Şimdi Ara

Sandık Motor Değişikliği Ruhsata İşletme

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
11
Cevap
0
Favori
42.707
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba aracımın motoru arızalandığı(yatak sardı rektefiye ile uğraşmak istemedim) için sıfır orjinal sandık motor alıp değiştirdim.
    Bu aşamdan sonra motoru ruhsata işletmem için ne yapmam gerekli?
    Benim elimde motorun gümrük girişinden bana satışına kadar olan evrakları ve satış faturası mevcut.
    Araştırdığım kadarıyla ARAÇLARIN İMAL, TADİL VE MONTAJI HAKKINDA YÖNETMELİK kapsamında resmi süreç işliyor.
    Bu yönetmeliğin Tadilat başlıklı Ek IV' de madde 4.1.4' e göre "Aracın orijinal tipindeki motor, yenileme işlemi yapılmış olanlar dâhil, kullanıldığı takdirde ve motor blok değişikliklerinde, montaj uygunluk raporu ile proje gerektirmeden değişiklik yapılır." hükmü var.
    Yani orjinal motor değişimde proje gerekmez deniliyor. Dışarıda müşavir firmalar var ama onlardan birine sorduğumda proje şart dediler(muhtemelen para almak için) bu konuda net bilgisi olan veya tecrübesi olan arkadaşlardan bilgi almak istiyorum.
    Bu aşamaya kadar zaten oldukça masraf ettim yasal gereklilikleri tabi ki yerine getireceğim ama gereksiz/yanlış bilgi yüzünden ek masrafta yapmak istemiyorum.







  • En güzel bilgiyi almak için yakınınızdaki trafik şubeye gidip sormanız en iyisi olacaktır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tarals40 -- 21 Nisan 2018; 3:21:22 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arac ve motor nedir ne kadar masraf yaptınız

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • tarals40 kullanıcısına yanıt
    hocam artık bu işi(araç tescil ile ilgili tüm işlemler) noterler devraldı diye biliyorum.
    Notere yahut trafik tescile sormak mantıklı ama daha önce duyduğum aynı durumda bazı kişiler için proje çizdirmeden işlem yapılırken bazıları proje çizdirmek zorunda kalmış. İşim gereği mevzuat okumayı-araştırmayı bilir ve araştırırım. Bu sebeple yukarıda belirttiğim yönetmelikte orjinal tipte motor için proje gerekli olmadığı net bir şekilde yazıyor.
    Ben bu başlıkta konuyu pratikte yaşamış bilen kişilerden de fikir almak istiyorum.
  • Merhaba konu baya eski ama bende maalesef sizin gibi motoru sıfır orjinali ile değiştirdim siz ruhsat işini ne yaptınız acaba nasıl bir yol izlediniz maliyeti ne tuttu bilgi verirseniz sevinirim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • merhaba hocam naptınız ? ben de aynı durumdayım ama aradığım firmalar proje gerekli diyorlar. doğrusu nedir ?
  • Motor numarasının farklı olması muayenede hafif kusur olarak sayılıyor ve geçiyor. İşletmesenizde bişey olmaz yani.

    Birebir değişimlerde proje gerekmez. Servisten motorun birebir değiştirildiğine dair rapor alıp ibraz ederek işletebilirsiniz.

    Aracın motorunu orijinalinden farklı bir motorla değiştirirseniz proje gerekir.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • muaynede veya satışta faturaları sunmak gerekiyormu tşkrlr.

  • cumhur yüksel C kullanıcısına yanıt
    Yukarıda yazdım. Orjinal motorun birebir aynısını taktırdıgınızda servisten aldığınız değişim belgesi işletmek için yeterlidir. Motor no hafif kusur olduğu için isletmesenizde muayenede sıkıntı çıkmaz, hafif kusur yazar geçerler.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Selamlar hocam bu konuyu nasıl çözdün yazarsan çok iyi olur


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Proje çizilmesi gerekiyor denildi



    Burada detaylı yazıyor

    araç proje ofisi
    🚗 MOTOR DEĞİŞİMİ PROJESİ
    https://aracprojecim.com/motor-degisimi-projesi%CC%87-2021
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.