DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
Yeni DH Mobil Uygulama herkese açık beta sürümü kullanıma açıldı. Gizle Şimdi Dene
DİZEL ARAÇ ÇALIŞMA PROBLEMİ (Sorun çözüldü)
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Kayıtlı Üye, 1 Mobil Kullanıcı  ( 1 Mobil Cihaz  )
36
Cevap
0
Favori
58.632
Tıklama
Konudaki Resimler
Mesaj Tarihine Göre En Beğenilen Son Ekleneneler
Seçimimi Hatırla
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Yardım ve Sigorta işlemleri >> DİZEL ARAÇ ÇALIŞMA PROBLEMİ (Sorun çözüldü)
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
    • Binbaşı
      1542 Mesaj
      02 Ocak 2009 15:05:41 Konu Sahibi
      aracım 2004 fiesta tdci. Bu sabah bütün uğraşmama rağmen çalıştıramadım arabayı. akü bitecek gibi oldu marşa basmaktan sabah sabah bıraktım artık.Son 1 haftada 3. kez aracımı çalıştıramadım. ilk geçen hafta sonuydu marşa basmaktan artık aküyü bitirdim ve takviye yaptım. Uzun süre marşa basarak ancak çalıştı. 3 gün önce 10 dakikada ancak çalıştı, Geçen yıl Ankara da bundan daha soğuk havalarda çalışmama problemini yaşamadım.Arabayı hergün kullanıyorum ve hergün mutlaka çalışıyor yani.
      çalışmadığı 3 seferde aynı şeyi yaptı, marşa ilk bastığımda 3-4 saniye çalışıyor sonra duruyor, bir dahada çalıştırmanın imkanı yok. problem nerden kaynaklı olabilir.



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zedire -- 5 Ocak 2009; 10:18:48 >



      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      4380 Mesaj
      02 Ocak 2009 20:42:16
      ısıtma bujileri
      |
      |
      _____________________________

    • Çavuş
      52 Mesaj
      04 Ocak 2009 13:37:02
      aracının yakıtı donmuş olabilir ya da antifriz yoksa olabilir..yani çalışıp stop ediyorsa büyük ihtimal yakıtla ilgilidir.mazot hortumları falan donmuş olabilir.
      |
      |
      _____________________________



      <---DoBLo TeAm--->

      2007 1.3 Multijet Premio
    • Yarbay
      12551 Mesaj
      04 Ocak 2009 18:34:20
      sıkıntın yakıt,istasyon değiştiriniz.
      |
      |
      _____________________________

    • Binbaşı
      1542 Mesaj
      05 Ocak 2009 10:21:01 Konu Sahibi
      ısıtma bujisi ve yakıt sorun olduğunu tahmin ettiğim konulardı.cumartesi ustaya gittim ilk önce ısıtma bujilerine bakıldı sağlam çıktı. enjektörlere bakmak için üst kısmı sökerken usta beni çağırdı ve geri dönüşüm hortumundaki kaçağı gösterdi. ayrıca enjektörler sökülünce her bir enjektörün üzerindeki plastik contalar ve bakır olduğunu tahmin ettiğim contalar değişti. özellikle plastik contalar çok kötü durumdaydı. ayrıca mazot filtresini değiştik. araç eski haline döndü. sabah ilk marşta çalışıyor.
      ayrıca bir not: parçayı aldığım yer ve usta ford dizellerde geri dönüşüm hortumu ve plastik contanın ençok değiştirdikleri parçalardan olduğunu söylediler. tabi belli bir km den sonra. benim aracım 104.000 km de.
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      7760 Mesaj
    • Otomobil Uzmanı
      10618 Mesaj

      Android Beta Tester
      05 Ocak 2009 14:42:03
      değişen parçaların resmini koyarsanız ileride benzer sorun yaşayacak arkadaşlara faydası olabilir.
      |
      |
      _____________________________

    • Binbaşı
      1542 Mesaj
      05 Ocak 2009 16:45:53 Konu Sahibi
      quote:

      Orjinalden alıntı: vezir

      değişen parçaların resmini koyarsanız ileride benzer sorun yaşayacak arkadaşlara faydası olabilir.


      aslında parçalar değişirken aklıma geldi bir an sonra telefon ile iyi çıkmayacağını düşünerek vazgeçtim.
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      12551 Mesaj
      05 Ocak 2009 18:28:55
      geçmiş olsun,ancak siz yakıt aldığınız yeri gene de değiştirin derim.
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      3566 Mesaj
      06 Ocak 2009 20:10:32
      quote:

      Orjinalden alıntı: zedire

      ısıtma bujisi ve yakıt sorun olduğunu tahmin ettiğim konulardı.cumartesi ustaya gittim ilk önce ısıtma bujilerine bakıldı sağlam çıktı. enjektörlere bakmak için üst kısmı sökerken usta beni çağırdı ve geri dönüşüm hortumundaki kaçağı gösterdi. ayrıca enjektörler sökülünce her bir enjektörün üzerindeki plastik contalar ve bakır olduğunu tahmin ettiğim contalar değişti. özellikle plastik contalar çok kötü durumdaydı. ayrıca mazot filtresini değiştik. araç eski haline döndü. sabah ilk marşta çalışıyor.
      ayrıca bir not: parçayı aldığım yer ve usta ford dizellerde geri dönüşüm hortumu ve plastik contanın ençok değiştirdikleri parçalardan olduğunu söylediler. tabi belli bir km den sonra. benim aracım 104.000 km de.



      Başlığınızı geç gördüm. Ancak benzer sorunları yaşayanlara yardımı dokunur diye birkaç konuya değinmek isterim.

      Araç çalışıyor ancak kısa sürede stop ediyorsa ısıtma bujisi ihtimali ortadan kalkar.

      Geri dönüş hortumları zamanla tüm dizellerde yıpranır ve değişmesi gerekir. Tüm dizel kullanıcıları geri dönüş hortumlarını düzenli olarak kontrol etmeli. Gözle de durumu anlaşılır. Ucuz bir parçadır. Hatta metre işi alınan geri dönüş hortumları ile bile değiştirilebilir.

      Çalışıp kısa sürede stop etme sorunlarının genel sebepleri yakıt enjeksiyon sistemiyle alakalıdır. Bir sorun halinde önce geri dönüş hortumlarına, sonra geri dönüş hortumu t bağlantılarına, enjektörlere ve contalarına, son olarak da pompaya bakılır...
      |
      |
      _____________________________

    • Binbaşı
      1542 Mesaj
      08 Ocak 2009 09:25:09 Konu Sahibi
      quote:

      Orjinalden alıntı: O.B.K



      Alıntıları Göster




      Başlığınızı geç gördüm. Ancak benzer sorunları yaşayanlara yardımı dokunur diye birkaç konuya değinmek isterim.

      Araç çalışıyor ancak kısa sürede stop ediyorsa ısıtma bujisi ihtimali ortadan kalkar.

      Geri dönüş hortumları zamanla tüm dizellerde yıpranır ve değişmesi gerekir. Tüm dizel kullanıcıları geri dönüş hortumlarını düzenli olarak kontrol etmeli. Gözle de durumu anlaşılır. Ucuz bir parçadır. Hatta metre işi alınan geri dönüş hortumları ile bile değiştirilebilir.

      Çalışıp kısa sürede stop etme sorunlarının genel sebepleri yakıt enjeksiyon sistemiyle alakalıdır. Bir sorun halinde önce geri dönüş hortumlarına, sonra geri dönüş hortumu t bağlantılarına, enjektörlere ve contalarına, son olarak da pompaya bakılır...



      geri dönüş hortumunu 70 liraya aldım, yan sanayisine bile 25 lira. benim ustanın ifadesinde bir hata olabilir. O.B.K hocam. aldığım hortum düz bir parça değilde, 4 küçük hortumun uçları T bağlantısı ile birbirine bağlı hali idi. fiyatıda pek ucuz sayılmaz.
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      4380 Mesaj
      08 Ocak 2009 17:19:48
      geçmiş olsun orjinal parça almanız iyi olmuş
      |
      |
      _____________________________

    • Teğmen
      138 Mesaj
      21 Ocak 2009 01:49:02
      quote:

      Orjinalden alıntı: O.B.K



      Alıntıları Göster




      Başlığınızı geç gördüm. Ancak benzer sorunları yaşayanlara yardımı dokunur diye birkaç konuya değinmek isterim.

      Araç çalışıyor ancak kısa sürede stop ediyorsa ısıtma bujisi ihtimali ortadan kalkar.

      Geri dönüş hortumları zamanla tüm dizellerde yıpranır ve değişmesi gerekir. Tüm dizel kullanıcıları geri dönüş hortumlarını düzenli olarak kontrol etmeli. Gözle de durumu anlaşılır. Ucuz bir parçadır. Hatta metre işi alınan geri dönüş hortumları ile bile değiştirilebilir.

      Çalışıp kısa sürede stop etme sorunlarının genel sebepleri yakıt enjeksiyon sistemiyle alakalıdır. Bir sorun halinde önce geri dönüş hortumlarına, sonra geri dönüş hortumu t bağlantılarına, enjektörlere ve contalarına, son olarak da pompaya bakılır...


      Beyfendi'ye katılıyorum ama bir konuya değineceğim ;geri dönüş hortunundaki kaçak dizel araçlarda çalışmasını etkilemez sadece yakıtınız boş a gider.araç çalışıpda kısa süre içinde kendiliğinden stop etmesi enjöktörlerden ve mazot pompasından kaynaklanır.bende de dizel mersedes var hala uğraşıyorum bu tür sorunlarla.mümkün olduğu kadar kendim tamir ediyorum .Saygılarımla
      _____________________________

      DALIMI KIRANIN AĞAC'INI SÖKERİM.YADA GİDER ARABASINI ÇİZERİM :)
    • Er
      3 Mesaj
      04 Mart 2009 17:33:14
      slm arkadaşlar diğer arkadaşımızında söz ettiği gibi dizel araçta araç çalıştıktan sonra bujler dewre dışı kalır
      yanlız bahsi geçen hortumların daha uygun fiyatlı olduğunu biliyorum
      çünkü bende aynı işi yapıyorum soğuk hawalarda hortumlar sertlesip kemik gibi oluyor siz aracı çalıştırıp sısttıktan sonra tekrar ısınıp genleşiyor
      buda bi düşünün kaç kez ısınıp soğuması belli zamanlarda bunların kontrol edilmesi gerekmektedir.
      |
      |
      _____________________________

    • Çavuş
      85 Mesaj
      23 Kasım 2011 07:10:40
      Çalıştıktan sonra stop etme ve çalışmama sorununu bende uzun süre yaşadim (fiesta 1.4 tdci 2004)
      Hatta bir iki defa araç gecenin sabahında hava yapmıştı.
      Isıtma, akü vs.hiçbir sorun bulamıyordu servis. Yazılım güzellemesi falan alakaya maydonoz hiç bir faydasi olması. Tabi güneydoğu da olmanın etkisi de vardı bu arabadan pek bulunmadığından sanırım. Memleketime gittiğim de herhangi bir özel servise gittim, sorunu anlattım.
      (Yukardaki gibi.)
      Kaputu açtı, motorun üzerindeki o siyah hortumlu şeyi söktü, onun altından geçen şeffaf renkli hortumların yanındaki mazot kalıntılarını gösterdi. Bütün olay oymuş yani. Çok uğraşmış ve bıkmaya başlamıştım ki basit bi sorunmuş. Bunlar vak vak hortumu değil, şeffaf renkli incehortumlardi.
      Şuan o sorun bitti ama kış geldiği için geç çalışma sorunu başladı. Yine aynı ısıtmada, aküde problem yok. Yazılım da da yokmuş ama soğuk arttıkça ilk çalişma zorlaşıyor.[DHTUBE=]



      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      |
      |
    • Çavuş
      85 Mesaj
      23 Kasım 2011 07:13:02
      Çalıştıktan sonra stop etme ve çalışmama sorununu bende uzun süre yaşadim (fiesta 1.4 tdci 2004)
      Hatta bir iki defa araç gecenin sabahında hava yapmıştı.
      Isıtma, akü vs.hiçbir sorun bulamıyordu servis. Yazılım güzellemesi falan alakaya maydonoz hiç bir faydasi olması. Tabi güneydoğu da olmanın etkisi de vardı bu arabadan pek bulunmadığından sanırım. Memleketime gittiğim de herhangi bir özel servise gittim, sorunu anlattım.
      (Yukardaki gibi.)
      Kaputu açtı, motorun üzerindeki o siyah hortumlu şeyi söktü, onun altından geçen şeffaf renkli hortumların yanındaki mazot kalıntılarını gösterdi. Bütün olay oymuş yani. Çok uğraşmış ve bıkmaya başlamıştım ki basit bi sorunmuş. Bunlar vak vak hortumu değil, şeffaf renkli incehortumlardi.
      Şuan o sorun bitti ama kış geldiği için geç çalışma sorunu başladı. Yine aynı ısıtmada, aküde problem yok. Yazılım da da yokmuş ama soğuk arttıkça ilk çalişma zorlaşıyor.



      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      |
      |
    • Er
      13 Mesaj
      23 Kasım 2011 09:33:46
      Arkadaşlar aynı sorunu şimdi de ben yaşıyorum aracım 2006 Fiesta, sorun ilk olarak çalıştıktan sonra stop etme şeklinde başladı, bir usta el pompasın bağlı olduğu mazot filtresinden çıkan hortumlar topluluğunu değiştirdi, ancak sorun değişmedi, başka bir ustaya gittim oda mazot filtresinden olabileceğini söyledi oda değişti arac hala aynı bugün dediğiniz gibi enjektörlere ve pullara baktıracağım umarım sorun çözülür.
      |
      |
      _____________________________

    • Er
      2 Mesaj
      24 Kasım 2011 13:45:37
      2004 tdci fiestamda çalışmama sorunu vardı. daha dogrusu kısa marş basıyordu. bir saniye kadar marş basıyor sonra kesiyordu. bilmedigim için mazot pompası, akü, marş kömür ve dişlisini ustamın tavsiyesi üzerine degiştim. ama sorun çozülmedi. (dünyanın parasını harcadım)
      başka bir ustaya gittigimde ise bilgisayara bağlayıp krank sensoru degişmeli dedi. 50 ytl miş. inanmaya inanmaya parçayı değiştirdim. hakikaten o gunden sonra hiç sorun yaşamadım.
      anlayacagınız 50ytl+25 işçilikle çözülecek olayı iş bilmeyen ustalar yüzenden 400 liraya hallettim.
      _____________________________

    • Er
      2 Mesaj
      07 Aralık 2011 01:31:55
      MERHABALAR .
      ANLAMLANDIRAMADIĞIM BİR KONU HAKKINDA TECRÜBELERİZE BAŞVURMAK İSTİYORUM . :)
      ARACIM MEGAN 2 1.5DCİ İLK MARŞTA ÇALIŞIYOR , FAKAT ARABA 10 15 SAAT YATTIKTAN SONRA İLK MARŞTA ALIYOR AMA GEC ALIYOR 3-4 SN DÖNDÜRÜP SONRASINDA ALIYOR DAHA SONRAKİ DURUMLARDA BU SORUN YOK FAKAT ARAÇ YATTIKTAN SONRA YANİ SOĞUKKEN BUNU HEP YAPIYOR . SİZCE DERDİ NE OLABİLİR ?
      |
      |
      _____________________________

      Hiç Ölmeyecekmiş gibi dünya için , Yarın ölecekmiş gibi ahiret için çalışın
    • 11 Aralık 2011 14:38:13
      dizel motor geç çalışıyorsa genelde çalıştıktan sonra motoru durdurup 6 -8 saat ara verirsen yine geç çalışır ara vermezsen sorunsuz çalışır bunun birçok sebebi vardır
      akü zayıf olabilir
      marş motoru zayıf olabilir
      mazot filtresi şişmiş olabilir
      mazot pompası basınç kaçırıyor olabilir (manuel pompalama yoluyla tespit edilebilir)pompalama yaptıktan sonra araç halen zor çalışıyorsa pompa sağlam demektir
      |
      |
      _____________________________





Reklamlar
izmir havalimanı transfer
modasor
SEO
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Tablet sürümü
Mini Sürümü

DHBR1
0,578
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.