Şimdi Ara

Clio Symbol ün Şaşırtıcı ara hızlanma Değerleri (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
140
Cevap
0
Favori
5.314
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • her arabanın maksimum hızı vardır maksimum hıza kadar arabaya emanetsin maksimum hızdan sonra allaha emanetsin
  • 75 bg arabayla 200 yapanlar var he. millet boşuna para veriyo güzelim arabalara desenize

    sallarken biraz insaflı olun
  • şimdi arkadaşım 75beygir tamam bazı araçlarda bi işe yaramaz kaldırıp götürmez bile arabayı ama hafif bi araçta çok çok güzel sonuçlar elde edilebilir o beygirle... bir zamanların efsanesi doğanlar 75 beygirdi 190a kadar rahatlıkla çıkılıyordu ki eski teknolojiyle üretilen motorlardı sonuçta... temprayla 212km/h gören bir tanıdığımın bizzat yanında oturuyordum o yıllarda ama tempra kaç motordu kaç beygirdi bilemem 1.6 olma olasılığı yüksek ama... tempra motorlu doğanlarla terör estiriliyordu zamanında yollarda...
    sonuçta clio symbol doğandan da tempradanda hafif bi araç motor teknolojisi çok yeni olmasada yeni... bırakında onlardan iyi gitsinler... 200e bi şey demiyorum yapabilir normaldir ama 230 dedin mi duracaksın bak... 230u nereye yapıyorsun o arabayla... hele bi de orijinal haliyle... hadi modlu falan olsa motor güçlendirilmiş olsa tamam saygı duyarım ama...
  • heleki sülbülü geçtik doğanda efsaneymiş ben bişey demiyorum.

    hayırlı süratler
  • quote:

    Orjinalden alıntı: lexus

    heleki sülbülü geçtik doğanda efsaneymiş ben bişey demiyorum.

    hayırlı süratler



    kardeş bilmiyorum ama doğan ilk çıktığı yıllarda efsan gibi bi şeydi
    araba almak isteyen her gencin rüyalarını süslerdi
    gerçi bz o gençlerden biri olamadık... bi doğanımız bile olmadı ama 82 model 280se miz vardı
    bakar bakar iç çekerdim doğanlara şunlardan bizde de olsa diye...
    ne biliim çocukluk belkide... allahtan olmamış
  • quote:

    Orjinalden alıntı: triger

    allahım sana geliyorum
    quote:

    Orjinalden alıntı: feanorringeril

    ya çıkar çıkmaz bilemem.
    Ama hakkaten 120-130' dan sonrası arabanın orası burası titriyor yaa. Denildiği gibi "Allah' ım ya uçuyorum ya sana geliyorum duygusu" oluşuyor resmen kıçı başı oynuyor.
    Zaten araç dengesiz bi de. Hani yukarı çıkmaya gerek yok, Focusa Astraya alışkın adam bile zorlanır arabayı kontrol etmekte. Devirebilir. Hemen bırakıyor arkasını araba. Hele ıslak yolda düşünemiyorum.
    O yüzden isterse 0-100: 5 saniye olsun, 60-120: 6saniye, bu arabalar basmak için değil. Pasif güvenlik iyi olabilir de, sürüş dinamiği yok arabada. Şehir içi arabası daha çok.






    o kadar da kötü bi araba değil ya
    şu titreme olayını da 120-130 bayağı abartı 160ta bile titremiyor benimki
    yani ölüme gittiği hissi uyandırmıyor insanda
    orta halli ekonomik ucuz güzel bi araba... fiyatına görede kaliteli
    hakkını vermek lazım şimdi
    ama bi yerlerden bi kaç arkadaşım çıkar albea yı accenti falan över kavga çıkar birazdan da




  • 75 hp ile ortalama bir otomobilin yapabileceği en iyi hız - rüzgar ve eğim etkisinden arındırılmış olarak - 170 KMS'dir. Genellikle bu hıza dahi ulaşılamaz 155-160 civarında kalır.
    Ama;
    1. Arkasına güçlü bir rüzgar almışsa,
    2. Yolda eğim varsa,
    3. Gösterge hata toleransı %10'a yaklaşıyorsa,
    4. hava serin ve barometre basıncı yüksekse,
    5. latik havaları olması gerektiği basınçtaysa

    Hız göstergesinde 200 KMS'yi görmek mümkün olabilir.

    Fakat defalarca belirttiğim gibi hız göstergesi gerçek hız için referans olamaz. Gösterge 200 gösteriyorken gerçek hız +/- 185 KMS civarındadır.

    Yani bu araçla yapılabilecek GERÇEK HIZ (gösterge hızı değil) 180-190 KMS bandı dahilindedir, daha fazla değil.

    Aşağıda bazı araçların fabrika verileri var. Onlar abartılı rakamların önüne geçer kanaatindeyim.

    YIL MARKA MODEL Cd Fa Kg HIZ HP
    ----- --------- ----------- ------- ------ ------ ---------- -------
    ? Citroen Saxo 1.1i 0,340 1,82 805 162 Kmh 61 PS
    2001 Citroen C3 1.4i 0,320 2,15 1.005 168 Kmh 73 PS
    2004 Opel Corsa 1.2 0,320 2,01 1.035 170 Kmh 74 PS
    2007 Mazda 2 1.3 0,310 2,11 1.030 168 Kmh 75 PS
    2006 VW Polo 1.4 0,320 2,04 1.038 175 Kmh 80 PS







    quote:

    Orjinalden alıntı: lexus

    75 bg arabayla 200 yapanlar var he. millet boşuna para veriyo güzelim arabalara desenize

    sallarken biraz insaflı olun




  • ibrem 160ta giderken 158le radara yakalandım ama
  • Olabilir, adı üstünde hata toleransı. Modelden modele değişebileceği gibi, aynı modelin araçları içinde dahi değişebilir. Senin araçta tolerans düşük çıkmıştır, bir başkasında ise yüksek çıkar.

    Gösterge hata toleransı ile ilgili bilinmesi gereken ikinci önemli unsur, toleransın lineer olmayışıdır. Yani son hızda %10 hata ölçülmüşse 50 kms veya 100 kms hızda da %10 hata var anlamına gelmiyor. 50 kms hızda hata ölçümü %0 ya da %0'a çok yakın çıkar genellikle. Ama göstergedeki son rakama yaklaşıldıkça hata oranı logaritmik bir şekilde artar. 160'da 158 ise, 200'de 197,50 anlamına gelmez. Büyük bir ihtimalle 200'de gerçek hız +/- 190 civarı olacaktı. Bunu bir grafiğe aktarsaydık, hata eğrisinin bir tarafı hayli düz, diğer tarafıda keskin bir şekilde yuvarlanan bir parabol çizdiğini görebilirdik.

    Keşke göstergen 200 ve üzeri hız gösteriyorken radara yakalansaydın, o zaman neyi kastettiğimi daha iyi anlardın kanaatindeyim.

    Bir de bazı yabancı oto test sitelerinde "speedometer error" adı altında test ettikleri araçlarıın hız göstergelerini de test ediyorlar ve hata oranlarını yayınlıyorlar. Tabii orda Clio Symbol'ü bulmak güç ama böyle bir olgu olduğunu idrak etmek açısından bu siteleri incelemek faydalı olabilir.

    Ayrıca merak eden, hız göstergelerinin çalışma prensiplerini inceler orda "hata toleransı" ile ilgili yeterli bilgiye ulaşır.

    EDİT: HIZ GÖSTERGESİ HATA TOLERANSININ VARLIĞI YASAL HIZ LİMİTLERİNE %10 EKLENMESİNDEN ANLAŞILIR. YASAL HIZ LİMİTİ 90 OLDUĞU HALDE 100 KMS SAATE KADAR CEZA YAZILMAZ. OTOYOLDA YASAL HIZ LİMİTİ 120 OLDUĞU HALDE 130 KMS'YE KADAR CEZA YAZILMAZ. BU %10'LUK TOLERANS OLASI OTOMOBİL GÖSTERGE HATALRI İÇİNDİR.


    quote:

    Orjinalden alıntı: malimusavir

    ibrem 160ta giderken 158le radara yakalandım ama



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tralles -- 14 Eylül 2007; 11:59:46 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: tralles

    75 hp ile ortalama bir otomobilin yapabileceği en iyi hız - rüzgar ve eğim etkisinden arındırılmış olarak - 170 KMS'dir. Genellikle bu hıza dahi ulaşılamaz 155-160 civarında kalır.
    Ama;
    1. Arkasına güçlü bir rüzgar almışsa,
    2. Yolda eğim varsa,
    3. Gösterge hata toleransı %10'a yaklaşıyorsa,
    4. hava serin ve barometre basıncı yüksekse,
    5. latik havaları olması gerektiği basınçtaysa

    Hız göstergesinde 200 KMS'yi görmek mümkün olabilir.

    Fakat defalarca belirttiğim gibi hız göstergesi gerçek hız için referans olamaz. Gösterge 200 gösteriyorken gerçek hız +/- 185 KMS civarındadır.

    Yani bu araçla yapılabilecek GERÇEK HIZ (gösterge hızı değil) 180-190 KMS bandı dahilindedir, daha fazla değil.

    Aşağıda bazı araçların fabrika verileri var. Onlar abartılı rakamların önüne geçer kanaatindeyim.

    YIL MARKA MODEL Cd Fa Kg HIZ HP
    ----- --------- ----------- ------- ------ ------ ---------- -------
    ? Citroen Saxo 1.1i 0,340 1,82 805 162 Kmh 61 PS
    2001 Citroen C3 1.4i 0,320 2,15 1.005 168 Kmh 73 PS
    2004 Opel Corsa 1.2 0,320 2,01 1.035 170 Kmh 74 PS
    2007 Mazda 2 1.3 0,310 2,11 1.030 168 Kmh 75 PS
    2006 VW Polo 1.4 0,320 2,04 1.038 175 Kmh 80 PS







    quote:

    Orjinalden alıntı: lexus

    75 bg arabayla 200 yapanlar var he. millet boşuna para veriyo güzelim arabalara desenize

    sallarken biraz insaflı olun



    neye göre 170?



    yapabileceği en iyi hız 170 demek neye göre 170?Hangi hesaba göre




  • 1. Aşağıdaki fabrika verilerine göre

    2.
    FR = μR//r(N)*g yuvarlanma direnci
    Fd= -1/2PV2ACdV^ bu da hava direnci
    Bu da hava direncini yenmek için ne güç gerekiyor'un formülü:
    Pd = Fd.V=1/2PV^ACd

    ^= küp
    2 =karesi
    Cd= sürtünme katsayısı
    Fd= ön yüzey projeksiyonu

    Hava direncini yenmek için gerekli güç ile yuvarlanma direncini karşılamak için gekekli gücü toplarsan hangi hızda ne kadar toplam güç gerekir bulursun.

    İstersen bunu coast-down hesabıyla da bulursun:
    F (rlf) = av + bv2 + cv3

    Yeter mi, devam edeyim mi?
    Aşağıda 5 tane arabanın fabrika verilerini verdim, hangi beygir gücündeler ve kaç yapabiliyorlar yazıyor zaten. Okumadın sanırım.


    EDİT: Bir tane daha vereyim anlaşılsın diye: Honda City 1.4 83 HP Maks. hız: 175 KMS

    Fiziğin yasaları evrenseldir, arabasına göre ayrı muamele yapmaz. 75 beygirle yapılacak hız odur, ben değil fizik söylüyor.




    quote:

    Orjinalden alıntı: As cos


    quote:

    Orjinalden alıntı: tralles

    75 hp ile ortalama bir otomobilin yapabileceği en iyi hız - rüzgar ve eğim etkisinden arındırılmış olarak - 170 KMS'dir. Genellikle bu hıza dahi ulaşılamaz 155-160 civarında kalır.
    Ama;
    1. Arkasına güçlü bir rüzgar almışsa,
    2. Yolda eğim varsa,
    3. Gösterge hata toleransı %10'a yaklaşıyorsa,
    4. hava serin ve barometre basıncı yüksekse,
    5. latik havaları olması gerektiği basınçtaysa

    Hız göstergesinde 200 KMS'yi görmek mümkün olabilir.

    Fakat defalarca belirttiğim gibi hız göstergesi gerçek hız için referans olamaz. Gösterge 200 gösteriyorken gerçek hız +/- 185 KMS civarındadır.

    Yani bu araçla yapılabilecek GERÇEK HIZ (gösterge hızı değil) 180-190 KMS bandı dahilindedir, daha fazla değil.

    Aşağıda bazı araçların fabrika verileri var. Onlar abartılı rakamların önüne geçer kanaatindeyim.

    YIL MARKA MODEL Cd Fa Kg HIZ HP
    ----- --------- ----------- ------- ------ ------ ---------- -------
    ? Citroen Saxo 1.1i 0,340 1,82 805 162 Kmh 61 PS
    2001 Citroen C3 1.4i 0,320 2,15 1.005 168 Kmh 73 PS
    2004 Opel Corsa 1.2 0,320 2,01 1.035 170 Kmh 74 PS
    2007 Mazda 2 1.3 0,310 2,11 1.030 168 Kmh 75 PS
    2006 VW Polo 1.4 0,320 2,04 1.038 175 Kmh 80 PS







    quote:

    Orjinalden alıntı: lexus

    75 bg arabayla 200 yapanlar var he. millet boşuna para veriyo güzelim arabalara desenize

    sallarken biraz insaflı olun



    neye göre 170?



    yapabileceği en iyi hız 170 demek neye göre 170?Hangi hesaba göre



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tralles -- 14 Eylül 2007; 14:32:15 >




  • Symbol ün Ara hızlan değerlerindeki başarısını gösterge hata toleransına bağlamak?
  • Hocam sen topiğin tamamını okumamışsın. Okusaydın böyle bir soru sormazdın. yazılanlar Clio ile ilgili değil, "Şahin'le 200 yaptım" diyen bir arkadaşa bir diğeri "abartmayın" demişti, ben de onun üzerine 75 beygirlik Şahin'in kaç yapabileceğine ve göstergelre ilişkin bazı basit bilgiler vermiştim. Clio'nun ara hızlanmasıyla gösterge hatası arasında ne ilişki olabilir ki?

    Geldin konuyu buraya bağladın ya, PES yani

    Yahu insanlar ne fanatik, ya okumuyor ya da okuyor ne anlamak istiyorsa onu anlıyor.

    Ben Clio'nun ara hızlanma değerleri ile ilgili tek laf etmedim, nerden çıkardın şimdi bunu doğrusu hayret ediyorum.

    Aksine Clio'nun ara hızlanma değerlerinin böyle çıkmasını gayet normal buluyorum.

    Bi daha anlatayım: Hız gösterge hatası meselesi Clio ara hızlanma değerleriyle ilgili bir tartışma değil, Şahin'le 200 yaptığını söyleyen ve buna karşı çıkan arkadaşlara hitaben yazılmış şeyler onlar.

    Lütfen yorumları tamamen ve iyi okumadan hemen yorum yapmaya kalkışmayın, komik duruma düşersiniz.


    quote:

    Orjinalden alıntı: mGold

    Symbol ün Ara hızlan değerlerindeki başarısını gösterge hata toleransına bağlamak?




  • şahini bilmemde 2.0 16V motolu tempralar tipolar o hızı yaparda geçerde
    hele sediciler
    of anammmm
  • E herhalde, 148 Hp gücünde ve 0,28 gibi mükemmel bir Cd ile Tempra'nın 220-225 KMS son hızlara ulaşabilmesi gerekir. Fa değerini bilmiyorum, o yüzden ortalama bir değer olan 2,10 aldım. Tempra'nın olması gereken son hızı, teorik hesaplarla 223 KMS çıktı, Fabrika verisi nedir, bilen varsa yazsın ama ben 2.0 16 V 148 HP 1996 model Tempradan söz ediyorum. Dikkat.


    quote:

    Orjinalden alıntı: malimusavir

    şahini bilmemde 2.0 16V motolu tempralar tipolar o hızı yaparda geçerde
    hele sediciler
    of anammmm
  • ya sümbül s0-1000 2sn de cıksa max hız 320 yapsa ve hiçbişey yakmasa okjisen tüketse ben genede o aracla aynı ortamda oksijen tüketmem:)
  • quote:

    Orjinalden alıntı: selim82

    ya sümbül s0-1000 2sn de cıksa max hız 320 yapsa ve hiçbişey yakmasa okjisen tüketse ben genede o aracla aynı ortamda oksijen tüketmem:)




    Symbol ü neden bu kadar çok seviyosun anlamadım:)
  • quote:

    Orjinalden alıntı: selim82

    ya sümbül s0-1000 2sn de cıksa max hız 320 yapsa ve hiçbişey yakmasa okjisen tüketse ben genede o aracla aynı ortamda oksijen tüketmem:)



    büyük lokma ye büyük konuşma kardeş
  • araba yere ara sira değiyor normal bu değerler...

    sürtünme kuvveti olmayan her arac yapabilir sümbül gibi
  • quote:

    Orjinalden alıntı: tralles

    75 hp ile ortalama bir otomobilin yapabileceği en iyi hız - rüzgar ve eğim etkisinden arındırılmış olarak - 170 KMS'dir. Genellikle bu hıza dahi ulaşılamaz 155-160 civarında kalır.
    Ama;
    1. Arkasına güçlü bir rüzgar almışsa,
    2. Yolda eğim varsa,
    3. Gösterge hata toleransı %10'a yaklaşıyorsa,
    4. hava serin ve barometre basıncı yüksekse,
    5. latik havaları olması gerektiği basınçtaysa

    Hız göstergesinde 200 KMS'yi görmek mümkün olabilir.

    Fakat defalarca belirttiğim gibi hız göstergesi gerçek hız için referans olamaz. Gösterge 200 gösteriyorken gerçek hız +/- 185 KMS civarındadır.

    Yani bu araçla yapılabilecek GERÇEK HIZ (gösterge hızı değil) 180-190 KMS bandı dahilindedir, daha fazla değil.

    Aşağıda bazı araçların fabrika verileri var. Onlar abartılı rakamların önüne geçer kanaatindeyim.

    YIL MARKA MODEL Cd Fa Kg HIZ HP
    ----- --------- ----------- ------- ------ ------ ---------- -------
    ? Citroen Saxo 1.1i 0,340 1,82 805 162 Kmh 61 PS
    2001 Citroen C3 1.4i 0,320 2,15 1.005 168 Kmh 73 PS
    2004 Opel Corsa 1.2 0,320 2,01 1.035 170 Kmh 74 PS
    2007 Mazda 2 1.3 0,310 2,11 1.030 168 Kmh 75 PS
    2006 VW Polo 1.4 0,320 2,04 1.038 175 Kmh 80 PS







    quote:

    Orjinalden alıntı: lexus

    75 bg arabayla 200 yapanlar var he. millet boşuna para veriyo güzelim arabalara desenize

    sallarken biraz insaflı olun




    gösterge hata toleransı ile ilgili bana teknik açıklama yapan bir site bulabilir misin?

    göstergelerde hata yoktur ! ne gösteriyorsa o dur !

    teknoloji bu kadar gelişti ama nedense adamlar göstergeyi hatalı yapıyorlar ! bi türlü düzeltemiyorlar diye düşünüyosun yani !

    madem göstergelerin hatalı gösterdiğini söylüyorsunuz bunun gerekli teknik açıklamasını yapabilir misiniz ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi utkucay -- 17 Eylül 2007; 17:46:41 >




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.