Şimdi Ara

Değer kaybı hakkında,

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
9
Cevap
1
Favori
1.506
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Selam arkadaşlar,

    Birkaç ay önce bir kaza yaşadım. Aracın biri trafikte duramayıp arkadan benim araca vurdu. Bagaj kapağı değişti, tampon düzeltildi vs vs. 13 bin lira serviste fatura çıktı, karşı tarafın sigortasından alındı.

    Geçen gün bir avukat aradı, tanımadığım biri, bu kaza ile ilgili hemen vekalet verin noterde değer kaybı alalım dedi. Biraz da ısrarcı. Önce o gün son gün dedi, ertesi gün bir daha aradı bugün son dedi ama bildiğim kadarıyla başvuru için bunun 2 yıl süresi var. Çok acelesi var gibiydi.

    Neyse sormak istediğim, 10 yıllık araç, aynı kazanın daha şiddetlisini 10 sene önce de yaşadım. Bu defa doblonun biri arkadan çok daha şiddetli vurdu, iyice göçertti arkayı, tampon, kapak vs değişti. O zaman değer kaybı almak diye birşey pek yaygın değildi, bir başvurum olmadı. Şimdi zaten değişmiş bir bagaj ve tampona gelen hasar için değer kaybı alabilir miyiz? Avukatlara çok da güvenemiyorum, gidecem, okumadan birşeyler imzalatacaklar, içime sinmeyecek. Bir de bu iş için beni bulan avukata mı gitmeliyim yoksa kendi sigortama mı başvurmalıyım? En sağlıklısı nedir bu işin?








  • Ben haziran ayında kaza yaptım, yandan vurdu biri. Sigortacının anlaşmalı olduğu sanayide bir yere götürüp 1500 liraya yaptılar ama cahillik işte, ufak bir şeydi vakum bir de pasta cila çözülürdü onun yerine boyalı oldu neyse. Değer kaybı için experle görüşeceksin vs dediler, araba da 17 yaşında uğraşmadım. Aylar sonra 305 lira değer kaybı parası yatırdı karşının sigortası. Yani son gün diye bir şey var mı bilmiyorum ama benim başımdan da böyle garip bir şey geçti.

  • Avukata sakın bulaşmayın. Başvuruyu siz yapın. O kadar ama o kadar kolayki başvuru işlemleri. 10 dakikanızı bile almaz formları doldurmak. Herşey internet üzerinden ilerliyor. YouTube da bir sürü başvuru videosu var. Ben öyle yaptım.
  • Hocam degisen parcalar vs tabii ki onemlidir ama fikir vermek acisindan yazayim:


    Ben Nisan ayinda kaza yapmistim. Karsi taraf 100% kusurlu cikti. Aracta sag ayna, sag on kapi ve camurluk degisti. Toplamda hatirladigim kadariyla 7500 TL gibi bir masraf tuttu. Ben uzun bir sure hic deger kaybi ile ugrasmak istemedim, fakat belli araliklarla bu 'araci' sirketler beni arayip basvuru yapalim diyordu. Kisisel basvuruda 500 TL gibi size odeme yapilir diyordu. Ben kendim bu yilin Ocak ayinda, yani kazadan neredeyse 9 ay sonra basvuru yaptim karsi tarafin sigorta sirketine. 2 hafta gibi bir surede surec sonlandi ve 2500 TL gibi bir odeme aldim.


    Tampondan alinip alinmadigindan emin degilim fakat bagajdan muhakkak almaniz lazim.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Huddleston -- 5 Şubat 2022; 23:32:21 >
  • ben de 4-5 ay önce kaza yaptım. bagaj kapağında düzeltme ve tampon değişikliği yapıldı. 12bin hasar kaydı işlendi. arkadaşımın önerdiği bir avukat aracılığıyla başvuru yaptım. kendim evraklarla belgelerle dilekçelerle gitgellerle uğraşmak istemedim. cevval bir avukattı, 30bin değer kaybı aldı sağolsun. bu arada benim araba 2021 model ve kaza sırasında 1000 km de idi. onun da etkisi var tabi.

    onlar gerekirse tekrar değerlendirme/itiraz davası filan açıyorlar. kendim açsam bu kadar değer kaybı alabilceğimi hiç zannetmiyorum. iyi bir avukata havale etmenizi öneririm kısaca. isterseniz kendi avukatımın numarasını da paylaşabilirim.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mow_ -- 6 Şubat 2022; 16:15:8 >
  • Huddleston kullanıcısına yanıt

    araç marka model nedir, kaç yaşında ve kaç km deydi

  • ultrAslan-BH kullanıcısına yanıt

    Arac Opel Corsa, 2010 model. KM emin degilim ama asagi yukari 120,000dir.

  • Avukat olarak konuya el atayım.


    Avukatsız başvuru yaparsınız ancak sigorta şirketleri genelde eksik ödeme yapar. Olay zaten eksik ödeme sonrası dava açarak hakkın tamamını tahsil etmek. Çok fazla arkadaş kendisi başvuruyor hasar ödemesi olarak alıyor. Ancak hasar ödemeleri kısmi olarak yapıldığından aslında toplamda çok daha az para alıyorlar. Ben kendi çalıştığım dosyalarda hasar ödemesinden gelen parayı dava açmak için kullanıyor, davada dosyanın gönderildiği bilirkişinin raporuna göre olması gereken tutardan ödeme alıp araç sahibine aktarıyorum. Burada kazan kazan denklemi var. Başvuruyu yapıp hasar ödemesini vatandaşa göndermek iş değil. Bizim işimiz hasar ödemesinin üzerinde bir tutar almak, dava açmak süreci yönetmek.


    Bazı servisler orijinal parça kullanmıyor, orijinal parça ödemesi yapmıyor, bakiye kısım için davalar açıyoruz. Yaralanma olunca bunların tazminatları da var. Aracın kullanılamadığı süredeki kayıplar var. Her biri ayrı konu. Bu alanda çalışan bir avukata giderseniz aklınızda olmayan farklı kalemlerin de olduğunu görürsünüz.



    konuyla ilgili bir yazı yazdım.



    Sorusu olan varsa yanıtlayım.





  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.