Şimdi Ara

Clio Symbol ün Şaşırtıcı ara hızlanma Değerleri (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
140
Cevap
0
Favori
5.317
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Symbol sınıfını aştı abilerine kafa tutuyor:)
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mGold

    Symbol sınıfını aştı abilerine kafa tutuyor:)



    ekol oldu desene

    şaka bi yana severim sembolü yaa
    öle haşin bi bakışı var arabanın
    />
  • quote:

    Orjinalden alıntı: malimusavir


    quote:

    Orjinalden alıntı: mGold

    Symbol sınıfını aştı abilerine kafa tutuyor:)



    ekol oldu desene

    şaka bi yana severim sembolü yaa
    öle haşin bi bakışı var arabanın
    />




    bunu bende severim clio rs 2.0




  • cilo'nun 4. ve 5. viteste ara hızlanmalarının iyi gibi gözükmesi cilio'nun ara hızlanmalarda astra, corolla, focus vb. araçları geçeceği anlamına gelmez. bu durum tamamen araçların şanzıman vites oranlarıyla ilgilidir. sanıyorum clio'nun şanzıman oranları aracın düşük beygir gücünü tolere etmek için oldukça kısa oranlı tasarlanmış. fakat bu kısa oranlı şanzıman oranları ara hızlanmalarda clio'nun astra, corolla, civic, focus gibi araçları geçmesine yetmez. diyelim clio ve sözgelimi civic 60 km hızla yanyana gidiyorlar. amaçları aniden gaza yüklenerek 100 km sürate çıkmak olsun. ikisi de 4. viteste olsun. clio kısa şanzıman oranlarıyla 100 km hıza daha önce ulaşır. bir de iki aracı yine 60 km hızla yanyana düşünelim ve yine 100 km hıza ulaşmak amaçları olsun. bu sefer 4. viteste gaza basma kuralı olmasın. isteyen istediği viteste 100 km hıza ulaşmaya çalışsın. bu durumda civic veya astra vs. 2. vitesi 6000 devir dakika ile tamamlayıp 3. viteste bir 6000 devir dakika daha devirdiklerinde clio geride kaybolur. şimdi haklı olarak aynı şekilde clio'nun da 2. ve 3. vitesi kullanarak 100 km hıza daha önce ulaşabileceğini söyleyebilirsiniz ama bu kesinlikle mümkün değildir. çünkü kısa 2. ve 3. vites şanzıman oranlarıyla clio'nun 2. ve 3. vitesleri çok düşük hızlarda biter. dolayısıyla 100 km hıza daha önce ulaşmakta yetersiz kalır. bu durumu şöyle de anlatmaya çalışayım. bir arkadaş clio'nun her viteste yapacağı maksimum hızları vermiş. bu hızlar çok azdır. civic, corolla. astra, focus gibi araçların her viteste ulaştıkları maksimum hızlar clio'ya göre çok fazladır. çünkü vites oranları daha uzundur. motor ve tork güçleri de bu uzun şanzıman oranlarıyla uyumludur. çok uzun yazdım. inşallah anlaşılmıştır.




  • ooo hocam çok güzel yazmışsınız elinize sağlık. ben de özetleyim yazdıklarınızı: atarım üçüncü vitese hızlanma neymiş görürler.
    quote:

    Orjinalden alıntı: nebel

    cilo'nun 4. ve 5. viteste ara hızlanmalarının iyi gibi gözükmesi cilio'nun ara hızlanmalarda astra, corolla, focus vb. araçları geçeceği anlamına gelmez. bu durum tamamen araçların şanzıman vites oranlarıyla ilgilidir. sanıyorum clio'nun şanzıman oranları aracın düşük beygir gücünü tolere etmek için oldukça kısa oranlı tasarlanmış. fakat bu kısa oranlı şanzıman oranları ara hızlanmalarda clio'nun astra, corolla, civic, focus gibi araçları geçmesine yetmez. diyelim clio ve sözgelimi civic 60 km hızla yanyana gidiyorlar. amaçları aniden gaza yüklenerek 100 km sürate çıkmak olsun. ikisi de 4. viteste olsun. clio kısa şanzıman oranlarıyla 100 km hıza daha önce ulaşır. bir de iki aracı yine 60 km hızla yanyana düşünelim ve yine 100 km hıza ulaşmak amaçları olsun. bu sefer 4. viteste gaza basma kuralı olmasın. isteyen istediği viteste 100 km hıza ulaşmaya çalışsın. bu durumda civic veya astra vs. 2. vitesi 6000 devir dakika ile tamamlayıp 3. viteste bir 6000 devir dakika daha devirdiklerinde clio geride kaybolur. şimdi haklı olarak aynı şekilde clio'nun da 2. ve 3. vitesi kullanarak 100 km hıza daha önce ulaşabileceğini söyleyebilirsiniz ama bu kesinlikle mümkün değildir. çünkü kısa 2. ve 3. vites şanzıman oranlarıyla clio'nun 2. ve 3. vitesleri çok düşük hızlarda biter. dolayısıyla 100 km hıza daha önce ulaşmakta yetersiz kalır. bu durumu şöyle de anlatmaya çalışayım. bir arkadaş clio'nun her viteste yapacağı maksimum hızları vermiş. bu hızlar çok azdır. civic, corolla. astra, focus gibi araçların her viteste ulaştıkları maksimum hızlar clio'ya göre çok fazladır. çünkü vites oranları daha uzundur. motor ve tork güçleri de bu uzun şanzıman oranlarıyla uyumludur. çok uzun yazdım. inşallah anlaşılmıştır.





  • quote:

    Orjinalden alıntı: nebel

    cilo'nun 4. ve 5. viteste ara hızlanmalarının iyi gibi gözükmesi cilio'nun ara hızlanmalarda astra, corolla, focus vb. araçları geçeceği anlamına gelmez. bu durum tamamen araçların şanzıman vites oranlarıyla ilgilidir. sanıyorum clio'nun şanzıman oranları aracın düşük beygir gücünü tolere etmek için oldukça kısa oranlı tasarlanmış. fakat bu kısa oranlı şanzıman oranları ara hızlanmalarda clio'nun astra, corolla, civic, focus gibi araçları geçmesine yetmez. diyelim clio ve sözgelimi civic 60 km hızla yanyana gidiyorlar. amaçları aniden gaza yüklenerek 100 km sürate çıkmak olsun. ikisi de 4. viteste olsun. clio kısa şanzıman oranlarıyla 100 km hıza daha önce ulaşır. bir de iki aracı yine 60 km hızla yanyana düşünelim ve yine 100 km hıza ulaşmak amaçları olsun. bu sefer 4. viteste gaza basma kuralı olmasın. isteyen istediği viteste 100 km hıza ulaşmaya çalışsın. bu durumda civic veya astra vs. 2. vitesi 6000 devir dakika ile tamamlayıp 3. viteste bir 6000 devir dakika daha devirdiklerinde clio geride kaybolur. şimdi haklı olarak aynı şekilde clio'nun da 2. ve 3. vitesi kullanarak 100 km hıza daha önce ulaşabileceğini söyleyebilirsiniz ama bu kesinlikle mümkün değildir. çünkü kısa 2. ve 3. vites şanzıman oranlarıyla clio'nun 2. ve 3. vitesleri çok düşük hızlarda biter. dolayısıyla 100 km hıza daha önce ulaşmakta yetersiz kalır. bu durumu şöyle de anlatmaya çalışayım. bir arkadaş clio'nun her viteste yapacağı maksimum hızları vermiş. bu hızlar çok azdır. civic, corolla. astra, focus gibi araçların her viteste ulaştıkları maksimum hızlar clio'ya göre çok fazladır. çünkü vites oranları daha uzundur. motor ve tork güçleri de bu uzun şanzıman oranlarıyla uyumludur. çok uzun yazdım. inşallah anlaşılmıştır.

    Doğru yazmışsınız ,

    ancak söyle açıklayayım ben 75 beygirlik symbol kullanırken şehir içinde elde ettiğim ataklığı, astra ile çoğunlukla elde edemiyorum clio symbol düşük ağırlığının ve motorunun 8 süpaplı olmasıyla elde ettiği alt devirlerde daha çabuk devirlenme avantajıyla daha rahat bir sürüş sağlatıyor. Astra ile şehir içinde sıkışık yollarda inişli çıkışlı yollarda ıkına sınıka araba kullanıyorum.
    Ancak 1.4 8 sübap symbolün otoban veya uzun mesafe yollarda bahsedilen araçlara karşı pek bir sansı yok , örneğin astra hızını aldıktan sonra ağırlığının da etkisiyle tank gibi gidiyor ve zaten motoru yüksek devirlere tırmanma avantajıyla çok rahat, symbolden daha çabuk üst hızlara tırmanabilir. Herşey 60 ile 100 km arasındaki dar bant demek değil .
    Gene de söylemek lazım ki astra ile symbolün son hızları arasında çok büyük farklılık yok, hele ki clio 1.4 16 v nin değerleri şu anki çoğu 1.6 motorlu orta sınıf araçların değerlerinin aynısıdı. Fazlası var eksiği yok diyebilirim. (1.4 16v de kullanıyordum , pert oldu gariban).
    Ama sürüş güvenliği açısından bir kıyaslama konusuna girip komiklik yapmak gereksiz, aradaki fark dağlar kadar. O nedenle symbol alıp , bir de eksik donanımlı symbol alıp ortalıkta atraksiyon yapmak eksik zeka göstergesi.




  • Güzel yazmışsın ancak kavramlar birbirine karışmış. "Hızlanma" ve "esneklik" farklı kavramlardır. Burada tartışılan esneklik ile aynı vites içindeki ivme oranı kasdedilirken. Senin sözünü ettiğin vites küçülterek yapılan işin adı "esneklik" değildir. Dünyanın her yerinde "esneklik" (roll-on) aynı vites içinde kalınarak ölçülür. Seçilen vites dışına çıktığın an ölçülen şey artık "esneklik" değil, aracın akselerasyonudur. Bu 0-100 kms ya da 0-400 metre olabileceği gibi, 40-120 kms, 30-100 kms vs. vs. gibi herhangi bir hız aralığı olabilir.

    Dolayısyla bir Clio esneklik ölçümünde saydığın araçları pekala geçebilir. Geçmesi hiç şaşırtıcı değildir. Ama akselerasyon ölçümünde elbette ki beygir gücü yüksek olan araç - hele bir de tank gibi ağır değilse - daima avantajlıdır.

    Kavramlar ile oynamayalım. Herşeyi yerli yerinde kullanalım.

    Fikriyatım budur.


    quote:

    Orjinalden alıntı: nebel

    cilo'nun 4. ve 5. viteste ara hızlanmalarının iyi gibi gözükmesi cilio'nun ara hızlanmalarda astra, corolla, focus vb. araçları geçeceği anlamına gelmez. bu durum tamamen araçların şanzıman vites oranlarıyla ilgilidir. sanıyorum clio'nun şanzıman oranları aracın düşük beygir gücünü tolere etmek için oldukça kısa oranlı tasarlanmış. fakat bu kısa oranlı şanzıman oranları ara hızlanmalarda clio'nun astra, corolla, civic, focus gibi araçları geçmesine yetmez. diyelim clio ve sözgelimi civic 60 km hızla yanyana gidiyorlar. amaçları aniden gaza yüklenerek 100 km sürate çıkmak olsun. ikisi de 4. viteste olsun. clio kısa şanzıman oranlarıyla 100 km hıza daha önce ulaşır. bir de iki aracı yine 60 km hızla yanyana düşünelim ve yine 100 km hıza ulaşmak amaçları olsun. bu sefer 4. viteste gaza basma kuralı olmasın. isteyen istediği viteste 100 km hıza ulaşmaya çalışsın. bu durumda civic veya astra vs. 2. vitesi 6000 devir dakika ile tamamlayıp 3. viteste bir 6000 devir dakika daha devirdiklerinde clio geride kaybolur. şimdi haklı olarak aynı şekilde clio'nun da 2. ve 3. vitesi kullanarak 100 km hıza daha önce ulaşabileceğini söyleyebilirsiniz ama bu kesinlikle mümkün değildir. çünkü kısa 2. ve 3. vites şanzıman oranlarıyla clio'nun 2. ve 3. vitesleri çok düşük hızlarda biter. dolayısıyla 100 km hıza daha önce ulaşmakta yetersiz kalır. bu durumu şöyle de anlatmaya çalışayım. bir arkadaş clio'nun her viteste yapacağı maksimum hızları vermiş. bu hızlar çok azdır. civic, corolla. astra, focus gibi araçların her viteste ulaştıkları maksimum hızlar clio'ya göre çok fazladır. çünkü vites oranları daha uzundur. motor ve tork güçleri de bu uzun şanzıman oranlarıyla uyumludur. çok uzun yazdım. inşallah anlaşılmıştır.




  • 1-Araçlarda ağırlık çok önemlidir o yüzden spor araçlar 1200 kg nun altına alınmaya çalışılıyor.F1 aracının 600 kg olduğunu düşünürsek ağırlığın nekadar önemli olduğunu anlarsınız bu yüzden F1 aracı 1-1.5 sn de 0-100 e çıkar.

    2-Motor gücü

    3-Vites oranları,son dişli vs.

    4-Ve sürtünmeyi artıran lastik ebatları astra focus vs 15 jant 195 lastik var,symbol 14 jant 175 lastik var.

    Symbol deki avantajlar :Ağırlık + vites oranları + lastik ebatları.

    Son hız için son dişli ve sürtünme katsayısı olabilir.

    Karşılaştırmalara gelince arabam.com daki test arşivinden clio symbol 1.6 16v test verilerini okuyun ara hızlanmaları 1.8T 150 hp passat dan,2.0 155 hp alfa 156 dan daha iyi olduğunu görürsünüz bunda şaşılacak birşey yok hafif araca güçlü motor ve kısa şanzıman tıpkı reno 11flash s ler gibi.

    Başımdan geçen olayı anlatayım 2004 dü sanırım seat leon 1.6 16v test ediyoruz.Adam anlatıyo şöyle tokatlıyorum böyle yapıyorum o sırada ışıklarda dur kalk yapıyoruz önümüzde symbol var adama birtürlü yetişemedik aradaki mesafe hep aynı kaldı ve vites 5000 6000 devirler de değiştirildi.

    Son hız konusuna katılıyorum diğerlerinden düşüktür,ama zaten aracın 183 yerine 190-195 yapması önemli diil.

    İkinci bi konu astra focus hatta honda biride anahtarına iddaya girmiş:) Alırım anahtarını :)) 1.4 8v için diil ama 1.6 16 v belki 1.4 16v symbol civic 1.6 ya hatta yeni 122 hp lik 1.6 civicte toz yutturur,bu bilimsel bir gerçektir.Teknik veriler ortada.Neyse bu araçların astra focus vites oranları uzun niçin az yaksın diye focus 100km/h de 2500,2800 d/d çeviriyo.Niye bu araçların yakıt tüketimleri daha yüksek olduğundan tüketimi şanzıman oranıyla düşürüyorlar.

    Bende 1.2 16v clio hb var gidiş geliş yolda focusla kapıştık ara hızlanmalarda takılıp kaldı ki kullanan da gayet spor kullanıyodu.Bunun nedeni benim aracım 1000 kg 75 hp ve 105 nm tork ama şanzıman oranları kısa zaten bana 120 130 km kadar hız yeterli.

    Symbol sürat aracı diildir,yerden yüksek yapısı heryerde heryolda kullanılsın diyedir,fazla yüklenebilmesi amortisör ömrünün uzun olması içindir.
    Spor ve güvenli symbol isyenler 1.6 16v symbol alın clio hb 1.6 16v amortisör helezon grubu takın istediğiniz aracı asfalta gömün:))



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alfa-x -- 21 Eylül 2007; 11:15:37 >




  • Sümbül Nire Focus Nireeee, Sümbülü Focus'dan Üstün Tuttunuzya Helal Valla...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: EmRSrL

    Sümbül Nire Focus Nireeee, Sümbülü Focus'dan Üstün Tuttunuzya Helal Valla...


    Arkadaşım biri B sınıfı biri C sınıfı karşılaştırmayı ara hızlanmalar için yaptık konu başlığını bi daha oku.Focus zaten c sınıfı olarak symbol den üstün.Ama ara hızlanmalarda focus dan iyi yakıt tüketiminde iyi.
  • Hocam yazdıklarına bir kaç istisnasıyla katılıyorum. Ama bir düzeltme yapayım. F1 aracın 0-100 zamanı söylediğin gibi 1-1,5 saniye değil, 2,3 - 2,7 saniye arasıdır. Dünyada en hızlı 0-100'leri F1 araçları yapmaz, roket motorlu dragster'ler yapar. Rekoru da söyleyeyim: Sanny Miller, Vanishing Point adlı roket motorlu dragsteriyle 1984'de Lake george'de 386mph (621 kms)'ye 3.58 saniyede ulaştı. 0-621 km tam 3,58 saniye. Bunu yaparken burnu ve kulaklarından kan gelmiş çünkü akıl almaz bir hızlanma, hesaplarıma göre tam 4.92G.

    Dolayısıyla düzelteyim Formula1 0-100 hızlanması 2,3 saniye ile 2,7 saniye arasında değişmektedir. 1-1,2 sn. rakamları için yeterli güç ağırlık oranı yok F1 araçlarında. Bu iş için 720 HP / 700 kg = 1,028 g/a oranı yetmiyor maalesef. Hesaplar ortada 1 sn.'de 0-100 demek 2,83 G demektir. Oysa F1 araçlarının ilk 3 sn. için lineer ivmelenmesi 1,2 G civarındadır.

    Saygılar.



    quote:

    Orjinalden alıntı: alfa-x

    1-Araçlarda ağırlık çok önemlidir o yüzden spor araçlar 1200 kg nun altına alınmaya çalışılıyor.F1 aracının 600 kg olduğunu düşünürsek ağırlığın nekadar önemli olduğunu anlarsınız bu yüzden F1 aracı 1-1.5 sn de 0-100 e çıkar.

    2-Motor gücü

    3-Vites oranları,son dişli vs.

    4-Ve sürtünmeyi artıran lastik ebatları astra focus vs 15 jant 195 lastik var,symbol 14 jant 175 lastik var.

    Symbol deki avantajlar :Ağırlık + vites oranları + lastik ebatları.

    Son hız için son dişli ve sürtünme katsayısı olabilir.

    Karşılaştırmalara gelince arabam.com daki test arşivinden clio symbol 1.6 16v test verilerini okuyun ara hızlanmaları 1.8T 150 hp passat dan,2.0 155 hp alfa 156 dan daha iyi olduğunu görürsünüz bunda şaşılacak birşey yok hafif araca güçlü motor ve kısa şanzıman tıpkı reno 11flash s ler gibi.

    Başımdan geçen olayı anlatayım 2004 dü sanırım seat leon 1.6 16v test ediyoruz.Adam anlatıyo şöyle tokatlıyorum böyle yapıyorum o sırada ışıklarda dur kalk yapıyoruz önümüzde symbol var adama birtürlü yetişemedik aradaki mesafe hep aynı kaldı ve vites 5000 6000 devirler de değiştirildi.

    Son hız konusuna katılıyorum diğerlerinden düşüktür,ama zaten aracın 183 yerine 190-195 yapması önemli diil.

    İkinci bi konu astra focus hatta honda biride anahtarına iddaya girmiş:) Alırım anahtarını :)) 1.4 8v için diil ama 1.6 16 v belki 1.4 16v symbol civic 1.6 ya hatta yeni 122 hp lik 1.6 civicte toz yutturur,bu bilimsel bir gerçektir.Teknik veriler ortada.Neyse bu araçların astra focus vites oranları uzun niçin az yaksın diye focus 100km/h de 2500,2800 d/d çeviriyo.Niye bu araçların yakıt tüketimleri daha yüksek olduğundan tüketimi şanzıman oranıyla düşürüyorlar.

    Bende 1.2 16v clio hb var gidiş geliş yolda focusla kapıştık ara hızlanmalarda takılıp kaldı ki kullanan da gayet spor kullanıyodu.Bunun nedeni benim aracım 1000 kg 75 hp ve 105 nm tork ama şanzıman oranları kısa zaten bana 120 130 km kadar hız yeterli.

    Symbol sürat aracı diildir,yerden yüksek yapısı heryerde heryolda kullanılsın diyedir,fazla yüklenebilmesi amortisör ömrünün uzun olması içindir.
    Spor ve güvenli symbol isyenler 1.6 16v symbol alın clio hb 1.6 16v amortisör helezon grubu takın istediğiniz aracı asfalta gömün:))






  • konudaki sümbül kelimesini f1 araçlarina kadar bağlamaniz cok ilginc olmus
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ceyhunberber

    konudaki sümbül kelimesini f1 araçlarina kadar bağlamaniz cok ilginc olmus



  • Bence de.

    Sen, nanoteknolojiye ve Mars yolculuğuna bağlamadığımıza dua et!..


    quote:

    Orjinalden alıntı: ceyhunberber

    konudaki sümbül kelimesini f1 araçlarina kadar bağlamaniz cok ilginc olmus
  • Düzeltme yanlış olmuş bu söylediğim değer 1994 williams aracın 0-100 hızlanmasıdır.Ve tüm elektronik sistemler yasal olarak vardı.Dergiyi bulabilirsem yayınlarım.

    Dediğin drag araçları yani dikkat ettiysen patinaj yaparak kalkar ve gücü patinaj sırasında kaybeder.Dediğim kalkış kontrol sistemli bir F1 aracı patinaj yapmadığından çok rahat 0-100 yapar.Ayrıca o zamanın F1 araçları motor kısıtlamaları olmayan V10 araçlardı.Slick lastikler oluksuz kullanılıyodu.

    Sonuçta Ceyhunun aracıda 4 tekerlek üzerinde symbolde yarisin yapamadığı şeyleri söyleyim uzun süre toprak stabilize yolda kullan dağılır,amortisörleri patlar 250lt civarı bagajına bişey koyamazsın bir piknik yerine gittiğinde önü sürte mi diye (bendeki clio hb aynı burnu alçak) veya kaldırama yanaşırken,veya bir alışverişmerkezi otoparkındaki korkuluğa yaklaşırken acaba tampon sürter mi biraz daha yanaşsam mı bu araba bu yoldan geçermi diye düşünürken veya biyerine bişey olur manisa yolundaki stabilize ve yapımı devam eden yollar gibi sen 60 la giderken 100-120 yle bi symbol geçiverir.
    Senin ve çoğumuzun aracı bunları yapamaz çünkü bizim araçlar avrupa şartlarına göre yapılmıştır,symbol ülkemiz şartlarına göre.Takıverin clio hb amortisör yay grubunu.

    Mars a bağlamadığımı kim söyledi marsda yol olmadığı için symbol göndereceklermiş oranın çetin şartlarına ancak symbol dayanır:))




  • Hocam verdiğim rakamlar yanlış değil, günümüzün F1 araçlarının yaptığı hızlar bunlar. Geçmişte Reno-Williams'lar 1500 HP güçleri gördüler. Hatta bir marka 1750 HP'ye kadar çıkmıştı turbo sayesinde. O zaman da ağırlıkları aşağı-yukarı aynıydı. Dolayısıyla F1'de türbonun serbest olduğu o dönemlerde araçların 2 sn. ya da biraz daha altına inmesi olağandır ama yine de verdiğin 1 sn. 1,2 sn. değerleri bana abartılı geldi. Bugüne kadar hiç duymamıştım F1 araçları için böyle bir 0-100 değerini. Açıkçası hala inanmıyorum çünkü turbolu bir aracın ilk saniyede "traction kontrol" ve türbo gecikmesi yüzünden o değere ulaşması bana pek mümkün görünmüyor

    Öte yandan günümüzdeki F1 araçların beygir güçleri belli: 700-750 HP. Ağırlıkları da belli: 605 kg (sürücü ve yakıtla 700 olur). Bu rakamlarla günümüz F1 aracının 1 sn.'yede 0-100 yapması hayaldir. Olacak iş değil. F1 ordaysa Fizik bilimi burda.

    Öte yandan dediğimi anlamamışsın. Ben roket motorlu diyorum, sen patinajdan söz ediyorsun. Roket motorlu aracın itme kuvveti tekerlerinden gelmez, arkasındaki sıcak gazın thrust etkisinden gelir. Söylediğin şuna benziyor: "Bir jet motorlu uçak kalkış esanasında patinaj yapıyormuş"

    Roket motorlu bir dragster 0-100 arasını 0,2 saniyede, 0-160 arasını 0,5 saniyede alır. Sakın ola bir F1 ile karşılaştırmaya kalkma.

    Günümüz F1 araçlarında 0-160 arası 3,5-4 sn. arasındadır. 0,5 sn. nere 3,5 sn. nere. Arada tam 7 kat fark var. Ben F1 araçlarının hiç bir zaman 3 G'ye ulaştıklarını duymadım.

    http://www.pitstop.com.my/f1tech01.asp#capabilities

    Bence senin rakamın yanlış çünkü ben rakamlarımı F1 sitelerinden aldım. Mesela yukardaki bir tanesi. Orda 096 kms 2,3 sn. yazıyor. Yuvarlak hesap 0-100 2,5 sn. eder, o da en iyi F1 aracı. Vasatları 3 sn. civarındadır.

    Edit: link ekledim.

    quote:

    Orjinalden alıntı: alfa-x

    Düzeltme yanlış olmuş bu söylediğim değer 1994 williams aracın 0-100 hızlanmasıdır.Ve tüm elektronik sistemler yasal olarak vardı.Dergiyi bulabilirsem yayınlarım.

    Dediğin drag araçları yani dikkat ettiysen patinaj yaparak kalkar ve gücü patinaj sırasında kaybeder.Dediğim kalkış kontrol sistemli bir F1 aracı patinaj yapmadığından çok rahat 0-100 yapar.Ayrıca o zamanın F1 araçları motor kısıtlamaları olmayan V10 araçlardı.Slick lastikler oluksuz kullanılıyodu.

    Sonuçta Ceyhunun aracıda 4 tekerlek üzerinde symbolde yarisin yapamadığı şeyleri söyleyim uzun süre toprak stabilize yolda kullan dağılır,amortisörleri patlar 250lt civarı bagajına bişey koyamazsın bir piknik yerine gittiğinde önü sürte mi diye (bendeki clio hb aynı burnu alçak) veya kaldırama yanaşırken,veya bir alışverişmerkezi otoparkındaki korkuluğa yaklaşırken acaba tampon sürter mi biraz daha yanaşsam mı bu araba bu yoldan geçermi diye düşünürken veya biyerine bişey olur manisa yolundaki stabilize ve yapımı devam eden yollar gibi sen 60 la giderken 100-120 yle bi symbol geçiverir.
    Senin ve çoğumuzun aracı bunları yapamaz çünkü bizim araçlar avrupa şartlarına göre yapılmıştır,symbol ülkemiz şartlarına göre.Takıverin clio hb amortisör yay grubunu.

    Mars a bağlamadığımı kim söyledi marsda yol olmadığı için symbol göndereceklermiş oranın çetin şartlarına ancak symbol dayanır:))




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tralles -- 21 Eylül 2007; 16:35:06 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: alfa-x

    Düzeltme yanlış olmuş bu söylediğim değer 1994 williams aracın 0-100 hızlanmasıdır.Ve tüm elektronik sistemler yasal olarak vardı.Dergiyi bulabilirsem yayınlarım.

    Dediğin drag araçları yani dikkat ettiysen patinaj yaparak kalkar ve gücü patinaj sırasında kaybeder.Dediğim kalkış kontrol sistemli bir F1 aracı patinaj yapmadığından çok rahat 0-100 yapar.Ayrıca o zamanın F1 araçları motor kısıtlamaları olmayan V10 araçlardı.Slick lastikler oluksuz kullanılıyodu.

    Sonuçta Ceyhunun aracıda 4 tekerlek üzerinde symbolde yarisin yapamadığı şeyleri söyleyim uzun süre toprak stabilize yolda kullan dağılır,amortisörleri patlar 250lt civarı bagajına bişey koyamazsın bir piknik yerine gittiğinde önü sürte mi diye (bendeki clio hb aynı burnu alçak) veya kaldırama yanaşırken,veya bir alışverişmerkezi otoparkındaki korkuluğa yaklaşırken acaba tampon sürter mi biraz daha yanaşsam mı bu araba bu yoldan geçermi diye düşünürken veya biyerine bişey olur manisa yolundaki stabilize ve yapımı devam eden yollar gibi sen 60 la giderken 100-120 yle bi symbol geçiverir.
    Senin ve çoğumuzun aracı bunları yapamaz çünkü bizim araçlar avrupa şartlarına göre yapılmıştır,symbol ülkemiz şartlarına göre.Takıverin clio hb amortisör yay grubunu.

    Mars a bağlamadığımı kim söyledi marsda yol olmadığı için symbol göndereceklermiş oranın çetin şartlarına ancak symbol dayanır:))



    dediğinde haklisin yarise 5 kisi bin sürter bozuk yolda gidemezsin ....

    sümbülünde yapamicaği yarisin girdiği viraja girmek




  • yaw konu roketlere nerden geldi
  • quote:

    Orjinalden alıntı: malimusavir

    yaw konu roketlere nerden geldi




  • quote:

    Orjinalden alıntı: stilll

    sümbülde vites değiştirirken devir saatine bakmıcan.hız göstergesine bakarak değiştircen.
    çok ilginç bir araba


    Vites değiştirirken herhangi bi göstergeye bakma ihtiyacı duyan var mı yahu (: Motor sesi herşeye yetiyor
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.