Şimdi Ara

Otomatik Şanzıman Yağı Değişimi Hk. Yardım

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
9
Cevap
0
Favori
171
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar,

    Aracım 2001 e11 corolla 4 ileri tork konvertörlü tam otomatik 198500 binde. En son ne zaman değişmiş bilmiyorum. Ben sadece tapadan boşaltıp çubuktan boşalttığım kadar doldurdum. Şimdi yokuşlarda gaz vermeden geri kaçırıyor, eskiden biraz tutuyordu hatta ilerliyordu. Yağ kahve siyah gibi çıktı. Tekrar değiştirsem daha iyi mi olur daha kötü mü olur? Çünkü 3 tane 4 er litrelik Mobil ATF Multi Vehicle aldım. Yağı https://www.mobiloil.com.tr/tr-tr/ sitesinde chatten görüştüğüm kişinin beyanına göre aldım. Sonra da uyumluluğunu kontrol ettim. (Dexron 2 veya 3) Bu konu hakkında yardımcı olur musunuz lütfen?

    Teşekkürler...




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi comprehensive user guide -- 3 Mayıs 2025; 23:37:49 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Yağ doğru mudur bilmiyorum ama problem yeni yağın eski yağdan daha ince olmasından kaynaklanıyor olabilir. Bir daha değişim yaparsan muhtemelen daha kötü olur. Şu an en mantıklı çözüm sanziman yağı katkısı kullanmak. Lucas Transmission Fix deneyebilirsin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • cricet C kullanıcısına yanıt
    Hocam yağı kendisi değiştirdiği için tam bosaltmamış eski yeni karıştırmış üstüne eksik koymuş olabilir mi bu şanzıman yağı mantık gereği basınçlı olması lazım bu tarz probremler kompresyon kaybı sebebiyle olmaz mı

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Normalde 4 bakımda bir yaptığınız gibi alttan boşalt üstten doldur yapılsa sorun olmaz. Fakat çoğu kullanıcı bunu atlıyor ve uzun süre değişmeyince yeni yağ koyunca otomatik şanzıman içindeki balataların sorunu ortaya çıkıyor. Tekrar değişim yapın fakat sonuç alamayabilirsiniz. Şanzıman ve türbin için balatalar var aracın yaşı da artık fazla bunlar değişim gerekebilir yani sanayi dili ile şanzıman revizyonu.

  • rayli82 kullanıcısına yanıt

    Bunun bir çok sebebi olabilir, aşağıdaki arkadaşın dediği gibi ya revizyon ya da benim söylediğim katkıyı deneyebilir. Söylediğine göre çıkan yağ kadar yeni koymuş, eğer şanzımanda yağ kaçağı yoksa değişim böyle olmalı. Yeni bir araç olsa adaptasyonu sıfırlamak da denenebilirdi ama bu şanzımanda bu tarz bir özellik olduğunu pek sanmıyorum.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cricet -- 4 Mayıs 2025; 11:20:47 >
  • cricet C kullanıcısına yanıt

    Şimdi araştırdığım kadarı ile bu değişimlerde bir klasik drain & fill dedikleri tapadan boşaltıp sonra doldurma var. Bir de flush denilen radyatörden çıkan yerden boşaltma yöntemi var. Flush tavsiye edilmiyor diye biliyorum bir de araç eski o yüzden 3 kere drain & fill yapayım dedim ama ilk değişimde böyle olunca biraz tırstım. Drain & fill şeklinde yapınca şanzıman daha kolay alışır slip yapmaz diye düşündüm ama böyle oldu. O yüzden yardım istiyorum biraz binip tekrar yapayım mı yoksa hiç dokunmasam mı. Aracı binmelik aldım ondan bu işe giriştim aslında.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi comprehensive user guide -- 4 Mayıs 2025; 13:48:40 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • comprehensive user guide kullanıcısına yanıt

    Muhtemelen yağ daha önce hiç değişmedi, daha önce periyodik olarak değişseydi böyle bir problem olmazdı. Madem binmeye aldın arabayı, ben senin yerinde olsam 1000 km aralıklarla 2 kere daha dediğin şekilde yağı değiştirirdim, eğer kayma halen devam ediyorsa katkı, halen devam ediyorsa mecburi revizyon yapardım.

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • cricet C kullanıcısına yanıt

    Hocam aklıma şöyle bir şey geldi, bu yeni yağ sonuçta eski yağdan daha kalındır, Yani eski sıvının özelliği gitmiştir. Şimdi motor rölantide aynı şekilde dönüyor ama tork konvertör tekerleri aynı şekilde döndüremiyor demek ki sıvı kalın geliyor eskisi kadar fazla dönemiyor sonuç araç yokuşta kaydırıyor. Bu mantık doğru mu?

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.