Şimdi Ara

Debriyaj Boşaldı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
13
Cevap
0
Favori
27.243
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 2012 model Kia Venga aracım ile bugün dik bir yokuştan yukarı çıkarken vites küçültme işlemi sırasında araç bir daha vitese geçmedi ve debriyaj boşaldı.

    Aracı alalı bir ay ancak olmuştur 146 bin km'de baskı balata gibi gelmiyor bana çünkü kalkışta titreme, geç kavrama veya vites geçişlerinde/debriyaj da sertleşme yoktu sorun ne olabilir arkadaşlar aracı çekici ile servise çektik yarın ne olduğu belli olacak umarım fazla masraf çıkmaz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Debriyaj Boşaldı: Nedenleri ve Çözümleri

    Aracınızın debriyaj sistemi, motor gücünü tekerleklere aktarmaktan sorumludur. Debriyajın boşalması durumunda, debriyaj pedalına bastığınızda motor gücü artık tekerleklere aktarılamaz ve aracınız hareket edemez.

    Debriyaj Boşaldığına İşaret Eden Belirtiler

    • Debriyaj pedalına bastığınızda aracınız hareket etmiyor.
    • Debriyaj pedalı normalden daha sert veya yumuşak hissediyor.
    • Debriyaj pedalı boşluğa düşüyor veya geri dönmüyor.

    Debriyajın Boşalmasına Neden Olan Faktörler

    Aracınızın debriyajının boşalmasına neden olabilecek birkaç faktör vardır:

    • Hidrolik Debriyaj Sistemi Arızası: Hidrolik debriyaj sistemlerinde, debriyajı çalıştırmak için hidrolik sıvı kullanılır. Sıvı seviyesi düşükse veya sızıntı varsa, debriyaj boşalabilir.
    • Debriyaj Kablosunun Kopması: Mekanik debriyaj sistemlerinde, debriyajı çalıştırmak için bir kablo kullanılır. Kablo koparsa veya gerginliği bozulursa, debriyaj boşalabilir.
    • Debriyaj Baskı Plakası Aşınması: Debriyaj baskı plakası, motor gücünü şanzımana aktarmaktan sorumludur. Baskı plakası aşındığında, debriyaj boşalabilir.
    • Debriyaj Balata Aşınması: Debriyaj balataları, baskı plakası ve volan arasında yer alır. Balatalar aşındığında, debriyaj boşalabilir.

    Debriyaj Boşaldığında Ne Yapmalısınız?

    Debriyajınız boşaldıysa, aracınızı güvenli bir yere park etmeniz ve sorunu teşhis etmeniz önemlidir. Aşağıdaki adımları izleyebilirsiniz:

    • Debriyaj sıvı seviyesini kontrol edin. Düşükse, sıvı ekleyin.
    • Debriyaj kablosunu veya hidrolik hortumları kontrol edin. Herhangi bir kopukluk veya hasar olup olmadığını inceleyin.
    • Debriyaj pedalının çalışma şeklini kontrol edin. Pedal sert veya yumuşak hissediyorsa veya geri dönmüyorsa, baskı plakası veya balatalarda sorun olabilir.

    Profesyonel Yardım Alın

    Debriyaj boşalması sorununun teşhisi ve onarımı karmaşık olabilir. Sorunu kendi başınıza çözemiyorsanız, profesyonel bir mekanikten yardım almanız önerilir. Mekanik, sorunun kaynağını belirleyebilir ve gerekli onarımları yapabilir.

    Debriyajınızın boşalmasını önlemek için düzenli olarak bakım yaptırmanız önemlidir. Bu, debriyaj sıvısında sızıntı olup olmadığını kontrol etmeyi, debriyaj kablosunun veya hidrolik hortumlarının durumunu incelemeyi ve debriyaj balatalarının ve baskı plakasının aşınma derecesini kontrol etmeyi içerir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • 146 binde gayet guzel baski balata olur. 50binde degistiren gordum.

    Fakat baski balata olmayabilir tabi... Debriyaj telinde olabilir problem.. Komple debriyaj setini degistiriyorlar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi shakircan -- 20 Kasım 2017; 22:38:57 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • konu takip , geçmiş olsun ..
  • Fikir vermesi açısından benim çok eskiden yumurta kasa accent aracımda havalar soğuyunca debriyaj boşalıyordu, bir umut aracı biraz çalıştırdıktan sonra ısınıyor ve debriyaja biraz pompalayaınca düzeliyordu. Meğerse bu araçlarda motor tarafındaki debriyaj kolunu ittiren (vey çektiren de olabilir) bir tüp ve ucunda bir çubuk vardı, anlayacağınız nihayetinde telli değil de hidrolik bir sistem vardı ama bu hidorlik tüpün içinde yağ mı vardı hava mı vardı anlamamıştım. Tüpün ucundaki bu çubuğun tüpe montajındaki plastik contalar zamanla sertleşiyormuş özellikle kışın daha da sertleşip yalıtımlık basınç tutma özeeliğini kaybediyormuş. Ustanın söylediğine göre bu contaları bulmak zordu komple tüp alınırsa daha iyi olur demişti. Ben de her sabah aracı çalıştırıp ısınmasını bekletiyor ve gariptir ki her seferinde hidrolik tüp çlaşımaya başlıyordu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: isnilgiz

    Fikir vermesi açısından benim çok eskiden yumurta kasa accent aracımda havalar soğuyunca debriyaj boşalıyordu, bir umut aracı biraz çalıştırdıktan sonra ısınıyor ve debriyaja biraz pompalayaınca düzeliyordu. Meğerse bu araçlarda motor tarafındaki debriyaj kolunu ittiren (vey çektiren de olabilir) bir tüp ve ucunda bir çubuk vardı, anlayacağınız nihayetinde telli değil de hidrolik bir sistem vardı ama bu hidorlik tüpün içinde yağ mı vardı hava mı vardı anlamamıştım. Tüpün ucundaki bu çubuğun tüpe montajındaki plastik contalar zamanla sertleşiyormuş özellikle kışın daha da sertleşip yalıtımlık basınç tutma özeeliğini kaybediyormuş. Ustanın söylediğine göre bu contaları bulmak zordu komple tüp alınırsa daha iyi olur demişti. Ben de her sabah aracı çalıştırıp ısınmasını bekletiyor ve gariptir ki her seferinde hidrolik tüp çlaşımaya başlıyordu.

    Benim araçta ki debriyaj merkezi de hidrolik aynı sorun olabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Debriyaj merkezi patlamış. Geçmiş olsun. Sokulmusken debriyaj baskı balata değişimi yapılır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sorun büyük ihtimalle debriyaj merkezi arızası. Ama ilk etapta yağ kaçırıyor mu ona bakın eğer kaçak varsa basınç kaçırmasından dolayı da yapar. Kaçırma yapıyorsa, kaçağı önledikten sonra havasını da alın.



    Bende tam aksine debriyaj şişiyor:) Debriyaj balatamı stage 2'ye terfi etmem gerekiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yolcu07

    Debriyaj merkezi patlamış. Geçmiş olsun. Sokulmusken debriyaj baskı balata değişimi yapılır.

    Aracı yetkili servise çektirdim baskı balata + işçilik 1700 TL isteyen bir yere sökülmüşken dahi baskı balata değişimi yaptırtmam.

    Bana da debriyaj merkezi gibi geliyor yukarı da bir arkadaşın yazdığı gibi hidrolik muhabbeti ile ilgili olması muhtemel bakalım yarın belli olacak burada paylaşırım.
  • Arkadaşlar debriyaj üst merkezi değişecek işçilik dahil 800 TL ondan sonra baskı balata ve alt merkez durumuna bakılacakmış

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Debriyaj üst merkez değişti ve sorun düzeldi, iskonto ile işçilik dahil 620 liraya mál oldu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Fiat palio 2004 model 1.2 motor aracimla dik yokus ve virajli yokus cikarken virajda 2 den 1. vitese gececektim, debriyaj dipte kaldi yukari geri gelmedi.

    uzun yol yapmistim ve harareti yukselmisti, debriyaj oyle kaldi yolun kenarinda çekici cagirdim 30 dk falan bekledim, arac biraz soguyunca otururken tekrar denedim sertlesmisti pedal. kendi kendine geçti.

    bu durumu bilen biri aciklayabilir mi ? su an araci kullaniyorum sorun devam etmiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Davidzwezda kullanıcısına yanıt
    Debriyajda şişme başıma 2 defa geldi. Ayağınız debriyajın tersine sokun veya elinizle depriyajı yavaş yavaş yukarı ittirin sonra tekrar yavaş yavaş basın tekrsr yukarı yapa yapa havası alınıyor. Saçma ama ben böyle yapmıştım. Yoldan geçen bir abi yardım edip o demişti. 2. Kez yaşadıktan sonra debriyaj seti baskı balata değiştim.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Benim 90 model Passat 1.8 de yazın hiç sorun çıkarmayan debriyaj kışın özellikle çok soğuklarda pat diye düşerdi bir kere sanayiye çektirdim adam hidrolik deposunun ağzına bir kapak uydurup kapağı matkapla delip delikten hava bastı aynı zamanda çırağı pedalı eliyle indirip kaldırıyordu 10 15 pompalamadan sonra debriyaj duzeliyordu tekrar edince artık bu tamiri kendim yapmaya başlamıştım yılda iki üç kere yapardı yarım çay bardağı dot 4 ekleyip basardim havayı

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.