Bildirim
dci yakıt testi symbol 2007


Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü

Giriş
Mesaj
-
-
gayet iyi unutma SYMBOL 2007 de en çok satılan araç oldu. -
752 az be usta bende 2004 dci var en az 900 yaparım ş .içi ,uzun yolda 1000 i devirmek iş bil değil , demekki dur kalk trafiği fazla olan bir yerdesin -
ş.içi trafik sıkışıkta olsa, araç kullanma kriterlerine profesyonele yakın uyulursa dci motorda 900 km yi görmek hiçte zor değil, ş.dışı için ise 1200 km ler rahatça görülüyor. -
quote:
Orjinalden alıntı: oguz1
ş.içi trafik sıkışıkta olsa, araç kullanma kriterlerine profesyonele yakın uyulursa dci motorda 900 km yi görmek hiçte zor değil, ş.dışı için ise 1200 km ler rahatça görülüyor.
1200 ? mü , ben aracımda 1075 i gördüm tabi göstergede 75 yazıyordu sonra korktum mazot bitecek yolda kalıcam diye tekrar depoyu fulledim demekki daha gidermişim , şu renoya helal olsun valla motor 8v. intercooler yok , teknoloji eski ama ne yapıyor ne ediyor diğer bi çok teknolojik motordan hem daha seri süratli vede az yakıyor , diğer rakipi uluslar arası ödül aldı üstelik -
oguz1 kardeş şu bahsettiğin kırıterleri biraz acarsan sevinirim profosyeneller yada yakını olanlar nasıl kullanıyor neye dikkat atmekgerek bi püf noktası varsa bana yardımcı olursan sevinirim ben ilk kez renault ve dizel kullanıyorum teşekkürler -
Birde bu arac ışıkyandıkdan sonra kaç km gider bilen dostlar varsa yardımcı olsun teşekkürler -
clio 1.5dci 65hp istanbul-ankara otobanında ve yüksek süratte bir depo 650km civarında -
quote:
Orjinalden alıntı: damat72
oguz1 kardeş şu bahsettiğin kırıterleri biraz acarsan sevinirim profosyeneller yada yakını olanlar nasıl kullanıyor neye dikkat atmekgerek bi püf noktası varsa bana yardımcı olursan sevinirim ben ilk kez renault ve dizel kullanıyorum teşekkürler
Şimdi iş yerindeyim, buradan yazarsam sadece özet yazmış olacağım yazılı ve kalıcı olarak akşam yazarım, takip lütfen. -
quote:
Orjinalden alıntı: damat72
Birde bu arac ışıkyandıkdan sonra kaç km gider bilen dostlar varsa yardımcı olsun teşekkürler
110 km gider diiye biliyorum. -
Arkadaşlar bende dacia logan var 1.5 dci 65 beygir sanırım ortak motor kullanıyoruz depoyu fullüyorum şehir içi 850 km civarında ışık yanıyo. ışık yanar yanmaz takrar depoyu doldurursam 46 litre civarı alıyo demekki işık depoda 3-4 litre varken yanıyo. Uzun yolda 215 km sonra tekrara fullemiştim 8.60litre mazot almıştı bir kez -
quote:
Orjinalden alıntı: damat72
oguz1 kardeş şu bahsettiğin kırıterleri biraz acarsan sevinirim profosyeneller yada yakını olanlar nasıl kullanıyor neye dikkat atmekgerek bi püf noktası varsa bana yardımcı olursan sevinirim ben ilk kez renault ve dizel kullanıyorum teşekkürler
Her geçen gün artan akaryakıt fiyatları tüketicilerin farklı çözümlere başvurmasına yol açıyor. Kimi dizel araç satın alırken kimisi de LPG dönüşümünü tercih ediyor. Aslında hangi yakıt türünü kullanırsanız kullanın az tüketmek tamamen sizin elinizde.
İçten yanmalı motorların tümü güç üretebilmek için bir yakıta ihtiyaç duyarlar. Günümüzde bu tip motorlarda benzin, motorin ve LPG gibi yakıtlar kullanılıyor. Bu ürünlerin fiyatlarıysa her geçen gün yükseliyor. Hazırladığımız özel dosyayı okuyarak yakıt tüketiminizi minimuma düşürmek elinizde.
Bir sorun mu var?
Otomobiller öncelikle konforlu ulaşım sağlamak amacıyla üretilirler. Sonraysa yakıt tüketiminin düşük olması için üreticiler emek harcarlar. Pek çoğumuz aşırı lüks ama kilometre başına fazlaca yakıt tüketen bir otomobille dolaşmak istemez. Sunduğu konforun yanında, yakıt tüketimi de otomobillerin tercih edilirliğini belirleyen faktörlerden birisi. Peki ya ilk aldığınızda otomobiliniz sizi yakıt tüketimi yönünden memnun ederken, artık ciddi miktarda mali külfet getirmeye başladıysa… Aracınızın gerçekten fazla yakıt yaktığını nasıl anlarsınız? İşte ip uçları…
• Motorun çekişinde azalma olur.
• Egzoz gazı siyah renktedir ve benzin kokar.
• Egzoz borusu içinde karbon isi oluşur.
• Egzozda patırtılı patlama sesleri olur
• Motor soğukken kolay, sıcakken güç çalışır.
En geçerli tespit yöntemiyse yakıt tüketiminizi sıkça ölçmektir. Aracınızın fazla yakıt yakıp yakmadığının tespitini yapmak için, bir litre benzinle kaç kilometre yol gittiğinizi bilmeniz gerekir. Bunun için yakıt deponuzu, akaryakıt istasyonundaki tabanca otomatik olarak yakıtı kesinceye kadar doldurun. Bu sırada günlük kilometre saatinizi sıfırlayın. Ardından normal kullanımda otomobilinizi sürün. Diyelim aracınızın deposunu doldurduktan sonra 250 km yol yapmışsınız. Yeniden akaryakıt istasyonuna gittiğinizde aynı şekilde tabanca otomatik atana kadar doldurun ve doldurduğunuz miktarı not edin. Bu rakam sizin 250 km’de harcadığınız akaryakıtı temsil etmektedir. Diyelim ki 15 litre rakamını elde ettiniz. Basit bir hesapla 15*100/250 ile 100 kilometrede 6 litre akaryakıt tükettiğinizi öğrenebilirsiniz. Bu araştırmayı sıklıkla yaparak akaryakıt tüketiminizdeki artışları kolaylıkla fark edebilirsiniz.
Bir araçta yakıt tasarrufundan bahsetmeden önce, fazla yakıt harcamasının nedenlerini açıklamak yerinde olur. Aracın fazla yakıt harcamasının nedenlerini iki grupta toplamak mümkündür. Birincisi araçtan kaynaklanan kusurlar, ikincisi ise sürücüden kaynaklanan kusurlar.
Eğer otomobiliniz son günlerde fazla yakıt tüketmeye başlamışsa vakit geçirmeden servisinizin yolunu tutun. Çünkü birkaç küçük önlemle yakıt tüketimini kontrol altında tutabilirsiniz.
Tedbirinizi almadan önce otomobilinizdeki onarılması gereken yerler hakkında teşhisinizi doğru koyun. Bazı basit onarım teknikleri ile aşırı yakıt tüketiminde tasarrufu kolaylıkla sağlayabilirsiniz. Bütün iş bunun yöntemini iyi bilmekte yatıyor.
Hangi bakımlara dikkat etmeliyiz?
1. Motorunuzun ayar ve bakımlarını düzenli olarak ve uzman kişilere yaptırın.
Bu ayar bakımlarında;
• Hava filtresinin temizliğine dikkat edin. Tıkanmış hava filtresi yakıt tüketimini arttırır.
• Distribütör platin ayarını katalog değerine ayarlatın. Değerinde olmaması yakıt tüketimini arttırır.
• Akümülatör ve bağlantı kablolarının bozukluğu motor verimini düşürür. Değerinde olmaması yakıt tüketimini arttırır.
• Bujilerin arızalı ve ayarsız olması yakıt tüketimini arttırır.
• Karbüratörün bakımını yaptırın.
• Rölanti devri katalog değerinde olmalı. Yüksek devir yakıt tüketimini arttırır.
2. Fren balataları sıkı ise tekerlek dönüşü zorlanır. Yakıt tüketimi artar.
3. Debriyajın kaydırması yakıt tüketimini arttırır.
4. Ön düzen ayarlarını her zaman kontrol ettirin. Lastik havalarını da sıkça kontrol edin. Bozuk ayarlar yakıt tüketimini artırır.
Kullanırken nasıl düşüreceğiz?
1. Önünüzdeki aracı çok yakından takip etmeyin. Zira devamlı olarak ya fren pedalına ya da gaza pedalına basarsınız. Ani fren ve ardından gaz basmak yakıt tüketimini arttırır.
2. Şehirlerarası yolda 80-90 km/s hızı aşmayınız. 90 km/s'nin üstünde her kilometre yakıt tüketimini yüzde 1 arttırır.
3. Motorunuzun ısısı yakıt tüketimini etkiler. İlk hareketten önce motorun ısınması için en fazla 30 saniye bekleyin. Fazla ısınmasını beklemek yakıt tüketimini arttırır. Soğuk motorda yakıt sarfiyatı fazladır. Motor tam ısınmadan yapılan yolculuklardan (özellikle kısa mesafelerden) kaçının.
4. Yakıt deponuzun hatalı doldurulması yakıt tüketimini arttırır. Deponuzu mümkünse pompanın yavaş hızı ile doldurun. Depo hiçbir zaman ağzına kadar doldurulmamalı. Depoyu daima dolu bulundurun. Çünkü az benzinde buharlaşma daha fazladır.
5. Klima yakıt tüketimini artırır. Bu ekipmanı ihtiyacınız oldukça kullanın. Sıcak aracı ilk etapta çalıştırırken camları açarak soğutmaya çalışın. Ardından klimaya başvurun.
6. Tavan bagajı yakıt tüketimini artırır. Kullanmadığınız zamanlarda bu parçayı sökün.
7. Yolculuk halindeyken camları açmak rüzgar direncini artıracağından yakıt tüketimini yükseltecektir.
Doğru park edin daha az tüketin!
Aracınızı park ederken dikkat etmeniz gereken en önemli nokta; zor manevraları park ederken yapmanız, parktan çıkarken yapmamanızdır. Aracın sıcak olduğu zaman yapılan zorlayıcı manevralar aracı pek fazla etkilemezken soğuk bir araçla aynı manevraları yapmanız daha fazla yakıt tüketmenize sebebiyet verecektir. Aslında en doğrusu çıkarken manevra yapmanıza gerek kalmayacak şekilde park etmektir. Sıkışık park yerlerinden çıkarken klima, silecek gibi çalışan aksamları durdurmanız gücün elektronik direksiyon motoruna devrolmasını, böylece yakıttan tasarruf etmenizi sağlayacaktır. Deponuz yeni doldurulmuş ise aracınızı yokuşta burnu aşağıya gelecek şekilde park edin. Yüksek sıcaklıklarda benzinin buharlaşması daha fazla olacağından aracınızı mümkün olduğunca gölge bir yere park edin. Ayrıca bu uygulama klimaya olan ihtiyacı azaltacağından yine yakıt tüketimini düşürecektir.
-
ARKADAŞLAR HERKEZE SONSUZ TEŞEKKÜRLER BAKALIM 2. DEPO İLE KAC KM GİDEBİLECEGİM 2. DEPO BİTİMİNDE GÖRÜŞMEK ÜZERE HERKEZE İYİ SÜRÜŞLER
Sayfa:
1
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X