DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
Yeni DH Mobil Uygulama herkese açık beta sürümü kullanıma açıldı. Gizle Şimdi Dene
conta yanması nasıl anlaşılır
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: .twin.turbo., genclik17 Daha Az
2 Kayıtlı Üye, 1 Mobil Kullanıcı  ( 1 Mobil Cihaz  )
160
Cevap
14
Favori
326.185
Tıklama
Konudaki Resimler
Mesaj Tarihine Göre En Beğenilen Son Ekleneneler
Seçimimi Hatırla
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
    • Firma Yetkilisi
      8076 Mesaj
      01 Aralık 2009 12:45:03 Konu Sahibi
      forumda bi konuda görmüştüm arac conta yakmış 400 tl masraf var vs diye söylenmişti ( broadway için )

      aklıma takıldı bu conta yakma olayı nasıl anlaşılır conta yakmış araba ne gibi problemler yapar



      |
      |
      _____________________________

      fiyatlar ve iletişim için http://www.fahrikuyumculuk.com email:ferhatde@hotmail.com 0535 619 77 30
    • Yarbay
      2606 Mesaj
      01 Aralık 2009 12:46:37
      araba gitmez heralde gitse bile arızalı oldugu bariz anlaşıır.



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi honda04 -- 1 Aralık 2009; 12:48:19 >
      |
      |
      _____________________________

      jdm style
    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      1 Not
      01 Aralık 2009 12:51:38
      Sürekli hararet yapar. Esli şirkette iken Tempra vardı. Yağını değiştirdim ve 2 gün sonra araba seyir halinde sürekli hararet yapmaya başladı. Yıl 1997 ve araba 93 model Tempra SX. Zincirlikuyu'dan Esenyurt - Topkapı - Demirkapı ve Zincirlikuyu güzergahı boyunca hararet yaptı ve sürekli durup su ilava ettim. EN sonunda geldim servise sordum yağ ve su karışmış contayı yakmışsın dediler.
      |
      |
      _____________________________


      2005 Renault Clio Symbol 1.4 8V-75 HP - A.C/Authantique
      İstanbul - 1975
    • Yarbay
      3878 Mesaj
      01 Aralık 2009 16:07:46
      hararetten...
      |
      |
      _____________________________

      o araba alınır mı? bu araba satılır mı? ona bu kadar para verilir mi? bu araba o kadar etmezz... sen olsaydın ne alırdın, ben olsaydım nasıl satardım. yok benim arabam çok yakıyor, şu marka olsaymış daha iyiymiş... şu para olsun az yaksın çok kaçsın parçası vergisi ucuz olsun, hemen elden çıksın, yok sen delimisin ona kadar arabamı yoktu... EL AYA ÇIKTI, BİZDE HEP AYNI TATAVA...
    • Yarbay
      4694 Mesaj
      01 Aralık 2009 16:09:19
      radyatör kapağını açıp suya bakın...
      yağ ve su karışık ise conta yanmıştır...
      |
      |
      _____________________________


      D.H. NEDEN BİR OTOMOBİL MARKAMIZ YOK? GRUBU
    • Yarbay
      3775 Mesaj
      01 Aralık 2009 16:12:26
      conta yanması durumunu anlamak için bir kaç kontrol noktası var :

      1) genleşme kabı : genleşme kabındaki suya bakılır. bu suda yarı sarımtırak rengi dönme ve köpüklenme belirtileri varsa conta motor yağını soğutma suyuna kaçırıyor yani conta yanmış demektir.

      2) motor yağı : yağ kontrol çubuğu çekilip, ucundaki yağ iki parmak arasına alınıp parmaklar birbirine sürülerek akışkanlık kontrol edilir. eğer bu yağ olması gerektiği gibi akışkan değilse ve su karışmış gibi bir his uyandırıyorsa conta soğutma suyunu yağ haznesine kaçırıyor demektir.

      3) egsozt çıkışı : egzost çıkışından normal hava sıcaklığında yani kışın soğuk havada ısınan motordan gözlemlenecek nem yoğunlaşması harici, beyaz duman çıkışı veya su damlaması görünüyorsa, conta hasarlı, soğutma suyu yanma odalarına gidip ordan egzostan atılıyor demektir.

      4) silindir kompresyonları / karter havalandırması : silindirlerin kompresyonları sıkıştırma değerleri) bir manometre ile ölçülüp, basınç düşüşü var mı diye kontrol edilir. yine karterin havalandırma hortumuna bakılıp üfleme tabir edilen yüksek oranlı hava çıkışı gözleniyorsa contadan sıkıştırma basıncı kartere kaçıyor olabilir. ancak bu son madde tek başına contaya bağlı olmayabilir, segmanların eksimiş olmasından da kaynaklı olabilir ki bununla birlikte hafiften yağ yakma da gözlenebilir.

      tüm bu kontrol noktaları tek başına değil, hepsi birarada kontrol edilip ondan sonra değerlendirilerek bir kanıya varmak en doğrusudur.

      contası yanık araçta çekişten düşme yani güç kaybı, sürekli yüksek hararet yapması ve hararetin kontrol altında tutulamaması, yoğun miktarda yağ eksilmesi ve yine soğutma suyu kaybı da gözlenir.

      bu durumda kullanılırsa ne olur ? :

      1) yağa karışan su, yağın akışkanlığını ve yağlayıcılığını bozacağından, yağlama ihtiyacı duyulan bölgelerde hatalı yağlama ve buna bağlı olarak ilerleyen zamanlarda yataklarda, subap bölgelerinde, iticilerde, subaplarda hasarlara yol açabilir.

      2) hararete bağlı üst kapak gönyesinin iyice bozulması ve taşlama gerektirmesi durumları söz konusu olabilir.

      3) daha da ileride aracın çalışamaması gibi sorunlar meydana gelebilir.

      conta yanması ciddi bir durumdur ve ihmal edilmeden ve bu vaziyette uzun süre kullanılmadan hemen düzeltilmesi gerekir... yani bu bir hastalıktır ve tedavi gerektirir...
      _____________________________

      Yiğit harpte, dost dertte, olgun adam hiddette belli olur...
    • Yarbay
      3016 Mesaj
      01 Aralık 2009 16:13:42
      contanın yandığı yer önemli.silindirler arasımı?su kanalı tarafımı?yağ kanalı tarafımı?
      en belirgin olan silindir arasıdır.bazen yüzey talaş kaldırmadan tamiri mümkün deyildir.ki motorun inmesi şarttır.yağ ve su kanalı tarafı nın belirtisi suya yağın karışmasıyla olur.kısa mesafeli sıkıştırmadan sürüşlerde bir müddet idare!!eder.amma silindir arası yanıkta hiç gitmemek gerekir.hasarın büyümemesi açısından.
      silindir arasının belirginliği çekişten düşer kırmızı çizgi denen yere devir ulaşmaz(ulaşırsada hararet kapıda bekler).hararet yapar ve tekler.tabii bu ara su kaynatır sık sık.
      onun için silindir kapak civata ve somunlarının conta değişiminden sonra biriki kere sıkılması gerekiyor.tabi ustaya çünkü sübap ayarlarının yapılması gerekir her sıkışta.şimdilik aklıma gelenler bunlar.
      HARARETTEN KAÇININ!!!
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      11039 Mesaj
      01 Aralık 2009 16:16:33
      En kolayı zaten hararet yüksek olur;2.si radyatör ya da yedek su kazanının kapağını açın suya yağ karıştırır ve hafiften paröağınızla dokunduğunuzda tam sıvı hissi vermez.Geneli balçık gibi olur.
      Son olarak silindir kapağını da açıldıktan sonra pistonların üzerine gelen suyu nihayet görürsünüz.
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      18944 Mesaj
      01 Aralık 2009 17:30:43
      Arkadaşlara katılıyorum. Eksoz manifold contasını yüksek hızdan ve motoru sıkıştırmaktan 2 defa yaktığım için (1991 model Şahin) biliyorum: su eksiltir, hararet yapar. Yeni motorlar bu arızalara çok daha fazla dayanıklı. Geçmiş olsun.
      |
      |
      _____________________________

    • Firma Yetkilisi
      8076 Mesaj
      01 Aralık 2009 18:28:28 Konu Sahibi
      quote:

      Orijinalden alıntı: Taner Göde

      Arkadaşlara katılıyorum. Eksoz manifold contasını yüksek hızdan ve motoru sıkıştırmaktan 2 defa yaktığım için (1991 model Şahin) biliyorum: su eksiltir, hararet yapar. Yeni motorlar bu arızalara çok daha fazla dayanıklı. Geçmiş olsun.



      taner bey geçmiş olsun dileklerinize teşekkür edeyim ama , böyle bişey hiç başıma gelmedi . merak sadece benim ki, yinede bilgilenmiş olduk vakit ayırıp cevap yazanlara teşekkürler .
      |
      |
      _____________________________

      fiyatlar ve iletişim için http://www.fahrikuyumculuk.com email:ferhatde@hotmail.com 0535 619 77 30
    • Yarbay
      3652 Mesaj
      01 Aralık 2009 20:00:28
      quote:

      Orijinalden alıntı: Taner Göde

      Arkadaşlara katılıyorum. Eksoz manifold contasını yüksek hızdan ve motoru sıkıştırmaktan 2 defa yaktığım için (1991 model Şahin) biliyorum: su eksiltir, hararet yapar. Yeni motorlar bu arızalara çok daha fazla dayanıklı. Geçmiş olsun.


      hocam egzoz manifold contasından sıvı soğutucu geçmez dimi.egzoz manifold contası yansa bile en fazla bi miktar dumanı kaput altından vermeye başlar.burada bi yanlışlık olmasın.
      |
      |
      _____________________________

      parmağını bastığında izi ayyıldız çıkanlar
    • Yarbay
      3735 Mesaj
      01 Aralık 2009 22:53:44
      quote:

      Orijinalden alıntı: daturkishulan



      Alıntıları Göster



      hocam egzoz manifold contasından sıvı soğutucu geçmez dimi.egzoz manifold contası yansa bile en fazla bi miktar dumanı kaput altından vermeye başlar.burada bi yanlışlık olmasın.


      Egzoz manifold contasının yanması ile; Motordan çıkan ham sesi direk duyabilirsiniz ve manifolttan duman sızdırır.

      Silindir kapak contasının yanması; motordaki soğutma suyu ve yağın karışması na neden olur.
      Karışan sıvıların görevlerini yerine getirmemesine bağlı soğtma sisteminin ve yağlama sisteminin düzgün çalışmaz.
      Contası yanık aracı ısrarla kullanırsanız motorda daha büyük hasarlar oluşabilir..
      |
      |
      _____________________________

    • Er
      1 Mesaj
      27 Ocak 2010 15:20:10
      Merhaba arkadaşlar,benim aracımla ilgili şöyle bir durum oldu,aracı normal bir şekilde kullanıyordum,suyunu yağını kontrol ediyorum,fakat geçen sabah kontağı çevirdiğimde sadece tık sesi duydum,motor çevirmedi,kaputu açıp baktığımda 2 gün önce tamam olan motor suyunun hiç kalmadığını gördüm üzerine 3 lt antifriz ve 5 litre su ilave ettim ilginç bir şekilde anca su haznesi ancak tamamlandı,çalışmaması havalar çok soğuk olduğundandır diye düşünüyordum ki arkadaşımla usta çağırdığımızda usta durumun çok daha vahim olduğunu söyledi devirdaim sistemine yağ karışmış yani motor suyla yağı karıştırıyor bana motorun kilitlendiğini,inmesi gerektiğini 1000 ila 3,5 milyar arası bir masrafının olacağını söyledi,conta yaktıktan sonra binmeye devam etmişsindir dedi,sormak istediğim aracım hiç hararet yapmadı,beyaz duman falan da görmedim,akşam bıraktım sabah motor suyu bitmiş ve motor kilitlenmiş nasıl olabilir?Araç 96 alfa 145 1.7 boxer
      |
      |
      _____________________________

    • Binbaşı
      1696 Mesaj
      27 Ocak 2010 15:56:13
      quote:

      Orijinalden alıntı: aya

      conta yanması durumunu anlamak için bir kaç kontrol noktası var :

      1) genleşme kabı : genleşme kabındaki suya bakılır. bu suda yarı sarımtırak rengi dönme ve köpüklenme belirtileri varsa conta motor yağını soğutma suyuna kaçırıyor yani conta yanmış demektir.

      2) motor yağı : yağ kontrol çubuğu çekilip, ucundaki yağ iki parmak arasına alınıp parmaklar birbirine sürülerek akışkanlık kontrol edilir. eğer bu yağ olması gerektiği gibi akışkan değilse ve su karışmış gibi bir his uyandırıyorsa conta soğutma suyunu yağ haznesine kaçırıyor demektir.

      3) egsozt çıkışı : egzost çıkışından normal hava sıcaklığında yani kışın soğuk havada ısınan motordan gözlemlenecek nem yoğunlaşması harici, beyaz duman çıkışı veya su damlaması görünüyorsa, conta hasarlı, soğutma suyu yanma odalarına gidip ordan egzostan atılıyor demektir.

      4) silindir kompresyonları / karter havalandırması : silindirlerin kompresyonları sıkıştırma değerleri) bir manometre ile ölçülüp, basınç düşüşü var mı diye kontrol edilir. yine karterin havalandırma hortumuna bakılıp üfleme tabir edilen yüksek oranlı hava çıkışı gözleniyorsa contadan sıkıştırma basıncı kartere kaçıyor olabilir. ancak bu son madde tek başına contaya bağlı olmayabilir, segmanların eksimiş olmasından da kaynaklı olabilir ki bununla birlikte hafiften yağ yakma da gözlenebilir.

      tüm bu kontrol noktaları tek başına değil, hepsi birarada kontrol edilip ondan sonra değerlendirilerek bir kanıya varmak en doğrusudur.

      contası yanık araçta çekişten düşme yani güç kaybı, sürekli yüksek hararet yapması ve hararetin kontrol altında tutulamaması, yoğun miktarda yağ eksilmesi ve yine soğutma suyu kaybı da gözlenir.

      bu durumda kullanılırsa ne olur ? :

      1) yağa karışan su, yağın akışkanlığını ve yağlayıcılığını bozacağından, yağlama ihtiyacı duyulan bölgelerde hatalı yağlama ve buna bağlı olarak ilerleyen zamanlarda yataklarda, subap bölgelerinde, iticilerde, subaplarda hasarlara yol açabilir.

      2) hararete bağlı üst kapak gönyesinin iyice bozulması ve taşlama gerektirmesi durumları söz konusu olabilir.

      3) daha da ileride aracın çalışamaması gibi sorunlar meydana gelebilir.

      conta yanması ciddi bir durumdur ve ihmal edilmeden ve bu vaziyette uzun süre kullanılmadan hemen düzeltilmesi gerekir... yani bu bir hastalıktır ve tedavi gerektirir...


      "Bilen" birisinden cevaplar okumak güzel.
      |
      |
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      431 Mesaj
      09 Mart 2010 18:52:29
      arkadaslar benim bir sorunum var ve 2 yıldır cozemedim.. bu sorunum(larım) soyle:
      1. bazen ki ne zaman olacagı belli olmuyor baze 6 ayda bir bazen 2 gun ustuste marsa bastığımda motor gırk detıp kalıyor.sanki motor donmek istiyor ama bir sey onu sıkıstırıp tutuyor gibi.5veya 6 denemeden sonra sanki hiç bir sey yokmus gibi çalışıyor..

      2. basıma 2 defa geldi birinde ilk calıstırmıstım su motoru gibi pat pat calıstı gaz yemedi. 20-30 saniye sonra hiç bir sey yokmus gibi normal calısmaya devam etti. yıne bir gun calıstırdım normal calıstı. 300 metre gittim stop ettim dukkanda işimi gordum cıktım.calıstırdım yıne aynı sorun su motoru gibi pat pat calıstı gaz yemedi. 20-30 saniye sonra hiç bir sey yokmus gibi normal calısmaya devam etti.

      3. rolanti normal, hararet normal,stop ettiğimde 2-3 saniye ters calışıyor(tabiri oyle herhalde)

      sorunlar neden olabilir acaba.. ustacontadan silindir üzerine nem alıyor kapak acılacak dedi ama ben actırmak istemiyorum biraz daha gecsin arıza kesinlessin ondan sonra actıracagım.

      aracta lpg yok. arac 96 dogan slx 102 binde. avans normal.. mars dinamosu sokuldu normal. yaga su karısması yok. su eksiltmesi yok.bujıler yeni degişti. bujı kabloları yeni degişti..



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dembay -- 9 Mart 2010; 19:04:55 >
      |
      |
      _____________________________

      96 slx
    • Yüzbaşı
      633 Mesaj
      10 Mart 2010 17:12:37
      Dostlar,
      Genleşme kabında, soğutma suyuna giren yağ; yuvarlak yağ taneleri şeklinde, kabın kapağını açtığımızda gözle görülür mü?
      Yoksa, antifreeze' in varlığı bu oluşumu gizler mi?
      _____________________________

    • Yarbay
      3775 Mesaj
      11 Mart 2010 19:30:37
      quote:

      Orijinalden alıntı: dembay

      arkadaslar benim bir sorunum var ve 2 yıldır cozemedim.. bu sorunum(larım) soyle:
      1. bazen ki ne zaman olacagı belli olmuyor baze 6 ayda bir bazen 2 gun ustuste marsa bastığımda motor gırk detıp kalıyor.sanki motor donmek istiyor ama bir sey onu sıkıstırıp tutuyor gibi.5veya 6 denemeden sonra sanki hiç bir sey yokmus gibi çalışıyor..

      2. basıma 2 defa geldi birinde ilk calıstırmıstım su motoru gibi pat pat calıstı gaz yemedi. 20-30 saniye sonra hiç bir sey yokmus gibi normal calısmaya devam etti. yıne bir gun calıstırdım normal calıstı. 300 metre gittim stop ettim dukkanda işimi gordum cıktım.calıstırdım yıne aynı sorun su motoru gibi pat pat calıstı gaz yemedi. 20-30 saniye sonra hiç bir sey yokmus gibi normal calısmaya devam etti.

      3. rolanti normal, hararet normal,stop ettiğimde 2-3 saniye ters calışıyor(tabiri oyle herhalde)

      sorunlar neden olabilir acaba.. ustacontadan silindir üzerine nem alıyor kapak acılacak dedi ama ben actırmak istemiyorum biraz daha gecsin arıza kesinlessin ondan sonra actıracagım.

      aracta lpg yok. arac 96 dogan slx 102 binde. avans normal.. mars dinamosu sokuldu normal. yaga su karısması yok. su eksiltmesi yok.bujıler yeni degişti. bujı kabloları yeni degişti..


      1 numaralı sorun, marş kaçırma gibi görünüyor. marş motoru dişlisi volantınızı bazen tutuyor, bazen de tutamayıp kaçırıyor gibi anladım anlattıklarınızdan. bu sorun marş motor dişlisi, volantın dişlerindeki bir sıkıntı veya marş motorunun volanta yapışıp, motor çalıştıktan sonra geri gelmesini sağlayan selenoidiyle alakalı olabilir. sorun marş dinamosuyla ilgiliyse, ilgili sorun marş motoru sökülüp, dişlisinin değişimi ya da selenoidinin değişimi ile halledilebilir. eğer volantın dişlerinde yıpranma varsa da, volantı değiştirmeden önce, eğer yapısı uygunsa ters çevrilerek de çözülebilir.

      2 ve 3 numaralar ise avans normal demişsiniz ama bana hala daha çok avans sorun gibi geldi. anladığım kadarıyla siz kontağı çevirdiğiniz (kapattığınız) halde motorda pistonların bir kısmı 1-2 tur daha dönüp bu arada motor ısısından kaynaklı patlatma yapıyor gibi... buna kullandığınız benzin oktanını değiştirmeniz sebep olabileceği gibi, trigeriniz sente atlamış da olabilir. bir sentesini kontrol ettirin. yine avansla ilgili olabileceği düşünülerek, ateşleme sistemi kontrol edilebilir...

      edit : yazım hatası ve imla...



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aya -- 11 Mart 2010; 19:33:11 >
      |
      |
      _____________________________

      Yiğit harpte, dost dertte, olgun adam hiddette belli olur...
    • Yarbay
      3775 Mesaj
      11 Mart 2010 19:35:07
      quote:

      Orijinalden alıntı: C.McRae

      Dostlar,
      Genleşme kabında, soğutma suyuna giren yağ; yuvarlak yağ taneleri şeklinde, kabın kapağını açtığımızda gözle görülür mü?
      Yoksa, antifreeze' in varlığı bu oluşumu gizler mi?


      genleşme kabındaki su soğuduktan sonra açıp bakarsanız karışma varsa gözle görürsünüz. yuvarlak tanecikler şeklinde olmasa da, bazen sanayide sokaktaki su birikintilerine baktığınızda üzerine yağ dökülmüşse suyun üstünde yüzen yağı görürsünüz ya, aynı şekilde soğutma suyunuz üzerindeki yağı da görürsünüz hareket ettikçe. bununla birlikte zaten karışma ileri seviyedeyse, hafiften köpüklenme ve antifiriz renginde bozulma da görülecektir...
      |
      |
      _____________________________

      Yiğit harpte, dost dertte, olgun adam hiddette belli olur...
    • Yüzbaşı
      942 Mesaj
      11 Mart 2010 20:06:20
      quote:

      Orijinalden alıntı: hunter06

      forumda bi konuda görmüştüm arac conta yakmış 400 tl masraf var vs diye söylenmişti ( broadway için )

      aklıma takıldı bu conta yakma olayı nasıl anlaşılır conta yakmış araba ne gibi problemler yapar

      o konuyu ben açmıştım contayı ben yaktım babamın broadvayı var onu kullanıyodum. valla anlayana kadar işi işten geçti yüksek harareti görünce durdum usta çağırdım conta yanmış dedi.
      |
      |
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      431 Mesaj
      11 Mart 2010 23:15:49
      quote:

      Orijinalden alıntı: aya


      Alıntıları Göster



      1 numaralı sorun, marş kaçırma gibi görünüyor. marş motoru dişlisi volantınızı bazen tutuyor, bazen de tutamayıp kaçırıyor gibi anladım anlattıklarınızdan. bu sorun marş motor dişlisi, volantın dişlerindeki bir sıkıntı veya marş motorunun volanta yapışıp, motor çalıştıktan sonra geri gelmesini sağlayan selenoidiyle alakalı olabilir. sorun marş dinamosuyla ilgiliyse, ilgili sorun marş motoru sökülüp, dişlisinin değişimi ya da selenoidinin değişimi ile halledilebilir. eğer volantın dişlerinde yıpranma varsa da, volantı değiştirmeden önce, eğer yapısı uygunsa ters çevrilerek de çözülebilir.

      2 ve 3 numaralar ise avans normal demişsiniz ama bana hala daha çok avans sorun gibi geldi. anladığım kadarıyla siz kontağı çevirdiğiniz (kapattığınız) halde motorda pistonların bir kısmı 1-2 tur daha dönüp bu arada motor ısısından kaynaklı patlatma yapıyor gibi... buna kullandığınız benzin oktanını değiştirmeniz sebep olabileceği gibi, trigeriniz sente atlamış da olabilir. bir sentesini kontrol ettirin. yine avansla ilgili olabileceği düşünülerek, ateşleme sistemi kontrol edilebilir...

      edit : yazım hatası ve imla...


      1. numaralı sorunda hiç dönme yok. sadece bastığımda gık deyip motor veya marş motoru dönmeden kalıyor. pistonun üzerine 1 damla dahı su inme olayı olabilir mi?

      2. de ise her zaman yapmıyor bunu ve 3 senedir aynı yerden ve aynı benzin oktanını kullanıyorum. hararet normalkende yapıyor.. trigerden olsa her zaman yapması gerekmez mi? veya normal calısmada problem cıkmaz mı idi?
      _____________________________

      96 slx




Reklamlar
Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.