Şimdi Ara

çocuğunuza bir oda dahi veremeyecekseniz onu niye doğrursunuz

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
153
Cevap
5
Favori
12.882
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
Öne Çıkar
268 oy
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • fakirlerin çocuk yapması zaten saçma ve bencilikken bir oda dahi veremeyecek kişiler niye çocuk yapar onu anlayamıyorum


    bir sürü tanıdığımdan duyuyorum çocukluğunda bir odaları bile yokmuş salonda orda burda ev kedisi gibi yatarlarmış


    benim şükür çok küçükte olsa bi odam vardı


    yahu eve kedi mi alıyorsunuz bir bireye kişisel alan bile veremiyorsanız niye dünyaya getirirsiniz niye be arkadaş niye




    _____________________________
    Arkadaşlar gene uyarıyorum sakın çocuk filan yapmayın insanoğlunun ırkının bitmesini sonu ermesini stiyorum artık nedeni ise işsizlik arttı buda demek tir ki canlı bombalar çoğalacak acılar çoğalacak zaten kıtlık geliyor gelcek İ iyi görmüyorum o yüzden gelecek Nesrin acı çekmememesi için tüm erkek ler kısırlaştırılmalı biran önce zaten çocukda gereksiz bişey hiç de sevmem yok mama al yok bey haydi ordan sen kimsinde sana bez ALAYIM sana bez alacağıma gier Club da disko da tekila vodka Redbull içerim kızlar la daha iyi
  • Özel eğitim yok, şahsi alan yok, hobi köşen yok, kütüphanen yok, istediğin hiç bir şeye doğru düzgün erişim yok, tatil yok, gezmek, dünya görmek yok, dil eğitimi yok ... Kendi kimliğini bulman adına deneme yanılmalar yok, teknolojiyi, interneti geriden takip etme var ...


    Bol bol ekonomik problem, çocuk yaşta aileye katkı, babanın testisleri altında bir yaşam, 2+1 cezaevi gibi evlerde tıkış tıkış turşumsu hayatlar, sürekli anksiyete, "oku evladım oku böyük adam ol hepimizi kurtartttt" kelamları ile 5-6 yaşından beri boğuşmalar. Düşünsenize eşşek kadar insanlar el kadar bebeden medet umuyorlar.


    Özellikle biz Y kuşağı bu geçiş döneminde, baby boomer dediğimiz savaş sonrası nesil ile, daha sonradan medenileşmeye çalışan ve Z kuşağını meydana getiren olgular arasında ezildik büzüldük, yok edildik.


    Bir aile dostumuzu Almanya'da ziyaret ettiğimizde, 13 yaşındaki kız için yaptıkları şeylere baktığımda öyle bir iç çekmiştim ki... Grand piano almak mı dersin, özel fransızca ve lehçe eğitimler mi dersin, bale mi dersin, sırf matematiği zayıf diye eve gelen özel öğretmenler mi dersin, elinde macbook-ipad, odasında iMac mi dersin ...


    10 yaşlarına kadar kardeşleri ile aynı oda da büyümüşler, kız 11. yaşına bastığında artık büyüdü bunlar deyip, ayıracak odaları olmadığından evlerini taşımışlar falan ...


    Tabi bizim kulağımıza sivri sinek, saz. Geviş getirerek dinleriz anca bunları. Ne hayatlar var be...

    Ben doğunca odam yoktu. Ev 56m kareydi. Babam da asgari maaş ile çalışıyordu. 2 kardeştik. Oturma odasında çekyat da yatardık. Ders yaparken de yer sofrası açıp yatak odalarında ders yapardım.
    Sonra evde iki ranzanin zor gireceği bir oda vardı. Oraya ranza attık. Önünde de iki katlı raf vardı.
    Bir kere bile "niye doğdum yeaa pis asgari maaşlı, senden baba olmaz yeaa" ergen tribine girmedim.
    Nesiniz olum siz. Asgari maaşlı baba mı istemiyonuz? Nankörler.
    Ergen baba beğenmiyor parası az diye. Paranız batsın sizin.

    Ohh, duygusallık ve acındırma kokan, anası babası kendisini dövse sırf anam babam bunlar diyip sesini çıkarmayacak, hayatı boyunca hiçbir şeyi sorgulamamış, ne denildiyse yapmış klişe ötesi tip de geldi. Hoş geldin, hayatın boyunca şükür edip, çocuğunu fakirlikle büyüt ki arkandan sana laf atıyor mu atmıyor mu kendin görebil.

  • rızkı gelir kafasıyla yapıyorlar ama ne hikmetse gelmiyor.

    _____________________________
  • çünkü beynini kullanmasını beceremeyen koyunluk yapmaya mahkumdur

    _____________________________
  • Troll gibi görülen ciddi konulardan. Eğitimsizlikten ve toplum baskısından dolayı. Örneğin: Ahmetin kuşu kalkmıyor galba 6 aydır evliliker çocukları olmadı vs.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • şahsen benimde olmadı oturdugumuz bınayı zamanında kendımız yapmışız ev m2 olarak kucuk degıl ama oda sayısı az yaklasık 105 m2 net ev 2+1 salon 30 m2 den daha buyuk kucukken babam odayı bölüp oda yapıcaktı sonra arazıyı satıcaz denmeye basladı satıcaksak masraf yapmayalım dedık sonra sureklı anlasmazlık felan lıseye gectım zaten unıye gıtmeme az kaldı dahada gerek yok dedım uni 2 deyım valla aslında içimde hep kaldı odamın olması ama o kadar onemlı degıl bence (hala arazı konusunda anlasamadılar 15 sene oldu :d ) bu arada fakir değiliz babamdan oda istesem anında olurdu




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi WildArms -- 21 Şubat 2021; 18:23:40 >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: isimsiz755

    Troll gibi görülen ciddi konulardan. Eğitimsizlikten ve toplum baskısından dolayı. Örneğin: Ahmetin kuşu kalkmıyor galba 6 aydır evliliker çocukları olmadı vs.

    Cidden çocuk doğurmayanların arkasından öyle şeyler diyorlar mı? Yazık bu topluma

    _____________________________
  • meola147of kullanıcısına yanıt

    Diyen var malesef. Özellikle o yaşlı kapalı teyze tarikatı çok fenadır.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Benim amcamin oglu da salonda yatardi

    Fakirlik ve cehalet tum kötülüklerin anasıdır

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    -----------------------------THE FORUMLORIAN--------------------------
  • biz 3 kardestik. en kucukleri benim. simdi ikisi evlendi gitti bi ben kaldim. 3 kardes icin 2 ayri oda vardi. biz genedr ucumuz ayni odada kalirdik. simdi onlar gidince koskoca 2 oda bana kaldi. bi gun ordayim bi gun burda :D


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • ben de anlamıyorum gerçekten daha kendi geçinemezken ne için yahu bu kedi gibi çocuk doğurma olayı. yazık değil mi doğan o bebeğe. zor şartlarda yaşamaya mahkum ediyorlar resmen. yazık...

    _____________________________
  • dogru ama cok isime gelmeyen bir gercek.


    Benimde hic odam olmamisti, ama dunyaya gelmemekte istemezdim. Boyle bir paradoksu savunuyoruz iste.

    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: WildArms

    şahsen benimde olmadı oturdugumuz bınayı zamanında kendımız yapmışız ev m2 olarak kucuk degıl ama oda sayısı az yaklasık 105 m2 net ev 2+1 salon 30 m2 den daha buyuk kucukken babam odayı bölüp oda yapıcaktı sonra arazıyı satıcaz denmeye basladı satıcaksak masraf yapmayalım dedık sonra sureklı anlasmazlık felan lıseye gectım zaten unıye gıtmeme az kaldı dahada gerek yok dedım uni 2 deyım valla aslında içimde hep kaldı odamın olması ama o kadar onemlı degıl bence (hala arazı konusunda anlasamadılar 15 sene oldu :d ) bu arada fakir değiliz babamdan oda istesem anında olurdu

    Neden millete fakir olmadığını ispat etme gereği hissettin. Yeni nesil kendisinden çok dışarıya değer verir olmuş iyice.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Yapsınlar yav. 20-30 sene sonra surilerin nufüsü geçecek bizi. Zor şartlarda büyüyen çocuklar suça bulaşmazlarsa ve hırs yaparlarsa daha başarılı oluyorlar.

    _____________________________
    Yerli malı yurdun malı her kez onu kullanmalı. Kahrolsun amerikan emperyalizmi...
  • Özel eğitim yok, şahsi alan yok, hobi köşen yok, kütüphanen yok, istediğin hiç bir şeye doğru düzgün erişim yok, tatil yok, gezmek, dünya görmek yok, dil eğitimi yok ... Kendi kimliğini bulman adına deneme yanılmalar yok, teknolojiyi, interneti geriden takip etme var ...


    Bol bol ekonomik problem, çocuk yaşta aileye katkı, babanın testisleri altında bir yaşam, 2+1 cezaevi gibi evlerde tıkış tıkış turşumsu hayatlar, sürekli anksiyete, "oku evladım oku böyük adam ol hepimizi kurtartttt" kelamları ile 5-6 yaşından beri boğuşmalar. Düşünsenize eşşek kadar insanlar el kadar bebeden medet umuyorlar.


    Özellikle biz Y kuşağı bu geçiş döneminde, baby boomer dediğimiz savaş sonrası nesil ile, daha sonradan medenileşmeye çalışan ve Z kuşağını meydana getiren olgular arasında ezildik büzüldük, yok edildik.


    Bir aile dostumuzu Almanya'da ziyaret ettiğimizde, 13 yaşındaki kız için yaptıkları şeylere baktığımda öyle bir iç çekmiştim ki... Grand piano almak mı dersin, özel fransızca ve lehçe eğitimler mi dersin, bale mi dersin, sırf matematiği zayıf diye eve gelen özel öğretmenler mi dersin, elinde macbook-ipad, odasında iMac mi dersin ...


    10 yaşlarına kadar kardeşleri ile aynı oda da büyümüşler, kız 11. yaşına bastığında artık büyüdü bunlar deyip, ayıracak odaları olmadığından evlerini taşımışlar falan ...


    Tabi bizim kulağımıza sivri sinek, saz. Geviş getirerek dinleriz anca bunları. Ne hayatlar var be...




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Antikaruh -- 22 Şubat 2021; 13:1:32 >
    _____________________________
    5700xt Sapphire Pulse - 16 gb DDR4 3000 mhz Corsair ram - Ryzen 5 3600x 4.4 ghz oc - MSI Tomahawk Max B450




  • Çocuk açısından odası olması, düzgün bir masa sandalyesi yatağı olması, temiz sıcak bir evde, düzgün beslenebilmesi elbette önemlidir ve gereklidir.


    Çocuğun akranlarından geri kalmaması için fiziksel ve kültürel ihtiyaçları asgari düzeyde olsa bile sağlanmalıdır, bu hem ailenin hem devletin görevidir.


    Ama çocuk için daha önemlisi, anlaşıldığını hissetmek, ne koşulda olursa olsun sevileceğini bilmek, hata yaptığında onunla konuşabilecek büyüklerinin olması, ebeveynlerinin onu her türlü koruyacağını hissetmek, değerli hissetmek gibi konular daha önemlidir.


    Fakir bir ailede doğan çocuk, ilgi sevgi ve şefkatli yol gösterici bir ailede büyüdüyse fakirlikten doğacak eksiklerini bir şekilde giderebilir.


    En kötüsü hem fakir, hem ilgisiz, hem bilgisiz, anlayışsız aileler, duygusal ve fiziksel şiddet uygulayanlar.


    İlerde durumu düzeltseniz bile anne şefkati görmediyseniz işiniz zor.

    _____________________________
    Sony a6000 16-50 oss kit lens - sony 35mm 1.8 oss & Canon A-1 50mm 1.8 fd




  • Benim de odam yoktu toplam iki kardeşiz abimle beraber salonda serilen yer yatağında uyurduk o işerdi altına banada bulaşırdı 😁
  • Allah rızkını verir diye bütün olayı Allah'a devrediyorlar. Afrikada, bazı ülkelerde ve nadiren de olsa Türkiye de açlıktan çocuk ölmüyor mu?Allah Afrika yı görmüyor mu? Kendi hatalarını Allah'a yüklemekten vazgeçseler bir kere. Çocuk sevicez gibi bir mantık hatta çocuk sevmeyen çocuğuna köle gibi davranan adam niye çocuk yapar ki?Bu Türkiye de cok fazla, işçi dünyaya getirmek gibi bir şey. Kesin kararlıyım ;her çocuğun başına bir daire biraz birikmiş para bırakamıyacaksam yapmam. Ha derseniz sende var konusuyorsun,hayır üstüne hiç bir şey yok, bulamazsam de ne evlenirim ne cocuk yaparım. En azından sorumluluk yok kafa rahat.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tamactiJun -- 22 Şubat 2021; 15:36:54 >
  • Antikaruh kullanıcısına yanıt

    Normali o almanyadaki hayat zaten. Her ülkenin standardı her ailenin standardı geliri bütçesi farklıdır. Eğitim seviyesi karakteri bile etkiler çocuk yetiştirmesini. Çok parametre vardır.

    _____________________________
    Samsung 55mu9000 - HW-Q70R Soundbar - HW-MS650+ Soundbar
    ZYXEL AC1600 Modem - Asus ROG Strix G15 G513IE-HN065 Notebook - Samsung Galaxy S10 Plus 128 Gb Prizma Beyazı
  • Çünkü ilkel dürtülerinş kontrol edemiyorlar.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    "Delil olmadan iddia edilen şey delil olmadan reddedilebilir"
    Hitchens'in usturası
  • isimsiz755 kullanıcısına yanıt

    Evet onun da baskısı var fakat köle doğurmak isteyenler de var. Akrabamı okutmayıp tarla bağ bağımlısı yaptılar.

    _____________________________
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.