Şimdi Ara

Kaliteli buji markası?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
0
Favori
31.985
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • arkadaslar haftasonu bujılerımı değiştirmeyı dusunuyorum aracım fiat uno70s daha oncelerı orjınal bujısını kulladım ama degısık bısey takmak ıstıyorum. performans alabılecegım buji markası ve modeli nelerdir daha önce kullandıgınız bujılerden yorum yapabılırmısınız yada kesınlıkle alma dedıgınınz bujıler nelerdır?çift tırnak vs gıbı seyler var konuyla ılgılı bılgılı arkadaslardan yardım beklıyorum.
    herkese tesekkurler..



  • Bu konuda champion ,Bosch, NGK, acdelco vb birçok kaliteli marka mevcuttur. Ancak tırnak sayısı gibi hususlar iyice araştırılmadan takılmaması bana göre daha uygundur.Bu konuda araç katalogunuzun önerdiği tipte uygun fiyatlı bir ürünü seçebilirsiniz.Sadece tırnağın üzerindekşi kaplama çeşidi elektrik iletimi artı yönde etkileyeceği için buna dikkat edilmesi gerekebilir.(mesela platin , iridyum vb )

    http://www.acdelco.com/parts/sparkplugs/

    çapraz kodlama için bir katalog bulmak gereklidir.şu an için bulabildiğim işinizi görür mü bilmiyorum ama bir gözden geçiriniz.

    http://www.clubplug.net/cross.html




  • tabiki lancia (çift tırnak)
    Klaliteli hemde ucuz.Orjinal yedek parçacı
  • Lancia taktırma!Lancia çift tırnaklı buji 1 yıl dayandı araba çalışmaz oldu bujileri söküp baktığımızda tamamen paslanmış olduğunu gördük.Bujileri bosch 4 tırnaklı bujiyle değiştirdim araba canavar oldu.
  • bosch kaliteli



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi konyaspor207 -- 21 Mayıs 2008; 23:22:27 >
  • ben bosch süper 4 taktırmıştım bir zamanlar. Performansa etkisi oluyor az çok ama duydum ki tam perfromans için buji kablolarınında yenilenmesi ona uygun olması gerekiyormuş. Çift tırnak da uygundur. iridyum bujiler çok pahalıymış sordum adama eski model arabalarda gerekyok dedi verdiğin paraya değmez dedi.

    Bu yaz değişirecem bujileri bosch servise gidiyorum artık sanırım bosch taktırım gene ama ekstradan 4 baş diye 50 60 milyon vermem açıkcası çok bi farkı yok
  • yazılımcı online arkadaşımızın cevabına katılıyorum. Sadece buji değiştirmekle performans artışı olması biraz şansa biraz da aracınızın bunu kaldırmasına bağlı oluyor.kaliteli bujiden beklentimiz aracınızın ateşleme kabileyetini yüzdesel olarak büyük bir isabetle vermesidir.yani bir kıvılcım üretme kabileyeti olan bir sistemin son parçası olan bujiye gleen voltaj ve kalan kısa zamnda en güçlü ve uzun mm cinsinden ateşleme yapabilmesidir.Atrıca benim kaliteden beklentim tırnağın kolay deforme olmaması ve dayanıklı olması , ateşleme kabileyetinin ilk alındığı gibi ömrünün sonunda da bunu yüzdesel olarak kaybetmeden verebilmesidir.
    bu kadar laftan sonra tek bir marka buji ismi vermedim. Yukarıda yazdıklarım bu işin büyük pazar payına sahip ve fiyat olarak alınabilir aralıklardaki bujileridir.Bir bosch veya champion arasında aracınız açısından büyük bir fark bulunmaz.Tabbiki altınızdaki araca da bağlı bir AMG için aynı şeyi söyleyemem.Burada kritik olan hangi bujinin numarası hangi bujiye birebir uyar ve performans verir.Birde elektriği iyi iletmesi solayısıyla pahalı metaller genelde küçük de olsa fark atabiliyorlar.Bir iridyum metali ile standart bir demirin iletimi bir olmaz. Bu konuda elektrik açsından bakır , gümüşi altın diye gider ve pahalı elektronik cihazlarda altın kaplama bapğlantı elemanları kullnılır.Ancka burada iş kıvılcım ve ısı olduğunda platin iridyum gibi sert madenler daha iyi performans veriyorlar.Ancak parası yüksek ise kesinlikle değmez. tabii kiyine aracına ve Hp gücüne bağlı.

    Aklınızda kalması gereken performans kriteti şudur , eğer aracınızın hacmi küçük ve HP değeri standartların üstünde veya çok üstündeyse , bu gücü sürekli ve kesintisiz alabilmek için yüksek devirlerde güçlü ve iyi bir ateşleme yapılması lazımdır.Zaman kısalınca ateşleme hatası veay atlama güç düşüşü ve gecikme olarak hissedilir.bu yüzden yarış otolarında en önemşli şeylerden biri yüksek voltaj üreten endüksiyon bobini veya komple distributor diyelim ve kabloya ek olarak bu voltajı ve akımı hatasız verebilecek bir buji olması şarttır.
    marka olayı ben pek bilmem ama son günlerde 1400 cc araçlarda çok yüksek güçte araçlar duyuyorum.sağolsun genç arkadaşlar, çok meraklılar boyna yazıyorlar.Şu kadar beygir diye, iste böyle motorlarda ateşleme çok önem arzeder , belki araç fiyatı ucuz olabilir ama bir v8 den daha önemli ve kaliteli bujiye ihtiyaç olduğu yüksek ihtimaldir.




  • eline sağlık hocam güzel açıklamışsın
  • bosch tan sasma
  • Kardes arabani assagilamiyorum yanlis anlamada uno dan nasil bir performans bekliorsun yardimci olalalim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bosch en iyi bence. Alman malı sonuçta.
  • Arabada Eyquem takılı. Çekişi fena değil. Kısmetse değişim zamanı gelince Champion ayarlayacağım. Bir de onun tadına bakayım.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.