Şimdi Ara

Direk 600cc

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
52
Cevap
0
Favori
11.180
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bende b var. a2 ehliyete yeni yazıldım. Motor kullanmayı bilmiyorum. Ama ehliyette öğrenecem. Ben direk 600cc almayı düşünüyorum cbr 600f yada cbr 600rr. Sıkıntı olur mu? racing türü motor kullanan arkadaşların önerilerini bekliyorum.



  • Bence direk kullanamazsin gibi geliyor normalde hiç 250 lik felan kullandın mı yoksa hiç mi kullanmadin motor
  • ilk önce 250 cc lik bir racingle baslamalısın bence. direk 600 cc ile baslamak ölüme davet cıkarabılır.
  • Bu soruyu sorduğuna göre çeşitli platformlarda belirtmişlerdir 'direk 600cc ile başlanmaz' diye..?

    Aslında bu birazda motosikletin türüne göre değişir. Dragstar 650 ile pekala başlanabilir. Ama çıkıpta CBR600RR ile başlarsan motosiklet hayatın ve hatta daha kötüsü tüm hayatın fazla uzun sürmeyebilir.

    Illa racing kullanacağım diyorsan 600cc'ye geçmeden önce 250cc ile biraz pişmelisin. 10-15.000 km yol yaptıktan sonra 600cc'ye geçmen çok daha iyi olacaktır.
  • scooter kullandım ama onu motor olarak saymıyorum. Yani daha önce hiç motor kullanmadım. cbr 600rr dediğin gibi kullanması zor bir motor tam racing. ama mesela cbr 600f var. kullanması rr a göre çok daha rahat diyorlar. Siz ne dersiniz?
  • Motoru aldığın tarihi bir yere not et: İlk 1 hafta içinde muhtemelen ciddi bir kazaya karışırsın,1 ayı da sağ görmezsin. 3 ay sağ salim binebilirsen burdan yazarsın gene : Bakın bana hiçbirşey olmadı size kapak olsun. İnşallah ta kapak olsun.
    Tecrübeli arkadaşlarla da sizi cidden tebrik ederiz.
    Param var,ehliyetmi aldım. Boy-kilo da ideal. Alırım,binerim. Bedeli acı acı ödendiğinden bu zihniyet çoktan terkedildi.
    Hiçbir fikri-tecrübesi olmayanlara motor şaka geliyor.
    Kazasız belasız.
  • Sizin hangi tür motor kullanıyorsunuz? birde o zaman nasıl bir yol izlemeliyim.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Kuryelik için 50 cc motor
    5 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Ölürsün kardeşim ölürsün. Direk 600cc alıp motor kullanmayı bilmeden biyere giydirirsin. Boşver 600 lük makineleri ilk bi ybr 125 veya 250lik bi motor alıp öğren bi 6 ay sonrada 600 lük motor alırsın.
  • Direk 600 cc olmaz arkadaşım. Hem bir de süper sportdan bahsediyorsun. Şaka mı yapıyorsun yoksa canına mı susadın?

    Sadece scooter deneyimi olup da direk 600 cc alan bir arkadaşım (daha 23 yaşındaydı) geçen hafta, kazada hayatını kaybetti. Ailesi perişan vaziyette şu an. Kendini düşünmüyorsan, sevdiklerini, geride bırakacaklarını düşün ! ! !

    Önce (en fazla) 250 cc olan bir model al. Bence 250 cc de fazla, aslında 125 cc den başlasan daha iyi olur çünkü vitesli motor tecruben hiç ama hiç yok anladığım kadarıyla.
  • Dediğiniz gibi yapacam ehliyetten sonra 125 lik bi vitesli motor alıp belli bir süre kullanırım. sonrada hondanın sürüş eğitimine katılırım. Planım bu. Aceleye getirmeye bencede gerek yok ozman
  • 125'lik bi vitesli ( çinli olursa daha ucuza gelir ayağın alışsın )
    daha sonra 250'lik hyosung gt250r alırsın. sonrada 600'lüğe geçersin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eoraptor95

    Dediğiniz gibi yapacam ehliyetten sonra 125 lik bi vitesli motor alıp belli bir süre kullanırım. sonrada hondanın sürüş eğitimine katılırım. Planım bu. Aceleye getirmeye bencede gerek yok ozman

    Yamaha ybr al kardeşim kullanımı kolay çabuk öğrenirsin
  • Herkese tavsiyemdir, önce eğitim alın, sonra motor alın. Ben mesela eğitime gitmeden CBR125 alsam kesin 1 ayda sıkılacaktım (ha ulaşımda çok pratik orası ayrı), Honda'nın veya Yamaha'nın (Süleyman Memnun) eğitimleri bu iş için ideal. Gidersiniz Güvenli Sürüş'e, motor sürmeyi öğrenirsiniz, sonra İleri Sürüş'te 600lük motor nasıl oluyormuş görürsünüz, sonrasında "hangisini sürebilirim?" konusunda güzel bir fikriniz olur.

    Ölürsün bitersin demek doğru değil, insanları motordan soğutmamak lazım, ha bir de bu işin şöyle bir tarafı var, dikkatsiz adam 125cc ile de gayet güzel kazalar yapabilir, burda önemli olan kendini tanımak, motoru tanımak, ve her daim dikkatli/bilinçli kullanmak. 10 yıl motor süren adam da kaza yapabilir, veya 1000lik motor sürecek seviyeye gelememiş, hiçbir zaman da gelemeyecek olabilir. Eğitim al, kendini tanı, motorunu al, kendine güven. Fazla güven demek değil, gerektiği kadar güven, sürerken pozitif şeylere odaklan, tedbirini al ama kaza-bela gibi olumsuz düşünceleri çıkar..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sahinoz31 -- 3 Mayıs 2010; 11:12:58 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sahinoz31

    Herkese tavsiyemdir, önce eğitim alın, sonra motor alın. Ben mesela eğitime gitmeden CBR125 alsam kesin 1 ayda sıkılacaktım (ha ulaşımda çok pratik orası ayrı), Honda'nın veya Yamaha'nın (Süleyman Memnun) eğitimleri bu iş için ideal. Gidersiniz Güvenli Sürüş'e, motor sürmeyi öğrenirsiniz, sonra İleri Sürüş'te 600lük motor nasıl oluyormuş görürsünüz, sonrasında "hangisini sürebilirim?" konusunda güzel bir fikriniz olur.

    Ölürsün bitersin demek doğru değil, insanları motordan soğutmamak lazım, ha bir de bu işin şöyle bir tarafı var, dikkatsiz adam 125cc ile de gayet güzel kazalar yapabilir, burda önemli olan kendini tanımak, motoru tanımak, ve her daim dikkatli/bilinçli kullanmak. 10 yıl motor süren adam da kaza yapabilir, veya 1000lik motor sürecek seviyeye gelememiş, hiçbir zaman da gelemeyecek olabilir. Eğitim al, kendini tanı, motorunu al, kendine güven. Fazla güven demek değil, gerektiği kadar güven, sürerken pozitif şeylere odaklan, tedbirini al ama kaza-bela gibi olumsuz düşünceleri çıkar..


    Ehiliyeti aldıktan sonra hondanın direk 600cc lik kursuna gidebilirim değil mi?




  • Önce Güvenli Sürüş'e alıyorlar, sonra İleri Sürüş'te 600'lükleri deneyebiliyorsun, onu da Güvenli Sürüş'te düzgün süremeyeni (çok yüksek değil bahsettiğim seviye limiti, hatta beklediğimden çok daha düşüktü diyebilirim) İleri Sürüş'e almıyorlar ama hiç olmazsa bisikletle arası iyi olan herkes becerir bu işi.

    Bu arada ben Süleyman Memnun'a gitmiştim, Honda'ya gitmedim ama onlar da öyle yapıyor diye haıtrlıyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sahinoz31 -- 3 Mayıs 2010; 19:53:46 >
  • Neyse araştıracam. Zaten a2 ehliyet sınavı daha temmuzda aceleye gerek yok. Yardımlarnız için saolun
  • direk 600cc ile başlanmaz. ben yıllarca kullandım motosiklet denen aleti ve teorik eğitime girdiğimde aslında hiç bişey bilmediğimi gördüm. mesela 70 km ile gidiyorsun sola viraj var nasıl döneceksin? en basitinden gidonu sola çevirir dönerim diyorsun değil mi? değil efendim, gidonu sağa itersen sola dönersin, sola itersende sağa dönersin motorda. buna da kontra denir mesela.

    bundan da önemlisi teorik eğitim alıp küçük motorda en az bir onbin km çevirmeden büyük motora binmeyin. ben bu yoldan gittim, küçük motorda sol ayak bileğimi bıraktıktan sonrada motor kullanma olayını yaladım yuttum ben dememek gerektiğini gördüm.

    önemli not : mutlaka asfalt ile tanışacaksın.
  • Yaladım yuttum olayı hayatta hiçbir şeyde yok zaten, sürekli yalarsın ama bir türlü yutamazsın

    Motorun çeşidine, kullanım sıklığına ve sürüş tarzına göre değişmekle beraber asfaltla tanışmak şart değil, ama tanışacakmışsın gibi koruma giymek lazım her zaman..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sahinoz31 -- 4 Mayıs 2010; 13:51:47 >
  • Haklısnız bencede. İlla düşeceksin diye birsey olamaz sonucta motoru aldıgımda bilinçli kullanacam. Acemi iken motor 300 yapıyor diye 300 yapacak halimiz yok. Yada 0-100 'e 3 saniyede cıkıyor diye oyle cıkacakda değiliz. Bence gerekli korunmaları yapıp (mont kask eldiven şart ) motoruda dikkali kullanırken bi sorun cıkacagını sanmıyorum.
  • Senin bakış açında bir eksik nokta var, motorun 0-100'e 3sn'de çıkıyor demek, acemilikle virajda gazı biraz fazla kaçırdığında hatanı telafi edememe ihtimalin yüksek olur demek. Yani bilinçli süren bir insan da acemilikle hatalar yapabilir, düşebilir, ben sadece kesin değildir diyorum, ama dikkat ettiğin zaman düşmeyeceğinin garantisi de yoktur, hiç senin hatan olmasa bile önüne bir şey çıkar yine düşersin.

    Neyse yani demek istediğim 600'e direk gir demiyorum, bahsettiğimiz motor supersport ise pek tavsiye de etmiyorum açıkçası, gerçekten feci güçlüler, 125 sıkıcı olur ama 250lik fena olmaz derim ben ısınmak için. Eğitime gidersen kendin kararını verirsin zaten bunun, baktın pek rahat edemedin, düşük hacimli alırsın, baktın mis gibi sürüyorsun, dikkatli olmak kaydıyla 600 de pekala alınabilir. İlginç bir örnek olacak 900lük ile başlayan tanıdığım var, çok şükür elemana bir şey olmamış satmış motoru, tedbiri elden bırakmayacaksın ama negatif de olmamak lazım




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.