldi. eksiklerim tabi var

    -yokuşda kaldıramama (cok egimli yokuş)
    -2 araç arasına park edememe (götü hep dışarıda kalıyor )


    son olarak trafikde yavaş gidiyorsun diye arkadan sellektör yakan veya korna basanları çokta sallamayın , sollasın geçsin arkadaş yol geniş.. aslında en çok onlar stress ettiriyor. ben mesela dün sürerken hep "ah adam beni bekliyor, ulan o kornayu bana mı caldı, ya neyi ters yaptım (oysa baskasına korna calınmış hemen ustume alınıyorum) :))))


    1 eylülde başladım 20 eylülde trafiğe çıktım. ilk sürüşümü şahsen ben begendim. yani bu yazıyı okuyan benim gibi acemi bir arkadaşsa süre süre alışıyorsun , araba orada yatmasın hergun 1 saatde olsa sür derim.


    Saygılar




  • merhabalar
    ben kendim araştırıken konu açan arkadaş ne kadar sürede trafiğe çıkıp sürmüş hep merak ettim, acaba şuan nasıl sürüyordur diye , ben süremem yada çıkamam diye düşüncesinden dolayı, sizinle aynı durumda olanları merak ediyorsunuz.

    Arkadaşlar dün ilk defa trafiğe çıktım Antalya-Kemer arası gidip geldim. 1-2 ufak hatam harici birşey olmadı.

    Ne yaptığımı yazayım ve hiç bilmeyen birisi hiç bilmeyen başka birisi ile kıyaslamış olur kendisi

    1-dur kalk çalıştım evin önünde ilk cakışma buydu kaldırma calışması (pazar alanında) bu sadece 1 saat felandı.

    2-trafiğin çok az aktığı bir bölge var oraya gittim (zaten benden başkada dörtlüleri yakmış acemi kaynıyordu) buraya toplamda 7 defa gittim. yine dur kalk, u dönüşü, geri geri gitme, yokuşda kaldırma (bunu hala yapamıyorum hep), tümsekde yavaşlama vites düşürme, virajlarda hız düşürme ve kontrolsüz kavşaklarda dikkatli olma gibi konuları ele aldık.

    3- 7 defa gittikten sonra baktımki orada aslan kesiliyorum ama aslında 2 şerit olan ve sağa sola park etmiş araçlardan dolayı tek şerite düşen bizim mahallede arabayı karşı paralel yola almaya gideceğimde karşımdan başka bir araba gelince heyecanın kralını yaşadım ve stop ettirdim sonra araba beni bekliyor panigiyle hemen calıstırmak istedim vitese bile bakmıyorum felan 2 de kalkmaya calısmalar olmuyor sonra dur sakin ol bak bakalım ne yanlış aaa vites 2 de düzeltmeler felan.. o an dedimki arkadaş bu tek şerite düşmüş sağında solunda arabalar park etmiş ve her yolun sonunda kontrolsüz 4 yol bulunan mahalle o boş arazinin yanında 10 kaplan gücünde. ondan sonra hergün işten sonra yarım saat felan döndüm durdum mahallede cok kez durdurdum tabi karşımdan o her araba gelişinde yada dönerken birşey olmayıp donunce karşımdan araba geldiginde ve sagda soldada araba var ya o geri gidecek ya ben felan :) heyecan yaşadım bol bol. bunu kendim istedim sebebi heyecanımı yenmekti. 1 kere aynayı vurdum yandaki arabanın aynasına ama hasar yok. Bir süre sonra baktımki artık mahalle arasında güzel bir şekilde sorunsuz sürüyorum. arkadaş dediki burada sürüyorsan trafikte hayli hayli sürersin hadi çıkalım :)

    işte dün kemere gittik geldik yolda ne oldu her yolda zaten ışık var o mahalle arası gibi değil dur kalk yapıyorsun bol bol arada hız kesmen lazım öndeki araca göre, e tabi cok malda var trafikte benim dibimden geçen yol hakkı bende olmasına ragmen dalmaya calışan yandan, sonra dedimki ulan ne mal var trafikte biz mi cıkmıcaz herseyi ful kuralıyla yapıyorum.

    gidip gelince kendime özgüven geldi açıkcası, eve gelince bir daha trafiğe çıkasım geldi. eksiklerim tabi var

    -yokuşda kaldıramama (cok egimli yokuş)
    -2 araç arasına park edememe (götü hep dışarıda kalıyor )


    son olarak trafikde yavaş gidiyorsun diye arkadan sellektör yakan veya korna basanları çokta sallamayın , sollasın geçsin arkadaş yol geniş.. aslında en çok onlar stress ettiriyor. ben mesela dün sürerken hep "ah adam beni bekliyor, ulan o kornayu bana mı caldı, ya neyi ters yaptım (oysa baskasına korna calınmış hemen ustume alınıyorum) :))))


    1 eylülde başladım 20 eylülde trafiğe çıktım. ilk sürüşümü şahsen ben begendim. yani bu yazıyı okuyan benim gibi acemi bir arkadaşsa süre süre alışıyorsun , araba orada yatmasın hergun 1 saatde olsa sür derim.


    Saygılar




  • merhabalar
    ben kendim araştırıken konu açan arkadaş ne kadar sürede trafiğe çıkıp sürmüş hep merak ettim, acaba şuan nasıl sürüyordur diye , ben süremem yada çıkamam diye düşüncesinden dolayı, sizinle aynı durumda olanları merak ediyorsunuz.

    Arkadaşlar dün ilk defa trafiğe çıktım Antalya-Kemer arası gidip geldim. 1-2 ufak hatam harici birşey olmadı.

    Ne yaptığımı yazayım ve hiç bilmeyen birisi hiç bilmeyen başka birisi ile kıyaslamış olur kendisi

    1-dur kalk çalıştım evin önünde ilk cakışma buydu kaldırma calışması (pazar alanında) bu sadece 1 saat felandı.

    2-trafiğin çok az aktığı bir bölge var oraya gittim (zaten benden başkada dörtlüleri yakmış acemi kaynıyordu) buraya toplamda 7 defa gittim. yine dur kalk, u dönüşü, geri geri gitme, yokuşda kaldırma (bunu hala yapamıyorum hep), tümsekde yavaşlama vites düşürme, virajlarda hız düşürme ve kontrolsüz kavşaklarda dikkatli olma gibi konuları ele aldık.

    3- 7 defa gittikten sonra baktımki orada aslan kesiliyorum ama aslında 2 şerit olan ve sağa sola park etmiş araçlardan dolayı tek şerite düşen bizim mahallede arabayı karşı paralel yola almaya gideceğimde karşımdan başka bir araba gelince heyecanın kralını yaşadım ve stop ettirdim sonra araba beni bekliyor panigiyle hemen calıstırmak istedim vitese bile bakmıyorum felan 2 de kalkmaya calısmalar olmuyor sonra dur sakin ol bak bakalım ne yanlış aaa vites 2 de düzeltmeler felan.. o an dedimki arkadaş bu tek şerite düşmüş sağında solunda arabalar park etmiş ve her yolun sonunda kontrolsüz 4 yol bulunan mahalle o boş arazinin yanında 10 kaplan gücünde. ondan sonra hergün işten sonra yarım saat felan döndüm durdum mahallede cok kez durdurdum tabi karşımdan o her araba gelişinde yada dönerken birşey olmayıp donunce karşımdan araba geldiginde ve sagda soldada araba var ya o geri gidecek ya ben felan :) heyecan yaşadım bol bol. bunu kendim istedim sebebi heyecanımı yenmekti. 1 kere aynayı vurdum yandaki arabanın aynasına ama hasar yok. Bir süre sonra baktımki artık mahalle arasında güzel bir şekilde sorunsuz sürüyorum. arkadaş dediki burada sürüyorsan trafikte hayli hayli sürersin hadi çıkalım :)

    işte dün kemere gittik geldik yolda ne oldu her yolda zaten ışık var o mahalle arası gibi değil dur kalk yapıyorsun bol bol arada hız kesmen lazım öndeki araca göre, e tabi cok malda var trafikte benim dibimden geçen yol hakkı bende olmasına ragmen dalmaya calışan yandan, sonra dedimki ulan ne mal var trafikte biz mi cıkmıcaz herseyi ful kuralıyla yapıyorum.

    gidip gelince kendime özgüven geldi açıkcası, eve gelince bir daha trafiğe çıkasım geldi. eksiklerim tabi var

    -yokuşda kaldıramama (cok egimli yokuş)
    -2 araç arasına park edememe (götü hep dışarıda kalıyor )


    son olarak trafikde yavaş gidiyorsun diye arkadan sellektör yakan veya korna basanları çokta sallamayın , sollasın geçsin arkadaş yol geniş.. aslında en çok onlar stress ettiriyor. ben mesela dün sürerken hep "ah adam beni bekliyor, ulan o kornayu bana mı caldı, ya neyi ters yaptım (oysa baskasına korna calınmış hemen ustume alınıyorum) :))))


    1 eylülde başladım 20 eylülde trafiğe çıktım. ilk sürüşümü şahsen ben begendim. yani bu yazıyı okuyan benim gibi acemi bir arkadaşsa süre süre alışıyorsun , araba orada yatmasın hergun 1 saatde olsa sür derim.


    Saygılar




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.