Şimdi Ara

'DEVRİM' hakkında bilmedikleriniz 1.ağızdan sizlerle...

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
47
Cevap
8
Favori
1.721
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 1960'lı yılların başında Türkiye'nin ilk yerli otomobili Devrim'in yapıldığı fabrikada stajını yapan Makine ve Otomotiv mühendisi Hikmet Ersoy, o yılları ve Devrim'in hayata geçiş öyküsünü kaleme aldı.

    İşte o zamanların stajyer mühendisi Ersoy'un 'mühendis ağabey'lerinin Devrim yolculukları...

     'DEVRİM' hakkında bilmedikleriniz 1.ağızdan sizlerle...

    Türkiye'de konu ile ilgili 'sanayi'nin 'S'si bile yok. Vida dahi imal edilemiyordu. 20 mühendis görevlendirildi.
    Bir Polonya markalı eski otomobil söküldü ve hayatlarında hiç otomobili olmamaş, kaputu dahi açıp motoru bile görmemiş (o zamana gore ağabeyim yaşdaki mühendisler) paçaları sıvadılar.

     'DEVRİM' hakkında bilmedikleriniz 1.ağızdan sizlerle...

    Ben o tarihte mühendislik stajımı Eskişehir'deki TCDD fabrikasında yapıyordum. 3 ay bu imalatta bana verilen görevleri yaptım. Bursa'dan 2. kaporda ustası getirildi. Onlar Türk zekasını kullanarak örnek alınan otomobile bakarak alçıdan modeller yaptılar, kaporda kısmı yapıldı.

     'DEVRİM' hakkında bilmedikleriniz 1.ağızdan sizlerle...

    Motor dökümleri çok iptidai şartlarda yapıldı. O da Türk işçi ve ustalarının özverili çalışmaları ile oldu.

     'DEVRİM' hakkında bilmedikleriniz 1.ağızdan sizlerle...

    Proje Haziran sonuna kadar verilmiş olmalıydı. Zamanın Cumhurbaşkanı Cemal Gürsel (Cemal Ağa) de “Ben 29. Ekim'de bu otomobil ile Ankara Hipadrom'da halkı selamlayacağım” demişti.

     'DEVRİM' hakkında bilmedikleriniz 1.ağızdan sizlerle...

    "Emir, emirdir" sözünden yola çıkan mühendisler ve ustalar bu iki otomobili 27 Ekim 1962'de bitirdiler. O gün dış boyanın kapası yapılmış fakatpasta cilası yapılmamıştı. İkinci usta gece tren Ankara'ya giderken yolda pasta cilayı vagon üzerinde yaptılar.

     'DEVRİM' hakkında bilmedikleriniz 1.ağızdan sizlerle...

    İki Devrim otomobili Ankara Garı'Nda trenden indirilecek ve ilk benzin istasyonunda benzin ikmali yapılacaktı. (Bildiğiniz gibi bugün bile fabrikadan yola çıkan otomobillere benzin az miktarda konur) Fakat... otomobili istasyonda teslim alan görevliler sanırm “Aman birsey olmasin, kimse ellemesin“ düşüncesi ile benzin ikmali yaptırmadan otomobili Çankaya'ya götürdüler.

     'DEVRİM' hakkında bilmedikleriniz 1.ağızdan sizlerle...

    Tabi yolda benzin de bitmişti. Bizm mühendisler tedbirliydi, yanlarında bir bidon da benzin getirmişti. Hemen onu ilk krem renkli otomobile koymaya başladılar o arada Cemal Aga merdivenlerden iniyordu.

    Onu otomobile buyur ettiler. Fakat o "Ben arkadaki siyah arabaya bineceğim” demez mi. Ve bindi o otomobilde benzin yoktu. Mühendis şoföre “Haydi çalıştır" dedi. Ve otomobil dış kapıya varadaman stop etti. Cemal Aga, “Durumu düzeltin, ben yarın bu otomobil ile Hipatrom'da halkı selamlayacağım" dedi. Otomobile benzin konuldu, ertesi gün Cemal Aga, siyah Devrim otomobili ile halkı selamladı.

    Sonra ne oldu? Bazı basınımız "Yolda kalan yerli otomobilimiz" yaygarası yaptılar, hala da yapıyorlar. Bu otomobilin bir tanesi Eskişehir TCDD Müzesi'nde ve çalışır vaziyette, isteyen görebilir. İşte sanayisi hiç olmayan bu otobilin imal edilmesi bugünün güçlü Türk otomotiv sanayisinin temeli olmuştur.Ben de "Çorbada tuz misali..” bu otomobilin imalatında yardımcı mühendis olarak çalıştıktan sonra Ford Otosan'a geçtim. Orada yine bazılarında (!) çok tenkit edilen Anadol'u sonra Transit Minibus'ü, Ford kamyonu imal ettik.

    Bunlar da Türk otomotiv sanayinde çığır açmış ve günümüzde güçlü "Türk otomotiv yan sanayisinin kurulmasına vesile olmuştur. Türk otomotiv sanayi bugün yedek parça ve mamül olarak 67 ülkeye ihracat yapmakta ve 450 bin kişiye iş sahası yaratmıştır. Ve en büyük ihraç kalemlerimiz bunlardır. Tenkit etmek işin en kolay tarafıdır, mühim olan başarmaktır.

    KAYNAK



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nk061 -- 19 Ocak 2014; 23:58:42 >



    _____________________________




  • Tenkit etmek işin en kolay tarafıdır, mühim olan başarmaktır.

    Sorunumuz bu işte.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    EMR Garage
    Sipariş&Randevu hattımız
    0553 668 92 92
  • O zaman bize niye devrimin benzini tören sırasında bitti hikayesi yazıldı? Demek ki böyle birşey olmadı. Ee bunu o kadar kişi görmüştür nasıl bu yalan bir anda gerçek oldu? Sorular sorular....

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    2016 AUDI A4 AVANT, DYNAMIC 1.4 TFSI, BEYAZ
    2016 HONDA JAZZ, ELEGANCE CVT, GRİ
  • Birde devrimin filminden aklimda kalan bir sozu duseyim suraya ; Turkiyede hic bir basari cezasiz kalmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: akorkmaz11

    O zaman bize niye devrimin benzini tören sırasında bitti hikayesi yazıldı? Demek ki böyle birşey olmadı. Ee bunu o kadar kişi görmüştür nasıl bu yalan bir anda gerçek oldu? Sorular sorular....

    Nasıl olacak ?

    Ağzının ayarını bilmeyen sözde vatansever medyanın yüzünden...

    Hala daha ağzıyla açıp hiç bir şeyi sorgulamadan inanma potansiyeli olan insanımızın da etkisi büyük...

    O zamanlar ne yapsınlar, yayınların sayısı bile belki bir elin parmaklarını geçmezken halkı istediğin gibi yönlendirme girişiminde bulunarak vatansever rolüne girmek en usta yapılan şeymiş...

    Bu vatandaşın konuşmasıda medya üzerinden sağlanıyor.. Ancak o zamanlar bu şekilde kim anlatmaya kalktıysa bilerek yayınlanmamıştır belki de.




  • İnsan verilen emeklere üzülüyor
    _____________________________
    F30 M sport + HK
    When the lamp is turned off, all women get beauty.
  • O yıllarda taze ve gelişmekte olan cumhuriyetin atılımlarını baltalamaları gerekiyordu. 1. Menderesin kapattırdığı Türk Uçak Motoru fabrikası(Zavallı şehit halk kahramanı Menderes) 2. Devrim Fiyaskosu 3. Köy enstitülerinin kapatılması 4. Uğur Mumcu dahil tüm aydınların katledilmesi 5-6-7 diye sayarız ama uzar gider, final bugünler ve sonrası....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi WarSaw -- 20 Ocak 2014; 0:37:59 >
    _____________________________
    boş laga luga yapıp sataşacak olanlar hiç alıntılamasın adam olsun can sıkıntını başka yollarla hallet foruma gelip toxiclik yapma adam ol
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Konuyla ilgili Devrim Arabaları filmini izlemeyenler mutlaka izlemelidir.
    Türkiye'de hiçbir başarı cezasız kalmaz gibi can yakıcı repliği ve dahası için mutlaka izleyin
    _____________________________
    Öküzler uçamaz ama kuşlar yürür...
  • Demek ki törende yürümüş.

    Ulan bu medya var ya...
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: muharrem.05

    İnsan verilen emeklere üzülüyor

    İsin en aci tarafida yapabilecek kapasitemiz olmasina ragmen yapamamamiz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • O değilde bizim kadar mecliste yerli tomobil tartışılıyor mudur?
    Milletvekilleri bu kadar yerli otomobil düşünüyor mudur merak ettim?
    Not:Meydandaki sallamlar dışında bir çalışma var mı?

    O değilde korkum forumdakilerin birleşip yerli otomobil çıkarması.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: WarSaw

    O yıllarda taze ve gelişmekte olan cumhuriyetin atılımlarını baltalamaları gerekiyordu. 1. Menderesin kapattırdığı Türk Uçak Motoru fabrikası(Zavallı şehit halk kahramanı Menderes) 2. Devrim Fiyaskosu 3. Köy enstitülerinin kapatılması 4. Uğur Mumcu dahil tüm aydınların katledilmesi 5-6-7 diye sayarız ama uzar gider, final bugünler ve sonrası....

    Çok güzel bir yazı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Devrimi Eskişehirde ziyaret ettim...Hikayesi kadar kendisi de bir o kadar etkileyici

     'DEVRİM' hakkında bilmedikleriniz 1.ağızdan sizlerle...
    _____________________________
    K.Atatürk
  • Duygulaniyoruz
    Uzuluyoruz usta
    Elinize saglik
    Yapmissiniz 1 tane bile olsa..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Madem törende yürümüş ve sorun çıkmamışsa neden üretime devam edilmemiş o zaman? Yani şu çok saçma değil mi? Törene çıkmış, aslanlar gibi çalışmış, modern, lüks ve yakışıklı bir otomobil seri üretime geçilmiyor. Ve bu otomobil alelacele yaptırılmış, büyük kampanya ve reklamlarla desteklenmiş bir otomobil... Bence o araçlar törene çıkmadılar.

    Gelelim günümüz Türkiye'si ve yerli otomobil, babayiğitler palavlarına. Bunlar bu konuda samimi olmuş olsalardı, bugün BMC yaklaşık 3 yıldır kapalı kalmazdı! BMC kaliteli bir marka değildi diyenler olabilir aranızda, kısmen doğru da olabilir. Ama BMC pazar payı olarak, iç ticaride ve ihracat olarak başarılı rakamlara sahipti. Peki, adamın borcuna göz mü yumulsaydı? Hayır, yumma. Zaten el koydun fabrikaya TMSF'ye geçti mi, geçti. TMSF kim? Devlet. O halde babayiğit arama. Hazır işçisi, makinesi, pazarı, kurulu düzeni olan bir fabrika zaten, al devlet işletmesi yap, zamanın tekeli, etisi, sümerbank ı gibi. Kur birde otomobil bandı yap AR-GE ni yavaştan başla ve sat. Sonra aç özelleştirmeni sat. Senden daha güçlüsü, babayiğidi mi var?

    Büyük ülkeler üretir, sana faizle borç verir(bankacılık), o borç verdiği paraylada sana ürettiğini satar hem de o malı da ipotek alarak ve belki daha fazlasını. Senden döne döne para kazanır. Kabul etsekte etmesekte biz üretmeyi unuttuk arkadaşlar ve resmen sömürülüyoruz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    2005 BMW X5 3.0 IA
    2006 MERCEDES C 180 SPORT EDITION




  • quote:

    Orijinalden alıntı: WarSaw

    O yıllarda taze ve gelişmekte olan cumhuriyetin atılımlarını baltalamaları gerekiyordu. 1. Menderesin kapattırdığı Türk Uçak Motoru fabrikası(Zavallı şehit halk kahramanı Menderes) 2. Devrim Fiyaskosu 3. Köy enstitülerinin kapatılması 4. Uğur Mumcu dahil tüm aydınların katledilmesi 5-6-7 diye sayarız ama uzar gider, final bugünler ve sonrası....

    maalesef, çok haklısınız...
    _____________________________
  • Devrim. Adi gibi kendi de guzel, serefli marka.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: matematikcimm

    Madem törende yürümüş ve sorun çıkmamışsa neden üretime devam edilmemiş o zaman? Yani şu çok saçma değil mi? Törene çıkmış, aslanlar gibi çalışmış, modern, lüks ve yakışıklı bir otomobil seri üretime geçilmiyor. Ve bu otomobil alelacele yaptırılmış, büyük kampanya ve reklamlarla desteklenmiş bir otomobil... Bence o araçlar törene çıkmadılar.

    Gelelim günümüz Türkiye'si ve yerli otomobil, babayiğitler palavlarına. Bunlar bu konuda samimi olmuş olsalardı, bugün BMC yaklaşık 3 yıldır kapalı kalmazdı! BMC kaliteli bir marka değildi diyenler olabilir aranızda, kısmen doğru da olabilir. Ama BMC pazar payı olarak, iç ticaride ve ihracat olarak başarılı rakamlara sahipti. Peki, adamın borcuna göz mü yumulsaydı? Hayır, yumma. Zaten el koydun fabrikaya TMSF'ye geçti mi, geçti. TMSF kim? Devlet. O halde babayiğit arama. Hazır işçisi, makinesi, pazarı, kurulu düzeni olan bir fabrika zaten, al devlet işletmesi yap, zamanın tekeli, etisi, sümerbank ı gibi. Kur birde otomobil bandı yap AR-GE ni yavaştan başla ve sat. Sonra aç özelleştirmeni sat. Senden daha güçlüsü, babayiğidi mi var?

    Büyük ülkeler üretir, sana faizle borç verir(bankacılık), o borç verdiği paraylada sana ürettiğini satar hem de o malı da ipotek alarak ve belki daha fazlasını. Senden döne döne para kazanır. Kabul etsekte etmesekte biz üretmeyi unuttuk arkadaşlar ve resmen sömürülüyoruz.

    _____________________________




  • Asıl soru bu otomobilin ve üretiminin neden durdurulduğu. Törende bir hatadır benzin bitmiş araç gitmemiş. Yani araç bozulmamış ve bir daha yürümemezlik yapmamış ki elimize yüzümüze bulaştırdık desek. Tamam yapmışsınız işte devam edin illaki tutunacaksınız piyasaya o yıllarda. Şu an tutunmak daha mı kolay geçmiş olsun artık. Bir de hep beyaz aracın eskişehirde müzede olduğunu duyuyoruz siyah nerde törende yürümedi diye yaktılar mı ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Adamın biri.
  • türkiye mantıksızlıklar ülkesi zaten Tren üretilen bir ülkede araba üretilemiyor araba gibi basit birşeyi üretemiyoruz bakın eskişehirliyim nedense bu konuda öndeyiz ama destek yok Türkar adı altında yeni bir oluşum var 4*4 araç imal ediliyor şu an Hisarlarda sahiplerinide tanıyoruz destek alamadıklarından yakınmaktalar nedense desteklenmiyor böyle şeyler.
    _____________________________
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.