Şimdi Ara

Direksiyon yağı hk.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
25
Cevap
0
Favori
607
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar merhaba, aracımın direksiyon yağı ve debriyaj hidroliği değişimi için yetkili servisten fiyat aldım, sadece işçilik için işçiliğin saati 220tl+kdv diyorlar, +üzerine yağın fiyatı ekleniyormuş. özellikle direksiyon yağı bazen değiştikten sonra sıkıntı yaratabildiği için yetkili servisten değişeyim en azından garantim olur diyorum. ne diyorsunuz bu fiyata değer mi sizce?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi facepunchS -- 26 Nisan 2021; 13:43:13 >



  • hocam elin bu tip işlere yatkınsa ve aracın garantisi bitmişse direksiyon yağını kendin de değiştirirsin. şahsen ben kendim değiştirdim youtubedan video izleyerek. fren hidrolik yağı biraz uğraştırıcı sistemin havasını alma meselesi yüzünden.


    direksiyon ve fren hidroliğini sanayide düzgün bir usta da halleder. yetkili servise yüksek ücret ödemeye gerek yok diye düşünüyorum bu işlemler için.

  • Meticulous kullanıcısına yanıt

    ya aslında elim yatkın ancak bunu yapabilecek vakti ayıramam, bir de videosu vs. yok o yüzden nasıl yapıldığını öğrenmem için de biraz vakit ayıracağım. o yüzden ben bulaşmayayım diyorum.


    sanayi konusunda da ustamın aslında çok güzel işçiliği vs. vardır ama direksiyon yağının değiştirilmesi taraftarı değil. şanzıman yağı ömürlüktür değişilmez diyen ustalardan değil, onu ben sormadan değiştirdi ancak iş direksiyona gelince artık üşeniyor mu ya da kötü bir tecrübesi mi oldu zamanında nedendir bilemiyorum ama bulaşmıyor direksiyon yağına, gerek yok o yağ bozulmaz değişince bir fayda sağlamaz vs. diyor.


    aslında direksiyon yağını değiştirme sebebim direksiyonun sertliği diyebilirim, araç 10 yaşına girdi 350bin km oldu büyük ihtimalle bu zamana kadar hiç değişmedi o yağ. şimdi değiştirince az da olsa yumuşama olur diye düşünüyorum, yoksa herhangi bir problemim yok direksiyonda, ses vs. yapmıyor yani.


    debriyaj hidroliğini de debriyajda diğer arabalara göre hafif sertlik var diye değiştireyim dedim ama sonradan araştırdığımda fren hidroliğinden alıyormuş sıvısını herhalde, benim usta fren hidroliğini değiştirmişti yakın zamanda, herhalde bu araçların max debriyaj yumuşaklığı bu kadar oluyor demek ki..


    bu arada yetkili serviste yaş indirimi alabilirim %30 civarı sanırım, onu sormayı unuttum telefonda ama sitelerine baktım kampanyaları devam ediyormuş hala


    not: araç 2011 kangoo3




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi facepunchS -- 26 Nisan 2021; 9:56:20 >




  • Up

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Farkedebilir.


    Direksiyon hidroliği yüksek basınca çıkar, bu sırada ısınır ve zamanla bozulur. 350bin km'de vernik olmuştur. Kokusundan fark edilir zaten. Böyle olunca esnemeyen sıvı esnemeye başlıyor, nem barındırmaya başlıyorlar, o da kaynama yapıyor. Pompa duyulabiliyorsa bu halde hafif ses de yapar. Devam ederse asidik olduğu için contaları da bozar.


    Değişse iyi olur. Ama bu zamana kadar hiç değimemiş hidrolik değiştiğinde contalarda kaçırmalar başlayabilir. Bazı markalarda benzer durumlar için farklı servis yağları var.

  • Direksiyon yağı çok zehirli bir madde değil mi ?

  • TIGERSHARK kullanıcısına yanıt

    aractaki hangi sıvı zehirli degil ki hocam soru mu sizinki de simdi :D

  • Karbon 12 K kullanıcısına yanıt

    evet bu yüzden yetkilide yapayım diyorum, en azından sıkıntı yaşarsam arkasında dururlar diye düşünüyorum. direkt mais şubesinde yaptıracağım yaptırırsam, artık orası da yaptığı işlemin arkasında durmazsa ayıp..




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi facepunchS -- 26 Nisan 2021; 22:57:27 >
  • Direksiyon hidroliğini değiştirmek çok zor birşey değil ama birkaç dikkat edilmesi gereken nokta var. Fren hidroliğini değiştirmek ise zaman alıyor, 30 dk gider minimum. Bu iki sıvı sistemlerdeki özellikle O-ring gibi aşınan parçaların zarar görmemesi için belli yaş ve kmde değiştirilmesi önerilir. Özellikle fren hidroliği iyice sulanırsa ABS beynini bozmaya başlar. Sizin araçta hiç değişmedi ise tabi değişmesi gerekli.


    Fakat mucize beklemeyin değiştikten sonra, zaten aracın kmsi 350 bin oldu ise sistemler artık aşınmaya başlamıştır ( zamanında düzenli değiştirilmemesi çok büyük etken). Eğer direksiyonda ağırlık varsa çok büyük ihtimalle yağ kalınlaşmış veya daha önce yanlış direksiyon hidroliği koymuşlardır. Debriyaj için çözüm var baskı balatayı değiştirirken merkezleri de değiştirirsiniz sıfır ayarına döner. Ama fren hidroliğini debriyaj için değil esas fren sistemi için değiştirin ikisi de zaten aynı yerden alıyor doğru.


    Ayrıca büyük ihtimalle o aracın şanzıman yağı da hiç değişmemiştir. Mutlaka şanzıman yağını da değiştirtin. En önemlisi bu kmdeki araçta bence.


    İşcilik olarak ise servis direksiyon ve fren hidroliği değişimine 200 TL civarında alır tahminen ama indirim oluyor garantisi bitmiş araçlarda, 150 TL gibi bir rakama pazarlık yaptırabilirseniz uygun olmuş olur. Sanayide de bu işi hakkı ile yapanlar 100 TL'den aşağı yapmazlar.


    Yağlar ve hidrolikler ise tamamen markaya göre değişir, çok fazla fiyat seçeneği var. Örneğin ben başka aracımda Pentosin CF 11S kullanıyorum ( genelde direksiyon hidroliği için sanayi ATF yani şanzıman yağını kullanır ama her araca uymaz kalın gelir bazılarına ve direksiyonda ağırlık yapar) benimkinin 1 lt'si 150 TL parçacılarda. Fren hidroliği de 500 ml ortalama 50-70 TL olan markalar genelde kullandığım duruma göre 1 lt gidebiliyor değişimde. Fakat Bosch gibi markalarda 500 ml 25 TL'dir sanayide ustalar da genelde bunu kullanır. Ucuzu ile pahalı arasında fark derseniz bu sınıf araçlarda genelde dayanımı oluyor. Buna göre de parça fiyatlarını yorumlarsınız.





  • Siz direksiyon kutusuna onarım yaptırmıyorsunuz ki, yağ değişti diye niye adamlar arkasında dursun. İşçiliğinde de sıkıntı olacak bir durum yok zaten, hortumu söküp eski yağı boşalırken yeni yağ doldurulacak. Direksiyon kutusunda sorun varsa zaten bozulacaktır. Triger seti değişmiyor ki garanti beklentiniz olsun.

  • Havasını almanız lazım hidroliği değiştirdikten sonra. Onu bile beceremeyen ustalar var mı var. Ayrıca çoğu usta rast gele bir ATF yağı koyar geçer bu da en başta keçeleri patlatır pompaya da zarar verir. Yani basit gördüğünüz işi bile sanayide yapamayan bir sürü kişi var.


    @yakuza283

  • tenekekutu kullanıcısına yanıt

    Dediğiniz gibi rastgele yağları sıvıları dolduran, saf su yerine çeşme suyunu basanlarla dolu. O yüzden elimden geldiğince kendim hallediyorum, kimseye emanet etmem aracı. Ayrıntılarla uğraşmak istenmiyorsa, maliyet problem değilse yetkili serviste yapılacak. Ben yetkili servise de %100 güvenmiyorum orası ayrı. Sanayide yaptırılacaksa ne kullanılması gerekiyorsa tedarik edilip öyle gidilecek ustaya.


    Sanayide akrabanın araca kaput altında 75w90 şanzıman yağı yazmasına rağmen atf eklediler. Daha önceki baskı balata değiştiren ustaya sordu oda atf konur demiş. Fabrikada atf koyulan şanzımanlarda var ama o şanzıman ile bu araçtaki birebir aynımı bakalım. Yazmış işte oraya neyse koy ama uğraşmak istemiyorlar, ellerinde ne varsa koyup geçiyorlar. Akrabanın içine sinmedi, etikette onay kodu yazmamasına rağmen onay koduna varıncaya kadar olması gereken neyse aldık koyduk. Arada dağlar kadar akışkanlık farkı vardı. Araç yüksek devirli kullanılsa şanzımanda sıkıntı yaşanacaktı belki de. Yağcı bile ne sattığını bilmiyor ya neyse oraya hiç girmeyelim.





  • Bunları kolay kolay değiştirecek usta bulmanız zor en basit bahane bunlar bozulmaz eksilirse üzerine eklenir olacaktır. Mümkünse kendiniz değiştirin derim bende.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tenekekutu kullanıcısına yanıt

    Fren hidroliğini ve şanzıman yağını ustam ben demeden değiştirmişti zaten, onlara dikkat ediyor. Ama direksiyon yağına dokunmamış, Araç 6 yaşına kadar yetkili servis dışına çıkmamış, o ara yetkili servis değiştirmiş mi bilmiyorum onun haricinde biz hiç ellemedik(araç son 3 yıldır bizde) en iyisi hiç şüpheye düşürmeden yetkili servisten değiştirtmek galiba


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yakuza283 kullanıcısına yanıt

    Yağ değişimine bağlı sorunlar çıkabiliyormuş sonradan. Belki iyi niyet vs kurtarırım belli mi olur 


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • facepunchS F kullanıcısına yanıt

    10 sene değişmeyen yağdan sonra arıza çıkıp iyi niyet vb. beklerseniz üzülürsünüz hocam yağ değişimine karar verdiyseniz çıkacak her masrafa hazır olun derim.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: facepunchS

    Yağ değişimine bağlı sorunlar çıkabiliyormuş sonradan. Belki iyi niyet vs kurtarırım belli mi olur 

    Böyle birşey olmaz boşuna bu yönde bir beklentiniz olmasın.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tenekekutu kullanıcısına yanıt

    peki bu yağın değişimine bağlı olarak çıkabilecek sorunlar nedir tam olarak, yukarıda oringlerden vs bahsetmiştiniz. çok pahalıya mı patlar?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • facepunchS F kullanıcısına yanıt
    Her aracımı aldığımda direksiyon yağını değiştiririm kendim her 40.000 km de birde yine değiştiririm burda önemli olan aracınıza uyumlu yağı kullanmak kitapçık mevcutsa orada yazar bence burada önemli olan yağı değiştirirken direksiyon sistemini yağsız bırakmamak hiç bir degisimde bı sıkıntı yaşamadım sanayide genellikle bidonun altını açıp yağı boşaltıp direksiyonu sağ sol yaparak sistemde ki yağı tahliye ediyorlar bu sırada direksiyon yağsız çalışıyor halihazırda aşınmış olan parçalar iyice asiniyor ve bozulabiliyor.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Thantos7575 T kullanıcısına yanıt
    Sizin yöntemi anlatır mısınız

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.