Şimdi Ara

Coil Whine ve THH kararı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
32
Cevap
3
Favori
2.398
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Herkese iyi forumlar.

    Bugün sizlere ASUS ve Hepsiburada tarafından CW sorunlu ASUS GTX 1070TI Turbo ekran kartımın genel servis süreci ve devamında Tüketici Hakem Heyeti kararına istinaden yaşadıklarımı CW konusundan istek geldiği için anlatacağım. Hem rehber olacağını düşündüm, hem de deneyimlerimi anlatmak istedim.

                   Öncelikle Süreci 4 kısımda inceleyelim.

    1.      Satın alma

    2.      Servis süreci

    3.      Hakem Heyeti süreci

    4.      Hepsiburada ve ASUS’un çözüm süreci


    1.      Satın Alma :

    Ürünü 22/11/2018 tarihinde Hepsiburada sitesi üzerinden Efsane Cuma adı altında indirimlerle 2319TL gibi bir fiyata satın aldım. Genel olarak sistemimde fiyat açısından en uygun kart odluğu için tercih ettim. Isınma konusunda normal sayılabilir desem de, bileşen kalitesi ve tokluk hissi gayet başarılıydı.


    2.      Servis Süreci :

    Ürünü  UPS Kargo aracılığıyla 26/07/2019 tarihinde ASUS yetkili servisi olan SMS Infocomm’a teslim ettim. Gönderme sebeplerim CW, fanda bir sürtme sesi,ısınma ve nvidia dosyalarına yönelik aldığım mavi ekranlardı. (Gönderirken yazdığım form eklendi.)


    Coil Whine ve THH kararı




    29/07/2019 tarihinde servis tarafından aranarak ısınma sorunu için termal bakımın yapıldığını fan temizlendiğindiği ve yağlandığını CW sorununun performansı etkilemediği ve buna dair ASUS genel merkezinin ilk 6 ay içinde değilse kesin olarak değişim yapmadığı bilgisi tarafıma verilerek 30/07/2019 tarihinde kargoya teslim edilerek tarafıma geri gönderildi.(servis formu eklendi.)


    Coil Whine ve THH kararı



    3.      Hakem Heyeti süreci :

    Öncelikle 1 sene öncesine oranla fazlasıyla artan CW sesi ve ısınma sorunlarım nedeniyle tekrar servise yollayıp uğraşmak yerine hakem heyetine başvurma kararı aldım. 26/06/2020 tarihinde e-devlet tüketici bilgi işlemleri kısmında online başvurumu belgeleri ve olayı eksiksiz ekleyerek tamamladım. Daha sonra süreç firmadan(Hepsiburada) savunma gelmesi üzerine bilirkişi görüşü istendi ve 13/08/2020 tarihinde bilirkişi tarafından arandım ve tüm sistemi getirmem gerektiğini inceleme yapacağını bildirdi. 16/08/2020 tarihinde ise dediklerimin doğru olduğunu ısınma ve CW olduğuna dair not düştüğünü ve rapora eklediğini bildirerek tarafıma teslim etti bilgisayarı. Daha sonra ise 09/09/2020 tarihinde sisteme karar yüklendi ve lehimde karar verilerek ürünü yenisiyle değiştirilmesi karar verildi.(Sonuç belgesi eklendi)


    Coil Whine ve THH kararı



    4.      Hepsiburada ve ASUS çözüm süreci

    10/09/2020 tarihinde raporun örneğini Hepsiburada Whatsapp hattı üzerinden yollayarak kayıt açtım. Bana ürünle alakalı değişim işlemleri için anlaşmalı kargo kodu ile UPS aracılığıyla ASUS’a cihazla beraber belgelerin ulaştırılması bilgisi verildi. 4-5 gün uğraş sonucunda UPS kargo ile taraflarına ulaştırdım. ASUS bana 23/09/2020 tarihinde değişime uygun olduğuna dair 2. Belge vererek Hepsiburada ile iletişime geçmemi işlemleri onların tamamlayacağını bildirdi. (belgesi eklendi)


    Coil Whine ve THH kararı



    Ancak çileli süreç burada başladı. 29/09/2020 tarihinde tüm belgelerle beraber taraflarına 30/09/2020 tarihinde ulaştırdım. Normal şartlarda THH kararının icra süreci dolmuştu, ancak Hepsiburada konuyu hızlıca çözeceğini belirtti. 02/10/2020 tarihinde arandım ve bana en kısa sürede değişim için dönüş yapılacağı bilgisi verildi. Ancak 10 ekime kadar bir dönüş olmadı. Daha sonra hergün 2-3 arama ve yazışma ile anca 20/10/2020 tarihinde Hepsiburada tarafından şu şekilde bildirildim.

                  

                  Merhaba Burak Bey,

    xxxxxxxx numaralı siparişinizde yer alan “ Asus TURBO NVIDIA GeForce GTX 1070Ti 8GB 256Bit GDDR5 (DX12) PCI-E 3.0 Ekran Kartı (TURBO-GTX1070Ti-8G) " ürününüzün için kategori departmanımızın tarafınıza önermiş olduğu ürünün stok kodu HBV00000O71SQ(ASUS RTX 2060 DUAL) ürünü inceleyerek onay vermeniz durumunda bu mail üzerinden bilgi vermenizi önemle rica ederiz. Saygılarımızla.

    Ben de cevap olarak seri açısından alt seri olduğunu ve 8GB bellekli HBV00000XUKFR (ASUS RX 5700 XT) ile değişimini kabul edebileciğimi söyledim. Bu olay olduğunda Hakem heyeti kararı verileli 45 gün geçmiş ve ben artık umudu kesmiştim. Aralarda avukat ile görüşüp icra davası dahil düşündüm. Ancak Hepsiburada’nın da tavrı nedeniyle beklemeye aldım. Sonuç olarak ;

    Merhaba Burak Bey, xxxxxxx numaralı siparişinizde yer alan “ Asus TURBO NVIDIA GeForce GTX 1070Ti 8GB 256Bit GDDR5 (DX12) PCI-E 3.0 Ekran Kartı (TURBO-GTX1070Ti-8G) " ürününüz ile alakalı talep etmiş olduğunuz HBV00000XUKFR stok kodlu ürününüzü hazırladık ve 2 iş günü içerisinde kargoya teslim ediyoruz. Ürün sürecinizin takibini, üyelik sayfanızın sağ üst bölümünde yer alan " Hesabım - Siparişlerim” adımlarını izleyerek yapabilirsiniz. Anlayışınız için teşekkür ederiz. Saygılarımızla.

    Şeklinde cevap geldi.

    Bu olay sonucunda 2 gün içerisinde kargom teslim edildi. Şükürler olsun ki kartıma sonunda kavuştum.


    Coil Whine ve THH kararı





    Buraya kadar okuduysanız çok teşekkür ederim. Yardımcı olmamı isteyen olursa elimden geldiğince bilgi veririm.

    Hayırlı günler.




    _____________________________
    imza yok barnak bassam




  • Bence taraflar kendini savunması gerektiği kadar savunmuş, çok da çamura yatılmamış. Bunda tüketici hakem heyetinin payının büyük olduğunu düşünüyorum

    _____________________________
    2006 yılında üye oldum, o seneden beri forumda değişmeyen tek cümle;

    "Nerede o eski Donanımhaber"
  • bukibuks kullanıcısına yanıt

    ediyor bazen ama o kadar sabır yok bende, senin işin çözülmesine sevindim Coil Whine ve THH kararı 

    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-A3D0AF24B

    asus gl502ve dm032 laptop var bendede 2 yılı geçti


    coil whine sorunu mevcuttu aldıgım ilk günden beri


    ama yeri geldi çok ağır işler yaptırdım makinaya yeri geldi çok hor kullandım hala canavar gibi

    ''maşallah''


    çok takılmayın bence

    Hocam inanın sesi duysanız kafayı yerdiniz.

    _____________________________
    imza yok barnak bassam
  • bukibuks kullanıcısına yanıt

    Anladım hocam çözüme uğradıysa ne güzel ben görmüşken yardımcı olmak için yazmıştım


    iyi günler Coil Whine ve THH kararı 

    _____________________________
  • Hocam merhabalar. Süreç gerçekten yorucu olabiliyor, ama istediğinize ulaşmanıza sevindim.


    Bu Asus'un belgeye müşteri memnuniyeti yazması yok mu, tam komedi. Yüzüme bir yetkili çıksa hayatımda bir ilki yapıp yüzüne ağır sövesim var. Müşteri hakkını arayana kadar değiştirmeyiz, kart sorunsuz diyorlar, ama THH kararı çıkınca müşteri memnuniyetinden dolayı. Hadi be oradan.


    Sonuç olarak, sizler adına çok sevindim. Yeni ekran kartınızı güle güle kullanın.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DangerousRabbit -- 25 Ocak 2021; 12:55:25 >
    _____________________________

    iPhone 5s Kullanıcı Kulübü

    iPhone 5S 16GB Beyaz

  • Hayırlı olsun hocam. Bu süreç gerçekten zorluyor insanı

    _____________________________
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • H.o
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tango-1

    Bence taraflar kendini savunması gerektiği kadar savunmuş, çok da çamura yatılmamış. Bunda tüketici hakem heyetinin payının büyük olduğunu düşünüyorum

    Evet öyle oldu süreçte 45 gün ekstra beklemem dışında sorun olmadı. Ayrıca değdi çok şükür.

    _____________________________
    imza yok barnak bassam
  • coilwhine benim kartta da var ama ne satıcıya ne servise ne de kargoya güvenip en az 2-3 ay kartsız kalmayı göze alamıyorum Coil Whine ve THH kararı 

    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Skymarc

    coilwhine benim kartta da var ama ne satıcıya ne servise ne de kargoya güvenip en az 2-3 ay kartsız kalmayı göze alamıyorum  

    Kart iyiyse ve aşırı rahatsız etmiyorsa. Uğraşmamak daha doğru. Ama hem rahatsız ediciydi. Ayrıca hem sabrımı,hem de şansımı denedim

    _____________________________
    imza yok barnak bassam
  • asus gl502ve dm032 laptop var bendede 2 yılı geçti


    coil whine sorunu mevcuttu aldıgım ilk günden beri


    ama yeri geldi çok ağır işler yaptırdım makinaya yeri geldi çok hor kullandım hala canavar gibi

    ''maşallah''


    çok takılmayın bence

    _____________________________
  • hocam birde şimdi gördüm bahsettiğiniz mavi ekran kodunu başlarda bende alıyordum sonra araştırdım bilgisayarda yüklü olan intel ekran kartını güncelleyince sorun düzelmişti ama 2018 de falan yaptım bu çözümü bir bakın isterseniz.


    Intel Driver & Support Assistant üzerinden güvenle kurabilirsiniz




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-A3D0AF24B -- 7 Kasım 2020; 13:30:2 >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-A3D0AF24B

    hocam birde şimdi gördüm bahsettiğiniz mavi ekran kodunu başlarda bende alıyordum sonra araştırdım bilgisayarda yüklü olan intel ekran kartını güncelleyince sorun düzelmişti ama 2018 de falan yaptım bu çözümü bir bakın isterseniz.


    Intel Driver & Support Assistant üzerinden güvenle kurabilirsiniz

    Hocam sorunlarımın bulunduğu zamanda hiçbir Intel aygıt yoktu sistemde. Ancak daha sonra olmamıştı. Ancak sonuç olarak değişime uğradı kart.

    _____________________________
    imza yok barnak bassam
  • gtx 970 var bendede coil whine var diye 3 kere değiştirdim. benim eski kartları ne yapıyorlar bilmiyorum

    _____________________________
    SteelSeries Rival 310 | Cooler Master CK550 Gaming Keyboard | SENNHEISER GAME ZERO

    MSI MAG241CR - 144 Hz | Intel Core i5-4690K Processor 4.0 GHz | MSI Z97 GAMING 5 | MSI GAMING GeForce GTX 970 4GB OC 256Bit NVIDIA | Kingston 16 GB HyperX RAM | Corsair SPEC-02 Gaming Case | Corsair CPU Cooler H100i
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TITAN

    gtx 970 var bendede coil whine var diye 3 kere değiştirdim. benim eski kartları ne yapıyorlar bilmiyorum

    Hocam garanti sürecinde iken işlem yapılması lazım ne yazık ki..

    _____________________________
    imza yok barnak bassam
  • DangerousRabbit kullanıcısına yanıt
    Hocam yeni gördüm. Gerçekten sıkıntılı firma Asus servisi. Uğraştım ama değdi.
  • bukibuks kullanıcısına yanıt

    Süreci gördüm hocam, benzer yorumu gönderinize yapmıştım :)

    _____________________________

    iPhone 5s Kullanıcı Kulübü

    iPhone 5S 16GB Beyaz

  • Merhaba. Ben de incehesaptan aldigim 6900 xt coil whine yuzunden iade talep ettim. 14uncu gun iade talebinde bulundum. Kargonun bana geldigi gun kqrgoya geri yolladim. Kabul ederler mi bilemedim. Yani cuma gunu gaming gecesinden almistim. Tam 2 hafta sonra ki gaming gecesinde iade talebinde bulundum. Pazartesi gunu ise kargoya verdim. Yani 17. Gun kargoya vermis oldum. Ama urunu cuma gunu satin almistim. Pazartesi kargosu gelmisti. Acaba bu 14 gun durumu. Urun benim elime ulastiktan sonra ki 14 gun mu ? Yoksa satin aldigim yani siparis verdigim gunden itibaren 14 gun mu ?
    _____________________________
  • mert_has kullanıcısına yanıt

    teslim aldıktan sonra 15 gün olması lazım hocam.

    _____________________________

    Phanteks P360A Enermax RevDfx1350w // i5 13500 // GB z790 D // Patriot Viper 6000 // Gigabyte 9070xt Aorus Elite // Crucial P3 Plus 1TB // Samsung Odyssey G5 32// Logitech G213 + Razer Deathadder V2 X HyperSpeed // Creative G6 + Takstar GM200 // S24 Ultra 12/256 Tit Black //
    _______ Odtü Matematik-BÖTE-İktisat-Tıp Fakültesi + Ekonomi YL _______ Life is just life. No more expectation! /b]
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.