Şimdi Ara

Control (2019) [PC ANA KONU] (11. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
237
Cevap
6
Favori
18.988
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Oyunu bitirdim, hikayeden zerre bişey anlamadım, haritada toplam oyun süresinde 4-5 kere göreve başlamak adına kayboldum. Bana toplam 1 saat zaman kaybettirmiştir.
    Ne başını ne sonunu hikaye namına çok anlaşılabilir olmamış oyun.

    Grafikler harika ama dx 12 de texture yükleme sorunu var sanırım
    Oynanış, karakter tepkileri, süpergüç kullanımı falan kendini aşmış oyun. Saatlerce oynayabilirsin yani bence.

    2. Oyunu gelecekse daha anlaşılabilir harita ve hikaye ile gelse daha iyi olur bence.
  • Oyuna yeni başladım ben de. Gerforce Now ile oynuyorum, RTX ile grafikler harika.

    Hikayeyi açık etmiyorlar oyunun başında, topladığım dökümanlarla, videolarla hikaye şekillenecek gibi.

    Oyundaki her bir tabloya, fotoğrafa dikkatle bakıyorum. Dün akşam ilk boss'u geçtikten sonra Emily Pope'un elindeki not kağıdına oyunun kendi fotoğraf moduyla yaklaşayım dedim. Adamlar resmen üşenmemiş notlar yazmışlar. Notlarda; Why She, HRASS --> HISS --> Jesse üçgeni var ve bir takım test numaraları vs. yazılmış. Çok ilginç.

    Şuraya çektiğim resimleri bırakayım :

    Control (2019) [PC ANA KONU]

    Control (2019) [PC ANA KONU]



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi drowen -- 19 Nisan 2021; 15:56:2 >




  • Şuraya ufak bir yazı bırakayım oyun hakkında yazdığım inceleme yorumlama babında.


    https://www.oyundefterim.com/post/control-4-9-aral%C4%B1k-2020

  • Ana oyunu bitirdim dlc geçtim fakat ana oyun beni doyurdu dlc illa oynamalı mıyım
  • 17.06.2021 saat 18:00'a kadar Epic Games'de ücretisz.Kütüphanenize eklemeyi unutmayın.


    https://www.epicgames.com/store/tr/p/control

  • quote:

    Orijinalden alıntı: arman09

    Ana oyunu bitirdim dlc geçtim fakat ana oyun beni doyurdu dlc illa oynamalı mıyım

    Hazır ücretsiz olmuşken cevaplayayım sorunuzu da. Bence en az 1 -2 hafta ara verin sonra DLC daha tatlı geliyor.

  • Senaryosu ile ilgili bir sorum var.

    DLC'nin senaryosu kısa mı, uzun mu? Ps4 için deluxe hesap arıyorum bulamıyorum. Bir tane standart versiyon hesabı bulabildim sadece. Senaryodan bişeyler kaçırmak, eksik kalmak ta istemiyorum.

    Standart versiyonu oynayıp DLC'yi YouTube'dan izlesem tadı kaçar mı. DLC'de ki ek senaryo Alan Wake ile alakalıymış sanırım. Alan Wake'i de çok sevmiştim.

    Yardımcı olabilen olursa teşekkür ederim.
  • Remedy'ye yakıştıramadığım bir oyun olmuş. Max Payne 1 ve 2 gibi efsane oyunlara imza atan firmadan böyle bir oyun çıkması beni şaşırttı. Özellikle de hikaye ve atmosfer kısmında beni yanılttı. Max Payne'ın o atmosferinin verdiği heyecanı bu oyundaki atmosferden alamadım.


    GRAFİK VE PERFORMANS: Performansa fazla değinmeyeceğim çünkü oyunu Geforce Now'da oynadım bu yüzden bilhassa performans açısından bir sıkıntı yaşamadım. Sadece şu dikkatimi çekti fast travel yapınca, asansörle başka bir yere geçince veya öldüğümüzde yükleme süresi bana biraz uzun geldi.


    Görselliğe gelirsek; oyunda zaten hepi topu ana karakterimizle birlikte 3-4 tane karakter var ama ona rağmen özellikle yüz modellemeleri bana açıkçası kötü geldi. Bunun dışında karakterlerin jest ve mimikleri adeta yok gibi. Karakterler aşırı yapay duruyor bu yüzden. Ana karakterimizin mesela yüzü çok pürüzsüz hiç gerçekçi, detaylı değil. Bunun dışında gözlerine falan dikkatle bakarsanız aşırı bir donukluk mevcut. Belki de birçok kişi bu yüzden karaktere ısınamadı. Yüksek kalite bir oyuna bu çizimleri yakıştıramadım.


    Mekan tasarımlarına gelirsek (grafik olarak) zaten kapalı bir atmosferde ve genelde ofis tipi yerde geçen bir oyunda mekan tasarımı ve çevre tasarımı bir zahmet güzel olsun. Bu konu bana göre fazla abartılıyor.


    HUD/UI: Belki bu konuyu dile getiren ilk insan olabilirim. Oyunda daha oynamaya başladığım ilk andan itibaren kesinlikle beni rahatsız eden şeylerden biri oyundaki Hp barları oldu. Minimalistliğin ve sadeliğin son zamanlarda tadı kaçmaya başladı. Paint'te düz bir çizgi çekip hp barı olarak bunu koymuşlar resmen. Bu HUD ve oyun içi arayüz tasarımını kesinlikle beğenmedim.


    FİZİK MOTORU: Fena değil. Fakat telekinezi yeteneğini kullanmak dışında oyunda bana göre fizik motoru hakkında fazla değerlendirme yapılabilecek bir şey yok. O yetenek de gayet güzel ve özgün bir mekanik olmuş.


    HARİTA ve MEKANLAR: Oyundaki beni en gıcık eden şeylerden biri. Bu oyun klostrofobisi olmayan insanı bile klostrofobi sahibi yapabilir. Kapalı ve boğucu mekanlarda yeri geliyor saatlerce dönüp dolaşıp yolunuzu bulmaya çalışıyorsunuz. Map, nerede olduğunuzu doğru olarak göstermiyor, alt kat-üst kat ayrımı bile yok. Sırf bu yüzden bile dibinizdeki yeri bulamayabilirsiniz. Bazen aynı yerde saatlerce turladığım, kaybolduğum oldu. Bu oyun yön duygunuzu kaybettirebilir size. Bir de oyunda geçtiğimiz yerlere tekrar tekrar geri dönmemiz gereken durumlar oluyor, bu daha da katlanılmaz hale getiriyor durumu. Fast travel her zaman işe yaramıyor bu konuda.


    DÜŞMANLAR: Oyunda zorluk ayarı yok, bunu anladım ama o zaman böyle bir şey yapıyorsanız da en azından oyunu kolaydan zora doğru gidecek şekilde düzenleyebilirdiniz. Fakat bu oyunda baya karışık, oyunun bazı yerlerinde bizi zorlayan aynı düşmanlar bazı yerlerinde de kolay yem oluyorlar. Dengesizlik söz konusu zorlukta. Bunun dışında oyunun daha en başlarındaki 1'nci boss bile çok zorlayıcı, 10-15 dakikanızı alabilir onu geçmek. Genel olarak oyun biraz zor onu söyleyeyim. Bir de oyun çok uzun olduğu için daha da çekilmez olabiliyor. Bazen sırf vur vur-ilerle gibi düz bir oyun hissiyatı veriyor.


    Bir de maalesef benim sevmediğim şeylerden biri olan jump scare olayı bu oyunda da birazcık var. Korku oyunu mu yapmaya çalıştınız, gerilimli aksiyon oyunu mu belli olmuyor bazen. Korku öğeleri anlamsız geldi oyundaki.


    HİKAYE: Oyun hikaye kısmında bence baya zayıf. Doğru düzgün ne olduğu anlatılamıyor. Çoğu kişi, bulunan dökümanların okunması, izlenmesi ve dinlenmesi gerektiğini söylüyor. Kusura bakmayın ama o zaman ben kitap okurum, film izlerim daha iyi. Ben oyun oynuyorum, kitap okumuyorum burada. Yani bu oyun içerisindeki bulunan öğelerle hikayenin büyük kısmını anlatmaya çalışmak bana çok anlamsız geliyor. Max Payne 1 ve 2'de de bu tarz yan öğeler vardı ("Captain BaseBall Bat Boy" muhabbetleri falan vardı hatta eğlenceliydi de) ama daha azdı ve en azından yan öğelere bakmayıp sadece oyunu oynayarak da hikayenin büyük çoğunluğu (veyahut da ana hatları) anlaşılabiliyordu. Bu oyunda bu yok işte, hikayenin büyük kısmı oyunun kendisinden ziyade yan öğe olan dökümanlara gömülmüş.


    Ben açıkçası bunlara hiç bakmadım desem yeridir. Bu da benim sorunum değil oyunu yapanların sorunu. Bunu düşünmek zorundalar. Sonuçta siz roman yazmıyorsunuz, oyun senaryosu oluşturuyorsunuz. Buna göre yedirmeniz lazımdı. Oyun salt RPG türünde bir oyun olsa yine bir nebze anlarım da o da değil. Düz aksiyon oyunu. Ve şunu da söyleyeyim oyunlarda hikayeye önem veren biri olarak bu yorumu yapıyorum.


    OYNANIŞ: Büyük oranda beğendim, vuruş hissiyatı falan gayet yerinde. Sadece ufak bir şey; keşke aynı anda oyun içerisinde farklı silahlar ya da silah modlarını kullanabilseydik (oyun akışını durdurmadan). Bir de düşmanlara bir şey fırlatınca silahtan daha fazla hasar verebilmek bir tık mantıksız geldi.


    ---------------


    Son olarak genel değerlendirme adına söyleyecek olursam oyun bana göre çok uzun ve bu uzunluğuna oranla da açıkçası sıkıcılığı yüksek, sürekliliği düşük; finaliyle hayal kırıklığı olan ve hikaye bakımından da çok düz bir aksiyon oyunu (sırf vur vur-ilerle) olmuş.





  • Oyun içi kostümler nasıl açılıyor acaba ? YouTube de İngilizce pek anlayamadım. Gösterilen lokasyonlara gidiyorum ama kostüm yok.. Oyunu bitirmek üzereyim polaristeyim hala kıyafet değiştiremedim.
  • Yuvarlak ışınlanma noktaları var sanırım oradan kıyafet değiştirilebiliyordu.

  • Suppose27now kullanıcısına yanıt

    Tam olarak nasıl anlamadım.. Bu kiyafetler kilitli mi, yoksa lokasyondan alınabiliyor mu ? Youtube de sağ olsunlar sadece lokasyon gösteriyor. Türkçe içerik hazırlayan böyle verimli arkadaşlar yok maalesef bakamadım.

  • Bu oyunu 1 saat oynadım, oo grafik ve fizikler güzelmiş dedim bir daha da oyunu açmadım. Bir oyun, oyuncuyu gameplay'i ile eğlendirmesi lazım yada hikayesi ile ilgisini çekmesi lazım bana göre ikisi de bu oyunda yok, sanırım bir daha şöyle bir bakıp bitirmeden sileceğim.


    Remedy kafayı bu tarz bilim kurguyla bozmuş ayrıca. Quantum break'te buna benzer bir oyundu.


    Yahu yapsana şöyle güzel grafiklerle Alan wake oyunu.


    Max Payne'i siz yarattınız, yapın yine o ayarda bir aksiyon oyunu. Adı max payne olmasın, Jhon Mc Clay olsun ne olacak  




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi x3x -- 3 Ağustos 2021; 16:49:41 >
  • Arkadaşlar bu oyunun hikayesini türkçe olarak uzun uzun anlatan bir yazı veya video var mı acaba

  • Crisis Management Trophy alabilen var mı acaba ? O kupayı anlamadım, youtube dan baktım farklı lokasyonlarda düşman öldürüyor, ben o lokasyonlara gidince o varlıklar olmuyor, anlamadım gitti..

  • x3x kullanıcısına yanıt

    Hocam gameplay ile eğlendirmek lazım demiş siniz, sonra alan wake yap demişsiniz :)

    Control'de metroidvania elementleri var. Oynadıkca açılıyor oyun. Eğer ayarlar kısmından alınan hasarı da azaltirsaniz belli bir şeyden sonra tam bir güç fantezisine dönüşüyor oyun.

  • keremec kullanıcısına yanıt

    Alan wake hikaye ve atmosferden kurtarıyor yoksa aynen onun da gameplayi pek zevkli değil.


    Bir de dediğim gibi remedy bıraksın artık şu saçma bilim kurgu işlerini max payne ayarında bir oyun yapsalar milyonlarca satacak hala garip garip oyunlar yapıyorlar..

  • x3x kullanıcısına yanıt

    Ben controlun gameplayini çok beğendim, alan waketen ise çok sıkıldım. Alan wakete belli bir yerden sonra bitsin artık moduna girmistim.

    Açıkcasi beb quantum break i de çok sevmistim. Bilim kurgu hoşuma gidiyor benim:) Bu tarz şeylere ilginiz varsa çok daha eğlenceli oluyor oyun. Sevmiyorsanız tabi, pek bir anlamı olmuyuyor. Oyuncular tarafindan dizi mi cekiyon, oyun mu yapiyon tepkileri gelince, Sam Lake bu sefer Controlde soyut bir hikaye anlatimina gitti. Cidden derin bir lore var oyunda ama ben pek not okumayı seven bir oyuncu değilim, tam anlamıyla anlamak için bu nlari okumak lazım ve açıkçası pek bana gore degil. Atmosfer olarak Control bence yine Alan Wakeden çok daha başarılı bir oyun. Oyun çok güçlü yeteneklere sahip olmaniza rağmen yeri gelince sizi gerebiliyor. Karşıdaki bilinmezlik çok daha farklı bir hava katıyor oyuna. Tabi ben sanat tarzını beğendiğim için bana böyle geliyor olabilir.

  • Arkadaşlar Burn the Dark yan görevi DLC'nin başlangıcı mı yoksa ana oyunun bir yan görevi mi anlayamadım? Ayrıca oyunu bitireceğim az kaldı. DLC'leri nasıl oynayacağım bittikten sonra. Görevler ana oyuna mı düşüyor yoksa menüler mi açılıyor ana menüde?

  • Remedy'nin Quantum Break'le yaşadığı hezimetin kat be kat acısını Control de çıkarıp tekrardan kendini iyi geliştiricilerden biri olarak hatırlatması baya güzel bir şey. Control özellikle oynanış ve mekan tasarımları açısından çok güzel iken senaryosu ise cılkını çıkartmadan gizemli bir şekilde anlatmayı başarıyor üstelik ucu açık da bitiyor. Control 2 veya olası bir devam oyununu merakla bekliyorum ama sanırım devam oyunu yapmayı pek istemiyorlar. Hatta Remedy'nin bir sonraki oyununu (Alan Wake Remastered'ı saymıyorum  ) merakla bekliyorum.


    @mtnei Hocam bahsettiğiniz görev yanılmıyorsam AWE DLC'sinin yan görevi. Her iki DLC de elinizde varsa Foundation DLC'si oyunu bitirdikten sonra, AWE DLC'si ise Face of the Enemy görevinden sonra açılıyor. Nasıl açıldığını detaylı olarak aşağıda ki linkten bakabilirsiniz. Ayrıca aşağıda ki video da Burn The Dark görevinde işinize yarayabilir tabi bakmak isterseniz  


    DLC'lerin nasıl açılır: https://www.eurogamer.net/articles/control-how-to-start-the-foundation-dlc-awe-dlc-7045


    Abyx Gamingyoutube
    In this video, I am going to show you all the darkness locations for the "Another Fine Mess: Burn The Dark" Side Mission in Control's DLC: AWE. Timestamps for the Utility Corridor, Eagle Limited AWE, and Service Ducts are in the description of the video and YouTube player. Hope this helps you in some way, thank you for watching 0:00 Utility Corridor 1:25 Eagle Limited AWE 2:25 Service Ducts Subscribe or become a member to support the channel! https://www.youtube.com/channel/UCSk7uDyfQ4FLSq_iFFwNrhg/join Gameplay for AWE, the second expansion for Control, the blockbuster title by Remedy Games. #Control #ControlAWE
    https://www.youtube.com/watch?v=EShl6WD_BO8




  • Hudson51 kullanıcısına yanıt

    Sağolun hocam cevap için. Control (2019) [PC ANA KONU] 

  • 
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.