Şimdi Ara

Debriyaj Kullanma sıklığı hakkında sorum.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
32
Cevap
0
Favori
561
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba

    bugün aracımı kullanırken yan tarafımda oturan hatırı sayılı yılların şoförü bi abimiz "niye ayağın debriyajın üstünde hep" dedi. balataya zarar verirsin dedi. bende alışkanlık dedim

    Sonra kırmızı ışıkta beklerken vitesi 1 e taktım ayağım debriyajda basılı tamamen; diğer ayağım frende, yeşil yanmasını bekliyorum. öyle yapma balataya zarar dedi yine

    Cidden yukarda yazdıklarımın zararı var mı ?

    Edit: birde ışıklara yaklaşınca boşa alıp öyle yavaşlıyorum bunu zararı var mı merak ettim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ...DeAtH... -- 17 Kasım 2015; 22:30:17 >







  • Bende oyle kullaniyorum debriyajda ayagimi tutmamda isikta durucakken uzaktan bosa atip isiga kadar gidiyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.yi değilde 2.yi bende yapıyorum kırmızı ısıkta beklemeyi . Banada hep dediler yıllardır araba kullanırım bişey olduğunu balata yediğimi görmedim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Evet kardeş anlaşılan direksiyon şoförüsün..sol ayağın debriyajın üstündeyken arac kullanırsan sen farkında olmadan az da olsa debriyaja yük bindirirsin ve surekli arac sanki yarim debriyajdaymış gibi yarım kavrama yapar ve baskı balatayi bitirirsin.ayrica ortalama 60 saniyelik ışıklarda sürekli debriyaja basma ameleligi yapmanın hem anlamı yok hemde zarari çok...ışıklarda pratik olarak kalkamayacagini düşündüğün için 1 e takıp bekliyorsun anlaşılan.heyecan yapma boşa at ,ışığı gözle ve yesil yandığı an pratik bir şekilde vitesle arabayi ve sardır gitsin.ulkemizde şoförlerin %90 ı güvenli-pratik sürüş teknikleri öğrenmeli kesinlikle...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi xlspread -- 17 Kasım 2015; 22:35:33 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • İlki için benim bildiğim balataların çabuk bitmesine sebep olur. Vites boşta ayak frende beklemek daha doğru. Yayalar için kırmızı yandığında da vitesi 1'e atıp yeşil yanmasını beklerim hep.

    İkincisi için ise arabayı boşa almam pek. Işıklara yaklaşınca da önce debriyaj daha sonra fren ile yavaşayıp boşa alırım.
  • araba kullanırken bahsettiğin abin hep yanında olsun,onun sözünü dinle

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • @xlspread ayağım debriyajın üstünde yarım debriyaj yapacak kadar bir ağırlık yapmıyor zaten debriyaj zaten çok sert (clio 2004 1.4 lpg) ışıklardaki vites olayı şöyle anlatayım sanırım yanlış anlattım örneğin yayalara kırmızı yanıyor o sırada 1e takıyorum bekliyorum.

    @RevivaL hocam balata yencek kadar ağırlık yokki ha basmışım ha basmamışım bi fark gözükmüyor. debriyaj çok sert (clio 2004 1.4 lpg)

    @ufuk-34JD58 inasan yanında karışan birisi istemiyor




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Klima Alma Tecrübem ve sorular
    9 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Işıkta beklerken ayağımı debriyaja basmıyorum, ne zaman sarı yanarsa o zaman vitese atıp devam ediyorum,

    Işığa yaklaşırken bende boşa atıp yavaşlayıp duruyorum, bunun bir zararı olmaz düşüncesindeyim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Olsun hocam debriyajı yormamak lazım.
  • RevivaL kullanıcısına yanıt
    alışkanlık oldu. biraz denedim ayağımı aldım debriyajın üstünden ama az sonra baktığım zaman ayağım yine debriyajın üstünde.

    teşekkürler
  • E siz milim milim ilerlenen dur kalkı cok trafikte ne yapıyorsunuz.
    Her 10-15 saniyedr bir boşa alıp sonra 1 e atıp geri boşa mı alıyosunux

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • manisali0645 kullanıcısına yanıt
    sanırm yanlış anladınız. ben kırmızı ışıkta boşa alıp ilerliyorum dedim. çok sık trafikte böyle bir şey yapmıyorum tabiki

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Doğru demiş bizim motor derslerinde bile hocalar aynı şeyi söylüyor.Gereksiz yere debriyajın üzerine çıkmak ayırma parmaklarına vs zarar veriyor.Boş vites + Fren beklemelisiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FursıonnMann -- 17 Kasım 2015; 23:15:58 >
  • Arkadaşım debriyaja tamamen basılı tutmanın bir zararı yok sadece ayağına zarardır. En fazla debriyaj pedalın yumuşar o da uzun vadede olur ve sıkıntı değil. Fakat diğer örnek gibi ayağın yarım debriyaj yani kavrama nokta aralığında olursa balataya zarardır. Ha dersen rahatımı bozmak istemiyorum diye balatayı 40 binde değiştireceğine 30 binde değiştirirsin en fazla bu olur. Bir günde balata biter gibi yorum yapmış arkadaşlar.
  • ulvi sandım bi an, avatarlarınız aynı
  • Işıklarda sarı yanınca hemen vitesi çat diye 1'e atar haaaaaaatatatatata diye motorun ciğerini yırtarak asfaltı ve lastikleri ağlatırım. Atın ölümü arpadan olsun.
  • Debriyaj pedalının üzerinde ayağını yormuyormu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.si balatayı bitirir
    2.si baskıyı öldürür.
  • @jimhendrix çoğu kişi öyle sanıyor. ben ondan daha önce üyeyim sanırım. hatta ben bu avatarı 2 senedir kullanıyorum. ayrıca yanlış bilmiyorsam onda symbol var. bende de clio symbol var 2004

    @tunc52 aksine daha rahat oluyorum. ayağımı zemine koysam rahat edemiyorum. yan tarafta koyacak yer de yok

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ...DeAtH...

    Arkadaşlar merhaba

    bugün aracımı kullanırken yan tarafımda oturan hatırı sayılı yılların şoförü bi abimiz "niye ayağın debriyajın üstünde hep" dedi. balataya zarar verirsin dedi. bende alışkanlık dedim

    Sonra kırmızı ışıkta beklerken vitesi 1 e taktım ayağım debriyajda basılı tamamen; diğer ayağım frende, yeşil yanmasını bekliyorum. öyle yapma balataya zarar dedi yine

    Cidden yukarda yazdıklarımın zararı var mı ?



    - Pedala bastığında debriyaj rulmanı dönmeye başlar ayağını tam çekene kadar dönmeye devam eder.

    - Ayak ve ayakkabı ağırlığı rulmanı çevirmeye yeter ölçüyü kaçırırsan balatayada zarar verir.

    - Sürekli basılı tutma ve ayak koyma alışkanlığından rulman erken yıpranır. Pedala bastığında ses yapar değiştirmelisin. Hidrolikse tek parça satılmaz ve pahalıdır +1.000 tl. Hidrolik değilse parçayı ucuza alırsın almasına ama her iki durumda da şanzımanı indirmek zorundasın işçilik ücreti yüksektir.

    - Sesi umursamazsan birgün rulmanı dağıtırsın dağılan rulman şanzımana ciddi zarar verir.

    Şu ses:





  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.